PDA

Bekijk Volledige Versie : Clijsters alweer 2.2 miljoen dollar rijker



Marsipulami
11-09-05, 14:11
,,Ik kan het niet geloven''


11:21:16


belgarep
NEW YORK - ,,Dit is formidabel. Ik kan nog altijd niet geloven wat ik hier meemaak'', reageert Kim Clijsters na haar eerste Grand-Slamwinst vannacht in de US Open. ,,De emotie is vergelijkbaar met wat ik voelde na mijn eerste zege op de Masters, maar deze zege heeft toch wel een heel bijzondere betekenis voor mij, na al de fysieke problemen die ik heb gekend.''

,,Alle dokters hadden me gezegd dat ik op een dag wel opnieuw zou kunnen tennissen, maar dat ik misschien nooit meer hetzelfde niveau zou halen. Ik ben er echter altijd blijven in geloven", vertelt een dolgelukkige Clijsters.
In haar vier vorige Grand Slam-finales (Roland Garros 2001 en 2003, US Open 2003 en Australian Open 2004) kon Clijsters zich nooit doorzetten. Dat het nooit ging lukken, is nooit in haar opgekomen, zegt Clijsters. ,,Ik heb altijd tegen mezelf gezegd dat er voor alles een reden is, dat het gewoon nog niet het moment was voor mij. De verloren Grand Slam-finales waren gewoon een extra motivatie om nog harder te gaan werken. Ik ben vooral blij dat ik nu niet meer altijd op dezelfde vraag moet antwoorden. De pers bleef maar doordrammen over de verloren finales. Nu ben ik daar van verlost, al weet ik zeker dat ze nu wel iets anders zullen vinden", lacht de Limburgse.

,,Deze zege bewijst dat ik het wel kan afmaken, dat ik me met de beste speelsters kan meten. In het leven moet je gewoon geduld hebben. Veel zal deze zege echter niet veranderen. Ik ga gewoon verder doen zoals ik bezig was. Nu keer ik naar huis om er mijn zege met de vrienden en de familie te vieren én wat te rusten. Mijn volgende tornooi is dat van Luxemburg (vanaf 26 september).''

11/09/2005 - afp, belga - kld

mark61
11-09-05, 14:50
Wat doen mensen eigenlijk met zoveel geld? Uitdelen onder de familie? Wil je even voor me de Belgische roddelbladen doorwerken?