PDA

Bekijk Volledige Versie : Genoeg is Genoeg - 17 sept Amsterdam



freya
15-09-05, 20:47
Genoeg is Genoeg

Demonstratie op zaterdag 17 september, 13.00u, op de Dam in Amsterdam

Nederland maakt al sinds enkele jaren moeilijke tijden door. Niet alleen in sociaal opzicht, maar ook op het terrein van de etnische verhoudingen tekent zich een riskante tweedeling af. De spanningen rondom de migranten en moslims lopen sinds 11 september 2001 hoog op. Het kabinet dat de plicht heeft om de sociale en etnische cohesie te herstellen en alle burgers te beschermen, kiest bewust voor de politiek van confrontatie, provocatie en het tegen elkaar uitspelen van bevolkingsgroepen. Sterker nog, het kabinet heeft pertinent geweigerd om het Europees Verdrag ter bescherming van nationale minderheden van toepassing te verklaren voor etnische minderheden in Nederland.

Gebruikmakend van het anti-klimaat tegen de migranten in het algemeen en de moslims in het bijzonder drukt de regering maatregelen door die de rechten van deze burgers aanzienlijk aantasten. Zo wordt bijvoorbeeld het recht op gezinshereniging als gevolg van eenzijdige hoge inkomenseisen beknot en een inburgeringplicht op kosten van de mensen zelf ingevoerd. Tevens wordt de afhankelijkheid van de verblijfsvergunning van migrantenvrouwen verlengd van drie naar vijf jaar. Tegelijkertijd worden maatregelen voorbereid om eenzijdig de stichting van eigen scholen feitelijk tegen te gaan en burgers met de Nederlandse nationaliteit (Antilianen) het land uit te zetten. Een aantal van deze maatregelen leidt tot ongelijke behandeling en staat haaks op de Nederlandse grondwet en het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. De manier waarop vluchtelingen en asielzoekers in de illegaliteit gedumpt worden is inhumaan en mensonwaardig.

De denigrerende, intimiderende en arrogante toon van sommige bestuurders en politici tegen migranten en asielzoekers is koren op de molen van extreem-rechts en de racisten in het land, die tegenwoordig openlijk hun verwerpelijke ideologie kunnen etaleren. Nederland is tegenwoordig het Europese land met het grootste aantal racistische incidenten en fysiek geweld tegen migranten en hun gebouwen. In het kader van de terrorismebestrijding heeft het kabinet maatregelen aangekondigd die ons met grote zorg vervullen over de gevolgen daarvan voor de grondrechten van burgers. Immers burgers kunnen in hun vrijheid beperkt worden zonder een feitelijke en juridische verdenking. Zelfs rechters hebben protest aangetekend tegen deze dreigende uitholling van de rechtstaat. Het kabinet beseft niet dat de willekeur van dit soort maatregelen een verdere radicalisering in de hand werkt. Deze politiek is onverantwoord en moet daarom gekeerd worden.

In een samenleving waar burgers met verschillende sociaal-culturele achtergronden en religies leven, hebben wij een bestuur nodig dat integreert maar niet desintegreert. Wij willen graag in onderlinge solidariteit en bondgenootschap de maatschappelijke problemen aanpakken die onze samenleving raken, maar de sociale en culturele binding die daarvoor wenselijk en noodzakelijk is wordt door het bestuur zelf uitgehold.

In een tijd van een -al dan niet reële- dreiging voor onze politieke stelsel hebben wij een bestuur nodig dat juist vasthoudt aan onze democratie. In een tijd van onzekerheden, angst voor elkaar en etnische spanningen hebben wij een bestuur nodig dat verbindend optreedt en de mensen bijeen houdt: een bestuur dat van en voor iedereen is.

Wij nodigen daarom hierbij gaarne alle burgers uit, die Nederland in deze richting willen helpen ontwikkelen, om op 17 september 2005 naar Amsterdam te komen en met hun aanwezigheid en stem deze wensen tot uitdrukking te brengen.

Laten we samen ons ongenoegen kenbaar maken en zo werken aan een vreedzaam, veilig en verenigd Nederland.

Het Landelijk Comité 'Genoeg is genoeg'.


www.genoegisgenoeg.net

Oeroeboeroe
15-09-05, 21:00
Geplaatst door freya
Genoeg is Genoeg

Demonstratie op zaterdag 17 september, 13.00u, op de Dam in Amsterdam

Nederland maakt al sinds enkele jaren moeilijke tijden door. Niet alleen in sociaal opzicht, maar ook op het terrein van de etnische verhoudingen tekent zich een riskante tweedeling af. De spanningen rondom de migranten en moslims lopen sinds 11 september 2001 hoog op. Het kabinet dat de plicht heeft om de sociale en etnische cohesie te herstellen en alle burgers te beschermen, kiest bewust voor de politiek van confrontatie, provocatie en het tegen elkaar uitspelen van bevolkingsgroepen. Sterker nog, het kabinet heeft pertinent geweigerd om het Europees Verdrag ter bescherming van nationale minderheden van toepassing te verklaren voor etnische minderheden in Nederland.

Gebruikmakend van het anti-klimaat tegen de migranten in het algemeen en de moslims in het bijzonder drukt de regering maatregelen door die de rechten van deze burgers aanzienlijk aantasten. Zo wordt bijvoorbeeld het recht op gezinshereniging als gevolg van eenzijdige hoge inkomenseisen beknot en een inburgeringplicht op kosten van de mensen zelf ingevoerd. Tevens wordt de afhankelijkheid van de verblijfsvergunning van migrantenvrouwen verlengd van drie naar vijf jaar. Tegelijkertijd worden maatregelen voorbereid om eenzijdig de stichting van eigen scholen feitelijk tegen te gaan en burgers met de Nederlandse nationaliteit (Antilianen) het land uit te zetten. Een aantal van deze maatregelen leidt tot ongelijke behandeling en staat haaks op de Nederlandse grondwet en het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. De manier waarop vluchtelingen en asielzoekers in de illegaliteit gedumpt worden is inhumaan en mensonwaardig.

De denigrerende, intimiderende en arrogante toon van sommige bestuurders en politici tegen migranten en asielzoekers is koren op de molen van extreem-rechts en de racisten in het land, die tegenwoordig openlijk hun verwerpelijke ideologie kunnen etaleren. Nederland is tegenwoordig het Europese land met het grootste aantal racistische incidenten en fysiek geweld tegen migranten en hun gebouwen. In het kader van de terrorismebestrijding heeft het kabinet maatregelen aangekondigd die ons met grote zorg vervullen over de gevolgen daarvan voor de grondrechten van burgers. Immers burgers kunnen in hun vrijheid beperkt worden zonder een feitelijke en juridische verdenking. Zelfs rechters hebben protest aangetekend tegen deze dreigende uitholling van de rechtstaat. Het kabinet beseft niet dat de willekeur van dit soort maatregelen een verdere radicalisering in de hand werkt. Deze politiek is onverantwoord en moet daarom gekeerd worden.

In een samenleving waar burgers met verschillende sociaal-culturele achtergronden en religies leven, hebben wij een bestuur nodig dat integreert maar niet desintegreert. Wij willen graag in onderlinge solidariteit en bondgenootschap de maatschappelijke problemen aanpakken die onze samenleving raken, maar de sociale en culturele binding die daarvoor wenselijk en noodzakelijk is wordt door het bestuur zelf uitgehold.

In een tijd van een -al dan niet reële- dreiging voor onze politieke stelsel hebben wij een bestuur nodig dat juist vasthoudt aan onze democratie. In een tijd van onzekerheden, angst voor elkaar en etnische spanningen hebben wij een bestuur nodig dat verbindend optreedt en de mensen bijeen houdt: een bestuur dat van en voor iedereen is.

Wij nodigen daarom hierbij gaarne alle burgers uit, die Nederland in deze richting willen helpen ontwikkelen, om op 17 september 2005 naar Amsterdam te komen en met hun aanwezigheid en stem deze wensen tot uitdrukking te brengen.

Laten we samen ons ongenoegen kenbaar maken en zo werken aan een vreedzaam, veilig en verenigd Nederland.

Het Landelijk Comité 'Genoeg is genoeg'.


www.genoegisgenoeg.net

Laat ik mezelf maar even te kakken zetten...ik kom niet, omdat ik in Wassenaar een boot(je) moet ophalen.

Ik weet hoe het klinkt...

Ben er wel bij de 24e (had ik al gepland).http://www.keerhettij.nl/keerhettij/logoBH.jpg

:o Zaterdag 24 september, 13.00 uur Binnenhof. Max Stirner mag ook komen.

Max Stirner
15-09-05, 21:22
Geplaatst door Oeroeboeroe
Ben er wel bij de 24e (had ik al gepland).http://www.keerhettij.nl/keerhettij/logoBH.jpg

:o Zaterdag 24 september, 13.00 uur Binnenhof. Max Stirner mag ook komen.


'Keer het Tij?'

Is dat een demonstratie tegen tsunami`s ofzo?

Sympathiek initiatief....je kan op me rekenen, ik ben ook erg tegen tsunami`s.

Oeroeboeroe
15-09-05, 21:24
Geplaatst door Max Stirner
'Keer het Tij?'

Is dat een demonstratie tegen tsunami`s ofzo?

Sympathiek initiatief....je kan op me rekenen, ik ben ook erg tegen tsunami`s.

:boer: Ja, het is tegen tsunami's. Hoe laat zie ik je waar?

Max Stirner
15-09-05, 21:30
Geplaatst door Oeroeboeroe
:boer: Ja, het is tegen tsunami's. Hoe laat zie ik je waar?


Om 9.00 uur, in het torentje van Balkenende.

Je kan me herkennen aan mijn Mussolini-t-shirt en mijn gewassen haren..... :roker:

Oeroeboeroe
15-09-05, 23:06
Geplaatst door Max Stirner
Om 9.00 uur, in het torentje van Balkenende.

Je kan me herkennen aan mijn Mussolini-t-shirt en mijn gewassen haren..... :roker:

:roker: DECREET :roker:

Not good enough. Jij gaat je demo-debuut maken de 24e. Ik betaal de drankjes.

Ik heb gezegd.

waterfiets
16-09-05, 08:12
Geplaatst door Oeroeboeroe
Laat ik mezelf maar even te kakken zetten...ik kom niet, omdat ik in Wassenaar een boot(je) moet ophalen.

Helaas ik kan ook niet. Ik moet net aan een race meedoen wie het eerst in Moskou aankomt vanuit Parijs met zijn Ferrari zonder champagne of cocaïne te morsen onderweg.

freya
16-09-05, 08:33
Gelukkig heb ik niet genoeg geld voor bootjes en ferrari's :strik:

En dat geeft mij tijd om me met echt belangrijke dingen bezig te houden :ego:

freya
16-09-05, 22:10
Up :roken:

Oeroeboeroe
16-09-05, 22:21
Geplaatst door freya
Up :roken:

:) Volkomen gelijk.


:regie: GROTE MAROC.NL MEETING MORGEN IN AMSTERDAM OM 13.00 UUR OP DE DAM!

Commeilfaut
16-09-05, 22:23
Maar elke ongewassen aap die met een bord: dat hij
vóór dit, of tegen dat is, het verkeer verspert,
ziet 's avonds reeds zijn smoel op de tee vee.
Toch goed dat er een God is.

MaRiaH
16-09-05, 22:29
Geplaatst door Alcibiades
Eén van de ondertekenaars op de lijst voor steunverklaring:

06-09-2005 20:46:45 Mohammed B., Soldaat van Allah, Amsterdam

Hij zal waarschijnlijk niet meelopen maar hij heeft dus toch bezoek kunnen ontvangen!

Dat meen je niet??
nou met zo n demonstratie zou ik niet eens geassocieerd willen worden..

whahah soldaat van Allah.. de engerd. :regie:

Dat is echt zonde van het doel van de demonstratie, want dit zal vast en zeker worden genoemd en leidt alleen tot vooroordelen.
Hoe kunnen ze die loser nu op de lijst zetten.. :wow:

freya
16-09-05, 22:33
Geplaatst door MaRiaH
Dat meen je niet??
nou met zo n demonstratie zou ik niet eens geassocieerd willen worden..

whahah soldaat van Allah.. de engerd. :regie:

Dat is echt zonde van het doel van de demonstratie, want dit zal vast en zeker worden genoemd en leidt alleen tot vooroordelen.
Hoe kunnen ze die loser nu op de lijst zetten.. :wow:

Iedereen kan daar zo maar willekeurig welke naam invullen :moe:

freya
16-09-05, 22:34
Geplaatst door freya
Iedereen kan daar zo maar willekeurig welke naam invullen :moe:

Tis btw een gigalange lijst. Wel erg toevallig dat GJ juist die naam ertussen gevonden heeft.

Dat zet je aan het denken over wie er zo'n originele grap heeft uitgehaald :zozo:

MaRiaH
16-09-05, 22:41
Geplaatst door freya
Tis btw een gigalange lijst. Wel erg toevallig dat GJ juist die naam ertussen gevonden heeft.

Dat zet je aan het denken over wie er zo'n originele grap heeft uitgehaald :zozo:

Hoe dan ook.. de organisatie kan hem toch schrappen..

ik hoor het alweer op het journaal..

grote demonstratie bla bla omdat de samenleving anti-islamisering bla bla bla
Mohammed B. staat ook op de lijst bla bla

freya
16-09-05, 22:54
Geplaatst door MaRiaH
Hoe dan ook.. de organisatie kan hem toch schrappen..

ik hoor het alweer op het journaal..

grote demonstratie bla bla omdat de samenleving anti-islamisering bla bla bla
Mohammed B. staat ook op de lijst bla bla

Ik denk dat ze het te druk hebben met het regelen van de ordedienst enz.

De organisatie van zo'n demo komt in de praktijk altijd neer op maar een half handjevol mensen.

Oeroeboeroe
16-09-05, 23:19
Geplaatst door Commeilfaut
Maar elke ongewassen aap die met een bord: dat hij
vóór dit, of tegen dat is, het verkeer verspert,
ziet 's avonds reeds zijn smoel op de tee vee.
Toch goed dat er een God is.

:tover: Maar elke ongewassen aap die met een mail, dat hij vóór dit, of tégen dat is, het internetverkeer verspert,
ziet 's avonds reeds zijn infantiele prik op Maroc.nl.
Toch goed dat er een Beheerder is.

Oeroeboeroe
16-09-05, 23:24
Geplaatst door Alcibiades
Dit is hem helemaal: :tover: Maar elke ongewassen aap die met een mail, dat hij vóór dit, of tégen dat is, het internetverkeer verspert, ziet 's avonds reeds zijn infantiele prik op Maroc.nl. Toch goed dat er een Beheerder is.

:zwaai:

MaRiaH
16-09-05, 23:26
Geplaatst door freya
Ik denk dat ze het te druk hebben met het regelen van de ordedienst enz.

De organisatie van zo'n demo komt in de praktijk altijd neer op maar een half handjevol mensen.

ja en DAT is nu eigenlijk weer jammer.. :jammer:

RinC
16-09-05, 23:28
Geplaatst door MaRiaH
Hoe dan ook.. de organisatie kan hem toch schrappen..

ik hoor het alweer op het journaal..

grote demonstratie bla bla omdat de samenleving anti-islamisering bla bla bla
Mohammed B. staat ook op de lijst bla bla


Jezus, het is Alcibiades zelf! :boogjes:

MaRiaH
16-09-05, 23:29
Geplaatst door RinC
Jezus, het is Alcibiades zelf! :boogjes:

:schok: :melig2:

Oeroeboeroe
16-09-05, 23:39
Geplaatst door Alcibiades
Kom joh, gooi hem er nog een derde keer uit. En nu in het paars.

:fpotver:

Joesoef
16-09-05, 23:50
Geplaatst door Alcibiades
Eén van de ondertekenaars op de lijst voor steunverklaring:

06-09-2005 20:46:45 Mohammed B., Soldaat van Allah, Amsterdam

Hij zal waarschijnlijk niet meelopen maar hij heeft dus toch bezoek kunnen ontvangen!


Geen zorgen Mo B zit per 6-12 in spanje.

Oeroeboeroe
17-09-05, 01:45
:regie: LET OP: JE KAN GOEDKOOP DEMONSTREREN DE 17e en de 24e. KRUIDVAT VERHANDELT GOEDKOPE TREINKAARTJES.


Winkelketen Kruidvat heeft momenteel een aanbieding die het mogelijk maakt om een hele zaterdag of zondag per trein door Nederland te reizen voor maar 9,95! Je kunt er op zaterdag 24 september dus ook mee naar de omsingelingsactie van Keer het Tij reizen in Den Haag (en de 17e naar Amsterdam).

De kaartjes zijn te koop in Kruidvat-winkels van dinsdag 6 september t/m 17 september 2005 (opschieten dus). Je kunt maximaal 4 kaartjes per persoon kopen en zolang de voorraad strekt. Dus zorg dat je er snel bij bent. Het kaartje is alleen geldig op een zaterdag of een zondag vanaf 10 september t/m 30 oktober 2005.
**************************************************

MaRiaH
17-09-05, 02:03
Geplaatst door Oeroeboeroe
:regie: LET OP: JE KAN GOEDKOOP DEMONSTREREN DE 17e en de 24e. KRUIDVAT VERHANDELT GOEDKOPE TREINKAARTJES.


Winkelketen Kruidvat heeft momenteel een aanbieding die het mogelijk maakt om een hele zaterdag of zondag per trein door Nederland te reizen voor maar 9,95! Je kunt er op zaterdag 24 september dus ook mee naar de omsingelingsactie van Keer het Tij reizen in Den Haag (en de 17e naar Amsterdam).

De kaartjes zijn te koop in Kruidvat-winkels van dinsdag 6 september t/m 17 september 2005 (opschieten dus). Je kunt maximaal 4 kaartjes per persoon kopen en zolang de voorraad strekt. Dus zorg dat je er snel bij bent. Het kaartje is alleen geldig op een zaterdag of een zondag vanaf 10 september t/m 30 oktober 2005.
**************************************************

die zijn allang uitverkocht.. :aanwal:

MaRiaH
17-09-05, 02:05
Geplaatst door Joesoef
Geen zorgen Mo B zit per 6-12 in spanje.

Gaat ie met zwarte piet mee in de zak? :rolleyes:


Met de roe en in de zak naar Spanje..
appeltjes van Oranje.. :D

wytze
19-09-05, 11:15
Het was een prima manifestatie op de Dam afgelopen zaterdag. Er waren met name veel 1e generatie migranten. Waren er mensen van dit forum aanwezig? zoja, dan ben ik benieuwd wat je ervan vond.

freya
19-09-05, 11:25
Geplaatst door wytze
Het was een prima manifestatie op de Dam afgelopen zaterdag. Er waren met name veel 1e generatie migranten. Waren er mensen van dit forum aanwezig? zoja, dan ben ik benieuwd wat je ervan vond.

Zie:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=152863

wytze
19-09-05, 11:41
dank freya, die had ik nog niet gezien.
ik snap niet helemaal waarom die uil oeroeboeroe Mohammed Rabbae een sjoemelaar vindt.
Rabbae heeft als voorzitter van het comiote genoeg is genoeg een half jaar hard gewerkt aan deze manifestatie. Ik heb Rabbae dit jaar een aantal maal een toespraak zien houden en elke keer ben ik weer onder de indruk van hem.

Alien1375
19-09-05, 11:50
’Genoeg is genoeg’, alleen de naam klopt

door Sylvain Ephimenco

Was het maar zo makkelijk. Kon ik maar, net als de oppositiepartijen die vandaag in Amsterdam gaan demonstreren met op de lippen de slogan ’Genoeg is genoeg’, de schuld van onze gezamenlijke malaise op het conto van de regering schuiven.

Kon ik maar die magische bril opzetten die de werkelijkheid naar eigen wens en voor het eigen politieke comfort beknot en vervormt. De organisatoren van de manifestatie hebben het over tijden ’van etnische spanningen’ die door deze regering worden aangewakkerd. Ik weet dat niet alle maatregelen die door het kabinet worden voorgesteld op het gebied van inburgering, immigratie of strijd tegen het terrorisme, goed doordacht zijn. Haast kan soms een slechte raadgever zijn. Maar om nu te durven poneren, zoals het in het manifest van ’Genoeg is genoeg’ staat, dat deze regering ’bewust kiest voor de politiek van confrontatie, provocatie en het tegen elkaar uitspelen van bevolkingsgroepen’?

Welke democratische regering zou de civiele vrede van zijn eigen land willen ondermijnen door etnische spanningen bewust te stimuleren? Zou de huidige situatie soms niet een tikkeltje ingewikkelder zijn dan de organisatoren van ’Genoeg is genoeg’ ons willen doen geloven?
De enige halve concessie aan die hardnekkige en complexe realiteit die ik in die tekst vond, was deze zin: ’In een tijd van een –al dan niet reële – dreiging voor ons politieke stelsel hebben wij een bestuur nodig dat juist vasthoudt aan onze democratie.’ Al dan niet reëel? Je proeft de argwaan. Je leest bijna de beschuldiging van manipulatie.
Gisteren nam ik de metro en werd via elektronische en gesproken boodschappen tot waakzaamheid opgeroepen: Let op achtergelaten bagage. Zou dit ook een slinkse zet van de regering kunnen zijn om ons angst aan te jagen? Even later las ik op de voorpagina van de Volkskrant de getuigenis van een zestienjarig meisje dat met Nouredine el F. (die wegens terrorisme achter de tralies zit) kortstondig islamitisch was getrouwd. Met behulp van gruwelvideo’s en indoctrinatie werd ze klaargestoomd om in een Nederlands winkelcentrum zichzelf tot ontploffing te brengen. Zou ook de Volkskrant in het complot zitten dat tot doel heeft bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten?
Zaterdag in een prachtige aflevering van de Tien Geboden gaf de door de politie beveiligde Afshin Ellian toe dat hij de vrijheid van zijn interviewer begeerde: ’Jij passeert straks de bewaker en loopt gewoon naar buiten. Je stapt in je auto en je rijdt door de stad. Je kunt gaan en staan waar je wilt.’
Woensdag in zijn column in de Groene beschreef publicist Theodor Holman hoe hij, in zijn stad Amsterdam, keer op keer wordt uitgescholden en bedreigd: ’Jij, vriend van Theo van Gogh, jou moeten ze ook de keel afsnijden.’ Maar hierover, over een land waar je voortaan wegens je opinie of politieke opvattingen voor je leven moet vrezen, zal het niet gaan bij de manifestanten van ’Genoeg is genoeg’. Daarvoor zou waarschijnlijk een heel ander soort manifestatie gehouden moeten worden. Met, wat mij betreft, dezelfde naam.


www.trouw.nl

wytze
19-09-05, 12:06
Ephimenco heeft kennelijk gemist dat de manifestatie zich ook uitdrukkelijk tegen extremisme keerde. :rolleyes:

observer
19-09-05, 14:26
Geplaatst door wytze
Ephimenco heeft kennelijk gemist dat de manifestatie zich ook uitdrukkelijk tegen extremisme keerde. :rolleyes: lees het 1e bericht met de tekst van genoeg is genoeg en vertel me waar dat staat (tip het woord extreem komt er 1 maal in voor en niet mbt extreem religieus) de enige verwijzing is "n een tijd van een -al dan niet reële- dreiging" wat zelfs nog de suggestie wekt dat er niets aan de hand is

blind is blind had een leuke subtitel geweest

wytze
19-09-05, 14:31
Geplaatst door observer



blind is blind had een leuke subtitel geweest



subtitel van de poster:

Voor gelijke grondrechten in een democratische rechtsstaat. Tegen racisme, extremisme, discriminatie en uitsluiting.

freya
19-09-05, 15:32
Geplaatst door wytze
Ephimenco heeft kennelijk gemist dat de manifestatie zich ook uitdrukkelijk tegen extremisme keerde. :rolleyes:

Als ie een echte vent was, dan was hij daar zelf even gaan kijken en luisteren.

Maar nee, mijnheer had zijn kleinzielige oordeel al klaar.