PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Kabinet slecht voor economie'



~Panthera~
20-09-05, 15:03
'Kabinet slecht voor economie'

Uitgegeven: 20 september 2005 14:50

HILVERSUM - Bijna tweederde van de Nederlanders denkt dat het kabinet de eerste twee jaar van zijn regeerperiode een negatief effect heeft gehad op de economische situatie. Een kleine meerderheid (54 procent) denkt dat dit ook de komende twee jaar het geval zal zijn. Dit blijkt uit onderzoek van Maurice de Hond in opdracht van NOS-Aktueel.

Slechts 18 procent spreekt van een positief effect in de afgelopen twee jaar. Voor de komende twee jaar heeft 23 procent positieve verwachtingen.


Het kabinet heeft aangekondigd dat nu "het zoet" in plaats van het "zuur" komt. Maar een meerderheid van 64 procent denkt dat de maatregelen van het kabinet het komend jaar geen positief effect voor hen zal hebben. Bijna driekwart vindt dat de regering meer maatregelen moet nemen om de koopkracht te verbeteren.

Ongeveer eenderde denkt dat het komend jaar economisch (iets) beter zal gaan. Bijna evenveel mensen verwachten juist dat het slechter zal gaan, zo blijkt uit de peiling.

Slechts een op de vijf mensen wil dat Balkenende na de volgende verkiezingen doorgaat als premier. Zeven op de tien ondervraagden zien dat niet zitten. Geen enkele minister scoort meer dan 30 procent op de vraag of men wil dat hij of zij terugkeert in een volgend kabinet. Verdonk (VVD, Vreemdelingenzaken) scoort met 28 procent nog het best. Remkes (VVD, Binnenlandse Zaken ) en Dekker (VVD, VROM) sluiten de rij met respectievelijk 9 en 8 procent.

Gnosis
20-09-05, 15:38
Ik heb altijd een hekel aan als het woord 'politiek' wordt verward met 'economie', je zou haast denken dat politiek economie is.
Laat de politici eerst eens een les nederigheid volgen door ze een week te confronteren met mensen die naar voedselbanken moeten, met sloppenwijken, weekje in een azielzoekerscentrum, weekje les laten geven aan moeilijk opvoedbare jongeren, hun salaris zelf met de helft te korten en ze in een afkickcentrum met flippende junks te laten werken. :regie:

De enige manier om ze beter te laten functioneren is ze te confronteren met dagelijkse realiteit buiten de mooie blauwe stoel.
Voordat ze zelf eerlijke worden, hoef je niet te verwachten dat ze de economie op een eerlijke manier sturen.

DeStorthoop
20-09-05, 15:49
Geplaatst door ~Panthera~
Het kabinet heeft aangekondigd dat nu "het zoet" in plaats van het "zuur" komt.

Mijn glazen bol laat duidelijk zien dat we in de aanloop naar de volgende verkiezingen steeds meer zoet krijgen. Wat daarna gebeurt is nog niet zo duidelijk.

:zegniets:

Gnosis
20-09-05, 15:58
geplaatst door DeStorthoop
Mijn glazen bol laat duidelijk zien dat we in de aanloop naar de volgende verkiezingen steeds meer zoet krijgen. Wat daarna gebeurt is nog niet zo duidelijk.


:lol:

Je bent een ziener :)

Bofko
20-09-05, 19:39
Geplaatst door DeStorthoop
Mijn glazen bol laat duidelijk zien dat we in de aanloop naar de volgende verkiezingen steeds meer zoet krijgen. Wat daarna gebeurt is nog niet zo duidelijk.

:zegniets:

Dit is een politieke wet toch ?
In de eerste jaren neem je de pijnlijke maatregelen en wanneer de nieuwe verkiezingen naderen zorg je voor wat meer voorspoed.

DeStorthoop
20-09-05, 20:04
Geplaatst door Bofko
Dit is een politieke wet toch ?
In de eerste jaren neem je de pijnlijke maatregelen en wanneer de nieuwe verkiezingen naderen zorg je voor wat meer voorspoed.

Yup. Democratie bij gebrek aan beter, zo zie je maar weer...

Oeroeboeroe
20-09-05, 23:28
Geplaatst door DeStorthoop
Mijn glazen bol laat duidelijk zien dat we in de aanloop naar de volgende verkiezingen steeds meer zoet krijgen. Wat daarna gebeurt is nog niet zo duidelijk.

:zegniets:

Zo te zien ben ik niet de enige die deze fantastische humor oppikt...

http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/a065.gif...

Man, ik weet niet eens wat voor weer het morgen wordt!

Il fait beau.

Il faisait beau.

Il fera beau.

Le temps...sais pas. Du tout.