PDA

Bekijk Volledige Versie : Telecomwinkels in Nederland durven geen islammobieltjes verkopen



Marsipulami
15-09-05, 17:32
Islamobieltje in stilte verkocht
Door Yolanda Sjoukes


Donderdag 15 september 2005 - BREDA – Telecomwinkels in Nederland verkopen het islamobieltje niet of in stilte, uit angst voor vijandige reacties. Dat zegt directeur Peter Suyk- van Lebara Nederland, het bedrijf dat de speciale mobieltjes voor moslims maandag in Nederland introduceert.


„Belcompany is de enige telecomketen die het islamobieltje openlijk durft te verkopen“, aldus Suyk. „We hebben behalve Belcompany nog één andere grote klant die het wil verkopen, maar die wil absoluut niet in de publiciteit. Ook anderen willen hun naam per se niet genoemd zien.“ De mobiel bevat de complete korantekst, een gebedsalarm en een ingebouwd syteem dat de weg wijst naar Mekka. Suyk wijt de angst aan de negatieve denkbeelden over de islam na de moord op Theo van Gogh en de aanslagen in New York, Barcelona en Londen. „We onderhandelden met de winkelketens ten tijde van die aanslagen in Londen. Dat maakte het moeilijk.“ Op internet en op straat zijn de eerste grappen over ‘mobieltjes met springstof’ al gemaakt. „Tja, ik ken ze“, zegt Suyk. „Maar daar kan ik weinig mee. Het heeft niets met elkaar te maken.“ Joran Sluijter van de afdeling inkoop van Belcompany is verbaasd dat andere winkels alleen in stilte islamobiels verkopen. „Dit is voor ons geen kwestie van durven. Het gaat om een product voor een grote doelgroep.“ De Islamobiel ligt vanaf maandag in de winkel en kost 289 euro. Suyk: „Dat komt vooral door de software in het toestel. Het heeft vier jaar gekost om die te ontwikkelen.“

Het toestel is in Azië al op de markt. Het model in Nederland heeft geen fototoestel en mp3-speler. Daarom verwacht Lebara dat het vooral zal aanslaan bij oudere moslims.

Joesoef
15-09-05, 17:34
Wa moe da ding kosten. Ene, is er ook een carkit voor?

Marsipulami
15-09-05, 17:36
Geplaatst door Joesoef
Wa moe da ding kosten. Ene, is er ook een carkit voor?

289 euro

observer
15-09-05, 21:33
Geplaatst door Joesoef
Wa moe da ding kosten. Ene, is er ook een carkit voor? ja maar dan wil je auto alleen nog maar naar het oosten rijden
:D

Dutsie
15-09-05, 21:40
Komt er nou ook een grefo mobiel oppimpkit?

Zwarte Schaap
15-09-05, 21:52
Geplaatst door Dutsie
Komt er nou ook een grefo mobiel oppimpkit?

Open deur: Homobiel met anti-bactieriele laag.

Dutsie
15-09-05, 21:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
Open deur: Homobiel met anti-bactieriele laag.

Die is er speciaal voor aan zelfhaat lijdende indekasthomo's die denken dat zo'n anti-bactieriele laag nodig is.

Orakel
15-09-05, 22:20
Ik wil wel zo'n mobieltje dat je waarschuwt voor het type beller.

Line 1: Kruisvaarder.
Friends: Broedert.
Bussines: mede-combattant.
Miscellaenious: Evangelist.

delirious
15-09-05, 22:22
Geplaatst door Orakel
Ik wil wel zo'n mobieltje dat je waarschuwt voor het type beller.

Line 1: Kruisvaarder.
Friends: Broedert.
Bussines: mede-combattant.
Miscellaenious: Evangelist.

:hihi: En de Ladies? :argwaan:

Zwarte Schaap
15-09-05, 22:28
Geplaatst door Orakel
Ik wil wel zo'n mobieltje dat je waarschuwt voor het type beller.

Line 1: Kruisvaarder.
Friends: Broedert.
Bussines: mede-combattant.
Miscellaenious: Evangelist.

Dat bestaat al, alleen moet je het wel zelf instellen. Je kunt ze zelfs allemaal een eigen geluidje geven.

Orakel
15-09-05, 22:30
Geplaatst door delirious
:hihi: En de Ladies? :argwaan:

Line 1: Kelderslet
Line 2: Breezahslet
Line 3: Postzegeltje
Line 4: Zalig en onwetend
Line 5: Narrig en Snibbig *niet opnemen*
Line 6: Ex 1
Line 7: Ex 2
Line 8: a woman scorned
Line 9: Pandora *onmiddelijk deleten*

delirious
15-09-05, 22:31
Geplaatst door Orakel
Line 1: Kelderslet
Line 2: Breezahslet
Line 3: Postzegeltje
Line 4: Zalig en onwetend
Line 5: Narrig en Snibbig *niet opnemen*
Line 6: Ex 1
Line 7: Ex 2
Line 8: a woman scorned
Line 9: Pandora *onmiddelijk deleten*

:haha: top notch.

Orakel
15-09-05, 22:34
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat bestaat al, alleen moet je het wel zelf instellen. Je kunt ze zelfs allemaal een eigen geluidje geven.

:duim:
Thnx mate.
Maar weet je, ik heb echt geen idee wat die dingen allemaal kunnen. Als ik zo´n ding ga halen (op kosten van de baas) dan krijg ik altijd te horen wat ik er allemaal mee kan. Kan dat ding aansluiten op me mail, me fax, me uitlaat en me friteuse, maar dat wil ik echt niet weten.
Bellen, gebeld worden en sms-en. Meer dan zat.
En tegnwoordig heb ik de neiging: als iemand onderdrukt belt, niet opnemen. Show youself or lose yourself.

~Panthera~
15-09-05, 22:38
1.kliko.
2.shrank.
3.loser.
4.even worse.
5.dont think so.
6.**********
7.shove it.
8.hell no.
9.forget it.

:D

Dutsie
15-09-05, 22:41
Geplaatst door Orakel
:duim:

En tegnwoordig heb ik de neiging: als iemand onderdrukt belt, niet opnemen. Show youself or lose yourself.

Hmm.... kan ook zijn dat ze dan bellen met zo'n belcompany als Tele2 of zoiets, nr. wordt dan niet altijd meegegeven. Maar is wel irritant ja als je niet kan zien wie er belt.

Zwarte Schaap
15-09-05, 22:43
Geplaatst door Orakel
:duim:
Thnx mate.
Maar weet je, ik heb echt geen idee wat die dingen allemaal kunnen. Als ik zo´n ding ga halen (op kosten van de baas) dan krijg ik altijd te horen wat ik er allemaal mee kan. Kan dat ding aansluiten op me mail, me fax, me uitlaat en me friteuse, maar dat wil ik echt niet weten.
Bellen, gebeld worden en sms-en. Meer dan zat.
En tegnwoordig heb ik de neiging: als iemand onderdrukt belt, niet opnemen. Show youself or lose yourself.

Ik heb het goedkoopste mobieltje, kost 35 euro met 15 euro beltegoed. Iemand belt mij onderdrukt op? Dan neem ik automatisch niet op.

mark61
15-09-05, 22:43
Geplaatst door Dutsie
Hmm.... kan ook zijn dat ze dan bellen met zo'n belcompany als Tele2 of zoiets, nr. wordt dan niet altijd meegegeven. Maar is wel irritant ja als je niet kan zien wie er belt.

Als ze op mn vaste telefoon bellen tussen 18 en 22.00 willen ze wat verkopen. Dat doen ze geloof ik niet op mobiele ijzers. Zeker te duur.

delirious
15-09-05, 22:45
Geplaatst door mark61
Als ze op mn vaste telefoon bellen tussen 18 en 22.00 willen ze wat verkopen. Dat doen ze geloof ik niet op mobiele ijzers. Zeker te duur.

Exactemundo, en altijd unknown.

Orakel
15-09-05, 22:57
Geplaatst door Dutsie
Hmm.... kan ook zijn dat ze dan bellen met zo'n belcompany als Tele2 of zoiets, nr. wordt dan niet altijd meegegeven. Maar is wel irritant ja als je niet kan zien wie er belt.

Hmm, da woest ik nie.
Maar de ellende is dat ik me baasmobiel ook prive gebruik en me klanten hebben dat nummer ook. En die wil ik dus niet aan de lijn hebben als ik vrij ben.
Of het zijn inderdaad van die geile telemarketeers die al hijgend hun produkt door de lijn proberen te asemen.
Hoe ze aan me nummer komen, beats me, echt.
Had een keer zo'n miep van de Rabobank aan de lijn op me thuisnummer. Is een geheim nummer.
Ze vraagt niet hoe het met me is, of ik een fijne dag heb gehad, of ik met 'r uit wil of hoe lang ik al droog sta, neeheee, ze begint gelijk te drammen over een rechtsbijstandverzekering.
Dus ik zeg: luistert a sjarmotta, hoe kom jij aan me nummer.

Uhhh, zegt ze, u staat niet in het boek?

Nou, niet in jouw boek, anders had ik je gekend.

Schijnt dus dat bedrijven die nummers op kunnen kopen bij de KPN en dat het mag van de OPTA. En dan heb ik destijds veertig gulden betaald vor een geheim nummer. Go figure.

delirious
15-09-05, 23:00
Geplaatst door Orakel
Hmm, da woest ik nie.
Maar de ellende is dat ik me baasmobiel ook prive gebruik en me klanten hebben dat nummer ook. En die wil ik dus niet aan de lijn hebben als ik vrij ben.
Of het zijn inderdaad van die geile telemarketeers die al hijgend hun produkt door de lijn proberen te asemen.
Hoe ze aan me nummer komen, beats me, echt.
Had een keer zo'n miep van de Rabobank aan de lijn op me thuisnummer. Is een geheim nummer.
Ze vraagt niet hoe het met me is, of ik een fijne dag heb gehad, of ik met 'r uit wil of hoe lang ik al droog sta, neeheee, ze begint gelijk te drammen over een rechtsbijstandverzekering.
Dus ik zeg: luistert a sjarmotta, hoe kom jij aan me nummer.

Uhhh, zegt ze, u staat niet in het boek?

Nou, niet in jouw boek, anders had ik je gekend.

Schijnt dus dat bedrijven die nummers op kunnen kopen bij de KPN en dat het mag van de OPTA. En dan heb ik destijds veertig gulden betaald vor een geheim nummer. Go figure.



Dus ik zeg: luistert a sjarmotta, hoe kom jij aan me nummer. :lol:

Orakel
15-09-05, 23:04
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb het goedkoopste mobieltje, kost 35 euro met 15 euro beltegoed. Iemand belt mij onderdrukt op? Dan neem ik automatisch niet op.

Mobiel is mobiel. Makkelijk zat.
Alhoewel ik moet zeggen dat ik zo'n Yuppen-Nökia (zo'n 6310) heb en die zijn echt goed. Opladen is 1 keer per 2 weken en die dingen zijn niet stuk te krijgen, hoe je ook je best erop doet.
Ik wil d'r eigenlijk wel zo'n carkit bij, maar die is dan meer waard dan me auto. Beetje een vlag op een modderschuit.

Het ergste van die dingen vind ik nog steeds als mensen bellen en als eerste vragen: "Waar ben je?".

Alsof dat wat uitmaakt.
Mijn oudste broer die heeft daar ook een handje van. Maar die belt altijd en dan hangt ie gelijk op, zodat ik 'm dan trug moet bellen.
Die vraagt ook altijd: Waar ben je?

Laatse keer zei ik: "In de kerk, bel je zo trug." Het bleef heel lang stil aan de andere kant.
Ik heb die variant nog eens gebruikt met de synagoge en de slijterij en sindsdien vraagt ie het niet meer.

~Panthera~
15-09-05, 23:09
Geplaatst door Orakel
Mobiel is mobiel. Makkelijk zat.
Alhoewel ik moet zeggen dat ik zo'n Yuppen-Nökia (zo'n 6310) heb en die zijn echt goed. Opladen is 1 keer per 2 weken en die dingen zijn niet stuk te krijgen, hoe je ook je best erop doet.
Ik wil d'r eigenlijk wel zo'n carkit bij, maar die is dan meer waard dan me auto. Beetje een vlag op een modderschuit.

Het ergste van die dingen vind ik nog steeds als mensen bellen en als eerste vragen: "Waar ben je?".

Alsof dat wat uitmaakt.
Mijn oudste broer die heeft daar ook een handje van. Maar die belt altijd en dan hangt ie gelijk op, zodat ik 'm dan trug moet bellen.
Die vraagt ook altijd: Waar ben je?

Laatse keer zei ik: "In de kerk, bel je zo trug." Het bleef heel lang stil aan de andere kant.
Ik heb die variant nog eens gebruikt met de synagoge en de slijterij en sindsdien vraagt ie het niet meer.


:lol:

mark61
15-09-05, 23:12
Geplaatst door Orakel
Mobiel is mobiel. Makkelijk zat.
Alhoewel ik moet zeggen dat ik zo'n Yuppen-Nökia (zo'n 6310) heb en die zijn echt goed. Opladen is 1 keer per 2 weken en die dingen zijn niet stuk te krijgen, hoe je ook je best erop doet.
Ik wil d'r eigenlijk wel zo'n carkit bij, maar die is dan meer waard dan me auto. Beetje een vlag op een modderschuit.

Het ergste van die dingen vind ik nog steeds als mensen bellen en als eerste vragen: "Waar ben je?".

Alsof dat wat uitmaakt.
Mijn oudste broer die heeft daar ook een handje van. Maar die belt altijd en dan hangt ie gelijk op, zodat ik 'm dan trug moet bellen.
Die vraagt ook altijd: Waar ben je?

Laatse keer zei ik: "In de kerk, bel je zo trug." Het bleef heel lang stil aan de andere kant.
Ik heb die variant nog eens gebruikt met de synagoge en de slijterij en sindsdien vraagt ie het niet meer.

:hihi: :hihi:

Man hou nou op, ik was juist lodderig in slaap aan het vallen.

Oeroeboeroe
15-09-05, 23:26
Geplaatst door Orakel
Mobiel is mobiel. Makkelijk zat.
Alhoewel ik moet zeggen dat ik zo'n Yuppen-Nökia (zo'n 6310) heb en die zijn echt goed. Opladen is 1 keer per 2 weken en die dingen zijn niet stuk te krijgen, hoe je ook je best erop doet.
Ik wil d'r eigenlijk wel zo'n carkit bij, maar die is dan meer waard dan me auto. Beetje een vlag op een modderschuit.

Het ergste van die dingen vind ik nog steeds als mensen bellen en als eerste vragen: "Waar ben je?".

Alsof dat wat uitmaakt.
Mijn oudste broer die heeft daar ook een handje van. Maar die belt altijd en dan hangt ie gelijk op, zodat ik 'm dan trug moet bellen.
Die vraagt ook altijd: Waar ben je?

Laatse keer zei ik: "In de kerk, bel je zo trug." Het bleef heel lang stil aan de andere kant.
Ik heb die variant nog eens gebruikt met de synagoge en de slijterij en sindsdien vraagt ie het niet meer.

:p Ik ken iemand die 's avonds steevast de telefoon opneemt met: "Harrie's snackbar, goedenavond met Harrie..."

~Panthera~
15-09-05, 23:28
Geplaatst door Oeroeboeroe
:p Ik ken iemand die 's avonds steevast de telefoon opneemt met: "Harrie's snackbar, goedenavond met Harrie..."


Als je niemand meer aan de telefoon wilt hebben, moet je opnemen met : de kunstlullenfabriek. :hihi:

Je hoort geheid nooit meer iemand. :haha:

Dutsie
15-09-05, 23:53
Geplaatst door Orakel

Ze vraagt niet hoe het met me is, of ik een fijne dag heb gehad, of ik met 'r uit wil of hoe lang ik al droog sta, neeheee, ze begint gelijk te drammen over een rechtsbijstandverzekering.


Niet eens vragen hoe lang je droog staat? Wat een teletrut. :p

Dutsie
15-09-05, 23:54
Geplaatst door ~Panthera~
Als je niemand meer aan de telefoon wilt hebben, moet je opnemen met : de kunstlullenfabriek. :hihi:

Je hoort geheid nooit meer iemand. :haha:

Of ze plaatsen een bestelling. :nerveus:

~Panthera~
15-09-05, 23:55
Geplaatst door Dutsie
Of ze plaatsen een bestelling. :nerveus:


Shit, niet eens aan gedacht. :moe:

Schrappen maar.

:hihi:

Joesoef
16-09-05, 05:30
Geplaatst door Orakel
(zo'n 6310) heb en die zijn echt goed. Opladen is 1 keer per 2 weken en die dingen zijn niet stuk te krijgen, hoe je ook je best erop doet.
Ik wil d'r eigenlijk wel zo'n carkit bij, maar die is dan meer waard dan me auto. Beetje een vlag op een modderschuit.


Op marktplaats € 30,-, nieuw via internet zo,n €70,-. Wou dr ook nooit aan maar het is n heerlijk ding.

observer
16-09-05, 08:03
Geplaatst door delirious
:hihi: En de Ladies? :argwaan: hij neemt alleen voor je moeders en zusters op

en na huwelijk je vrouw en schoonmoeder :maf3:

er moeten natuurlijk wel covers voor komen

1 die maar een klein stukje scherm laat zien voor vrouwen

een nep prada,gucci,burberry versie voor de jongens

mischien iets met spoilers

zoveel mogelijkheden

:maf3:

nl-x
16-09-05, 08:16
Nou mensen... Ik zou zeggen, stap een een telecomwinkel in, en vraag of ze dat mobieltje nou toch verkopen... Als zij de winkel zijn die ze 'in het geniep' willen verkopen, lijkt het mij passend om ze eens een maandje gratis bannerruimte te geven met de tekst: "Hier willen ze aan moslims alleen onder te toonbank verkopen."

Wat een misselijkmakende klootzakken.
Wanneer krijgen wij een achteringang in de winkels, en een verbod op de hoofdingang?

Wide-O
16-09-05, 08:32
Slaperds. Een aanslag in Barcelona ? :schok:

nl-x
16-09-05, 08:44
Geplaatst door Wide-O
Slaperds. Een aanslag in Barcelona ? :schok:
wablief?

Wide-O
16-09-05, 08:47
Geplaatst door nl-x
wablief?



Suyk wijt de angst aan de negatieve denkbeelden over de islam na de moord op Theo van Gogh en de aanslagen in New York, Barcelona en Londen

delirious
16-09-05, 08:49
Geplaatst door Wide-O


:hihi: Jij Vlijmscherpe Belg....

Wide-O
16-09-05, 08:55
Geplaatst door delirious
:hihi: Jij Vlijmscherpe Belg....

:D

Nog los van het feit dat de aanslagen in Casablanca of Istanbul zelden in dat rijtje terechtkomen...

Enfin, terug naar de mobieltjes. Zijn moslims daar nou blij mee ? Ik heb zoiets van "aha, op die manier kunnen we ook weer geld slaan uit de zakken van de mensen", maar ik ben dan ook erg bevooroordeeld tegen mobieltjes - en de hele industrie die er achter hangt. Noem mij maar een mobielocist :student:

nl-x
16-09-05, 09:25
ROTFLMAO!!!

DeStorthoop
16-09-05, 12:02
Geplaatst door Alcibiades
Bij ons zou dat niet werken want wij mogen overal wel komen...

Antwoord maar een poosje met in een bordeel of een koffieshop als ze van je werk bellen dan.

observer
16-09-05, 12:35
als de complete koran op die moslirola staat moet hij dan net als een papieren versie beschouwd worden, dat kan lachen worden als ze vernietigd moeten worden

DeStorthoop
16-09-05, 14:43
Geplaatst door Alcibiades
Dat is waar. Als ik daar kom krijg ik ontslag.

:eek: Bij ons is het hooguit reden om je nog tijden scheef aan te kijken. Wij mogen namelijk komen waar we willen, maar er zijn wel een paar plaatsen waarvan men het vreemd vindt als je je er bevindt.