PDA

Bekijk Volledige Versie : Nazi-jager Wiesenthal (96) overleden



delirious
20-09-05, 08:18
In Wenen is op 96-jarige leeftijd de Oostenrijkse nazi-jager Simon Wiesenthal overleden.

Oorlogsmisdadigers
Wiesenthal heeft een groot aantal oorlogsmisdadigers uit de Tweede Wereldoorlog helpen opsporen.

Holocaust
De jood Wiesenthal was zelf een overlevende van de holocaust. Hij stierf in zijn slaap, aldus een woordvoerder van het Simon Wiesenthal Center in Los Angeles. Het centrum zette zich in voor de strijd tegen anti-semitisme en vooroordelen. Een woordvoerder noemde Wiesenthal 'het geweten van de holocaust'.

Bakra
20-09-05, 08:23
laat allen stilstaan en de grote man herdenken die voor enige rechtvaardigheid zorgde, zodat de holocaust niet vergeten werd en de daders onrust bezorgde

Marsipulami
20-09-05, 08:27
Geplaatst door delirious
Een woordvoerder noemde Wiesenthal 'het geweten van de holocaust'.

Wat is dit nou weer voor een idiote uitdrukking ? Had de holocaust een geweten ?

nard
20-09-05, 08:29
Geplaatst door Marsipulami
Wat is dit nou weer voor een idiote uitdrukking ? Had de holocaust een geweten ?

Blijkbaar niet, anderszins was Wiesenthal overbodig geweest.

Al Sawt
20-09-05, 22:40
Ik kan geen traan laten over deze racist.


Terwijl hij zelfs slachtoffer is geworden van een racistische ideologie als Nazisme, was hij een fanatieke aanhanger van een andere racistische ideologie. Nl; Zionisme.

Wereld is beter af zonder hypocrieten, als Wiesenthal.

Oeroeboeroe
20-09-05, 23:51
Geplaatst door Al Sawt
Ik kan geen traan laten over deze racist.


Terwijl hij zelfs slachtoffer is geworden van een racistische ideologie als Nazisme, was hij een fanatieke aanhanger van een andere racistische ideologie. Nl; Zionisme.

Wereld is beter af zonder hypocrieten, als Wiesenthal.

Bekende gedachte...heb ik ook vaak (gehad).

Ik denk dat slechts heel weinigen de dingen hebben beleefd die Wiesenthal heeft beleefd. Dat doet iets met je, dat kan bijna niet anders. Ik geef hem het voordeel van de twijfel.

De mortuis nil nisi bene: ------> vrij vertaald: ---------> van de doden niets of goeds.

Oeroeboeroe
20-09-05, 23:53
.

Reina
21-09-05, 00:15
Geplaatst door Oeroeboeroe
.

Daar heb je een punt! :student:

DeStorthoop
21-09-05, 00:22
Geplaatst door Al Sawt
Ik kan geen traan laten over deze racist.


Terwijl hij zelfs slachtoffer is geworden van een racistische ideologie als Nazisme, was hij een fanatieke aanhanger van een andere racistische ideologie. Nl; Zionisme.

Wereld is beter af zonder hypocrieten, als Wiesenthal.

Wiesenthal was, hoe wrang ook, een produkt van de nazi's. Ik geloof niet dat iemand kan oordelen over hoe de wereld eruit ziet door de ogen van holocaust-overlevende. Voor mij symboliseerde deze man niet het zionisme maar de strijd tegen de nazi's, hun misdadigers en hun ideologie.

Als ik religieus was zou ik hopen dat God milder over hem is.

ronald
21-09-05, 02:17
Geplaatst door Al Sawt
Ik kan geen traan laten over deze racist.


Terwijl hij zelfs slachtoffer is geworden van een racistische ideologie als Nazisme, was hij een fanatieke aanhanger van een andere racistische ideologie. Nl; Zionisme.

Wereld is beter af zonder hypocrieten, als Wiesenthal.


Zielig..... misschien begin je je eigen Al Sawt-instituut.

Reina
21-09-05, 06:30
Geplaatst door ronald
Zielig..... misschien begin je je eigen Al Sawt-instituut.

Waarom die puntjes? Wil je sexy overkomen ofzo?






[Begin je eigen wiesenthal instituut]

nard
21-09-05, 07:51
Geplaatst door ronald
Zielig..... misschien begin je je eigen Al Sawt-instituut.

Het verontrust me alleen maar dat er mensen ongestoord in deze contreien rondstruinen die zelfs een slachtoffer/bestrijder van het nazi-regime niet met rust kunnen laten. Zonder wedersproken te worden.

Het holocaust-hoofstuk moet niet alleen zo snel mogelijk worden afgesloten, maar 't wordt zo mogelijk ontkend.

observer
21-09-05, 08:59
Geplaatst door nard
Het verontrust me alleen maar dat er mensen ongestoord in deze contreien rondstruinen die zelfs een slachtoffer/bestrijder van het nazi-regime niet met rust kunnen laten. Zonder wedersproken te worden.

Het holocaust-hoofstuk moet niet alleen zo snel mogelijk worden afgesloten, maar 't wordt zo mogelijk ontkend. verontrustend maar voorspelbaar

er zitten hier mensen met een zo monochroom wereldbeeld dat alles zwart is

Oeroeboeroe
21-09-05, 09:01
Geplaatst door Reina
Daar heb je een punt! :student:

:maf3: Zeg, moet jij die jongens van Nec en Arnhem niet eens fatsoenlijk leren voetballen?

nard
21-09-05, 09:36
Geplaatst door observer
verontrustend maar voorspelbaar

er zitten hier mensen met een zo monochroom wereldbeeld dat alles zwart is

Idd.

Maar neutraliseert de voorspelbaarheid verontrustheid?

Hans_anders
21-09-05, 09:44
Geplaatst door Al Sawt
Ik kan geen traan laten over deze racist.


Terwijl hij zelfs slachtoffer is geworden van een racistische ideologie als Nazisme, was hij een fanatieke aanhanger van een andere racistische ideologie. Nl; Zionisme.

Wereld is beter af zonder hypocrieten, als Wiesenthal.

Als ''gewone áutochtone'werd ik door een bekende naar deze site verwezen.
Dit is het eerste bericht wat ik lees en ik wordt er werkelijk misselijk van. Nard heeft gelijk; het verontrustende is dat een dergelijke 'mening' niet eens volmondig wordt weersproken. Dan vraag ik mij af, geven lieden als deze al sawt immigranten een slechte naam of is dit de opinio communis??

Oeroeboeroe
21-09-05, 09:48
Geplaatst door Hans_anders
Als ''gewone áutochtone'werd ik door een bekende naar deze site verwezen.
Dit is het eerste bericht wat ik lees en ik wordt er werkelijk misselijk van. Nard heeft gelijk; het verontrustende is dat een dergelijke 'mening' niet eens volmondig wordt weersproken. Dan vraag ik mij af, geven lieden als deze al sawt immigranten een slechte naam of is dit de opinio communis??

Goede vraag.

jan1974
21-09-05, 09:55
Geplaatst door Hans_anders
Als ''gewone áutochtone'werd ik door een bekende naar deze site verwezen.
Dit is het eerste bericht wat ik lees en ik wordt er werkelijk misselijk van. Nard heeft gelijk; het verontrustende is dat een dergelijke 'mening' niet eens volmondig wordt weersproken. Dan vraag ik mij af, geven lieden als deze al sawt immigranten een slechte naam of is dit de opinio communis??
Je moet Al Sawt niet al te serieus nemen. Hij vindt de WO-II een lekker puhh.. geval, omdat het schuldige Europa (kolonisme) toen haar machige positie zou hebben verloren en dus ook haar kolonieen.

mark61
21-09-05, 10:24
Geplaatst door Al Sawt
Ik kan geen traan laten over deze racist.

Terwijl hij zelfs slachtoffer is geworden van een racistische ideologie als Nazisme, was hij een fanatieke aanhanger van een andere racistische ideologie. Nl; Zionisme.

Wereld is beter af zonder hypocrieten, als Wiesenthal.

Voordat je daar zo'n zeker oordeel over uitspreekt moet je misschien eerst zelf s in 13 concentratiekampen gaan zitten en 89 familieleden kwijtraken. S kijken hoe je dan piept.

Jongeman.

Max Stirner
21-09-05, 10:55
Geplaatst door Al Sawt
Terwijl hij zelfs slachtoffer is geworden van een racistische ideologie als Nazisme, was hij een fanatieke aanhanger van een andere racistische ideologie. Nl; Zionisme.



Ik kan je niet eens helemaal ongelijk geven.....

DeStorthoop
21-09-05, 11:08
Geplaatst door Hans_anders
Als ''gewone áutochtone'werd ik door een bekende naar deze site verwezen.
Dit is het eerste bericht wat ik lees en ik wordt er werkelijk misselijk van. Nard heeft gelijk; het verontrustende is dat een dergelijke 'mening' niet eens volmondig wordt weersproken. Dan vraag ik mij af, geven lieden als deze al sawt immigranten een slechte naam of is dit de opinio communis??

Naar mijn beste weten bestaat er hier geen opinio communis. Lees eerst eens een paar draadjes, zou ik zeggen. Persoonlijk waardeer ik Wiesenthal als nazi-jager, maar niet als zionist. Geef ik nu de autochtonen een slechte naam?

Julien
21-09-05, 11:10
r.i.p.

zijn politieke voorkeuren doen mij niet ter zake (en hoort ook niet ter zake te doen)

het feit dat hij al die nazi's heeft weten op te sporen geeft hem mijn respect.
plus het feit dat hij jarenlang als een beest is behandeld in concentratiekampen.

MaRiaH
21-09-05, 11:16
EEn beetje respect zou op zijn plaats zijn ja.

Deze man is gevormd door zijn ervaringen, zoasl ieder ander.

Als nazi-jager verdient hij alle respect..
zijn leed is daarmee zijn levenstaak geworden.

En daar heeft hij dan 96 jaar mee geleefd..
tijd voor rust.

delirious
21-09-05, 11:41
Geplaatst door Hans_anders
Als ''gewone áutochtone'werd ik door een bekende naar deze site verwezen.
Dit is het eerste bericht wat ik lees en ik wordt er werkelijk misselijk van. Nard heeft gelijk; het verontrustende is dat een dergelijke 'mening' niet eens volmondig wordt weersproken.

Niet zo janken jij, het gaat hier over 1 mening.
Een die zeker niet representatief is voor andere prikkers hier, verder lezen dan je neus lang is.


Dan vraag ik mij af, geven lieden als deze al sawt immigranten een slechte naam of is dit de opinio communis??


Je zult niet de eerste noch de laatste zijn die, als doorverwezenen naar deze site komt ratelen, over de slechte naam van migranten.
Ik raad je dan ook aan om eerst andere fora te bekijken eer je hier komt jammeren.

observer
21-09-05, 12:15
Geplaatst door nard
Idd.

Maar neutraliseert de voorspelbaarheid verontrustheid? nee het zorgt voor/bevestigd vooroordelen

de al sawts van deze wereld zijn slechts een hondedrol op een grasveld, maar als je er maar vaak genoeg instapt zie je vanzelf een probleem, bovendien is de lucht niet te harden

de al sawts van deze wereld zijn het voorbeeld wat de media geven als ze weer eens moslims laten zien of horen

raar he dat moslims steeds minder populair zijn

wat dat betreft hebben mensen als rushdie gelijk, zolang de meerderheid zwijgt is het de stank die blijft hangen

David
21-09-05, 12:23
Geplaatst door mark61
Voordat je daar zo'n zeker oordeel over uitspreekt moet je misschien eerst zelf s in 13 concentratiekampen gaan zitten en 89 familieleden kwijtraken. S kijken hoe je dan piept.

Jongeman.


Helemaal mee eens. Van die jonge verwende snotneuzen die nog nooit iets van belang hebben meegemaakt en een beetje stoer gaan zitten wezen achter een toetsenbord. Met meningen en zo. Te triest voor woorden.

Max Stirner
21-09-05, 12:30
Geplaatst door observer
nee het zorgt voor/bevestigd vooroordelen

de al sawts van deze wereld zijn slechts een hondedrol op een grasveld, maar als je er maar vaak genoeg instapt zie je vanzelf een probleem, bovendien is de lucht niet te harden

de al sawts van deze wereld zijn het voorbeeld wat de media geven als ze weer eens moslims laten zien of horen

raar he dat moslims steeds minder populair zijn

wat dat betreft hebben mensen als rushdie gelijk, zolang de meerderheid zwijgt is het de stank die blijft hangen


Ik wil het ff opnemen voor Al Sawt....

Hoewel hij wat betreft de kwestie-Israel mijns inziens te fundie (en vermoeiend) is, draagt hij altijd argumenten aan, gooit ie nooit met modder en is ie niet kleinzielig of snel beledigd.

Hij heeft soms een andere mening en bepaalde stokpaardjes, so be it. Moet kunnen.

( :engel: )

~Panthera~
21-09-05, 12:38
Geplaatst door mark61
Voordat je daar zo'n zeker oordeel over uitspreekt moet je misschien eerst zelf s in 13 concentratiekampen gaan zitten en 89 familieleden kwijtraken. S kijken hoe je dan piept.




Ik dacht dat dat hier niet kon: het op jezelf betrekken ?
Werd in andere topics nl behoorlijk over gezeken. :mad:

Maar je hebt wel gelijk.

Tomas
21-09-05, 12:43
Ik vind zelf "het geweten van de holocaust" niet helemaal de lading dekken. Eerder "het geweten van het westen wat betref de holocaust". Zonder mensen als Wiesenthal hadden we die periode namelijk allang verdrongen. Als hij er niet was geweest hadden we uit desinteresse denk ik veel meer nazi's laten lopen.

Spoetnik
21-09-05, 13:01
Geplaatst door delirious
Oorlogsmisdadigers
Wiesenthal heeft een groot aantal oorlogsmisdadigers uit de Tweede Wereldoorlog helpen opsporen.


Wie weet wie hij heeft opgespoord? Grote namen?

Het is jammer dat het hem niet gelukt is om de nazi's te pakken die na de oorlog zijn gaan werken voor de CIA en het Amerikaanse leger, zoals bijvoorbeeld de ontwikkelaar van het Amerikaanse rakettenprogramma.

Al Sawt
21-09-05, 13:01
Geplaatst door Al Sawt
Ik kan geen traan laten over deze racist.


Terwijl hij zelfs slachtoffer is geworden van een racistische ideologie als Nazisme, was hij een fanatieke aanhanger van een andere racistische ideologie. Nl; Zionisme.

Wereld is beter af zonder hypocrieten, als Wiesenthal. Heb ik iets verkeerds gezegd?


Mag je iemand niet noemen wat hij in daadwerkelijkheid is? Dat hij verschrikkingen van Holocaust heeft meegemaakt, dat hij 13 kampen heeft overleefd, dat hij zijn leven heeft gewijd aan opsporing van Nazi`s, is zeer indrukwekkend en vooral sympathiek.

Maar dat neemt niet weg, dat hij de staat Israel in al haar vormen heeft verdedigd en dat hij elk misdaad van Israel als antisemitisme wegwuifdde.

Zo had hij in begin van 2e Intifada, de Zweedse premier Person als antisemiet bestempelt en en hem van beticht dat hij liever zag dat alle Joden op transport werden gezet.

Alleen maar omdat Person het lef had, om Israelische agressie te bekritiseren.

Ik herhaal: Wiesenthal is een hypocriet. Omdat hij een racistische gedachtegoed bestrijdt en de een aanhangt. Ook heeft hij zich nooit en te nimmer bekommert over de slachtoffers van zijn racistische gedachtegoed.


Dus bespaar me jullie verontwaardiging!

Tomas
21-09-05, 13:07
Geplaatst door Spoetnik
Wie weet wie hij heeft opgespoord? Grote namen?


Eichman.



Het is jammer dat het hem niet gelukt is om de nazi's te pakken die na de oorlog zijn gaan werken voor de CIA en het Amerikaanse leger, zoals bijvoorbeeld de ontwikkelaar van het Amerikaanse rakettenprogramma.

Werner von Braun.

Prlwytzkofski
21-09-05, 13:09
Geplaatst door Spoetnik
Grote namen?



Eichmann.

Al Sawt
21-09-05, 13:10
Geplaatst door observer
verontrustend maar voorspelbaar

er zitten hier mensen met een zo monochroom wereldbeeld dat alles zwart is Doel je op zwart en doorspekt met historische dwalingen?

David
21-09-05, 13:14
Geplaatst door Al Sawt
Heb ik iets verkeerds gezegd?


Mag je iemand niet noemen wat hij in daadwerkelijkheid is? Dat hij verschrikkingen van Holocaust heeft meegemaakt, dat hij 13 kampen heeft overleefd, dat hij zijn leven heeft gewijd aan opsporing van Nazi`s, is zeer indrukwekkend en vooral sympathiek.

Maar dat neemt niet weg, dat hij de staat Israel in al haar vormen heeft verdedigd en dat hij elk misdaad van Israel als antisemitisme wegwuifdde.

Zo had hij in begin van 2e Intifada, de Zweedse premier Person als antisemiet bestempelt en en hem van beticht dat hij liever zag dat alle Joden op transport werden gezet.

Alleen maar omdat Person het lef had, om Israelische agressie te bekritiseren.

Ik herhaal: Wiesenthal is een hypocriet. Omdat hij een racistische gedachtegoed bestrijdt en de een aanhangt. Ook heeft hij zich nooit en te nimmer bekommert over de slachtoffers van zijn racistische gedachtegoed.


Dus bespaar me jullie verontwaardiging!


Daar heb je best gelijk in, maar het treurige is dat dat als eerste in je opkomt, zonder de nuancering die je nu toevoegd.

Al Sawt
21-09-05, 13:16
Geplaatst door Hans_anders
Als ''gewone áutochtone'werd ik door een bekende naar deze site verwezen.
Dit is het eerste bericht wat ik leesWees welkom!
en ik wordt er werkelijk misselijk van. Nard heeft gelijk; het verontrustende is dat een dergelijke 'mening' niet eens volmondig wordt weersproken. Weet je wat verontrustend en misselijkmakend is? Dat bepaalde slag mensen, misdaden kunnen begaan en vrijuit gaan. En dat dankzij verleden.

Je kan een land bezetten, koloniseren, autochtone bevolking wegjagen en een migrantenstroom op gang zetten op basis van een fabeltje uit oudheid. En niemand legt je strobeed iets in de weg. En wie dat doet, wordt meteen als antisemiet bestempeld.





Dan vraag ik mij af, geven lieden als deze al sawt immigranten een slechte naam of is dit de opinio communis?? Ik adviseer je om wat langer rond te hangen op NVDD en wat vaker in discussie met mij te gaan. Ik zal je wereldbeeld compleet aan het diggelen slaan!

Al Sawt
21-09-05, 13:17
Geplaatst door David
Daar heb je best gelijk in, maar het treurige is dat dat als eerste in je opkomt, zonder de nuancering die je nu toevoegd. Tja David,


Nuancering is soms mijn zwakste punt. Maar ik werk er aan.

David
21-09-05, 13:18
Geplaatst door Al Sawt
Ik zal je wereldbeeld compleet aan het diggelen slaan!


Leen de spiegel van Contadictio, haal er een lappie overheen en hou 'm 'm voor.

Al Sawt
21-09-05, 13:20
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Al Sawt zegt dit soort dingen uit liefde. Dit is wat hij van zijn religie heeft geleerd. Voel zijn warmte: voel hoe de warmte van deze manier van godsdienstbeleving zich uitspreidt over ons moordzuchtige, Europese continent. We zijn er stukken op vooruit gegaan met al die nieuwe vreedzame, tolerante en vooral humane inzichten. Zolang mijn religie mij niet heeft geleerd om een land te koloniseren en mensen te knechten, alleen maar omdat het tussen de regels van mijn heilige schrift wordt genoemd, voelt de mantel der liefde heel erg warm aan.

David
21-09-05, 13:24
Geplaatst door Al Sawt
Zolang mijn religie mij niet heeft geleerd om een land te koloniseren en mensen te knechten, alleen maar omdat het tussen de regels van mijn heilige schrift wordt genoemd, voelt de mantel der liefde heel erg warm aan.


En als je religie het je wel zegt, ga je het onmiddellijk doen?

Al Sawt
21-09-05, 13:27
Geplaatst door observer
nee het zorgt voor/bevestigd vooroordelen

de al sawts van deze wereld zijn slechts een hondedrol op een grasveld, maar als je er maar vaak genoeg instapt zie je vanzelf een probleem, bovendien is de lucht niet te harden

de al sawts van deze wereld zijn het voorbeeld wat de media geven als ze weer eens moslims laten zien of horen

raar he dat moslims steeds minder populair zijn

wat dat betreft hebben mensen als rushdie gelijk, zolang de meerderheid zwijgt is het de stank die blijft hangen Als ik Wiesenthal`s redenatie volg: Zou ik je als antisemiet moeten bestempelen.

Want mijn standpunt interperteer je als een algemeen geldende standpunt onder de Moslim massa. En schrikt er niet van terug, om alle moslims over een kam te scheren.

In feite ben je racist pur sang. Je neemt op voor een minderheid en racistische entiteit. Tergelijkertijd bedien jezelf van technieken waar jouw minderheid vaak slachtoffer is geworden.

Raar he dat Joden steeds minder populair zijn.

Al Sawt
21-09-05, 13:28
Geplaatst door David
En als je religie het je wel zegt, ga je het onmiddellijk doen? Mijn religie beschikt niet over de fundering waar Zionisme op gestoeld is.

Spoetnik
21-09-05, 13:33
Geplaatst door Tomas
Eichman.

Ah, goed dat een holocaust surviver hem heeft gevonden. Jammer alleen van het showproces dat later volgde.

Nog andere namen?


Werner von Braun.

Ja, die.

David
21-09-05, 13:34
Geplaatst door Al Sawt
Raar he dat Joden steeds minder populair zijn.



Over 1 kam scheren gesproken.

En nu allemaal:

Er valt een Sawt door de mand
Ja, ja, een Swat door de mand
Er valt een Swat door de mand
(Bij Buurvrouw Janssen?? :wat?!: )

Spoetnik
21-09-05, 13:35
Geplaatst door David
Over 1 kam scheren gesproken.

En nu allemaal:

Er valt een Sawt door de mand
Ja, ja, een Swat door de mand
Er valt een Swat door de mand
(Bij Buurvrouw Janssen?? :wat?!: )

Hoezo valt hij door de mand? Hij gebruikt hetzelfde trukje als observer. Als er iemand door de mand valt ben jij het, omdat jij Observer niet op zijn rascistische taalgebruik aanspreekt.

nard
21-09-05, 13:35
Geplaatst door Al Sawt
Zolang mijn religie mij niet heeft geleerd om een land te koloniseren en mensen te knechten, alleen maar omdat het tussen de regels van mijn heilige schrift wordt genoemd, voelt de mantel der liefde heel erg warm aan.

Wel, het punt is niet zozeer dat er verknipte individuen zoals jij rondlopen, die kom je immers overal tegen. Dat je niet totaal wordt platgebrand door je eigen geloofsgenoten omdat ze hun afschuw willen uiten over jouw kijk op de werkelijkheid, daar zit wat mij betreft de kneep.

David
21-09-05, 13:36
Geplaatst door Spoetnik
Hoezo valt hij door de mand? Hij gebruikt hetzelfde trukje als observer. Als er iemand door de mand valt ben jij het, omdat jij Observer niet op zijn rascistische taalgebruik aanspreekt.


Ook weer zo'n creatieve logica. :verward:

Al Sawt
21-09-05, 13:38
Geplaatst door Spoetnik
Hoezo valt hij door de mand? Hij gebruikt hetzelfde trukje als observer. Als er iemand door de mand valt ben jij het, omdat jij Observer niet op zijn rascistische taalgebruik aanspreekt. Bedankt Spoetnik.

Kennelijk worden er dubbele maten gehanteerd.

Reina
21-09-05, 13:40
Geplaatst door Oeroeboeroe
:handbang: Zeg, moet jij die jongens van Nec en Arnhem niet eens fatsoenlijk leren voetballen?

verveeld

Al Sawt
21-09-05, 13:44
Geplaatst door nard
Wel, het punt is niet zozeer dat er verknipte individuen zoals jij rondlopen, die kom je immers overal tegen. Bedankt voor je compliment! Je streelt mijn ego, eerlijk waar.



Dat je niet totaal wordt platgebrand door je eigen geloofsgenoten omdat ze hun afschuw willen uiten over jouw kijk op de werkelijkheid, daar zit wat mij betreft de kneep. Doet me denken aan mensen die denken dat ze 'herenigd' zijn met land van Mozes en David. Terwijl ze die land alleen kennen van lessen theologie.

David
21-09-05, 13:49
Geplaatst door Al Sawt
Terwijl ze die land


Terwijl ze dat land

David
21-09-05, 13:50
Geplaatst door Al Sawt
land van ... David.


In mijn geval: 70 vierkante meter, vier hoog, in Amsterdam Oud-West. Sla het Oude Testament er maar op na.

Max Stirner
21-09-05, 14:02
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Zondermeer. Maar dit vond ik toch een te ijskoude, wrede opmerking - en dat moet ik kunnen vinden.


Blijkbaar denken bepaalde dictators zonder volk daar anders over: 8 strafpunten......

observer
21-09-05, 15:09
Geplaatst door Al Sawt
Als ik Wiesenthal`s redenatie volg: Zou ik je als antisemiet moeten bestempelen.

Want mijn standpunt interperteer je als een algemeen geldende standpunt onder de Moslim massa. En schrikt er niet van terug, om alle moslims over een kam te scheren.

In feite ben je racist pur sang. Je neemt op voor een minderheid en racistische entiteit. Tergelijkertijd bedien jezelf van technieken waar jouw minderheid vaak slachtoffer is geworden.

Raar he dat Joden steeds minder populair zijn. ik doe niets ik stel alleen dat jouw luid gesproken woorden, behalve dat ze vol met haat zitten, door je geschreeuw al snel als " de mening" van " de moslims" gezien wordt, iets wat velen hier claimen dat gebeurd

je met veel geknetter afgeleverde standaard uitspraken over "racistsche entiteit" laten zien dat je haat voor alles wat joods is, zo belangrijk voor je is, dat je zelfs het leven van een man die gruwelijkheden overleefd heeft, en daarna uit plichtgevoel de daders heeft helpen opsporen niet kan accepteren

het is op zijn minst wrang dat een mon die, ondank wat hem is aangedaan, niet kon haten wordt beledigd door iemand wie niets is aangedaan maar alleen kan haten

observer
21-09-05, 15:15
Geplaatst door Spoetnik
Hoezo valt hij door de mand? Hij gebruikt hetzelfde trukje als observer. Als er iemand door de mand valt ben jij het, omdat jij Observer niet op zijn rascistische taalgebruik aanspreekt. zou zeggen wat houdt je tegen

spreek me aan (maar vertel me dan meteen welke rascistische uitspraak ik doe want anders denk eerlijk gezegd dat ik weer te maken heb met iemand die het woord racist gebruikt voor een ieder die niet zijn mening deelt)

Spoetnik
21-09-05, 15:24
Geplaatst door observer
zou zeggen wat houdt je tegen

spreek me aan (maar vertel me dan meteen welke rascistische uitspraak ik doe want anders denk eerlijk gezegd dat ik weer te maken heb met iemand die het woord racist gebruikt voor een ieder die niet zijn mening deelt)

Ik sprak David aan die zich alleen geroepen voelt Al Sawt aan te spreken maar jou met rust te laten.

Verder rascistisch is overdreven, je hebt gelijk. Maar het over een kam scheren dat kan wel kloppen, zoals bijvoorbeeld jouw mening dat de meerderheid zwijgt. Simpele feit is dat er genoeg mensen zich uit laten, veel meer dan wat jij noemt de "drollen", maar jij wil niet luisteren.

nard
21-09-05, 15:56
Geplaatst door observer
het is op zijn minst wrang dat een man die, ondank wat hem is aangedaan, niet kon haten wordt beledigd door iemand wie niets is aangedaan maar alleen kan haten [/B]

Zo he. Uitzonderlijk sterk contrast.

micha4
21-09-05, 16:47
Geplaatst door Al Sawt
Ik kan geen traan laten over deze racist.


Terwijl hij zelfs slachtoffer is geworden van een racistische ideologie als Nazisme, was hij een fanatieke aanhanger van een andere racistische ideologie. Nl; Zionisme.

Wereld is beter af zonder hypocrieten, als Wiesenthal.

Ik kende Wiesenthal persoonlijk erg goed. Hij was wel een vriend van Israel maar absoluut geen racist. Wiesenthal heeft zich ook sterk gemaakt voor moordenaars van Zigeuners en andere slachtoffers van de nazibeesten.

Bega niet de fout je tegenstanders in dit conflict hun menselijke waarde te ontzeggen.

Zijn aandenken zij tot zegen.

Micha

micha4
21-09-05, 16:58
Geplaatst door Spoetnik
Ah, goed dat een holocaust surviver hem heeft gevonden. Jammer alleen van het showproces dat later volgde.

Nog andere namen?



Ja, die.

namen: Dr. Erich Rajakowitsc. verantwoordelijkheid voor het deporteren en doden van mijn Nederlandse familieleden.

Franz Stangl: commandant van een plaats der verschrikking in Polen waarvan ik de naam niet meer wil noemen.

Mevrouw Ryan (aangetrouwde naam): Verantwoordelijk voor het eigenhandig vermoorden van honderden kinderen in een ander oord der verschrikking dat ik ongenoemd laat.

Silberbauer: de Oostenrijkse politieman die Anne Frank met haar familie uit Amsterdam deporteerde.

En vele anderen waarvan de naam een vloek is geworden.

Ik mag hopen dat het opkomend fascisme in Europa jullie niet op dezelfde manier zal verdelgen als men met ons Joden heeft gedaan. En mocht dat - chas wa galil- gebeuren, dan zullen jullie je eigen Wiesenthals voortbrengen.

Micha

Julien
21-09-05, 17:03
Geplaatst door micha4
namen: Dr. Erich Rajakowitsc. verantwoordelijkheid voor het deporteren en doden van mijn Nederlandse familieleden.

Franz Stangl: commandant van een plaats der verschrikking in Polen waarvan ik de naam niet meer wil noemen.

Mevrouw Ryan (aangetrouwde naam): Verantwoordelijk voor het eigenhandig vermoorden van honderden kinderen in een ander oord der verschrikking dat ik ongenoemd laat.

Silberbauer: de Oostenrijkse politieman die Anne Frank met haar familie uit Amsterdam deporteerde.

En vele anderen waarvan de naam een vloek is geworden.


Spoetnik was er al een tijdje achter dat ie uitgeluld was ;)

Spoetnik
21-09-05, 17:12
Geplaatst door Julien
Spoetnik was er al een tijdje achter dat ie uitgeluld was ;)

Presumptious..

Ik was daadwerkelijk benieuwd.

Tomas
21-09-05, 17:13
Geplaatst door micha4
namen: Dr. Erich Rajakowitsc. verantwoordelijkheid voor het deporteren en doden van mijn Nederlandse familieleden.

Franz Stangl: commandant van een plaats der verschrikking in Polen waarvan ik de naam niet meer wil noemen.

Mevrouw Ryan (aangetrouwde naam): Verantwoordelijk voor het eigenhandig vermoorden van honderden kinderen in een ander oord der verschrikking dat ik ongenoemd laat.

Silberbauer: de Oostenrijkse politieman die Anne Frank met haar familie uit Amsterdam deporteerde.

En vele anderen waarvan de naam een vloek is geworden.

Ik mag hopen dat het opkomend fascisme in Europa jullie niet op dezelfde manier zal verdelgen als men met ons Joden heeft gedaan. En mocht dat - chas wa galil- gebeuren, dan zullen jullie je eigen Wiesenthals voortbrengen.

Micha

Allemaal heel waar en vreselijk, maar bega niet de vergissing dat etnische zuiveringen slechts een europese ziekte is.

Spoetnik
21-09-05, 17:13
Geplaatst door micha4
namen: Dr. Erich Rajakowitsc. verantwoordelijkheid voor het deporteren en doden van mijn Nederlandse familieleden.

Franz Stangl: commandant van een plaats der verschrikking in Polen waarvan ik de naam niet meer wil noemen.

Mevrouw Ryan (aangetrouwde naam): Verantwoordelijk voor het eigenhandig vermoorden van honderden kinderen in een ander oord der verschrikking dat ik ongenoemd laat.

Silberbauer: de Oostenrijkse politieman die Anne Frank met haar familie uit Amsterdam deporteerde.

En vele anderen waarvan de naam een vloek is geworden.

Ik mag hopen dat het opkomend fascisme in Europa jullie niet op dezelfde manier zal verdelgen als men met ons Joden heeft gedaan. En mocht dat - chas wa galil- gebeuren, dan zullen jullie je eigen Wiesenthals voortbrengen.

Micha

Bedankt...

ps. Wie is jullie ?

Tomas
21-09-05, 17:15
Geplaatst door Spoetnik
Bedankt...

ps. Wie is jullie ?

gebruik je fantasie eens nuttig.

Spoetnik
21-09-05, 17:17
Geplaatst door Tomas
gebruik je fantasie eens nuttig.

Ik wil niet als Julien worden... :)

Reina
21-09-05, 17:35
Jullie beginnen een beetje poep te praten.

mark61
21-09-05, 17:44
Geplaatst door Max Stirner
Ik wil het ff opnemen voor Al Sawt....

Hoewel hij wat betreft de kwestie-Israel mijns inziens te fundie (en vermoeiend) is, draagt hij altijd argumenten aan, gooit ie nooit met modder en is ie niet kleinzielig of snel beledigd.

Hij heeft soms een andere mening en bepaalde stokpaardjes, so be it. Moet kunnen.

( :engel: )

Yep. Maar dat staat hier los van.

mark61
21-09-05, 17:49
Geplaatst door Tomas
Ik vind zelf "het geweten van de holocaust" niet helemaal de lading dekken. Eerder "het geweten van het westen wat betref de holocaust". Zonder mensen als Wiesenthal hadden we die periode namelijk allang verdrongen. Als hij er niet was geweest hadden we uit desinteresse denk ik veel meer nazi's laten lopen.

Hij vertelde juist dat al sinds Neurenberg het het westen geen klap meer interesseerde. Alleen Duitsland heeft met veel pijn en moeite wel s een nazi veroordeeld. In Oostenrijk is 1 door W. aangebracht klantje berecht, en vrijgesproken.

Niet-joodse oorlogsmisdadiger-jagers bestaan volgens mij niet.

mark61
21-09-05, 17:50
Geplaatst door Spoetnik
Wie weet wie hij heeft opgespoord? Grote namen?

Het is jammer dat het hem niet gelukt is om de nazi's te pakken die na de oorlog zijn gaan werken voor de CIA en het Amerikaanse leger, zoals bijvoorbeeld de ontwikkelaar van het Amerikaanse rakettenprogramma.

Werner von Braun was volgens mij geen nazi. Maar ik kan me vergissen. Ook afhankelijk van de definitie van nazi, natuurlijk.

Maar hij vertelde zelf al dat na Neurenberg er geen interesse meer was. Toen hij s een nazi aangaf bij de Ami autoriteiten in Wenen werd hij zelf gearresteerd.

mark61
21-09-05, 17:52
Geplaatst door David
Daar heb je best gelijk in, maar het treurige is dat dat als eerste in je opkomt, zonder de nuancering die je nu toevoegd.

yep

mark61
21-09-05, 17:53
Geplaatst door Al Sawt
Tja David,


Nuancering is soms mijn zwakste punt. Maar ik werk er aan.

OK :)

Max Stirner
21-09-05, 18:07
Geplaatst door mark61
Yep. Maar dat staat hier los van.


Hoezo?

Subtiel was ie niet, maar das geen criterium. Dat Wiesenthal veel ellende heeft meegemaakt en daarom verheven zou zijn boven elke vorm van kritiek, koop ik ook niet.

By the way: Al Sawts` goedpraterij van zelfmoordaanslagen op willekeurige Israelische burgers vind ik vele malen irritanter en onbegrijpelijker.

Julien
21-09-05, 18:09
Geplaatst door Reina
Jullie beginnen een beetje poep te praten.

ik ook?? :duivel:

Spoetnik
21-09-05, 18:12
Geplaatst door mark61
Werner von Braun was volgens mij geen nazi. Maar ik kan me vergissen. Ook afhankelijk van de definitie van nazi, natuurlijk.

Maar hij vertelde zelf al dat na Neurenberg er geen interesse meer was. Toen hij s een nazi aangaf bij de Ami autoriteiten in Wenen werd hij zelf gearresteerd.

Hij was lid van de NSDAP en was een SS officier, volgens hemzelf moest hij dat worden om zo zijn raketten programma uit te voeren.

En was wel interesse bij de CIA voor Nazis gezien hoeveel mensen na de oorlog voor de Amerikanen gingen werken.

mark61
21-09-05, 18:18
Geplaatst door Max Stirner
Hoezo?

Subtiel was ie niet, maar das geen criterium. Dat Wiesenthal veel ellende heeft meegemaakt en daarom verheven zou zijn boven elke vorm van kritiek, koop ik ook niet.

By the way: Al Sawts` goedpraterij van zelfmoordaanslagen op willekeurige Israelische burgers vind ik vele malen irritanter en onbegrijpelijker.

Eerlijk gezegd zou het mij verbazen als iemand die zoveel heeft meegemaakt nog helder kan denken. Dus als je het zionisme en zionisten wilt veroordelen, zoek dan ff een ander.

Het is nou net dat panische van de overlevenden dat voor hun gevoel alles wat er verder in Israël gebeurt rechtvaardigt. Which it doesn't. De echte schuldige, Europa, blijft mooi buiten schot.

Welke psychiater helpt Israël van zijn waanvoorstellingen af? Het zijn de onschuldige Palestijnen die eronder moeten lijden. Geterroriseerd door een clubje onbehandelbare patiënten.

Al is dus net de laatste der Mohikanen gestorven en de psychose geïnstitutionaliseerd.

---

Aangezien ook willekeurige Palestijnse burgers worden vermoord vind ik die opvatting niet zo vreemd, hoewel ik beide moordpartijen even afkeurenswaardig vind.

mark61
21-09-05, 18:20
Geplaatst door Spoetnik
En was wel interesse bij de CIA voor Nazis gezien hoeveel mensen na de oorlog voor de Amerikanen gingen werken.

Oh dat zal je mij niet zien ontkennen. Je kan boeken volschrijven over het enthousiasme waarmee ex-nazi's werden ontvangen en geholpen van alle kanten. De katholieke kerk, de Amerikanen, de Russen, de Engelsen, iedereen eigenlijk.

Verbazingwekkender vind ik dan nog hoe 2 jaar geleden Thatcher rustig Pinochet haar fantastische vriend kan noemen en de man vrolijk wordt vrijgelaten.

ronald
21-09-05, 19:34
Geplaatst door mark61
Eerlijk gezegd zou het mij verbazen als iemand die zoveel heeft meegemaakt nog helder kan denken. Dus als je het zionisme en zionisten wilt veroordelen, zoek dan ff een ander.

Het is nou net dat panische van de overlevenden dat voor hun gevoel alles wat er verder in Israël gebeurt rechtvaardigt. Which it doesn't. De echte schuldige, Europa, blijft mooi buiten schot.

Welke psychiater helpt Israël van zijn waanvoorstellingen af? Het zijn de onschuldige Palestijnen die eronder moeten lijden. Geterroriseerd door een clubje onbehandelbare patiënten.

Al is dus net de laatste der Mohikanen gestorven en de psychose geïnstitutionaliseerd.

---

Aangezien ook willekeurige Palestijnse burgers worden vermoord vind ik die opvatting niet zo vreemd, hoewel ik beide moordpartijen even afkeurenswaardig vind.

Half Israel zit vol met allemaal Wiesenthals. Allemaal mede slachtoffers. Maar die zijn in jouw ogen natuurlijk honden die in het arabisch Palestina durfden te wonen.
Als je beide moordpartijen even afkeurenswaardig vindt, verzamel je misschien wat geld in op wat psychiaters naar die "onschuldige" palestijnen te sturen. Dan geef je werkelijk blijk dat je met twee ogen kijkt. Dat clubje terroriseert daar het hele Midden Oosten. Ik denk dat jij een beetje van hout bent. Op z'n minst een psychiatrische patient voor verkapte judeofobie. Houd op z'n minst een psychiater in je buurt.

observer
21-09-05, 20:45
Geplaatst door Spoetnik
Hij was lid van de NSDAP en was een SS officier, volgens hemzelf moest hij dat worden om zo zijn raketten programma uit te voeren.

En was wel interesse bij de CIA voor Nazis gezien hoeveel mensen na de oorlog voor de Amerikanen gingen werken. von braun was een pure techocraat die niets had met ideologie alleen met technologie

hij zou iedereen die hem geld en middelen gaf hebben gediend

in penemunde zijn duizenden dwangarbeiders gebruikt

Al Sawt
21-09-05, 22:33
Geplaatst door ronald
Half Israel zit vol met allemaal Wiesenthals. Allemaal mede slachtoffers. Maar die zijn in jouw ogen natuurlijk honden die in het arabisch Palestina durfden te wonen. In mijn ogen wel!

Al Sawt
21-09-05, 22:54
Geplaatst door observer
ik doe niets ik stel alleen dat jouw luid gesproken woorden, behalve dat ze vol met haat zitten, door je geschreeuw al snel als " de mening" van " de moslims" gezien wordt, iets wat velen hier claimen dat gebeurd
Leugens! Je bent er gewoon uit om mijn woorden te linken met de Islamitische gemeenschap.




je met veel geknetter afgeleverde standaard uitspraken over "racistsche entiteit" Is Israel niet racistisch? Als ik me niet vergist is het opgericht op principes van een Joodse staat. Een staat waar geen plek is voor niet-Joden.

Ook het feit dat iedereen met een Semitische 'gehalte' aan genen naar Israel mag komen, is racistische kenmerk. Doet me overigens denken aan de Arische waanbeelden van de Nazi`s.



laten zien dat je haat voor alles wat joods is, Rethoriek, beste Observer. Jouw haat voor moslims is groter dan mijn haat voor Joden. Want jouw anti-Islam gedachtes hebben je naar een Marokkaanse forum gedrijven. Mijn haat is alles behalve vurig, om op Joodse fora rond te hangen en mijn meningen rond te bazuinen.

Het feit dat je me beticht van Jodenhaat of antisemitisme, doet me denken aan zelfde hypocriete gedrag van Wiesenthal. Alles wat naar waarheid riekt en niet in jullie straatje past, staat gelijk aan antisemitisme/jodenhaat.

Als ik zeg dat Israel gecreerd is op een leugen van 2000 jr. oud, dan ben ik antisemiet in jouw ogen. Waarom? Omdat ik waarheid verkondig en geen haat. Maar in jouw ogen zijn het haat, omdat het haatgevoelens bij je aan wakkert.

Je was en zal nooit instaat zijn om mijn argumenten met inhoudelijke reacties te kapittelen. Want dan zal je gedwongen worden om de zeepbel van leugens waar je in leeft, door te steken.

Dus ga door met rond bazuinen van leugenachtige rethoriek.



zo belangrijk voor je is, dat je zelfs het leven van een man die gruwelijkheden overleefd heeft, en daarna uit plichtgevoel de daders heeft helpen opsporen niet kan accepteren Iemand die gruwelheden heeft overleefd en andere gruwelheden goedpraat, is in mijn ogen alles behalve acceptabel. Dat het in jouw ogen anders is, zegt het een en ander over je bekrompen ethiek.



het is op zijn minst wrang dat een mon die, ondank wat hem is aangedaan, niet kon haten wordt beledigd door iemand wie niets is aangedaan maar alleen kan haten Als hij geen haat zou kennen, dan zou hij een anonieme bestaan leiden.

Of niet?

Mijn haat is gezond. Ik heb afkeer van alles wat riekt naar racisme, misdaad en hypocriete gedrag. Zaken die in Wiesenthal en jouw persoon zeer overmatig vertegenwoordigd zijn.

Al Sawt
21-09-05, 23:01
Geplaatst door micha4
Ik kende Wiesenthal persoonlijk erg goed. Hij was wel een vriend van Israel maar absoluut geen racist. Wiesenthal heeft zich ook sterk gemaakt voor moordenaars van Zigeuners en andere slachtoffers van de nazibeesten.

Bega niet de fout je tegenstanders in dit conflict hun menselijke waarde te ontzeggen.

Ik betwist noch de aandeel en inzet van Wiesenthal in de jaren na Holocaust. Die zijn zeer indrukwekkend en vooral sympathiek.

Ik heb een zwak voor iedereen die rechtvaardigheid en menselijke waarden wil herstellen, die door misdaden zijn bedoezelt of kapot zijn gemaakt.

Maar ik kan helaas geen goed woord zeggen over iemand die misdaden in verleden terecht actueel houdt en hedendaagse misdaden goedpraat.

Vandaar mijn standpunt.

micha4
22-09-05, 06:16
Geplaatst door Al Sawt
Ik betwist noch de aandeel en inzet van Wiesenthal in de jaren na Holocaust. Die zijn zeer indrukwekkend en vooral sympathiek.

Ik heb een zwak voor iedereen die rechtvaardigheid en menselijke waarden wil herstellen, die door misdaden zijn bedoezelt of kapot zijn gemaakt.

Maar ik kan helaas geen goed woord zeggen over iemand die misdaden in verleden terecht actueel houdt en hedendaagse misdaden goedpraat.

Vandaar mijn standpunt.

Ik lees dit als een relativering van je eerdere uitspraak. Waarvan acte.

Micha

observer
22-09-05, 08:09
Is Israel niet racistisch? Als ik me niet vergist is het opgericht op principes van een Joodse staat. Een staat waar geen plek is voor niet-Joden. joden zijn net zo min een ras als moslims het is een geloof raar dat men dus joden op die manier neerzet

de huidige samenstelling van israel

Jewish 80.1% (Europe/America-born 32.1%, Israel-born 20.8%, Africa-born 14.6%, Asia-born 12.6%), non-Jewish 19.9% (mostly Arab) (1996 est.) is dus zeker niet exclusief joods, sterker nog zoals je kunt zien is qua ras israel redelijk divers

diverser dan de landen eromheen ook qua geloof 75% is joods(marokko bv bijn 99% moslim en volgens de gegevens 99% arab-berber maar dat is een andere discussie)



Rethoriek, beste Observer. Jouw haat voor moslims is groter dan mijn haat voor Joden. Want jouw anti-Islam gedachtes hebben je naar een Marokkaanse forum gedrijven. Mijn haat is alles behalve vurig, om op Joodse fora rond te hangen en mijn meningen rond te bazuinen.

Het feit dat je me beticht van Jodenhaat of antisemitisme, doet me denken aan zelfde hypocriete gedrag van Wiesenthal. Alles wat naar waarheid riekt en niet in jullie straatje past, staat gelijk aan antisemitisme/jodenhaat.

Als ik zeg dat Israel gecreerd is op een leugen van 2000 jr. oud, dan ben ik antisemiet in jouw ogen. Waarom? Omdat ik waarheid verkondig en geen haat. Maar in jouw ogen zijn het haat, omdat het haatgevoelens bij je aan wakkert.

Je was en zal nooit instaat zijn om mijn argumenten met inhoudelijke reacties te kapittelen. Want dan zal je gedwongen worden om de zeepbel van leugens waar je in leeft, door te steken. grappig genoeg ben ik het met je eens dat de basis voor de staat israel op zijn minst zwak is, dat is ook niet het punt, heb je zelfs niet een antisemiet genoemd, ik stel echter dat het feit dat iemand joods is voor jou al reden is om hem af te branden, zelfs bij iemand als wiesenthal die bewijsbaar een bijdrage heeft geleverd aan het vervolgen van sommige van de meest walgelijke misdaden die er ooit op deze planeet zijn gebeurd

het is jammer dat je dat bord niet even voor je kop weg kan halen en je schrijfsels neutraal kan bekijken

mischien moet je het woord jood eens vervangen door moslim, dan zie je pas echt moslimhatende teksten van een veel erger kaliber dan mijn, soms kritische, schrijfsels

Al Sawt
25-09-05, 01:50
Geplaatst door observer
joden zijn net zo min een ras als moslims het is een geloof raar dat men dus joden op die manier neerzet Volkomen mee eens.

Maar je gaat nu niet ontkennen dat het binnen Zionisme en bepaalde Joodse kringen heel anders word gezien?


grappig genoeg ben ik het met je eens dat de basis voor de staat israel op zijn minst zwak is, dat is ook niet het punt, heb Tuurlijk niet. Want nergens wordt er een punt van gemaakt.

Iedereen accepteert het. Want de zionistische propaganda molen draait toch op volle toeren.

diverser dan de landen eromheen ook qua geloof 75% is joods(marokko bv bijn 99% moslim en volgens de gegevens 99% arab-berber maar dat is een andere discussie)
Onzin. Landen rondom Israel hebben een veel oudere samenleving. Het zijn landen die door geschiedenis van eeuwen zijn gevormd en altijd leren leven met religieuze en etnische minderheden. Landen als Syrie, Libanon en zelfs Irak ten tijde van Saddam, zijn meer heterogeen dan Israel.

Want een Christen of een Jood kan in Syrie of in Marokko tot topfiguur schoppen. Wie in Israel niet joods is, belandt langs de zijlijn van de Israelische samenleving.




je zelfs niet een antisemiet genoemd, ik stel echter dat het feit dat iemand joods is voor jou al reden is om hem af te branden, zelfs bij iemand als wiesenthal die bewijsbaar een bijdrage heeft geleverd aan het vervolgen van sommige van de meest walgelijke misdaden die er ooit op deze planeet zijn gebeurd Ik brand Wiesenthal niet af vanwege zijn Joods zijnde of wat dan ook. Maar puur wegens zijn dubbele moraal. Als slachtoffer van haat, diende hij haat in andere vorm.

Dat er mensen slachtoffer van werden, deerde hem niet. Dus in mijn ogen is hij een hypocriet.

Dat besef jij ook, Observer. Maar jij maakt liever dat ik hem haat wegens zijn Joodse identiteit. Want hiermee wil je mij als demon afschilderen en mijn standpunten zonder inhoudelijke reactie in een kwaad daglicht zetten.


het is jammer dat je dat bord niet even voor je kop weg kan halen en je schrijfsels neutraal kan bekijken mischien moet je het woord jood eens vervangen door moslim, dan zie je pas echt moslimhatende teksten van een veel erger kaliber dan mijn, soms kritische, schrijfsels Inhoudelijk had je nooit wat kunnen inbrengen.

Mijn schrijfsels zitten inhoudelijk goed in elkaar en zijn in overstemming met feiten.

Wie dat in twijfel trekt, daag ik uit om inhoudelijk te reageren en onwaarheden in mijn schrijfsels aan te tonen.

Ik durf te beweren dat ieder geheid zal falen!


Observer is er ook achtergekomen en bezondigd zich daarom aan modder gooien en valse beschuldigingen. Terwijl hij mijn schrijfsels als haatzaaiend kwalificeert, schroomt hij niet om zijn stukken als kritisch te beschrijven.

Alleen worden zijn stukken keer op keer inhoudelijk afgebrand en die 'kritiek' verzand al snel in rethoriek en vooral in haatzaaierij.




de huidige samenstelling van israel

Jewish 80.1% (Europe/America-born 32.1%, Israel-born 20.8%, Africa-born 14.6%, Asia-born 12.6%), non-Jewish 19.9% (mostly Arab) (1996 est.) is dus zeker niet exclusief joods, sterker nog zoals je kunt zien is qua ras israel redelijk divers Met bovenstaande cijfers toon je precies aan waar ik altijd op hamer.


Namelijk: Zionisme kijkt niet naar geografische rassen, maar naar afkomst van geslacht. Wie kan bewijzen dat eerdere generaties joods zijn, wordt als Jood gezien en krijgt automatisch de Israelische staatsburgerschap en zijn wortels in beloofde land, worden zelfs als duizenden jaren oud gezien. Geen wonder dat de Israelische samenleving divers is. Maar in ogen van Zionisten is het weinig divers, want 80% stamt toch af van Oud-Israel.

Telkens hameren Israelische politici en sympathisanten op absolute Joodse identiteit van Israel en dat het niet mag worden aangetast door terugkeer van Palestijnse vluchtelingen.

Westerse politici horen het aan en vinden die standpunt acceptabel. Zonder zich af te vragen of het ethisch verantwoord is.

Hiermee vegen de Westerse landen de status van Palestijnse vluchtelingen, met hun onomstotelijke recht van terugkeer, van tafel.

Terwijl dagelijks vliegtuigladingen nieuwbaken 'semieten' hun thuisland herondekken en dat puur op basis van een sprookje die eeuwenlang alleen door hoge Rabijnen bekend stond.

Kennelijk wordt het acceptabel gevonden door het Westen. Want ze worden elke voortdurend gecronfronteerd door hun verleden en die verleden wordt door sympathisanten van Israel ten volle uitgebuit ter favoure van hun Semitische Reich.

Want gelijkenissen met Nazi-Duitsland zijn legio. Want we hebben hier te maken met 2 staten die op een fascistische ideologie gevestigd zijn en die geen ruimte toelaten voor iedereen die niet tot hun uitverkoren volkje behoort.

En wie lef heeft om beestje bij zijn naam te noemen, wordt meteen als antisemiet of extremist gebrandmerkt.

Observertjes, Magden Davidjes en nardjes van deze wereld staan elke keer op bres om ethiek van het Westen als Westerlingen te verdedigen, terwijl ze er niet voor terugdeinsen om een racistische entiteit te verdedigen en hiermee verraad te plegen aan ethiek die het Westen zich zelf na WO2 heeft opgelegd.

Oeroeboeroe
25-09-05, 02:11
Geplaatst door Reina
Daar heb je een punt! :student:

Ik wist wel dat jij dat zei!

Oeroeboeroe
25-09-05, 02:14
Geplaatst door Reina
verveeld

:o

Zwarte Schaap
25-09-05, 03:13
Geplaatst door ronald
Half Israel zit vol met allemaal Wiesenthals. Allemaal mede slachtoffers. Maar die zijn in jouw ogen natuurlijk honden die in het arabisch Palestina durfden te wonen.
Als je beide moordpartijen even afkeurenswaardig vindt, verzamel je misschien wat geld in op wat psychiaters naar die "onschuldige" palestijnen te sturen. Dan geef je werkelijk blijk dat je met twee ogen kijkt. Dat clubje terroriseert daar het hele Midden Oosten. Ik denk dat jij een beetje van hout bent. Op z'n minst een psychiatrische patient voor verkapte judeofobie. Houd op z'n minst een psychiater in je buurt.

:hihi: arme mark61.

mark61
25-09-05, 09:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
:hihi: arme mark61.

Nou dank je. :hihi: Beter van hout dan van beton.

gh.wille
25-09-05, 20:56
Geplaatst door Marsipulami
Wat is dit nou weer voor een idiote uitdrukking ? Had de holocaust een geweten ?

Degene die het toepasten in ieder geval NIET !

V.G.G.

gh.wille
25-09-05, 21:14
Geplaatst door observer
nee het zorgt voor/bevestigd vooroordelen

de al sawts van deze wereld zijn slechts een hondedrol op een grasveld, maar als je er maar vaak genoeg instapt zie je vanzelf een probleem, bovendien is de lucht niet te harden

de al sawts van deze wereld zijn het voorbeeld wat de media geven als ze weer eens moslims laten zien of horen

raar he dat moslims steeds minder populair zijn

wat dat betreft hebben mensen als rushdie gelijk, zolang de meerderheid zwijgt is het de stank die blijft hangen
:hihi:

Je verwoord het goed, maar of de Moslims minder populair worden door deze personen , dat betwijfel ik .
Zelf heb ik nog steed heel erg fijne vrienden onder de Moslims .
Feit is dat deze personen , de ISLAM als zodanig eerder kwaad dan goed doen .

V.G.G.

gh.wille
25-09-05, 21:33
Geplaatst door Julien
r.i.p.

zijn politieke voorkeuren doen mij niet ter zake (en hoort ook niet ter zake te doen)

het feit dat hij al die nazi's heeft weten op te sporen geeft hem mijn respect.
plus het feit dat hij jarenlang als een beest is behandeld in concentratiekampen.

Zo is het .
:duim:

gh.wille
25-09-05, 21:58
Geplaatst door Spoetnik
Wie weet wie hij heeft opgespoord? Grote namen?

Het is jammer dat het hem niet gelukt is om de nazi's te pakken die na de oorlog zijn gaan werken voor de CIA en het Amerikaanse leger, zoals bijvoorbeeld de ontwikkelaar van het Amerikaanse rakettenprogramma.

Je bedoeld W. von Braun ?

Sommige Duitsers waren kop stukken in het leger maar geen JODEN VERDELGERS !
Blijf bij je lesje , want dan had je alle geleerden zowat op moeten pakken en ook alle Generaals ,er was een wezenlijk verschil tussen de NAZIE Kopstukken ( de Hitler kliek ) en de rest van het leger en de geleerden !

Gemakshalve vergeet je dat RUSLAND veel meer (grote en kundige mensen ) had gepakt zij hadden immers de eerste keus ! waren eerder en verder in Duitsland dan de Geallierden (amerikanen)
Denk maar effe aan je eigen SCHUILNAAM !

:lol:

Al Sawt
25-09-05, 22:51
Geplaatst door gh.wille
:hihi:

Je verwoord het goed, maar of de Moslims minder populair worden door deze personen , dat betwijfel ik .
Zelf heb ik nog steed heel erg fijne vrienden onder de Moslims .
Feit is dat deze personen , de ISLAM als zodanig eerder kwaad dan goed doen .

V.G.G. Zo denk ik ook over Joden.

Maar dan denk ik: Zo`n gedachtegang is generaliserend en zeker niet vrij van intolerantie en vooroordelen.

Maar kennelijk kan je dergelijke gedachtegang gewoon op nahouden over moslims en je zal ook instemmend respons krijgen van mensen die beweren dat ze tolerant zijn, omdat ze moslims onder hun vrienden hebben.

gh.wille
25-09-05, 23:10
Geplaatst door Al Sawt
Zo denk ik ook over Joden.

Maar dan denk ik: Zo`n gedachtegang is generaliserend en zeker niet vrij van intolerantie en vooroordelen.

Maar kennelijk kan je dergelijke gedachtegang gewoon op nahouden over moslims en je zal ook instemmend respons krijgen van mensen die beweren dat ze tolerant zijn, omdat ze moslims onder hun vrienden hebben.

Je leest het niet goed , ik heb het over DE ISLAM en daar ben jij een slechte vertegenwoordiger van , je haat is groter dan je verstand , jammer maar het is wel zo , alles wat ook maar iets met Joden of Amerikanen (ongeacht hun ras ) en het,,Westen " in het algemeen word bij voorbaat afgekraakt goede of geen goede bedoelingen ten spijt ,
kijk maar terug in je ,,topic " verleden .
Jou motto is : Alles is slecht , behalve de ISLAM (al is het zelfs een Amerikaanse baby die in de wieg ligt ) !
En als je geen gelijk hebt neem je het gewoon , totdat de feiten je om de oren geslagen worden , en zelfs dan nog niet dan haal je gewoon wat je zelf ,,bakzeil " noemde .

:vreemd: maar waar .

Al Sawt
25-09-05, 23:41
Geplaatst door gh.wille
Je leest het niet goed , ik heb het over DE ISLAM en daar ben jij een slechte vertegenwoordiger van , Jij kent mij niet, jij weet niet wie ik ben en wat ik doe.

Jij kan slecht gissen in het geen wat ik doe en wat ik ben.

Jij weet niets over mijn geloofsbelijdenis en zeker niet over mijn mate van praktisatie van Islam.

Toch schrik je er niet voor terug, om mij als vertegenwoordiger van moslimgemeenschap te zien en daarop aan te spreken.

En dat doe je puur op basis van vooroordeel. Want je kan jezelf niet inleven dat moslims individuen zijn. Liefst kwalificeer je ze als collectief, om ze vervolgens om de oren te slaan over uitspraken of handelingen van individuen.

Wie het lef heeft om een slechte persoon als vertegenwoordiger van een bepaalde gemeenschap ziet, wordt terecht gebrandmerkt als antisemiet.

Kennelijk kan je het zelfde wel denken over moslims.

Als ik vervolgens de sympathie van bepaalde slag mensen voor Israel ga hekelen, dan loop ik vol met haat dat groter is dan mijn verstand.






je haat is groter dan je verstand , jammer maar het is wel zo Ik haat ieder die een racistische entiteit door dik en dun steunt en vervolgens andere monddood probeert te maken door zich achter ethiek te verschuilen.

Ik heb daar gezonde haat tegenover en het is op verstand gestoeld.



, alles wat ook maar iets met Joden of Amerikanen (ongeacht hun ras ) en het,,Westen "Ik zou graag voorbeelden hebben waar ik mijn haat tegenover Amerika, Westerlingen en Joden geuit heb.

Zoekmachine van Maroc.nl staat tot je beschikking.

Maar je hebt oogkleppen op en die oogkleppen zorgen ervoor dat je mijn reacties heel anders gaat lezen.


in het algemeen word bij voorbaat afgekraakt goede of geen goede bedoelingen ten spijt ,
kijk maar terug in je ,,topic " verleden .
Jou motto is : Alles is slecht , behalve de ISLAMal is het zelfs een Amerikaanse baby die in de wieg ligt ) ! Wederom, geef me een voorbeeld in welke reactie ik te koop loop met Islam?




(
En als je geen gelijk hebt neem je het gewoon , totdat de feiten je om de oren geslagen worden , en zelfs dan nog niet dan haal je gewoon wat je zelf ,,bakzeil " noemde .
:vreemd: maar waar . Ik kan niet bedenken wanneer ik met feiten om de oren ben geslagen. Zeker niet in deze topic en uberhaupt nooit door jouw persoontje.

Voorts heb ik nooit en te nimmer bakzeil gehaald. Want tot nu toe, moesten mijn discussie partners bakzeil halen.

Gh,

Koester jezelf niet de illusie dat je instaat bent om mij te onderwijzen in ethiek of geschiedenis.

gh.wille
26-09-05, 00:33
Geplaatst door Al Sawt
Jij kent mij niet, jij weet niet wie ik ben en wat ik doe.

Jij kan slecht gissen in het geen wat ik doe en wat ik ben.

Jij weet niets over mijn geloofsbelijdenis en zeker niet over mijn mate van praktisatie van Islam.

Toch schrik je er niet voor terug, om mij als vertegenwoordiger van moslimgemeenschap te zien en daarop aan te spreken.

En dat doe je puur op basis van vooroordeel. Want je kan jezelf niet inleven dat moslims individuen zijn. Liefst kwalificeer je ze als collectief, om ze vervolgens om de oren te slaan over uitspraken of handelingen van individuen.

Wie het lef heeft om een slechte persoon als vertegenwoordiger van een bepaalde gemeenschap ziet, wordt terecht gebrandmerkt als antisemiet.

Kennelijk kan je het zelfde wel denken over moslims.

Als ik vervolgens de sympathie van bepaalde slag mensen voor Israel ga hekelen, dan loop ik vol met haat dat groter is dan mijn verstand.



Ik haat ieder die een racistische entiteit door dik en dun steunt en vervolgens andere monddood probeert te maken door zich achter ethiek te verschuilen.

Ik heb daar gezonde haat tegenover en het is op verstand gestoeld.


Ik zou graag voorbeelden hebben waar ik mijn haat tegenover Amerika, Westerlingen en Joden geuit heb.

Zoekmachine van Maroc.nl staat tot je beschikking.

Maar je hebt oogkleppen op en die oogkleppen zorgen ervoor dat je mijn reacties heel anders gaat lezen.

Wederom, geef me een voorbeeld in welke reactie ik te koop loop met Islam?

Ik kan niet bedenken wanneer ik met feiten om de oren ben geslagen. Zeker niet in deze topic en uberhaupt nooit door jouw persoontje.

Voorts heb ik nooit en te nimmer bakzeil gehaald. Want tot nu toe, moesten mijn discussie partners bakzeil halen.

Gh,

Koester jezelf niet de illusie dat je instaat bent om mij te onderwijzen in ethiek of geschiedenis.

Nee , hoor jochie je hebt gelijk , dit is nu precies wat ik bedoel , je begint het te blijkbaar al een beetje te begrijpen .
Laten we het maar op de slag bij ,STALINGRAD '' houden daar heb je toch ook gelijk in ! niet te vergelijken met D- DAY volgens jou .
Misschien ga je straks nog beweren , dat er eerder een RUS stond op de MAAN en sluit je dan ook aan bij al die mensen die beweren dat er geen HOLOCAUST was ! En alle foto,s nep zijn van deze gebeurtenissen ,
zoiets heet de boel verdraaien ,maar dat wist ik al .

Maar je krijgt van mij gelijk hoor , want met jou valt niet te discusseren , alleen je hielen likkers zijn het uiteraard volkomen met je eens ! of denk je dat ik een volslagen ouwe gek ben , om dat ik voor de waarheid uit kom , en deze ook zeg ,maar wel op een nette en geoorloofde manier !
Nou wat dat betreft ,kun je ook niet aan me tippen , je verstopt je en elke vorm van openheid is jou onbekend , ik hoef me niet te verschuilen JIJ wel , ik weet indd niks van je! en vertegenwoordiger van de ISLAM BEN JE NIET ! je verbeelding word steeds groter , en hoe jij je geloof belijd moet je zelf weten ,het enige wat ik heb gezegd , dat JIJ met jou uitingen de ISLAM geen goed doet , en dat zullen vele mensen met mij eens zijn , ook al willen of durven ze het niet te zeggen !

V.G.G.

Al Sawt
26-09-05, 02:08
Geplaatst door gh.wille
Nee , hoor jochie je hebt gelijk , dit is nu precies wat ik bedoel , je begint het te blijkbaar al een beetje te begrijpen .
Laten we het maar op de slag bij ,STALINGRAD '' houden daar heb je toch ook gelijk in ! niet te vergelijken met D- DAY volgens jou .
Misschien ga je straks nog beweren , dat er eerder een RUS stond op de MAAN.Tot nu toe ben je in gefaald om mijn claim te weerleggen, dat de Russen het geen waren die voor de omkeer in WO2 hebben gezorgd.

Zonder de inspanning van SU, zou Nazi Duitsland nooit kunnen worden verslagen.



en sluit je dan ook aan bij al die mensen die beweren dat er geen HOLOCAUST was ! En alle foto,s nep zijn van deze gebeurtenissen ,
zoiets heet de boel verdraaien ,maar dat wist ik al Waarom zou ik de Holocaust moeten ontkennen? Voor mijn gemoedsruts of geweten? Welke politieke gewin kan ik er uit halen? Of begin je langzamerhand te ijlen en met valse insinuaties aan proppen te komen?

Holocaust staat voor mij onomstotelijk vast als Westerse eindproduct van antisemitisme.




Maar je krijgt van mij gelijk hoor , want met jou valt niet te discusseren , alleen je hielen likkers zijn het uiteraard volkomen met je eens ! of denk je dat ik een volslagen ouwe gek ben Nee hoor!

Ik heb altijd respect getoond voor iedereen die een respectabele leeftijd heeft bereikt.



, om dat ik voor de waarheid uit kom , en deze ook zeg ,maar wel op een nette en geoorloofde manier ! Jouw waarheid is gebaseerd op duizenden niet veelzeggende militaire graven die je ooit bezocht hebt.

Jouw waarheid is gebaseerd op jouw bewonderingswaardige ervaringen in WO2. Maar helaas halen ze de norm van de algemeen als waarheid geaccepteerde feiten, niet.


Nou wat dat betreft ,kun je ook niet aan me tippen , je verstopt je en elke vorm van openheid is jou onbekend , ik hoef me niet te verschuilen JIJ wel , ik weet indd niks van je! Achter wat moet ik verschuilen? Jij verstopt mij in de collectiviteit der Islamitische gemeenschap van Nederland en ik schuil alleen achter mijn individuele persoonlijkheid.

Jij probeert me in een hokje te plaatsen.


en vertegenwoordiger van de ISLAM BEN JE NIET ! je verbeelding word steeds groter , en hoe jij je geloof belijd moet je zelf weten ,het enige wat ik heb gezegd , dat JIJ met jou uitingen de ISLAM geen goed doet , en dat zullen vele mensen met mij eens zijn , ook al willen of durven ze het niet te zeggen !
Mensen met een rechtse denkwijze, hadden dergelijke gedachtes ook over de Joodse gemeenschap.

Wie niet tot de meerderheid behoort, wordt gezien als een onderdeel van een minderheid. En kan daarom nooit als individu worden gezien. En daden van personen uit zijn gemeenschap worden ook hem aangerekend. Ook komt het niet tot de verbeelding van lieden als Gh, dat mensen op persoonlijke titel spreken.

Misschien komt dat door zijn verleden. Misschien is hij groot gebracht door de koloniale denkwijze of burgelijke bekrompenheid van die tijd.

En naar alle waarschijnlijkheid is het een typische Europese denkwijze. Want Westers is het niet. Aangezien men in Amerika heel anders over nadenken.

Maar dat men door mijn toedoen slecht gaan denken over de Islam, dat laat me geheel koud.

Want wie niet instaat is om breed te redeneren en wie geen enig vorm van zelfreflectie bezit, zal bovenstaande denkwijze hanteren.

ronald
26-09-05, 04:19
Geplaatst door Al Sawt
Jij kent mij niet, jij weet niet wie ik ben en wat ik doe.

Jij kan slecht gissen in het geen wat ik doe en wat ik ben.

Jij weet niets over mijn geloofsbelijdenis en zeker niet over mijn mate van praktisatie van Islam.

Toch schrik je er niet voor terug, om mij als vertegenwoordiger van moslimgemeenschap te zien en daarop aan te spreken.

En dat doe je puur op basis van vooroordeel. Want je kan jezelf niet inleven dat moslims individuen zijn. Liefst kwalificeer je ze als collectief, om ze vervolgens om de oren te slaan over uitspraken of handelingen van individuen.

Wie het lef heeft om een slechte persoon als vertegenwoordiger van een bepaalde gemeenschap ziet, wordt terecht gebrandmerkt als antisemiet.

Kennelijk kan je het zelfde wel denken over moslims.

Als ik vervolgens de sympathie van bepaalde slag mensen voor Israel ga hekelen, dan loop ik vol met haat dat groter is dan mijn verstand.



Ik haat ieder die een racistische entiteit door dik en dun steunt en vervolgens andere monddood probeert te maken door zich achter ethiek te verschuilen.

Ik heb daar gezonde haat tegenover en het is op verstand gestoeld.


Ik zou graag voorbeelden hebben waar ik mijn haat tegenover Amerika, Westerlingen en Joden geuit heb.

Zoekmachine van Maroc.nl staat tot je beschikking.

Maar je hebt oogkleppen op en die oogkleppen zorgen ervoor dat je mijn reacties heel anders gaat lezen.

Wederom, geef me een voorbeeld in welke reactie ik te koop loop met Islam?

Ik kan niet bedenken wanneer ik met feiten om de oren ben geslagen. Zeker niet in deze topic en uberhaupt nooit door jouw persoontje.

Voorts heb ik nooit en te nimmer bakzeil gehaald. Want tot nu toe, moesten mijn discussie partners bakzeil halen.

Gh,

Koester jezelf niet de illusie dat je instaat bent om mij te onderwijzen in ethiek of geschiedenis.


Je grote bek veraad alles.
Als jij je eigen feiten maakt...wat wil je dan nog voor enig discussie? Je gaat keer op keer op je bek maar jij noemt dat rustig een overwinning....nee we kennen je niet.

Al Sawt
26-09-05, 12:47
Geplaatst door ronald
Je grote bek veraad alles.
Als jij je eigen feiten maakt...wat wil je dan nog voor enig discussie? Je gaat keer op keer op je bek maar jij noemt dat rustig een overwinning....nee we kennen je niet. Je hebt volkomen gelijk!

Mijn feiten zijn niet jouw feiten. Jouw feiten zijn gebaseerd op abstracte werken.

micha4
26-09-05, 13:30
Dag Al sawt,

Je schrijft dat al je discussiepartners bakzeil hebben gehaald. Nou ik niet, dus. Ik lees je soms intelligente bijdragen (waar ik het overigens inhoudelijk mee oneens ben; maar dat terzijde) met interesse. Ik begrijp echter eerlijk niet waar je fixatie op Joden (buiten het conflict met Israel om dan) door komt. Wat motiveert je om over Wiesenthal te beginnen of in je signature over Goyim te beginnen. Dat ruikt naar gewone jodenhaat. En dat terwijl ik hier in Israel genoeg Arabieren spreek die ik als vijand beschouw en dieik absoluut niet van anti-semitisme verdenk.

Die Jodenfixatie is een ziekte waar te veel mensen op dit forum aan leiden. maar ik houd hoop en daarom wat mij betreft voorlopig geen bakzeil.

Micha

Spoetnik
26-09-05, 13:39
Geplaatst door gh.wille
Je bedoeld W. von Braun ?

Sommige Duitsers waren kop stukken in het leger maar geen JODEN VERDELGERS !
Blijf bij je lesje , want dan had je alle geleerden zowat op moeten pakken en ook alle Generaals ,er was een wezenlijk verschil tussen de NAZIE Kopstukken ( de Hitler kliek ) en de rest van het leger en de geleerden !


Hij was verantwoordelijk voor het terreurwapen de V1 en V2, die ondermeer gefabriceerd werden in de concentratiekampen (zoals bijvoorbeeld de brandstof die nodig was).



Gemakshalve vergeet je dat RUSLAND veel meer (grote en kundige mensen ) had gepakt zij hadden immers de eerste keus ! waren eerder en verder in Duitsland dan de Geallierden (amerikanen)
Denk maar effe aan je eigen SCHUILNAAM !

:lol:

Ik vergeet de sovjets helemaal niet, maar wat kan je verwachten van een moordenaar (Stalin) die mogelijk nog erger was dan Hitler?

Feit blijft dat de VS een hele reeks nazi-oorlogsmisdadigers na de oorlog in dienst hebben genomen (niet alleen von Braun, maar nog vele ergere personen).

gh.wille
26-09-05, 19:31
Geplaatst door ronald
Je grote bek veraad alles.
Als jij je eigen feiten maakt...wat wil je dan nog voor enig discussie? Je gaat keer op keer op je bek maar jij noemt dat rustig een overwinning....nee we kennen je niet.

Op zich heb ik hier niets aan toe te voegen , Al-Sawt is zonder meer een geschoold persoon , het enige wat ik jammer vind is de absoluute haat tegen alles wat maar riekt naar Jood , Amerikaan en het Westen in het algemeen , ons verleden enz ,in dat geval sla ik hem met dezelfde argumenten om de oren , een ding scheelt hij Erkent tenminste dat er een volledig voorbereidde Doelstelling tot Vernietiging van een paar bepaalde groepen mensen heeft plaats gevonden ! Tijdens W.O.2
Ook wel ,,holocaust " genaamd ,en dat zelfs probeerd hij dan nog alle Westerlingen in de schoenen te schuiven ! Nou dan heeft m,n Moeder destijds voor de kat z,n K** een paar Joodse kinderdjes gered , maar hij heeft weer gelijk hoor want als het MOSLIM kinderen waren geweest had ze het ook gedaan , wie weet wat voor (verderfelijke )mensen dat hadden geworden , want de kinderen van toen, voorop gesteld dat ze nog in leven zijn , ZIJN misschien wel de OMA,S van de kinderen die net de Gaza Strook hebben verlaten ,en als het MOSLIM kinderen hadden geweest wel misschien wel de Oma van Al -Sawt !
Om misverstanden te voorkomen dit is slechts een voorbeeld , want van het ,,Concert dat Leven genoemd word " krijgt niemand een program !
Je word geboren ,en pas daarna gemaakt zo als je bent .
V.G.G.

gh.wille
26-09-05, 22:08
Geplaatst door Spoetnik
Hij was verantwoordelijk voor het terreurwapen de V1 en V2, die ondermeer gefabriceerd werden in de concentratiekampen (zoals bijvoorbeeld de brandstof die nodig was).



Ik vergeet de sovjets helemaal niet, maar wat kan je verwachten van een moordenaar (Stalin) die mogelijk nog erger was dan Hitler?

Feit blijft dat de VS een hele reeks nazi-oorlogsmisdadigers na de oorlog in dienst hebben genomen (niet alleen von Braun, maar nog vele ergere personen).

Dit voorspel bare antwoord had ik al verwacht , kun je mij misschien nog enkele MISDADIGEN geleerden noemen uit W.O 2 ?
Behalve dan die al tijdens de NEURENBERG prossesen zijn veroordeeld
of vrijgesproken , en de paar medewerkers van (Dr mengele ) die mede door Wiesenthal zijn toedoen zijn opgespoort .
Als elke uitvinder van wat jij TERREURWAPENS noemt dan kun je beginnen met de uitvinder van het ,,Buskruid " posthuum benoemen tot MASSAMOORDENAAR !
Een ding is zeker jij hebt : Het Buskruid Niet Uitgevonden !
Nu komen we nog ff terug bij Al-Sawt < hij heeft toch weer bijna gelijk gekregen , zei het dan niet op de manier die hij bedoelde : dank zij de Enorme KRACHTSINSPANNING van voornamelijk JOODSE SLAVEN ,
was het HITLER bijna gelukt alsnog de oorlog te winnen .
GOED HE, dat idee,tje van je , om dat ff aan te halen .
:duim:

Al Sawt
26-09-05, 22:58
Geplaatst door micha4
Dag Al sawt, Dag Micha,




Je schrijft dat al je discussiepartners bakzeil hebben gehaald. Nou ik niet, dus. Ik lees je soms intelligente bijdragen (waar ik het overigens inhoudelijk mee oneens ben; maar dat terzijde) met interesse. Ik begrijp echter eerlijk niet waar je fixatie op Joden (buiten het conflict met Israel om dan) door komt. Wat motiveert je om over Wiesenthal te beginnen of in je signature over Goyim te beginnen. Dat ruikt naar gewone jodenhaat.
Laat ik het eerst over Goyim hebben.
Ik heb het gedaan omdat bepaalde figuren die prikken op Maroc.nl zich zelf als echte Koeffar afschilderen.

Met het doel om moslims als intolerant af te schilderen. Aangezien die personen ook vaak te vinden zijn in discussie`s wat te maken heeft met Israel of Jodendom, ga ik er vanuit dat ze een Joodse identiteit hebben.

Vandaar hantering van Goy. Als ze Christenen geweest waren, dan had ik er heiden van gemaakt.

Het feit dat ik Kibboets bij betrekt, komt mede door dat Israel in jaren 60 en 70 met een soort romantische pioneersachtige waas voorgeschoteld was en vaak waren die Kibboets de verpersoonlijking van die beeld.

En ik durf te wedden dat al mijn discussiepartners de jaren 60 en 70 hebben meegemaakt.

Aangezien ik zeer waarde hecht aan het betrekken van tijdgeest waar mijn discussiepartners in gevormd zijn, plaats ik daarom mijn argumenten ook in die tijdsbestek.

Ten tweede: Ik ben alles behalve gefixeerd door joden. Mijn discussie partners willen mij afschilderen als anti-jood. Puur omdat ze inhoudelijk niets toe te voegen hebben.

Het feit dat ik over Talmoed of theologie in Jodendom heb, komt niet door antisemitisme. Maar omdat ze gehanteerd worden in een politieke claim en daarom zijn ze onderwerp van discussie geworden.

Niemand kijkt vreemd op als bepaalde rechtse opiniemakers teksten uit de Koran betrekken in een discussie, om hun gelijk te behalen.

Ze worden afgeschilderd als ridders van vrije woord.

En dat brengt me tot het volgende. Ik heb Wiesenthal nooit aangevallen wegens zijn Joods zijnde. Maar om zijn standpunt. Hij is aanhanger van Zionisme en heeft veelvuldig alle kritiek op Israel als antisemitisme gebrandmerkt. Iemand die slachtoffer is geworden van haat, verdedigd bijna het zelfde vorm van haat.

Dat hij in jaren 40 het veld moest ruimen om Lebensraumte te creeren voor zijn daders, is zeer schandalig. Maar dat neemt niet weg dat hij geen traan liet over de Palestijnse drama en dat hij zelf gebruikt van de Zionistische lebensraumte.

Jij kan mijn mening afschilderen als jodenhaat. Doet me niets. Want ik ben overtuigd in mijn gelijk en ik zie jouw mening niets anders dan een lafhartige aanval om waarheid te maskeren.


Het is niet meer en niet minder dan rethoriek gebaseerd op valse beschuldigingen. Puur om de ethische zelfbeeld van Zionisten, intact te houden.



En dat terwijl ik hier in Israel genoeg Arabieren spreek die ik als vijand beschouw en dieik absoluut niet van anti-semitisme verdenk. Dat komt omdat die Arabieren overgeleverd zijn aan de grillen van Israelische electoraat.

Je kan ze vergelijken met Afro-Amerikanen van Alabama en Georgia. Die durvden maar sporadisch op te komen voor hun burger rechten. Alleen hebben die Afro-Amerikanen in vergelijking met Palestijnen, humane onderdrukkers gekend.


Die Jodenfixatie is een ziekte waar te veel mensen op dit forum aan leiden. Dat maak jij er van. Ik heb een gezonde wereldbeeld en juiste besef van ethiek.

Ik ben ongevoelig voor mensen die onderdrukken en vervolgens naar verleden grepen om hun misdaden te maskeren.

Noem het een ziekte of een andere kwaal. Maar het geeft alleen aan dat jouw besef van misdaden die in jouw naam worden begaan, heel erg nihil zijn.



maar ik houd hoop en daarom wat mij betreft voorlopig geen bakzeil.

Micha Ik zou ook geen bakzeil halen, als ik jou was. Anders zou ik mijn zelfbeeld van een beschaafde wereldbewoner beschaden.

Al Sawt
26-09-05, 23:18
Gh.willie,

Met Ronald verkeer je in hele goede gezelschap. Ronald is een Christenfundamentalist die niet kan wachten tot alle Joden in Palestina hebben gesetteld en zeker niet kan wachten wanneer de Al Alqsa moskee plaats maakt voor Tempel van Solomon.

Niet omdat hij Joden een warme hart toedracht, maar puur om zijn onheilspellende profetie uit te laten komen in een vorm van een Messias. Die de bij elkaar verzamelde Joden gaat straffen voor hun verraad aan Jezus.

Kortom Ronald wil de Holocaust dunnetjes overnieuw reconstrueren en leifst met bovennatuurlijke geweld.


Geplaatst door gh.wille
Op zich heb ik hier niets aan toe te voegen , Al-Sawt is zonder meer een geschoold persoon , het enige wat ik jammer vind is de absoluute haat tegen alles wat maar riekt naar Jood , Amerikaan en het Westen in het algemeen , ons verleden enz ,in dat geval sla ik hem met dezelfde argumenten om de oren , een ding scheelt hij Erkent tenminste dat er een volledig voorbereidde Doelstelling tot Vernietiging van een paar bepaalde groepen mensen heeft plaats gevonden ! Tijdens W.O.2
Ook wel ,,holocaust " genaamd ,en dat zelfs probeerd hij dan nog alle Westerlingen in de schoenen te schuiven ! Nou dan heeft m,n Moeder destijds voor de kat z,n K** een paar Joodse kinderdjes gered , maar hij heeft weer gelijk hoor want als het MOSLIM kinderen waren geweest had ze het ook gedaan , wie weet wat voor (verderfelijke )mensen dat hadden geworden , want de kinderen van toen, voorop gesteld dat ze nog in leven zijn , ZIJN misschien wel de OMA,S van de kinderen die net de Gaza Strook hebben verlaten ,en als het MOSLIM kinderen hadden geweest wel misschien wel de Oma van Al -Sawt !

We zijn zonder meer bezig met het verkondigen van leugenachtige beschuldigingen en vooral `historische' feiten.

Want GH.Willlie, doet hier voorkomen dat Holocaust de bakermat is geworden van een idee voor een veilige thuishaven voor Joden.

Hiermee vergeet hij voor gemakshalve dat Zionistische aanspraken en Joodse migratie naar Palestina al voor de opkomst van Nazisme al een formaliteit was.

Voort is het een belachelijke redenatie om te redeneren dat Joden op basis van Holocaust het recht en vooral inmuniteit hebben om naar gelieve een land te claimen en vervolgens te bezetten en de huidige bevolking te verjagen. Kortom het hanteren van zelfde wapens die hun daders gehanteerd hadden.


Om misverstanden te voorkomen dit is slechts een voorbeeld , want van het ,,Concert dat Leven genoemd word " krijgt niemand een program !
Je word geboren ,en pas daarna gemaakt zo als je bent .
V.G.G. Dan pas leer je om jouw geweten te hanteren op basis van normen en waarden die jouw omgeving en samenleving in je spijkeren.

Mensen die een ideologie op nahouden dat zich beroept op uitverkorenheid en alleenrecht op bepaalde gebieden en goederen, zijn naar mijn en algemeengeldende normen fascisten.

Daarom ben ik trots dat mijn oma nooit in zo`n milieu is opgevoed. Ondanks de tirannie die ze had meegemaakt met de Spaanse kolonisatie van Marokko.

gh.wille
27-09-05, 00:49
Geplaatst door Al Sawt
Gh.willie,

Met Ronald verkeer je in hele goede gezelschap. Ronald is een Christenfundamentalist die niet kan wachten tot alle Joden in Palestina hebben gesetteld en zeker niet kan wachten wanneer de Al Alqsa moskee plaats maakt voor Tempel van Solomon.

Niet omdat hij Joden een warme hart toedracht, maar puur om zijn onheilspellende profetie uit te laten komen in een vorm van een Messias. Die de bij elkaar verzamelde Joden gaat straffen voor hun verraad aan Jezus.

Kortom Ronald wil de Holocaust dunnetjes overnieuw reconstrueren en leifst met bovennatuurlijke geweld.



We zijn zonder meer bezig met het verkondigen van leugenachtige beschuldigingen en vooral `historische' feiten.

Want GH.Willlie, doet hier voorkomen dat Holocaust de bakermat is geworden van een idee voor een veilige thuishaven voor Joden.

Hiermee vergeet hij voor gemakshalve dat Zionistische aanspraken en Joodse migratie naar Palestina al voor de opkomst van Nazisme al een formaliteit was.

Voort is het een belachelijke redenatie om te redeneren dat Joden op basis van Holocaust het recht en vooral inmuniteit hebben om naar gelieve een land te claimen en vervolgens te bezetten en de huidige bevolking te verjagen. Kortom het hanteren van zelfde wapens die hun daders gehanteerd hadden.
Dan pas leer je om jouw geweten te hanteren op basis van normen en waarden die jouw omgeving en samenleving in je spijkeren.

Mensen die een ideologie op nahouden dat zich beroept op uitverkorenheid en alleenrecht op bepaalde gebieden en goederen, zijn naar mijn en algemeengeldende normen fascisten.

Daarom ben ik trots dat mijn oma nooit in zo`n milieu is opgevoed. Ondanks de tirannie die ze had meegemaakt met de Spaanse kolonisatie van Marokko.

Beste Al -Sawt ,al deze punten die je aanhaalt zijn mij bekend ,en voor de goede orde ,ik ben onpartijdig al komt dat in jou ogen niet over !
Als je terug kijkt in de topic,s waar ik in voorkwam zul je dat moeten beamen , zelf heb ik de (kennis ) nog niet om zo als veel van jullie wel doen om een topic terug te halen ,anders kon ik je laten zien dat ik net zo goed de Joden afkeur als het van toepassing is , zelfs van de week plaatste ik zelf een topic ,,over de evt aanleiding " voor de Israeli om weer de Gaza strook binnen te vallen ! nagenoeg geen reactie,s !
Voor een mijn inziens argument waar wel eens een ,,luchtje " aan kon zitten.
Verder ben ik wat ze noemen een renegaat , ik ben en was het op bepaalde punten niet eens met de R.K , ook dat heb ik al eerder gezegd!
Zolang de wereld bestaat zijn er al mensen geweest die meenden dat een bepaald stuk van hun is !
En dat is on terecht ! vertel jij mij maar wie heeft al die grenzen bepaald , die er eigenlijk niet zijn < kijk maar naar de dieren wereld , behalve de dieren die wij( houden ) en op ONS land in een bepaald gebied , zijn aan grenzen gebonden .De rest is vrij en stoort zich niet aan grenzen , of moeten de ooievaars maar in Afrika blijven , en een walvis omkeren bij een bepaalde plaats , zeg het maar .
Zelf schreeuwen we moord en brand als er iemand (ons ) land binnen komt en ook weer als sommige er uit gezet worden , ja van wie is NEDERLAND eigenlijk ? Ik zei altijd van de zee ,maar dan verklaarden ze
voor gek , maar het is wel zo .
Iedereen heeft z,n grenzen zelf bepaald ! niet goed schiks dan maar kwaad schiks , maar in geen geval door GOD ,deze heeft de WERELD slechts in bruikleen gegeven om tijdelijk op te leven ! Geen mens uigezonderd , dus ook de Joden .
Wij zijn degene die de grenzen trekken , ga maar een dagje naar het strand , dan zie je wat ik bedoel , het eerste word een handdoek (zo groot mogelijke ) als het ff kan uitgespreid ,zo van dat stukkie is nu van mij, en kom daar niet meer op .
Wat dat betreft gaan we geleidelijk weer terug naar de bron ,het is de Evolutie van de mens die ons doet versprijden en vermengen , neem je zelf maar als voorbeeld ,waar woon je en waar zullen jou kinderen opgroeien ? Maar om de VREDE te bewaren zijn we helaas nog niet genoeg ONTWIKKELD ! we zijn op de goede weg , en dat gaat gepaart met onderling wantrouwen en wanbegrip . maar voor alles tolerantie en toe nadering zijn de sleutel woorden !
Voor de meeste van jullie kan ik alleen maar dit zeggen : Maak er wat van , ik heb mijn kleine steentje bij gedragen , en dat durf ik rustig te zeggen ,want heb nog nooit iemand bestolen , en geholpen waar ik kon, en denk nou niet dat ik een of andere brave zedenprediker ben want ik heb heb geleefd als een boender , en gerookt als een schoorsteen en gezopen als een ketellapper en meer vrouwen gehad als er duigen in een fust bier zitten van 1000 ltr !

V.G.G.

ronald
27-09-05, 01:13
Geplaatst door Al Sawt
Gh.willie,

Met Ronald verkeer je in hele goede gezelschap. Ronald is een Christenfundamentalist die niet kan wachten tot alle Joden in Palestina hebben gesetteld en zeker niet kan wachten wanneer de Al Alqsa moskee plaats maakt voor Tempel van Solomon.

Niet omdat hij Joden een warme hart toedracht, maar puur om zijn onheilspellende profetie uit te laten komen in een vorm van een Messias. Die de bij elkaar verzamelde Joden gaat straffen voor hun verraad aan Jezus.

Kortom Ronald wil de Holocaust dunnetjes overnieuw reconstrueren en leifst met bovennatuurlijke geweld.



We zijn zonder meer bezig met het verkondigen van leugenachtige beschuldigingen en vooral `historische' feiten.

Want GH.Willlie, doet hier voorkomen dat Holocaust de bakermat is geworden van een idee voor een veilige thuishaven voor Joden.

Hiermee vergeet hij voor gemakshalve dat Zionistische aanspraken en Joodse migratie naar Palestina al voor de opkomst van Nazisme al een formaliteit was.

Voort is het een belachelijke redenatie om te redeneren dat Joden op basis van Holocaust het recht en vooral inmuniteit hebben om naar gelieve een land te claimen en vervolgens te bezetten en de huidige bevolking te verjagen. Kortom het hanteren van zelfde wapens die hun daders gehanteerd hadden.
Dan pas leer je om jouw geweten te hanteren op basis van normen en waarden die jouw omgeving en samenleving in je spijkeren.

Mensen die een ideologie op nahouden dat zich beroept op uitverkorenheid en alleenrecht op bepaalde gebieden en goederen, zijn naar mijn en algemeengeldende normen fascisten.

Daarom ben ik trots dat mijn oma nooit in zo`n milieu is opgevoed. Ondanks de tirannie die ze had meegemaakt met de Spaanse kolonisatie van Marokko.


Behalve dat je een grote bek hebt, wat hier weer eens wordt bevestigd, een rijke fantasie bezit en een stevig geloof in alles wat met sprookjes te maken heeft, blijk je ook nog eens 0,0 inschattingsvermogen te bezitten. Maar dat is wel te verklaren omdat je natuurlijk je eigen werkelijkheid hebt gecreeerd en daar helpen geen honderden brave oma's tegen.

Je hele motivatie schijnt gevoed te worden door lammelendige minderwaardigheidscomplexen. Om je een beetje op te peppen verklaar je rustig het tegendeel wat in de Tora staat, elimineer je de Jood behalve als hij je van pas komt om een vijand, fascist of weet ik veel wat te vinden. Je schuilt jezelf zelfs achter de Koran om het uitverkorenschap op te eisen terwijl je de meest stomme act uit haalt door Gods beslissing om Eretz Israel aan de Joden te geven voor toen en altijd, door de w.c. te trekken. Met andere woorden: je verbrand alles achter je en dan meen je nog op de goede PC-stoel te zitten om hier "je strijd" te voeren. Man sticht een kiboets in Gaza.

gh.wille
27-09-05, 17:28
Geplaatst door ronald
Behalve dat je een grote bek hebt, wat hier weer eens wordt bevestigd, een rijke fantasie bezit en een stevig geloof in alles wat met sprookjes te maken heeft, blijk je ook nog eens 0,0 inschattingsvermogen te bezitten. Maar dat is wel te verklaren omdat je natuurlijk je eigen werkelijkheid hebt gecreeerd en daar helpen geen honderden brave oma's tegen.

Je hele motivatie schijnt gevoed te worden door lammelendige minderwaardigheidscomplexen. Om je een beetje op te peppen verklaar je rustig het tegendeel wat in de Tora staat, elimineer je de Jood behalve als hij je van pas komt om een vijand, fascist of weet ik veel wat te vinden. Je schuilt jezelf zelfs achter de Koran om het uitverkorenschap op te eisen terwijl je de meest stomme act uit haalt door Gods beslissing om Eretz Israel aan de Joden te geven voor toen en altijd, door de w.c. te trekken. Met andere woorden: je verbrand alles achter je en dan meen je nog op de goede PC-stoel te zitten om hier "je strijd" te voeren. Man sticht een kiboets in Gaza.

Beste Ronald ,

Bij mij rijst de vraag : ben je wel een ,,Christen fundamentalist " ?
ik in ieder geval niet , en ik ga ook zelden of nooit in op discussies waar een geloof in word betrokken ,daar heb ik geen notie genoeg van ,en zeker niet van de ISLAM , en eerlijk gezegd weet ik niet wat Eretz -Israel in houd . Als Onpartijdige , geef ik mijn ant en weerwoord , ik heb ook al vaak genoeg het onrecht aangehaald t.o.v van de PALESTIJNSE kant, maar je ziet wat er is gebeurt , nog voor de ,,deal '''
over de GAZA Strook een feit was ,werd er alweer gesproken over hoe slecht de betrokkenen er op reageerden , van zowel Palestijnse als Joodse zijde ,de beledigingen over en weer het bewust beschimpen en provoceren , kortom het lontje van de volgende ,,BOM " werd al weer aangestoken en smeult reeds door !
Er zullen altijd weer haat draagende en fanatieken IDIOTEN blijven,
en zo lang er dit soort (UNTERMENSCHEN * )bestaan ! Bedreigen ze niet alleen hun eigen toekomst maar ook die van ons allemaal.

V.G.G.

*Dit geld uiteraard voor beide partijen !

Spoetnik
27-09-05, 17:41
Geplaatst door gh.wille
Dit voorspel bare antwoord had ik al verwacht , kun je mij misschien nog enkele MISDADIGEN geleerden noemen uit W.O 2 ?
Behalve dan die al tijdens de NEURENBERG prossesen zijn veroordeeld
of vrijgesproken , en de paar medewerkers van (Dr mengele ) die mede door Wiesenthal zijn toedoen zijn opgespoort .
Als elke uitvinder van wat jij TERREURWAPENS noemt dan kun je beginnen met de uitvinder van het ,,Buskruid " posthuum benoemen tot MASSAMOORDENAAR !
Een ding is zeker jij hebt : Het Buskruid Niet Uitgevonden !
Nu komen we nog ff terug bij Al-Sawt < hij heeft toch weer bijna gelijk gekregen , zei het dan niet op de manier die hij bedoelde : dank zij de Enorme KRACHTSINSPANNING van voornamelijk JOODSE SLAVEN ,
was het HITLER bijna gelukt alsnog de oorlog te winnen .
GOED HE, dat idee,tje van je , om dat ff aan te halen .
:duim:

Onder andere Reinhard Gehlen, Klaus Barbie en Otto von Bolschwing.

gh.wille
27-09-05, 18:59
Geplaatst door Spoetnik
Onder andere Reinhard Gehlen, Klaus Barbie en Otto von Bolschwing.

Je moet je ,,voelsprieten '' voortaan iets beter uitsteken !
Ik had het over geleerden en niet over millitairen , afgezien daarvan wil ik je wel ff op de GOEDE WEG zetten :

Gehlen was een uiterst kundig Generaal ,die het zelfs ,,waagde "'
de FUHRER er op te wijzen dat het een verloren zaak was !
Deze MILLITAIR werd na de oorlog, chef van de DUITSE inlichtingendienst , en werkte nauw zamen met de Amerikaanse C.I.A !!
Reden genoeg om hem in jou verziekte BREIN meteen tot oorlogs misdadiger te benoemen !!
Of vergis je , je soms en bedoelde je Gen. Reinhart bevelhebber van het 3 e Duitse Pantser leger , die op 21 April 1944
naar BUSH ging in MINSK , om net zo als GEHLEN bezwaar te maken tegen de absurde orders van HITLER .
Wat Barbie betreft dat was meen ik een Franse N.S.B ,er , en de door jou genoemde Otto von Bolschwing komt niet eens in de ,, 24 delige OORLOGS ENCYCLOPEDIE " , voor ! zo onbelangrijk was deze man voor de geschiedenis , maar ik heb nog ong 60 boekwerken ,en daar zal die beslist wel in voorkomen als het vermeldingswaardig is !

Hopende je hier mee van dienst te zijn geweest ,enz

V.G.G.

Spoetnik
27-09-05, 19:35
Geplaatst door gh.wille
Je moet je ,,voelsprieten '' voortaan iets beter uitsteken !
Ik had het over geleerden en niet over millitairen , afgezien daarvan wil ik je wel ff op de GOEDE WEG zetten :

Gehlen was een uiterst kundig Generaal ,die het zelfs ,,waagde "'
de FUHRER er op te wijzen dat het een verloren zaak was !
Deze MILLITAIR werd na de oorlog, chef van de DUITSE inlichtingendienst , en werkte nauw zamen met de Amerikaanse C.I.A !!
Reden genoeg om hem in jou verziekte BREIN meteen tot oorlogs misdadiger te benoemen !!
Of vergis je , je soms en bedoelde je Gen. Reinhart bevelhebber van het 3 e Duitse Pantser leger , die op 21 April 1944
naar BUSH ging in MINSK , om net zo als GEHLEN bezwaar te maken tegen de absurde orders van HITLER .
Wat Barbie betreft dat was meen ik een Franse N.S.B ,er , en de door jou genoemde Otto von Bolschwing komt niet eens in de ,, 24 delige OORLOGS ENCYCLOPEDIE " , voor ! zo onbelangrijk was deze man voor de geschiedenis , maar ik heb nog ong 60 boekwerken ,en daar zal die beslist wel in voorkomen als het vermeldingswaardig is !

Hopende je hier mee van dienst te zijn geweest ,enz

V.G.G.

De distintie die jij maakt tussen wetenschappers en anderszijds, heb ik nooit gemaakt.

Gehlen was verantwoordelijk voor de martelingen en de dood van honderden russische soldaten en leidde pogroms tegen Russisch Joden.

Barbie was verantwoordelijk voor diverse massamoorden in Frankrijk en hij werd actief beschermd door de CIA na de oorlog.

Otto von Bolschwing was de belangrijkste medewerker van Eichmann en heeft hem geholpen om de Endlosung uit te voeren.

Een aantal wetenschappers nog: Kurt Blome en Arthur Rudolph.

Nu jij weer.

ronald
27-09-05, 21:08
Geplaatst door gh.wille
Beste Ronald ,

Bij mij rijst de vraag : ben je wel een ,,Christen fundamentalist " ?
ik in ieder geval niet , en ik ga ook zelden of nooit in op discussies waar een geloof in word betrokken ,daar heb ik geen notie genoeg van ,en zeker niet van de ISLAM , en eerlijk gezegd weet ik niet wat Eretz -Israel in houd . Als Onpartijdige , geef ik mijn ant en weerwoord , ik heb ook al vaak genoeg het onrecht aangehaald t.o.v van de PALESTIJNSE kant, maar je ziet wat er is gebeurt , nog voor de ,,deal '''
over de GAZA Strook een feit was ,werd er alweer gesproken over hoe slecht de betrokkenen er op reageerden , van zowel Palestijnse als Joodse zijde ,de beledigingen over en weer het bewust beschimpen en provoceren , kortom het lontje van de volgende ,,BOM " werd al weer aangestoken en smeult reeds door !
Er zullen altijd weer haat draagende en fanatieken IDIOTEN blijven,
en zo lang er dit soort (UNTERMENSCHEN * )bestaan ! Bedreigen ze niet alleen hun eigen toekomst maar ook die van ons allemaal.

V.G.G.

*Dit geld uiteraard voor beide partijen !


Nee natuurlijk niet. Ik ben gedeeltelijk indonesisch zelfs twee sultans in de familie maar hardstikke joods; maar voor een aantal sukkels hier die waarschijnlijk alle Amerikanen ook als Joden zien, vind ik deze constatering niet eens meer frappant.

gh.wille
27-09-05, 21:12
Geplaatst door Spoetnik
De distintie die jij maakt tussen wetenschappers en anderszijds, heb ik nooit gemaakt.

Gehlen was verantwoordelijk voor de martelingen en de dood van honderden russische soldaten en leidde pogroms tegen Russisch Joden.

Barbie was verantwoordelijk voor diverse massamoorden in Frankrijk en hij werd actief beschermd door de CIA na de oorlog.

Otto von Bolschwing was de belangrijkste medewerker van Eichmann en heeft hem geholpen om de Endlosung uit te voeren.

Een aantal wetenschappers nog: Kurt Blome en Arthur Rudolph.

Nu jij weer.

Een millitair is heel wat anders dan een geleerde !
Ga toch heen man met je ,,spijkers op laag water te zoeken " zo kan ik ook nog wel een paar op noemen ,en van Gehlen was op en top een MILLITAIR ,er is door de Russen na de oorlog geen enkele aanspraak op hem gemaakt ! en als ik von Bolschwing in eerste instantie niet kan vinden , dan is hij te onbelangrijk geweest ,zo zijn er nog wel enkele tientallen op te noemen , de medewerkers (personeel van HITLER WAS ZEKER oorlogsmisdadiger ) feit is dat hiermee het nut van WIESENTHAL
zijn speuren weer is bewezen .
En met het opsommen van de namen die jij noemt , daar zal ik dan zonder gebruik van de P.C nog wel ff naar moeten zoeken.
Zelfs in de Neurenberg processen , komen deze namen niet voor, althans niet in de hoofdprocessen , dat echt niet alleen uit bekende namen bestond. van 1946 tot 1949 werden in daar alleen al 185 processen gevoerd, 24 doodvonnissen uitgesproken en drie vedachten vrijgesproken , de andere kregen gevangnis straffen van 5 tot levenslang .en dan vergeet je nog ff de Landelijke processen waar nog eens honderden zo niet DUIZENDEN veroordeeld werden zelfs hier in Nederland zijn doodvonnisen voltrokken !
Nou jij weer , en als je nog een paar namen wil hebben ,dan zul je ook bij N.S.B veroordeelden moeten kijken .

V.G.G.

p.s ik had al lol omdat je niet op BUSH reageerde .

Oeroeboeroe
27-09-05, 22:45
Leestip: "Geen wraak, maar gerechtigheid", de autobiografie van Wiesenthal. Aangrijpend boek. De man heeft meer dan wie dan ook iets betekend voor de berechting van de misdadigers van het nazi-regime.

Maar ik blijf er bij dat ik 'm ook wel eens op zionistische uitlatingen betrapt meen te hebben. Dat moet ook gezegd kunnen worden.

DeStorthoop
28-09-05, 00:25
Geplaatst door Oeroeboeroe
Leestip: "Geen wraak, maar gerechtigheid", de autobiografie van Wiesenthal. Aangrijpend boek. De man heeft meer dan wie dan ook iets betekend voor de berechting van de misdadigers van het nazi-regime.

Maar ik blijf er bij dat ik 'm ook wel eens op zionistische uitlatingen betrapt meen te hebben. Dat moet ook gezegd kunnen worden.

Wiesenthal, net als iedere andere holocaust overlevende, maakte in mijn ogen terecht aanspraak op een ereschuld die wij als Europeanen bij ze hadden en hebben. De holocaust heeft zich onder "onze" neuzen voltrokken en dat heeft ons ten ene male van het recht ontnomen om een moreel oordeel over ze te vellen. Je kunt het zionisme afkeuren, je kunt de rol die zo iemand daarin heeft gespeeld betreuren, maar als zo iemand redeneert dat het "eten of gegeten worden" is kun je hem dat met de beste wil van de wereld niet persoonlijk kwalijk nemen.

Oeroeboeroe
28-09-05, 00:32
Geplaatst door DeStorthoop
Wiesenthal, net als iedere andere holocaust overlevende, maakte in mijn ogen terecht aanspraak op een ereschuld die wij als Europeanen bij ze hadden en hebben. De holocaust heeft zich onder "onze" neuzen voltrokken en dat heeft ons ten ene male van het recht ontnomen om een moreel oordeel over ze te vellen. Je kunt het zionisme afkeuren, je kunt de rol die zo iemand daarin heeft gespeeld betreuren, maar als zo iemand redeneert dat het "eten of gegeten worden" is kun je hem dat met de beste wil van de wereld niet persoonlijk kwalijk nemen.

Het is begrijpelijk, dat klopt.

Rourchid
28-09-05, 04:41
Geplaatst door ronald
Nee natuurlijk niet.
Ontkenningsfase.
Jij bent een christen fundi die hetzelfde heeft als iemand die lijdt aan het gettosyndroom: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2293391#post2293391

Geplaatst door ronald
Ik ben gedeeltelijk indonesisch zelfs twee sultans in de familie maar hardstikke joods;
Tuurlijk en je bent ook adviseur van de AIVD, CIA en Mossad.

Geplaatst door ronald
maar voor een aantal sukkels hier die waarschijnlijk alle Amerikanen ook als Joden zien, vind ik deze constatering niet eens meer frappant.
Maar als 'Jood' kijk jij wel huizenhoog op tegen de koele westerse arische mentaliteit:

Geplaatst door ronald

Heel juist gezien. De vaak hete middenoosten temperamenten snappen nog steeds niet hoe die westerse koelheid werkt. Jammer dat het vaak tegen zich keert. We zullen denk ik een paar generaties mee moeten leren leven.


Zie ook: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2291027#post2291027

gh.wille
28-09-05, 22:34
Geplaatst door Oeroeboeroe
Leestip: "Geen wraak, maar gerechtigheid", de autobiografie van Wiesenthal. Aangrijpend boek. De man heeft meer dan wie dan ook iets betekend voor de berechting van de misdadigers van het nazi-regime.

Maar ik blijf er bij dat ik 'm ook wel eens op zionistische uitlatingen betrapt meen te hebben. Dat moet ook gezegd kunnen worden.

Dat zal heus wel zo wezen, het bloed kruipt nu eenmaaal waar het niet gaan kan .
Jammer genoeg heb ik dat boek ,zoals zovele boeken nog niet gelezen , maar History,s gezien speelt Wiesenthal tijdens W.O 2 ok geen rol en komt ook niet voor in mijn boekwerken als zodanig .
Verder ben ik het volkomen met jou eens .

V.G.G.

gh.wille
28-09-05, 22:41
Geplaatst door Al Sawt
Gh.willie,

Met Ronald verkeer je in hele goede gezelschap. Ronald is een Christenfundamentalist die niet kan wachten tot alle Joden in Palestina hebben gesetteld en zeker niet kan wachten wanneer de Al Alqsa moskee plaats maakt voor Tempel van Solomon.

Niet omdat hij Joden een warme hart toedracht, maar puur om zijn onheilspellende profetie uit te laten komen in een vorm van een Messias. Die de bij elkaar verzamelde Joden gaat straffen voor hun verraad aan Jezus.

Kortom Ronald wil de Holocaust dunnetjes overnieuw reconstrueren en leifst met bovennatuurlijke geweld.



We zijn zonder meer bezig met het verkondigen van leugenachtige beschuldigingen en vooral `historische' feiten.

Want GH.Willlie, doet hier voorkomen dat Holocaust de bakermat is geworden van een idee voor een veilige thuishaven voor Joden

Gemaks halve , liet je het eind van mij betoog maar ff weg :ik citeer nogmaals , dat ik een voorbeeld gaf ! **
V.G.G

Hiermee vergeet hij voor gemakshalve dat Zionistische aanspraken en Joodse migratie naar Palestina al voor de opkomst van Nazisme al een formaliteit was.

Voort is het een belachelijke redenatie om te redeneren dat Joden op basis van Holocaust het recht en vooral inmuniteit hebben om naar gelieve een land te claimen en vervolgens te bezetten en de huidige bevolking te verjagen. Kortom het hanteren van zelfde wapens die hun daders gehanteerd hadden.
Dan pas leer je om jouw geweten te hanteren op basis van normen en waarden die jouw omgeving en samenleving in je spijkeren.

Mensen die een ideologie op nahouden dat zich beroept op uitverkorenheid en alleenrecht op bepaalde gebieden en goederen, zijn naar mijn en algemeengeldende normen fascisten.

Daarom ben ik trots dat mijn oma nooit in zo`n milieu is opgevoed. Ondanks de tirannie die ze had meegemaakt met de Spaanse kolonisatie van Marokko.

** zie mijn antwoord .

gh.wille
28-09-05, 22:48
Geplaatst door gh.wille
Een millitair is heel wat anders dan een geleerde !
Ga toch heen man met je ,,spijkers op laag water te zoeken " zo kan ik ook nog wel een paar op noemen ,en van Gehlen was op en top een MILLITAIR ,er is door de Russen na de oorlog geen enkele aanspraak op hem gemaakt ! en als ik von Bolschwing in eerste instantie niet kan vinden , dan is hij te onbelangrijk geweest ,zo zijn er nog wel enkele tientallen op te noemen , de medewerkers (personeel van HITLER WAS ZEKER oorlogsmisdadiger ) feit is dat hiermee het nut van WIESENTHAL
zijn speuren weer is bewezen .
En met het opsommen van de namen die jij noemt , daar zal ik dan zonder gebruik van de P.C nog wel ff naar moeten zoeken.
Zelfs in de Neurenberg processen , komen deze namen niet voor, althans niet in de hoofdprocessen , dat echt niet alleen uit bekende namen bestond. van 1946 tot 1949 werden in daar alleen al 185 processen gevoerd, 24 doodvonnissen uitgesproken en drie vedachten vrijgesproken , de andere kregen gevangnis straffen van 5 tot levenslang .en dan vergeet je nog ff de Landelijke processen waar nog eens honderden zo niet DUIZENDEN veroordeeld werden zelfs hier in Nederland zijn doodvonnisen voltrokken !
Nou jij weer , en als je nog een paar namen wil hebben ,dan zul je ook bij N.S.B veroordeelden moeten kijken .

V.G.G.

p.s ik had al lol omdat je niet op BUSH reageerde .

p.s Ik heb nog steeds :lole:

ronald
29-09-05, 02:02
Geplaatst door Joacim
Ontkenningsfase.
Jij bent een christen fundi die hetzelfde heeft als iemand die lijdt aan het gettosyndroom: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2293391#post2293391

Tuurlijk en je bent ook adviseur van de AIVD, CIA en Mossad.

Maar als 'Jood' kijk jij wel huizenhoog op tegen de koele westerse arische mentaliteit:

Zie ook: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2291027#post2291027




Jouw vermogen om alles goed op een rijtje te zetten is al beneden peil, nu blijkt dus ook dat jouw inschattingsvermogen ook zwaar onvoldoende is. Ja, dat krijg je als je je eigen wereld creeert, dan meen je in de werkelijke wereld te vertoeven en en alles goed door te hebben. Dat is ook juist, alleen realiseer je natuurlijk niet dat dat alleen jouw wereld is. Het zij zo. Veel plezier en wel te rusten.

Je vergat het CIDI, NIK, NIHS, CN, en alle andere geheime diensten nog. Bespaar me die oude verwijzingen ven je op maroc.nl want die vallen m.i. ook onder het kopje flutlectuur. In dat opzicht daal je steeds verder in je arisch woud.

Rourchid
29-09-05, 11:42
Geplaatst door ronald

Veel plezier en wel te rusten.


Jij ook veel plezier en vergeet niet de sultans in je familie een Kerstmail te sturen.

Geplaatst door ronald

Bespaar me die oude verwijzingen ven je op maroc.nl want die vallen m.i. ook onder het kopje flutlectuur. In dat opzicht daal je steeds verder in je arisch woud.


De verwijzingen zijn ook naar Pim Fortuyn, vriend van Israël.
Echte vrienden dienen elkaar de waarheid te zeggen en vandaar dat Pim Fortuyn het getto statelijke van Israël in 1995 al aan de orde stelde; het is uiteraard alleen maar erger geworden.
De arische suprematie gedachte is toch echt afkomstig uit India en 2700 jaar geleden hebben malafide rabbijnen de Tenach zo door elkaar gehusseld en zo valselijk geïnterpeteered dat 'Mikaajl' uit het Boek Daniël de Mayatreya Boeddha geworden is.
Zo'n 2700 jaar gelden hebben malafide rabbiijnen dus zowel de Noachidische wetrten en het Boeddhisme veroozaakt.

God heft zoals bekend Jezus uitverkoren tot Profeet om de Wet en de Profeten te vervullen; het Christendom is gecorrumpeerd door Shaulus van Tarsus die en passant de arische suprematie-gedachte tot de kern van het europese gedachtegoed heeft laten worden.
Zo zijn er dus twee groepen onstaan die elkaar het liefst volledig uit zouden willen roeien.
Er zijn de Christenen die graag alle Joden willen vermoorden om zo te zorgen dat de Thora eigenlijk voor blauwogige blondharigen is neegezonden.
Er zijn de Joden die het graag genetisch bewezen zouden zien dat ze het uitverkoren volk zijn (Konahiem!)..
Hoe de strijd afloop is altijd een kwestie van machtsverhoudingen en zo als het er naar uitziet zal Israël kapot gaan aan het Christelijke fundamentalisme.

gh.wille
29-09-05, 22:10
Geplaatst door Joacim
Jij ook veel plezier en vergeet niet de sultans in je familie een Kerstmail te sturen.

De verwijzingen zijn ook naar Pim Fortuyn, vriend van Israël.
Echte vrienden dienen elkaar de waarheid te zeggen en vandaar dat Pim Fortuyn het getto statelijke van Israël in 1995 al aan de orde stelde; het is uiteraard alleen maar erger geworden.
De arische suprematie gedachte is toch echt afkomstig uit India en 2700 jaar geleden hebben malafide rabbijnen de Tenach zo door elkaar gehusseld en zo valselijk geïnterpeteered dat 'Mikaajl' uit het Boek Daniël de Mayatreya Boeddha geworden is.
Zo'n 2700 jaar gelden hebben malafide rabbiijnen dus zowel de Noachidische wetrten en het Boeddhisme veroozaakt.

God heft zoals bekend Jezus uitverkoren tot Profeet om de Wet en de Profeten te vervullen; het Christendom is gecorrumpeerd door Shaulus van Tarsus die en passant de arische suprematie-gedachte tot de kern van het europese gedachtegoed heeft laten worden.
Zo zijn er dus twee groepen onstaan die elkaar het liefst volledig uit zouden willen roeien.
Er zijn de Christenen die graag alle Joden willen vermoorden om zo te zorgen dat de Thora eigenlijk voor blauwogige blondharigen is neegezonden.
Er zijn de Joden die het graag genetisch bewezen zouden zien dat ze het uitverkoren volk zijn (Konahiem!)..
Hoe de strijd afloop is altijd een kwestie van machtsverhoudingen en zo als het er naar uitziet zal Israël kapot gaan aan het Christelijke fundamentalisme.

Ik weet niet veel op godsdienstig gebied , vandaar dat ik me er nooit mee bemoei , maar ik vind het wel erg ver gaan , om te beweren dat de Joden en de Christenen elkaar uit willen moorden, je doelt met de ,,blauwogige blondharigen " duidelijk weer op de Nazies , die overigens niet ALLEEN de Joden op de (korrel) hadden .
Ik heb nooit enige aversie gekend of geleerd van mij ouders jegens wie dan ook , hoewel ik wel Christelijk opgevoed ben .

V.G.G

elbasque
29-09-05, 22:54
Geplaatst door delirious
In Wenen is op 96-jarige leeftijd de Oostenrijkse nazi-jager Simon Wiesenthal overleden.

Oorlogsmisdadigers
Wiesenthal heeft een groot aantal oorlogsmisdadigers uit de Tweede Wereldoorlog helpen opsporen.

Holocaust
De jood Wiesenthal was zelf een overlevende van de holocaust. Hij stierf in zijn slaap, aldus een woordvoerder van het Simon Wiesenthal Center in Los Angeles. Het centrum zette zich in voor de strijd tegen anti-semitisme en vooroordelen. Een woordvoerder noemde Wiesenthal 'het geweten van de holocaust'. Nazi-jager?Ow ja,die gozer die Duitsers ontvoerdde uit Argentinie en zo...

is ie dood?ik loop achter...

gh.wille
29-09-05, 23:18
Geplaatst door elbasque
Nazi-jager?Ow ja,die gozer die Duitsers ontvoerdde uit Argentinie en zo...

is ie dood?ik loop achter...

Niet veel hoor , hij komt bijna al weer terug .
:stout:

gh.wille
29-09-05, 23:18
Geplaatst door elbasque
Nazi-jager?Ow ja,die gozer die Duitsers ontvoerdde uit Argentinie en zo...

is ie dood?ik loop achter...

Niet veel hoor , hij komt bijna al weer terug .
:stout: