PDA

Bekijk Volledige Versie : Eén op de drie daders allochtoon



Yon-Rogg
16-09-05, 07:41
Iets meer dan eenderde van alle verdachten die de politie vorig jaar aanhield, was van allochtone afkomst. Dat blijkt uit de vandaag gepubliceerde Landelijke criminaliteitskaart van de politie, waarin voor het eerst cijfers over afkomst zijn opgenomen.

De cijfers over verdachten zijn representatief voor de afkomst van daders, aldus woordvoerder Bakker van het Nederlands politie instituut. De gegevens maken duidelijk dat allochtonen vaker met justitie in aanraking komen dan autochtonen. Hoewel verantwoordelijk voor eenderde van de misdrijven, is minder dan eenvijfde van de bevolking van niet-Nederlandse afkomst.

Autochtonen plegen volgens de criminaliteitskaart 56 procent van de delicten. Daarnaast onderscheidt de politie een groep "niet-ingezetenen". Die bestaat onder meer uit illegalen, drugstoeristen en zwervers. Vorig jaar behoorde bijna 10 procent van de verdachten daartoe.

Crimineel gedrag komt het vaakst voor onder allochtonen afkomstig van de Antillen. Ruim 7,5 procent van deze bevolkingsgroep werd in 2004 als verdachte aangemerkt, tegen ruim 6 procent van de Marokkanen en 5 procent van de Surinamers. Van de autochtone Nederlanders was iets meer dan 1 procent verdacht.

In het algemeen gaat het volgens de politie de goede kant op met de criminaliteit in Nederland. Voor het vierde jaar op rij werden meer verdachten aangehouden, terwijl voor het tweede jaar achtereen minder misdrijven werden geteld. 'De extra inspanningen beginnen vruchten af te werpen', zegt Bakker.

De cijfers over het aantal misdrijven zijn gebaseerd op aangiftes, wat volgens de politie een betrouwbare graadmeter is. De woorvoerder denkt niet dat hierin een daling waarneembaar is doordat mensen minder bereid zijn aagifte te doen. 'De aangiftebereidheid schommelt al jaren rond hetzelfde niveau en is zeker bij zwaardere misdrijven vrij hoog.'

Vooral in de grote steden is de afname van de criminaliteit te zien. In kleinere gemeenten is daarentegen sprake van een lichte toename. Een trend die zich de afgelopen jaren aftekende en verder doorzet, is de toename van het aantal geweldsdelicten. Daar tegenover staat een afname van inbraken en diefstal.

http://www.overheidsinformatie.nl/default.asp?orgidt=Org_018644

Joesoef
16-09-05, 07:46
En om wat voor een delicten gaat het dan?

Orakel
16-09-05, 08:15
Geplaatst door Yon-Rogg
Eén op de drie daders allochtoon (#)

Iets meer dan eenderde van alle verdachten


:fplet:

Timoesh
16-09-05, 08:26
Geplaatst door Orakel
:fplet:


En die ene is zeker van Marokkaanse afkomst, goh. :moe:

delirious
16-09-05, 08:57
Is dit allemaal inclusief witte-boord, of exclusief.

observer
16-09-05, 08:59
zijn toch zeer schokkende cijfers die je niet zomaar mer discriminatie of stigmatiseren kan afdoen

zeker als je nog gaat filteren en je realiseerd dat dan de criminaliteit onder jonge mannen (die traditioneel het leeuwendeel plegen) wel zeer hoog moet zijn

in het verleden over dordrecht wel cijfers gehoord van meer dan 20% van de antillianen

freya
16-09-05, 09:25
Geplaatst door observer
zijn toch zeer schokkende cijfers die je niet zomaar mer discriminatie of stigmatiseren kan afdoen


Gelul, als jij een beetje uit je doppen kijkt, zal je kunnen zien hoe er extra wordt gerageerd zodra er iets met Marokkanen aan de hand is.

Dat heeft wel degelijk met stigmatisering en discriminatie te maken.

1 voorbeeld;

'snachts geschreeuw in de straat:
"ga terug naar je eigen land"
"het is altijd hetzelfde met jullie kut moslims"
"vind je het gek dat iedereen een hekel heeft aan Marokkanen"

Ik ga op het balkon kijken en zie dat 2 Marokkaanse jongens ruzie hebben met een buurman op zijn balkon.

Zij schelden wat terug over sexuele handelingen met moeders, maar ik hoor ook:
"dat is mijn eigen fiets idioot" en
"OK, jij wil de politie bellen, dat zal ik zelf wel even voor je doen"

En dat doen ze dan ook.
Ik kleed me aan en ga naar buiten, eerdere ervaringen hebben nl geleerd dat het soms nodig is om er als neutrale, want blanke, getuige bij te komen staan.

Politie constateert dat deze jongens hun eigen fiets uit het rek aan het pakken waren ( de agent laat mij de sleuteltjes zien) en dat de blanke buurman dacht dat ze aan het jatten waren en meteen begon te schelden.
De jongens wilden aangifte doen van discriminatie, maar dat zou niet kunnen, want niet ernstig genoeg. Maar de wijkagent zou bericht krijgen en eens een hartig woordje met deze buurman gaan spreken.

Nu komt het:
2 weken later informeer ik bij de wijkagent naar de afloop.
Na lang nadenken herinnert hij zich een aantekening over een incident in mijn straat:

Marokkanen die waarschijnlijk probeerden een fiets te jatten, geen woord over dicriminerende scheldpartijen en eigen fietssleuteltjes!

Ik heb hem gevraagd dit verder uit te zoeken, nu weer 2 weken later heb ik nog steeds niks gehoord.


Zo ontstaan dit soort statistieken dus :moe:

Marsipulami
16-09-05, 09:43
Geplaatst door freya


Marokkanen die waarschijnlijk probeerden een fiets te jatten, geen woord over dicriminerende scheldpartijen en eigen fietssleuteltjes!

Ik heb hem gevraagd dit verder uit te zoeken, nu weer 2 weken later heb ik nog steeds niks gehoord.


Zo ontstaan dit soort statistieken dus :moe: [/B]


Een paar straten van hier waren wegenwerken aan de gang. Er lag een hele berg kasseien. Een Marokkaan zag de kans schoon om wat kasseiwegeltjes aan te leggen in zijn tuin. Zodra de arbeiders 's avonds vertrokken waren trok de Marokkaan er op uit met de kruiwagen om kasseien te gaan halen.

Toen hij daar zo bezig was met het vullen van zijn kruiwagen kwam er een politiecombi langsgereden. De politie zag de Marokkaan bezig met laden en riep "Helaba !! Wat ben je daar aan het doen met die kasseien ?"

De Marokkaan zei: "Ik had thuis nog wat kasseien die er net zo uitzagen als de kasseien van deze wegenwerken. Ik kom mijn kasseien hier bij deze hier neerleggen, dan ben ik er van af."

De agent riep: "Niks daar van. Dat is niet toegestaan. Begin maar onmiddelijk met die kasseien terug op te laden en terug te brengen. Als we straks langskomen dan moet die berg hier weg zijn."

:p

delirious
16-09-05, 09:52
Geplaatst door Marsipulami
Een paar straten van hier waren wegenwerken aan de gang. Er lag een hele berg kasseien. Een Marokkaan zag de kans schoon om wat kasseiwegeltjes aan te leggen in zijn tuin. Zodra de arbeiders 's avonds vertrokken waren trok de Marokkaan er op uit met de kruiwagen om kasseien te gaan halen.

Toen hij daar zo bezig was met het vullen van zijn kruiwagen kwam er een politiecombi langsgereden. De politie zag de Marokkaan bezig met laden en riep "Helaba !! Wat ben je daar aan het doen met die kasseien ?"

De Marokkaan zei: "Ik had thuis nog wat kasseien die er net zo uitzagen als de kasseien van deze wegenwerken. Ik kom mijn kasseien hier bij deze hier neerleggen, dan ben ik er van af."

De agent riep: "Niks daar van. Dat is niet toegestaan. Begin maar onmiddelijk met die kasseien terug op te laden en terug te brengen. Als we straks langskomen dan moet die berg hier weg zijn."

:p

:lol: Is dit waar gebeurd?

assassijn
16-09-05, 10:20
Wat ik mij altijd afvraag bij dit soort “onderzoeken”, is of de daders veelplegers zijn of individuele gevallen.
Een allochtone junk die 10 keer in de week een autoradio jat, om zijn verslaving te kunnen bekostigen, kan natuurlijk in de boeken gaan als allochtoon die 10 criminele feiten heeft gepleegd. Het kan echter ook in de boeken gaan als 10 criminele feiten waarbij alle tien de keren een allochtoon was betrokken .


Maar nu ben ik waarschijnlijk alles weer goed aan het praten en de schuld af te schuiven op het hatelijke westen :rood:

wytze
16-09-05, 10:45
Geplaatst door delirious
Is dit allemaal inclusief witte-boord, of exclusief.


exclusief uiteraard. :roker:

mark61
16-09-05, 11:03
Geplaatst door Orakel
:fplet:

Interessant inderdaad. Zet eerder de deur wagenwijd open naar een vermoeden van vooringenomenheid van de politie.

~Panthera~
16-09-05, 11:39
Geplaatst door assassijn

Maar nu ben ik waarschijnlijk alles weer goed aan het praten en de schuld af te schuiven op het hatelijke westen :rood:

Zoals gewoonlijk. :ego:

:hihi:

jan1974
16-09-05, 11:52
Geplaatst door assassijn
..... Maar nu ben ik waarschijnlijk alles weer goed aan het praten en de schuld af te schuiven op het hatelijke westen :rood:
Het westen heeft ook schuld. Criminalitietsbestrijding is in princiepe de taak van de Nederlandse (westerse) overheid en niet van de gemeenschap zelf. Je zou zelfs kunnen zeggen dat de overheid doelbewust of niet haat zaait tegenover allochtonen door de criminaliteitsbestrijding te laten verslonsen. Bevolkingsgroepen komen op die manier tegenoverelkaar te staan.

Wizdom
16-09-05, 13:40
Dat gaat alleen om kleine criminaliteit en niet over oplichting, vermogensdelicten en belasting ontduiking....

nard
16-09-05, 13:46
:maf2:

En wederom laat men hele emmers Turtle-wax en meubelolie aanrukken om de krassen uit de lak te poetsen.....

observer
16-09-05, 13:53
Gelul, als jij een beetje uit je doppen kijkt, zal je kunnen zien hoe er extra wordt gerageerd zodra er iets met Marokkanen aan de hand is. dat klopt echter dat doet niets af aan het feit en aan de cijfers


Dat heeft wel degelijk met stigmatisering en discriminatie te maken. of met de vele gevallen, kwantiteit en soort criminaliteit maakt ook uit, een drugsdealer die 500 kg coke het land binnenbrengt is erger dan zakkenrollen, maar omdat het een direct effect op een indivueel slachtoffer heeft zal het als veel erger ervaren worden

bovendien helft de omerta in marokkaanse kringen en het bijna ziekelijke "het is zo'n aardige jongen" als er iemand gegrepen wordt ook niet mee in het beeld wat er ontstaat

Mill
16-09-05, 14:05
Geplaatst door Wizdom
Dat gaat alleen om kleine criminaliteit en niet over oplichting, vermogensdelicten en belasting ontduiking....

Vermogensdelicten niet meegerekend? Wat blijft er dan nog over aan delicten?

assassijn
16-09-05, 14:34
99,1 procent van de autochtonen en 97,8 procent van de allochtonen groepen zijn in 2002 niet als verdachte van misdrijven door de politie geregistreerd.

:moeilijk:

assassijn
16-09-05, 14:35
Geplaatst door assassijn
99,1 procent van de autochtonen en 97,8 procent van de allochtonen groepen zijn in 2002 niet als verdachte van misdrijven door de politie geregistreerd.


:moeilijk:

Daarbij moet worden gezegd dat allochtonen met een Nederlandse nationaliteit worden meegerekend met de "autochtonen".

freya
16-09-05, 15:59
Geplaatst door observer
dat klopt echter dat doet niets af aan het feit en aan de cijfers


Natuurlijk wel :moe:

Als ik, blanke vrouw, mijn fiets uit het rek pak heeft niemand de neiging om de politie te bellen.
Doet een Marokkaanse jongen datzelfde dan kan er ineens een rel ontstaan. Een rel die ook nog eens verkeerd wordt weergegeven in de verslaglegging van de politie.

Als Willem-Jan van de Keizersgracht betrapt wordt op het jatten van een mars, dan regelt pa dat wel even.
Als Ahmet uit de Kinkerstraat met een nuts in zijn handen staat, wordt onmiddelijk de politie gebeld.

Als er een tasje gejat wordt en je ziet twee jongens wegrennen, een blond en een met donkere krulletjes, achter welke jongen ga jij dan aan?

De kans dat een donker iemand verdacht wordt van een misdrijf is vele malen groter en dat heeft ALLES met stigmatisering en discriminatie te maken en veel minder met de feiten dan dit soort cijfers laten denken.

freya
16-09-05, 16:00
.

Zwarte Schaap
16-09-05, 20:15
Politie vol vooroordelen jegens Marokkanen

De Rotterdamse wethouder Marianne van den Anker heeft forse kritiek op de politie. Ze meent dat die niet meer objectief kan oordelen en daardoor negatief blijft over Turken en Marokkanen.

,,Ik durf de stelling aan dat het vooroordeel over vervelende Turken en Marokkaanse ettertjes door de politie zelf in stand wordt gehouden. Het contact met criminele en lastige Turken en Marokkanen leidt tot een vorm van beroepsdeformatie.''

De wethouder zegt dat in het jaarboek van de School voor Politieleiderschap dat gaat over 'publiek leiderschap'.


Enig begrip heeft Van den Anker wel. ,,Natuurlijk gebeuren er soms heftige dingen. Daar wordt dan over gesproken in de briefings, maar zo bevestig je elkaar ook voortdurend in het idee dat alle Turken en Marokkanen criminelen zijn.''

Ze zegt uit de praktijk te weten dat politiemensen eerder 'een groepje donkergekleurde mensen aanspreken dan een groepje witte jongens'. Van den Anker: ,,Dat is een vorm van ongelijke behandeling, maar het is verschrikkelijk moeilijk om die discussie aan te gaan. Daar moet je heel veel lef voor hebben.''

Volgens haar komen deze zaken voor vanwege het sterke teamgevoel dat bij de politie heerst en de noodzaak om bij dat team te horen. ,,Zonder team ben je nergens als er levensbedreigende situaties zijn, dus je moet meedoen om gehoord te worden. En meedoen betekent dus meegaan in de heersende machocultuur. Voor je het weet heb je dezelfde vooroordelen overgenomen.''

Bron: Rotterdams Dagblad 12/03/05

Joesoef
16-09-05, 20:20
En dan al die pennen, stiften, paperclips, schrijfblokken, printerpapier ed die van de baaszijnkast naar huis verhuizen. Nog maar te zwijgen over het serieuzere werk.

observer
16-09-05, 21:04
Geplaatst door freya
De kans dat een donker iemand verdacht wordt van een misdrijf is vele malen groter en dat heeft ALLES met stigmatisering en discriminatie te maken en veel minder met de feiten dan dit soort cijfers laten denken. de enige keer dat ik reden had waren het 2 noord afrikaanse heren (en om eerlijk te zijn de winkelbediende die geen seconde nadacht om ze te laten shoppen met een gestolen creditcard maar goed

je praat over stigmatisering wie zorgt daar nu voor de criminelen of de "gewone"mensen?

de feiten zijn nu eenmaal de feiten hoe lomp en bot het mag klinken

ik kan me heel goed voorstellen dat de reputatie van bepaalde groep invloed hebben, daar zullen deze cijfers geen verbetering in brengen

je voorbeeld zuigt overigens vrouwen worden zowiezo al zelden als dader gezien

Oeroeboeroe
16-09-05, 22:18
Geplaatst door Orakel
:fplet:

Het artikel verandert ook al van lading met een kop in de sfeer van

Ruim 60% procent verdachten van autochtone afkomst

Orakel
16-09-05, 22:25
Geplaatst door Oeroeboeroe
Het artikel verandert ook al van lading met een kop in de sfeer van

Ruim 60% procent verdachten van autochtone afkomst

:hihi:

Da's precies de ellende. De titel heeft het over daders, het artikel heeft het over verdachten.
Dat heeft de afgelopen jaren tot een enorme vertroebeling van deze discussie geleid, omdat men hedentendage nog steeds niets met zekerheid kan zeggen over het getalsmatige verband tussen etniciteit en criminaliteit.
Waarom niet? Omdat er helemaal niet op etniciteit geregisteerd mag worden.
Wel op nationaliteit en land van herkomst, maar dus niet op etniciteit.


Geert Wilders kan niet rekenen.

De Nederlandse bevolking kent grofweg drie soorten mensen: zij die wel kunnen rekenen en zij die niet kunnen rekenen. Uit zijn anti-Islamitische lithanie in het NRC van vrijdag 22 juli
blijkt dat Geert Wilders tot de tweede categorie behoort.
In dit ‘criminologische vlugschrift’ beweert hij namelijk dat “de islam als oorzaak van problemen in onze samenleving door politici wordt gebagatelliseerd” en dat “het gros van de Nederlanders de problemen die de islam veroorzaakt spuugzat is”.
Als kleine bloemlezing van deze, volgens hem door de Islam veroorzaakte, problemen noemt hij het islamitisch extremisme, het probleem van straatterreur, huiselijk geweld, eerwraak, uitkeringsafhankelijkheid en criminaliteit.
Dat al deze problemen in grotere mate verbonden aan mensen van islamitische dan van niet-islamitische afkomst noemt hij vervolgens feiten.
Wilders heeft recht op zijn mening, hoe abject en potsierlijk deze inmiddels ook moge zijn, maar wat een politicus niet kan maken, is glashard liegen.
We mogen als samenleving inmiddels aardig op drift zijn geraakt, en wat het religieus discours betreft volledig de weg kwijt zijn, we zijn nog niet zo verdwaald dat we het onze volksvertegenwoordigers toestaan ons voor te liegen.
De leugen schuilt er namelijk in dat hij beweert dat Moslims in grotere mate dan niet-Moslims verantwoordelijk zijn voor de door hem genoemde problemen.
Dat is geen feit. Feit is wel dat noch de politie, noch Justitie registreert op religieuze achtergrond. Deze instituties registreren wel op nationaliteit en geboorteland, maar niet op religieuze of etnische achtergrond. Dat mogen zij namelijk niet en Geert Wilders weet dit.

Maar dan nog, ook al zou men wel op etniciteit of religie registreren, dan nog is het een leugen om te beweren dat Moslims of allochtonen “in grotere mate verbonden zijn aan deze problemen”.
Als we ons beperken tot de cijfers over criminaliteit, dan blijkt dat allochtonen ‘relatief ‘ veel vaker in deze cijfers voor komen dan autochtonen. In discussies en publicaties hierover komen iedere keer twee kardinale misvattingen naar voren.
De eerste is dat de criminaliteitscijfers niet weergeven hoe vaak allochtonen misdrijven hebben gepleegd, maar hoe vaak ze verdacht worden van een misdrijf. Over het aantal veroordelingen is namelijk niets bekend en komt men niet verder dan schattingen.
Even belangwekkend als de vraag hoe vaak allochtonen verdacht worden van misdrijven, is de vraag waarom zij veel vaker verdacht worden van misdrijven.
Uit onderzoek is namelijk gebleken dat, afhankelijk van de (probleem)wijk waar zij wonen en de etnische bevolkingssamenstelling van die wijk, zij drie keer zo vaak verdacht worden.

De tweede misvatting betreft het begrip ‘relatief’. Uit cijfers van het Wetenschappelijk Onderzoeks en Documentatie Centrum (WODC) en het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) van 2002 blijkt dat 0,9 procent van de autochtonen (ruim 163.000) en 2,2 procent van de allochtone groepen (ruim 61.000) als verdachte met de politie in contact is geweest (zie link voor bronmateriaal: http://www.lbr.nl/?node=3373 ).
‘Relatief’ gezien zijn de allochtonen dus ruim twee keer zo vaak verdacht (dus niet crimineel), maar in absolute zin dus 2,5 keer zo weinig.
Vaak worden zaken glashelder als we ze terug brengen tot heel kleine proporties:
in een dorp wonen 100 ‘witten’ en 10 ‘zwarten’ (we lijden in Nederland toch al aan een massaal decorumverlies, dus wat belet ons om deze aloude classificeringen in ere te herstellen).
Nou zijn toevallig (of bewust, zo u wil) 1 wit en 1 zwart jongentje vriendjes van elkaar en deze belhamels stelen samen één fiets. Dat betekent dus dat relatief gezien de zwarten in dit dorp 10 keer zo vaak fietsen stelen als de witten uit het dorp.
Als het zwarte jongentje toevallig nog een zwart vriendje had meegenomen, dan was er sprake van een factor 20.
(..)

Ecrasez l'infame.

freya
16-09-05, 22:52
Geplaatst door observer

je voorbeeld zuigt overigens vrouwen worden zowiezo al zelden als dader gezien

Dus ik kan rustig een fiets loszagen, zonder dat iemand daar iets slechts van denkt. De kans dat ik gepakt wordt is nihil, vergeleken bij een donkere jongen.

Uitstekend voorbeeld dus :ego:

~Panthera~
16-09-05, 22:58
Geplaatst door freya
Dus ik kan rustig een fiets loszagen, zonder dat iemand daar iets slechts van denkt. De kans dat ik gepakt wordt is nihil, vergeleken bij een donkere jongen.

Uitstekend voorbeeld dus :ego:

:D

catch28
16-09-05, 23:00
Een en ander zou gemakkelijk opgelost kunnen worden door het percentage allochtonen in het gevang te weten te komen, het liefst nog opgesplitst per bevolkingsgroep.

Een korte google actie op internet levert vooral individuen op die allemaal spreken over een percentage van 75% allochtonen in de bajes. Dat is andere koek dan het percentage dat hier genoemd is.

Een officiele bron heb ik niet kunnen vinden, dusse, weet iemand dit?

Oeroeboeroe
16-09-05, 23:11
Geplaatst door freya
Dus ik kan rustig een fiets loszagen, zonder dat iemand daar iets slechts van denkt. De kans dat ik gepakt wordt is nihil, vergeleken bij een donkere jongen.

Uitstekend voorbeeld dus :ego:

:chef: Niet mee eens. Het punt is dus juist dat je vrouwen dat nooit ziet doen. Auctor Intellectualis zijn ze soms wel (bedenker/opdrachtgever).

M.a.w: de meeste mensen zullen beamen dat zij vrouwen, of het nou hoofddoeken of breezersletjes betreft, zelden of waarschijnlijk nooit een kettingslot hebben zien doorknippen o.i.d. Cijfers tonen dit ook aan, bij mijn weten.

Vrouwen zijn subtieler (ook hier weer nadrukkelijk geen verschil tussen allochtonen en autochtonen). Zie bijvoorbeeld de nieuwe sig van Imperatrice:

http://img126.imageshack.us/img126/4563/chick7zf.th.jpg

catch28
16-09-05, 23:12
dan hier ergens uit de coulissen opgedoken: een cijfer van mensen in de bajes van allochtoonse afkomst. Het cpb gevangenisstatistiek van 1993 meldt: ongeveer 50% is van allochtoonse afkomst.

Oeroeboeroe
16-09-05, 23:17
Geplaatst door catch28
dan hier ergens uit de coulissen opgedoken: een cijfer van mensen in de bajes van allochtoonse afkomst. Het cpb gevangenisstatistiek van 1993 meldt: ongeveer 50% is van allochtoonse afkomst.

:boer: Dat valt dus best mee, als je je bedenkt dat 1. daar de Serviërs, de Bulgaren en de Roemenen (die hier ECHT vaak heen komen om te stelen; over white trash gesproken) dus bij zitten EN dat 2. de politie uiteraard veel "beter" rechercheert in zaken met een allochtoons tintje.

Zwarte Schaap
16-09-05, 23:24
Geplaatst door catch28
Een en ander zou gemakkelijk opgelost kunnen worden door het percentage allochtonen in het gevang te weten te komen, het liefst nog opgesplitst per bevolkingsgroep.

Een korte google actie op internet levert vooral individuen op die allemaal spreken over een percentage van 75% allochtonen in de bajes. Dat is andere koek dan het percentage dat hier genoemd is.

Een officiele bron heb ik niet kunnen vinden, dusse, weet iemand dit?

Naar geboorteland:

http://statline.cbs.nl/StatWeb/table.asp?STB=G1,G2,G3,G4&LA=nl&DM=SLNL&PA=37264&D1=0,13-20&D5=a,!0-7&HDR=T&TT=2

Allochtone mensen wonen vaker in de stad
Allochtone mensen behoren meestal tot de arbeidersbevolking van Nederland.
Arbeiders behoren tot de armere deel van Nederland
In de grote stad heb je meer druk van luxe goederen.
In de grote stad heb meer verslaafden en dus veel meer veelplegers.
In de grote stad heb je dus meer allochtone verslaafden
In de grote stad heb je ook meer politie
Allochtonen worden door burgers en politie vaker in de gaten gehouden.

Allochtone zaken worden minder vaak geseponeerd.
Allochtonen worden vaker en zwaarder gestraft door de rechter.

Als je dat grafiekje van het cbs erbij haalt dan zie dat het aandeel in de gevangenissen vrij klein is van de autochtonen (daar zitten ook allochtonen bij die hier geboren zijn) terwijl ze vaker verdacht worden. Dat geeft al aan dat er klassejustitie plaatsvindt.

freya
16-09-05, 23:30
Geplaatst door Oeroeboeroe
:chef: Niet mee eens. Het punt is dus juist dat je vrouwen dat nooit ziet doen. Auctor Intellectualis zijn ze soms wel (bedenker/opdrachtgever).

M.a.w: de meeste mensen zullen beamen dat zij vrouwen, of het nou hoofddoeken of breezersletjes betreft, zelden of waarschijnlijk nooit een kettingslot hebben zien doorknippen o.i.d. Cijfers tonen dit ook aan, bij mijn weten.

Vrouwen zijn subtieler (ook hier weer nadrukkelijk geen verschil tussen allochtonen en autochtonen). Zie bijvoorbeeld de nieuwe sig van Imperatrice:



Ook jij bewijst dat mijn voorbeeld uitstekend is :)

Niemand verwacht van een vrouw dat ze fietsen jat, dus als ik het doe, zal iedereen denken dat ik m'n sleuteltje wel kwijt zal zijn.

De kans dat ik gepakt wordt is echt nihil.


:zozo: ik zie plotseling een heel nieuwe carriere voor me liggen :D


:engel:

Oeroeboeroe
16-09-05, 23:55
Geplaatst door freya
Ook jij bewijst dat mijn voorbeeld uitstekend is

Helemaal niet. Als je terug leest zie je dat je je niet ter zake doende voorbeeld gebruikte in een autochtoon-allochtoon context. Maar de autochtoon was in je voorbeeld een vrouw. En dus niet bruikbaar. Ergo: slecht voorbeeld.

Storthoop, zeg jij er eens iets van...


:ergleuk: Vrouwen en kleine kinderen...

freya
17-09-05, 00:01
Geplaatst door Oeroeboeroe
Helemaal niet. Als je terug leest zie je dat je je niet ter zake doende voorbeeld gebruikte in een autochtoon-allochtoon context. Maar de autochtoon was in je voorbeeld een vrouw. En dus niet bruikbaar. Ergo: slecht voorbeeld.

Storthoop, zeg jij er eens iets van...


:ergleuk: Vrouwen en kleine kinderen...

Jij snapt gewoon het punt niet dat ik wil maken :ego:

Oeroeboeroe
17-09-05, 00:27
Geplaatst door freya
Jij snapt gewoon het punt niet dat ik wil maken :ego:

Ik begrijp dat je erkent dat je herstelbetalingen verschuldigd bent?

:D




:mrt: If there's grass on the field...play ball!

MaRiaH
17-09-05, 03:08
Geplaatst door freya
Jij snapt gewoon het punt niet dat ik wil maken :ego:

dat snappen mannen nooit.. :gniffel:
en uilen al helemaal niet..:fpuh:

Oeroeboeroe
17-09-05, 04:11
Geplaatst door MaRiaH
dat snappen mannen nooit.. :gniffel:
en uilen al helemaal niet..:fpuh:

http://www.elzahoeve.nl/Album10/13pup%20drol.JPG

tr_imparator
17-09-05, 17:00
ben ook een keer opgepakt voor het stelen van me eigen fiets.. :moe:

had me fiets op slot gedaan..maar de sleutel thuis gelaten (zo een achterslot...die je naar beneden drukt) >< dus ging ik me fiets slepen naar de halte..ondertussen werd ik opgepakt..ik zei nog het is mijn EIGEN fiets..maar goed wie gelooft me nou....werd ik in een cel gegooid moest ik de veters van me schoenen eraf halen (ik was op heterdaad betrapt Oo).....ik heb later nooit me veters juist erin kunnen stoppen :moe:

Zwarte Schaap
17-09-05, 17:07
Geplaatst door Oeroeboeroe
Vrouwen zijn subtieler (ook hier weer nadrukkelijk geen verschil tussen allochtonen en autochtonen). Zie bijvoorbeeld de nieuwe sig van Imperatrice:

http://img126.imageshack.us/img126/4563/chick7zf.th.jpg

Ik vind hem wel cool eigenlijk. Kijk hoe die vrouw zo parmantig en vol van zelfvertrouwen blaakt.

Je kunt het eigenlijk op twee manieren lezen.

Een onafhankelijke vrouw die zich niet laat verleiden door sukkels die het matriele aanbidden.

Of je kunt het lezen als dat het een vrouw is die mannen/haar mannetje uitbuit en als slaafje behandelt.

Ik wilde wel een variant op maken maar om Ipmeratrice niet tegen mij in het harnas te jagen heb ik dat maar achterwege gelaten.

MaRiaH
17-09-05, 23:14
Geplaatst door Oeroeboeroe
http://www.elzahoeve.nl/Album10/13pup%20drol.JPG

Heb jij dat gedaan? viezerd zo op de stoep!!! :argwaan:
Nu snap ik dat mark61 baalt dat jij bij hem om de hoek woont.. :D

opruimen die handel.. :giechel:

Oeroeboeroe
17-09-05, 23:34
Geplaatst door MaRiaH
Heb jij dat gedaan? viezerd zo op de stoep!!! :argwaan:
Nu snap ik dat mark61 baalt dat jij bij hem om de hoek woont.. :D

opruimen die handel.. :giechel:

:haha: Uiteraard! Sinds de nieuwe ambtsinstructies van de politie :brozac: van kracht zijn loop ik niet meer zonder plastic boterhamzakjes over straat...





Ik ben overigens benieuwd of Imperatrice dit topic nog gaat weten te vinden...

DeStorthoop
20-09-05, 22:05
Geplaatst door Zwarte Schaap

In de grote stad heb je meer druk van luxe goederen.

De plattelandstelevisie vertoont nu eenmaal minder reclame. Wat weer aansluit bij het plattelandsinternet, wat nagegenoeg van reclame verstoken is. Het enige wat hierin absoluut niet relevant is, is het feit dat op het plattelands iets minder reclameuitingen in het straat (polderweg-)beeld aanwezig zijn. Iedereen weet immers dat half zeeland op zaterdagochtend uit de koopgoot komt stromen en daar worden ze alsnog met de (al dan niet bewegende) billboards geconfronteerd.

In de rest kan ik me wel vinden.

DeStorthoop
20-09-05, 22:14
Geplaatst door Oeroeboeroe
Helemaal niet. Als je terug leest zie je dat je je niet ter zake doende voorbeeld gebruikte in een autochtoon-allochtoon context. Maar de autochtoon was in je voorbeeld een vrouw. En dus niet bruikbaar. Ergo: slecht voorbeeld.

Storthoop, zeg jij er eens iets van...


:ergleuk: Vrouwen en kleine kinderen...

Als Freya wil bewijzen dat de stigmatisering van minderheden omgekeerd evenredig werkt op vrouwen en dat daardoor de ware crimineel naast ons in bed ligt..

:D

Oeroeboeroe
20-09-05, 23:28
Geplaatst door DeStorthoop
Als Freya wil bewijzen dat de stigmatisering van minderheden omgekeerd evenredig werkt op vrouwen en dat daardoor de ware crimineel naast ons in bed ligt..

:D

Ik had het niet beter kunnen verwoorden...:D

Wat betekent ROFL?

DeStorthoop
20-09-05, 23:43
Geplaatst door Oeroeboeroe
Ik had het niet beter kunnen verwoorden...:D

Wat betekent ROFL?

rolling on the floor laughing, bijzonder komisch tegeltje :)

Reina
21-09-05, 01:39
Geplaatst door Yon-Rogg
Iets meer dan eenderde van alle verdachten die de politie vorig jaar aanhield, was van allochtone afkomst. Dat blijkt uit de vandaag gepubliceerde Landelijke criminaliteitskaart van de politie, waarin voor het eerst cijfers over afkomst zijn opgenomen.

De cijfers over verdachten zijn representatief voor de afkomst van daders, aldus woordvoerder Bakker van het Nederlands politie instituut. De gegevens maken duidelijk dat allochtonen vaker met justitie in aanraking komen dan autochtonen. Hoewel verantwoordelijk voor eenderde van de misdrijven, is minder dan eenvijfde van de bevolking van niet-Nederlandse afkomst.

Autochtonen plegen volgens de criminaliteitskaart 56 procent van de delicten. Daarnaast onderscheidt de politie een groep "niet-ingezetenen". Die bestaat onder meer uit illegalen, drugstoeristen en zwervers. Vorig jaar behoorde bijna 10 procent van de verdachten daartoe.

Crimineel gedrag komt het vaakst voor onder allochtonen afkomstig van de Antillen. Ruim 7,5 procent van deze bevolkingsgroep werd in 2004 als verdachte aangemerkt, tegen ruim 6 procent van de Marokkanen en 5 procent van de Surinamers. Van de autochtone Nederlanders was iets meer dan 1 procent verdacht.

In het algemeen gaat het volgens de politie de goede kant op met de criminaliteit in Nederland. Voor het vierde jaar op rij werden meer verdachten aangehouden, terwijl voor het tweede jaar achtereen minder misdrijven werden geteld. 'De extra inspanningen beginnen vruchten af te werpen', zegt Bakker.

De cijfers over het aantal misdrijven zijn gebaseerd op aangiftes, wat volgens de politie een betrouwbare graadmeter is. De woorvoerder denkt niet dat hierin een daling waarneembaar is doordat mensen minder bereid zijn aagifte te doen. 'De aangiftebereidheid schommelt al jaren rond hetzelfde niveau en is zeker bij zwaardere misdrijven vrij hoog.'

Vooral in de grote steden is de afname van de criminaliteit te zien. In kleinere gemeenten is daarentegen sprake van een lichte toename. Een trend die zich de afgelopen jaren aftekende en verder doorzet, is de toename van het aantal geweldsdelicten. Daar tegenover staat een afname van inbraken en diefstal.

http://www.overheidsinformatie.nl/default.asp?orgidt=Org_018644

Hoeveel rasechte nederlanders zijn er nog? :tik:

Reina
21-09-05, 01:39
Wie is er nog volbloed kaas?

Reina
21-09-05, 01:40
Waarom is het niet:

2 op de 3 daders autochtoon. :wat?!:

DeStorthoop
21-09-05, 02:19
Geplaatst door Reina
Hoeveel rasechte nederlanders zijn er nog? :tik:

Die bestaan helemaal niet. Onze genen zijn het resultaat van honderden jaren met alles paren dat een voet over de grens durft te zetten. :)

Zelf stam ik (deels) af van de Hugenoten, een soort asielzoekers avant-la-lettre, maar er is allerlei volk geweest dat zo vriendelijk was om hier wat genen achter te laten. Goede zaak, iedereen weet dat vuilnisbakkies langer leven. :D

Oeroeboeroe
21-09-05, 02:31
Geplaatst door Reina
Hoeveel rasechte nederlanders zijn er nog? :tik:

:zegniets: Teveel. Ze laten je niet meer mengen tegenwoordig.

nard
21-09-05, 08:56
Geplaatst door Reina
Waarom is het niet:

2 op de 3 daders autochtoon. :wat?!:

Omdat dat waarschijnlijk niet zou kloppen. Immers hebben we ook nog de groep derde generatie immigranten, die voor de wet en in dit onderzoek, geen allochtoon meer zijn en daarom verrekend worden in het aandeel autochtonen. En dat is precies de groep waar we in de binnensteden nogal wat "last" van hebben.

Iglo
21-09-05, 09:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Naar geboorteland:

http://statline.cbs.nl/StatWeb/table.asp?STB=G1,G2,G3,G4&LA=nl&DM=SLNL&PA=37264&D1=0,13-20&D5=a,!0-7&HDR=T&TT=2

Allochtone mensen wonen vaker in de stad
Allochtone mensen behoren meestal tot de arbeidersbevolking van Nederland.
Arbeiders behoren tot de armere deel van Nederland
In de grote stad heb je meer druk van luxe goederen.
In de grote stad heb meer verslaafden en dus veel meer veelplegers.
In de grote stad heb je dus meer allochtone verslaafden
In de grote stad heb je ook meer politie
Allochtonen worden door burgers en politie vaker in de gaten gehouden.

Allochtone zaken worden minder vaak geseponeerd.
Allochtonen worden vaker en zwaarder gestraft door de rechter.

Als je dat grafiekje van het cbs erbij haalt dan zie dat het aandeel in de gevangenissen vrij klein is van de autochtonen (daar zitten ook allochtonen bij die hier geboren zijn) terwijl ze vaker verdacht worden. Dat geeft al aan dat er klassejustitie plaatsvindt. Dit corrigeert een heleboel, maar lang niet alles ZS. Een jaar of wat hebben we hier ook een discussie over gehad. Het is nu eenmaal een fiet dat de criminaliteit onder allochtone burgers hoger is dan onder Autochtonen (als ik me goed herinner waren het Chinezen/Indonesiers die het minste misdrijven pleegden). En ja, in dat onderzoek had men ook omgeving, economische omstandigheden ed meegenomen.