PDA

Bekijk Volledige Versie : Joehoe Mark61---> Dub reggae



vlegeltje
10-09-05, 18:29
Deze zijn allemaal MUST have:


http://www.dustygroove.com/images/products/p/pablo_augus_infinesty_101b.jpg
http://a526.g.akamai.net/7/526/14067/v1/img.priceminister.com/cover/278751
http://www.unionsquaremusic.co.uk/covers/large/SESHDCD211.jpg
http://xraymusic.co.uk/pictures/large/dub_like_dirt.jpg

mark61
11-09-05, 00:12
Right on! Nou eh stuurt u ff een kopietje? :hihi:

http://www.xs4all.nl/~entiti/LP/rockers%20meets%205.JPG

http://www.elrockers.org/2/new/discography/records/bigimg/rockers_in_a_fire_house_big.jpg

http://www.skysaw.org/onu/images/imagebank/ds-onulp18-front.gif

http://www.skysaw.org/onu/images/imagebank/ahc-onulp27-front.gif

Dit is geen dub, maar eigenaardige jungle herrie.

http://www.skysaw.org/onu/images/imagebank/ahc-onulp19-front.jpg

Crocodile Hand Luggage
Dinosaur's Lament
Beriberi
Snakeskin Tracksuit
High Protein Snack
In A Trap
Breeding Space
Primitive
Latin Temperament

Met toepasselijke titels...

magden_david
12-09-05, 09:23
tssssss........
waar is prince jammy?
scientist???
lee scratch perry????
i roy ?????

gij vuile ub40 loverrr!

mark61
12-09-05, 15:25
Geplaatst door magden_david
tssssss........
waar is prince jammy?
scientist???
lee scratch perry????
i roy ?????

gij vuile ub40 loverrr!

UB40? Hoe kom je daar nou bij? On-U Soundlover moet je dan zeggen.

Prince Jammy en Scientist staan in volle glorie in mijn platenkast. Lee Perry is wat labiel, to say the least. I Roy, mja, niet zo dubbig.

Wide-O
12-09-05, 16:18
Geplaatst door mark61
UB40? Hoe kom je daar nou bij? On-U Soundlover moet je dan zeggen.

Prince Jammy en Scientist staan in volle glorie in mijn platenkast. Lee Perry is wat labiel, to say the least. I Roy, mja, niet zo dubbig.

Ik hoorde gisteren "Dub be good to me" nog op de radio. Blast from the past. Van wie was dat ook weer ?

vlegeltje
12-09-05, 17:10
Geplaatst door mark61
Right on! Nou eh stuurt u ff een kopietje? :hihi:


Hoe wil je ze hebben?
wma of mp3?

Op die cd van A.P. meets rockers uptown staan trouwens extra nrs die niet op de LP staan.

Die mag je wel naar mij paasen. :)

Overigens kun je de LP ipv op 33 ook op 45 toeren afspelen. Dan krijg je te gekke SKA muziek. :D

vlegeltje
12-09-05, 17:18
Geplaatst door magden_david
tssssss........
waar is prince jammy?
scientist???
lee scratch perry????
i roy ?????

gij vuile ub40 loverrr!

Prince Jammy was de knecht van KING TUBBY... :duivels:

Scientist is tweede generatie, leuk, heb ik ook in de kast staan, maar net als IRoy niet echt het beste van het beste.

Scratch is natuurlijk wel een van de grootmeesters:

http://www.deepspacenyc.com/albums/album02/perry_super_ape.jpg

vlegeltje
12-09-05, 17:19
Geplaatst door Wide-O
Ik hoorde gisteren "Dub be good to me" nog op de radio. Blast from the past. Van wie was dat ook weer ?

Da's geen Dub Wide-O.... :nerveus:

vlegeltje
12-09-05, 17:22
Do you loooove my music...

http://www.dustygroove.com/images/products/a/andy_horace_intheligh_101b.jpg

delirious
12-09-05, 17:36
@ Vlegeltje:http://img127.imageshack.us/img127/6465/logo20056vr.jpg (http://imageshack.us)
Was je hier?

mark61
12-09-05, 17:38
Geplaatst door vlegeltje
Hoe wil je ze hebben?
wma of mp3?

mp3 is goed genoeg, denk ik. Krakkemikkige opnamen...:) Thanx in advance


Op die cd van A.P. meets rockers uptown staan trouwens extra nrs die niet op de LP staan.
Die mag je wel naar mij paasen. :)

Zelf heb ik alleen een opname op cassette, hihi, maar ik kan er wel aankomen, die CD. Of het was de ander (firehouse), hou me ten goede


Overigens kun je de LP ipv op 33 ook op 45 toeren afspelen. Dan krijg je te gekke SKA muziek. :D

Ja dat zeg u. Maar mijn cassettedek doet alleen 4,8 cm/s.

mark61
12-09-05, 17:39
Geplaatst door vlegeltje
Prince Jammy was de knecht van KING TUBBY... :duivels:

Scientist is tweede generatie, leuk, heb ik ook in de kast staan, maar net als IRoy niet echt het beste van het beste.

Scratch is natuurlijk wel een van de grootmeesters:


Vakkundig commentaar! :duim:

Wide-O
12-09-05, 17:39
Geplaatst door vlegeltje
Da's geen Dub Wide-O.... :nerveus:

Erm... was jouw definitie van Dub ? Origineel was dat het in- en outfaden van bepaalde instrumenten - of bas of drum etc... - en het toevoegen van echo: in dat opzicht is dat nummer wel degelijk dub :ego:

(mijn definitie is van eind jaren 70)

mark61
12-09-05, 17:40
Geplaatst door delirious
@ Vlegeltje: Was je hier?

:ego: Dub is iets heeeel anders. Al heet ik geen vlegeltje. :wijs:

Wide-O
12-09-05, 17:49
Geplaatst door mark61
:ego: Dub is iets heeeel anders. Al heet ik geen vlegeltje. :wijs:

Aha, verschuilen achter esoterisme :ego:

Zelfde vraag aan jou, mon.

mark61
12-09-05, 18:19
Geplaatst door Wide-O
Erm... was jouw definitie van Dub ? Origineel was dat het in- en outfaden van bepaalde instrumenten - of bas of drum etc... - en het toevoegen van echo: in dat opzicht is dat nummer wel degelijk dub :ego:

(mijn definitie is van eind jaren 70)

Oorspronkelijk zijn het (instrumentale) riddim tracks die als achtergrond dienden voor rondreizende toasters met hun sound systems. Daar zijn nog live opnames van. Karaoke zonder zangvoorbeeld, als het ware. Duels tussen local heroes op dezelfde achtergrond.

Tot King Tubby en Lee Perry begonnen die tracks in de studio te verkrachten en apart als 'muziek' uit te brengen. Wat de technieken precies zijn is minder interessant. Alhoewel, het eruit zeven van alles boven de 100 Hz of onder de 5000 vinnik ook wel leuk. :lachu:


Zelfde vraag aan jou, mon.

Ik ken dat hele nummer niet, maar ik zie dat het lyrics heeft. Das per definitie geen dub. Stem wordt alleen gebruikt als geluidseffect en net zo bewerkt als instrumenten.

Voor de rest google jij vast sneller dan ik.

vlegeltje
12-09-05, 18:37
Geplaatst door delirious
@ Vlegeltje:http://img127.imageshack.us/img127/6465/logo20056vr.jpg (http://imageshack.us)
Was je hier?

:ego: Dub is iets heeeel anders. Al heet ik geen Mark61 :wijs:

En nee, ik was er niet.

vlegeltje
12-09-05, 18:42
Geplaatst door mark61
mp3 is goed genoeg, denk ik. Krakkemikkige opnamen...:) Thanx in advance

Krakkemikkige opnamen moet je niet zeggen, d'r zit een dynamiek in van heb ik jou daar. Maar ik stuur je wel een zipje met wat leuk spul.


Binnenkort, als ik er tijd voor heb ;)

Laat die nrs van A.P. maar zitten, die rip ik wel een keertje ;)

vlegeltje
12-09-05, 18:45
Geplaatst door Wide-O
Erm... was jouw definitie van Dub ? Origineel was dat het in- en outfaden van bepaalde instrumenten - of bas of drum etc... - en het toevoegen van echo: in dat opzicht is dat nummer wel degelijk dub :ego:

(mijn definitie is van eind jaren 70)

Die definitie klopt wel. Maar is dat nr niet van begin jaren 90?

Ik heb waarschijnlijk het verkeerde nr voor ogen/oren.

Trouwens, na 1984 is er geen fatsoenlijke dub meer gemaakt. :ego:

vlegeltje
12-09-05, 18:52
Geplaatst door mark61
Ik ken dat hele nummer niet, maar ik zie dat het lyrics heeft. Das per definitie geen dub. Stem wordt alleen gebruikt als geluidseffect en net zo bewerkt als instrumenten.

Precies.

Met de toevoeging dat die toasters later dus weer over die DUB-plates gaan toasten cq rappen.

Wat weer door die afro amerikanen in de states is opgepikt. Ziedaar het ontstaan van de rap.

Trouwens het scratchen met platen werd ook voor het eerst gedaan door de dj's van de sound systems op Jamaica. En werd door een Jamaicaan in New York geintroduceert midden jaren 70. ipv reggae gebruikte hij funk.

mark61
12-09-05, 18:54
Geplaatst door vlegeltje
Die definitie klopt wel. Maar is dat nr niet van begin jaren 90?

Ik heb waarschijnlijk het verkeerde nr voor ogen/oren.

Trouwens, na 1984 is er geen fatsoenlijke dub meer gemaakt. :ego:

Is dat inderdaad zo? Heb ik gelukkig niks gemist. Zijn de later On-U's / Sherwoods slecht dan?

http://www.skysaw.org/onu/images/imagebank/ds-onulp38-gelp-front.gif

Deze is van 1985. :ego: (Tunes from the missing channel)

mark61
12-09-05, 18:58
Geplaatst door vlegeltje
Precies.

Met de toevoeging dat die toasters later dus weer over die DUB-plates gaan toasten cq rappen.

Wat weer door die afro amerikanen in de states is opgepikt. Ziedaar het ontstaan van de rap.

Trouwens het scratchen met platen werd ook voor het eerst gedaan door de dj's van de sound systems op Jamaica. En werd door een Jamaicaan in New York geintroduceert midden jaren 70. ipv reggae gebruikte hij funk.

Ha!

vlegeltje
12-09-05, 19:07
Geplaatst door mark61
Is dat inderdaad zo? Heb ik gelukkig niks gemist. Zijn de later On-U's / Sherwoods slecht dan?

On-U Sound zie ik toch als een klasse apart.

Wikipedia ziet dat ook zo zie ik:


The On-U Sound dub style differs from the traditional dub sounds of King Tubby, or Lee "Scratch" Perry in that many of the extended family of musicians who are part of the On-U crew have backgrounds in Punk, New Wave, or Funk, producing a sound which is not considered pure reggae though traditional reggae performers such as Prince Far I, Bim Sherman, the Roots Radics and even Lee Perry himself are also associated with the label. Producer Adrian Sherwood generates the On-U signature sound however.

http://en.wikipedia.org/wiki/On-U_Sound_Records

Maar 't is toch vreemd dat er op zo'n klein derde wereld eiland als Jamaica, met maar een paar miljoen inwoners, zo ongelofelijk veel muziek is uitgebracht. Iemand heeft het ooit uitgerekend, kweet niet meer precies, maar er werd op elke tien inwoners per jaar 1 singletje uitgebracht.

Wide-O
12-09-05, 19:08
Geplaatst door mark61
Alhoewel, het eruit zeven van alles boven de 100 Hz of onder de 5000 vinnik ook wel leuk. :lachu:


Da's van veel laters mon ! En nog wel een Belgiese uitvinding ook: de Sherman Filterbank.



Wat de technieken precies zijn is minder interessant.


Jaja, dat zei je al in het Al Azm topic :p. Maar voor een muzikant die de zooi moet spelen, is het wel degelijk van belang. Je moet echt weten wat een one-drop is bvb, en het nog kunnen drummen ook. :ego:



Ik ken dat hele nummer niet, maar ik zie dat het lyrics heeft. Das per definitie geen dub. Stem wordt alleen gebruikt als geluidseffect en net zo bewerkt als instrumenten.


Het was een "ode" aan de dub.



Voor de rest google jij vast sneller dan ik.

Ik probeer zo weinig mogelijk te goegelen. Google is voor het geheugen wat de calculator voor het hoofdrekenen was :ego:

(PS: wel veel :ego: smijlies in deze topic :hihi: )

Shit: nu herinner ik me plots een heel bekend dub nummer, maar ik kan het alleen maar hummen of bassen, en daar heb je hier niet zo veel aan :D Ik denk dat er ergens op het einde de phrase "What's your name" herhaald wordt.

Wide-O
12-09-05, 19:15
Geplaatst door vlegeltje
Die definitie klopt wel. Maar is dat nr niet van begin jaren 90?

Ik heb waarschijnlijk het verkeerde nr voor ogen/oren.

Trouwens, na 1984 is er geen fatsoenlijke dub meer gemaakt. :ego:

Jah & ja denk ik. Ik was heel eventjes into dub, maar toen was het new wave tijd en ging de dub naar de achtergrond. Ik heb ooit een single gescoord, dat moet in ... 1977 geweest zijn. Zowat de eerste "dub hit" die in de lage landen verscheen. Damn, dat geheugen... Iets met "Five" ?

Dat nummer van hierboven zal wel van later zijn, maar bracht voor mij de herinnering terug van het einde van de jaren 70.

(en een schitterend baslijntje trouwens, maggoed)

mark61
12-09-05, 19:41
Geplaatst door Wide-O
Da's van veel laters mon ! En nog wel een Belgiese uitvinding ook: de Sherman Filterbank.

'King Tubby meets The Upsetter in the Grassroots of Dub' is ergens van 1975. Staat niks op label, gealtavistaat.


Jaja, dat zei je al in het Al Azm topic :p.

Zo is dat. Ook zonder Impreza Turbo hebben ze half Azië veroverd.


Maar voor een muzikant die de zooi moet spelen, is het wel degelijk van belang. Je moet echt weten wat een one-drop is bvb, en het nog kunnen drummen ook. :ego:

Ik ken alleen rim shots.


Het was een "ode" aan de dub.

Oei. Das pas erg.


Shit: nu herinner ik me plots een heel bekend dub nummer, maar ik kan het alleen maar hummen of bassen, en daar heb je hier niet zo veel aan :D Ik denk dat er ergens op het einde de phrase "What's your name" herhaald wordt.

Sorry, mijn audiogeheugen begint te wensen over te laten. Denk eigenlijk niet dat ik m ooit gekend heb. Onthoudt meer Prince Jammy's grasmaaiers etc.

vlegeltje
12-09-05, 19:42
Geplaatst door Wide-O
Jah & ja denk ik. Ik was heel eventjes into dub, maar toen was het new wave tijd en ging de dub naar de achtergrond. Ik heb ooit een single gescoord, dat moet in ... 1977 geweest zijn. Zowat de eerste "dub hit" die in de lage landen verscheen. Damn, dat geheugen... Iets met "Five" ?

Dat nummer van hierboven zal wel van later zijn, maar bracht voor mij de herinnering terug van het einde van de jaren 70.

(en een schitterend baslijntje trouwens, maggoed)

1977?
Eerste dub hit?

Nou maak je me nieuwsgierig.

Up Town Top Ranking van Althea and Donna? Die is uit '77.
Maar geen Dub.


Trouwens, het was 1 singletje per 5 jamaicanen over een periode van 25 jaar. Ik was weer aan het overdrijven. :)

mark61
12-09-05, 19:46
Geplaatst door vlegeltje
On-U Sound zie ik toch als een klasse apart.

OK. Maar wel goed toch? Houdt dub in leven en vernieuwt. Wel decidedly wat blanker geluid, maar who cares. Integratie sammemaarzegge.


Maar 't is toch vreemd dat er op zo'n klein derde wereld eiland als Jamaica, met maar een paar miljoen inwoners, zo ongelofelijk veel muziek is uitgebracht. Iemand heeft het ooit uitgerekend, kweet niet meer precies, maar er werd op elke tien inwoners per jaar 1 singletje uitgebracht.

Heel apart inderdaad. Maar wat muzieksoorten betreft zijn er in de regio natuurlijk meer van dat soort wonderen.

Max Stirner
12-09-05, 19:49
..

vlegeltje
12-09-05, 20:08
Geplaatst door mark61
OK. Maar wel goed toch? Houdt dub in leven en vernieuwt. Wel decidedly wat blanker geluid, maar who cares. Integratie sammemaarzegge.

Kweetnie, On U Sound was natuurlijk geweldig, maar de verhuizing van al die muzikanten van Jamaica naar Engeland heeft de muziek niet echt goed gedaan. Die werd veels te glad. Geproduceerd voor de gevoelige oortjes van de blanke kids.

Lee Perry maakte van zijn "congo's" LP een mix voor de jamaicaanse markt en een aparte gladde mix voor de westerse markt.

Maar ja, geef die jongens ongelijk. Die muzikanten in Jamaica kregen geen cent voor hun werk, ook al hadden ze een hit in het westen. Dan ga je natuurlijk daar naartoe waar wel geld te halen is.


Heel apart inderdaad. Maar wat muzieksoorten betreft zijn er in de regio natuurlijk meer van dat soort wonderen.

Muzieksoorten zat in de regio.
Maar nergens zo'n output aan platen.

Trouwens, het was 1 singletje per 5 jamaicanen over een periode van 25 jaar. Ik was weer aan het overdrijven.

Cuba had natuurlijk gekund, ware het niet dat Fidel Castro een hekel had aan de muziekindustrie ;)

Venezuela is een eind gekomen in de jaren 60 (het fenomenale Fuentes label- ik heb er 1 lp van) maar is niet verder gekomen.

En Brazil, met de Samba. D'r is nu een heel erg aktieve muziek scene in Brazil, trouwens altijd geweest. Geweldige muziek. Maar verkoopt in Europa voor geen meter...

't zal Bob Marley wel zijn geweest. De eerste en grootste superster die de derde wereld heeft voortgebracht.

vlegeltje
12-09-05, 20:11
Geplaatst door Max Stirner
http://nl.msnusers.com/sr55na8nvdrpqj5ob4agr0ld16/Documenten/Afbeeldingen%2F27598.jpg

http://nl.msnusers.com/sr55na8nvdrpqj5ob4agr0ld16/Documenten/Afbeeldingen%2FKopie%20van%20mf.jpg


:student:

Twee rooie kruisjes? :maf:

mark61
12-09-05, 20:16
Geplaatst door vlegeltje
Kweetnie, On U Sound was natuurlijk geweldig, maar de verhuizing van al die muzikanten van Jamaica naar Engeland heeft de muziek niet echt goed gedaan. Die werd veels te glad. Geproduceerd voor de gevoelige oortjes van de blanke kids.

Jah, die braindrain en aangepast...brrr. Maar ze reisden wel vrolijk op en neer ook toch?


Lee Perry maakte van zijn "congo's" LP een mix voor de jamaicaanse markt en een aparte gladde mix voor de westerse markt.

Bah. Hi.


Maar ja, geef die jongens ongelijk. Die muzikanten in Jamaica kregen geen cent voor hun werk, ook al hadden ze een hit in het westen. Dan ga je natuurlijk daar naartoe waar wel geld te halen is.

Slaven van de studiobaas waren het.


Muzieksoorten zat in de regio.
Maar nergens zo'n output aan platen .

Relatieve welvaart zeker? Na de komst van de cassette toch zeker wel rechtgetrokken? Zelfs in Afrika produceren ze nu CDs aan de lopende band.


Trouwens, het was 1 singletje per 5 jamaicanen over een periode van 25 jaar. Ik was weer aan het overdrijven.

ja ja, genoeg gemeaculpaat :)


Cuba had natuurlijk gekund, ware het niet dat Fidel Castro een hekel had aan de muziekindustrie ;)

Jah das dom en pech.


't zal Bob Marley wel zijn geweest. De eerste en grootste superster die de derde wereld heeft voortgebracht.

Afgrijselijke muziek. Werkelijk. Mijn maag draait zich om. Doe dan Dr. Alimantado of zo. Alsjeblieft. Liever een Beste Dresste Chicken in de Town.

Wide-O
12-09-05, 20:17
Geplaatst door vlegeltje
1977?
Eerste dub hit?

Nou maak je me nieuwsgierig.

Up Town Top Ranking van Althea and Donna? Die is uit '77.
Maar geen Dub.


Trouwens, het was 1 singletje per 5 jamaicanen over een periode van 25 jaar. Ik was weer aan het overdrijven. :)

Het kan ook 1978 geweest zijn. Maar niet later dan dat.

vlegeltje
12-09-05, 20:22
Geplaatst door mark61
Doe dan Dr. Alimantado of zo. Alsjeblieft. Liever een Beste Dresste Chicken in de Town.

Laat ik die nu net op hebben staan.

:eek:

Wide-O
12-09-05, 20:24
Geplaatst door mark61
Slaven van de studiobaas waren het.


Er zit een Schaap in elk van ons ...

Rimshots. Tssk. Alleen in de intro's & breaks, de rest zijn veeleer clicks. (men legge het achterste van den stick op het midden van het snare-vel, en bewege de voorkant op de "rim" van de snare. Steward Copeland if that rings a bell ?

Wat iets anders is dan rimshots - het normaal slaan op de snare, maar een deel van de stick "raakt" de rim, waardoor je het "geweerschot" effect krijgt.)

Maggoed, je hebt techniek dus al altijd onderschat :lachu:

mark61
12-09-05, 20:25
Geplaatst door vlegeltje
Laat ik die nu net op hebben staan.

:eek:

You got the vibe maaan

vlegeltje
12-09-05, 20:29
Geplaatst door mark61
Relatieve welvaart zeker? Na de komst van de cassette toch zeker wel rechtgetrokken? Zelfs in Afrika produceren ze nu CDs aan de lopende band.

Man, ik was in 84 in Nairobi. Op de markt daar stonden 15 kraampjes met allemaal afrikaanse singletjes. Ik had geen geld meer, anders had ik ze allemaal gekocht.

In de dorpjes had je winkels waar je met een cassettebandje naar toe kon gaan en dan werden de laatste hits erop gezet. De lp's en singletjes waren uiteraard niet te koop.

mark61
12-09-05, 20:30
Geplaatst door Wide-O
Er zit een Schaap in elk van ons ...

Rimshots. Tssk. Alleen in de intro's & breaks, de rest zijn veeleer clicks. (men legge het achterste van den stick op het midden van het snare-vel, en bewege de voorkant op de "rim" van de snare. Steward Copeland if that rings a bell ?

Wat iets anders is dan rimshots - het normaal slaan op de snare, maar een deel van de stick "raakt" de rim, waardoor je het "geweerschot" effect krijgt.)

Maggoed, je hebt techniek dus al altijd onderschat :lachu:

Bij rimshots dacht ik aan ska, eigenlijk. En Pablo gebruikt ze nogal eens, enfin laat ze spelen terwijl hij staat te melodiceren. Maar tis intro/breakwerk inderdaad. En toevallig de enige drumtruc die mij ooit uittentreure door profi's is gedemonstreerd.

Clicks vinnik niet interessant.

Techniek als bepalend voor de loop van de geschiedenis, ja. Riiistig maar. Voor mij was techniek wel bepalend. Zo ontsnapte ik nog uit Joegoslavië vlak voordat het echt fout ging. :hihi: Dan moet je wel snel de ontsteking van je 2CV op tijd kunnen zetten, maar ik miste wat gereedschap. Gelukkig werkte de Servische AA nog. Ehm, hoe kom ik hier op. Sorry, ga gauw koffiedrinken.

vlegeltje
12-09-05, 20:31
Geplaatst door Wide-O
Het kan ook 1978 geweest zijn. Maar niet later dan dat.

Iets met Rub-a-Dub ofzo?

Er begint heel vaag iets te dagen... :maf3:

mark61
12-09-05, 20:32
Geplaatst door vlegeltje
Man, ik was in 84 in Nairobi. Op de markt daar stonden 15 kraampjes met allemaal afrikaanse singletjes. Ik had geen geld meer, anders had ik ze allemaal gekocht.

In de dorpjes had je winkels waar je met een cassettebandje naar toe kon gaan en dan werden de laatste hits erop gezet. De lp's en singletjes waren uiteraard niet te koop.

Dat waren nog s tijden. De laatste jaren kon ik rustig al die zaken leegrauzen. Alleen was het aanbod verschraald tot soukous en de locale versie ervan. Met name Tanzaniaanse soukous is niet om aan te horen. :) Al dat autochtone gereutel vonden de autochtonen zelf niet om aan te horen. Beschaamd en met tegenzin duikelden ze dan nog een bandje voor je op.

mark61
12-09-05, 20:35
Geplaatst door vlegeltje
Iets met Rub-a-Dub ofzo?

Er begint heel vaag iets te dagen... :maf3:

Oh die, baslijntje, vagelijk versnelde rocksteady. Met zo'n kreet aan het eind van elk couplet.

Rabi'ah.
13-09-05, 08:44
Tsk, tsk en nu hebben de serieuze heren het ineens wel over muziek. :ego:

Tjek dit maar eens:

Gnawa (http://www.marocaudio.com/index.dhtml?p=Gnawa&PHPSESSID=8f09f98dbed21268a82256e1fe6b5198)

vlegeltje
13-09-05, 09:17
Geplaatst door Rabi'ah.
Tsk, tsk en nu hebben de serieuze heren het ineens wel over muziek. :ego:

Tjek dit maar eens:

Gnawa (http://www.marocaudio.com/index.dhtml?p=Gnawa&PHPSESSID=8f09f98dbed21268a82256e1fe6b5198)

Oops !!! Erreur

Erreur 403

Désolé, Accès interdit !
Pour retourner à l'index général, cliquez ici.

:(




:D

Rabi'ah.
13-09-05, 19:18
Geplaatst door vlegeltje
Oops !!! Erreur

Erreur 403

Désolé, Accès interdit !
Pour retourner à l'index général, cliquez ici.

:(




:D

Tweede poging:

www.marocaudio.com


En dan naar beneden scrollen en op "gnawa" klikken.


Of: http://www.marocaudio.com/index.dhtml?p=Gnawa


Veel luisterplezier! :zwaai:

vlegeltje
13-09-05, 22:07
Geplaatst door Rabi'ah.
Veel luisterplezier! :zwaai:

Had ik al uitgevogeld ;)

Is mooie muziek.

ken je ook Les Ambassadeurs du Motel de Bamako (met Salif Keita) en Orchestra Baobab (Yousou Ndour)?

Hun opnames uit de jaren 70 zijn werkelijk fenomenaal.

En kora muziek?

Ali Farka Touré?

Ken je het label http://www.dakarsound.nl/ uit Groningen?