PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlander is trots op nationaliteit



Pagina's : [1] 2

delirious
15-09-05, 08:43
RIJSWIJK - Ruim 90 procent van de Nederlanders is trots op zijn nationaliteit. Dat blijkt uit het onderzoek Nationale Trots dat De Vos & Jansen Marktonderzoek heeft uitgevoerd in opdracht van het tijdschrift Reader's Digest. De resultaten van het onderzoek dat onder 656 mensen werd gehouden, zijn donderdag bekendgemaakt.


Nederlanders spreken in het buitenland met trots over de Deltawerken en Schiphol, kennen bijna allemaal het eerste couplet van het Wilhelmus en koesteren tradities als Sinterklaas en Koninginnedag. Bijna de helft (46,3 procent) voelt zich in de eerste plaats Nederlander tegenover 9 procent dat zichzelf eerder als Europeaan ziet. Kortom, Nederlanders zijn trots op hun vaderland, concludeert Reader's Digest.




Het blad meldt dat het grootste voordeel van wonen in Nederland volgens ruim de helft (61,1 procent) de welvaart is. Ook waarderen Nederlanders de sociale zekerheid, het onderwijs, de huisvesting en het wegennet. Inwoners van de drie grote steden zijn relatief het meest enthousiast over het tolerante drugsbeleid.

Belastingen

Ruim 55 procent ziet hoge belastingen als het grootste nadeel, gevolgd door de hoge bevolkingsdichtheid (50 procent). Verder ergeren Nederlanders zich vooral aan wachtlijsten in de zorg, fileproblemen en criminaliteit.

Pim Fortuyn

Nederlanders voelden zich in de afgelopen 15 jaar het meest verbonden na de moord op Pim Fortuyn, zegt 15,1 procent. Andere gebeurtenissen die leidden tot saamhorigheid waren de landelijke inzamelingsactie voor slachtoffers van de tsunami, het overlijden van prins Claus, de moord op Theo van Gogh en het huwelijk van prins Willem-Alexander en Máxima.

Hazes

Bekende Nederlanders als André Hazes die door 21,1 procent van de Nederlanders als de "meest Hollandse" zanger wordt gezien, versterken het gevoel van trots. Ook Nederlanders die internationaal van betekenis zijn zoals schilder Rembrandt en regisseur Paul Verhoeven dragen hieraan bij. Het oranjegevoel onder sportliefhebbers is volgens 63,5 procent van de Nederlanders de laatste jaren vergroot dankzij zwemster Inge de Bruijn. Van alle sporten roept vooral voetbal vaderlandsliefde op, zegt bijna de helft.


nu.nl

~Panthera~
15-09-05, 09:44
Nog effe, dan ga ik huilen. :moe:

Marsipulami
15-09-05, 10:01
Geplaatst door delirious

Nederlander is trots op nationaliteit




:haha: :lol: Ik zou me rot schamen met zo'n nationaliteit. :fpiraat:

Zwarte Schaap
15-09-05, 10:02
Het afgeven en bespugen van Marokkanen, moslims en andere allochtonen werpt zijn vruchten af.

Het continu criminaliseren van de andere identiteit heeft als gevolg dat men de eigen identiteit weer gaat waarderen.

De Nederlandse identiteit wordt afgezet tegen de slechte Marokkaan en moslim. Dan kun je als autochtoon niets anders dan je eigen identeit beter vinden.

waterfiets
15-09-05, 10:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het continu criminaliseren van de andere identiteit heeft als gevolg dat men de eigen identiteit weer gaat waarderen.


Ja daar weet jij alles van !

Zwarte Schaap
15-09-05, 10:23
Geplaatst door waterfiets
Ja daar weet jij alles van !

Yep, ik ben een snelle leerling.

RinC
15-09-05, 10:29
Ik ben ook trots op mijn nationaliteit :maroc:

:kroatie: :tunis: :italie: :belgie: :turkije: :vk: :nl:

reason
15-09-05, 10:31
Geplaatst door Marsipulami
:haha: :lol: Ik zou me rot schamen met zo'n nationaliteit. :fpiraat:

Hé, daar hebben we die Belg weer die in eigen land zijn ei niet kwijt kan!
Welkom jongen; join the club. :belgie:
(eigenlijk ben je al een nederlander. Dat paspoort regelen we wel)

GTV
15-09-05, 10:38
Geplaatst door Zwarte Schaap
Yep, ik ben een snelle leerling.

Kennelijk.
Die slachtofferrol, die je jezelf steeds aanmeet, had je zeker ook in no-time onder de knie?

:)

observer
15-09-05, 16:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het afgeven en bespugen van Marokkanen, moslims en andere allochtonen werpt zijn vruchten af.

Het continu criminaliseren van de andere identiteit heeft als gevolg dat men de eigen identiteit weer gaat waarderen.

De Nederlandse identiteit wordt afgezet tegen de slechte Marokkaan en moslim. Dan kun je als autochtoon niets anders dan je eigen identeit beter vinden. allereerst kun je je afvragen of iemand die zich marokkaan noemt niet precies hetzelfde doet, de mate van nationaal gevoel is onder marokkanen (eigenlijk heb ik altijd als iemand marokkaan zegt te het gevoel met iemand uit marokko te maken te hebben en niet met iemand van om de hoek) minimaal nog sterker dan van nederlanders, laten we het over turken maar niet hebben anders heb je straks 10 paginas extra berichten

Yon-Rogg
15-09-05, 17:22
Geplaatst door observer
allereerst kun je je afvragen of iemand die zich marokkaan noemt niet precies hetzelfde doet, de mate van nationaal gevoel is onder marokkanen (eigenlijk heb ik altijd als iemand marokkaan zegt te het gevoel met iemand uit marokko te maken te hebben en niet met iemand van om de hoek) minimaal nog sterker dan van nederlanders, laten we het over turken maar niet hebben anders heb je straks 10 paginas extra berichten


Welnee, zo moet je dat niet zien.


:)

Mill
15-09-05, 17:30
Ik kan me er weinig bij voorstellen.

Max Stirner
15-09-05, 18:00
Iedereen die zijn trots/zelfrespect ontleent aan zijn nationaliteit, is een loser en een kuddedier.

:nl:

Spoetnik
15-09-05, 18:20
Ik raad juist de mensen hier af om naar nederland te gaan... helaas door de koffiesjops kan ik maar weinig mensen overtuigen.

TonH
15-09-05, 18:34
Geplaatst door delirious
RIJSWIJK - Ruim 90 procent van de Nederlanders is trots op zijn nationaliteit. Dat blijkt uit het onderzoek Nationale Trots dat De Vos & Jansen Marktonderzoek heeft uitgevoerd in opdracht van het tijdschrift Reader's Digest. De resultaten van het onderzoek dat onder 656 mensen werd gehouden, zijn donderdag bekendgemaakt.


Nederlanders spreken in het buitenland met trots over de Deltawerken en Schiphol, kennen bijna allemaal het eerste couplet van het Wilhelmus en koesteren tradities als Sinterklaas en Koninginnedag. Bijna de helft (46,3 procent) voelt zich in de eerste plaats Nederlander tegenover 9 procent dat zichzelf eerder als Europeaan ziet. Kortom, Nederlanders zijn trots op hun vaderland, concludeert Reader's Digest.




Het blad meldt dat het grootste voordeel van wonen in Nederland volgens ruim de helft (61,1 procent) de welvaart is. Ook waarderen Nederlanders de sociale zekerheid, het onderwijs, de huisvesting en het wegennet. Inwoners van de drie grote steden zijn relatief het meest enthousiast over het tolerante drugsbeleid.

Belastingen

Ruim 55 procent ziet hoge belastingen als het grootste nadeel, gevolgd door de hoge bevolkingsdichtheid (50 procent). Verder ergeren Nederlanders zich vooral aan wachtlijsten in de zorg, fileproblemen en criminaliteit.

Pim Fortuyn

Nederlanders voelden zich in de afgelopen 15 jaar het meest verbonden na de moord op Pim Fortuyn, zegt 15,1 procent. Andere gebeurtenissen die leidden tot saamhorigheid waren de landelijke inzamelingsactie voor slachtoffers van de tsunami, het overlijden van prins Claus, de moord op Theo van Gogh en het huwelijk van prins Willem-Alexander en Máxima.

Hazes

Bekende Nederlanders als André Hazes die door 21,1 procent van de Nederlanders als de "meest Hollandse" zanger wordt gezien, versterken het gevoel van trots. Ook Nederlanders die internationaal van betekenis zijn zoals schilder Rembrandt en regisseur Paul Verhoeven dragen hieraan bij. Het oranjegevoel onder sportliefhebbers is volgens 63,5 procent van de Nederlanders de laatste jaren vergroot dankzij zwemster Inge de Bruijn. Van alle sporten roept vooral voetbal vaderlandsliefde op, zegt bijna de helft.


nu.nl


:lol:

Leuk! delirious, knap gemaakt man!!!!

En dan ook nog zo'n zogenaamde bron erbij... Zou toch wel erg zijn wanneer er eens ECHT zo'n uitslag uit zo'n onderzoek zou komen, he?

Mijn hemel, je zou als Nederlander je dan toch nergens ter wereld meer durven tonen... :haha:

delirious
15-09-05, 18:39
Geplaatst door TonH
:lol:

Leuk! delirious, knap gemaakt man!!!!

En dan ook nog zo'n zogenaamde bron erbij... Zou toch wel erg zijn wanneer er eens ECHT zo'n uitslag uit zo'n onderzoek zou komen, he?

Mijn hemel, je zou als Nederlander je dan toch nergens ter wereld meer durven tonen... :haha:


Ik werk tegenwoordig bij nu.nl (http://nu.nl/news/592389/10/Nederlander_is_trots_op_nationaliteit.html) :hihi:

Mill
15-09-05, 18:39
Geplaatst door TonH
:lol:

Leuk! delirious, knap gemaakt man!!!!

En dan ook nog zo'n zogenaamde bron erbij... Zou toch wel erg zijn wanneer er eens ECHT zo'n uitslag uit zo'n onderzoek zou komen, he?

Mijn hemel, je zou als Nederlander je dan toch nergens ter wereld meer durven tonen... :haha:

Ik denk niet dat dit een hoge score op de schaal van nationale gevoelens is, als je het vergelijkt met andere landen. Ik denk dat Nederland één van de minst nationalistische landen is.

Daar zou ik trots op zijn, als ik de combi trots en nationaliteit niet zo triest vond.

TonH
15-09-05, 18:45
Geplaatst door Mill
Ik denk niet dat dit een hoge score op de schaal van nationale gevoelens is, als je het vergelijkt met andere landen. Ik denk dat Nederland één van de minst nationalistische landen is.

Daar zou ik trots op zijn, als ik de combi trots en nationaliteit niet zo triest vond.

90% vind ik een ouwerwetse goed-communistisch of autoritair percentage... :roker:

TonH
15-09-05, 18:46
Geplaatst door delirious
Ik werk tegenwoordig bij nu.nl (http://nu.nl/news/592389/10/Nederlander_is_trots_op_nationaliteit.html) :hihi:

...hou op man!!! :haha: En dan nog zo'n hele neppagina maken ook...

Waar HAAL je de tijd vandaan...

delirious
15-09-05, 18:47
Geplaatst door TonH
...hou op man!!! :haha: En dan nog zo'n hele neppagina maken ook...

Waar HAAL je de tijd vandaan...

Moet je het weer eens verknallen.
Mensen bijten net... :jammer:

~Panthera~
15-09-05, 18:49
Hoe kun je nu trots zijn op iets waar je geen fuck voor hebt hoeven doen ? :moe:
Onbegrijpelijk. :maf2:

TonH
15-09-05, 18:53
Geplaatst door delirious
Moet je het weer eens verknallen.
Mensen bijten net... :jammer:

:zegniets:

TonH
15-09-05, 18:53
Geplaatst door ~Panthera~
Hoe kun je nu trots zijn op iets waar je geen fuck voor hebt hoeven doen ? :moe:
Onbegrijpelijk. :maf2:

Vraag dát maar eens aan Turkish_Boy...

Zwarte Schaap
15-09-05, 19:01
Geplaatst door GTV
Kennelijk.
Die slachtofferrol, die je jezelf steeds aanmeet, had je zeker ook in no-time onder de knie?

:)

Autochtonen voelen zich meestal de slachtoffer als ik hun buurt ben.

Zwarte Schaap
15-09-05, 19:04
Geplaatst door observer
allereerst kun je je afvragen of iemand die zich marokkaan noemt niet precies hetzelfde doet, de mate van nationaal gevoel is onder marokkanen (eigenlijk heb ik altijd als iemand marokkaan zegt te het gevoel met iemand uit marokko te maken te hebben en niet met iemand van om de hoek) minimaal nog sterker dan van nederlanders, laten we het over turken maar niet hebben anders heb je straks 10 paginas extra berichten

Jarenlang hoor je dat Nederlanders niet trots op hun land zijn en dat ze niet zo willen zijn zoals de chauvinistische Fransen, en nu na een aantal jaren zwaar islambashen en marokkanenhaat krijgen we een monsterscore van 90 %. Opmerkelijk !

Mill
15-09-05, 19:10
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jarenlang hoor je dat Nederlanders niet trots op hun land zijn en dat ze niet zo willen zijn zoals de chauvinistische Fransen, en nu na een aantal jaren zwaar islambashen en marokkanenhaat krijgen we een monsterscore van 90 %. Opmerkelijk !

Het gaat niet om het percentage mensen dat trots is, maar om de intensiteit van die trots. Die is lager dan in de meeste andere landen, denk ik. Hoop ik. Zo niet, fuck 'em.

Oeroeboeroe
15-09-05, 19:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Autochtonen voelen zich meestal de slachtoffer als ik hun buurt ben. :hihi:

tr_imparator
15-09-05, 20:41
Ne Mutlu Türküm Diyene..ehhhmmm..niks

observer
15-09-05, 21:17
Geplaatst door Max Stirner
Iedereen die zijn trots/zelfrespect ontleent aan zijn nationaliteit, is een loser en een kuddedier.

:nl: euh MAROC.nl :rolleyes:

Max Stirner
15-09-05, 21:41
Geplaatst door observer
euh MAROC.nl :rolleyes:


Jammer dan, de waarheid is hard.

Het begrip Nationalisme is in de 19e eeuw verzonnen door toenmalige despoten om de bevolking voor hun karretje te spannen. En dat is goed gelukt....

mark61
15-09-05, 22:39
Geplaatst door Max Stirner
Jammer dan, de waarheid is hard.

Het begrip Nationalisme is in de 19e eeuw verzonnen door toenmalige despoten om de bevolking voor hun karretje te spannen. En dat is goed gelukt....

Tis net als met mobieltjes, geen hond kan zich meer voorstellen dat het er 99,99% van de geschiedenis van de mensheid niet was.

Het dateert trouwens van eind 18e eeuw. :rood:

Orakel
15-09-05, 22:47
Kreeg van de week een voorstel onder ogen van het plaatselijke Groen Links voor een Naturalisatiedag.
1 van de onderdelen van die dag was............................................... .............
.................................................. ................
.................................................. ..................
.................................................. .................
................................................ee n stamppotdiner!!!
:maf:

Ga es gewoon dood man.

mark61
15-09-05, 22:50
Geplaatst door Orakel
Kreeg van de week een voorstel onder ogen van het plaatselijke Groen Links voor een Naturalisatiedag.
1 van de onderdelen van die dag was............................................... .............
.................................................. ................
.................................................. ..................
.................................................. .................
................................................ee n stamppotdiner!!!
:maf:

Ga es gewoon dood man.

Nou als je dan niet gedenaturiseerd ben weet ik het ook niet meer. Misschien krijg je er van TonH dan nog ouzo bij.

delirious
15-09-05, 22:51
Geplaatst door Orakel
Kreeg van de week een voorstel onder ogen van het plaatselijke Groen Links voor een Naturalisatiedag.
1 van de onderdelen van die dag was............................................... .............
.................................................. ................
.................................................. ..................
.................................................. .................
................................................ee n stamppotdiner!!!
:maf:

Ga es gewoon dood man.

:hihi: En wat nog meer?

Oeroeboeroe
15-09-05, 23:11
Geplaatst door Orakel
Kreeg van de week een voorstel onder ogen van het plaatselijke Groen Links voor een Naturalisatiedag.
1 van de onderdelen van die dag was............................................... .............
.................................................. ................
.................................................. ..................
.................................................. .................
................................................ee n stamppotdiner!!!
:maf:

Ga es gewoon dood man.

:engel:Typisch GroenSLinks. Waarschijnlijk vooraf op het menu: onbespoten Turkse sla met de steel er nog aan. Na afloop steeltjes verzamelen voor de bio-brandstof.

Orakel
15-09-05, 23:27
Geplaatst door delirious
:hihi: En wat nog meer?

Bwoah, iets met een historische wandeling door de stad en een schlagerfestival gezaampjes met de buren.
Die achtelijke macrobidioten hebben echt teveel onbespoten repelsteeltjes naar binnen geschoven.

Ik heb ze trug gemeeld en voorgesteld om iets meer folklore in zo'n dag in te bouwen, waarbij de Judeo-Christelijke grondslag van Nederland echt goed uit de Hema-verf komt en de Nieuwe Nederlanders toch het gevoel hebben iets te herkennen en zich direct thuis te voelen.
Dat moet dan een ludiek doch historisch corret en verantwoord programma worden, dat recht doet aan zowel de geschiedenis als het huidige tijdsgewricht van dit land.

Dag 1: een rondrit door de stad op een mestkar
Dag 2: een dagje chillen op het schavot, onderwijl het genoegen smakend van de locale flora.
dag 3: knutselen met pek en veren en aan het eind van de avond gezelig liedjes zingen rondom de brandstapel.
dag 4: vreemdeing bashen en een beetje muzikaal xenophobieën.
Dag 5: als volleerde knuffelallochtoon en troetelturk het Wilhelmus rappen. In ieder geval het eerste couplet anders vinden de echte Nederlanders ze gelijk weer van die strebertjes.

Knapp Groen-Linkser die hier niks mee kan.

Oeroeboeroe
15-09-05, 23:45
Geplaatst door Orakel
Ik heb ze trug gemeeld en voorgesteld om iets meer folklore in zo'n dag in te bouwen, waarbij de Judeo-Christelijke grondslag van Nederland echt goed uit de Hema-verf komt.

:handbang:

Timoesh
16-09-05, 07:29
Geplaatst door delirious
RIJSWIJK - Ruim 90 procent van de Nederlanders is trots op zijn nationaliteit. Dat blijkt uit het onderzoek Nationale Trots dat De Vos & Jansen Marktonderzoek heeft uitgevoerd in opdracht van het tijdschrift Reader's Digest. De resultaten van het onderzoek dat onder 656 mensen werd gehouden, zijn donderdag bekendgemaakt.


Nederlanders spreken in het buitenland met trots over de Deltawerken en Schiphol, kennen bijna allemaal het eerste couplet van het Wilhelmus en koesteren tradities als Sinterklaas en Koninginnedag. Bijna de helft (46,3 procent) voelt zich in de eerste plaats Nederlander tegenover 9 procent dat zichzelf eerder als Europeaan ziet. Kortom, Nederlanders zijn trots op hun vaderland, concludeert Reader's Digest.




Het blad meldt dat het grootste voordeel van wonen in Nederland volgens ruim de helft (61,1 procent) de welvaart is. Ook waarderen Nederlanders de sociale zekerheid, het onderwijs, de huisvesting en het wegennet. Inwoners van de drie grote steden zijn relatief het meest enthousiast over het tolerante drugsbeleid.

Belastingen

Ruim 55 procent ziet hoge belastingen als het grootste nadeel, gevolgd door de hoge bevolkingsdichtheid (50 procent). Verder ergeren Nederlanders zich vooral aan wachtlijsten in de zorg, fileproblemen en criminaliteit.

Pim Fortuyn

Nederlanders voelden zich in de afgelopen 15 jaar het meest verbonden na de moord op Pim Fortuyn, zegt 15,1 procent. Andere gebeurtenissen die leidden tot saamhorigheid waren de landelijke inzamelingsactie voor slachtoffers van de tsunami, het overlijden van prins Claus, de moord op Theo van Gogh en het huwelijk van prins Willem-Alexander en Máxima.

Hazes

Bekende Nederlanders als André Hazes die door 21,1 procent van de Nederlanders als de "meest Hollandse" zanger wordt gezien, versterken het gevoel van trots. Ook Nederlanders die internationaal van betekenis zijn zoals schilder Rembrandt en regisseur Paul Verhoeven dragen hieraan bij. Het oranjegevoel onder sportliefhebbers is volgens 63,5 procent van de Nederlanders de laatste jaren vergroot dankzij zwemster Inge de Bruijn. Van alle sporten roept vooral voetbal vaderlandsliefde op, zegt bijna de helft.


nu.nl


Nu laat je me echt lachen! Trots op NL Nationaliteit? :haha:

Tjah, je moet maar zelf weten waar je trots op moet zijn.

observer
16-09-05, 08:16
Geplaatst door Oeroeboeroe
:engel:Typisch GroenSLinks. Waarschijnlijk vooraf op het menu: onbespoten Turkse sla met de steel er nog aan. Na afloop steeltjes verzamelen voor de bio-brandstof. ik ben bang dat het verder gaat, en dat je aan het einde een klein kamertje inmoet om meer materiaal voor de biogasopwekking te produceren :denk: :huil2:

Juliette
16-09-05, 13:48
Geplaatst door Orakel
Bwoah, iets met een historische wandeling door de stad en een schlagerfestival gezaampjes met de buren.
Die achtelijke macrobidioten hebben echt teveel onbespoten repelsteeltjes naar binnen geschoven.

Ik heb ze trug gemeeld en voorgesteld om iets meer folklore in zo'n dag in te bouwen, waarbij de Judeo-Christelijke grondslag van Nederland echt goed uit de Hema-verf komt en de Nieuwe Nederlanders toch het gevoel hebben iets te herkennen en zich direct thuis te voelen.
Dat moet dan een ludiek doch historisch corret en verantwoord programma worden, dat recht doet aan zowel de geschiedenis als het huidige tijdsgewricht van dit land.

Dag 1: een rondrit door de stad op een mestkar
Dag 2: een dagje chillen op het schavot, onderwijl het genoegen smakend van de locale flora.
dag 3: knutselen met pek en veren en aan het eind van de avond gezelig liedjes zingen rondom de brandstapel.
dag 4: vreemdeing bashen en een beetje muzikaal xenophobieën.
Dag 5: als volleerde knuffelallochtoon en troetelturk het Wilhelmus rappen. In ieder geval het eerste couplet anders vinden de echte Nederlanders ze gelijk weer van die strebertjes.

Knapp Groen-Linkser die hier niks mee kan.


:boogie: :lol: :hihi:

reason
16-09-05, 15:16
Geplaatst door Timoesh
Nu laat je me echt lachen! Trots op NL Nationaliteit? :haha:

Tjah, je moet maar zelf weten waar je trots op moet zijn.

Er is heel veel om trots op te zijn in dit land.
Ondanks alle gekanker van negatievelingen!
Nederland :Iluvu:

Juliette
16-09-05, 15:24
Geplaatst door reason
Er is heel veel om trots op te zijn in dit land.
Ondanks alle gekanker van negatievelingen!
Nederland :Iluvu:

Ik ken enkel Rotterdam voldoende maar dat vind ik dan ook een fantastische stad.

wytze
16-09-05, 15:30
ik hoor weer es tot de minderheid zie ik. :moe:

Oeroeboeroe
16-09-05, 16:05
Geplaatst door Juliette
Ik ken enkel Rotterdam voldoende maar dat vind ik dan ook een fantastische stad.

:mrt2: Da's nou net de enige plek waar ik niet zo dol op ben...

Prlwytzkofski
16-09-05, 16:22
Geplaatst door Oeroeboeroe
:mrt2: Da's nou net de enige plek waar ik niet zo dol op ben...


Om deze eene man zal deze wanstaltige stad bij het Oordeel misschien toch nog gespaard worden.
Wat dan weer een nadeel is.

(Nescio--Dichtertje)

mark61
16-09-05, 23:29
Geplaatst door Juliette
Ik ken enkel Rotterdam voldoende maar dat vind ik dan ook een fantastische stad.

Tis anders de gruwelijkste stad van Nederland. Op Den Helder na dan. Maar das eigenlijk geen stad.

MaRiaH
16-09-05, 23:36
Wat is er mis met trots zijn op het land waar je geboren bent, woont en leeft.. lijkt me niet meer dan een gezonde situatie..

wat pas echt mis is, is dat je trots bent op een land waar je niet geboren bent, niet woont en alleen in de vakantie op bezoek gaat.. :hihi:

TonH
16-09-05, 23:57
Geplaatst door MaRiaH
Wat is er mis met trots zijn op het land waar je geboren bent, woont en leeft.. lijkt me niet meer dan een gezonde situatie..

wat pas echt mis is, is dat je trots bent op een land waar je niet geboren bent, niet woont en alleen in de vakantie op bezoek gaat.. :hihi:


Wat er mee mis is? Trots kun je zijn op iets dat je zelf voor elkaar bebokst hebt... Dat je per ongeluk in een land geboren bent vind ik een volkomen onlogische reden om er trots op te zijn... In tegendeel... dat vind ik zo ongelovelijk oppervlakkig en nietszeggend...

Sorry hoor...

MaRiaH
17-09-05, 00:10
Geplaatst door TonH
Wat er mee mis is? Trots kun je zijn op iets dat je zelf voor elkaar bebokst hebt... Dat je per ongeluk in een land geboren bent vind ik een volkomen onlogische reden om er trots op te zijn... In tegendeel... dat vind ik zo ongelovelijk oppervlakkig en nietszeggend...

Sorry hoor...

Nooit sorry zeggen voor je mening.. :giechel:

Dat wat jij noemt is een onderdeel daarvan, samen met wat je voorouders bereikt hebben.

Ik denk niet aan het deltaplan, maar bijvoorbeeld aan godsdienstvrijheid, vrijheid van meningsuiting, vrouwenstemrecht.. etc.

dat zijn waarden die je je eigen hebt gemaakt, die belangrijk zijn en die je wil behouden, daarom ben je er trots op.. :boogie:

Misschien heeft het ook te maken met verbondenheid.. en het is inderdaad opvallend dat bijv. turkse vrienden van mij meer met Turkije hebben (verbondenheid) dan met Nederland, waar ze geboren zijn..
vermoedelijk wordt dit generatie op generatie doorgegeven.
Wat denk jij? :D

RinC
17-09-05, 00:18
Geplaatst door MaRiaH
Wat is er mis met trots zijn op het land waar je geboren bent, woont en leeft.. lijkt me niet meer dan een gezonde situatie..

wat pas echt mis is, is dat je trots bent op een land waar je niet geboren bent, niet woont en alleen in de vakantie op bezoek gaat.. :hihi:


Ik ben in Marokko geboren, heb daar ook gewoond. Ik voel me ook verbonden met Marokko. Marokko is mijn land en dit zal ik nooit verloochenen. Mijn kinderen zullen ook Marokkaans opgevoed worden.

Ik ben ook trots op Nederland. Maar niet op de Nederlanders als Nard, Alcibiades, observer en of andere xenofoben die in Rotterdam wonen.

Oeroeboeroe
17-09-05, 00:20
Geplaatst door MaRiaH
Ik denk bijvoorbeeld aan vrouwenstemrecht

:moe: :moe: Dat vrouwenstemrecht zijn we voor zover het u aangaat momenteel aan het heroverwegen. U hoort nog van ons.

:D

TonH
17-09-05, 00:24
Geplaatst door MaRiaH
Nooit sorry zeggen voor je mening.. :giechel:

Dat wat jij noemt is een onderdeel daarvan, samen met wat je voorouders bereikt hebben.

Ik denk niet aan het deltaplan, maar bijvoorbeeld aan godsdienstvrijheid, vrijheid van meningsuiting, vrouwenstemrecht.. etc.

dat zijn waarden die je je eigen hebt gemaakt, die belangrijk zijn en die je wil behouden, daarom ben je er trots op.. :boogie:

Misschien heeft het ook te maken met verbondenheid.. en het is inderdaad opvallend dat bijv. turkse vrienden van mij meer met Turkije hebben (verbondenheid) dan met Nederland, waar ze geboren zijn..
vermoedelijk wordt dit generatie op generatie doorgegeven.
Wat denk jij? :D

Ik zeg sorry, omdat ik niet weet of JIJ oppervlakkig of nietszeggend bent en ik dat ook niet wil suggereren omdat ik je niet ken en je priksels wel sympatiek vind...

Deltaplan, vrouwenkiesrecht etc zijn zaken waar jou voorouders zich sterk voor gemaakt hebben... De mijne overigens ook... Daarmee kun en moet je trots op HEN zijn... Ben ik ook... Maar dat heeft geen donder te maken met NEDERLAND.

Dat je je bij bepaalde waarden goed voelt, is iets van jou en nog steeds niks om trots over te zijn....

Trots is een gevoel dat je BOVEN anderen stelt. "Ik ben trots op Nederland" zegt voor mij dat je een Duitser minder vind... Snap je?

Wanneer je mijn reacties op Turkish_Boy leest zul je ook zien, dat ik hem daar ook steeds op aanspreek. Hij heeft dat heel sterk: trots zijn op Turkije en geen kritiek kunnen aanvaarden. Het personifiseren van Turkije.... Ik kan dat echt niet meevoelen.

MaRiaH
17-09-05, 00:26
Geplaatst door RinC
Ik ben in Marokko geboren, heb daar ook gewoond. Ik voel me ook verbonden met Marokko. Marokko is mijn land en dit zal ik nooit verloochenen. Mijn kinderen zullen ook Marokkaans opgevoed worden.

Ik ben ook trots op Nederland. Maar niet op de Nederlanders als Nard, Alcibiades, observer en of andere xenofoben die in Rotterdam wonen.

Dat is het mooiste wat je kan doen..
geef je kinderen het beste van 2 culturen, maar verveemd ze niet van het land waar ze wonen.. :duim:

Natuurlijk verloochen je nooit het land waar je roots liggen..
je kunt jezelf niet ontkennen.
Kijk maar eens naar geemigreerde Nederlanders.. en hoeveel molens ze in de tuin hebben staan :hihi:

MaRiaH
17-09-05, 00:27
Geplaatst door Oeroeboeroe
:moe: :moe: Dat vrouwenstemrecht zijn we voor zover het u aangaat momenteel aan het heroverwegen. U hoort nog van ons.

:D

:haha:

weet je wat een punt voor jou is vandaag..
je hebt met lachen mijn vreselijk opstandige bui verdreven.. :wohaa:

Oeroeboeroe
17-09-05, 00:33
Geplaatst door RinC
Ik ben ook trots op Nederland. Maar niet op de Nederlanders als Nard, Alcibiades, observer en of andere xenofoben die in Rotterdam wonen.

:p Je vergeet Zwarte Schaap in dit rijtje.

Oeroeboeroe
17-09-05, 00:34
Geplaatst door MaRiaH
:haha:

weet je wat een punt voor jou is vandaag..
je hebt met lachen mijn vreselijk opstandige bui verdreven.. :wohaa:

:fucyc: O, o...nou wil ze ook nog sex...

MaRiaH
17-09-05, 00:37
Geplaatst door TonH
Ik zeg sorry, omdat ik niet weet of JIJ oppervlakkig of nietszeggend bent en ik dat ook niet wil suggereren omdat ik je niet ken en je priksels wel sympatiek vind...

Deltaplan, vrouwenkiesrecht etc zijn zaken waar jou voorouders zich sterk voor gemaakt hebben... De mijne overigens ook... Daarmee kun en moet je trots op HEN zijn... Ben ik ook... Maar dat heeft geen donder te maken met NEDERLAND.

Dat je je bij bepaalde waarden goed voelt, is iets van jou en nog steeds niks om trots over te zijn....

Trots is een gevoel dat je BOVEN anderen stelt. "Ik ben trots op Nederland" zegt voor mij dat je een Duitser minder vind... Snap je?

Wanneer je mijn reacties op Turkish_Boy leest zul je ook zien, dat ik hem daar ook steeds op aanspreek. Hij heeft dat heel sterk: trots zijn op Turkije en geen kritiek kunnen aanvaarden. Het personifiseren van Turkije.... Ik kan dat echt niet meevoelen.

Op de eerste plaats ben ik meestal ook heel sympathiek :engel:

ik snap nu jouw definitie van trots..
ik vermoedde al dat wij er wat anders tegenaan keken.
Met trots bedoel ik dus NIET dat daar direct een waardeoordeel over een ander (land) tegenover staat.. maar het is een gevoel van verbondenheid of zo.. maar die heb ik ook met Italie en Jordanie.. ik ben een echte Go-between.. maar kritiek mag en kan.

Dat laatste herken ik van mijn Turkse vrienden. Dat begrijp ik ook niet helemaal.. daarom denk ik dat het door de ouders is overgedragen.. de gedachte aan en heimwee naar het groot turkse rijk.. :knipoog:

MaRiaH
17-09-05, 00:38
Geplaatst door Oeroeboeroe
:fucyc: O, o...nou wil ze ook nog sex...

:schok:

weer zo n man die je verkeerd begrijpt... :hihi: :melig2:

TonH
17-09-05, 00:43
Geplaatst door MaRiaH
Op de eerste plaats ben ik meestal ook heel sympathiek :engel:

ik snap nu jouw definitie van trots..
ik vermoedde al dat wij er wat anders tegenaan keken.
Met trots bedoel ik dus NIET dat daar direct een waardeoordeel over een ander (land) tegenover staat.. maar het is een gevoel van verbondenheid of zo.. maar die heb ik ook met Italie en Jordanie.. ik ben een echte Go-between.. maar kritiek mag en kan.

Dat laatste herken ik van mijn Turkse vrienden. Dat begrijp ik ook niet helemaal.. daarom denk ik dat het door de ouders is overgedragen.. de gedachte aan en heimwee naar het groot turkse rijk.. :knipoog:

1. Wie ben ik om dat tegen te spreken... :D

2. Verbondenheid ken ik en zal ik ook altijd respecteren... DAT respect is wat ontbreekt in bijvoorbeeld het grootste deel van de Nederlanders t.o.v. de niet NL-ers

3. Groot Turks rijk... weet ik niet zo... het is meer een manier van denken waarbij een land een persoonlijkheid krijgt... Alsof het een enteit op zich is en niet een gedachtenbrouwsel van tig hoeveelheid mensen.... Je kunt Turkije niet beledigen... maar dat gaat er dan niet in.

mark61
17-09-05, 00:47
Geplaatst door TonH
3. Groot Turks rijk... weet ik niet zo... het is meer een manier van denken waarbij een land een persoonlijkheid krijgt... Alsof het een enteit op zich is en niet een gedachtenbrouwsel van tig hoeveelheid mensen.... Je kunt Turkije niet beledigen... maar dat gaat er dan niet in.

Tis meer een uiting van existentiële en geïnstitutionaliseerde onzekerheid.

Ahum. :roken:

MaRiaH
17-09-05, 00:48
Geplaatst door TonH


2. Verbondenheid ken ik en zal ik ook altijd respecteren... DAT respect is wat ontbreekt in bijvoorbeeld het grootste deel van de Nederlanders t.o.v. de niet NL-ers



Ja precies.. maar dan hebben we het over nationalisme en niet meer over trots..

En die voorbeelden haak ik dan aan om "ze" daarvan te overtuigen.. want die niet-nederlanders voetballen bijv. wel in het zo geliefde nederlands elftal.. daar hebben ze dan wel respect voor pfff

MaRiaH
17-09-05, 00:51
Geplaatst door TonH
3. Groot Turks rijk... weet ik niet zo... het is meer een manier van denken waarbij een land een persoonlijkheid krijgt... Alsof het een enteit op zich is en niet een gedachtenbrouwsel van tig hoeveelheid mensen.... Je kunt Turkije niet beledigen... maar dat gaat er dan niet in.

Nou ja, ik heb het ze gevraagd natuurlijk...

en inderdaad Turkije is heilig.
Ze willen ook echt terug..

Het is een vorm van idealiseren
de oorzaak is al genoemd door Mark.. :p

TonH
17-09-05, 00:52
Geplaatst door mark61
Tis meer een uiting van existentiële en geïnstitutionaliseerde onzekerheid.

Ahum. :roken:

Komt het wel op neer, vaak. Of nog korter: gemakzuchtig denken...

gh.wille
17-09-05, 00:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jarenlang hoor je dat Nederlanders niet trots op hun land zijn en dat ze niet zo willen zijn zoals de chauvinistische Fransen, en nu na een aantal jaren zwaar islambashen en marokkanenhaat krijgen we een monsterscore van 90 %. Opmerkelijk !

Hoe lang woon je hier al ?
Het is de laatste tijd zelfs minder geworden , door de toename van oorspronkelijk andere nationaliteiten , krijg je onwillekeurig toch een verbrokkeling ,neem maar het simpele spelletje voetbal , voor welk land zijn jullie ......juist Marokko en op de tweede plaats komt niet eens Nederland ,maar een of ander Afrikaans land !
Zo groot is de haat tegen het land waar je toch het liefste woont .
Niks deugd hier ,alles is hier slecht DE REGERING ,de sociale voorzieningen dat is niet goed en dat niet , wat had je in de jaren 50 wel moeten denken toen alles nog op de bon was , en de helft van NED. indd. nog op klompen liep er waren geen schoenen.
Ik ben nu nog dankbaar met m,n A.OW DIE IK ZELF HEB BETAALD !
Ik kan er van leven ,en dankzij een klein pensioen GOED OOK !
Maar heb geen auto en geen schoenen aan m,n poten van euro 150
En ga als zo gauw ,het ff kan weer gewoon aan het werk , net zo als m,n vader tot z.n 70e jaar ! (hoefde niet maar hij wou een SOLEX hebben ,heeft er tot aan z,n dood toe opgereden hij werd 71 jaar )
Trots ben ik ook op
m,n ouders en hun leeftijd genoten die er bijna niks aan hebben gehad ,maar er wel voor gewerkt hebben .(A.O.W)

Ook ben ik trots op wat we gemaakt hebben uit de PUINHOOP ,die Nederland was , en op de DELTA werken na de overstroming in 1953 waarbij honderden slachtofers vielen (zonder dat er oorlog ) was of was het misschien de straf omdat m,n moeder een paar JOODSE kinderdjes had weten te reden uit de klauwen van de DUITSERS , tijdens de Oorlog !
Daar ben ik nu nog TROTS op , en dat heb niks met Israel te maken ,want daar had m,n moeder nog nooit van gehoord .
Maar tot m,n genoegen kan ik vast stellen ,dat gezien het mopperen en alles afkeuren de meeste al aardig INGEBURGERD zijn ,want dat is nou echt typisch HOLLANDS !

:zwaai:

TonH
17-09-05, 00:56
Geplaatst door MaRiaH
Ja precies.. maar dan hebben we het over nationalisme en niet meer over trots..

En die voorbeelden haak ik dan aan om "ze" daarvan te overtuigen.. want die niet-nederlanders voetballen bijv. wel in het zo geliefde nederlands elftal.. daar hebben ze dan wel respect voor pfff

Ik sta daar heel helder in. (Moet ook, want anders zou ik helemaal gek worden.) Nationalisme is het niet... verbondenheid heeft iets te maken met liefde voor iets... het je kunnen identificeren met... maar vooral ook het zelf respecteren van dat iets....

Hmmm da's moeilijk uit te leggen...

mark61
17-09-05, 01:00
Geplaatst door TonH
Ik sta daar heel helder in. (Moet ook, want anders zou ik helemaal gek worden.) Nationalisme is het niet... verbondenheid heeft iets te maken met liefde voor iets... het je kunnen identificeren met... maar vooral ook het zelf respecteren van dat iets....

Hmmm da's moeilijk uit te leggen...

Wat is dat iets dan?

Ik heb alleen iets met bepaalde Nederlandse gewoontes en zelfs wetten. Ik weet niet eens of, en zo ja, waarom dat typisch Nederlands is.

MaRiaH
17-09-05, 01:03
Geplaatst door mark61
Wat is dat iets dan?

Ik heb alleen iets met bepaalde Nederlandse gewoontes en zelfs wetten. Ik weet niet eens of, en zo ja, waarom dat typisch Nederlands is.

Dat 'íets' is waarschijnlijk een gevoel..

maar dan spreek ik eigenlijk alweer voor mezelf..

TonH
17-09-05, 01:05
Ja, het zal iets van beide zijn... Je voelt je 'thuis'... Kennen jullie dat gevoel?

MaRiaH
17-09-05, 01:07
Geplaatst door TonH
Ja, het zal iets van beide zijn... Je voelt je 'thuis'... Kennen jullie dat gevoel?

Ja.. maar dat heb ik nog meer in de stad waar ik woon..

als ik in het buitenland ben voel ik me daar ook thuis.. maar weer om hele andere redenen..

Kon ik ze maar mixen en shaken.. :wink:

gh.wille
17-09-05, 01:08
Geplaatst door Oeroeboeroe
:moe: :moe: Dat vrouwenstemrecht zijn we voor zover het u aangaat momenteel aan het heroverwegen. U hoort nog van ons.

:D : :zozo:

TonH
17-09-05, 01:21
Geplaatst door MaRiaH
Ja.. maar dat heb ik nog meer in de stad waar ik woon..

als ik in het buitenland ben voel ik me daar ook thuis.. maar weer om hele andere redenen..

Kon ik ze maar mixen en shaken.. :wink:

Wanneer ik in Amsterdam kom voel ik me 'thuis'. Wanneer ik in Athene aankom voel ik dat ik 'thuis' kom... Ik heb helemaal niets met Nederland. Ik heb WEL iets met Griekenland.

Ik kan precies aangeven wat er goed en mis is met beide landen... alleen mijn 'thuis' is niet hier...

Wat maakt mij dat? Geen trotse Griek in ieder geval... Óok geen trotse Nederlander... Maar wat dan wel? Het antwood is kinderlijk eenvoudig: het maakt dat ik IK ben... niets meer en niets minder. Mijn daden zijn van mij en niet van mijn land en ik heb me voor mezelf te verantwoorden en niet voor een land, groep, religie of wat dan ook. Zou ik me moeten schamen voor de moorden op Atjeh een eeuw geleden of voor de megalo idea? Dacht het niet... Ik ben ik en spreek me daarop aan. Ik laat me niet voorstaan op een identiteit buiten mezelf en wens ook niet dat mij die nagedragen wordt...

Zoiets dus...

Oeroeboeroe
17-09-05, 01:21
Geplaatst door gh.wille
: :zozo:

:roker: Lach niet te vroeg...later als ik dictator ben, sneuvelen er nog wel meer rechten zo links en rechts...

mark61
17-09-05, 01:22
Geplaatst door MaRiaH
Dat 'íets' is waarschijnlijk een gevoel..

maar dan spreek ik eigenlijk alweer voor mezelf..

Ja eh, en waar bestaat dat gevoel uit? Wat zit erin?

mark61
17-09-05, 01:23
Geplaatst door TonH
Ja, het zal iets van beide zijn... Je voelt je 'thuis'... Kennen jullie dat gevoel?

Bij vlagen, verspreid over 40 jaar en 3 continenten.

sjo, dat klinkt heavy.

TonH
17-09-05, 01:25
Geplaatst door mark61
Bij vlagen, verspreid over 40 jaar en 3 continenten.

sjo, dat klinkt heavy.

Niet wanneer dat ECHT 'thuis'-voelen was.

mark61
17-09-05, 01:25
Geplaatst door TonH
Wanneer ik in Amsterdam kom voel ik me 'thuis'. >>> Ik laat me niet voorstaan op een identiteit buiten mezelf en wens ook niet dat mij die nagedragen wordt...

Zoiets dus...

Das wel negatief, niet zoals in negatief negatief, maar zoals in: wat het niet is.

Van die verbondenheid blijft intussen zo geen ruk over, Giannis. Wat een werdegang in drie zinnen. :)

mark61
17-09-05, 01:27
Geplaatst door TonH
Niet wanneer dat ECHT 'thuis'-voelen was.

Oh, moet het constant zijn? Dan gaat het niet door. Of bedoel je dat het niet heavy is als het echt is? In dat geval is het nog steeds heavy, want het waren te weinig en te korte vlagen.

MaRiaH
17-09-05, 01:36
Geplaatst door mark61
Ja eh, en waar bestaat dat gevoel uit? Wat zit erin?

gevoel van veiligheid, indentificatie, warmte, gelijkgestemden, herkenning, cultuur, waarden, tja van alles..

maar dat is moeilijk te omschrijven zeg..

want tegelijkertijd kom je in je omgeving mensen tegen waarmee je niet kunt identificeren, geen herkenning hebt etc.


wis wis wis..

kom er ff niet uit.. misschien morgen :vreemd:

MaRiaH
17-09-05, 01:37
Geplaatst door Oeroeboeroe
:roker:...later als ik dictator ben,

:haha:

mark61
17-09-05, 01:39
Geplaatst door MaRiaH
gevoel van veiligheid, identificatie, warmte, gelijkgestemden, herkenning, cultuur, waarden, tja van alles..

maar dat is moeilijk te omschrijven zeg..

want tegelijkertijd kom je in je omgeving mensen tegen waarmee je niet kunt identificeren, geen herkenning hebt etc.
wis wis wis..
kom er ff niet uit.. misschien morgen :vreemd:

Mja. Dat heb ik ook, dus eigenlijk is de conclusie dat je een universum construeert dat eigenlijk niet bestaat; wat je wel hebt zijn losse personen, momenten, situaties, omgevingen. En die kluts je dan doorelkaar om de illusie te krijgen dat het een ruimte-tijd-continuum is. Dat je geborgen bent in een geheel. Maar dat geheel bestaat helemaal niet, het zijn flarden van.

Hmmm.

mark61
17-09-05, 01:40
Geplaatst door MaRiaH
:haha:

Nou, je lacht, maar hij heeft nu al een klein imperiumpje hoor. En het ergste is dus, das vlak om de hoek hier. Dus als ie gaat uitbreiden ben ik als eerste de pineut.

~Panthera~
17-09-05, 01:40
Geplaatst door mark61
Mja. Dat heb ik ook, dus eigenlijk is de conclusie dat je een universum construeert dat eigenlijk niet bestaat; wat je wel hebt zijn losse personen, momenten, situaties, omgevingen. En die kluts je dan doorelkaar om de illusie te krijgen dat het een ruimte-tijd-continuum is. Dat je geborgen bent in een geheel. Maar dat geheel bestaat helemaal niet, het zijn flarden van.

Hmmm.


Precies.

En nu ga ik pitten.
Truste. :zwaai:

gh.wille
17-09-05, 01:41
Geplaatst door Oeroeboeroe
:roker: Lach niet te vroeg...later als ik dictator ben, sneuvelen er nog wel meer rechten zo links en rechts...

Dan mag je wel opschieten want anders kan ik er niet meer van mee genieten .
:jeweetog: hoe oud ik ben :p

MaRiaH
17-09-05, 01:43
Geplaatst door mark61
Mja. Dat heb ik ook, dus eigenlijk is de conclusie dat je een universum construeert dat eigenlijk niet bestaat; wat je wel hebt zijn losse personen, momenten, situaties, omgevingen. En die kluts je dan doorelkaar om de illusie te krijgen dat het een ruimte-tijd-continuum is. Dat je geborgen bent in een geheel. Maar dat geheel bestaat helemaal niet, het zijn flarden van.

Hmmm.

Daar lijkt het wel op ja..

want op de plek van wis wis stond eenzelfde betoog voor andere landen dan Nederland.. maar toch ben ik daar ook niet thuis.. omdat ik daar bepaalde waarden mis.

Dat gevoel zullen we zelf creëren uit een gevoel van behoefte aan veiligheid..

simply surviving?

MaRiaH
17-09-05, 01:45
Geplaatst door mark61
Nou, je lacht, maar hij heeft nu al een klein imperiumpje hoor. En het ergste is dus, das vlak om de hoek hier. Dus als ie gaat uitbreiden ben ik als eerste de pineut.

je kan altijd nog emigreren..
naar Rotterdam of zo.. :haha:

mark61
17-09-05, 01:48
Geplaatst door MaRiaH
simply surviving?

I & I survive.

Mag ik nou naar bed? Alsjeblieft? :hihi:

mark61
17-09-05, 01:49
Geplaatst door MaRiaH
je kan altijd nog emigreren..
naar Rotterdam of zo.. :haha:

Waaa....dan liever de dictatuur.

MaRiaH
17-09-05, 01:52
Geplaatst door mark61
I & I survive.

Mag ik nou naar bed? Alsjeblieft? :hihi:

slaap lekker.. :blauwkus:

Oeroeboeroe
17-09-05, 03:05
Geplaatst door gh.wille
Dan mag je wel opschieten want anders kan ik er niet meer van mee genieten .
:jeweetog: hoe oud ik ben :p

63

~Panthera~
17-09-05, 09:07
68

mark61
17-09-05, 10:32
Geplaatst door MaRiaH
slaap lekker.. :blauwkus:

Dank je wel en insgelijks. Voor vanavond dan maar alvast.

RinC
17-09-05, 11:04
Check nu ned 3, gaat over voetballers met dubbele nationaliteit

MaRiaH
17-09-05, 21:08
Geplaatst door mark61
Dank je wel en insgelijks. Voor vanavond dan maar alvast.

thnx.. maar dat duurt nog een paar uur.. ;)

gh.wille
17-09-05, 21:52
Geplaatst door ~Panthera~
68

Bijna goed ! zie m,n profiel .
:wink:

gh.wille
17-09-05, 21:53
Geplaatst door Oeroeboeroe
63

Bedankt daar kom ik mee weg , kan het n.l omdraaien .

V.G.G.

Oeroeboeroe
17-09-05, 21:58
Geplaatst door gh.wille
Bedankt daar kom ik mee weg , kan het n.l omdraaien .

V.G.G.

http://www.narrenkap.nl/Html/Images/oork%2062.jpg

BEET! :jumping:

MaRiaH
17-09-05, 22:01
Nou dacht ik toch altijd dat de Grieken zo respectvol waren t.o.v. ouderen.. :schok:
zo n cultuur waar je nog meetelt na je 60e.. :fplet:

:jeweetog:

Oeroeboeroe
17-09-05, 22:29
Geplaatst door MaRiaH
Nou dacht ik toch altijd dat de Grieken zo respectvol waren t.o ouderen.. :schok:
zo n cultuur waar je nog meetelt na je 60e.. :fplet:

:jeweetog:

:fpetaf: Het is dan ook oprecht vriendelijk bedoeld...


Ik vind het al knap dat ie überhaupt computert.

~Panthera~
17-09-05, 22:31
Geplaatst door gh.wille
Bijna goed ! zie m,n profiel .
:wink:


:handbang: :D

MaRiaH
17-09-05, 23:36
Geplaatst door Oeroeboeroe
:
Ik vind het al knap dat ie überhaupt computert.

dat vind ik ook!!! :fplet:
mn moeder is een stukje jonger en die kan het niet. :confused:
:hihi: ..

Prlwytzkofski
17-09-05, 23:57
Geplaatst door MaRiaH
Daar lijkt het wel op ja..

want op de plek van wis wis stond eenzelfde betoog voor andere landen dan Nederland.. maar toch ben ik daar ook niet thuis.. omdat ik daar bepaalde waarden mis.

Dat gevoel zullen we zelf creëren uit een gevoel van behoefte aan veiligheid..

simply surviving?

Je maakt het veel te ingewikkeld. Wat dacht je van de taal ?

mark61
18-09-05, 00:05
Geplaatst door Prlwytzkofski
Je maakt het veel te ingewikkeld. Wat dacht je van de taal ?

Ik mis Nederlands pas als ik het een tijd niet meer spreek. Maar zodra je weer hoort wat ze met die taal doen en wat ze er in zeggen is het alweer een stuk minder. In Engels en Turks voel ik me vaak ook aardig 'thuis'.

Heb jij daar last van, taalheimwee?

MaRiaH
18-09-05, 00:12
Geplaatst door Prlwytzkofski
Je maakt het veel te ingewikkeld. Wat dacht je van de taal ?

Taal? neee..

maakt me niks uit of ik nou duits, nederlands, engels of italiaans spreek..

alleen mn arabisch is nogal eh.. slecht.. :maf2:

ben ik elders dan droom ik binnen een week zelfs in de taal..
en in bijv. engels kan ik me soms beter uitdrukken dan in het nederlands..
hebben jullie dat nooit?

dat je zegt.." ik weet ff geen nederlandse onschrijving" en dat je je dan het beste in het engels uitdrukt omdat het in 1 woord te vatten is?

~Panthera~
18-09-05, 00:14
Geplaatst door MaRiaH
Taal? neee..

maakt me niks uit of ik nou duits, nederlands, engels of italiaans spreek..

alleen mn arabisch is nogal eh.. slecht.. :maf2:

:fplet: Zit je nou hier weer, met die fles champagne ? Zet um ff terug in VV, wil je ?


:hihi:

MaRiaH
18-09-05, 00:16
Geplaatst door ~Panthera~
:fplet: Zit je nou hier weer, met die fles champagne ? Zet um ff terug in VV, wil je ?


:hihi:


:giechel: :giechel: :giechel: :gefeli:
ohnee dat was jij niet... :D

~Panthera~
18-09-05, 00:18
Geplaatst door MaRiaH
:giechel: :giechel: :giechel: :gefeli:
ohnee dat was jij niet... :D


Ik ben nog jong. :ego:

:hihi:

Marsipulami
18-09-05, 00:19
Geplaatst door ~Panthera~
Ik ben nog jong. :ego:

:hihi:

Ben jij er trots op Nederlandse te zijn ?

~Panthera~
18-09-05, 00:22
Geplaatst door Marsipulami
Ben jij er trots op Nederlandse te zijn ?


Nee, waarom zou ik trots moeten zijn op iets, waar ik geen fuck voor heb hoeven doen ? Mijn wieg stond hier toevallig.
Belachelijk.
Maar dat had ik al gezegd.

MaRiaH
18-09-05, 00:23
Geplaatst door ~Panthera~
Ik ben nog jong. :ego:

:hihi:

ja maar ik zie dubbel... :stomp:

38 +38 = :melig2:

~Panthera~
18-09-05, 00:26
Geplaatst door MaRiaH
ja maar ik zie dubbel... :stomp:

38 +38 = :melig2:


Ben jij AL 38 ? :schok:

:hihi:

mark61
18-09-05, 00:30
Geplaatst door Marsipulami
Ben jij er trots op Nederlandse te zijn ?

Ben jij er trots op Vlaming/Belg/Europeaan te zijn? En in welke volgorde? :hihi:

Marsipulami
18-09-05, 00:32
Geplaatst door ~Panthera~
Nee, waarom zou ik trots moeten zijn op iets, waar ik geen fuck voor heb hoeven doen ? Mijn wieg stond hier toevallig.
Belachelijk.
Maar dat had ik al gezegd.

OK, niet trots dus.

Ben jij dankbaar dat jouw wieg toevallig in Nederland stond ?

~Panthera~
18-09-05, 00:34
Geplaatst door Marsipulami
OK, niet trots dus.

Ben jij dankbaar dat jouw wieg toevallig in Nederland stond ?


nee, ook al niet, gek he ? :hihi:

mark61
18-09-05, 00:36
Geplaatst door ~Panthera~
nee, ook al niet, gek he ? :hihi:

Nou, ik wel. In Burkina Faso was ik al jaren dood geweest.

Marsipulami
18-09-05, 00:37
Geplaatst door ~Panthera~
nee, ook al niet, gek he ? :hihi:

Waar ben je dan wel dankbaar voor ? Of ben je een ondankbaar persoon ?

Prlwytzkofski
18-09-05, 00:38
Geplaatst door MaRiaH
Taal? neee..

maakt me niks uit of ik nou duits, nederlands, engels of italiaans spreek..

alleen mn arabisch is nogal eh.. slecht.. :maf2:

ben ik elders dan droom ik binnen een week zelfs in de taal..
en in bijv. engels kan ik me soms beter uitdrukken dan in het nederlands..
hebben jullie dat nooit?

dat je zegt.." ik weet ff geen nederlandse onschrijving" en dat je je dan het beste in het engels uitdrukt omdat het in 1 woord te vatten is?

Op 'bruune boon'n' reageer jij prompt en adequaat in vier talen ? Weet je dat wel zeker ?
Hier een stukje Frans Hohler voor polyglotten; het is een klassieker, als ie deze weer eens brengt ligt de zaal in een rolstuip. Hohler ist, zoals Marten Toonder in Nederland, leverancier van diverse intussen staande uitdrukkingen.


Franz Hohler:
Es bärndütsches Gschichtli

Gäuit, wemer da grad eso schön binanger sitze, hani däicht, chönnt-ech vilicht es bärndütsches Gschichtli erzelle. Es isch zwar es bsungers uganteligs Gschichtli, wo aber no gar nid eso lang im Mittlere Schattegibeleggtäli passiert isch.
Der Schöppelimunggi u der Houderebäseler si einischt schpät am Abe, wo scho der Schibützu durs Gochlimoos pfoderet het, über s Batzmättere Heigisch im Erpfetli zueglüffe u hei nang na gschtigelet u gschigöggelet, das me z Gotts Bäri hätt chönne meine, si sige nanger scheich. "Na ei so schlöözige Blotzbänggu am Fläre, u i verminggle der s Bätzi, dass d Oschterpföteler ghörsch zawanggle!".
"Drby wärsch froh, hättsch en einzige nuesige Schiggeler uf em Lugipfupf!". U so isch das hin u härgange wie nes Färegschäderli amene Milchgröözi, da seit plötzlech Houderebäseler zu Schöppelimunggi:
"Schtill! Was ziberlet dert näbem Tobelöhli z grachtige n uuf u aab?"
Schöppelimunggi het gschläfzet wie ne Gitzeler u hets du o gseh. Es Totemüggerli! U nid numen eis, nei, zwöi, drü, vier, füüf, es ganzes Schoossingong voll si da desumegschläberlet u hei zängpinggerlet u globofzgerlet u gschanghangizigerlifisionööggelet, das es eim richtig agschnäggelet het.
Schöppelimunggi u Houderebäseler hei nang nume zuegmutzet u hei ganz hingerbyggelig wöllen abschöberle. Aber chuum hei si der Awang ytröölet, gröözet es Totemüggerli: "Heee, dir zweee!" U denen ischs i d Chnöde glöötet wie bschüttigs Chrüzimääl dure Chätschäbertrog. Düpfelig u gnütelig si si blybe schtah wie zwöi gripseti Mischtschwibeli, u scho isch das Totemügerli was tschigerlisch was pfigerlisch binene zueche gsi. Äs het se zersch es Rüngli chyblig u gschiferlig aagnöttelet u het se de möögglige gfraget:
"Chöit dir is hälfe, ds Blindeli der Schtotzgrotzen ueche z graage?"
Wo der Schöppelimunggi das Wort "Blindeli" ghört het, het em fasch wölle ds Härzgätterli zum Hosegschingg uspföderle, aber der Houderebäseler het em zueggaschplet: "Du weisch doch, das men imene Totemügerli nid darf nei säge!" U du si si halt mitgschnarpflet.
"Sooo, dir zweee!" het ds Totemügerli gseit, wo si zum Blindeli cho si, u die angere Totemügerli si ganz rüeiig daaggalzlet u hei numen ugschynig ychegschwärzelet. Da hei die beide gwüsst, was es Scheieli Gschlychets ds Gloubige choschtet u hei das Blindeli aagroupet, der eint am Schörpfu, der anger a de Gängeretalpli.
Uuuh, isch das e botterepfloorigi Schtrüpfete gsi! Die zwee hei gschwouderet u ghetzpacheret, das si z näbis meh gwüsst hei, wo se der Gürchu zwurglet.
Daa, z eis Dapf, wo si scho halber der Schtotzgrotzen uecheghaschpaaret si, faht sech das Blindeli afah ziirgge u bäärgglet mit schychem Schtimmli: "Oooh, wi buuchet mi der Glutz!" Jetz hets aber im Schöppelimunggi böös im Schyssächerli gguugget. Är het das Blindeli la glootsche u isch der Schtotzgrotz abdotzeret, wie wenn em der Hurligwaagg mit em Flarzyse der Schtirps vermöcklet hätt. "Häb dure, Münggu!" het em der Houderebäseler na naargräätschet, u de het er nüt meh gwüsst.
Am angere Morge het ne ds Schtötzgrötzeler Eisi gfunge, chäfu u tunggig wien en Öiu, u es isch meh weder e Monet gange, bis er wider het chönne s Gräppli im Hotschmägeli bleike.
Totemügerli u Blindeli het er keis meh gseh sis Läbe lang, aber o der Schöppelimunggi isch vo da a verschwunde gsi.
S git Lüt, wo säge, dass sider am Schtotzgrotzen es Totemügerli meh desumeschirggelet.

~Panthera~
18-09-05, 00:40
Geplaatst door mark61
Nou, ik wel. In Burkina Faso was ik al jaren dood geweest.


Ja, tsssssss, als je hier met je hoofd op de stoeprand was geknalt, had je ook al jaren under de groene zoden kunnen liggen... :rolleyes:
Het maakt toch in principe niet uit ?

~Panthera~
18-09-05, 00:41
Geplaatst door Marsipulami
Waar ben je dan wel dankbaar voor ? Of ben je een ondankbaar persoon ?


Dat ik er ben.
Of is dat niet genoeg ?

mark61
18-09-05, 00:44
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, tsssssss, als je hier met je hoofd op de stoeprand was geknalt, had je ook al jaren under de groene zoden kunnen liggen... :rolleyes:
Het maakt toch in principe niet uit ?

Statistisch wel degelijk.

~Panthera~
18-09-05, 00:49
Geplaatst door mark61
Statistisch wel degelijk.

Oh bloody hell, :hihi: Nou dan nog, dan ben ik blij hier te wonen, maar TROTS er op zijn vind ik stupide.
Trots ben je op iets, wat je zelf bereikt hebt, en dat heeft hier toch echt niets mee te maken.

MaRiaH
18-09-05, 00:50
Geplaatst door ~Panthera~
Ben jij AL 38 ? :schok:

:hihi:

Jij toch??
k heb extra jonger gegokt.. :zegniets:

:melig:

~Panthera~
18-09-05, 00:50
Geplaatst door MaRiaH
Jij toch??
k heb extra jonger gegokt.. :zegniets:

:melig:

IK ?? ehh..... JAZEKER !! :D


*slik* http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/s015.gif

MaRiaH
18-09-05, 00:52
Geplaatst door mark61
Statistisch wel degelijk.

ey, doe es niet zo serieus als we jouw verjaardag vieren.. :boogie:

:haha:

Prlwytzkofski
18-09-05, 00:53
Geplaatst door mark61
Ik mis Nederlands pas als ik het een tijd niet meer spreek. Klopt.

Maar zodra je weer hoort wat ze met die taal doen en wat ze er in zeggen is het alweer een stuk minder.
Klopt ook.

Heb jij daar last van, taalheimwee?

Daarom zit ik hier. Ik kom er nog wel eens op terug; het is me nu te laat.

mark61
18-09-05, 00:56
Geplaatst door ~Panthera~
Oh bloody hell, :hihi: Nou dan nog, dan ben ik blij hier te wonen, maar TROTS er op zijn vind ik stupide.
Trots ben je op iets, wat je zelf bereikt hebt, en dat heeft hier toch echt niets mee te maken.

Nee, maar wie was er hier nou trots op anything?

Dankbaar, das toch zo'n katholieke term. Hoewel, toen mijn amandelen waren geknipt back then kreeg ik nog een een-zijdig slap singeltje mee van het christelijke ziekenhuis. Alleen dat 'Dank u, voor alle (whatever)' kan ik me nog herinneren. Of misschien had mijn vader m wel gekocht. Ocharme.

mark61
18-09-05, 00:57
Geplaatst door MaRiaH
ey, doe es niet zo serieus als we jouw verjaardag vieren.. :boogie:

:haha:

Tis de drank denk ik.

Oeroeboeroe
18-09-05, 00:59
Geplaatst door Marsipulami
Waar ben je dan wel dankbaar voor ? Of ben je een ondankbaar persoon ?

http://www.cosgan.de/images/smilie/teufel/a020.gif

:nijn:

~Panthera~
18-09-05, 01:01
Geplaatst door mark61
Nee, maar wie was er hier nou trots op anything?

Dankbaar, das toch zo'n katholieke term. Hoewel, toen mijn amandelen waren geknipt back then kreeg ik nog een een-zijdig slap singeltje mee van het christelijke ziekenhuis. Alleen dat 'Dank u, voor alle (whatever)' kan ik me nog herinneren. Of misschien had mijn vader m wel gekocht. Ocharme.


Dank u voor alle whatever de fuck ja, die ken ik. :hihi:

Het singeltje zelf was wel geinig he? je kon er mee gooien, op gaan zitten en op je kont mee naar Keulen glijden, en dan was ie nog HEEL. :haha:
Mijn God, en dat voor je amandelen ? vinden ze het gek dat je niet dankbaar was. :moe:
Katholieken. :rolleyes:

Bofko
18-09-05, 01:01
Geplaatst door mark61
Nee, maar wie was er hier nou trots op anything?

Dankbaar, das toch zo'n katholieke term. Hoewel, toen mijn amandelen waren geknipt back then kreeg ik nog een een-zijdig slap singeltje mee van het christelijke ziekenhuis. Alleen dat 'Dank u, voor alle (whatever)' kan ik me nog herinneren. Of misschien had mijn vader m wel gekocht. Ocharme.

"Dank u voor deze nieuwe morgen
dank u voor deze nieuwe dag
dank u dat ik met al mijn zorgen
bij u komen mag "

Dit kan ik me nog herinneren.

En ik heb al mijn amandelen nog.

Oeroeboeroe
18-09-05, 01:01
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, tsssssss, als je hier met je hoofd op de stoeprand was geknalt, had je ook al jaren under de groene zoden kunnen liggen... :rolleyes:
Het maakt toch in principe niet uit ?

http://www.cosgan.de/images/smilie/teufel/d015.gif

Nu kiezen.





:wink:

~Panthera~
18-09-05, 01:02
Geplaatst door Oeroeboeroe
http://www.cosgan.de/images/smilie/teufel/a020.gif

:nijn:

ik ben die rooie, rechts. :hihi:

~Panthera~
18-09-05, 01:03
Geplaatst door Bofko
"Dank u voor deze nieuwe morgen
dank u voor deze nieuwe dag
dank u dat ik met al mijn zorgen
bij u komen mag "

Dit kan ik me nog herinneren.

En ik heb al mijn amandelen nog.

YESSS !! :lole:

Oeroeboeroe
18-09-05, 01:06
Geplaatst door Bofko
"Dank u voor deze nieuwe morgen
dank u voor deze nieuwe dag
dank u dat ik met al mijn zorgen
bij u komen mag"

http://www.cosgan.de/images/smilie/figuren/a045.gifDa's meer de protestantse hoek. Kan ik bevestigen.

Bofko
18-09-05, 01:06
Geplaatst door ~Panthera~
YESSS !! :lole:

Het wordt tijd voor een house- dan wel rapversie om de herinnering levend te houden. :loens:

~Panthera~
18-09-05, 01:07
Geplaatst door Bofko
Het wordt tijd voor een house- dan wel rapversie om de herinnering levend te houden. :loens:


:schreeuw:

MaRiaH
18-09-05, 01:07
Geplaatst door Prlwytzkofski
Op 'bruune boon'n' reageer jij prompt en adequaat in vier talen ? Weet je dat wel zeker ?


nee bruine bonen niet in alle talen..
maar die eet ik daar ook niet.. en hier ook niet.. :blij:

Maar dat geldt andersom ook voor vertalen naar het Nederlands

Bofko
18-09-05, 01:07
Geplaatst door Oeroeboeroe
http://www.cosgan.de/images/smilie/figuren/a045.gifDa's meer de protestantse hoek. Kan ik bevestigen.

NIETES :kalasniko

mark61
18-09-05, 01:07
Geplaatst door Bofko
"Dank u voor deze nieuwe morgen
dank u voor deze nieuwe dag
dank u dat ik met al mijn zorgen
bij u komen mag "

Dit kan ik me nog herinneren.

En ik heb al mijn amandelen nog.

Wellicht dat je het je daarom nog herinneren kan. Deze traumatische ervaring heeft voor mij voorgoed de weg terug naar het geloof afgesneden. :roken:

Het was / is overigens een gristelijk ziekenhuis. Oecomene in actie?

Oeroeboeroe
18-09-05, 01:08
Geplaatst door ~Panthera~
ik ben die rooie, rechts. :hihi:

'T is dat je het zelluf zegt...ik kijk daar altijd errug mee uit, met dat soort uitspraken... :engel:

Heb ik met Mars http://www.cosgan.de/images/smilie/engel/n020.gif gemeen.

~Panthera~
18-09-05, 01:09
Geplaatst door mark61
Het was / is overigens een gristelijk ziekenhuis. Oecomene in actie?

Nee hoor, overproductie bij EMI-Bovema. :hihi:

MaRiaH
18-09-05, 01:09
Geplaatst door Bofko
"Dank u voor deze nieuwe morgen
dank u voor deze nieuwe dag
dank u dat ik met al mijn zorgen
bij u komen mag "

Dit kan ik me nog herinneren.

En ik heb al mijn amandelen nog.

ey die ken ik ook... :wohaa:

mark61
18-09-05, 01:10
Geplaatst door Oeroeboeroe
http://www.cosgan.de/images/smilie/figuren/a045.gifDa's meer de protestantse hoek. Kan ik bevestigen.

Ha, jij ook je amandelen in het Diaconessen achtergelaten?

~Panthera~
18-09-05, 01:10
Geplaatst door Oeroeboeroe
'T is dat je het zelluf zegt...ik kijk daar altijd errug mee uit, met dat soort uitspraken... :engel:

Heb ik met Mars http://www.cosgan.de/images/smilie/engel/n020.gif gemeen.


Ook al een radar love met De Heer ? :engel:

Oeroeboeroe
18-09-05, 01:10
Geplaatst door Bofko
Het wordt tijd voor een house- dan wel rapversie om de herinnering levend te houden. :loens:

http://www.cosgan.de/images/smilie/musik/a030.gif

Dank U...

mark61
18-09-05, 01:11
Geplaatst door Bofko
NIETES :kalasniko

Wellus.

Uw dwalende broeder in Christus.

MaRiaH
18-09-05, 01:11
Geplaatst door Oeroeboeroe
http://www.cosgan.de/images/smilie/figuren/a045.gifDa's meer de protestantse hoek. Kan ik bevestigen.

ben je gek dat zongen ze overal...
zelfs op school.. :staart:

Marsipulami
18-09-05, 01:12
Geplaatst door Bofko
"Dank u voor deze nieuwe morgen
dank u voor deze nieuwe dag
dank u dat ik met al mijn zorgen
bij u komen mag "

Dit kan ik me nog herinneren.

En ik heb al mijn amandelen nog.

Hééé, dat liedje ken ik ook en roept ondefiniëerbare herinneringen op aan een gelukkige kindertijd. :fplet:

mark61
18-09-05, 01:12
Geplaatst door MaRiaH
nee bruine bonen niet in alle talen..
maar die eet ik daar ook niet.. en hier ook niet.. :blij:

Maar dat geldt andersom ook voor vertalen naar het Nederlands

Ik doe altijd mijn best om overal patat met te krijgen. Lukt heel aardig, moet ik zeggen. Alleen in Indonesië niet. Daar krijg je kingcornbammetjes met margarine.

Afrika scoort daarentegen hoog.

~Panthera~
18-09-05, 01:13
Geplaatst door Marsipulami
Hééé, dat liedje ken ik ook en roept ondefiniëerbare herinneringen op aan een gelukkige kindertijd. :fplet:


Dan ben je de enige. :hihi:
Verklaart een hoop.

mark61
18-09-05, 01:13
Geplaatst door Marsipulami
Hééé, dat liedje ken ik ook en roept ondefiniëerbare herinneringen op aan een gelukkige kindertijd. :fplet:

Jij hebt zeker je amandelen nog.

Oeroeboeroe
18-09-05, 01:14
Geplaatst door mark61
Ha, jij ook je amandelen in het Diaconessen achtergelaten?

http://www.cosgan.de/images/smilie/musik/a060.gif

Nee, gewoon goede opvoeding gehad!

Amandelen achtergelaten in Elisabeth. Ben wel geboren in het Diaco. Morgen UVS uit, dus ik ga weer es een keertje op bedevaart...

mark61
18-09-05, 01:14
Geplaatst door ~Panthera~
Dan ben je de enige. :hihi:
Verklaart een hoop.

:hihi:

In België doen ze niet aan amandelen.

~Panthera~
18-09-05, 01:14
Geplaatst door mark61
Jij hebt zeker je amandelen nog.


Hoe komt hij dan aan die single ? :stout:


wil ik dit eigenlijk wel weten?

MaRiaH
18-09-05, 01:15
Geplaatst door mark61
Ik doe altijd mijn best om overal patat met te krijgen. Lukt heel aardig, moet ik zeggen. Alleen in Indonesië niet. Daar krijg je kingcornbammetjes met margarine.

Afrika scoort daarentegen hoog.

heheh..
moet je eens in Arabische landen vragen of ze gnocchi hebben of fettucini.. en vertaal dat dan maar es naar het engels..

:schok:

MaRiaH
18-09-05, 01:16
Geplaatst door mark61
Jij hebt zeker je amandelen nog.

ja ik ook..
fijne tijd, veel zingen.. :stout:

Oeroeboeroe
18-09-05, 01:17
Geplaatst door Marsipulami
Hééé, dat liedje ken ik ook en roept ondefiniëerbare herinneringen op aan een gelukkige kindertijd. :fplet:

[nou gaan we lachen] Eeehhh Mars, .............



Waartoe zijn wij op weg?

http://www.cosgan.de/images/smilie/engel/g010.gif


:fpetaf:


:D

mark61
18-09-05, 01:18
Geplaatst door Oeroeboeroe
http://www.cosgan.de/images/smilie/musik/a060.gif

Amandelen achtergelaten in Elisabeth. Ben wel geboren in het Diaco.

Overloper!


Morgen UVS uit, dus ik ga weer es een keertje op bedevaart...

Laat je mn neefje heel? Anders zwaait er wat!

Oeroeboeroe
18-09-05, 01:18
Geplaatst door ~Panthera~
Dan ben je de enige. :hihi:
Verklaart een hoop.

Jij hebt zeker je amandelen nog.

~Panthera~
18-09-05, 01:19
Geplaatst door Oeroeboeroe
Jij hebt zeker je amandelen nog.


:duivels:

Oeroeboeroe
18-09-05, 01:19
Geplaatst door ~Panthera~
Dan ben je de enige. :hihi:
Verklaart een hoop.

:boer: Heb ik dus ook.

mark61
18-09-05, 01:19
Geplaatst door ~Panthera~
Hoe komt hij dan aan die single ? :stout:


wil ik dit eigenlijk wel weten?

Zij zongen dat natuurlijk zelf. Hardcore.

~Panthera~
18-09-05, 01:20
Geplaatst door mark61
Zij zongen dat natuurlijk zelf. Hardcore.

:lol:

~Panthera~
18-09-05, 01:21
Mars snapt er geen fuck meer van. :haha:

mark61
18-09-05, 01:21
Geplaatst door MaRiaH
heheh..
moet je eens in Arabische landen vragen of ze gnocchi hebben of fettucini.. en vertaal dat dan maar es naar het engels..

:schok:

Dat is toch Engels? :confused:

mark61
18-09-05, 01:22
Geplaatst door ~Panthera~
Mars snapt er geen fuck meer van. :haha:

Terwijl ie toch zo oecomenisch is ingesteld.

Oeroeboeroe
18-09-05, 01:22
Geplaatst door mark61
Niko kao ja

Niko kao nee.

~Panthera~
18-09-05, 01:22
Geplaatst door mark61
Terwijl ie toch zo oecomenisch is ingesteld.

Afkomst verloochend zich niet. :jammer:

MaRiaH
18-09-05, 01:23
Geplaatst door Oeroeboeroe
[nou gaan we lachen] Eeehhh Mars, .............



Waartoe zijn wij op weg?

http://www.cosgan.de/images/smilie/engel/g010.gif


:fpetaf:


:D

Nooit van gehoord..

:strik:

Marsipulami
18-09-05, 01:23
Geplaatst door ~Panthera~
Dan ben je de enige. :hihi:
Verklaart een hoop.

Nou ik kom dan ook uit een deftig katholiek gezin. Bij ons thuis op de schouw hingen bordjes met tekstjes zoals.

"Daar alleen kan liefde wonen, daar alleen is het leven goed, waar men stil en ongedwongen alles voor elkander doet."

en ook:

"Zou men armoe lijden om een mondje meer ? Waar mensen strijden helpt de Heer."

Ik ben wel blij en dankbaar om de kansen die ik gekregen heb.

~Panthera~
18-09-05, 01:24
Geplaatst door Marsipulami
Nou ik kom dan ook uit een deftig katholiek gezin. Bij ons thuis op de schouw hingen bordjes met tekstjes zoals.

"Daar alleen kan liefde wonen, daar alleen is het leven goed, waar men stil en ongedwongen alles voor elkander doet."

en ook:

"Zou men armoe lijden om een mondje meer ? Waar mensen strijden helpt de Heer."

Ik ben wel blij en dankbaar om de kansen die ik gekregen heb.



:lol: VLAK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :haha:

MaRiaH
18-09-05, 01:24
Geplaatst door ~Panthera~
Mars snapt er geen fuck meer van. :haha:

Nou ik ook niet.. jullie gaan snel...

zal wel aan de beginletters van de naam liggen.. :jammer:

Oeroeboeroe
18-09-05, 01:25
Geplaatst door MaRiaH
Nooit van gehoord..

:strik:

http://www.cosgan.de/images/smilie/engel/g025.gifIs aanzet tot paapse voordracht door Mars. Als het goed is kan ie nu iets opdreunen.

~Panthera~
18-09-05, 01:25
Geplaatst door MaRiaH
Nou ik ook niet.. jullie gaan snel...

zal wel aan de beginletters van de naam liggen.. :jammer:

Dat andere was Waarheen, Waarvoor, en naar de klote is het antwoord.
Ben je weer helemaal bij. :haha:

~Panthera~
18-09-05, 01:26
Geplaatst door Oeroeboeroe
http://www.cosgan.de/images/smilie/engel/g025.gifIs aanzet tot paapse voordracht door Mars. Als het goed is kan ie nu iets opdreunen.


heeft ie al gedaan. :D

mark61
18-09-05, 01:26
Geplaatst door Oeroeboeroe
Niko kao nee.

Mooi wel.

MaRiaH
18-09-05, 01:27
Geplaatst door Marsipulami
Nou ik kom dan ook uit een deftig katholiek gezin. Bij ons thuis op de schouw hingen bordjes met tekstjes zoals.

"Daar alleen kan liefde wonen, daar alleen is het leven goed, waar men stil en ongedwongen alles voor elkander doet."

en ook:

"Zou men armoe lijden om een mondje meer ? Waar mensen strijden helpt de Heer."

Ik ben wel blij en dankbaar om de kansen die ik gekregen heb.

:fplet: :haha:

whahaha bij ons hing:

wie goed doet, goed ontmoet

de appel valt niet VER naast de boom..

:lole:

~Panthera~
18-09-05, 01:28
Geplaatst door MaRiaH
:fplet: :haha:

whahaha bij ons hing:

wie goed doet, goed ontmoet

de appel valt niet naast de boom..

:lole:



:zegniets:

mark61
18-09-05, 01:28
Geplaatst door Marsipulami
"Zou men armoe lijden om een mondje meer ? Waar mensen strijden helpt de Heer."

Ik ben wel blij en dankbaar om de kansen die ik gekregen heb.

Ze mogen dat bordje wel s in Afrika ophangen. Kijken hoe lang het blijft hangen.

Van wie heb je die kansen gekregen?

MaRiaH
18-09-05, 01:28
dat was een grapjuh he?!

:rotpc:

~Panthera~
18-09-05, 01:30
Geplaatst door MaRiaH
dat was een grapjuh he?!

:rotpc:


:lachu:

MaRiaH
18-09-05, 01:30
Geplaatst door ~Panthera~
Afkomst verloochend zich niet. :jammer:

die hadden we ook hangen ja..

enne.. als je voor een dubbeltje geboren bent, dan word je nooit een kwartjuh..

:stout:










this is so NOT true.. :hihi:

~Panthera~
18-09-05, 01:31
Geplaatst door MaRiaH
die hadden we ook hangen ja..

enne.. als je voor een dubbeltje geboren bent, dan word je nooit een kwartjuh..

:stout:










this is so NOT true.. :hihi:


Of: gij die hier binnenstapt, laat alle hoop varen. :lachu:

Ook wel aardig op de wc. :maf2:

mark61
18-09-05, 01:31
Geplaatst door MaRiaH
de appel valt niet naast de boom..

:lole:

Waar dan wel? Zeker weer door zo'n verdorven vrouwspersoon geplukt om onschuldige mannen mee gek te maken. Je maakt me gek met een Granny Smit.

Mijn oma deed alleen: 'Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest' Met afbeelding van struisvogel kop in zand.

Ik moet zeggen, ze heeft zich eraan gehouden. Heerlijk langzaam aftakelen in een verpleeghuis. Diep katholiek.

Oeroeboeroe
18-09-05, 01:33
Geplaatst door mark61
Ze mogen dat bordje wel s in Afrika ophangen. Kijken hoe lang het blijft hangen.

Van wie heb je die kansen gekregen?

http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/e040.gifMark = Looking for trouble. Definitely. Mars, pak jij hem of doe ik het?

~Panthera~
18-09-05, 01:36
Geplaatst door Oeroeboeroe
http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/e040.gifMark = Looking for trouble. Definitely. Mars, pak jij hem of doe ik het?


Mars pakt alleen zijn bijbel, dus helaas, Oeroe. :fpiraat:

MaRiaH
18-09-05, 01:37
Geplaatst door mark61
Waar dan wel? Zeker weer door zo'n verdorven vrouwspersoon geplukt om onschuldige mannen mee gek te maken. Je maakt me gek met een Granny Smit.

Mijn oma deed alleen: 'Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest' Met afbeelding van struisvogel kop in zand.

Ik moet zeggen, ze heeft zich eraan gehouden. Heerlijk langzaam aftakelen in een verpleeghuis. Diep katholiek.

*zucht* niet VER van de boom..
zal ff editen.. :jeweetog:

Krijgt Eva nou alweer de schuld?
die granny smith die hou ik erin.. :haha:

mark61
18-09-05, 01:38
Geplaatst door Oeroeboeroe
http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/e040.gifMark = Looking for trouble. Definitely. Mars, pak jij hem of doe ik het?

Zak ff een stokje in je mountainbikewiel steken?

mark61
18-09-05, 01:39
Geplaatst door ~Panthera~
Mars pakt alleen zijn bijbel, dus helaas, Oeroe. :fpiraat:

De gebonden editie kan hard aankomen.

Marsipulami
18-09-05, 01:39
Geplaatst door Oeroeboeroe
http://www.cosgan.de/images/smilie/engel/g025.gifIs aanzet tot paapse voordracht door Mars. Als het goed is kan ie nu iets opdreunen.

Helaas, helaas, hoezeer ik ook zou willen tegenmoet komen aan jouw verwachtingen, ik weet niet waarover je het hebt met "Waartoe zijn wij op weg?"

mark61
18-09-05, 01:40
Geplaatst door MaRiaH
*zucht* niet VER van de boom..
zal ff editen.. :jeweetog:

Krijgt Eva nou alweer de schuld?
die granny smith die hou ik erin.. :haha:

Je weet best dat vrouwen schuld hebben aan alles. Hinderlijk dat mannen niet buiten ze kunnen. Hoewel...

~Panthera~
18-09-05, 01:40
Geplaatst door mark61
De gebonden editie kan hard aankomen.


De SM'er. :engel:

Oeroeboeroe
18-09-05, 01:41
Geplaatst door mark61
Zak ff een stokje in je mountainbikewiel steken?

:roker: Dat ben jij, op die fiets.

mark61
18-09-05, 01:41
Geplaatst door Marsipulami
Helaas, helaas, hoezeer ik ook zou willen tegenmoet komen aan jouw verwachtingen, ik weet niet waarover je het hebt met "Waartoe zijn wij op weg?"

Das die calvinistische existentiële onzekerheid waar jij geen last van hebt.

MaRiaH
18-09-05, 01:41
Geplaatst door mark61
Je weet best dat vrouwen schuld hebben aan alles. Hinderlijk dat mannen niet buiten ze kunnen. Hoewel...

Hoewel wat...? :stout:

mark61
18-09-05, 01:41
Geplaatst door ~Panthera~
De SM'er. :engel:

Oh gelukkig. Dook net weg.

MaRiaH
18-09-05, 01:42
Geplaatst door mark61
De gebonden editie kan hard aankomen.


:haha: :lole:

~Panthera~
18-09-05, 01:42
Geplaatst door mark61
Oh gelukkig. Dook net weg.


Komop, pijn is fijn. :hihi:

mark61
18-09-05, 01:42
Geplaatst door Oeroeboeroe
:roker: Dat ben jij, op die fiets.

Ik rijd altijd zorgvuldig om overrijpe meloenen heen.

mark61
18-09-05, 01:43
Geplaatst door MaRiaH
Hoewel wat...? :stout:

Ik overweeg uit de kast te komen. Doe ik al jaren. Maar elke keer weer die Braeburns die me van het rechte pad af stuiteren.

MaRiaH
18-09-05, 01:43
Geplaatst door Marsipulami
Helaas, helaas, hoezeer ik ook zou willen tegenmoet komen aan jouw verwachtingen, ik weet niet waarover je het hebt met "Waartoe zijn wij op weg?"

Ik vermoed dat die uil bedoelt..

waarheen leidt de weg, van ons bestaan...

die ken je vast wel..:D

~Panthera~
18-09-05, 01:44
Geplaatst door MaRiaH
Ik vermoed dat die uil bedoelt..

waarheen leidt de weg, van ons bestaan...

die ken je vast wel..:D


Dat zei ik al: naar de kl.... :hihi:

Oeroeboeroe
18-09-05, 01:44
Geplaatst door Marsipulami
Helaas, helaas, hoezeer ik ook zou willen tegenmoet komen aan jouw verwachtingen, ik weet niet waarover je het hebt met "Waartoe zijn wij op weg?"

http://www.cosgan.de/images/smilie/engel/n015.gif

Ik merkte het ook, al Googelend. Vond het wat lang duren, namelijk :D.

Het zit als volgt: kennis heeft opleiding genoten in Jezuïetenklooster te Venlo. Als de priester zei: "Waartoe zijn wij op weg?", dan kon de hele klas een heel verhaal over het verspreiden van het evangelie en Maria-verering opdreunen.

Maar dat verhaal werd er kennelijk alleen in Venlo ingeramd.

Marsipulami
18-09-05, 01:45
Geplaatst door mark61
Van wie heb je die kansen gekregen?

Van God, mijn ouders en allerlei andere mensen die me dierbaar zijn.

mark61
18-09-05, 01:45
Geplaatst door ~Panthera~
Komop, pijn is fijn. :hihi:

Alleen voor katholieken. Niet voor amandelloze athé's.

MaRiaH
18-09-05, 01:45
Geplaatst door mark61
Ik overweeg uit de kast te komen. Doe ik al jaren. Maar elke keer weer die Braeburns die me van het rechte pad af stuiteren.

uhuh..

typisch mannen altijd anderen de schuld geven..
en als er geen vrouwen voor handen zijn, dan desnoods de kast.. :zweep:

MaRiaH
18-09-05, 01:46
Geplaatst door ~Panthera~
Dat zei ik al: naar de kl.... :hihi:

Ooooh ik zei toch.. ik hou het niet bij..
moet ik alsnog alles zelf ontdekken.. :hihi:

mark61
18-09-05, 01:47
Geplaatst door Marsipulami
Van God,

Waarom jij wel en de rest niet? biraat

~Panthera~
18-09-05, 01:47
Geplaatst door MaRiaH
Ooooh ik zei toch.. ik hou het niet bij..
moet ik alsnog alles zelf ontdekken.. :hihi:


ben je toch nog ergens naar op weg... :hihi:

Oeroeboeroe
18-09-05, 01:47
Geplaatst door mark61
Ik overweeg uit de kast te komen. Doe ik al jaren. Maar elke keer weer die Braeburns die me van het rechte pad af stuiteren.

:chef: Waar ken jij Braeburns van?!! Die heb ik nog geteeld!!

mark61
18-09-05, 01:48
Geplaatst door MaRiaH
uhuh..

typisch mannen altijd anderen de schuld geven..
en als er geen vrouwen voor handen zijn, dan desnoods de kast.. :zweep:

Ja, tis armoe.

MaRiaH
18-09-05, 01:48
Geplaatst door Marsipulami
Van God, mijn ouders en allerlei andere mensen die me dierbaar zijn.

Nooit zelf je kansen gecreëerd?

mark61
18-09-05, 01:48
Geplaatst door Oeroeboeroe
:chef: Waar ken jij Braeburns van?!! Die heb ik nog geteeld!!

Die ken ik van mijn fruitschaal. Heb je al die tijd in Nieuw-Zeeland gezeten?

mark61
18-09-05, 01:49
Geplaatst door MaRiaH
Ooooh ik zei toch.. ik hou het niet bij..
moet ik alsnog alles zelf ontdekken.. :hihi:

Pleur die fles nou s weg. Dr gaat een wereld voor je open.

Oeroeboeroe
18-09-05, 01:49
Geplaatst door Oeroeboeroe
http://www.cosgan.de/images/smilie/engel/n015.gif

Ik merkte het ook, al Googelend. Vond het wat lang duren, namelijk :D.

Het zit als volgt: kennis heeft opleiding genoten in Jezuïetenklooster te Venlo. Als de priester zei: "Waartoe zijn wij op weg?", dan kon de hele klas een heel verhaal over het verspreiden van het evangelie en Maria-verering opdreunen.

Maar dat verhaal werd er kennelijk alleen in Venlo ingeramd.

Ik laat niks aan het toeval over :D.

Marsipulami
18-09-05, 01:50
Geplaatst door Oeroeboeroe
http://www.cosgan.de/images/smilie/engel/n015.gif

Ik merkte het ook, al Googelend. Vond het wat lang duren, namelijk :D.

Het zit als volgt: kennis heeft opleiding genoten in Jezuïetenklooster te Venlo. Als de priester zei: "Waartoe zijn wij op weg?", dan kon de hele klas een heel verhaal over het verspreiden van het evangelie en Maria-verering opdreunen.

Maar dat verhaal werd er kennelijk alleen in Venlo ingeramd.

De vraag "Waartoe zijn wij op weg ?" daar kan ik geen antwoord op geven, maar het gebed van Thomas Merton in dezen vind ik wel mooi.


MY LORD GOD,

I have no idea where I am going. I do not see the road ahead of me. I cannot know for certain where it will end. Nor do I really know myself, and the fact that I think that I am following your will does not mean that I am actually doing so. But I believe that the desire to please you does in fact please you. And I hope I have that desire in all that I am doing. I hope that I will never do anything apart from that desire. And I know that if I do this you will lead me by the right road though I may know nothing about it. Therefore will I trust you always though I may seem to be lost and in the shadow of death. I will not fear, for you are ever with me, and you will never leave me to face my perils alone.
- Thomas Merton, "Thoughts in Solitude"
© Abbey of Gethseman

MaRiaH
18-09-05, 01:50
Geplaatst door ~Panthera~
ben je toch nog ergens naar op weg... :hihi:

ja maar waarheen leidt tie (of lijdt)? :stout:

mark61
18-09-05, 01:50
Geplaatst door MaRiaH
Nooit zelf je kansen gecreeerd?

Met God als kruiwagen is dat tamelijk overbodig.

~Panthera~
18-09-05, 01:50
*gaap* :moe:

~Panthera~
18-09-05, 01:51
Geplaatst door MaRiaH
ja maar waarheen leidt tie (of lijdt)? :stout:


Das nou 3x : naar de kloten ! :fplet:

:hihi:


Oftewel netjes gezegd: eens resideren wij allen onder het groene loof.

Marsipulami
18-09-05, 01:52
Geplaatst door MaRiaH
Nooit zelf je kansen gecreërd?

Nee, ik heb alles gekregen en daar ben ik dankbaar voor.

Oeroeboeroe
18-09-05, 01:53
Geplaatst door mark61
Waarom jij wel en de rest niet? biraat

http://www.cosgan.de/images/smilie/teufel/a015.gif

Lets see, what's on for today...the Germans, the Belgians, last weeks 23.912 murderers and......Mark61...


Zul je nog raar staan te kijken :D.

MaRiaH
18-09-05, 01:53
Geplaatst door ~Panthera~
Das nou 3x : naar de kloten ! :fplet:

:hihi:


Oftewel netjes gezegd: eens resideren wij allen onder het groene loof.

:lol:

~Panthera~
18-09-05, 01:53
Geplaatst door Marsipulami
Nee, ik heb alles gekregen en daar ben ik dankbaar voor.


Das lekker makkelijk, alles gekregen en er geen moer voor hoeven doen. :moe:

Oeroeboeroe
18-09-05, 01:54
Geplaatst door mark61
Die ken ik van mijn fruitschaal. Heb je al die tijd in Nieuw-Zeeland gezeten?

:student: Nee, bij een appelboer in Frankrijk.

~Panthera~
18-09-05, 01:54
Geplaatst door Oeroeboeroe
:student: Nee, bij een appelboer in Frankrijk.

Das verder dan zijn fruitschaal. :roker:

mark61
18-09-05, 01:55
Geplaatst door Oeroeboeroe
http://www.cosgan.de/images/smilie/teufel/a015.gif

Lets see, what's on for today...the Germans, the Belgians, last weeks 23.912 murderers and......Mark61...


Zul je nog raar staan te kijken :D.

Zolang ik die rondstuiterende meloenen & braeburns weet te ontwijken komt alles goed.

Oeroeboeroe
18-09-05, 01:55
Geplaatst door Marsipulami
De vraag "Waartoe zijn wij op weg ?" daar kan ik geen antwoord op geven, maar het gebed van Thomas Merton in dezen vind ik wel mooi.


MY LORD GOD,

I have no idea where I am going. I do not see the road ahead of me. I cannot know for certain where it will end. Nor do I really know myself, and the fact that I think that I am following your will does not mean that I am actually doing so. But I believe that the desire to please you does in fact please you. And I hope I have that desire in all that I am doing. I hope that I will never do anything apart from that desire. And I know that if I do this you will lead me by the right road though I may know nothing about it. Therefore will I trust you always though I may seem to be lost and in the shadow of death. I will not fear, for you are ever with me, and you will never leave me to face my perils alone.
- Thomas Merton, "Thoughts in Solitude"
© Abbey of Gethseman

:boer: Heel mooi zelfs. Als die heidenen zich nou nog niet willen bekeren, dan helpt niets waarschijnlijk meer!

mark61
18-09-05, 01:56
Geplaatst door ~Panthera~
Das lekker makkelijk, alles gekregen en er geen moer voor hoeven doen. :moe:

Hé dat lijkt wel op het topic. Kan je daar ook Trots op zijn?

Marsipulami
18-09-05, 01:57
Geplaatst door ~Panthera~
Das lekker makkelijk, alles gekregen en er geen moer voor hoeven doen. :moe:

Ja hoor, ik ben een geluksvogel, een zondagskind.

Oeroeboeroe
18-09-05, 01:57
Geplaatst door ~Panthera~
Das verder dan zijn fruitschaal. :roker:

http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/p030.gif

~Panthera~
18-09-05, 01:57
Geplaatst door mark61
Hé dat lijkt wel op het topic. Kan je daar ook Trots op zijn?


Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.


Oh God, hij is een zondagskind, nu dat weer. :moe:

mark61
18-09-05, 01:57
Geplaatst door Oeroeboeroe
:student: Nee, bij een appelboer in Frankrijk.

Terwijl je in the mean time champagnedruifjes had kunnen plukken...what a waste.

mark61
18-09-05, 01:58
Geplaatst door Oeroeboeroe
:boer: Heel mooi zelfs. Als die heidenen zich nou nog niet willen bekeren, dan helpt niets waarschijnlijk meer!

Ik heb wel s overtuigender pogingen gezien.

mark61
18-09-05, 01:59
Geplaatst door Oeroeboeroe
http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/p030.gif

Jij weet niet waar mijn fruitschaal woont.

~Panthera~
18-09-05, 02:00
Geplaatst door mark61
Jij weet niet waar mijn fruitschaal woont.


Kijk je uit met die bananen ? :hihi:

mark61
18-09-05, 02:01
Geplaatst door ~Panthera~
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Oh God, hij is een zondagskind, nu dat weer. :moe:

the happy few. De rest van de wereld staat hongerig op de gebrandschilderde ramen te kloppen.

MaRiaH
18-09-05, 02:01
Geplaatst door mark61
Terwijl je in the mean time champagnedruifjes had kunnen plukken...what a waste.

Champagne? waar? :tik:

~Panthera~
18-09-05, 02:02
Geplaatst door mark61
the happy few. De rest van de wereld staat hongerig op de gebrandschilderde ramen te kloppen.


Precies. :duim:

"always look on the...."

MaRiaH
18-09-05, 02:02
Geplaatst door mark61
Jij weet niet waar mijn fruitschaal woont.

nou? vertel, vertel.. :nerveus:

mark61
18-09-05, 02:03
Geplaatst door ~Panthera~
Kijk je uit met die bananen ? :hihi:

Die komen er niet in.

MaRiaH
18-09-05, 02:04
bright site of life..

en dat terwijl je naar de toch kl*te gaat.. :stout:

Voor wat voor opgave staan wij mensen eigenlijk, Mars?

bij nader inzien, weet jij veel, je hebt er niks voor hoeven doen.. :confused:

mark61
18-09-05, 02:04
Geplaatst door MaRiaH
Champagne? waar? :tik:

Chateau-Thierry. Of nee, Reims. Hele kathedralen hebben ze van die champagne gebouwd.

~Panthera~
18-09-05, 02:05
Geplaatst door mark61
Die komen er niet in.


Heel slim. :haha:

mark61
18-09-05, 02:05
Geplaatst door ~Panthera~
Precies. :duim:

"always look on the...."

Scheer je weg! Gaat pijn lijden!

Oeroeboeroe
18-09-05, 02:06
Geplaatst door ~Panthera~
Kijk je uit met die bananen ? :hihi:

Ik zag het ook. Typisch Mark61.

http://www.cosgan.de/images/smilie/tiere/c010.gifhttp://www.cosgan.de/images/smilie/tiere/c010.gifhttp://www.cosgan.de/images/smilie/tiere/c010.gif

~Panthera~
18-09-05, 02:06
Geplaatst door MaRiaH
bright site of life..

en dat terwijl je naar de toch kl*te gaat.. :stout:

Voor wat voor opgave staan wij mensen eigenlijk, Mars?

bij nader inzien, weet jij veel, je hebt er niks voor hoeven doen.. :confused:


Nou ja, dat is het ook, dan lul je maar wat. :hihi:

mark61
18-09-05, 02:07
Geplaatst door MaRiaH
nou? vertel, vertel.. :nerveus:

Mijn fruitschaal is een kosmopolitische globetrotter. Nomade.

Oeroeboeroe
18-09-05, 02:07
Geplaatst door MaRiaH
bright site of life..

en dat terwijl je naar de toch kl*te gaat.. :stout:

Voor wat voor opgave staan wij mensen eigenlijk, Mars?

bij nader inzien, weet jij veel, je hebt er niks voor hoeven doen.. :confused:

:ninja2:

Marsipulami
18-09-05, 02:08
Geplaatst door mark61
the happy few. De rest van de wereld staat hongerig op de gebrandschilderde ramen te kloppen.

Ja, laat ons aborteren, euthanaseren, de gaskamers en de crematoria op volle toeren laten draaien opdat weldenkend Nederland niet gestoord wordt door de haveloze uitgeprocedeerde vluchtelingen die bescherming zochten achter die gebrandschilderde ramen in kerken die atheïsten zo hartstochtelijk graag zouden willen slopen.

mark61
18-09-05, 02:08
Geplaatst door MaRiaH
bright site of life..

en dat terwijl je naar de toch kl*te gaat.. :stout:

Voor wat voor opgave staan wij mensen eigenlijk, Mars?

De anderen vertellen dat het hun eigen schuld is dat ze de kruiwagen gemist hebben.