PDA

Bekijk Volledige Versie : Zwarte vrouw geëxecuteerd in Texas.



Juliette
15-09-05, 11:37
(Belga) Texas heeft woensdag een zwarte vrouw geëxecuteerd, de elfde vrouw in de VS waarop de doodstraf wordt uitgevoerd, sinds de herinvoering ervan in 1976. Frances Elaine Newton, 40 jaar, werd geëxecuteerd met een dodelijke injectie, in het bijzijn van haar familieleden, de verantwoordelijken van de gevangenis en journalisten.

De vrouw was in 1988 veroordeeld voor de moord op haar echtgenoot, hun zoon van 7 jaar en hun dochter van 21 maanden, met het doel een levensverzekering op te strijken van 100.000 dollar. Newton hield echter al die tijd haar onschuld vol. De zaak mobiliseerde tegenstanders van de doodstraf, een volksvertegenwoordiger en mensenrechtenorganisaties zoals Amnesty International en Human Rights Watch. Volgens al deze partijen werden belangrijke bewijsstukken niet getoond aan de jury tijdens de rechtszaak. De advocaat van Newton had geen enkele getuige ontmoet in de voorbereiding op de hoorzittingen. Na de rechtszaak mocht de advocaat niemand meer verdedigen in moordzaken, wegens incompetentie. (ful)

~Panthera~
15-09-05, 11:44
Krijg hier toch weer een vreemd gevoel bij. :moe:

Juliette
15-09-05, 11:49
Geplaatst door ~Panthera~
Krijg hier toch weer een vreemd gevoel bij. :moe:

Vooral deze vind ik om te gieren :moe:


Geplaatst door Juliette
Volgens al deze partijen werden belangrijke bewijsstukken niet getoond aan de jury tijdens de rechtszaak. De advocaat van Newton had geen enkele getuige ontmoet in de voorbereiding op de hoorzittingen. Na de rechtszaak mocht de advocaat niemand meer verdedigen in moordzaken, wegens incompetentie. (ful)

Majja. Het zal wel "sterk en daadkrachtig" overkomen.

~Panthera~
15-09-05, 11:49
Geplaatst door Juliette
Vooral deze vind ik om te gieren :moe:



Majja. Het zal wel "sterk en daadkrachtig" overkomen.



Ja, precies, maar ach, ze was ook zwart, dus who the fuck cares ? :moe:

Pytaghoras
15-09-05, 11:50
Ik ben tegen een doodstraf als men niet 100% kan bewijzen dat de verdachte schuldig is aan een misdaad zoals hierboven genoemd is. Ik vind in ieder geval dat de dood de juiste straf is voor mensen die anderen doden om ervan rijk te kunnen worden.

freya
15-09-05, 12:11
Geplaatst door Juliette
[B Newton hield echter al die tijd haar onschuld vol. De zaak mobiliseerde tegenstanders van de doodstraf, een volksvertegenwoordiger en mensenrechtenorganisaties zoals Amnesty International en Human Rights Watch. Volgens al deze partijen werden belangrijke bewijsstukken niet getoond aan de jury tijdens de rechtszaak. De advocaat van Newton had geen enkele getuige ontmoet in de voorbereiding op de hoorzittingen. Na de rechtszaak mocht de advocaat niemand meer verdedigen in moordzaken, wegens incompetentie. (ful) [/B]

Laten we vooral dit systeem van westerse superieure rechtsstaat over de hele wereld verspreiden! :duim:




:knife_hea

freya
15-09-05, 12:14
Weet je wat mijn gevoel nu zegt?

Gelukkig is deze vrouw nu uit haar leiden verlost.

Ze had haar hele gezin verloren en stond machteloos tegen een verschrikkelijke beschuldiging.
Ik zou in zulke omstandigheden niet meer verder willen leven.

sjaen
15-09-05, 12:20
Geplaatst door Pytaghoras
Ik ben tegen een doodstraf als men niet 100% kan bewijzen dat de verdachte schuldig is aan een misdaad zoals hierboven genoemd is. Ik vind in ieder geval dat de dood de juiste straf is voor mensen die anderen doden om ervan rijk te kunnen worden.

Alleen achterlijke landen kennen de doodstraf.

~Panthera~
15-09-05, 12:24
Geplaatst door freya
Weet je wat mijn gevoel nu zegt?

Gelukkig is deze vrouw nu uit haar leiden verlost.

Ze had haar hele gezin verloren en stond machteloos tegen een verschrikkelijke beschuldiging.
Ik zou in zulke omstandigheden niet meer verder willen leven.


Ja, je zal onschuldig geweest zijn, afschuwlijk. :moe:

freya
15-09-05, 12:43
Geplaatst door freya
Weet je wat mijn gevoel nu zegt?

Gelukkig is deze vrouw nu uit haar leiden verlost.


Ahum, leiden met ei moet dus ij zijn :nerveus:

Oeroeboeroe
15-09-05, 17:33
Geplaatst door freya
Weet je wat mijn gevoel nu zegt?

Gelukkig is deze vrouw nu uit haar leiden verlost.

Ze had haar hele gezin verloren en stond machteloos tegen een verschrikkelijke beschuldiging.
Ik zou in zulke omstandigheden niet meer verder willen leven.

:boer: Nederlandse lesjes zullen wij leren!

Mark61 en Oeroeboeroe komen uit Leiden, Danny Blind is aangesteld om Ajax naar de overwinning te leiden, en het hierboven bedoelde "gebukt gaan onder" geve men schriftelijk weer als "lijden". Met de lange ij van schrijven, als het ware!



Ben overigens principiëel tegen iedere vorm van doodstraf.

freya
15-09-05, 17:50
Geplaatst door Oeroeboeroe
:boer: Nederlandse lesjes zullen wij leren!

Mark61 en Oeroeboeroe komen uit Leiden, Danny Blind is aangesteld om Ajax naar de overwinning te leiden, en het hierboven bedoelde "gebukt gaan onder" geve men schriftelijk weer als "lijden". Met de lange ij van schrijven, als het ware!



Ben overigens principiëel tegen iedere vorm van doodstraf.

ja ja ja zie mijn post van ca 5 uur eerder :slapen:

Juliette
15-09-05, 17:52
Geplaatst door freya
ja ja ja zie mijn post van ca 5 uur eerder :slapen:

:student: 4 uur en 50 minuten!

Juliette
15-09-05, 17:54
Geplaatst door Alcibiades

Hoe weet jij nou weer dat deze vrouw onschuldig is?

Weet je niet. Alleen dat ze een luizige advocaat had die geen getuigen opriep en dat blijkbaar niet alle bewijs mee in rekening werd genomen.

freya
15-09-05, 18:22
Geplaatst door Alcibiades

Hoe weet jij nou weer dat deze vrouw onschuldig is?

Dat weet ik niet, maar het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat een moeder haar eigen kinderen vermoord voor een luizige 100 000.

En als je dan hoort dat ze geen eerlijk proces heeft gehad .........................

Oeroeboeroe
15-09-05, 18:55
Geplaatst door freya
Dat weet ik niet, maar het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat een moeder haar eigen kinderen vermoord voor een luizige 100 000.

En als je dan hoort dat ze geen eerlijk proces heeft gehad .........................

:chef: Gedaan of niet gedaan...NO CAPITAL PUNISHMENT!


Not even for Dubya.