PDA

Bekijk Volledige Versie : Hans Teeuwen stopt met cabaret maken



waterfiets
15-09-05, 15:32
Hans Teeuwen stopt met cabaret maken
Van onze verslaggever Eric Arends

AMSTERDAM - Hans Teeuwen houdt het cabaret voorlopig voor gezien. Of hij nóóit meer op een podium zal staan, durft de cabaretier niet te zeggen, maar de komende jaren zal hij in elk geval geen nieuw programma maken. De voorstellingen matten hem ‘zo verschrikkelijk’ af, dat hij ‘gewoon even klaar’ is met cabaret.

‘Ik heb tien jaar cabaret gedaan, vijf programma’s gemaakt die eigenlijk allemaal wel succesvol waren, er is veel gelachen, ik heb veel applaus gekregen, maar als ik eraan terugdenk, is het eerste dat me te binnen schiet toch die ongelooflijke vermoeidheid’, zegt Teeuwen zaterdag in een interview met Volkskrant magazine.

‘Een cabaretprogramma moet je, zeker als je het goed wilt krijgen, toch minstens honderd keer spelen. Daar ben je dus wel anderhalf jaar zoet mee.’ Zo’n lange tour ziet hij zichzelf de komende tijd niet meer maken - ook al omdat zijn voorstellingen buitengewoon veel energie vergen.


‘Een van de attracties is dat het allemaal zo hyper is’, aldus de cabaretier. ‘Dus dat moet het ook steeds zijn. Ik wíl ook niet anders. Maar je kunt niet elke avond bevlogen op het podium staan.’

Dankzij zijn absurdistische en soms grove humor groeide Teeuwen onder jongeren uit tot een soort cult-held. Horden twintigers en dertigers kunnen complete scènes uit zijn werk naspelen.

Over twee weken debuteert Teeuwen met de film Masterclass als filmregisseur op het Nederlands Filmfestival. ‘Als je het me nu vraagt’, zegt Teeuwen, ‘dan vind ik filmen leuker en haal ik daar veel meer plezier en voldoening uit dan uit weer een nieuw cabaretprogramma. Cabaret is toch eentonig. In film zit meer variatie. Er gebeurt meer. Het geeft mij in elk geval het gevoel dat ik, voordat ik mezelf als cabaretier ga herhalen of in routine verval, een nieuw speeltje heb gevonden waar ik iets mee kan.’

Bofko
15-09-05, 15:39
Goed gedaan van Hans Teeuwen. Ik hoop dat hij zo´n beetje de laatste der taboebrekers in de cabaretwereld is geweest.

Mill
15-09-05, 15:45
Het tweede garnituur gaat stug door (Van 't Hek, De Jonge), de eenzame top stopt...

Jammer, maar ook stijlvol van Teeuwen.

Imperatrice
15-09-05, 15:46
Ik zal 'm niet missen in ieder geval

Max Stirner
15-09-05, 16:13
Geplaatst door Imperatrice
Ik zal 'm niet missen in ieder geval


Ik wel.

GiovanniHN
15-09-05, 16:16
Ik vond het wel grappig toen Theodor Holman na de dood van van Gogh zei 'Zelfs Hans Teeuwen is niet grappig meer'. Het was duidelijk dat Holman niet Teeuwen's laatste show had gezien. Dan had hij geweten dat Teeuwen al eerder niet meer grappig was.

Juliette
15-09-05, 16:17
Eén van de weinige die ik echt goed vond. Jammer. Maar wél in stijl!

Imperatrice
15-09-05, 16:28
Geplaatst door Max Stirner
Ik wel.

Ieder zijn mening

Max Stirner
15-09-05, 16:31
Geplaatst door Imperatrice
Ieder zijn mening


:)


Klopt. Over smaak valt niet te twisten, zelfs niet over slechte smaak.

Imperatrice
15-09-05, 16:35
Geplaatst door Max Stirner
:)


Klopt. Over smaak valt niet te twisten, zelfs niet over slechte smaak.

Heb niet gevraagd om je commentaar :blij:

Max Stirner
15-09-05, 16:42
Geplaatst door Imperatrice
Heb niet gevraagd om je commentaar :blij:


Nou en?

:)

Imperatrice
15-09-05, 17:04
Geplaatst door Max Stirner
Nou en?

:)

en dan
:)

Max Stirner
15-09-05, 17:17
Geplaatst door Imperatrice
en dan
:)


:confused:


Tis de bedoeling dat je nu kwaad wordt......of beledigd bent..... :)

Maar als je niet van plan ben om je op de kast te laten jagen, zoek ik wel iemand anders....

Imperatrice
15-09-05, 17:19
Geplaatst door Max Stirner
:confused:


Tis de bedoeling dat je nu kwaad wordt......of beledigd bent..... :)

Maar als je niet van plan ben om je op de kast te laten jagen, zoek ik wel iemand anders....



Moet ik je dan uitschelden enzo? :loens:


Nahh.. ben een vreedzaam persoon :handbang:





(soms dan)

Max Stirner
15-09-05, 17:38
Geplaatst door Imperatrice [/i]
[B]Moet ik je dan uitschelden enzo? :loens:

Je hoeft helemaal niets......:engel:



Nahh.. ben een vreedzaam persoon :handbang:


Gut-a-gut......zeg dat dan meteen. Kga wel iemand anders zieken.

:)

Oeroeboeroe
15-09-05, 18:35
Geplaatst door Mill
Het tweede garnituur gaat stug door (Van 't Hek, De Jonge), de eenzame top stopt...

Jammer, maar ook stijlvol van Teeuwen.

De Jonge tweede garnituur? Ga je schamen! :aanwal:

Mill
15-09-05, 18:41
Geplaatst door Oeroeboeroe
De Jonge tweede garnituur? Ga je schamen! :aanwal:

Da's waar. Derde inmiddels.

Oeroeboeroe
15-09-05, 19:00
Geplaatst door Mill
Da's waar. Derde inmiddels.

:zozo: Ik heb het inderdaad over de De Jonge van de jaren tachtig.

Hij was toen echter dusdanig goed, dat hij nooit of te nimmer in relatie mag worden gebracht met het predikaat "tweede garnituur". :o

Mill
15-09-05, 19:12
Geplaatst door Oeroeboeroe
:zozo: Ik heb het inderdaad over de De Jonge van de jaren tachtig.

Hij was toen echter dusdanig goed, dat hij nooit of te nimmer in relatie mag worden gebracht met het predikaat "tweede garnituur". :o

Vooruit dan maar. :p

Dutsie
15-09-05, 19:37
Stopte Van 't Hek maar eens.

Pixelshade
15-09-05, 22:56
Aan Guzman heb ik genoeg, Hans was een schreeuwende spatader, om die grove Beatrix grap van hem kon ik nou weer wel om lachen

mulan
15-09-05, 23:05
Ieuww dat was dus uit zijn laatste show,die vond ik dus niets aan.Hans Teeuwen is gewoon absurd maar daarom des te grappiger.Zijn show Trui vond ik echt hilarisch.

mulan
15-09-05, 23:06
Geplaatst door Pixelshade
Aan Guzman heb ik genoeg, Hans was een schreeuwende spatader, om die grove Beatrix grap van hem kon ik nou weer wel om lachen

Ton zuur van Guzman was trouwens niet echt leuk.Bot weer wel.

Zwarte Schaap
16-09-05, 00:42
Ik moet helemaal niks hebben van al die (veredelde) moppentappers.

Oeroeboeroe
16-09-05, 00:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik moet helemaal niks hebben van al die (veredelde) moppentappers.

:duim: Precies. Die gozertjes spuien hun grappig bedoelde krachttermen maar op Vakkevullen!

Zwarte Schaap
16-09-05, 01:04
Geplaatst door Oeroeboeroe
:duim: Precies. Die gozertjes spuien hun grappig bedoelde krachttermen maar op Vakkevullen!

Praat me niet over vakkevullen. Dat lijkt wel een zelf uitgeroepen vrijstaat. Nog even ze gaan zich willen afscheiden. Ze zijn nu al een afgescheiden subforumpje geworden.

Tijd om dat rebelse tuig op te ruimen. Hun leidster is Pantera de eenoogige. Een woeste middeleeuwse oervrouw waar niemand om heen kan. Dat kun je wel zien aan haar 8294 bijdrages in vakkevullen. Dat is 25 % van alle bijdrages. Een goede tweede is onze Zorba de griek met 4958 bijdrages

Pixelshade
16-09-05, 01:51
Geplaatst door mulan
Ton zuur van Guzman was trouwens niet echt leuk.Bot weer wel.

dat is jouw mening, kben bij Ton Zuur geweest, vooral dat gedeelte over die politie agenten kon ik wel waarderen

Oeroeboeroe
16-09-05, 02:21
Geplaatst door Zwarte Schaap
Praat me niet over vakkevullen. Dat lijkt wel een zelf uitgeroepen vrijstaat. Nog even ze gaan zich willen afscheiden. Ze zijn nu al een afgescheiden subforumpje geworden.

Tijd om dat rebelse tuig op te ruimen. Hun leidster is Pantera de eenoogige. Een woeste middeleeuwse oervrouw waar niemand om heen kan. Dat kun je wel zien aan haar 8294 bijdrages in vakkevullen. Dat is 25 % van alle bijdrages. Een goede tweede is onze Zorba de griek met 4958 bijdrages

Het heeft incestueuze trekjes, dat klopt. Des te kwalijker dat de creator van het geheel, Barneveld, zijn handen er van af getrokken lijkt te hebben...

:o Hamas, Hamas, zonder Barneveld geen spaß!

Bofko
16-09-05, 07:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
Praat me niet over vakkevullen. Dat lijkt wel een zelf uitgeroepen vrijstaat. Nog even ze gaan zich willen afscheiden. Ze zijn nu al een afgescheiden subforumpje geworden.

Tijd om dat rebelse tuig op te ruimen. Hun leidster is Pantera de eenoogige. Een woeste middeleeuwse oervrouw waar niemand om heen kan. Dat kun je wel zien aan haar 8294 bijdrages in vakkevullen. Dat is 25 % van alle bijdrages. Een goede tweede is onze Zorba de griek met 4958 bijdrages

:hihi:

mulan
16-09-05, 11:25
Geplaatst door Pixelshade
dat is jouw mening, kben bij Ton Zuur geweest, vooral dat gedeelte over die politie agenten kon ik wel waarderen

Dat snap ik dat dat mijn mening is.Tuurlijk was het grappig,het zou toch treurig zijn als een caberetier niet grappig zou zijn alleen vond ik Bot leuker maar dat is dan weer mijn mening ja.

Lacoste
16-09-05, 11:34
Geplaatst door mulan
Dat snap ik dat dat mijn mening is.Tuurlijk was het grappig,het zou toch treurig zijn als een caberetier niet grappig zou zijn alleen vond ik Bot leuker maar dat is dan weer mijn mening ja.

jij hebt wel erg veel mening zeg http://img357.imageshack.us/img357/8397/souadhadj5gm.gif

mulan
16-09-05, 11:40
Geplaatst door Lacoste
jij hebt wel erg veel mening zeg http://img357.imageshack.us/img357/8397/souadhadj5gm.gif

Hmmmm ja dat was omdat die andere gast overtuigd was dat het mijn mening was,logisch anders zou ik het niet typen.Vandaar dat ik het overdrijf....of kwam dat naar jouw mening niet goed genoeg over?

Pixelshade
16-09-05, 11:45
Geplaatst door mulan
Hmmmm ja dat was omdat die andere gast overtuigd was dat het mijn mening was,logisch anders zou ik het niet typen.Vandaar dat ik het overdrijf....of kwam dat naar jouw mening niet goed genoeg over?

Ik ben die andere gast, maar doordat de forums van maroc.nl een puinhoop zijn stond ik ingelogd op mn andere nick, nu dat weer duidelijk is zal ik vertellen waarom ik de nadruk legde op jouw mening, namelijk omdat je zei:


Ton zuur van Guzman was trouwens niet echt leuk.Bot weer wel .

Je was vergeten te zeggen "ik vond" of "ik vind", magoed, ik verveel me, kga iets doen

mulan
16-09-05, 12:18
Geplaatst door Pixelshade
Ik ben die andere gast, maar doordat de forums van maroc.nl een puinhoop zijn stond ik ingelogd op mn andere nick, nu dat weer duidelijk is zal ik vertellen waarom ik de nadruk legde op jouw mening, namelijk omdat je zei:

Je was vergeten te zeggen "ik vond" of "ik vind", magoed, ik verveel me, kga iets doen

Wat een gebla om niets.I take full responsibility. :engel:

Commeilfaut
16-09-05, 14:30
Geplaatst door waterfiets
Hans Teeuwen stopt met cabaret maken
Van onze verslaggever Eric Arends

AMSTERDAM - Hans Teeuwen houdt het cabaret voorlopig voor gezien. Of hij nóóit meer op een podium zal staan, durft de cabaretier niet te zeggen, maar de komende jaren zal hij in elk geval geen nieuw programma maken. De voorstellingen matten hem ‘zo verschrikkelijk’ af, dat hij ‘gewoon even klaar’ is met cabaret.

‘Ik heb tien jaar cabaret gedaan, vijf programma’s gemaakt die eigenlijk allemaal wel succesvol waren, er is veel gelachen, ik heb veel applaus gekregen, maar als ik eraan terugdenk, is het eerste dat me te binnen schiet toch die ongelooflijke vermoeidheid’, zegt Teeuwen zaterdag in een interview met Volkskrant magazine.

‘Een cabaretprogramma moet je, zeker als je het goed wilt krijgen, toch minstens honderd keer spelen. Daar ben je dus wel anderhalf jaar zoet mee.’ Zo’n lange tour ziet hij zichzelf de komende tijd niet meer maken - ook al omdat zijn voorstellingen buitengewoon veel energie vergen.


‘Een van de attracties is dat het allemaal zo hyper is’, aldus de cabaretier. ‘Dus dat moet het ook steeds zijn. Ik wíl ook niet anders. Maar je kunt niet elke avond bevlogen op het podium staan.’

Dankzij zijn absurdistische en soms grove humor groeide Teeuwen onder jongeren uit tot een soort cult-held. Horden twintigers en dertigers kunnen complete scènes uit zijn werk naspelen.

Over twee weken debuteert Teeuwen met de film Masterclass als filmregisseur op het Nederlands Filmfestival. ‘Als je het me nu vraagt’, zegt Teeuwen, ‘dan vind ik filmen leuker en haal ik daar veel meer plezier en voldoening uit dan uit weer een nieuw cabaretprogramma. Cabaret is toch eentonig. In film zit meer variatie. Er gebeurt meer. Het geeft mij in elk geval het gevoel dat ik, voordat ik mezelf als cabaretier ga herhalen of in routine verval, een nieuw speeltje heb gevonden waar ik iets mee kan.’


Too bad. Hij is de enige cabaretier die, mijn inziens, het leven waard was. De rest kan fuck off and go to hell.