PDA

Bekijk Volledige Versie : Onderzoek relatie moslims / niet-moslims



MdK
15-09-05, 00:20
Het International Institute for the Study of Islam in the Modern World (ISIM) organiseert van september tot en met November een serie ronde tafelgesprekken tussen moslims en niet-moslims in Gouda. Deze bijeenkomsten vinden plaats in het kader van het Etno-barometer onderzoek dat onderzoeker M. de Koning van het ISIM in Gouda uitvoert. Dit onderzoek wordt in diverse landen uitgevoerd waaronder Belgie, Frankrijk en Engeland en richt zich op de relatie en de interactie tussen moslims en niet-moslims.


Het etno-barometer project is een bijzonder onderzoek omdat het een van de weinige onderzoeken is die de relatie tussen moslims en niet-moslims als uitgangspunt neemt en beide groepen actief aan het woord laat. Hiermee kan een wat objectiever beeld worden gegeven van de relatie tussen beide groepen die sinds ‘11 september’ en ‘ Van Gogh’ in het centrum van de aandacht staat.



Deelnemers nemen minimaal drie keer deel aan een van de bijeenkomsten die op verschillende plaatsen in Gouda gehouden worden. Tijdens de bijeenkomsten zullen thema’s als onderwijs en hulpverlening, politieke participatie en beeldvorming in de media worden behandeld aan de aan van concrete onderwerpen zoals ’11 september’, de moord op Van Gogh en criminaliteit en overlast door jongeren in Gouda. Er worden nog deelnemers gezocht voor deze bijeenkomsten. De resultaten worden volgend jaar verwacht.



Voor meer informatie over het onderzoek kunt u contact opnemen met:

Martijn de Koning

[email protected]

071-5277913

vlegeltje
15-09-05, 00:43
"het Etno-barometer onderzoek "

http://users.pandora.be/honeybee1/schaterlachen.gif

mark61
15-09-05, 00:53
Geplaatst door vlegeltje
"het Etno-barometer onderzoek "

http://users.pandora.be/honeybee1/schaterlachen.gif

Krijg associaties met een overmaatse thermometer die ze onderzoekend in je achterste willen rammen.

Ehm, meneer de Koning, die 65% van de Hollanders die voor geen goud een moslim willen leren kennen gaan niet naar Gouda komen.

Verder stel ik me voor dat moslims het onderhand wel zat zijn voor de zoveelste keer te moeten opdraven als specimina ener wilde migrantenstam.

Voor het bestuderen van interactie tussen moslims en niet-moslims in het wild zou ik maar gewoon de straat op gaan in een tamelijk grote stad. Scholen. Uitgaanstenten. Hoog Catharijne.

Dr is net een serie islamdebatten geweest in R'dam. LR meets Marotterdamokanen. Niet opgevallen? Is vast wel een video van.

freya
15-09-05, 10:33
Geplaatst door mark61


Voor het bestuderen van interactie tussen moslims en niet-moslims in het wild zou ik maar gewoon de straat op gaan in een tamelijk grote stad. Scholen. Uitgaanstenten. Hoog Catharijne.


beetje meelezen op het NVDD kan ook helpen :blij:

Hier kan iedereen zo lekker zichzelf zijn :hihi:

MdK
15-09-05, 16:01
Geplaatst door mark61


Ehm, meneer de Koning, die 65% van de Hollanders die voor geen goud een moslim willen leren kennen gaan niet naar Gouda komen.

Verder stel ik me voor dat moslims het onderhand wel zat zijn voor de zoveelste keer te moeten opdraven als specimina ener wilde migrantenstam.



Dat valt totnutoe erg mee allemaal. Maar er kunnen altijd mensen bij; hoe meer zielen hoe meer vreugd (wel uit Gouda dan).

Joesoef
15-09-05, 17:06
Nieuwe invalshoek zoeken voor het intergratievraagstuk?

Juliette
15-09-05, 17:20
Geplaatst door Joesoef
Nieuwe invalshoek zoeken voor het intergratievraagstuk?

Nah. Ze zoeken enkele proefbuismoslims uit Gouda. Om in een kooitje te stoppen met niet - moslims en te zien wat er gaat gebeuren.
Zoiets.
Die salononderzoekers kunnen beter in een willekeurige stad de straat op gaan zoals Mark suggereerde.

mark61
15-09-05, 17:46
Geplaatst door MdK
Dat valt totnutoe erg mee allemaal. Maar er kunnen altijd mensen bij; hoe meer zielen hoe meer vreugd (wel uit Gouda dan).

Dit is geen Goudse website, hallo.

Wat dacht u eigenlijk toe te voegen aan alles wat al in NL gebeurt?

Oeroeboeroe
15-09-05, 18:38
:boer: Kom op, geef 'm het voordeel van de tweifel! Meneer komt wel uit 071, toevallig!

mark61
15-09-05, 18:45
Geplaatst door Oeroeboeroe
:boer: Kom op, geef 'm het voordeel van de tweifel! Meneer komt wel uit 071, toevallig!

Das helemaal verdacht. Waar woont ie?

Oeroeboeroe
15-09-05, 19:04
Geplaatst door mark61
Das helemaal verdacht. Waar woont ie?

Geen idee, maar vraag 't 'm.

Martijn de Koning

[email protected]

071-5277913

Wide-O
15-09-05, 19:05
Geplaatst door Joesoef
Nieuwe invalshoek zoeken voor het intergratievraagstuk?

Meneer is aan de sushi zeker ? :lachu:

Wide-O
15-09-05, 19:08
Geplaatst door Juliette
Nah. Ze zoeken enkele proefbuismoslims uit Gouda. Om in een kooitje te stoppen met niet - moslims en te zien wat er gaat gebeuren.
Zoiets.


Ik krijg nu plots visioenen van een moslima (met hoofddoek uiteraard !) die in zo'n tredmolentje moet lopen, en allerlei slimme onderzoekers er om heen die Heel Belangrijke dingen concluderen. :maf:

Ik heb ook visioenen over subsidies, maar da's vast mijn slecht hart.

Bofko
15-09-05, 19:15
Geplaatst door Wide-O
Ik krijg nu plots visioenen van een moslima (met hoofddoek uiteraard !) die in zo'n tredmolentje moet lopen, en allerlei slimme onderzoekers er om heen die Heel Belangrijke dingen concluderen. :maf:


Of kijken hoe de burqa zich in een windtunnel uitplooit. :lachu:

Oeroeboeroe
15-09-05, 19:37
http://www.consapevolezza.it/notizie/lug-ago-2001/imgs/donne_afgane.jpg

Gouda, 28 oktober 2005 (AP). Een schier onophoudelijke stroom in burqa geklede vrouwen toog vandaag naar Gouda. De deelnemers hadden verschillende redenen voor deze pelgrimage. Enkelen hadden naar eigen zeggen "een openbaring gehad", en wisten te vertellen dat dit weekend in Gouda een Koning geboren zal worden. Anderen kwamen voor een gratis exemplaar van de inmiddels in de gehele beschaafde wereld immens populaire Etnobarometer. Een enkele fanatica toog naar de Kaarsstad om mee te doen aan het
NK Tredmolenlopen met hindernissen .

Joesoef
15-09-05, 19:42
Ik heb www.ednobarometer.nl maar ff geregistreerd.

Oeroeboeroe
15-09-05, 20:06
Geplaatst door Oeroeboeroe
http://www.consapevolezza.it/notizie/lug-ago-2001/imgs/donne_afgane.jpg

Gouda, 28 oktober 2005 (AP). Een schier onophoudelijke stroom in burqa geklede vrouwen toog vandaag naar Gouda. De deelnemers hadden verschillende redenen voor deze pelgrimage. Enkelen hadden naar eigen zeggen "een openbaring gehad", en wisten te vertellen dat dit weekend in Gouda een Koning geboren zal worden. Anderen kwamen voor een gratis exemplaar van de inmiddels in de gehele beschaafde wereld immens populaire Etnobarometer. Een enkele fanatica toog naar de Kaarsstad om mee te doen aan het NK Tredmolenlopen met hindernissen .

Ik schrijf niet zo'n heel verhaal om Joesoef direct de bladzijde om te laten slaan :D.

freya
15-09-05, 20:25
Geplaatst door Oeroeboeroe
http://www.consapevolezza.it/notizie/lug-ago-2001/imgs/donne_afgane.jpg

Gouda, 28 oktober 2005 (AP). Een schier onophoudelijke stroom in burqa geklede vrouwen toog vandaag naar Gouda. De deelnemers hadden verschillende redenen voor deze pelgrimage. Enkelen hadden naar eigen zeggen "een openbaring gehad", en wisten te vertellen dat dit weekend in Gouda een Koning geboren zal worden. Anderen kwamen voor een gratis exemplaar van de inmiddels in de gehele beschaafde wereld immens populaire Etnobarometer. Een enkele fanatica toog naar de Kaarsstad om mee te doen aan het
NK Tredmolenlopen met hindernissen .

:hihi:

Joesoef
15-09-05, 20:38
Geplaatst door Alcibiades
We kunnen er wel grappen over maken maar ik vind het heel erg verschrikkelijk als medemensen gedwongen worden er zo bij te lopen.


Zouden deze vrouwen gedwongen zijn om er zo bij te lopen?

Joesoef
15-09-05, 20:39
Geplaatst door Oeroeboeroe
Ik schrijf niet zo'n heel verhaal om Joesoef direct de bladzijde om te laten slaan :D.

Stille omgang, lijkt wat op het mirakel van Amsterdam, alleen dan in Gouda.

mark61
15-09-05, 20:44
Geplaatst door Oeroeboeroe
http://www.consapevolezza.it/notizie/lug-ago-2001/imgs/donne_afgane.jpg

Gouda, 28 oktober 2005 (AP). Een schier onophoudelijke stroom in burqa geklede vrouwen toog vandaag naar Gouda. De deelnemers hadden verschillende redenen voor deze pelgrimage. Enkelen hadden naar eigen zeggen "een openbaring gehad", en wisten te vertellen dat dit weekend in Gouda een Koning geboren zal worden. Anderen kwamen voor een gratis exemplaar van de inmiddels in de gehele beschaafde wereld immens populaire Etnobarometer. Een enkele fanatica toog naar de Kaarsstad om mee te doen aan het
NK Tredmolenlopen met hindernissen .

:hihi:

Joesoef
15-09-05, 20:56
Geplaatst door Alcibiades
Wat dacht jij dan?


Ik denk niets. Ik zie alleen vrouwen in een slaapzak.

Zou mij niets verbazen als er vrouwen zijn die er voor kiezen, al kan ik mij er niets bij voorstellen. Waar ik mij aan erger zijn mensen die denken voor een ander of mensen die pretenderen het te weten, zoals jij.

Oeroeboeroe
15-09-05, 21:13
Geplaatst door Alcibiades
En ik erger me aan mensen die de waarheid onder tafel proberen te praten. Iedereen die het wil kan weten hoe het zit met de burka in Afghanistan.

:nerveus: Nou...door die burka weet ik juist niet hoe het "zit" in Afghanistan, eerlijk gezegd.... :hihi:

Joesoef
15-09-05, 21:14
Geplaatst door Oeroeboeroe
:nerveus: Nou...door die burka weet ik juist niet hoe het "zit" in Afghanistan, eerlijk gezegd.... :hihi:

:D

Joesoef
15-09-05, 21:14
Geplaatst door Alcibiades
Iedereen die het wil kan weten hoe het zit met de burka in Afghanistan.


:maf3: