PDA

Bekijk Volledige Versie : Geloof jij, of geloof jij niet.



assassijn
15-09-05, 13:49
Het "zero point field". Is dit een aannemelijke theorie of is dit volgens jou larie. Graag beargumenteren waarom wel of niet.

wytze
15-09-05, 14:14
kun je even uitleggen wat de zero point field theorie inhoudt? ik heb er nog nooit van gehoord.

IbnRushd
15-09-05, 14:21
Geplaatst door wytze
kun je even uitleggen wat de zero point field theorie inhoudt? ik heb er nog nooit van gehoord.

Op google kun je 't zo vinden.

Dit is wel interessant: http://www.ode.nl/article.php?aID=3759

assassijn
15-09-05, 14:26
Geplaatst door IbnRushd
Op google kun je 't zo vinden.

Dit is wel interessant: http://www.ode.nl/article.php?aID=3759

Thanks :duim:

sjaen
15-09-05, 14:36
http://www.nulpuntenergie.net/index.htm

Klik op: visie

Ik heb het boek gelezen,
de nakende wetenschappelijke revolutie kondigt in alle opzichten het einde aan van het dualisme. In plaats van God naar het rijk der fabelen te verwijzen, begint de wetenschap voor het eerst Zijn bestaan te bewijzen -door aan te tonen dat er een hoger, collectief bewustzijn bestaat. Niet langer hoeven er twee soorten waarheid te zijn: de waarheid van de wetenschap en de religieuze waarheid. Er kan één uniform wereldbeeld ontstaan...............................

wytze
15-09-05, 14:43
Geplaatst door IbnRushd
Op google kun je 't zo vinden.

Dit is wel interessant: http://www.ode.nl/article.php?aID=3759



dank voor de link. ik heb het nog niet helemaal gelezen maar het ziet er idd interessant uit.
ik moest denken aan het concept "Prana" van de Yogi's. Prana staat voor levensenergie en beschrijft een energetische lading (dmv de ademhaling) van organismen. Dit concept werd in het westen tot nog toe nooit geaccepteerd.

assassijn
15-09-05, 14:48
Geplaatst door sjaen
http://www.nulpuntenergie.net/index.htm

Klik op: visie

Ik heb het boek gelezen,
de nakende wetenschappelijke revolutie kondigt in alle opzichten het einde aan van het dualisme. In plaats van God naar het rijk der fabelen te verwijzen, begint de wetenschap voor het eerst Zijn bestaan te bewijzen -door aan te tonen dat er een hoger, collectief bewustzijn bestaat. Niet langer hoeven er twee soorten waarheid te zijn: de waarheid van de wetenschap en de religieuze waarheid. Er kan één uniform wereldbeeld ontstaan...............................

Het is straks niet alleen de kijk op religie die mogelijk zou kunnen veranderen, maar ook de kijk naar onszelf, en de wereld om ons heen.

jan1974
15-09-05, 14:57
Ik snap eigenlijk niet wat er nieuw aan is. Er zijn communicatiekanalen waar we ons heel erg van bewust zijn (gehoor,gezichtsvermorgen) en er zijn ook kanalen waar we ons minder van bewust zijn, of die moeilijker wetenschappelijk aan te tonen zijn.

Mijn vraag is: Wat is nieuw?

wytze
15-09-05, 15:04
Geplaatst door jan1974
Ik snap eigenlijk niet wat er nieuw aan is. Er zijn communicatiekanalen waar we ons heel erg van bewust zijn (gehoor,gezichtsvermorgen) en er zijn ook kanalen waar we ons minder van bewust zijn, of die moeilijker wetenschappelijk aan te tonen zijn.

Mijn vraag is: Wat is nieuw?



Het concept is niet nieuw. Het is wel nieuws als het in de "westerse wetenschap" eindelijk geaccepteerd gaat worden.

Tomas
15-09-05, 15:13
Waar haal je vandaan dat dit wetenschap is?

jan1974
15-09-05, 15:18
Natuurkundige Helmut Schmidt deed een ander opmerkelijk experiment waaruit de tijdloosheid van het energieveld blijkt. Hij zette zijn proefpersonen een koptelefoon op hun hoofd en liet hen via een machine bliepjes horen. De bliepjes waren willekeurig en gelijkmatig verdeeld over het linker- en rechteroor. De opdracht aan de deelnemers was: zorg dat er meer bliepjes in één van beide oren worden geproduceerd. In vrijwel alle gevallen slaagden de proefpersonen daarin. Ofwel: mensen waren in staat – zonder direct tastbare relatie – de machine te beïnvloeden. Ook Schmidt concludeerde dat er kennelijk een veld bestaat dat mens en machine verbindt.

Het woord willekeurig deugt niet in die context.

Tomas
15-09-05, 15:22
Geplaatst door jan1974
Natuurkundige Helmut Schmidt deed een ander opmerkelijk experiment waaruit de tijdloosheid van het energieveld blijkt. Hij zette zijn proefpersonen een koptelefoon op hun hoofd en liet hen via een machine bliepjes horen. De bliepjes waren willekeurig en gelijkmatig verdeeld over het linker- en rechteroor. De opdracht aan de deelnemers was: zorg dat er meer bliepjes in één van beide oren worden geproduceerd. In vrijwel alle gevallen slaagden de proefpersonen daarin. Ofwel: mensen waren in staat – zonder direct tastbare relatie – de machine te beïnvloeden. Ook Schmidt concludeerde dat er kennelijk een veld bestaat dat mens en machine verbindt.

Het woord willekeurig deugt niet in die context.

Of gelijkmatig. Ik denk gelijkmatig, gezien het resultaat.

Juliette
15-09-05, 15:49
Geplaatst door sjaen
http://www.nulpuntenergie.net/index.htm

Klik op: visie

Ik heb het boek gelezen,
de nakende wetenschappelijke revolutie kondigt in alle opzichten het einde aan van het dualisme. In plaats van God naar het rijk der fabelen te verwijzen, begint de wetenschap voor het eerst Zijn bestaan te bewijzen -door aan te tonen dat er een hoger, collectief bewustzijn bestaat. Niet langer hoeven er twee soorten waarheid te zijn: de waarheid van de wetenschap en de religieuze waarheid. Er kan één uniform wereldbeeld ontstaan...............................

Ik zie niet in wat het bestaan van een 'hoger collectief bewustzijn' te maken zou hebben met het al dan niet bestaan van god.

En wetenschap blijft volgens mij best wetenschap. Laat religie dan maar religie blijven. Het lijkt mij het gezondste dat die 2 niks met elkaar te maken hebben.

Juliette
15-09-05, 15:50
Geplaatst door Tomas
Waar haal je vandaan dat dit wetenschap is?

Karamellewetenschap :ego:

Bofko
15-09-05, 15:52
Geplaatst door Juliette
Ik zie niet in wat het bestaan van een 'hoger collectief bewustzijn' te maken zou hebben met het al dan niet bestaan van god.

En wetenschap blijft volgens mij best wetenschap. Laat religie dan maar religie blijven. Het lijkt mij het gezondste dat die 2 niks met elkaar te maken hebben.

Dan zou ik toch het Bernini-mystrerie maar eens gaan lezen. :stout:

Juliette
15-09-05, 15:56
Geplaatst door Bofko
Dan zou ik toch het Bernini-mystrerie maar eens gaan lezen. :stout:

Ik ben nog niet eens aan De Da Vinci Code toegekomen.
Wetenschappelijk - religieus gesproken ben ik dus verloren. :droef:

Wide-O
15-09-05, 16:00
Ik moest even denken aan die man die bij Zomergasten was laatst, die van de snaartheorie.

Die beweerde toch ook dat de observator het geobserveerde beïnvloedt. En toen klonk dat minder idioot.

Maar da's iets anders dan machines beïnvloeden. Mijn computer luistert zelfs niet eens naar me :zegniets:

Verder moet die meneer Schmidt hier maar 's klikken: is geld mee te verdienen !

http://www.skepp.be:8080/skepp/prijzen/sisyphus_prijs/

Juliette
15-09-05, 16:05
Geplaatst door Wide-O
Die beweerde toch ook dat de observator het geobserveerde beïnvloedt. En toen klonk dat minder idioot.



Lijkt me ook wel te kloppen. Je eigen stemming zal wel je waarnemen etc beïnvloeden. Als je als een vrolijk of als in een rotbui door het leven gaat. Kennis die je hebt zal ook wel meespelen. Je invloed op je omgeving, je observatie, zullen er heel anders uit zien.

Maar je moet daar idd niet te vergaande conclusies aan koppelen.

Wide-O
15-09-05, 16:08
Geplaatst door Juliette
Lijkt me ook wel te kloppen. Je eigen stemming zal wel je waarnemen etc beïnvloeden. Als je als een vrolijk of als in een rotbui door het leven gaat. Kennis die je hebt zal ook wel meespelen. Je invloed op je omgeving, je observatie, zullen er heel anders uit zien.

Maar je moet daar idd niet te vergaande conclusies aan koppelen.

Nou, hij ging wel verder hoor - wat jij beschrijft is één van de dilemma's van participerende observatie - : ik weet het voorbeeld niet meer, maar het "werkte" ook met levensloze voorwerpen. Als je naar een ster kijkt, oefent jouw waarneming invloed uit op die ster. Zoiets.

Bofko
15-09-05, 16:10
Geplaatst door Wide-O
Die beweerde toch ook dat de observator het geobserveerde beïnvloedt.

Dat is zelfs een van de peilers van de kwantummechanica.

Wide-O
15-09-05, 16:18
Geplaatst door Bofko
Dat is zelfs een van de peilers van de kwantummechanica.

(psst... niet verder vertellen: ik snap kwantummechanica niet. Mijn hoofd is er te klein voor. Of ik ben te lui. Maar ik snap 't niet :watte?: )

Bofko
15-09-05, 16:32
Geplaatst door Wide-O
(psst... niet verder vertellen: ik snap kwantummechanica niet. Mijn hoofd is er te klein voor. Of ik ben te lui.

Te lui denk ik. Bekende kwaal bij IT´ers :fpetaf:

Wide-O
15-09-05, 16:41
Geplaatst door Bofko
Te lui denk ik. Bekende kwaal bij IT´ers :fpetaf:

Ex-IT'er, dus er is nog hoop :ego:

De beroemde fysicus Stephen Hawking riep eens uit, "Wanneer ik hoor spreken van Schrödinger's cat, dan trek ik mijn revolver," waarbij hij zinspeelt op de beruchte uitspraak van de Nazi-auteur Hanns Johst: "Wenn ich das Wort 'Kultur' höre, entsichere ich meinen Browning!".

Het is namelijk zo dat Hawking, en vele andere natuurkundigen met hem, van mening zijn dat in de Kopenhaagse interpretatie van de kwantum mechanica meer dan verantwoord is de nadruk wordt gelegd op de rol van de waarnemer. Een definitieve consensus op dit puntonder de natuurkundigen lijkt nog buiten bereik te zijn.

Bofko
15-09-05, 17:19
Geplaatst door Wide-O
Ex-IT'er, dus er is nog hoop :ego:


Ah, en nu ?
Ik heb een paar jaar geleden ook geprobeerd uit de IT te geraken. Totally fed up with it. Dat mislukte en ik heb het nu weer redelijk naar mijn zin.
Internetondernemingen zijn trouwens weer booming las ik in de krant vandaag.


Geplaatst door Wide-O
De beroemde fysicus Stephen Hawking riep eens uit, "Wanneer ik hoor spreken van Schrödinger's cat, dan trek ik mijn revolver," waarbij hij zinspeelt op de beruchte uitspraak van de Nazi-auteur Hanns Johst: "Wenn ich das Wort 'Kultur' höre, entsichere ich meinen Browning!".

Het is namelijk zo dat Hawking, en vele andere natuurkundigen met hem, van mening zijn dat in de Kopenhaagse interpretatie van de kwantum mechanica meer dan verantwoord is de nadruk wordt gelegd op de rol van de waarnemer. Een definitieve consensus op dit puntonder de natuurkundigen lijkt nog buiten bereik te zijn.

Yep.
-Klassiek is : de werkelijkheid is dáár. Buiten ons. Het in een absolute waarheid met een onafhankelijk bestaan. En de wetenschap stelt ons in staat die werkelijkheid te kunnen kennen.
-Kopenhagen zegt: de geest is dusdanig ingesteld dat hij uitsluitend met ideeen werkt. Voor de geest is het onmogelijk om verbanden te leggen tussen iets anders dan ideeen. Het enige waar de geest over kan nadenken is ideeen van de werkelijkheid en niet de werkelijkheid zelf. En het kijken naar iets beinvloedt je ideeen.

freya
15-09-05, 17:31
Geplaatst door assassijn
Het "zero point field". Is dit een aannemelijke theorie of is dit volgens jou larie. Graag beargumenteren waarom wel of niet.

Dit beschrijft precies mijn hele wereld/levensvisie, die ik zonder kwantumfysica ontwikkeld heb :)

Ik merk in mijn dagelijks leven regelmatig dat zo'n veld bestaat en ik oefen mij er al jaren is om daar meer/beter op in te kunnen tunen met o.a. sjamanistische technieken :tover:


Dit is een van de redenen dat ik niet zo'n hoge pet op heb van de westerse 'beschaving'. Elders op de wereld leven volkeren, die door westerlingen als primitieve zielepieten worden beschouwd, die deze dingen allang weten en toepassen, terwijl ze in het westen nu pas een beetje ontdekt worden :haha:

mark61
15-09-05, 18:37
Geplaatst door Wide-O
Ex-IT'er, dus er is nog hoop :ego:

De beroemde fysicus Stephen Hawking riep eens uit, "Wanneer ik hoor spreken van Schrödinger's cat, dan trek ik mijn revolver," waarbij hij zinspeelt op de beruchte uitspraak van de Nazi-auteur Hanns Johst: "Wenn ich das Wort 'Kultur' höre, entsichere ich meinen Browning!".

Interessant. Derde versie. Ik ken die met Goebbels en André Breton was het geloof ik, zo'n dada-type in ieder geval. Vreemd hoe zulke dingen rondzingen.

mark61
15-09-05, 18:40
Geplaatst door Bofko
-Klassiek is : de werkelijkheid is dáár. Buiten ons. Het in een absolute waarheid met een onafhankelijk bestaan. En de wetenschap stelt ons in staat die werkelijkheid te kunnen kennen.
-Kopenhagen zegt: de geest is dusdanig ingesteld dat hij uitsluitend met ideeen werkt. Voor de geest is het onmogelijk om verbanden te leggen tussen iets anders dan ideeen. Het enige waar de geest over kan nadenken is ideeen van de werkelijkheid en niet de werkelijkheid zelf. En het kijken naar iets beinvloedt je ideeen.

Ik dacht dat het logisch positivisme sinds Kant ervanuit ging dat de werkelijkheid sowieso onkenbaar is. Wetenschap construeert een model van de werkelijkheid, maar kent de werkelijkheid niet. Helemaal geen bezwaar, als het model maar werkt.

Waarom er nu opeens zo holistisch moet worden genewaged is mij dan ook een raadsel. Het werkt, of niet.

Bofko
15-09-05, 18:50
Geplaatst door mark61
Ik dacht dat het logisch positivisme sinds Kant ervanuit ging dat de werkelijkheid sowieso onkenbaar is. Wetenschap construeert een model van de werkelijkheid, maar kent de werkelijkheid niet. Helemaal geen bezwaar, als het model maar werkt.

Waarom er nu opeens zo holistisch moet worden genewaged is mij dan ook een raadsel. Het werkt, of niet.

Het logisch positivisme werkt niet in de subatomaire wereld.

mark61
15-09-05, 18:50
Geplaatst door Bofko
Het logisch positivisme werkt niet in de subatomaire wereld.

Das niet zo mooi. Tis het uitgangspunt van wetenschap, toch? Dan zullen ze eerst een ander uitgangspunt moeten verzinnen.

Bofko
15-09-05, 18:56
Geplaatst door mark61
Das niet zo mooi. Tis het uitgangspunt van wetenschap, toch?
Niet van alle wetenschap dus.


Geplaatst door mark61
Dan zullen ze eerst een ander uitgangspunt moeten verzinnen.
De Kopenhaagse Interpretatie is een poging in die richting.

Wide-O
15-09-05, 19:22
Geplaatst door mark61
Interessant. Derde versie. Ik ken die met Goebbels en André Breton was het geloof ik, zo'n dada-type in ieder geval. Vreemd hoe zulke dingen rondzingen.

Zal me leren om ongebrond wikipedia te kwooten.

Breton... was toch die van de écriture automatique toch ?

sjaen
15-09-05, 19:28
Geplaatst door Juliette
Ik zie niet in wat het bestaan van een 'hoger collectief bewustzijn' te maken zou hebben met het al dan niet bestaan van god.

En wetenschap blijft volgens mij best wetenschap. Laat religie dan maar religie blijven. Het lijkt mij het gezondste dat die 2 niks met elkaar te maken hebben.

:schok: Gezond?!

Je hebt wel humor :hihi:

mark61
15-09-05, 20:48
Geplaatst door Wide-O
Zal me leren om ongebrond wikipedia te kwooten.

Breton... was toch die van de écriture automatique toch ?

Geloof het wel. Flarden mist waar mijn geheugen moet zitten.

Kan best dat Wiki gelijk heeft. I dunno.

assassijn
15-09-05, 23:16
Geplaatst door freya
Dit beschrijft precies mijn hele wereld/levensvisie, die ik zonder kwantumfysica ontwikkeld heb :)

Ik merk in mijn dagelijks leven regelmatig dat zo'n veld bestaat en ik oefen mij er al jaren is om daar meer/beter op in te kunnen tunen met o.a. sjamanistische technieken :tover:


Dit is een van de redenen dat ik niet zo'n hoge pet op heb van de westerse 'beschaving'. Elders op de wereld leven volkeren, die door westerlingen als primitieve zielepieten worden beschouwd, die deze dingen allang weten en toepassen, terwijl ze in het westen nu pas een beetje ontdekt worden :haha:

Vroegah, verklaarden ze je voor gek en afvallig als je met allerlei vreemde theorieen kwam die niet in "hun" denken pastte. Als je vroegah zei dat de aarde rond was i.p.v. plat, begonnen mensen hard te lachen en dachten dat je een flinke klap van de molen had gehad.

mark61
15-09-05, 23:19
Geplaatst door assassijn
Vroegah, verklaarden ze je voor gek en afvallig als je met allerlei vreemde theorieen kwam die niet in "hun" denken pastte. Als je vroegah zei dat de aarde rond was i.p.v. plat, begonnen mensen hard te lachen en dachten dat je een flinke klap van de molen had gehad.

Dat denken hele volksstammen nog steeds. Niet dat het veel uitmaakt voor het dagelijks leven. Zeker niet voor een zero-point Aboriginal.

Het tragische is natuurlijk dat al die inzichten niet helpen tegen platgewalst worden door een zootje tuig van overzee.

Orakel
15-09-05, 23:48
Geplaatst door jan1974
Natuurkundige Helmut Schmidt deed een ander opmerkelijk experiment waaruit de tijdloosheid van het energieveld blijkt. Hij zette zijn proefpersonen een koptelefoon op hun hoofd en liet hen via een machine bliepjes horen. De bliepjes waren [b]willekeurig en gelijkmatig verdeeld over het linker- en rechteroor. De opdracht aan de deelnemers was: zorg dat er meer bliepjes in één van beide oren worden geproduceerd. In vrijwel alle gevallen slaagden de proefpersonen daarin. Ofwel: mensen waren in staat – zonder direct tastbare relatie – de machine te beïnvloeden[ /B] . Ook Schmidt concludeerde dat er kennelijk een veld bestaat dat mens en machine verbindt.


Mwoahh, gelooft er niks van. Heb me net een kwartier op me tv zitten concentreren, maar ik kreeg Talpa d'r echt niet op. Zelfs niet met de afstandsbediening.

Mensen zijn in staat hun eigen beleving, waarneming en werkelijkheid te beïnvloeden via mentale processen, maar niet om machines te beïnvloeden.
Als het warm is en je zweet, kun je dat deels verhelpen door je ademhaling te reguleren en te focussen. Als het vriest in de winter kun je de kou enigszins trotseren door je gedachten ergens anders op te richten.
Zo kun je ook angsten en driften kanaliseren en beheersen, geluiden filteren en stemmingen peilen/voelen.
Maar via mentale processen machines beïnvloeden?

sjaen
16-09-05, 00:10
Geplaatst door Orakel
Mwoahh, gelooft er niks van. Heb me net een kwartier op me tv zitten concentreren, maar ik kreeg Talpa d'r echt niet op. Zelfs niet met de afstandsbediening.

Mensen zijn in staat hun eigen beleving, waarneming en werkelijkheid te beïnvloeden via mentale processen, maar niet om machines te beïnvloeden.
Als het warm is en je zweet, kun je dat deels verhelpen door je ademhaling te reguleren en te focussen. Als het vriest in de winter kun je de kou enigszins trotseren door je gedachten ergens anders op te richten.
Zo kun je ook angsten en driften kanaliseren en beheersen, geluiden filteren en stemmingen peilen/voelen.
Maar via mentale processen machines beïnvloeden?

Dit is maar één facet het zou jammer zijn als je je daar alleen op richt.

Marsipulami
16-09-05, 00:34
Geplaatst door Tomas
Waar haal je vandaan dat dit wetenschap is?

Het is wel erg vermoeiend dat gelovigen altijd maar weer die wetenschappen proberen te recupereren. Dat terwijl wetenschap slechts een lagere -zielloze, essentialistische, inferieure- vorm van "weten" is. Ik hoop dat geloof en wetenschap tot aan het einde der tijden met elkaar in strijd zullen zijn. Ik zou wel erg ontgoocheld zijn in God als de wetenschappen het bestaan van God ooit zouden bewijzen. :fpiraat:

sjaen
16-09-05, 00:40
Geplaatst door Marsipulami
Het is wel erg vermoeiend dat gelovigen altijd maar weer die wetenschappen proberen te recupereren. Dat terwijl wetenschap slechts een lagere -zielloze, essentialistische, inferieure- vorm van "weten" is. Ik hoop dat geloof en wetenschap tot aan het einde der tijden met elkaar in strijd zullen zijn. Ik zou wel erg ontgoocheld zijn in God als de wetenschappen het bestaan van God ooit zouden bewijzen. :fpiraat:

Rustig maar, dat duurt nog even en er blijft nog genoeg tijd over om elkaars koppen in te slaan.

:student:

:jeweetog:

freya
16-09-05, 08:08
Geplaatst door Orakel
Mwoahh, gelooft er niks van. Heb me net een kwartier op me tv zitten concentreren, maar ik kreeg Talpa d'r echt niet op. Zelfs niet met de afstandsbediening.

Mensen zijn in staat hun eigen beleving, waarneming en werkelijkheid te beïnvloeden via mentale processen, maar niet om machines te beïnvloeden.
Als het warm is en je zweet, kun je dat deels verhelpen door je ademhaling te reguleren en te focussen. Als het vriest in de winter kun je de kou enigszins trotseren door je gedachten ergens anders op te richten.
Zo kun je ook angsten en driften kanaliseren en beheersen, geluiden filteren en stemmingen peilen/voelen.
Maar via mentale processen machines beïnvloeden?

Hmz zal ik dan eens een stukje persoonlijke ervaring vertellen. Op het gevaar af om voor gek en afvallig verklaard te worden :loens:

Paar jaar geleden was het een zooitje met UPC, internetvervinding was zwaar kl****
10 dagen zat ik al zonder verbinding en dacht dat ik gek werd.
Toen vertelde mijn sjamanenjuf (ook UPC klant/slachtoffer) dat zij hetzelfde probleem had opgelost met een bepaald simpel ritueeltje waarmee je kunt intunen op dit energetische veld. Zij zat ook ca 2 weken zonder verbinding en was na het ritueeltje binnen een paar uur weer online.

Dus ik heb het ook gedaan, binnen een halve dag was het probleem opgelost :)

Toen kwam er een kennis langs, ook UPC slachtoffer, maar zonder enige ervaring met/of geloof in sjamanisme. Zij zat al een week zonder verbinding en was net zo verslaafd als ik.
Ik vertelde haar hoe ik het had opgelost en zij heeft hetzelfde gedaan, met het idee 'baat het niet ,het schaadt ook niet'. de volgende dag zat ze weer op MSN.

Hebben we machines en kabels beinvloed? Of alleen maar de knurften die ze moesten bedienen? Kan me niet schelen, het werkte!

Ik ken wel meer verhalen van sjamanisten die kapotte electrische apparaten weer aan de praat kunnen krijgen met ritueel werk, maar heb daar geen persoonlijke ervaring mee.



Kom nu maar op, ff lekker Freya belachelijk maken.
Kan nu al voorspellen wie er op mijn nek zullen springen :moe:

mark61
16-09-05, 09:22
Geplaatst door Marsipulami
Het is wel erg vermoeiend dat gelovigen altijd maar weer die wetenschappen proberen te recupereren.

Een zeldzaam verstandige post. Ik begrijp ook nooit waarom gelovigen dat willen. Het staat zo zielig, alsof ze twijfelen aan hun eigen gelijk. Terwijl de twee bovendien niets met elkaar te maken hebben.


Ik zou wel erg ontgoocheld zijn in God als de wetenschappen het bestaan van God ooit zouden bewijzen. :fpiraat:

Inderdaad.

Prlwytzkofski
16-09-05, 09:28
Geplaatst door Orakel
Mwoahh, gelooft er niks van. Heb me net een kwartier op me tv zitten concentreren, maar ik kreeg Talpa d'r echt niet op. Zelfs niet met de afstandsbediening.



O Gij, die 't al bestiert
En zinvol weet te regelen
Waarom niet, één enkel keer,
Mijn bal Heer
bij het kegelen

freya
16-09-05, 09:54
Geplaatst door Prlwytzkofski
O Gij, die 't al bestiert
En zinvol weet te regelen
Waarom niet, één enkel keer,
Mijn bal Heer
bij het kegelen

Ha maar daar leg je de verantwoordelijkheid bij een Ander, (die het mss wel een goede les voor je vind om steeds af te gaan met kegelen :hihi: )

Veranderingen aanbrengen in 'het energie veld'doe je met je eigen wil en inspanning :tover: (hoewel je daar dan ook wel weer hulp bij kan/moet vragen, maar dat is op een ander vlak :cheefbek: )


Do what thou wilst shall be the whole of the law

(maar echt willen is een stuk ingewikkelder dan je oppervlakkig zou denken)

Prlwytzkofski
16-09-05, 09:56
Geplaatst door freya

Veranderingen aanbrengen in 'het energie veld'doe je met je eigen wil en inspanning :tover: (hoewel je daar dan ook wel weer hulp bij kan/moet vragen, maar dat is op een ander vlak :cheefbek: )


Shamanen kegelen beter ?

waterfiets
16-09-05, 10:14
Geplaatst door assassijn
Het "zero point field". Is dit een aannemelijke theorie of is dit volgens jou larie. Graag beargumenteren waarom wel of niet.

De kern van de theorie zou best eens waar kunnen zijn maar wat mensen er allemaal bijslepen vind ik larie. Dat zag je ook toen de kwantummechanica opkwam. Iedereen projecteert er zijn eigen gedachten op die vrijwel niks met de theorie op zich te maken hebben. Oosterse filosofie kreeg plotseling een wetenschappelijke onderbouwing etc.. Dat vind ik allemaal voor een groot deel lariekoek. Maar dat er meer dimensies zijn dan die wij waarnemen en dat die ons leven beïnvloeden lijkt mij zonder meer waar. In die zin geloof ik ook wel dat er af en toe verschijnselen zijn in ons leven die moeilijk verklaarbaar zijn vanuit onze zintuigen. Maar andersom, dat alles wat wij niet kunnen verklaren in zo'n theorie past geloof ik nu ook weer niet.

freya
16-09-05, 10:20
Geplaatst door Prlwytzkofski
Shamanen kegelen beter ?

Als ze vals willen spelen wel ;)

jan1974
16-09-05, 10:39
Geplaatst door freya
Als ze vals willen spelen wel ;)
Ik vind het sjamanisme op zich wel sympathiek hoor, maar het is mij wat te onschuldig allemaal.

Het wordt pas echt interressant als casino's massaal sjamannen gaan weren.

Prlwytzkofski
16-09-05, 11:29
Geplaatst door freya
Als ze vals willen spelen wel ;)

Ok. Hier een eerlijk voorstel:

All those who believe in psycho-kinesis, raise my hand.

freya
16-09-05, 11:34
Geplaatst door jan1974
Ik vind het sjamanisme op zich wel sympathiek hoor, maar het is mij wat te onschuldig allemaal.

Het wordt pas echt interressant als casino's massaal sjamannen gaan weren.

Mss hechten sjamanisten wel meer waarde aan andere zaken dan alleen geld ( gelukkig maar voor de casino's :duivels: )

wytze
16-09-05, 14:48
ff iets anders, zouden aura's ook bestaan?

freya
16-09-05, 15:06
Geplaatst door wytze
ff iets anders, zouden aura's ook bestaan?

Je kunt ze fotograferen en dan voor veel geld een verhaaltje erbij ophangen wat de kleuren wel niet allemaal over de persoon te zeggen hebben. ( dat die kleuren na een kwartiertje al weer heel anders kunnen zijn, moet je er natuurlijk niet bij vertellen :D )

wytze
16-09-05, 15:07
Geplaatst door freya
Je kunt ze fotograferen en dan voor veel geld een verhaaltje erbij ophangen wat de kleuren wel niet allemaal over de persoon te zeggen hebben. ( dat die kleuren na een kwartiertje al weer heel anders kunnen zijn, moet je er natuurlijk niet bij vertellen :D )



dus ze bestaan? :roker:

~Panthera~
16-09-05, 15:09
Geplaatst door freya
Je kunt ze fotograferen en dan voor veel geld een verhaaltje erbij ophangen wat de kleuren wel niet allemaal over de persoon te zeggen hebben. ( dat die kleuren na een kwartiertje al weer heel anders kunnen zijn, moet je er natuurlijk niet bij vertellen :D )


Kirlian fotografie. :roker:

freya
16-09-05, 15:13
Geplaatst door wytze
dus ze bestaan? :roker:

Ja natuurlijk :roken:

wytze
16-09-05, 15:18
Geplaatst door freya
Ja natuurlijk :roken:



tjeemigdepeemig. :roken:
en ook nog wetenschappelijk bewezen met fotografie. :roker:

Juliette
16-09-05, 15:21
Geplaatst door wytze
tjeemigdepeemig. :roken:
en ook nog wetenschappelijk bewezen met fotografie. :roker:

Je kan anders met fotografie erg goed knoeien. Niks wetenschappelijk bewijs.

Maar ik geloof wel dat er iets als 'aura's' bestaat.

wytze
16-09-05, 15:24
Geplaatst door Juliette
Je kan anders met fotografie erg goed knoeien. Niks wetenschappelijk bewijs.

Maar ik geloof wel dat er iets als 'aura's' bestaat.


denk je dat die kirlian fotografen zitten te fotoshoppen? :roker:


wat is een aura dan volgens jou? :bril:

~Panthera~
16-09-05, 15:27
Geplaatst door wytze
denk je dat die kirlian fotografen zitten te fotoshoppen? :roker:


wat is een aura dan volgens jou? :bril:



Dit is een hand.

http://www.webpan.com/dsinclair/kirlian-fingerprints.jpg

wytze
16-09-05, 15:34
Geplaatst door ~Panthera~
Dit is een hand.

http://www.webpan.com/dsinclair/kirlian-fingerprints.jpg
\

zo! die heb daar meerdere gaten in. het zal je partner maar wezen. :wijs:

maarre, waar is het aura dan?
Als dit een hand is begin ik de indruk te krijgen dat juliette gelijk heeft. volgens mij zijn het 5 blauwgeschilderde pelpinda's. :roker:

~Panthera~
16-09-05, 15:36
Geplaatst door wytze
\

zo! die heb daar meerdere gaten in. het zal je partner maar wezen. :wijs:

maarre, waar is het aura dan?
Als dit een hand is begin ik de indruk te krijgen dat juliette gelijk heeft. volgens mij zijn het 5 blauwgeschilderde pelpinda's. :roker:


dat blauwe is de aura, je hand ligt nl nooit helemaal plat op iets.

freya
16-09-05, 15:37
Geplaatst door Juliette
Je kan anders met fotografie erg goed knoeien. Niks wetenschappelijk bewijs.


Nah, die kirlian-foto's worden instant gemaakt, geen tijd voor een bewerkinkje tussendoor.

Er wordt iig geval een soort straling vastgelegd.

~Panthera~
16-09-05, 15:40
http://www.biofieldsciences.com/IMAGES/kirlian-hand.jpg

freya
16-09-05, 15:48
Geplaatst door ~Panthera~
http://www.biofieldsciences.com/IMAGES/kirlian-hand.jpg

Heb je geen foto's van hele mensen?

Die staan er meestal als geschrokken vogelverschrikkers op :hihi:

wytze
16-09-05, 15:50
Geplaatst door ~Panthera~
http://www.biofieldsciences.com/IMAGES/kirlian-hand.jpg


now we're talking :roker:

Prlwytzkofski
16-09-05, 16:03
Geplaatst door jan1974
Ik vind het sjamanisme op zich wel sympathiek hoor, maar het is mij wat te onschuldig allemaal.

Het wordt pas echt interressant als casino's massaal sjamannen gaan weren.

Je kunt hier bij de bron (http://www.500nations.com/indian_casinos.asp) informeren hoe ze dat regelen.

~Panthera~
16-09-05, 16:03
Geplaatst door freya
Heb je geen foto's van hele mensen?

Die staan er meestal als geschrokken vogelverschrikkers op :hihi:


:hihi: gewoon even googelen.

sjaen
16-09-05, 16:43
De biofysicus, professor Dr. Fritz-Albert Popp beschrijft hoe de energie van cellen communiceert via lichtdeelijes, die hij fotonen noemt. De massaloze fotonen verlaten op bepaalde punten de huid. Zij vormen een regulerend krachtveld dat het hele lichaam omgeeft en dat alle bio-chemische processen binnen de mens in hoge mate beinvloedt.
Het (bio)fotonenveld is van een hogere orde dan het materiele lichaam. Volgens Popp verloopt de werking van alle middelen die het menselijk lichaam (ten goede of te kwade) beinvloeden via deze energiedeeltjes: medicijnen,voeding, milieu, etc.. Elektromagnetische trillingen van bepaalde frequenties maken het werkzaam.


Wij zijn 'lichtwezens' :boogjes:

sjaen
17-09-05, 00:16
http://www.whatthebleep.com/

Rourchid
20-09-05, 05:34
Geplaatst door freya

Hebben we machines en kabels beinvloed? Of alleen maar de knurften die ze moesten bedienen? Kan me niet schelen, het werkte!

Ik ken wel meer verhalen van sjamanisten die kapotte electrische apparaten weer aan de praat kunnen krijgen met ritueel werk, maar heb daar geen persoonlijke ervaring mee.



Kom nu maar op, ff lekker Freya belachelijk maken.
Kan nu al voorspellen wie er op mijn nek zullen springen


Het gebeurt wel vaker dat een vrouw wel of niet op haar woord geloven het verschil tusen alles of niets uitmaakt.
De eerste keer ooit dat de Engel des Heeren verschijnt:
Genesis 16
7 - Maar de engel des Heeren trof haar bij de waterbron in de woestijn, bij de bron op den weg naar Sjur,
8 - en vroeg: Hagar, slavin van Sarai, van waar komt gij en waar gaat gij heen? Zij zeide: Voor Sarai, mijn meesteres, ben ik op de vlucht.