PDA

Bekijk Volledige Versie : Protest tegen 'ontwrichting van de samenleving'



Wizdom
17-09-05, 15:58
Protest tegen 'ontwrichting van de samenleving'

Uitgegeven: 17 september 2005 14:06
Laatst gewijzigd: 17 september 2005 16:37

AMSTERDAM - Een paar duizend mensen protesteren zaterdag op de Dam in Amsterdam tegen de groeiende spanningen tussen allochtonen en autochtonen, moslims en niet-moslims. Dat is volgens hen het gevolg van de "negatieve toonzetting van het huidige kabinetsbeleid".

Samen met de dreiging van terrorisme leidt dit tot ontwrichting van de Nederlandse samenleving, stellen de betogers. Ze roepen op tot een "vreedzaam en fatsoenlijk Nederland, waar een ieder in vrijheid en veiligheid kan leven".


'Genoeg is Genoeg'

De manifestatie 'Genoeg is Genoeg ' is een initiatief van 32 minderheidsorganisaties, zoals het Nederlands Centrum Buitenlanders , Ander Joods Geluid en de Marokkaanse Vrouwen Vereniging Nederland . Zij willen de krachten bundelen met werkgeversorganisaties, vakbonden en politieke en religieuze stromingen om het in hun ogen "falend integratiebeleid" van minister Verdonk te stoppen.

Optredens

Uit het hele land zijn zestig bussen met actievoerders richting Amsterdam vertrokken. Naast optredens van artiesten als Raymtzer en de cabaretière Funda Müjde zijn er toespraken van politici. Onder anderen GroenLinks-leider Femke Halsema en PvdA-partijvoorzitter Ruud Koole houden het woord. Een vrouw, een vluchteling, een jongere en een allochtoon leggen een korte verklaring af. De manifestatie op de Dam eindigt om 17.00 uur.


Het sociaal-economische ontwrichtings-beleid hadden ze ook wel toe kunnen voegen... maar ja... misschien is het beter niet alles tegelijkertijd te beklagen...

Overigens vind ik de term ontwrichten de lading correct dekken...

waterfiets
17-09-05, 16:03
Geplaatst door Wizdom
Een vrouw, een vluchteling, een jongere en een allochtoon leggen een korte verklaring af. [/B]

Ik ben benieuwd of die te verstaan zijn.

freya
17-09-05, 16:08
was een goeie bijeenkomst :)

Veel mensen, juist ook veel ouderen die normaal niet zo snel de straat op gaan.

Indrukwekkende toespraak van Mohamed Rabae :duim:

Oeroeboeroe
17-09-05, 16:10
Geplaatst door freya
was een goeie bijeenkomst :)

Veel mensen, juist ook veel ouderen die normaal niet zo snel de straat op gaan.

Indrukwekkende toespraak van Mohamed Rabae :duim:

:roker: De enige Leidse "allochtoon" waar ik een broertje aan dood heb!

Sjoemelaar!

Oeroeboeroe
17-09-05, 16:11
Geplaatst door freya
was een goeie bijeenkomst :)

Veel mensen, juist ook veel ouderen die normaal niet zo snel de straat op gaan.

Indrukwekkende toespraak van Mohamed Rabae :duim:

:staart: Mooi zo. Maakte me een beetje zorgen over de opkomst (heb je al snel als je zelf niet gaat...)

freya
17-09-05, 16:12
Geplaatst door Oeroeboeroe
:roker: De enige Leidse "allochtoon" waar ik een broertje aan dood heb!

Sjoemelaar!

Tja. wat zal ik zeggen Groen links......... :verward:

Maar het is een goed spreker en hij kan veel oudere Marokkanen op de been krijgen :duim:

Wizdom
17-09-05, 16:15
Meer winst Nederlandse ziekenhuizen
Uitgegeven op 17 september 2005 om 12:24 uur, bijgewerkt om 12:33

(Novum) - De Nederlandse ziekenhuizen hebben vorig jaar in totaal 87 miljoen euro meer winst gemaakt dan in 2003. Dat blijkt uit een analyse van de Nederlandse vereniging van ziekenhuizen (NVZ). De goede financiële resultaten versterken de vermogenspositie van ziekenhuizen.


Volgens de NVZ is de winststijging het resultaat van toenemend bedrijfsmatig werken. "Ziekenhuizen gaan beter om met bestaande middelen. De kwaliteit van de zorg is daarom niet achteruit gegaan", zegt woordvoerder Jacques Bettelheim zaterdag. "Sinds een aantal jaar wordt efficiënter omgegaan met zaken als logistiek, rooster en personeel".

De analyse is gemaakt op basis van de verzamelde jaarrekeningen van 83 van de 86 algemene ziekenhuizen in Nederland. De winst over 2003 was 48 miljoen euro. Vorig jaar bedroeg het resultaat 135 miljoen euro. Ook over de winstverwachting voor volgend jaar is de NVZ 'positief'.


Ik vind deze hier een beetje bij horen... Het 'begrip' winst bij een ziekenhuis.... zum kotsen... :kotsen:

Seif
17-09-05, 16:15
Geplaatst door freya
Maar het is een goed spreker en hij kan veel oudere Marokkanen op de been krijgen :duim:

Dat hij verder voor het verbranden van boeken is, doet er dan niet meer toe.

freya
17-09-05, 16:17
Over tweedeling gesproken:


Ging ff koffiedrinken in de Bijenkorf.
Een groter contrast tussen de mensen daarbinnen en die op de dam kan je je niet voorstellen. :maf:

Dan denk ik (soms) dat de IS er toch niet ver naast zit met hun verwijzingen naar klassenstrijd :zozo:

Wilde hoofddoekjes tellen in de bijenkorf ...............

niet eentje!

waterfiets
17-09-05, 16:23
Geplaatst door Wizdom

Het 'begrip' winst bij een ziekenhuis.... zum kotsen... :kotsen:

Dat ligt er aan wat ze met die winst doen.

Wizdom
17-09-05, 16:28
Geplaatst door waterfiets
Dat ligt er aan wat ze met die winst doen.

Weggeven aan die Hilversumse oplichter om te proberen er zelf beter van te worden...

Wizdom
17-09-05, 16:40
PvdA presenteert 'Beterbegroting'
Uitgegeven op 17 september 2005 om 16:08 uur

(Novum) - PvdA-fractievoorzitter Wouter Bos heeft zaterdag in Den Haag de 'Beterbegroting' gepresenteerd. Dat is het antwoord van de sociaal-democraten op de voorstellen die het kabinet doet in de miljoenennota. De Beterbegroting lekte vrijdag al uit via De Telegraaf.


De PvdA stelt onder meer voor dat iedereen een vaste ziektekostenpremie krijgt van 400 euro per jaar. Dat is 700 euro minder dan het kabinet in gedachten heeft met het nieuwe ziektekostenstelsel. Het kabinet wil de premie voor lagere inkomens compenseren via een zorgtoeslag, maar de PvdA vindt dat 'onzinnig'. Met de eigen plannen zou een 'bureaucratisch monster' worden voorkomen.

De PvdA wil verder dat kinderopvang een basisvoorziening wordt. Kinderopvang zou door het huidige kabinet onbetaalbaar zijn gemaakt.

Oeroeboeroe
17-09-05, 16:42
Geplaatst door freya
Tja. wat zal ik zeggen Groen links......... :verward:

Maar het is een goed spreker en hij kan veel oudere Marokkanen op de been krijgen :duim:

1.Voor de goede orde: GroenLinks is prima hoor!

2.Eens.

Oeroeboeroe
17-09-05, 16:45
Geplaatst door Wizdom
PvdA presenteert 'Beterbegroting'
Uitgegeven op 17 september 2005 om 16:08 uur

(Novum) - PvdA-fractievoorzitter Wouter Bos heeft zaterdag in Den Haag de 'Beterbegroting' gepresenteerd. Dat is het antwoord van de sociaal-democraten op de voorstellen die het kabinet doet in de miljoenennota. De Beterbegroting lekte vrijdag al uit via De Telegraaf.


De PvdA stelt onder meer voor dat iedereen een vaste ziektekostenpremie krijgt van 400 euro per jaar. Dat is 700 euro minder dan het kabinet in gedachten heeft met het nieuwe ziektekostenstelsel. Het kabinet wil de premie voor lagere inkomens compenseren via een zorgtoeslag, maar de PvdA vindt dat 'onzinnig'. Met de eigen plannen zou een 'bureaucratisch monster' worden voorkomen.

De PvdA wil verder dat kinderopvang een basisvoorziening wordt. Kinderopvang zou door het huidige kabinet onbetaalbaar zijn gemaakt.

:D De PvdA...zei ene Jaap Burger daar vroeger niet van dat afspraken maken met die partij neer komt op "scheten laten in een netje" ...

...kan ook het CDA geweest zijn :D.

Mark
17-09-05, 17:03
Geplaatst door freya
Over tweedeling gesproken:


Ging ff koffiedrinken in de Bijenkorf.
Een groter contrast tussen de mensen daarbinnen en die op de dam kan je je niet voorstellen. :maf:

Dan denk ik (soms) dat de IS er toch niet ver naast zit met hun verwijzingen naar klassenstrijd :zozo:

Wilde hoofddoekjes tellen in de bijenkorf ...............

niet eentje!

dwing die meisjes met hoofddoek de bijenkorf in en dwing de huidige bezoekers dan te blijven, ze mogen niet weg tot jij vind dat de samenleving "gemaakt" is.

freya
17-09-05, 17:06
Geplaatst door Mark
dwing die meisjes met hoofddoek de bijenkorf in en dwing de huidige bezoekers dan te blijven, ze mogen niet weg tot jij vind dat de samenleving "gemaakt" is.

Waarom denk jij dat je geen hoofddoekjes in de bijenkorf ziet en bijenkorf-bezoek(st)ers geen flauw idee hebben van zo'n demonstratie buiten?

Mark
17-09-05, 17:11
Geplaatst door freya
Waarom denk jij dat je geen hoofddoekjes in de bijenkorf ziet en bijenkorf-bezoek(st)ers geen flauw idee hebben van zo'n demonstratie buiten?

omdat ze andere dingen te doen hebben?

omdat jonge meisjes met hoofddoekjes misschien liever naar de H&M gaan?

who knows, sorry maar niet iedereen hoeft hetzelfde als jij te denken, dezelfde interesses te hebben of op dezelfde manier te leven.

freya
17-09-05, 17:54
Geplaatst door Mark
omdat ze andere dingen te doen hebben?

omdat jonge meisjes met hoofddoekjes misschien liever naar de H&M gaan?

who knows, sorry maar niet iedereen hoeft hetzelfde als jij te denken, dezelfde interesses te hebben of op dezelfde manier te leven.

:moe:

Doe je dit expres of heb je echt geen flauw idee waar ik het over heb?

Oeroeboeroe
17-09-05, 17:54
Geplaatst door Alcibiades
Zou Jaap Burger dat van zijn eigen partij hebben gezegd, denk je?

:D Neen. Dank voor het opzoeken.

angkor
17-09-05, 18:44
Was een mooie bijeenkomst daar op de Dam.

Ik vond het ontroerend om zoveel eerste generatie mensen daar te zien. Dat zegt toch wel wat.

De sfeer was prima. :fpetaf:

Oeroeboeroe
17-09-05, 19:54
Geplaatst door Alcibiades
Als je mee wilt discussiëren over politiek hoort zoiets in je hoofd te zitten, jongentje.

:zegniets: Sorry hoor! Jaap Burger is van voor mijn tijd.



:roker: Als ik me met politiek bemoei en er echt iets over wil zeggen, is mijn insteek dat het moet gaan om het belang van alle burgers. Niet alleen dat van Jaap.


:mrt: Je bedoelt overigens te zeggen dat ik dit soort dingen moet weten als ik ooit eens de derde ronde van Twee voor twaalf winnend wil afsluiten.

Oeroeboeroe
17-09-05, 19:56
Geplaatst door angkor
Was een mooie bijeenkomst daar op de Dam.

Ik vond het ontroerend om zoveel eerste generatie mensen daar te zien. Dat zegt toch wel wat.

De sfeer was prima. :fpetaf: :duim:

freya
17-09-05, 20:07
Geplaatst door Alcibiades
Interesant!
Wat was het verschil?

geld

Prlwytzkofski
17-09-05, 23:35
Geplaatst door freya
geld

Koffiedrinken in de Bijenkorf is armoe.

MaRiaH
17-09-05, 23:37
Geplaatst door Prlwytzkofski
Koffiedrinken in de Bijenkorf is armoe.

ja en zo typisch Nederlands..
zal de cultuur wel zijn.. :wijs:

Oeroeboeroe
17-09-05, 23:56
Geplaatst door Prlwytzkofski
Koffiedrinken in de Bijenkorf is armoe.

http://www.cosgan.de/images/smilie/nahrung/k030.gif

[fragment]

...........

Nel : Nou, gelukkig wordt er de laatste tijd niet meer zoveel gedemonstreerd als vroeger, Bé!

Beatrijs : Vind ik ook. Ze magge best ergens tegen zijn, maar waarom dat dan altijd maar weer op zo'n gelijkhebberig toontje moet...zo van "laat ons maar aan de macht, en dan komt het allemaal wel goed!".

Nel : Precies! Ze zijn nou nog bezig de troep van Den Uyl op te ruimen...

Beatrijs : Ik bedoel maar. Die ruimde z'n folders ook nooit op!

Nel : En dan die roos! Die afschuwelijke roos!

........

freya
18-09-05, 08:34
Geplaatst door Prlwytzkofski
Koffiedrinken in de Bijenkorf is armoe.

In de omgeving van de Dam betaal je overal E1,90 voor een koffie verkeerd :strik:

Mark
18-09-05, 09:00
Geplaatst door freya
In de omgeving van de Dam betaal je overal E1,90 voor een koffie verkeerd :strik:

is dat tegenwoordig goedkoop of duur in nl?

freya: Wat ik bedoelde is dat ik niet goed begrijp waar je je nou aan stoort met die mensen in de bijenkorf. Wat maakt het nou uit of daar andere mensen rondlopen, zo heb je nog wat diversiteit in de samenleving. Ik zie echt het probleem daarmee niet, mensen gaan nu eenmaal het liefst om met mensen waar ze iets mee gemeen hebben. Hoeveel golfspelende, vvd stemmers heb jij in je vriendenkring.

thats all.

Rabi'ah.
18-09-05, 09:06
Geplaatst door Mark
.Ik zie echt het probleem daarmee niet, mensen gaan nu eenmaal het liefst om met mensen waar ze iets mee gemeen hebben. Hoeveel golfspelende, vvd stemmers heb jij in je vriendenkring.


Klopt, maar wat mij dan weer verbaast is dat dan vaak via etnisch-culturele lijnen gaat, bij de oudere generatie althans. Je kunt toch ook hobby's, interesses, etc. gemeen hebben met iemand van een andere afkomst?

freya
18-09-05, 09:09
Geplaatst door Mark

freya: Wat ik bedoelde is dat ik niet goed begrijp waar je je nou aan stoort met die mensen in de bijenkorf. Wat maakt het nou uit of daar andere mensen rondlopen, zo heb je nog wat diversiteit in de samenleving. Ik zie echt het probleem daarmee niet, mensen gaan nu eenmaal het liefst om met mensen waar ze iets mee gemeen hebben.

thats all.

Waar zeg ik dat ik me stoor aan bijenkorfbezoekers? Ik ben er nb zelf eentje.

Maar ik zie wel een totale scheiding van belevingswerelden binnen een straal van een paar honderd meter.

En dan zie ik dus weer ff met mijn eigen ogen dat sociaal-economische problemen een hele grote (de grootste?!) factor zijn in de hele "integratieproblematiek"



Hoeveel golfspelende, vvd stemmers heb jij in je vriendenkring.

Vriendenkring - 0

Familie - :verward: :maf:

Mark
18-09-05, 09:13
Geplaatst door Rabi'ah.
Klopt, maar wat mij dan weer verbaast is dat dan vaak via etnisch-culturele lijnen gaat, bij de oudere generatie althans. Je kunt toch ook hobby's, interesses, etc. gemeen hebben met iemand van een andere afkomst?

Dat verbaast mij weinig, het lijkt me dat ouderen veel meer terugvallen op hun cultuur, herinneringen van vroeger etc. Natuurlijk kun je die hobbies hebben maar goed cultuur en de interesses die daaruit voortvloeien zijn toch verschillend. Wat dat betreft lijken de jongere generaties meer op elkaar.

Rabi'ah.
18-09-05, 09:18
Geplaatst door Mark
Dat verbaast mij weinig, het lijkt me dat ouderen veel meer terugvallen op hun cultuur, herinneringen van vroeger etc. Natuurlijk kun je die hobbies hebben maar goed cultuur en de interesses die daaruit voortvloeien zijn toch verschillend. Wat dat betreft lijken de jongere generaties meer op elkaar.

Dat is waar, ouderen kunnen minder goed tegen verandering en de jeugd is vaak samen opgegroeid en gaat samen uit.

Maar als ik hoor wat zowel Nederlandse, als Marokkaanse of Surinaamse ouderen missen van vroeger, is het de vetrouwdheid, de gezelligheid en gemeenschapszin. Dat is in iedere cultuur hetzelfde. Maar waarom die mensen er nooit opgekomen zijn om dat samen te doen, is mij een raadsel.

Maargoed, hieruit blijkt maar weer dat de jeugd de toekomst heeft. :fpetaf:

Mark
18-09-05, 09:20
Geplaatst door freya
Waar zeg ik dat ik me stoor aan bijenkorfbezoekers? Ik ben er nb zelf eentje.

Maar ik zie wel een totale scheiding van belevingswerelden binnen een straal van een paar honderd meter.

En dan zie ik dus weer ff met mijn eigen ogen dat sociaal-economische problemen een hele grote (de grootste?!) factor zijn in de hele "integratieproblematiek"




Vriendenkring - 0

Familie - :verward: :maf:

Die scheiding bestaat, heeft altijd bestaan en bestaat overal in de wereld. Persoonlijk heb ik er geen probleem mee, de meeste echte armoede a la Afrika heb je niet in nl en als je talent hebt en bereid bent je in te zetten kun je sociaal economisch ver komen.

Als je het hebt over belevingswereld, tja niet iedereen ziet dingen hetzelfde, zoals je hier op maroc ook wel zult merken. Wat mij betreft ook niet echt een probleem.

Mark
18-09-05, 09:25
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat is waar, ouderen kunnen minder goed tegen verandering en de jeugd is vaak samen opgegroeid en gaat samen uit.

Maar als ik hoor wat zowel Nederlandse, als Marokkaanse of Surinaamse ouderen missen van vroeger, is het de vetrouwdheid, de gezelligheid en gemeenschapszin. Dat is in iedere cultuur hetzelfde. Maar waarom die mensen er nooit opgekomen zijn om dat samen te doen, is mij een raadsel.

Ouderen zijn in het algemeen inderdaad een stelletje zeikerds. Vroeger was alles beter.


Geplaatst door Rabi'ah.

Maargoed, hieruit blijkt maar weer dat de jeugd de toekomst heeft. :fpetaf:

Dit toont aan dat alle allochtonen binnen een paar generaties geassimileerd zullen zijn.... MOEHAHAHAHA :stout:

freya
18-09-05, 09:39
Geplaatst door Mark
Die scheiding bestaat, heeft altijd bestaan en bestaat overal in de wereld.

Waar het mij om gaat is dat die scheiding in Nederland vooral langs etnische lijnen loopt. En dat dat in veel discussies vaak vergeten wordt, of zelfs ontkend.


Persoonlijk heb ik er geen probleem mee, de meeste echte armoede a la Afrika heb je niet in nl

Dat er hier ook voedselpakketten moeten worden uitgedeeld, vind jij wel OK?


en als je talent hebt en bereid bent je in te zetten kun je sociaal economisch ver komen.

Zoiets komt alleen uit de mond van mensen die geen flauw idee hebben hoe het is om onderaan de sociale ladder van de samenleving te zitten.

Ja er zijn uitzonderingen, die zich naar boven weten te werken, maar uitzonderingen bevestigen de regel.


Als je het hebt over belevingswereld, tja niet iedereen ziet dingen hetzelfde, zoals je hier op maroc ook wel zult merken. Wat mij betreft ook niet echt een probleem.

Ik droom soms van een wereld waarin mensen bereid zijn om ook eens buiten hun eigen kleine wereldje te kijken. Dat zou het begin zijn van de oplossing van veel maatschappelijke problemen.

Rabi'ah.
18-09-05, 16:22
Geplaatst door Mark


Dit toont aan dat alle allochtonen binnen een paar generaties geassimileerd zullen zijn.... MOEHAHAHAHA :stout:

Nee, dat betekent dat er in een paar generaties ruimte is voor alle culturen hier.

Eenheid in verscheidenheid, zoals in Suriname al heel lang de leus is. :strik:

Siah
18-09-05, 17:15
Geplaatst door freya
Over tweedeling gesproken:

Ging ff koffiedrinken in de Bijenkorf.
[B]Een groter contrast tussen de mensen daarbinnen en die op de dam kan je je niet voorstellen. :maf:

daar moest ook ff aan denken. :D toen ik op de Dam zelf
naar de mensen die langs de menigte (voorbij) liepen, keek.
sommige leken alsof ze in n heel andere wereld leven. ieder op haar/zijn eilandtje. :hardlach:


Dan denk ik (soms) dat de IS er toch niet ver naast zit
met hun verwijzingen naar klassenstrijd :zozo:

Wilde hoofddoekjes tellen in de bijenkorf ...........
niet eentje!


:D

Siah
18-09-05, 17:22
http://www.maroc.nl/photopost/data/500/28887demo.jpg

Rabi'ah.
18-09-05, 20:12
Geplaatst door Rabi'ah.
Nee, dat betekent dat er in een paar generaties ruimte is voor alle culturen hier.


Geplaatst door Alcibiades
Mogen allochtone Nederlanders er dan ook nog in?

:wtf:

Verklaar u nader?

Oeroeboeroe
18-09-05, 20:15
Geplaatst door Rabi'ah.
:wtf:

Verklaar u nader?

http://www.cosgan.de/images/smilie/haushalt/a010.gif You might aswell teach a baboon how to speak German properly.

Of gaat bovenstaande te ver?

Rabi'ah.
18-09-05, 20:20
Geplaatst door Oeroeboeroe
http://www.cosgan.de/images/smilie/haushalt/a010.gif You might aswell teach a baboon how to speak German properly.

Of gaat bovenstaande te ver?



:engel:

Oeroeboeroe
18-09-05, 20:39
Geplaatst door Rabi'ah.
:engel:

:D Hup, aan de afwas dan, kleine meid...


:engel:

observer
19-09-05, 08:34
Geplaatst door Rabi'ah.
Nee, dat betekent dat er in een paar generaties ruimte is voor alle culturen hier.

Eenheid in verscheidenheid, zoals in Suriname al heel lang de leus is. :strik: ha leuzen zijn goedkoop was suriname niet dat land waar politiek via etnische lijnen loopt

dan liever bezoek aan de bijenkorf via etnische lijnen

Rabi'ah.
19-09-05, 08:35
Geplaatst door Oeroeboeroe
:D Hup, aan de afwas dan, kleine meid...


:engel:

Tsss. :ego:

Rabi'ah.
19-09-05, 08:38
Geplaatst door observer
ha leuzen zijn goedkoop was suriname niet dat land waar politiek via etnische lijnen loopt

dan liever bezoek aan de bijenkorf via etnische lijnen

Vind je?

Wat betreft integratie is een land waar de politiek via etnische lijnen loopt maar men elkaar in het dagelijks leven accepteert, vele malen verder dan een land waar andere culturen en godsdiensten als achterlijk en minderwaardig worden gezien.

freya
19-09-05, 08:49
Geplaatst door observer

dan liever bezoek aan de bijenkorf via etnische lijnen

Denk jij werkelijk dat dat het enige is in Nederland dat langs etnische lijnen loopt? :zozo:

Tijn
19-09-05, 09:32
Geplaatst door freya
Denk jij werkelijk dat dat het enige is in Nederland dat langs etnische lijnen loopt? :zozo:

Als ik `t goed heb begrepen zijn de etnische lijnen in Europa nergens zo hard als in Nederland (gekeken naar spreiding wonen/scholen, arbeidsparticipatie, criminaliteit).....de meeste zullen `t er net als jou wel over eens zijn dat dit niet gewenst is.....maar welke concrete/structurele voorstellen zou je willen aandragen om die verschillen terug te brengen?

observer
19-09-05, 10:37
Geplaatst door Tijn
Als ik `t goed heb begrepen zijn de etnische lijnen in Europa nergens zo hard als in Nederland (gekeken naar spreiding wonen/scholen, arbeidsparticipatie, criminaliteit).....de meeste zullen `t er net als jou wel over eens zijn dat dit niet gewenst is.....maar welke concrete/structurele voorstellen zou je willen aandragen om die verschillen terug te brengen? enige landen waar je echt naar zou kunnen kijken zijn engeland en frankrijk en daar is het niet echt anders

andere landen hebben relatief klein % allochtonen


Denk jij werkelijk dat dat het enige is in Nederland dat langs etnische lijnen loopt?


Vind je?

Wat betreft integratie is een land waar de politiek via etnische lijnen loopt maar men elkaar in het dagelijks leven accepteert, vele malen verder dan een land waar andere culturen en godsdiensten als achterlijk en minderwaardig worden gezien. het bekritiseren van elkaars religie is een "timehonoured" begrip oke vroeger wat bloediger dan nu

om eerlijk te zijn denk ik dat politiek meer invloed op een moderne samenleving heeft dan cultuur en godsdienst

enne surinaamse politici als voorbeelden gebruiken is natuurlijk helemaal niet echt een succes, is het positief als je kan claimen "beter" te zijn als de concurrentie een moordende cokedealer/dictator is en jij alleen maar de staatskas heeft geplunderd

Rabi'ah.
19-09-05, 17:55
Geplaatst door observer

enne surinaamse politici als voorbeelden gebruiken is natuurlijk helemaal niet echt een succes, is het positief als je kan claimen "beter" te zijn als de concurrentie een moordende cokedealer/dictator is en jij alleen maar de staatskas heeft geplunderd

Ik had het niet over de politici in Suriname als lichtend voorbeeld, maar over de manier waarop de gewone man en vrouw daar met multiculturaliteit omgaat.

Maar ik snap het, het steekt zeker dat een niet-Westerse cultuur op bepaalde punten verreweg superieur is aan de Nederlandse cultuur. :hihi: