PDA

Bekijk Volledige Versie : Claudia Melchers bevrijd



waterfiets
15-09-05, 08:48
Claudia Melchers bevrijd

De ontvoerde Claudia Melchers is vannacht bevrijd. Dat is bevestigd door de Amsterdamse politie. Volgens de eerste berichten is ze ongedeerd. Meer bijzonderheden over de zaak worden later op de ochtend bekendgemaakt. De 37-jarige Claudia Melchers werd maandagavond ontvoerd uit haar huis in Amsterdam-Zuid. Ze is de dochter van de steenrijke industrieel Hans Melchers. Of er losgeld is betaald, is nog onbekend

bron: de Telegraaf

delirious
15-09-05, 08:52
Das snel Nel.

Maar wel goed, fijn dat ze terecht is.

~Panthera~
15-09-05, 09:43
Voordeel van rijke ouders. :moe:

delirious
15-09-05, 09:48
Geplaatst door ~Panthera~
Voordeel van rijke ouders. :moe:

Of nadeel.
Denk dat ze een arme sloeber zoals ik, wel met rust laten.

Denk dat Pa zou zeggen, neem mee ,neem mee. :argwaan:

~Panthera~
15-09-05, 09:59
Geplaatst door delirious
Of nadeel.
Denk dat ze een arme sloeber zoals ik, wel met rust laten.

Denk dat Pa zou zeggen, neem mee ,neem mee. :argwaan:


Dat bedoelde ik ook. :hihi:

Mij moeten ze ook niet. :moe:

waterfiets
15-09-05, 10:09
Ik begreep vanochtend dat een aantal mensen (mogelijke ontvoerders) haar de avond van de ontvoering gebeld hadden en dat ze zodanig verontrust was dat ze verscheidene mensen heeft gebeld (die hun 06 uit hadden) en uiteindelijk de bovenbuurman gevraagd heeft om langs te komen. Maar die is dus gekneveld terug gevonden.

waterfiets
15-09-05, 11:40
persconferentie 14:00 uur ned 1

wytze
15-09-05, 15:32
Laatst gewijzigd: 15 september 2005 16:22
AMSTERDAM - De ontvoerde Claudia Melchers is woensdagnacht vrijgelaten door haar ontvoerders. De 37-jarige miljonairsdochter is ongedeerd. Dat heeft de politie en justitie donderdagmiddag bevestigd. Tijdens een persconferentie zei Willem Woelders, chef recherche Amsterdam, dat de gijzelplek vermoedelijk in het oosten van het land ligt.



Dit denkt de politie, omdat Melchers zei dat de ontvoerders een accent hebben dat in 'het oosten van het land' voorkomt. Bovendien hoorde Melchers Duitse stemmen op een radio. De daders zijn vermoedelijk twee Zuid-Amerikaanse mannen en één negroïde man. De politie weet niet waar zij zich bevinden.

Vastgebonden

Maandagavond werd Melchers, door de daders, gebeld om een afspraak te maken voor haar bedrijf. De daders kwamen vervolgens haar woning binnen. Melchers was daar samen met haar twee jonge kinderen en een kennis. De ontvoerders bedreigden haar met vuurwapens en bonden haar en de kennis vast aan een stoel. In de woning lieten de criminelen een in het Engels geschreven claimbrief achter. In die brief stelden zij een eis van 300 kilogram cocaïne.

Plastic kist

Vervolgens werd Melchers in een plastic kist verstopt en vermoedelijk in een bestelbusje vervoerd naar de woning. In de woning werd zij op de eerste verdieping gevangen gehouden. De woning stond in een rustige omgeving. De plek van de woning is echter onbekend.

Taxi

Woensdagavond werd Melchers naar Arnhem gebracht en vrijgelaten. Zij is toen naar het station gerend. Meclhers was gekleed in een trainingspak en sprak onderweg een jogger aan, ook zag zij een vrouw die een hond uitliet. De politie zoekt getuigen. Op het station aangekomen stapte Melchers in een taxi. Deze heeft haar naar de politie overgebracht. Daar heeft zij weer contact met haar familie gehad en een verklaring voor de politie afgelegd.

Na onderzoek van een arts is zij gezond verklaard. Wel heeft Melchers striemen aan haar polsen. Opvallend is dat de politie niet weet waarom Melchers is vrijgelaten. De politie weet niet of aan de eis van de brief voldaan is.

Verklaring

De familie Melchers heeft een persbericht uitgegeven waarin zij te kennen geeft 'dolblij' te zijn met de gelukkige afloop van de gijzeling. De familie heeft niets toe te voegen aan de verklaringen die tijdens de persconferentie donderdag op het politiebureau in Amsterdam zijn afgelegd.

Goederen

Gedurende de gijzeling is geen contact geweest tussen de familie en de gijzelnemers. Door of namens de familie zijn geen goederen of gelden aan de ontvoerders overgedragen.

Claudia Melchers is inmiddels herenigd met haar gezin. Het gezin verblijft op een plaats die niet bekend wordt gemaakt. Noch Melchers, noch leden van haar familie zijn beschikbaar voor mediacontacten in welke vorm dan ook. Wel liet Hans Melchers, de vader van Claudia Melchers, de NRC weten dat zijn dochter 'helemaal ongedeerd' is. Verder geeft hij geen commentaar en wil hij rust.

E-mail

Op internet zou volgens De Telegraaf een e-mail circuleren waarin een dergelijke ontvoering werd aangekondigd. In de mail wordt gesproken over de ontvoering van iemand uit de Amsterdamse beleggingswereld. Het OM onderzoekt de e-mail.

Claudia Melchers, dochter van steenrijke industrieel Hans Melchers, werd maandagavond ontvoerd uit haar huis in Amsterdam-Zuid. Gewapende mannen zouden de vrouw rond 22.30 uur uit haar woning aan de Jan van Eijckstraat in Amsterdam-Zuid hebben meegenomen. Ze probeerde die avond tevergeefs haar man en een vriend te bellen, nadat ze enkele dreigtelefoontjes had ontvangen. Toen de politie in de woning van Melchers aankwam, troffen zij een kennis en twee kinderen van Melchers aan.

Buurt

Buurtbewoners van Melchers hebben opgelucht gereageerd op het bericht dat zij is bevrijd. "Ik ben heel erg blij dat het is afgelopen en dat ze weer terug kan naar haar familie", aldus een overbuurvrouw donderdag. "Het heeft me de afgelopen dagen flink beziggehouden." Een andere buurvrouw zegt Claudia vrij goed te kennen.

"Voortreffelijk", reageert ze als ze hoort dat ze vrij is. "Ze is heel aardig. Ik ben blij dat ze weer terug is." Ze verwacht niet dat Claudia met haar partner en twee kinderen weer in de straat komt wonen. "Ik denk dat ze doodsbang is en ergens anders gaat wonen."

Brutaliteit

Buurtbewoonster S. Menco kan het nog niet bevatten dat zoiets bij haar om de hoek is gebeurd. "Wat bezielt die mensen toch, de brutaliteit om een huis binnen te dringen en er iemand uit te halen. In wat voor tijd leven we in hemelsnaam? Hier word ik opstandig van."

Een buurvrouw uit de straat gaat later op de dag een bloemetje brengen naar het huis van Melchers. "Toen ze een paar jaar geleden in de straat kwam wonen, heb ik ook een bloemetje gebracht." Ze kende Claudia niet heel goed, zegt ze. "Maar we zwaaiden wel altijd naar elkaar."

Het huis van Melchers oogt verlaten. De gordijnen zijn dicht en het huis ziet er nog hetzelfde uit na een uitgebreid onderzoek van de politie. De deur is donderdagochtend niet open geweest. In de straat wemelt het van de cameraploegen en journalisten.

Bron: nu.nl

waterfiets
15-09-05, 15:45
Vreemd die eis van 300kg cocaine. Je zou haast gaan denken dat die familie iets met de drugshandel te maken heeft. Immers, hoe kan je anders ooit zo'n eis inwilligen? En waarom geen geld geeist?

mark61
15-09-05, 18:33
Geplaatst door waterfiets
Vreemd die eis van 300kg cocaine. Je zou haast gaan denken dat die familie iets met de drugshandel te maken heeft. Immers, hoe kan je anders ooit zo'n eis inwilligen? En waarom geen geld geeist?

Ze dachten, pa heeft een chemische fabriek. Dat cocktailt ie wel ff in elkaar. Wat een malloten.

TonH
15-09-05, 18:42
Geplaatst door mark61
Ze dachten, pa heeft een chemische fabriek. Dat cocktailt ie wel ff in elkaar. Wat een malloten.

Gelet op dit stuk zit er toch iets meer achter...

do 15 sep 2005, 18:30
'Drugshandel waarschijnlijk achtergrond ontvoering'
RIJSWIJK - De ontvoering van Claudia Melchers moet gezien de eis van 300 kilo cocaïne voor haar vrijlating bijna wel zeker te maken hebben met enige betrokkenheid van de familie bij drugshandel. Dat stellen bronnen binnen de politie die zich met de bestrijding van grootschalige drugshandel bezighouden. Ze zijn overigens niet direct betrokken bij het onderzoek naar de ontvoering van Melchers.

"Zo'n eis is niet logisch als het misdrijf niets met drugs te maken heeft", zegt een van hen. "Zo'n partij moet je voorstellen als driehonderd pakken suiker. Dat is niet praktisch om mee te nemen."

Men wijst er op dat de politie nooit aan zo'n partij kan komen en ook een gewone burger niet. Het is dus geen reële eis. Ook zal de politie hier nooit aan meewerken. Zulke partijen moeten criminelen bestellen in Zuid-Amerika. En daar zit wat de politiemensen betreft ook de essentie van het verhaal.

"Als je een dergelijke partij in Zuid-Amerika koopt, dan betaal je de helft van de prijs vooruit. De tweede helft moet bij aflevering worden voldaan", legt de politiefunctionaris uit. "Zo'n zending wordt begeleid door een paar vertegenwoordigers uit Zuid-Amerika om dat tweede deel van de prijs bij aflevering in ontvangst te nemen. Als daar iets fout gaat of de partij verdwijnt, hebben zij een probleem. Dan kunnen ze niet veilig naar huis terugkeren. Zij zijn verantwoordelijk voor de afhandeling. Ze zullen dus de drugs moeten terugvinden of het geld alsnog zien te krijgen. "

Een andere politiebron benadrukt dat bijna alle ontvoeringen in het criminele milieu plaatsvinden. "Het is zeker niet ongewoon dat er iemand wordt ontvoerd om een partij drugs terug te krijgen als die bijvoorbeeld niet is betaald. Vaak gaat dat buiten het publiek en de politie om. Als dit scenario voor deze zaak zou gelden, is de politie nu wel bij de ontvoering betrokken geraakt. Dat kan de zaak hebben verstoord. Uit de beschrijving van de ontvoerders blijkt dat twee van hen vermoedelijk van Zuid-Amerikaanse afkomst zijn. Ze spraken Engels. Ook dit zijn aanwijzingen voor het geschetste scenario."


...want je kunt veel zeggen over de Telegrof, maar niet dat ze geen uitstekende contacten bij de politie hebben.

mark61
15-09-05, 18:46
Geplaatst door TonH
Gelet op dit stuk zit er toch iets meer achter...

Dat zal wel.

TonH
15-09-05, 18:50
Geplaatst door mark61
Dat zal wel.

kort... dat wel...

Plus de demografische cijfers: De Apollo/Beethovenstraatbuurt kent een bovenmatig hoog percentage inwoners van hoog niveau... Top-crimineel niveau dan wel te verstaan.

mark61
15-09-05, 18:52
Geplaatst door TonH
kort... dat wel...

Jah eh ik zit niet in die kringen. Zijn er nog NL ondernemers die geen boeven zijn?

TonH
15-09-05, 18:55
Geplaatst door mark61
Jah eh ik zit niet in die kringen. Zijn er nog NL ondernemers die geen boeven zijn?

Ik denk dat m'n Marokkaanse slager er geen is... :roker:

mark61
15-09-05, 19:01
Geplaatst door TonH
Ik denk dat m'n Marokkaanse slager er geen is... :roker:

Die woont vast niet op de Beethovenstraat.

TonH
15-09-05, 19:14
Geplaatst door mark61
Die woont vast niet op de Beethovenstraat.

MIJN slager... :roker:

Oeroeboeroe
15-09-05, 19:19
Geplaatst door TonH
MIJN slager... :roker:

:roker: Slagers zijn messentrekkers, dus per definitie crimineel!