PDA

Bekijk Volledige Versie : 911 het werk vand e MOSSAD en de CIA??!!!



Marouan35
10-09-05, 12:04
Dit is een zeer belangrijke TV moment die iedereen moet zien. www.tweevandaag.nl



Uitzending vrijdag 9 september 2005



9/11: Aanslag of geschenk uit de hemel?



Was de aanval van 11 september 2001 meer dan alleen een aanslag? Of had de regering Bush misschien ook belang bij de aanval? In TweeVandaag het relaas van twee oud-ministers, Michael Meacher en Andreas von Bülow. Beide trekken het voorgeschotelde verhaal van 9/11 ernstig in twijfel.
video




De Duitser von Bülow diende in het derde kabinet van Helmuth Schmitt (1980-1982), de Brit Meacher in de regering van Tony Blair (1997-2003). Onafhankelijk van elkaar onderzochten beide heren de aanslagen op het World Trade Center en Pentagon, en de oorlog tegen het terrorisme die hieruit volgde.

Zowel Meacher als Von Bülow komen met opmerkelijke conclusies. Volgens hen is de oorlog tegen het terrorisme heel iets anders dan de regering Bush ons wil doen geloven. En kwamen de aanslagen eigenlijk wel goed van pas.

In de studio vanavond Amerika-deskundige Willem Post, die reageert op de reportage.

David
10-09-05, 12:06
Geplaatst door Marouan35
von Bülow


Sunny Von Bulow zal er wel achter zitten.

Marouan35
10-09-05, 12:18
david doe nou niet zo dom en neem de moeite om te kijken en te lusiteren!! en anders blijf ja dat schaapje wat maar blind de andere schaapjes volgt

Wide-O
10-09-05, 12:21
Geplaatst door Marouan35
david doe nou niet zo dom en neem de moeite om te kijken en te lusiteren!! en anders blijf ja dat schaapje wat maar blind de andere schaapjes volgt

Lezen kan ook: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=152141

David
10-09-05, 12:26
Dat Amerika zoveel mogelijk profiteert van die aanslagen om hun eigen, enge, rechtse politieke agenda uit te voeren, daar ben ik van overtuigd, maar dat de CIA zelf dat World Trade Center in de hens heeft gestoken, dat wil er bij mij niet in. Maar mischien ben ik naief.

Sorry dat ik wederom flauw reageerde, maar we hebben die discussie hier al twaalfduizend keer gevoerd.

Don Vito
10-09-05, 12:27
er achter zitten weet ik niet zo zeker maar dat ze het wisten 100% zeker weten.
teveel dingen die normaal routine zijn maar toevallig op die dag niet functioneerde en of deden wat ze niet behhorden te doen.

Vier vliegtuigen uit koers en de FIAA reageert niet, bv?

De leukste vind ik een zogenaamd bewijs dat ze hadden .

Er werd beweerd dat de Arabieren van de aanslagen grotendeels hun vlieg cursussen in Amerika hadden gevolgd.

Bij een van de vliegvelden waar ze zouden zijn opgestegen hadden ze een huur auto gevonden met vlieginstructies....in het arabisch

dan vraag ik me af: je hebt zo lang er voor geleerd, waarom dan opeens voor het opstijgen alles weer doornemen? is het soms een examen?

Als je je hele opleiding in het engels heb gevolgs, is het dan wel logisch om een handleiding in het arabisch te gaan doornemen?

en een huurauto.......

dat was om natuurlijk gauw iets terug te kunnen koppelen aan een naam van een eventuele huurde.

dit zaakje stinkt, stinkt heel erg, maar ja wat doe je er aan? Zolang nazi's als Bush en co de wereld regeren zou dit blijven gebeuren. ga er maar vanuit dat er hierna weer een Bush komt (Jeb)

David
10-09-05, 12:30
Geplaatst door Don Vito
er achter zitten weet ik niet zo zeker maar dat ze het wisten 100% zeker weten.
teveel dingen die normaal routine zijn maar toevallig op die dag niet functioneerde en of deden wat ze niet behhorden te doen.

Vier vliegtuigen uit koers en de FIAA reageert niet, bv?

De leukste vind ik een zogenaamd bewijs dat ze hadden .

Er werd beweerd dat de Arabieren van de aanslagen grotendeels hun vlieg cursussen in Amerika hadden gevolgd.

Bij een van de vliegvelden waar ze zouden zijn opgestegen hadden ze een huur auto gevonden met vlieginstructies....in het arabisch

dan vraag ik me af: je hebt zo lang er voor geleerd, waarom dan opeens voor het opstijgen alles weer doornemen? is het soms een examen?

Als je je hele opleiding in het engels heb gevolgs, is het dan wel logisch om een handleiding in het arabisch te gaan doornemen?

en een huurauto.......

dat was om natuurlijk gauw iets terug te kunnen koppelen aan een naam van een eventuele huurde.

dit zaakje stinkt, stinkt heel erg, maar ja wat doe je er aan? Zolang nazi's als Bush en co de wereld regeren zou dit blijven gebeuren. ga er maar vanuit dat er hierna weer een Bush komt (Jeb)


Het is eigenlijk erg te vergelijken met de Rijksdag brand uit 1933.

Wide-O
10-09-05, 12:34
Geplaatst door David
Het is eigenlijk erg te vergelijken met de Rijksdag brand uit 1933.

Of de Bende van Nijvel uit de jaren '80.

Voorkennis kan ik geloven, het hele spul zelf opgezet doet me te veel denken aan alt.aliens.abducted. Voorlopig.

~Panthera~
10-09-05, 12:37
Geplaatst door Wide-O
Of de Bende van Nijvel uit de jaren '80.

Voorkennis kan ik geloven, het hele spul zelf opgezet doet me te veel denken aan alt.aliens.abducted. Voorlopig.

T zou me niks verbazen: een aantal mensen opofferen om je doel te bereiken ? zal ongetwijfeld vaker gebeurd zijn.
Verbaas me nergens meer over.

Don Vito
10-09-05, 12:40
er zijn, om in de woorden en context van Mak te spreken "paralellen te trekken" Tussen 11 september en de brand van het rijksdag.
beide waren een aanleiding voor een hetze tegen een bepaalde groep met een daar op volgende politieke agenda.


Voorkennis kan ik geloven, het hele spul zelf opgezet doet me te veel denken aan alt.aliens.abducted. Voorlopig.

is voorkennis al niet genoeg? men weet dat het gebeurd, maar doet er niks tegen. als ze at al toelaten zou het mij ook niks verbazenm als ze het zelf opzetten

Bin Laden heeft gewerkt met de CIA.(afghanistan)

De Bin Ladens hebben samen met de Bushes aardig wat kapitaal zitten in Halliburton: Investeringsmaatschappij in wapenfabrieken. Je kan je voorstellen hoeveel geld er is gemaakt.

Onbek_01
10-09-05, 13:57
Mossad zat hierachter.
Ik weet het zeker en de arabieren in die vliegtuig wouden naar amerika gaan op vakantie.

mark61
10-09-05, 17:19
Geplaatst door ~Panthera~
T zou me niks verbazen: een aantal mensen opofferen om je doel te bereiken ? zal ongetwijfeld vaker gebeurd zijn.
Verbaas me nergens meer over.

Amerika heeft een veel te open politiek systeem en een veel te kritische pers om 'ongemerkt' duizenden burgers op te kunnen offeren aan een georganiseerde provocatie. Daar zouden heel veel mensen bij betrokken moeten zijn, en er zou geheid eentje gaan lekken. Tis niet dat de leiders morele bezwaren zouden hebben, het is dat ze dat niet zouden overleven. Politiek dan toch.

Als je ziet wat de politieke fall-out na New Orleans al is, en dat is dan nog een natuurramp, kan je je levendig voorstellen wat de fall out zou zijn als die complottheorieën waar zouden zijn. Of neem Watergate, of Monica Lewinsky. Affaires die onvergelijkelijk veel minder ernstig zijn dan 9/11, en dat kostte de presidenten in kwestie al (bijna) de kop.

Die theorieën gaan altijd uit van onzinnige vooronderstellingen, zoals dat een overheid altijd perfect funtioneert. Redenering: als er dan wat fout gaat is het met opzet. In werkelijkheid is een overheid net zo stom als de mensen die hem bemannen, of nog stommer. Zie wederom New Orleans.

Achteraf is het altijd mooi lullen, maar zoals Tomas al zei: hadden ze dan alle Arabieren preventief moeten oppakken? Er zijn echt (morele) grenzen aan wat een president / regering kan doen.

In het geval van Amerikaanse regeringen is het duidelijk dat ze altijd al stom zijn, geen interesse hebben in andere volkeren of culturen, en daarom ook geen klap weten en begrijpen van wat er in de wereld speelt, anders dan wat direct met hun eigen belangen te maken heeft.

De CIA had GEEN personeel in dienst dat Arabisch kent; het was nog volledig gericht op de strijd met de Sovjet-Unie en al het talig personeel kent alleen Russisch. Gewoon een kwestie van achterlopen. Bureaucratische organisaties zijn enorm log. De CIA heeft notoir geen enkele eerstehands info uit islamitische landen. Het enige wat ze hebben is gebral van politieke tegenstanders van een bepaald regime. Die kunnen van alles beweren om aandacht en steun te krijgen. Daar komen ook de WMD-verhalen vandaan. Wie heeft het nou nog over Ahmed (?) Chelebi?

Verder heeft elke dienst te maken met gigantische stromen informatie; achteraf zeggen 'dat ze alles al wisten' is flauwe onzin. Tis zoiets als: 'die speld lag al jaren in die hooiberg'.

Tenslotte heeft Amerika een lange geschiedenis van vazallen die zich tegen hen keren; niks samenzweerderigs aan. Ze steunen blindelings en kortzichtig al wie hen op een bepaald moment even kan helpen; of dat nou OBL of de mujahedin in Afghanistan of Saddam Hoessein is. Die krijgen dan wel eens grotere aspiraties, en het is hoogstens onhandig en ietwat pijnlijk dat de VS dat niet voorziet, of er iets aan kan doen.

waterfiets
10-09-05, 17:32
Geplaatst door Don Vito
dan vraag ik me af: je hebt zo lang er voor geleerd, waarom dan opeens voor het opstijgen alles weer doornemen? is het soms een examen?

Als je je hele opleiding in het engels heb gevolgs, is het dan wel logisch om een handleiding in het arabisch te gaan doornemen?

en een huurauto.......



Geen enkel argument dat je hier noemt is van belang. Uiteraard moet je alles weer goed doornemen als je niet wekelijks de mogelijkheid hebt te vliegen. Dan is het immers geen routine voor je. Als arabisch je moedertaal is vind je het misschien makkelijker om de handleiding in het arabisch te lezen. En denk je dat je het erg vind dat ze je huurauto terugvinden als je gaat sterven? Stinken doet het inderdaad maar vooral door al die kerosine in de twintowers ...

Bij de bommen in London las ik ook van die onzinopmerkingen als ... wat een onzinnige grote rugzak voor een vrij kleine bom... etc. etc. allemaal van die flauwe kul argumenten om wat aan te tonen ... ?

Marouan35
10-09-05, 19:43
Kijk we hebben het er weer over omdat moslims worden verketterd op het moment dat ze enigzins hun logica proberen te gebruiken en door te zeggen dat er mogelijk geheime diensten betrokken zijn.
Verder wordt de zaak heropend omdat er twee zeer belangrijke getuigen zijn verschijnen, namelijk twee ex ministers van niet mis te verstane landen , duistsland en Engeland!!

de kranten hebben er vandaag in NL niet over geschreven en dat noemt zich journalistiek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Waar blijft het speoddebat van de kmr!!!

Nederlanders moeten onmiddelijk Irak en Afghanisatn verlaten!! ze zijn daar onder valse voorwendselen naartoe gestuurd. de enige reden was dat Jaap de HOOP S. op een baan uit was als secretaris van de navo...daar heeft hij over onderhandeld bij de ontbijtje in het witte huis, we kunnen ons allmaaal die genante vertoning herinneren...drie genante figuren...Jaap de Hoop, Jan Peter en Bush!!

Ik walg er gewoon van te weten dat ze gewoon met het Nederlandse volk hebben zitten spelen zoals de NSBers dat toen ook gedaan hebben. 50 jaar later hebben we spijt!! onthoud dit!! en dan zal iedereen zich afvragen heb ik wel geneog verzet geplaagd of getoond jegen dit beleid. Kom daarom de 17de naar de DAM, want spijt is een slechte raadgever!! vraag dat maar aan de NL die de tweede wereldoorlog meegmaakt hebben, heb je neimand in je omgeving raadpleeg dan de geschiedenis/

Don Vito
10-09-05, 20:52
Geplaatst door waterfiets
Geen enkel argument dat je hier noemt is van belang. Uiteraard moet je alles weer goed doornemen als je niet wekelijks de mogelijkheid hebt te vliegen. Dan is het immers geen routine voor je. Als arabisch je moedertaal is vind je het misschien makkelijker om de handleiding in het arabisch te lezen. En denk je dat je het erg vind dat ze je huurauto terugvinden als je gaat sterven? Stinken doet het inderdaad maar vooral door al die kerosine in de twintowers ...

Bij de bommen in London las ik ook van die onzinopmerkingen als ... wat een onzinnige grote rugzak voor een vrij kleine bom... etc. etc. allemaal van die flauwe kul argumenten om wat aan te tonen ... ?


dit zijn geen argumenten, maar alleen een voorbeeld van wta ik een van de meest ridicule "bewijzen" vind van de Amerikaanse regering.

alles goed doornemen? kom op man wat moet je nog weten? de vliegtuig is al in de lucht, 70% van het werk is het sturen. In de luchtvaart gaat het meeste in het engels (communicatie en termologie). wat moet ik dan met een arabische handleiding? Ik ken geen buitenlandse studenten bijv die een examen ff voor het tentamen doornemen in hun eigen taal.

Bij een gehuurde auto kan je gauw de naam vinden van een huurder, een ARABISVHE huurder.

vele zaken kloppenniet aan het 11 september verhaal, het is alleen of je het wilt zien ja of nee.

Don Vito
10-09-05, 21:08
Geplaatst door mark61
Amerika heeft een veel te open politiek systeem en een veel te kritische pers om 'ongemerkt' duizenden burgers op te kunnen offeren aan een georganiseerde provocatie. Daar zouden heel veel mensen bij betrokken moeten zijn, en er zou geheid eentje gaan lekken. Tis niet dat de leiders morele bezwaren zouden hebben, het is dat ze dat niet zouden overleven. Politiek dan toch.

Bush overleeft een onrechtvaardige oorlog en de consequenties van New Orleans. Kritische media? CNN, FOX of ABC? laat me niet lachen.
open politiek? amerika is een lobby politiek, de belangen worden behartigd van de Multinationals, niet van het volk. en multinationals zijn tevens degene die hebben geprofiteerd van de invasies in afghanistan en irak.
heeft Amerika zo een open politiek dat de bevolking de kans heeft gehad om de gepresenteerde "bewijzen" voor de oorlog in Irak te toetsen op waarheid? of de media, wiens taak dat is, waar waren zij toen bleek dat het niet waar was?


Als je ziet wat de politieke fall-out na New Orleans al is, en dat is dan nog een natuurramp, kan je je levendig voorstellen wat de fall out zou zijn als die complottheorieën waar zouden zijn. Of neem Watergate, of Monica Lewinsky. Affaires die onvergelijkelijk veel minder ernstig zijn dan 9/11, en dat kostte de presidenten in kwestie al (bijna) de kop.[/B][/QUOTE]

Dit is een andere situatie, alle republikeinen staan achter bush en ze hebben meerderheid in het senaat als het congres. Die stemmen ze nooit weg. en het is nu tevens oorlog, die bush heeft gebruik door wetten door te voeren die zijn positie hebben versterkt. anders was hij al geimpeached na het irak debacle.

een volk in angst is makkelijk te besturen en de amerikanen zijn dat ook voor een fictieve vijand.



Een land dat meer aan defensie uitgeeft dan meer dan de helft van deze aardkloot zou toch wel in staat zijn om bepaalde info op waarde te schatten?

als 11 bevriende landen jouw waarschuwen, er een rapport is opgesteld door mevr rice over Osama zijn plannen, er op een dag 4 vliegtuigen van baan veranderen, er daarna niet de de vereiste procedures worden gevolgd, er op een hele rare manier achter osama aan wordt gegaan( maanden later en met veelste weinig manschappen) hij ontsnapt terwijl hij ingesloten is op Tora Bora, bush er op stond de schuld te leggen bij Irak, hij openlijk de schuld gaf aan saddan, hij zijn hondje powel met bewijzen voor de veiligheidsraad de wereld heeft bedrogen.....
gaat er bij jouw dan geen belletje rinkelen? bij mij wel, maar ik ben weer een paranoia arabier

mark61
11-09-05, 00:41
Geplaatst door Don Vito
Bush overleeft een onrechtvaardige oorlog en de consequenties van New Orleans.

Buitenlandse politiek interesseert de Amerikaanse kiezer geen klap. NO gebeurt in zijn tweede periode, dus das niet meer interessant. Terugkomen doet hij toch niet meer.

Maar in je eerste ambtsperiode 3000 burgers laten vermoorden, nee, das niet handig. Beetje krasse veronderstelling. Absurde veronderstelling over een man wiens enige doel is aan de macht te zijn.


Kritische media? CNN, FOX of ABC?

Washington Post, NYT, IHT. Maken fouten, maar zijn doorgaans erg kritisch.


open politiek?

...systeem. Een Deep Throat of een ex-ambassadeur die het voor zijn CIA-vrouw opneemt, een Michael Moore, dat is in de meeste landen ter wereld ondenkbaar.


amerika is een lobby politiek, de belangen worden behartigd van de Multinationals, niet van het volk. en multinationals zijn tevens degene die hebben geprofiteerd van de invasies in afghanistan en irak.

En hoe weten we dat? Niet van het ANP.


heeft Amerika zo een open politiek dat de bevolking de kans heeft gehad om de gepresenteerde "bewijzen" voor de oorlog in Irak te toetsen op waarheid?

Het volk regeert niet, en het interesseert ze pas als er veel Amerikaanse dooien beginnen te vallen. Zoals je nu ziet.


of de media, wiens taak dat is, waar waren zij toen bleek dat het niet waar was?

De NYT heeft zijn excuses aangeboden voor het feit dat ze zich lieten meeslepen in de patriottische 9/11 hype.


anders was hij al geimpeached na het irak debacle.

Welnee, geen Amerikaanse president wordt ooit impeached voor het kelen van inboorlingen aan het andere eind van de wereld. Al zijn het er miljoenen.


Een land dat meer aan defensie uitgeeft dan meer dan de helft van deze aardkloot zou toch wel in staat zijn om bepaalde info op waarde te schatten?

Nee. Met geld heeft dat niks te maken.


als 11 bevriende landen jouw waarschuwen, er een rapport is opgesteld door mevr rice over Osama zijn plannen,

Iedereen waarschuwt de hele tijd iedereen, elke dag verschijnen er tientallen rapporten. Je hebt blijkbaar geen idee van hoe dat gaat. Het is zooo makkelijk achteraf 1 rapportje en 1 waarschuwing er tussenuit te pikken. Op het moment zelf heb je zoveel info, en 99% slaat nergens op. Probeer die ene er maar tussenuit te pikken.


er op een dag 4 vliegtuigen van baan veranderen, er daarna niet de de vereiste procedures worden gevolgd,

Zo gaat dat meestal. Paniek, niemand weet wat te doen, niemand durft iets zonder bevel van bovenaf. Dit was in Amerika, of waar dan ook, nog nooit vertoond. Amerikanen zijn simpel: het gevaar komt uit het buitenland, dus van een buitenlandse vlucht. Binnenlandse vluchten werden beschouwd als locale bussen. De instructie van de FAA, las ik hier ergens in een link, is om zulk gedrag van vliegtuigen te beschouwen als 'dat er iets mis is'. Technisch, that is. Wanneer was de laatste kaping? Was iedereen al weer vergeten. In any case ging het allemaal erg snel, en neemt niemand ff de verantwoording op zich een vliegtuig met 300 man uit de lucht te knallen als je niet eens weet wat er aan de hand is.


er op een hele rare manier achter osama aan wordt gegaan( maanden later en met veelste weinig manschappen) hij ontsnapt terwijl hij ingesloten is op Tora Bora,

Ah, jij bent expert OBL vangen. Dat ze jou niet ingehuurd hebben. Ze hadden zo weinig manschappen omdat het voor de Pakistanen al onverteerbaar was dat ze er überhaupt zaten. Amerikanen en bergen en insluiten. Haha.


bush er op stond de schuld te leggen bij Irak, hij openlijk de schuld gaf aan saddan,

Dat was vaag argument nr. 3 of 4 en is van het begin af aan aangevochten door iedereen, in en buiten Amerika. Maar het gaf ff niet want er moest wraak komen en dat vond iedereen wel goed. Waren even wilde tijden na 9/11. Het schijnt dat als je 'recht' hebt op wraak het er niet toe doet of je doelwit ergens schuldig aan is of niet.


hij zijn hondje powel met bewijzen voor de veiligheidsraad de wereld heeft bedrogen.....

Dat wist iedereen op dat moment al. Vraag het Hans Blix.


gaat er bij jouw dan geen belletje rinkelen?

Wat voor belletje? Dat de VS van alles kunnen uitspoken en niemand bij machte is ze tegen te houden? Dat wisten we toch al een tijdje?


bij mij wel, maar ik ben weer een paranoia arabier

Speak for yourself. :)

Ik zou zeggen, gezien het gedrag van de VS de laatste jaren hebben ze echt geen ingewikkeld geconstrueerde rechtvaardiging nodig om de misdaden te begaan die ze hebben begaan. Hebben ze in de Veiligheidsraad soms beweerd dat Irak moest worden aangevallen vanwege 9/11? Welnee, toen kwamen ze zoals je zegt met WMD. Wat dat met 9/11 te maken heeft is mij een raadsel, weet jij het verband?

Het enige waar een zelfgeorganiseerd 9/11 goed voor zou kunnen zijn is het beïnvloeden van de binnenlandse publieke opinie. Maar dat was helemaal niet nodig, want het publiek is nauwelijks geïnteresseerd in buitenlandse politiek, en, zoals je zelf al zegt, Bush had toch al de absolute meerderheid in het Congres.

Nee, die hele samenzweringstheorie is slappe hap. Ik dacht altijd dat ie bedoeld / ontstaan was doordat fatsoenlijke moslims zich niet konden voorstellen dat andere fatsoenlijke moslims zoiets doen. Een heel nette motivatie, maar het maakt het verhaal niet waarschijnlijker.

Dx_
11-09-05, 01:04
Nee, die hele samenzweringstheorie is slappe hap. Ik dacht altijd dat ie bedoeld / ontstaan was doordat fatsoenlijke moslims zich niet konden voorstellen dat andere fatsoenlijke moslims zoiets doen. Een heel nette motivatie, maar het maakt het verhaal niet waarschijnlijker.

Deze samenzweringstheorieen worden gevoed door belachelijke en ongeloofwaardige berichtgeving. Herinner je je nog dat de Amerikaanse geheime diensten al heel snel na de aanslag beweerden dat er een paspoort uit een van de zakken van de aanslagplegers naar beneden was komen dwarrelen ? Zo recht in de schoot van een waakzame CIA agent !!!

mark61
11-09-05, 01:59
Geplaatst door Dx_
Deze samenzweringstheorieen worden gevoed door belachelijke en ongeloofwaardige berichtgeving. Herinner je je nog dat de Amerikaanse geheime diensten al heel snel na de aanslag beweerden dat er een paspoort uit een van de zakken van de aanslagplegers naar beneden was komen dwarrelen ? Zo recht in de schoot van een waakzame CIA agent !!!

Ik heb ook nooit begrepen waarom ze daar zo blij mee waren. Ze hebben tenslotte niet eens al Kahira platgegooid. Hoewel, met die Amerikanen weet je het nooit. Misschien dachten ze wel dat Kabul al Kahira is. Ziet er van 10 km hoogte vast hetzelfde uit.

waterfiets
11-09-05, 09:46
Geplaatst door Don Vito
Ik ken geen buitenlandse studenten bijv die een examen ff voor het tentamen doornemen in hun eigen taal.

Bij een gehuurde auto kan je gauw de naam vinden van een huurder, een ARABISVHE huurder.

vele zaken kloppenniet aan het 11 september verhaal, het is alleen of je het wilt zien ja of nee.

Misschien had hij die handleiding in 2 talen en heeft hij de engelse meegenomen het vliegtuig in?

Je suggereert dat men wou verhullen wie er achter de aanslagen zat en dat geloof ik eigenlijk niet. Wat hebben aanslagen voor zin als je niet weet wie er achter zit en wat die mensen er mee willen bewerkstelligen? Juist, niks, ... alleen maar een hoop rommel ...

Je roept vragen op die absoluut niet zoveel te denken geven omdat er genoeg logische verklaringen voor zijn te geven.

ronald
11-09-05, 11:07
Geplaatst door Marouan35

Ik walg er gewoon van te weten dat ze gewoon met het Nederlandse volk hebben zitten spelen zoals de NSBers dat toen ook gedaan hebben. 50 jaar later hebben we spijt!! onthoud dit!! en dan zal iedereen zich afvragen heb ik wel geneog verzet geplaagd of getoond jegen dit beleid. Kom daarom de 17de naar de DAM, want spijt is een slechte raadgever!! vraag dat maar aan de NL die de tweede wereldoorlog meegmaakt hebben, heb je neimand in je omgeving raadpleeg dan de geschiedenis/ [/B]




Alleen al dat je deze topic "9 11 het werk van de Mossad en de CIA??!!" noemt bewijst dat je of zelf niets van die intervieuws hebt begrepen of zwaar lijdt aan achtervolgingswaanzin.

Ten eerste heeft de Mossad de Amerikaanse inlichtingen diensten gewaarschuwd dat zij een doelwit waren voor moslimterroristen. Gewaarschuwd. Iemand waarschuwen maakt je meteen een dader? Al die Arabische inlichtingendiensten inclusief de Marokkaanse, waar nota bene de daders vandaan kwamen, hebben zitten slapen? Of wisten zij het wel en wilden maar niets zeggen on maar niet later als dader te worden gebrandmerkt?
Jouw beetje doorzichtige sympathieen en anti-pathieen lijken als die "trigger"-politiek van Bush waar Michael Meacher het over had. En dan ook nog die reclameboodschap voor 17 11.

Net als met de zaak Kahn hebben de diverse diensten van de US regering na gelaten deze moslimterroristen beter te screenen en stappen te ondernemen. Of dat nu komt omdat zij hun eigen macht superieur achtten, deze zaak niet belangrijk genoeg of juist wel om er later een slaatje uit te slaan, tot daar aan toe. Op zijn minst is nalatigheid te verwijten met alle gevolgen van dien. Maar door nu je eigen complottheorie er tussen in te schuiven door de Mossad als schuldige te verdenken en niet de aanslagplegers en OBL en de op zijn minst nalatigheid van de VS en hun felle reactie daarna, getuigt van gelijksoortige politiek van jou.

magden_david
12-09-05, 10:21
als we toch aan conspiracy theories doen probeer deze eens.
de islam is een fabrikaat van het jodendom en christendom zodat zij een gemeenschappelijke vijand hebben waar zij geld aan kunnen verdienen d.m.v. oorlogsvoering. Mohammed was geen profeet maar een vaticaanse infiltrant.

Ontken dat maar eens.

absurditeiten vallen niet te ontkennen omdat ze buiten het rationele vallen, juist daarom is het voor die mensen die niet om kunnen gaan met de rationele werkelijkheid en fantastische bezigheid. letterlijk en figuurlijk.

Je kan 1000 en een feitjes vinden inde middeleeuwse geschiedenis waarmee je mijn "theorie"zou kunnen onderbouwen. Net zoals je 1000 feitjes kan vinden die het bestaan van een cia/mossad complot kunnen onderbouwen of het bewijs dat pippi langkous in het geheim wel degelijk bestond en de wereld controleerde via gamma straling ;)

Ik moet nog SLUITEND bewijs zien dat de cia en de mossad hierachter zaten. Deze verzameling ditjes en datjes stelt niets meer voor dan slechts dat.....ditjes en datjes for those in desperate need of a conspiracy. Denk daar eens over na, is het niet eerder zo dat men HOOPT dat de ogenschijnlijke waarheid (al -qaida, islamistisch terrorisme) niet de ECHTE waarheid is. is de gedachte, de wens hier niet de moeder van de conspiracy in plaats van de feiten.

Probeer mijn eigen theorie maar eens te ontkrachten.

Al Sawt
14-09-05, 02:05
Geplaatst door magden_david
als we toch aan conspiracy theories doen probeer deze eens.
de islam is een fabrikaat van het jodendom en christendom zodat zij een gemeenschappelijke vijand hebben waar zij geld aan kunnen verdienen d.m.v. oorlogsvoering. Mohammed was geen profeet maar een vaticaanse infiltrant.

Ontken dat maar eens.

absurditeiten vallen niet te ontkennen omdat ze buiten het rationele vallen, juist daarom is het voor die mensen die niet om kunnen gaan met de rationele werkelijkheid en fantastische bezigheid. letterlijk en figuurlijk.

Je kan 1000 en een feitjes vinden inde middeleeuwse geschiedenis waarmee je mijn "theorie"zou kunnen onderbouwen. Net zoals je 1000 feitjes kan vinden die het bestaan van een cia/mossad complot kunnen onderbouwen of het bewijs dat pippi langkous in het geheim wel degelijk bestond en de wereld controleerde via gamma straling ;)

Ik moet nog SLUITEND bewijs zien dat de cia en de mossad hierachter zaten. Deze verzameling ditjes en datjes stelt niets meer voor dan slechts dat.....ditjes en datjes for those in desperate need of a conspiracy. Denk daar eens over na, is het niet eerder zo dat men HOOPT dat de ogenschijnlijke waarheid (al -qaida, islamistisch terrorisme) niet de ECHTE waarheid is. is de gedachte, de wens hier niet de moeder van de conspiracy in plaats van de feiten.

Probeer mijn eigen theorie maar eens te ontkrachten. Volkomen mee eens, David.

Je bent nu toch met me eens zijn, dat Zionistische aansprakken op Palestina tot rijtje; absurbiteiten, behoren?

Want je zegt het zelf:
absurditeiten vallen niet te ontkennen omdat ze buiten het rationele vallen, juist daarom is het voor die mensen die niet om kunnen gaan met de rationele werkelijkheid en fantastische bezigheid. letterlijk en figuurlijk.

Zwarte Schaap
14-09-05, 02:20
Geplaatst door Al Sawt
Volkomen mee eens, David.

Je bent nu toch met me eens zijn, dat Zionistische aansprakken op Palestina tot rijtje; absurbiteiten, behoren?

Want je zegt het zelf:
:hihi:

ronald
14-09-05, 05:24
Geplaatst door Al Sawt
Volkomen mee eens, David.

Je bent nu toch met me eens zijn, dat Zionistische aansprakken op Palestina tot rijtje; absurbiteiten, behoren?

Want je zegt het zelf:



Klopt. Zionisten maken ook geen aanspraken op Palestina. Dat is maar een fabeltje. Zij maken aanspraken op Jehoeda en Shomron en de rest van het land Israel.

magden_david
14-09-05, 13:25
Geplaatst door Al Sawt
Volkomen mee eens, David.

Je bent nu toch met me eens zijn, dat Zionistische aansprakken op Palestina tot rijtje; absurbiteiten, behoren?

Want je zegt het zelf:

wat ik zelf zeg bevat geen argumenten voor of tegen de zionistische aanspraken op palestina.
Dus in plaats van lollig te zijn zou ik me eerst eens concentreren op correct lezen o grote deskundige van alle -ismes.
Je eigen stomme opmerking is indicatief voor je geloof in absurde verhalen, je kan niet eens begrijpend lezen en roept al meteen van alles en nog wat. Geen wonder dat jij in fabeltjes gelooft. Ik zelf geloof niet in conspiracies. Helaas is die intelligentie niet aan het gros van de conspiracy aanbiddende arabische wereld besteed. Die denken nog steeds dat iedereen behalve zij zelf hen klein houdt........net kleine stampvoetende kinderen die met een vinger in hun snotterende neus luid proclameren dat "het westen"hen heeft vernederd en "de zionisten "hen klein houden".... en ooit ooit ooit zullen zij weer groot en sterk zijn.....

Al Sawt
22-09-05, 01:05
Geplaatst door magden_david
[B]wat ik zelf zeg bevat geen argumenten voor of tegen de zionistische aanspraken op palestina.
Dus in plaats van lollig te zijn zou ik me eerst eens concentreren op correct lezen o grote deskundige van alle -ismes. [B]Nu zijn we lollig! Je reageert alsof je door een wesp gestoken bent.

Kom er gewoon vooruit, Magden. Want jij als een o zo briljante academicus, kan toch feiloos absurbiteiten herkennen?







Je eigen stomme opmerking is indicatief voor je geloof in absurde verhalen, je kan niet eens begrijpend lezen en roept al meteen van alles en nog wat.. Ik roep op basis van dit:
Je kan 1000 en een feitjes vinden inde middeleeuwse geschiedenis waarmee je mijn "theorie"zou kunnen onderbouwen. Dus hier geef je toe: Voor elk leugenachtige claim, kan je onderbouwing vinden in de geschiedenis.

Jij gebruikt de middeleeuwen in je voorbeeld. Maar er zijn mensen die echter wel wat verder in de tijd gaan en niet voor terug schrikken om in de Oudheid hun 'onderbouwing' te zoeken.

Of bezondig ik mezelf wederom aan verkondiging van absurde verhalen?


Geen wonder dat jij in fabeltjes gelooft Zitten we de leugens om te draaien? Want ik kan me niet herinneren dat ik een Javaanse moslim die een toko bij mij om de hoek, als medesemiet heb omarmt. Puur omdat we ooit uit zelfde contreien vandaan kwamen.


Ik zelf geloof niet in conspiracies. Helaas is die intelligentie niet aan het gros van de conspiracy aanbiddende arabische wereld besteed. Westen kan er ook wat van. Dus bezondig jezelf niet aan superieure gevoelens. Bovendien is intelligentie ook niet aan het gros van Israeliers besteed. Een Ethiopische jood die een Rus uit Toendra als een Semitische broeder ziet, getuigt alles van intelligentie.


Die denken nog steeds dat iedereen behalve zij zelf hen klein houdt........net kleine stampvoetende kinderen die met een vinger in hun snotterende neus luid proclameren dat "het westen"hen heeft vernederd en "de zionisten "hen klein houden".... en ooit ooit ooit zullen zij weer groot en sterk zijn..... Geloof me, ik behoor tot een nieuwe lichting die heel anders over nadenkt. Het is kwestie van tijd dat die lichting intern schoon schip zal maken en dan zal jij alles behalve smalend terug denken aan je bovenstaande bewering.

magden_david
22-09-05, 10:15
Geplaatst door Al Sawt

Ik roep op basis van dit: Dus hier geef je toe: Voor elk leugenachtige claim, kan je onderbouwing vinden in de geschiedenis.


neen, je begrijpt het weer eens niet; wat ik zeg is dat je voor elke claim leugenachtig bewijs kan vinden dat is een andere zaak.
Jij begint te stellen dat de claim leugenachtig is, is zeg dat het bewijs leugenachtig is en daardoor tot een leugenachtige claim leidt. Jij beoordeelt de claim al voor je naar het bewijs hebt gekeken, ik beoordeel de claim op grond van het bewijs.



Jij gebruikt de middeleeuwen in je voorbeeld. Maar er zijn mensen die echter wel wat verder in de tijd gaan en niet voor terug schrikken om in de Oudheid hun 'onderbouwing' te zoeken.


ach, aangezien de wetenschappelijke traditie van historisch onderzoek niet zo wijdverbreid is in de arabische wereld en bovenal ook nog eens ideologisch, theologisch is vervuild zal ik je deze denktrend vergeten, je weet niet beter.



Bovendien is intelligentie ook niet aan het gros van Israeliers besteed. Een Ethiopische jood die een Rus uit Toendra als een Semitische broeder ziet, getuigt alles van intelligentie.


wederom transponeer jij eigen veronderstelling naar de feiten.
Je geeft geen feiten maar een mening. Op basis van een mening kan je geen conclusie trekken.
Dus even wat empirisch materiaal erbij halen....
Israel heeft bijv. het hoogste percentage ingenieurs per 1000 inwoners van de wereld. De intellectuele output van zo'n klein land is vele malen groter dan die van de omringende landen.
Dus zou je eerder geneigd zijn aan te nemen dat we hier juist met een exceptioneel intelligent land te maken hebben.



Geloof me, ik behoor tot een nieuwe lichting die heel anders over nadenkt. Het is kwestie van tijd dat die lichting intern schoon schip zal maken en dan zal jij alles behalve smalend terug denken aan je bovenstaande bewering.

o wat lief, de held van de glorieuze wederopstanding geeft een blik op hun wonderschone democratische, mensenrechten waarderende heilstaat.
Immer voorwaarts al sawt! heb je al een uniform uitgekozen voor je glorieuze soldaten? Al strafkampen opgezet voor anders denkenden? is dit de grote arabische democratie? dreigen? Wat is jouw fascinatie met geweld en macho grootspraak toch? compensatie drang of een oprecht geloof in deze concepten? Ben je niet teleurgesteld in het uitblijven van de grote arabische revolutie?

Mill
22-09-05, 10:22
Geplaatst door magden_david
o wat lief, de held van de glorieuze wederopstanding geeft een blik op hun wonderschone democratische, mensenrechten waarderende heilstaat.
Immer voorwaarts al sawt! heb je al een uniform uitgekozen voor je glorieuze soldaten? Al strafkampen opgezet voor anders denkenden? is dit de grote arabische democratie? dreigen? Wat is jouw fascinatie met geweld en macho grootspraak toch? compensatie drang of een oprecht geloof in deze concepten? Ben je niet teleurgesteld in het uitblijven van de grote arabische revolutie?

Dat vond ik ook een beetje raar. Eerst zo'n nobele, semi-intellectuele air en dan aan het eind van de post even suggereren dat ie iedereen over de kling gaat jagen als de tijd daar is.

Niet dat ik niet iedereen z'n vernederingsfantasieën gun. :)

magden_david
22-09-05, 10:25
Geplaatst door Mill


Niet dat ik niet iedereen z'n vernederingsfantasieën gun. :)

ik heb daarom dan ook altijd een cape aan.

Mill
22-09-05, 10:30
Geplaatst door magden_david
ik heb daarom dan ook altijd een cape aan.

Hmmm. Maar die moet Al Sawt dan toch aanhebben, vernederingstechnisch? Tenminste, nu nog niet, maar wel zodra de nieuwe lichting überarabieren intern schoon schip heeft gemaakt en de tijd voor de grote zuivering daar is. :)

Al Sawt
26-09-05, 01:22
Geplaatst door magden_david
neen, je begrijpt het weer eens niet; wat ik zeg is dat je voor elke claim leugenachtig bewijs kan vinden dat is een andere zaak.
Jij begint te stellen dat de claim leugenachtig is, is zeg dat het bewijs leugenachtig is en daardoor tot een leugenachtige claim leidt. Jij beoordeelt de claim al voor je naar het bewijs hebt gekeken, ik beoordeel de claim op grond van het bewijs. Welke bewijs?

Doel je op de Talmoed of oude testament?
Spreekt jezelf weer eens tegen. Claims dat CIA en Mossad achter 11/9 zitten, zie je terecht als leugens. Want bewijs is er niet. Maar Zionistische aanspraken op basis van fabeltjes, zie je als waarheid.

Als academicus moet je toch helder kunnen redeneren en absurbiteiten kunnen herkennen?


ach, aangezien de wetenschappelijke traditie van historisch onderzoek niet zo wijdverbreid is in de arabische wereld en bovenal ook nog eens ideologisch, theologisch is vervuild zal ik je deze denktrend vergeten, je weet niet beter. Draai de rollen maar om. Ik en noch geen enkel Arabier vereenzelfigd zichzelf met een staat dat haar legitimiteit in de krochten van de geschiedenis baseert. En dan nog een geschiedenisperiode dat heel slecht gedocumenteerd is en doorspekt is met mythologie.

Ik en geen enkel andere Arabier, vereenzelvigen ons met een staat dat zichzelf ziet als vervolmaking van een heilige religieuze opgave.

Noch zijn we eruit om op basis van theologische waanbeelden een tempel te reconstrueren.

Noch claimen we op basis van theologie dat al onze geloofsgenoten uitverkoren zijn en dat we zelfde afstamming hebben.

Nee, zo theologoosch zijn we ook niet weer vervuild. Daarvoor denken we te helder en hebben we geen enkel godsdienstige aanleiding voor.




wederom transponeer jij eigen veronderstelling naar de feiten.
Je geeft geen feiten maar een mening. Op basis van een mening kan je geen conclusie trekken.Dus een Russische Jood is geen Semiet?

Ik dacht dat Zionisme altijd van wel heeft beweert.


Dus even wat empirisch materiaal erbij halen....
Israel heeft bijv. het hoogste percentage ingenieurs per 1000 inwoners van de wereld. De intellectuele output van zo'n klein land is vele malen groter dan die van de omringende landen. Indrukwekkend.

Maar klop jezelf niet te snel op de borst. Want het zijn niet de verdiensten van Israel zelf. Een land als Israel heeft veel ´ideologische´ migratie golven te verduren gehad.

Zo hebben er duizenden hoog opgeleide migranten in Israel gevestigd. Onder meer uit voormalige Oostblok.

Israelische onderwijs systeem had niks met hun opleiding te maken gehad.

Overigens vermeld je er niet bij dat de gros van ingenieurs van niet Westerse origine in Israel, werkloos langs de zijlijn staan.

Ze zijn alleen goed voor statistieken.


Dus zou je eerder geneigd zijn aan te nemen dat we hier juist met een exceptioneel intelligent land te maken hebben.Nope.

Migratie ligt ten grondslag. En geen bovenmatige intellegentie.


o wat lief, de held van de glorieuze wederopstanding geeft een blik op hun wonderschone democratische, mensenrechten waarderende heilstaat. Ik heb mezelf nooit als een volwaardige democraat gezien.

Ik koester liever het Westerse model. Nl: Een totale en zeer grondige verandering van gevestigde orde en dan pacifisme adopteren.


Immer voorwaarts al sawt! heb je al een uniform uitgekozen voor je glorieuze soldaten? Al strafkampen opgezet voor anders denkenden? is dit de grote arabische democratie? dreigen? Wat is jouw fascinatie met geweld en macho grootspraak toch? compensatie drang of een oprecht geloof in deze concepten? Ben je niet teleurgesteld in het uitblijven van de grote arabische revolutie? Smalend.

En dit zijn de woorden van onze grote en verheven academicus. Een die heilig gelooft dat hij afstamt van koning David en zijn volk en dat Palestina zijn land is. Een die een Rus of een Marokkaan van zelfde geloof als rasgenoot omarmt en heilig overtuiging bezit dat zijn regelrechte voorouders in de voorste linies vochten tegen de Oud Egyptenaren, Babyloniers, Assyriers en Romeinen.

Een die heilig overtuigd is dat zijn over en overgroot vader als priester heeft gediend in de Tempel van Solomon. Misschien gelooft hij zelf dat ie van Solomon afstamt.

Maar wat hij niet gelooft is het volgende: Dat hij gewoon een oerhollandse jongen is die gewoon afstamt van een Europese ras en geen enkel bijbelse verleden bezit.

Maar liever houdt hij vast aan zijn overtuiging dat hij tegen de hedendaagse Babyloniers en Assyriers vecht.

Geheel in lijn met zijn ideologie.

Kortom een fantast die niet voor terugdeinst om meer dan 2000 jr te tasten naar legitimiteiten in de mysterie van de oudheid.

ronald
26-09-05, 05:32
Geplaatst door Al Sawt


Dus een Russische Jood is geen Semiet?

[/B]



Wat is die Al Sawt toch grappig. Alle Marokkanen hier zijn gewoon germaanse boeren.

Al Sawt
27-09-05, 00:22
Geplaatst door ronald


Geplaatst door Al Sawt


Dus een Russische Jood is geen Semiet?
Wat is die Al Sawt toch grappig. Alle Marokkanen hier zijn gewoon germaanse boeren. Veelzeggend!

Al Sawt
02-10-05, 02:23
Geplaatst door magden_david
ik heb daarom dan ook altijd een cape aan. Aangezien je niet instaat bent om verdere weerwoord te geven. Kan ik aannemen dat de cape je te strak is geworden?

magden_david
04-10-05, 11:08
Geplaatst door Al Sawt
Aangezien je niet instaat bent om verdere weerwoord te geven. Kan ik aannemen dat de cape je te strak is geworden?

nee hoor, gewoon een ouderwetse kosten baten analyse. Ik kan wel een weerwoord geven maar de tijd die het zou kosten om jouw absurditeiten en bittere haatdragende drek omver te lullen is beter besteed aan mijn echte werk.

Wizdom
04-10-05, 11:24
Meest waarschijnlijke scenario:

1 - Ja er was een aanslag voorbereid door mensen die wraak wilden nemen op de VS die dood en verderf zaait in Palestina. Libanon etc...

2 - De inlichtingen diensten wisten het (CIA en MOSSAD). Gaven het door aan hun superieuren....

3 - Superieuren geven het weer door aan de politieke adviseurs...

4 - Deze beleggen een vergadering en besluiten dat deze eventuele aanslag past binnen de strategische politiek die de neo-cons willen.

5 - De neo-cons passen de agenda aan op basis van de grote aanslag die eraan staat te komen... (Waaronder Irak, Afghanistan, Syrie en natuurlijk Iran die al langere tijd een doorn in het oog zijn van de neo-cons)

6 - Het balletje gaat weer terug van boven naar beneden.... De instructie is : 'Niet serieus nemen'... 'Niet te veel tijd aan besteden'... Ondertussen wordt een speciale eenheid binnen de inlichtingen diensten ingeschakeld die ervoor moet zorgen dat alles volgens de vooropgezette plan loopt. Een van die zaken is het vragen van een selecte gezelschap van mensen die werken in de WORLD TRADE CENTER om vrij te nemen dan wel deel te nemen aan zogenaamde vergaderingen buiten het WTC... Volgens mij moeten daar wel bewijzen voor zijn want er zijn een aantal geruchten geweest hieromtrent...

7 - Aanslag wordt gepleegd en Bush zet zijn plan door het plan heet 'Oorlog tegen Terreur'.

Voila....!

Al Sawt
05-10-05, 01:13
Geplaatst door magden_david
nee hoor, gewoon een ouderwetse kosten baten analyse. Ik kan wel een weerwoord geven maar de tijd die het zou kosten om jouw absurditeiten en bittere haatdragende drek omver te lullen is beter besteed aan mijn echte werk. Een heel niets zeggende en toch veelzeggende reactie.

Je was nooit instaat om in een discussie met mij iets inhoudelijk hard te maken. Alles wat je inbracht was niet bestand tegen weerwoord.

Ga jij maar lekker meer tijd besteden aan je echte werk. Namelijk; het verkondigen van leugens op basis van oudheidkundige fabeltje.

La Nobele
05-10-05, 01:17
Geplaatst door Al Sawt

Ga jij maar lekker meer tijd besteden aan je echte werk. Namelijk; het verkondigen van leugens op basis van oudheidkundige fabeltje.

Ik zei al eerder: wat is er zo geschiedkundig waardevol aan het feit dat een land wordt geclaimd na verovering met geweld en het daaraan gekoppelde fabeltje dat daar ooit een X-man, a.k.a., de profeet Mohammed, ten hemel steeg?

Al Sawt
05-10-05, 01:38
Geplaatst door La Nobele
Ik zei al eerder: wat is er zo geschiedkundig waardevol aan het feit dat een land wordt geclaimd na verovering met geweld en het daaraan gekoppelde fabeltje dat daar ooit een X-man, a.k.a., de profeet Mohammed, ten hemel steeg? Bewijs eerst met neutrale bronnen dat verovering van Palestina gepaard ging met gedwongen bekering.

Voorts moet je bewijzen dat de Palestijnse claim op Palestina, louter religieus is.

2 zaken wat je niet hard kan maken. Ik kan daartegen keihard beweren dat ik gelijk heb met mijn beschuldigingen over valse claims vanuit Zionistische hoek.

Maagden David is dat terdege bewust en heeft zich ingebonden.