PDA

Bekijk Volledige Versie : Angst voor terroristische aanslag neemt toe



delirious
11-09-05, 14:41
HILVERSUM - Meer Nederlanders zijn bang dat het land binnenkort wordt getroffen door een terroristische aanslag. Vorig jaar was 53 procent daar bang voor, inmiddels 56 procent. Dat blijkt onderzoek van Maurice de Hond in opdracht van de NOS. Het kwam zondag naar buiten, precies vier jaar na de aanslagen in New York en Washington.

Een jaar na die aanslagen waren we aanzienlijk minder angstig: toen waren vier op de tien mensen er bang voor. Weer een jaar later waren dat nog maar drie op de tien. Maar vorig jaar nam de vrees voor aanslagen met sprongen toe na de fatale bommen op het spoor bij Madrid.


Een licht toenemend aantal voelt zich niet voldoende beschermd door de overheid. Zes op de tien mensen vinden dat, vorig jaar waren dat er er iets minder. Maar dat betekent niet dat meer mensen vinden dat de overheid ook zwaardere maatregelen moet nemen.

De helft van de ondervraagden pleit daarvoor maar vorig jaar waren dat er nog zes op de tien. Bijna de helft van de mensen, 45 procent, is uitgesproken tegen zwaardere maatregelen.

delirious
11-09-05, 14:42
Geplaatst door delirious
.
Bijna de helft van de mensen, 45 procent, is uitgesproken tegen zwaardere maatregelen.

Uit het boekje... :argwaan:

mark61
11-09-05, 14:45
Geplaatst door delirious
Uit het boekje... :argwaan:

En? Voel jij je ook al voor 56% bang?

delirious
11-09-05, 14:54
Geplaatst door mark61
En? Voel jij je ook al voor 56% bang?

Nou als onze Onderzoekkoning de Hond het zegt, schijt ik 7 kleuren.
We hebben het wel over objectieve Maurice de Hond. :rolleyes:

mark61
11-09-05, 14:55
Geplaatst door delirious
Nou als onze Onderzoekkoning de Hond het zegt, schijt ik 7 kleuren.
We hebben het wel over objectieve Maurice de Hond. :rolleyes:

Voor hem ben ik wel bang. :loens:

MaRiaH
11-09-05, 14:58
Geplaatst door mark61
Voor hem ben ik wel bang. :loens:

Ach, blaffende Honden bijten niet.. :zozo:

delirious
11-09-05, 15:01
Geplaatst door mark61
Voor hem ben ik wel bang. :loens:

Is dezelfde Hond, die Wilders ooit op 18 zetels peilde.

mark61
11-09-05, 15:03
Geplaatst door delirious
Is dezelfde Hond, die Wilders ooit op 18 zetels peilde.

Hij peilt helemaal niet meer. Hij heeft een website waarop elke malloot wat kan brullen. Net Maroc.nl eigenlijk. Alleen krijgen wij er niet voor betaald. :vreemd:

~Panthera~
11-09-05, 15:08
Geplaatst door mark61
Alleen krijgen wij er niet voor betaald. :vreemd:


Das nou verdomde jammer. :moe:

Anders hadden de euries zich opgestapeld. :hihi:

Onbek_01
11-09-05, 15:12
Ik denk dat Al-Qaida helemaal niet aanslagen wilt plegen in nederland.
Hen zijn gefocust op grote landen zoals amerika en Engeland.
Dus laat je niet bang maken door onderzoeken van Maurice de hond.

jan1974
12-09-05, 14:47
Geplaatst door Onbek_01
Ik denk dat Al-Qaida helemaal niet aanslagen wilt plegen in nederland.......
Dat denk ik eigenlijk ook. Soms kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat sommige mensen het helemaal niet leuk vinden dat er in Nederland nog geen grote aanslag is geweest. Een soort ziekelijke behoefte om bij de grote jongens (Amerika, Engeland) te horen.

Een terroristische aanslag is goed voor het wij gevoel.

Don Vito
12-09-05, 16:21
Geplaatst door jan1974

Een terroristische aanslag is goed voor het wij gevoel. .


Goed voor "Wij de niet moslims" gevoel.

De media en politiek laat namelijk niks meer heel van de Moslims.

Wide-O
12-09-05, 16:22
In België was een soortgelijke peiling vorige week. Was iets "realistischer", niet veel. Ben het artikel kwijt. (Bron! Bron !)

Wat opvallend was dat de meeste mensen die zegden bang te zijn van moslims er geen enkele kende of in de buurt hadden wonen.

Arvid
12-09-05, 16:36
Fearmongering for total control.

delirious
12-09-05, 17:33
Geplaatst door Wide-O

Wat opvallend was dat de meeste mensen die zegden bang te zijn van moslims er geen enkele kende of in de buurt hadden wonen.

Das een goeie Wide :duim:

Tomas
12-09-05, 17:34
Ik denk dat het woord "bang" in deze enquette net het verkeerde woord is. Als je aan mij vraagt of ik denk dat de kans op een terroristische aanslag toegenomen is sinds pak-m-beet 10 jaar terug, dan zeg ik ja. Ik denk dat de kans op een aanslag niet gering is op dit moment. Danwel door buitenlandse groeperingen, danmwel door home-grown terroristen. Maar ben ik daar dan bang voor? Nee, niet in de zin van angst hebben voor. Absoluut niet. Ik heb meer angst om in een budget airline te stappen.

mark61
12-09-05, 18:12
Nederland is altijd een practisch faciliterende schuilplaats geweest voor allerhande slechteriken. Omdat de autoriteiten zo sullig zijn. Dus dat kunnen ze beter blijven; wie blaast er nou zijn eigen schuilhut op?

Tomas
12-09-05, 18:15
Geplaatst door mark61
Nederland is altijd een practisch faciliterende schuilplaats geweest voor allerhande slechteriken. Omdat de autoriteiten zo sullig zijn. Dus dat kunnen ze beter blijven; wie blaast er nou zijn eigen schuilhut op?

Sukkels blazen hun eigen schuilhut op. En die faciliteren we dus zat.

Onbek_01
12-09-05, 18:33
Denk eens na als alqaida aanslag wou plegen hier dan hadden ze dat allang gedaan.
Ze hebben het zelfs in de meeste beveiligde landen(engeland en amerika) aanslag gepleegd dus moet je even nadenken hoe simpel voor alqaida zou zijn om hier aanslag te plegen maar het lijkt wel alsof de nederlandse media smeekt om aanslag.
Ze smeken alqaida om hier in nederland aanslag te plegen.
Dat mensen bang zijn is te danken aan de media met hen verhalen waarmee ze mensen willen bang maken.
Ze noemden de moord op Theo van Gogh al een grote terroristische aanslag hoewel Mohamed B geen ene contact heeft met alqaida zie hoe deze mensen graag van aanslagen houden.

mark61
12-09-05, 18:35
Geplaatst door Tomas
Sukkels blazen hun eigen schuilhut op. En die faciliteren we dus zat.

:hihi:

Jah, nu je het zegt, Madrid was natuurlijk ook een halve local job. En Londen. Maar goed dat ze niet zo profi zijn als in de RAF-tijd.

mark61
12-09-05, 18:39
Geplaatst door Onbek_01
Denk eens na als alqaida aanslag wou plegen hier dan hadden ze dat allang gedaan....Ze noemden de moord op Theo van Gogh al een grote terroristische aanslag hoewel Mohamed B geen ene contact heeft met alqaida zie hoe deze mensen graag van aanslagen houden.

Engeland 'beveiligd'? Hoe dan? Hoe beveilig je je überhaupt tegen je eigen medeburgers?

Dus jij gelooft ook in die westerse al-qa`ida-als-gestroomlijnde hiërarchische-organisatie-theorie?

Ik zou 'bang' maar begrijpen zoals Tomas het uitlegt.

Wie zijn die 'ze' eigenlijk?

Onbek_01
12-09-05, 18:51
Geplaatst door Onbek_01
Denk eens na als alqaida aanslag wou plegen hier dan hadden ze(Alqaida) dat allang gedaan....Ze(Media) noemden de moord op Theo van Gogh al een grote terroristische aanslag hoewel Mohamed B geen ene contact heeft met alqaida zie hoe deze mensen graag van aanslagen houden.

Alqaida heeft mannen zitten in landen waar ze aanslagen gaan plegen.
Ik vind eigenlijk alleen jammer hoe de media smeekt om aanslagen in nederland.