PDA

Bekijk Volledige Versie : Opperrabijnen Israël nodigen paus uit naar Jeruzalem



Marsipulami
16-09-05, 17:06
Opperrabijnen Israël nodigen paus uit naar Jeruzalem

Hilversum (Van onze redactie) 16 september 2005 - De twee belangrijkste rabbijnen van Israël, Shlomo Moshe Amar en Yona Metzger, hebben de paus uitgenodigd voor een bezoek aan Jeruzalem. De uitnodiging vond gisteren plaats tijdens een privé-audiëntie bij de Benedictus XVI in Castel Gandolfo.

Sharon
Met hun aanbod ondersteunden de rabbijnen de eerdere schriftelijke uitnodiging van premier Ariel Sharon aan de bisschop van Rome om het Heilige Land te bezoeken. De paus, die de twee hartelijk welkom heette, noemde hun bezoek “opnieuw een stap in de opbouw van diepere godsdienstige relaties tussen christenen en joden”.

Vernieling synagogen in Gaza
De rabbijnen vroegen Benedictus XVI tevens om de vernieling van synagogen in Gaza te veroordelen, zo onthulden ze tijdens een persconferentie na afloop. Verschillende synagogen zijn in brand gestoken en vernield door Palestijnen, nadat Israël zich had teruggetrokken uit de nederzettingen in de Gazastrook. Rabijn Amar gaf aan dat de veroordeling volgens hem noodzakelijk is om een domino-effect te voorkomen: “Vandaag is het een synagoge, morgen is het een moskee of een kerk.

Nostra Aetate-dag
De twee joodse geestelijken verzochten de paus verder om 18 oktober – in 1965 de publicatiedatum van Nostra Aetate - uit te roepen tot een dag die gewijd zal zijn aan de leer van dat document en aan de strijd tegen antisemitisme in de katholieke wereld. Het document, uitgegeven tijden het Tweede Vaticaans Concilie, is van doorslaggevend belang geweest voor de verzoening tussen katholieken en joden.

Reactie paus
“De paus heeft ons gezegd dat hij zou proberen om positief te reageren op ten minste een deel van de verzoeken” vertelde de Israëlische ambassadeur bij de Heilige Stoel, Oded Ben Hur, die de persconferentie na afloop eveneens bijwoonde. Ben Hur voegde daaraan toe dat de audiëntie ongeveer drie kwartier duurde en “zeer vriendelijk en zeer warm” verliep.

Synagogebezoek
Tijdens zijn bezoek aan de WJD in Keulen werd Benedictus XVI de tweede paus die een synagoge bezocht. Johannes Paulus II ging hem in 1986 voor, met een bezoek aan de synagoge van Rome.

Oeroeboeroe
16-09-05, 17:27
Geplaatst door Marsipulami
Zeven dwergen nodigen Ali Babba uit naar Sprookjesbos

Nou en?!!

Oeroeboeroe
16-09-05, 17:37
Sorry, ben beetje melig. Niks dan lof voor De Paus. En voor de Rabbijnen dan ook, natuurlijk. En ook lof voor Ali Babba. Witlof. Oeps! Daar ga ik weer... :cola:

Pixelshade
16-09-05, 20:16
waarvoor dat typisch joodse gejank nou weer om die synagoges, die dingen hadden geen nut meer daar. Echt een joodse streek om daar nu over te gaan janken, opgezet spelletje

waterfiets
16-09-05, 20:24
Geplaatst door Pixelshade
waarvoor dat typisch joodse gejank nou weer om die synagoges, die dingen hadden geen nut meer daar. Echt een joodse streek om daar nu over te gaan janken, opgezet spelletje

Waarschijnlijk was dat hele scenario al uitgedacht toen ze ze niet wilden afbreken? Wat hadden ze dan verwacht ... dat Palestijnen er gemeentehuizen van maken?

Marsipulami
16-09-05, 21:49
Geplaatst door Alcibiades
Ik voorspel dat Ratzinger niet naar Jeruzalem komt.

Leg eens uit ? De Palestijnse president heeft hem ook al uitgenodigd. Waarom zou hij dan niet gaan ?

Oeroeboeroe
16-09-05, 22:06
Geplaatst door waterfiets
Waarschijnlijk was dat hele scenario al uitgedacht toen ze ze niet wilden afbreken? Wat hadden ze dan verwacht ... dat Palestijnen er gemeentehuizen van maken?

:o Je merkt aan alles dat Israël nu na de overdracht van Gaza eventueel aanwezig mondiaal optimisme in de kiem wil smoren.

Men gaat op de rem staan.

waterfiets
17-09-05, 09:21
Geplaatst door Oeroeboeroe
:o Je merkt aan alles dat Israël nu na de overdracht van Gaza eventueel aanwezig mondiaal optimisme in de kiem wil smoren.

Men gaat op de rem staan.

Ja inderdaad. Zie de speech van Sharon voor de VN deze week.

Marsipulami
17-09-05, 10:07
Geplaatst door Alcibiades
Zijn voorgangers hebben het in meer dan 55 jaar ook niet gedaan. Het is dus bewuste politiek van het Vaticaan.

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

Toespraak in Yad Vashem op 23 maart 2000 tijdens bezoek aan Israël
Tijdens deze historische toespraak sprak de paus namens de Kerk zijn diepe bedriefdheid uit over alle onrecht dat christenen Joden hebben aangedaan. Aansluitend een toespraak van premier Barak, die de paus prijst voor zijn baanbrekende werk voor de toenadering tussen Joden en christenen. Nederlands ondertiteld.

Marsipulami
17-09-05, 10:18
Grootrabbijnen van Israël door paus ontvangen


Geplaatst op 16/9 '05 om 22:18u
Door Theo Borgermans (Bron: VIS)


VATICAANSTAD (RKnieuws.net) - Paus Benedictus XVI heeft de opperrabbijnen van Israël - Shlomo Moshe Amar en Yona Metzger -ontvangen in het pauselijke zomerverblijf in Castelgandolfo. De paus herinnerde zijn gasten aan de positieve gevolgen van de conciliaire verklaring ‘Nostra Aetate’, waarvan dit jaar de 40ste verjaardag wordt gevierd.



“Dit document bleek een mijlpaal in het verzoeningsproces tussen christenen en joden. Uw bezoek betekent alweer een nieuwe stap in de versterking van de relaties tussen katholieken en joden, die in dit document niet alleen een impuls en nieuwe energie, maar ook verschillende vormen van contact, dialoog en samenwerking hebben gevonden.”

De paus herinnerde aan zijn toespraak in de synagoge van Keulen in de marge van de Wereldjongerendagen. “ We moeten de jongeren de fakkel van de hoop doorgeven die God aan de joden en de christenen heeft toevertrouwd opdat de toekomstige generaties zouden kunnen bouwen aan een rechtvaardiger en vredevoller wereld, waarin iedereen dezelfde rechten heeft.”

“De wereld houdt de blik voortdurend gericht op het Heilig Land. Heilig voor de joden, de christenen en de moslims. Ongelukkig genoeg wordt onze aandacht vaak getrokken op het geweld en de terreur, die al wie er woont diep treffen. Wij moeten blijven herhalen dat godsdienst en vrede in overleg vooruitgaan.”

Benedictus XVI richtte zich ook tot de christelijke gemeenschappen in het Heilig Land. “Zij staan vandaag voor nieuwe uitdagingen. Terwijl wij ons verheugen over de meer stabiele en solidaire vormen, die de diplomatieke relaties tussen Israël en de Heilige Stoel hebben aangenomen, hopen we sterk op de volledige verwezenlijking van een fundamenteel akkoord over de verschillende nog hangende kwesties.”

Oeroeboeroe
17-09-05, 10:24
Geplaatst door Alcibiades
Naar Jeruzalem komen, daar versta ik onder dat hij de Klaagmuuur bezoekt.

:D Welke muur bedoel je daar mee?

~Panthera~
17-09-05, 10:27
Geplaatst door Oeroeboeroe
:D Welke muur bedoel je daar mee?


:hihi:

Marsipulami
17-09-05, 10:35
Geplaatst door Alcibiades
Naar Jeruzalem komen, daar versta ik onder dat hij de Klaagmuur bezoekt.


http://www.signonsandiego.com/uniontrib/20050403/images/pope_wall.jpg


Frictie

Na de warme oecumenische ontmoeting volgde zondagmorgen een treffen met de islamitische grootmoefti van Jeruzalem, sheik Akram Sabri. Dat had plaats op de tempelberg, de berg waarop Abraham zijn zoon wilde offeren, de plaats waar de joodse tempel gestaan heeft en waar nu de Al Aqsamoskee staat, het derde heiligdom van moslims na Mekka en Medina. Akram Sabri was donderdag weggebleven van de ontmoeting van de paus met religieuze leiders, omdat hij weigerde de hand te schudden van Israëls opperrabbijn. De sheik had scherpe kritiek geuit op de schulderkenning door de paus in Yad Vashem in verband met de shoah. Volgens de moslimleider had "het joodse volk een fantastische manier gevonden om de solidariteit van de wereld te ronselen". De paus onderstreepte de heiligheid van Jeruzalem. Hij noemde de stad een gezamenlijk erfgoed van joden, christenen en moslims en van de hele mensheid. Hij verwees naar psalm 122, die oproept te bidden voor de vrede van Jeruzalem.

Klaagmuur

http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel/kn1727l.jpg

Van de moskee werd de paus vervoerd naar even verderop gelegen Klaagmuur, een restant van de buitenmuur van het tempelplein uit de tijd van koning Herodes. Voor de joden het enige overblijfsel van de tempel na de verwoesting in het jaar 70, en daarom hun dierbaarste plek. Rabbijn en Israëls minister van Sociale Zaken Michael Melchior begeleidde de Heilige Vader onder een stralende zon. De laatste stappen naar de Muur liep de paus alleen, zonder camera's. Bij de Muur las hij de tekst die hij veertien dagen tevoren had uitgesproken in Rome: het gedeelte van zijn mea culpa voor de schuld die christenen treft jegens de joden. Het papier met de tekst stopte hij in een spleet van de muur, zoals orthodoxe joden en veel pelgrims doen met hun smeekbeden. Na zijn vertrek heeft dit belangrijke symbool een permanente plaats gekregen in het Yad Vashem gedachtenismuseum.


http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel/kn1727l.htm

Marsipulami
17-09-05, 11:53
Geplaatst door Alcibiades
In elk geval maakt het niet uit want het is een dwaling om te veronderstellen dat het gebed van de paus meer gewicht in de schaal zou leggen dan het gebed van elke andere gelovige die daar voor of na hem is gekomen.

Is er dan iemand die dat betwist ?

mark61
17-09-05, 11:58
Geplaatst door Marsipulami
Vernieling synagogen in Gaza
De rabbijnen vroegen Benedictus XVI tevens om de vernieling van synagogen in Gaza te veroordelen, zo onthulden ze tijdens een persconferentie na afloop. Verschillende synagogen zijn in brand gestoken en vernield door Palestijnen, nadat Israël zich had teruggetrokken uit de nederzettingen in de Gazastrook. Rabijn Amar gaf aan dat de veroordeling volgens hem noodzakelijk is om een domino-effect te voorkomen: “Vandaag is het een synagoge, morgen is het een moskee of een kerk.

Vuile honden. En dan druk ik me nog netjes uit.

mark61
17-09-05, 12:06
Geplaatst door Alcibiades
Ze hebben wel gelijk.

nope

Oeroeboeroe
17-09-05, 12:10
Geplaatst door Alcibiades
Ze hebben wel last van verbale diarrhee.

:D Yep.

Oeroeboeroe
17-09-05, 12:11
Geplaatst door Alcibiades
Hij heeft gelijk omdat hij niet alleen naar de Palestijnen wijst maar hij stelt het in het algemeen: [poep]

Ja, die truc van de 7 dwergen kennen we zolangzamerhand wel.

:kotsen:

Marsipulami
17-09-05, 12:12
Geplaatst door Alcibiades
Ze hebben wel gelijk.

Wie ? De Joodse rabbijnen of de Palestijnen die de synagogen in Gaza slopen ? :nerveus:

mark61
17-09-05, 12:13
Geplaatst door Alcibiades
Hij heeft gelijk omdat hij niet alleen naar de Palestijnen wijst maar hij stelt het in het algemeen:

Dat is het smerige juist.

mark61
17-09-05, 12:15
Geplaatst door Oeroeboeroe
Ja, die truc van de 7 dwergen kennen we zolangzamerhand wel.

:kotsen:

:hihi:

mark61
17-09-05, 12:23
Geplaatst door Alcibiades
Als hij het in het algemeen stelt sluit hij zijn eigen groep niet uit. (Hoewel Joden nog nooit een heiligdom van een ander geloof hebben aangepakt).

Ik zou toch nog even wat verder denken.

Oeroeboeroe
17-09-05, 12:33
Geplaatst door mark61
Ik zou toch nog even wat verder denken.

:mrt2: Je zegt het precies goed. Jij wel ja.

Oeroeboeroe
17-09-05, 12:57
Geplaatst door Alcibiades
En jij?


Geplaatst door Alcibiades
Dat is in het algemeen wel aan te raden, ja. Ook voor jou...

[zucht] :baard: Ook deze rethorische truc heeft al een baard tot aan de tenen. Mede namens Mark61, die aan het demonstreren is te Amsterdam, zeg ik het nog één keer - je bent immers zo dol op herhalingen - :

http://www.unemployeddemocrats.com/shop/images/12.gif

DeStorthoop
17-09-05, 13:02
Geplaatst door Alcibiades
Als hij het in het algemeen stelt sluit hij zijn eigen groep niet uit. (Hoewel Joden nog nooit een heiligdom van een ander geloof hebben aangepakt).

Waar is dat gouden kalf gebleven dan?

Ik vind de beroemde beklimming van de tempelberg door Sharon wel een mooi voorbeeld. Maar ik neem aan dat ik dan een lekker laffe discussie over de betekenis van het woord "aanpakken" mag gaan voeren....

Oeroeboeroe
17-09-05, 13:03
Geplaatst door Alcibiades
Ga maar plaatjes plakken. Je hebt er vast nog wel een paar meer liggen.

:D Jij je zin.

http://www.pvda.be/internationaal/palestina/posterpalestina.jpg

Marsipulami
17-09-05, 13:25
Geplaatst door Oeroeboeroe
:D Jij je zin.

http://www.pvda.be/internationaal/palestina/posterpalestina.jpg

Hier kan ik wel achterstaan.

Marsipulami
17-09-05, 13:27
Geplaatst door Alcibiades
En de Joden de zee in...

Tijdens de vakantie om te zwemmen. Voor de rest kunnen ze ook gewoon integreren in een staat waar iedereen dezelfde rechten krijgt.

Oeroeboeroe
17-09-05, 13:41
Geplaatst door Alcibiades
En de Joden de zee in...

:) Natuurlijk niet. Dit plaatje ging verder dan mijn eigen standpunt in deze kwestie. :D MAAR JE VRAAGT ER ZO LEKKER OM!

Oeroeboeroe
17-09-05, 13:42
Geplaatst door Oeroeboeroe
Natuurlijk niet. Dit plaatje ging verder dan mijn eigen standpunt in deze kwestie. :D MAAR JE VRAAGT ER ZO LEKKER OM!

:D Niet veel verder trouwens...

Marsipulami
17-09-05, 13:45
Geplaatst door Oeroeboeroe
:D Niet veel verder trouwens...

Ik kan wel achter de boodschap op het plaatje staan.

Oeroeboeroe
17-09-05, 13:52
Geplaatst door Marsipulami
Ik kan wel achter de boodschap op het plaatje staan.

:roker: Ik twijfel. Israël helemaal opheffen vind ik ook niet eerlijk, 60 jaar na dato.

Marsipulami
17-09-05, 13:58
Geplaatst door Oeroeboeroe
:roker: Ik twijfel. Israël helemaal opheffen vind ik ook niet eerlijk, 60 jaar na dato.

Ok dan laten we de term "opheffen" vallen. :jeweetog: We noemen het gewoon "Institutionele grondwettelijke hervormingen met het oog op een duurzame pacificatie van de bevolking van Israël en de Palestijnse gebieden." Nou goed ? :fpiraat:

Oeroeboeroe
17-09-05, 14:32
Geplaatst door Marsipulami
Ok dan laten we de term "opheffen" vallen. :jeweetog: We noemen het gewoon "Institutionele grondwettelijke hervormingen met het oog op een duurzame pacificatie van de bevolking van Israël en de Palestijnse gebieden." Nou goed ? :fpiraat:

:chef: Ik dacht meer aan West Jerusalem en Tel Aviv houden, muren eromheen en een exclusief Israëlische autosnelweg tussen beide steden met hekken, prikkeldraad, grachten en landmijnen aan weerszijden. En natuurlijk om de 2 kilometer een tolstation inclusief paspoortcontrole.

Turkish_boy
17-09-05, 16:33
Geplaatst door waterfiets
Waarschijnlijk was dat hele scenario al uitgedacht toen ze ze niet wilden afbreken? Wat hadden ze dan verwacht ... dat Palestijnen er gemeentehuizen van maken?

Ottomaanse sultan, (Fatih Sultan Mehmet Han) heeft nadat hij Istanbul(Constantinopol) heeft veroverd het grootste kerk van toen omgetoverd in een prachtige Moskee... Ayasofya...

Ze hadden prachtige moskee's ervan kunnen maken...

Turkish_boy
17-09-05, 16:42
Geplaatst door Alcibiades
En de Joden de zee in...

Aangezien Engeland het stuk kado heeft gegeven aan Joden, sturen we ze allemaal terug naar Engeland...

Ze maken maar van het helft van Groot Britanie, Israel...

Marsipulami
17-09-05, 17:05
Geplaatst door Alcibiades
Wat denk je dat er dan zal gebeuren? En wil je dan achteraf je excuses aanbieden, net als de paus? De Joden zijn zo vrij om dat niet af te wachten.

Ik denk dat er niets zal gebeuren. Net zoals in Zuid-Afrika toen de blanken de 90 % zwarten lieten participeren aan de macht. Integendeel het geweld verminderde.

Er moeten gewoon een paar joodse leiders komen die de moed hebben om een dergelijke stap tot institutionele hervormingen te zetten.

Als men eerder op dat idee gekomen was, dan waren de synagogen in Gaza nu niet vernield. Sterker zelfs, dan hoefden de nederzettingen niet eens ontruimd te worden.

Marsipulami
17-09-05, 18:41
Geplaatst door Alcibiades
De situaties zijn onvergelijkbaar.

Je kan alles met alles vergelijken. Zelfs appelen met peren.Maar de gelijkenis tussen het vroegere apartheidsregime in Zuid Afrika en het huidige Israël is wel heel frappant.

In Israël (en de Palestijnse gebieden in de economische en militaire wurggreep van Israël) zijn (net als in Z.A.) je rechten en je kansen gebaseerd op je etnische afkomst. Dat soort bloed- en bodemdenken is een facistische manier van denken. Wat het midden oosten nodig heeft is een moderne democratische staat waar alle burgers ongeacht hun afkomst of religie gelijk zijn aan elkaar en waar de overheid waakt over de rechten van haar burgers.


In elk geval is in de jaren voorafgaande aan de stichting van Israël gebleken dat zoiets niet werkt.

Ik weet niet wat je hier mee bedoelt.

Marsipulami
17-09-05, 19:16
Geplaatst door Alcibiades
Dat komt doordat je de geschiedenis niet kent.

En jij bent goed op de hoogte van de geschiedenis. Je wist te vertellen dat de laatste 55 jaar geen pausen op bezoek geweest waren in Israël. Behalve Johannes Paulus II was ook zijn voorganger Paulus VI in 1964 al op bezoek in Israël.

vlegeltje
17-09-05, 19:26
Geplaatst door Alcibiades
Dat is ook al zo'n geval. Eén van de grootste, mooiste en heligste kerken van de christenheid. En wat doen de moslims, ze maken er een moskee van! Stel je eens voor wat er zou gebeuren als christenen iets dergelijks met een moskee zouden doen? De wereld zou te klein zijn.

Cordoba?

Granada?

Trouwens, na de verovering van Constantinopolis kreeg de orthodoxe kerk in feite meer macht dan ze daarvoor had. Zo kregen de kloosters bijvoorbeeld de grond rondom het klooster in bezit. Iets wat onder de byzantijnse keizer ondenkbaar zou zijn geweest.

vlegeltje
17-09-05, 19:46
Geplaatst door Alcibiades
Dat was een tijdelijke bezetting. Het was te verwachten dat de Berbers op een keer terug zouden moeten trekken.

Tsja, toch is het jammer dat die barbaarse christenhonden die prachtige stad hebben verwoest. Ooit de grootste stad van europa. 800.000 inwoners; een universiteit met een bibliotheek van 400.000 boeken.

Het heeft eeuwen geduurd voordat er weer een beetje beschaving ontstond daar.


Maar om on-topic te blijven: Israel is natuurlijk ook maar een tijdelijke bezetting.

vlegeltje
17-09-05, 20:10
Geplaatst door Alcibiades
Wat je tijdelijk noemt, de Joden zitten er al 3000 jaar onafgebroken.

Dat zal best dat er joden woonden, maar onafhankelijk zijn ze nooit geweest. Behalve misschien tijdens Salomon, maar waarschijnlijk is dat 'koninkrijk' ook maar een mythe.


Verder woonden er omstreeks 1200 volgens joodse bron in heel palestina slechts 909 joden.

Mr. Freeze
17-09-05, 22:20
Geplaatst door Marsipulami
[B][SIZE=4]

Vernieling synagogen in Gaza
De rabbijnen vroegen Benedictus XVI tevens om de vernieling van synagogen in Gaza te veroordelen, zo onthulden ze tijdens een persconferentie na afloop. Verschillende synagogen zijn in brand gestoken en vernield door Palestijnen, nadat Israël zich had teruggetrokken uit de nederzettingen in de Gazastrook. Rabijn Amar gaf aan dat de veroordeling volgens hem noodzakelijk is om een domino-effect te voorkomen: “Vandaag is het een synagoge, morgen is het een moskee of een kerk.

Dit vind ik oppurtunisme en ISreal stelt me teleur. Ze lieten die Synagoges echt bewust staan om nog effe te kunnen scoren. Zelfs joden geven aan dat ze het eigenlijk wel begrijpen dat de bewoners van Gaza niet zo heel veel respect meer hebben voor de bezetters of hun geloof/cultuur whatever. Verder zijn er wereldwijd veel synagogen gesloopt. Dus waarom deze bleven staan? :lachu: Ik denk om te scoren.

En nou willen ze ook nog de Paus gebruiken als middel om dubbel te scoren. Ik vind het niet zo volwassen en erg jammer dat ze zoiets hebben gedaan.

Oeroeboeroe
18-09-05, 03:54
Geplaatst door Mr. Freeze
niet zo volwassen en erg jammer dat ze zoiets hebben gedaan.

:jumping: Hufterig en grijsgedraaid?

micha4
18-09-05, 12:17
Geplaatst door waterfiets
Ja inderdaad. Zie de speech van Sharon voor de VN deze week.

Alhoewel er veel in de speech staat waar Palestijnen niet over tevreden zijn, is de speech in de Israelische politiek een doorbraak. Het is een emotioneel pleidooi voor het stichten van een Palestijnse staat in een deel van westelijk Eretz Israel, ons land. Vergis je niet, met alle kritiek die ik zelf altijd op Sharon heb gehad (nederzettingenpolitiek vooral) is Sharon voor veel Israelim zoals ik die jaren lang soldaat in Judea en Shomron, Gaza, Sinai , Libanon en de Golan zijn geweest een baken. Als Sharon die wij allen als vechter respecteren in dit opzicht politiek omgaat, heeft dat invloed. Wij zetten nu een andere koers uit en de Palestijnen kunnen mee als zij dat willen.

Micha

Spoetnik
18-09-05, 12:33
Geplaatst door micha4
Alhoewel er veel in de speech staat waar Palestijnen niet over tevreden zijn, is de speech in de Israelische politiek een doorbraak. Het is een emotioneel pleidooi voor het stichten van een Palestijnse staat in een deel van westelijk Eretz Israel, ons land. Vergis je niet, met alle kritiek die ik zelf altijd op Sharon heb gehad (nederzettingenpolitiek vooral) is Sharon voor veel Israelim zoals ik die jaren lang soldaat in Judea en Shomron, Gaza, Sinai , Libanon en de Golan zijn geweest een baken. Als Sharon die wij allen als vechter respecteren in dit opzicht politiek omgaat, heeft dat invloed. Wij zetten nu een andere koers uit en de Palestijnen kunnen mee als zij dat willen.

Micha

Ja sharon heeft heel wat terreur geexporteerd; daar kan je echt trots op zijn. Vandaag trouwens weer het plan om de Palestijnse verkiezingen te torpederen, de hypocrisie in de Israelische politiek kent geen grenzen.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/626148.html

micha4
18-09-05, 12:50
Geplaatst door Spoetnik
Ja sharon heeft heel wat terreur geexporteerd; daar kan je echt trots op zijn. Vandaag trouwens weer het plan om de Palestijnse verkiezingen te torpederen, de hypocrisie in de Israelische politiek kent geen grenzen.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/626148.html

Hij heeft volkomen gelijk. Wij zetten Hamas terecht onder druk.
De wapenstilstand loopt af omdat zij weigeren deze voort te zetten en over een politieke regeling te onderhandelen.
Zij ondergraven met druk van hun wapens de positie van Abbas. Als de wapenstilstand straks afloopt, beginnen wij ook weer met het vermoorden van hun kader. Dan is het het weer alle remmen los. Zij kunnen een plek in de politiek krijgen als daar politieke concessies tegenover staan. Eerder niet. Wij gaan een partij geen ruimte geven die nu aankondigt de terreurwapens weer op te nemen. En als het op het uitoefenen van terreur aankomt, stoppen wij hen in onze zak.
Dacht je dat wij achterlijk zijn? Heet dat niet "kiezen of delen in het Nederlands"?

Micha

Turkish_boy
18-09-05, 13:41
Geplaatst door Alcibiades
Dat is ook al zo'n geval. Eén van de grootste, mooiste en heligste kerken van de christenheid. En wat doen de moslims, ze maken er een moskee van! Stel je eens voor wat er zou gebeuren als christenen iets dergelijks met een moskee zouden doen? De wereld zou te klein zijn.

Wat wil je dan dat we er in gaan bidden en cristen worden?
Als we het op zouden blazen zouden jullie net zo huilen als de joden..

Spoetnik
18-09-05, 13:56
Geplaatst door micha4
Hij heeft volkomen gelijk. Wij zetten Hamas terecht onder druk.
De wapenstilstand loopt af omdat zij weigeren deze voort te zetten en over een politieke regeling te onderhandelen.
Zij ondergraven met druk van hun wapens de positie van Abbas. Als de wapenstilstand straks afloopt, beginnen wij ook weer met het vermoorden van hun kader. Dan is het het weer alle remmen los. Zij kunnen een plek in de politiek krijgen als daar politieke concessies tegenover staan. Eerder niet. Wij gaan een partij geen ruimte geven die nu aankondigt de terreurwapens weer op te nemen. En als het op het uitoefenen van terreur aankomt, stoppen wij hen in onze zak.
Dacht je dat wij achterlijk zijn? Heet dat niet "kiezen of delen in het Nederlands"?

Micha

Je kan blijkbaar niet wachten totdat Israel weer met 500pond bommen de gaza strook gaat bombaderen... Wat zei Halutz ook al weer over dat incident.. en hij is nu minister van defensie.. vraag me af of jij werkelijk een leftie bent, gezien je steun aan dit kabinet van oorlogsmisdadigers.

Spoetnik
18-09-05, 13:59
Geplaatst door Alcibiades
Overigens was het helemaal niet netjes om Constantinopel aan te vallen!

Het was ook niet netjes van de kruisvaaders om Constatinopel te plunderen en verzwakt achter te laten!

Turkish_boy
18-09-05, 14:04
Geplaatst door Alcibiades
Er woonden genoeg christenen in Constantinopel, ook na de inname. Het had dus gewoon een orthodoxe kerk kunnen blijven.

Overigens was het helemaal niet netjes om Constantinopel aan te vallen!

De iname was iets waar niet omheen konden, het werd al vermeld in de Koran...

Trouwens het is niet netjes om 9 fucking kruistochten te organizeren...
alle 9 mislukt trouwens...

ronald
18-09-05, 14:19
Geplaatst door Spoetnik
Je kan blijkbaar niet wachten totdat Israel weer met 500pond bommen de gaza strook gaat bombaderen... Wat zei Halutz ook al weer over dat incident.. en hij is nu minister van defensie.. vraag me af of jij werkelijk een leftie bent, gezien je steun aan dit kabinet van oorlogsmisdadigers.


Kijk, je bent nog net op tijd. Ga als de bliksem naar Gaza, roep alle gewapende groepen bij elkaar, zeg ze aan de bestanden te houden want Israel pikt het echt niet meer....Ga...doe je missie...je kunt vele levens redden.

Turkish_boy
18-09-05, 14:22
Geplaatst door Alcibiades
Ik begrijp het, jullie konden gewoon niet anders. Het moest van Allah..



Dat was om gebied te heroveren dat voorheen in handen van het christendom was. De meeste inwoners van die gebieden waren ten tijde van de kruistochten overigens waarschijnlijk nog christen. Over die mislukking valt nog veel meer te zeggen maar dan wordt dit weer een Kruistochtentopic en daar heb ik geen zin an.

Ow lekker voor je Istanbul en het hele Midden- Oosten is nu lekker moslims...

Lekker voor je :P Lekekr puHHHH

MUAHHAHA :regie:

En Dat allemaal Dankzij grote Ottomaanse rijk, Turken dus..,.

Zie je die foto in mijn sing?
Dat is Fatih Sultan Mehmet...
Bij de iname van Istanbul

Spoetnik
18-09-05, 14:27
Geplaatst door ronald
Kijk, je bent nog net op tijd. Ga als de bliksem naar Gaza, roep alle gewapende groepen bij elkaar, zeg ze aan de bestanden te houden want Israel pikt het echt niet meer....Ga...doe je missie...je kunt vele levens redden.

Misschien kan je je Kach buddies morele steun verlenen bij het opblazen van de Al-Aqsa moskee, vervul je heilige missie!

Turkish_boy
18-09-05, 14:35
Geplaatst door Alcibiades
Lekker hoor.
Nou, wees er maar trots op.

Ik ben TROTS!!!!
http://www.ihrc.nl/images/vlag-tur.jpg
http://karahilal.com/haberler/haberimaj/uc_hilal-bozkurt.gif

ronald
18-09-05, 14:39
Geplaatst door Spoetnik
Misschien kan je je Kach buddies morele steun verlenen bij het opblazen van de Al-Aqsa moskee, vervul je heilige missie!


Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

ronald
18-09-05, 14:44
Ten eerste heb ik geen Kach vrienden, jij dus wel El Aksa vriendjes. Ten tweede heb ik geen idee om die 2 gebouwen op te blazen, jij dus wel Tel Aviv. Ten derde heb ik andere heilige missies maar die van jouw is dood en verderf. Zeer duidelijk allemaal....je mist zo wel je werkelijke missie.

micha4
18-09-05, 15:11
Geplaatst door Spoetnik
Je kan blijkbaar niet wachten totdat Israel weer met 500pond bommen de gaza strook gaat bombaderen... Wat zei Halutz ook al weer over dat incident.. en hij is nu minister van defensie.. vraag me af of jij werkelijk een leftie bent, gezien je steun aan dit kabinet van oorlogsmisdadigers.

Neen, i.t.t. wat je denkt altijd links geweest. Maar ook tsionist en van mening dat wij zonder sterk leger weggevaagd worden in dit gebied.

Micha

Spoetnik
18-09-05, 15:19
Geplaatst door micha4
Neen, i.t.t. wat je denkt altijd links geweest. Maar ook tsionist en van mening dat wij zonder sterk leger weggevaagd worden in dit gebied.

Micha

Kortom oorlogsmisdaden in de naam van veiligheid keur jij goed.. psychofrene samenleving is dit.

In elk geval beginnen ze in Europa nu eindelijk onderzoeken naar de oorlogsmisdaden gepleegd door Tsionistisch verdrijvers:
http://www.haaretz.com/hasen/spages/625346.html

Spoetnik
18-09-05, 15:22
Geplaatst door ronald
Ten eerste heb ik geen Kach vrienden, jij dus wel El Aksa vriendjes. Ten tweede heb ik geen idee om die 2 gebouwen op te blazen, jij dus wel Tel Aviv. Ten derde heb ik andere heilige missies maar die van jouw is dood en verderf. Zeer duidelijk allemaal....je mist zo wel je werkelijke missie.

Je begint een beetje door te draaien merk ik, godswaanzin i guess.

mark61
18-09-05, 15:31
Geplaatst door Spoetnik
Kortom oorlogsmisdaden in de naam van veiligheid keur jij goed.. psychofrene samenleving is dit.

In elk geval beginnen ze in Europa nu eindelijk onderzoeken naar de oorlogsmisdaden gepleegd door Tsionistisch verdrijvers:
http://www.haaretz.com/hasen/spages/625346.html

Ja, dat had ik hierboven al geconstateerd. Land van psychopathen. Leuke linkse ideetjes, maar at the end of the day is het eten of gegeten worden.

In een iets ander verband: hoorde gisteren een analist op de BBC verklaren dat Bush altijd al paranoide was, met zijn 'they're out to get us'. Dat roept ie al jaren, nog voor hij ooit wist wie dat wel niet waren die hem achtervolgden. Veel verder dan 1 OBL zijn ze niet gekomen. Oh ja, 1 Zarqawi.

mark61
18-09-05, 15:32
Geplaatst door Spoetnik
Je begint een beetje door te draaien merk ik, godswaanzin i guess.

Hij was altijd al zo. Alleen is hij nu volledig ontremd. Ik adviseer emigratie naar Israël, als ie er niet al woont. Dan istie opeens een heel normale staatsburger. Gekte is ook maar relatief.

ronald
18-09-05, 15:49
Geplaatst door Spoetnik
Kortom oorlogsmisdaden in de naam van veiligheid keur jij goed.. psychofrene samenleving is dit.

In elk geval beginnen ze in Europa nu eindelijk onderzoeken naar de oorlogsmisdaden gepleegd door Tsionistisch verdrijvers:
http://www.haaretz.com/hasen/spages/625346.html


Grappig. Je zou bijna denken dat jij oorlogsdaden met als excuus voor de lol wel goed keurt en voor veiligheid niet. Eenzijdige passifist dus.

Die farce uit Engeland zal ook wel overwaaien. Net als in Belgie waar ze (natuurlijk ook eenzijdig gefixeerd op Israeliers) Sharon probeerden te veroordelen. Laten ze maar eerst bij zichzelf beginnnen. Engeland bij Engeland, Belgie bij Belgie, Nederland bij Nederland en dan pas met schone handen naar derden kijken. Hypocrieten.

ronald
18-09-05, 15:52
Geplaatst door Spoetnik
Je begint een beetje door te draaien merk ik, godswaanzin i guess.


Al weer....zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten..... al zou je jezelf a-theist noemen.

ronald
18-09-05, 15:54
Voor alle dromers.....welkom in de werkelijke wereld.

Turkish_boy
18-09-05, 23:32
Geplaatst door Alcibiades
Te trots om helemaal zeker te zijn, denk ik.

Tussen denken en zeker weten zit een diepe kloof...

Mr. Freeze
19-09-05, 02:24
Geplaatst door ronald
Grappig. Je zou bijna denken dat jij oorlogsdaden met als excuus voor de lol wel goed keurt en voor veiligheid niet. Eenzijdige passifist dus.

Die farce uit Engeland zal ook wel overwaaien. Net als in Belgie waar ze (natuurlijk ook eenzijdig gefixeerd op Israeliers) Sharon probeerden te veroordelen. Laten ze maar eerst bij zichzelf beginnnen. Engeland bij Engeland, Belgie bij Belgie, Nederland bij Nederland en dan pas met schone handen naar derden kijken. Hypocrieten.

Je hoeft je weinig zorgen te maken om de Israelis, de invloed die zij via hun mensen hebben in bijna alle Westerse regeringen is de garantie. Deze invloed is het beste zichtbaar in de VS, het Pentagon is er een goed voorbeeld van. (Paul Wolfowitz, Richard Perle, Douglas Feith etc etc.) Hierdoor zal Israel nooit echt a te hard worden aangepakt. Misschien wat woorden, misschien harde woorden. Maar verder zal het nooit komen.

Hans Van Mierlo zei het uitstekend toen hij zei: “We tolereren zaken van Israel die wij van geen enkel andere land zouden tolereren.”