PDA

Bekijk Volledige Versie : Er zijn veel teveel allochtonen in Nederland



Joesoef
21-09-05, 09:49
'Nederland telt te veel allochtonen'
door Pieter Klein Beernink
AMSTERDAM - De helft van de bevolking vindt dat Nederland te veel allochtonen telt. Volgens het gisteren verschenen Jaarrapport Integratie van het Sociaal en Cultureel Planbureau is de tolerantie voor allochtonen uit andere culturen erop achteruit gegaan.


"Het oordeel is het meest negatief over Marokkanen", meldt dit eerste rapport, dat op initiatief van minister van Vreemdelingenzaken Rita Verdonk voortaan jaarlijks zal verschijnen. Zo moet de overheid precies van de problemen op de hoogte te blijven. "Het is niet overdreven dat de integratie van allochtone groepen is uitgegroeid tot een van de belangrijkste maatschappelijke kwesties in dit land", alarmeert het rapport, waaraan ook de onderzoeksbureaus WODC en CBS meewerkten.

Onverbloemd geven ze hun bevindingen weer: "Marokkaanse en Antilliaanse jongens komen niet alleen het meest voor in de registraties van verdachten en veroordeelden, ze vallen ook het vaakst terug in crimineel gedrag."

Bijna een op de vijf Marokkanen tussen 18 en 24 jaar wordt verdacht van criminaliteit. Van de Antillianen is dat bijna een op de zes. Onder autochtonen staat slechts een op 25 jongeren bij politie en justitie geregistreerd als verdachte.

Uitkering

Een van de oorzaken van deze misdaadcijfers is het hoge aantal allochtone ouders dat afhankelijk is van een uitkering. Was drie jaar geleden nog 9 procent van de niet-westerse allochtonen werkloos, inmiddels is dat 16 procent. Van de Marokkaanse beroepsbevolking zit zelfs 22 procent zonder werk. Onder autochtonen gaat het om zes procent.

"Ook schooluitval is een belangrijke voorspeller van crimineel gedrag", vermeldt het integratierapport. " Ongeveer één op de tien niet-westerse allochtonen verdwijnt van vmbo, havo en vwo zonder diploma." Ze kwamen vaak al met een forse taalachterstand van de basisschool.

Tot overmaat van ramp zijn de resultaten van de inburgeringcursussen ronduit teleurstellend. Integreren met de autochtone bevolking is dan niet eenvoudig. Al helemaal niet omdat grote groepen allochtonen zich steeds meer concentreren in hun eigen wijken in Rotterdam, Amsterdam, Den Haag en Utrecht. "Er is meer verloedering en overlast dan in witte wijken." Opvallend genoeg vinden ook allochtonen dat zij de taal beslist goed moeten leren en dat veel van hen nog lang niet genoeg zijn ingeburgerd. Bovendien zijn zij even streng als autochtonen tegen de toelating van economische vluchtelingen in ons land. In ieder geval is het aantal asielzoekers gedaald van 30.000 in 2001 naar nog maar 9000 vorig jaar.


www.telegraaf.nl

Imperatrice
21-09-05, 10:02
no comment verveeld

mark61
21-09-05, 10:02
Geplaatst door Joesoef
"Ook schooluitval is een belangrijke voorspeller van crimineel gedrag", vermeldt het integratierapport. " Ongeveer één op de tien niet-westerse allochtonen verdwijnt van vmbo, havo en vwo zonder diploma." Ze kwamen vaak al met een forse taalachterstand van de basisschool.

That's the whole story. Uitval is wel groter dan 10% dacht ik zo.

wytze
21-09-05, 11:54
http://www.scp.nl/publicaties/boeken/9037702376.shtml



het hele rapport kan op bovenstaande link worden gedownload.

~Panthera~
21-09-05, 11:55
Na dit : 'Nederland telt te veel allochtonen' had ik het al weer gehad. :moe:

Julien
21-09-05, 11:58
Geplaatst door ~Panthera~
Na dit : 'Nederland telt te veel allochtonen' had ik het al weer gehad. :moe:

inderdaad me2

en dan vinden sommige mensen het nog vreemd waarom veel allochtonen zich hier niet thuis voelen..

wytze
21-09-05, 12:01
Geplaatst door ~Panthera~
Na dit : 'Nederland telt te veel allochtonen' had ik het al weer gehad. :moe:



Tis idd om doodmoe van te worden. de helft van de bevolking die dit vindt. Gelukkig is er dus ook nog de andere helft. Maar treurig is het wel. :(

delirious
21-09-05, 12:02
De Telegraaf, de Marocminded krant van Nederland. :moe: en nog eens :moe:

~Panthera~
21-09-05, 12:04
Geplaatst door delirious
De Telegraaf, de Marocminded krant van Nederland. :moe: en nog eens :moe:


ja precies, je kunt je dus ook afvragen hoeveel waarde je er aan moet hechten. :moe:

wytze
21-09-05, 12:14
Geplaatst door ~Panthera~
ja precies, je kunt je dus ook afvragen hoeveel waarde je er aan moet hechten. :moe:



als dat de kop van het artikel was is het bar en boos.
desalniettemin is het toch wel interessant om door het rapport te bladeren.
zo wordt bijv. ook gezegd dat de negatieve beeldvorming over marokkanen en antillianen ook door de benadering in de media is veroorzaakt.

Max Stirner
21-09-05, 12:16
Geplaatst door wytze
Tis idd om doodmoe van te worden. de helft van de bevolking die dit vindt. Gelukkig is er dus ook nog de andere helft. Maar treurig is het wel. :(


Hier wordt ik ook niet vrolijk van:


Bijna een op de vijf Marokkanen tussen 18 en 24 jaar wordt verdacht van criminaliteit. Van de Antillianen is dat bijna een op de zes. Onder autochtonen staat slechts een op 25 jongeren bij politie en justitie geregistreerd als verdachte.

~Panthera~
21-09-05, 12:19
Geplaatst door wytze
als dat de kop van het artikel was is het bar en boos.
desalniettemin is het toch wel interessant om door het rapport te bladeren.
zo wordt bijv. ook gezegd dat de negatieve beeldvorming over marokkanen en antillianen ook door de benadering in de media is veroorzaakt.


Denk dat het behoorlijk meegeholpen heeft; als je mensen maar goed negatief neerzet, gaan ze zich er op een gegeven moment ook naar gedragen voor een gedeelte.
Waarom zou je niet ? er is toch al over je geoordeeld.

MaRiaH
21-09-05, 12:24
Het is zeker een gedegen en interessant onderzoek.

dat de uitkomsten ons niet bevallen dat zegt niets over hoe het er voor staat.

Eigenlijk onderstreept het onderzoek nog ens wat we al wisten. :(

waterfiets
21-09-05, 12:25
Geplaatst door wytze
Tis idd om doodmoe van te worden. de helft van de bevolking die dit vindt. Gelukkig is er dus ook nog de andere helft. Maar treurig is het wel. :(

Nou ja 70% vindt dat het kabinet weg moet :) ... zo blijft er steeds minder over van nederland en mogen we in de toekomst in de 2e hands afgedankte wagens van chinezen waar we geen benzine voor hebben naar onze onbetaalbare zorginstellingen die ofwel islamitisch ofwel christelijk ofwel buitenkerkelijk zijn.

wytze
21-09-05, 12:28
Geplaatst door Max Stirner
Hier wordt ik ook niet vrolijk van:



vroeger was het de arbeidersklasse die in de misdaadcijfers zwaar was oververtegenwoordigd. Vandaag nog steeds. what's your point?

jan1974
21-09-05, 12:31
Geplaatst door waterfiets
Nou ja 70% vindt dat het kabinet weg moet :) ... zo blijft er steeds minder over van nederland en mogen we in de toekomst in de 2e hands afgedankte wagens van chinezen waar we geen benzine voor hebben naar onze onbetaalbare zorginstellingen die ofwel islamitisch ofwel christelijk ofwel buitenkerkelijk zijn.
Tot overmaat van ramp eist de zee straks ook nog een groot gedeelte van ons grondgebied op. Vroeg of laat wil de zee dat terug.

Oeroeboeroe
21-09-05, 12:33
Geplaatst door wytze
vroeger was het de arbeidersklasse die in de misdaadcijfers zwaar was oververtegenwoordigd. Vandaag nog steeds. what's your point?

:confused: Ehhhh.....dat Boukhari afhankelijk is van de trainer?

waterfiets
21-09-05, 12:35
Geplaatst door jan1974
Tot overmaat van ramp eist de zee straks ook nog een groot gedeelte van ons grondgebied op. Vroeg of laat wil de zee dat terug.

Daar geloof ik zelf niks van. Dat is een kwestie van die 15% van de dijken die verzwakt is ophogen. Maar ja, nederland weet zich al niet eens in Louisiana te verkopen als expert op dit gebied. Laat staan dat het urgentie gevoel hier erg hoog is. Maar dat komt wel weer als er ergens een dijk begint te sijpelen.

wytze
21-09-05, 12:40
Geplaatst door Oeroeboeroe
:confused: Ehhhh.....dat Boukhari afhankelijk is van de trainer?


:lole:

en dat het maar slecht gesteld is met straatvoetbal :fpimp:

jan1974
21-09-05, 12:41
Geplaatst door wytze
Tis idd om doodmoe van te worden. de helft van de bevolking die dit vindt. Gelukkig is er dus ook nog de andere helft. Maar treurig is het wel. :(
Sorry hoor, maar ik vind dat die allochtonen in de huidige constellatie meer kosten dan dat ze opbrengen.

wytze
21-09-05, 12:45
Geplaatst door jan1974
Sorry hoor, maar ik vind dat die allochtonen in de huidige constellatie meer kosten dan dat ze opbrengen.



leg uit :roker:

sjaen
21-09-05, 12:53
Het zijn niet alleen de autochtonen die van mening zijn dat het hier zo langzaam aan erg druk wordt.

:staart:

wytze
21-09-05, 12:58
Geplaatst door sjaen
Het zijn niet alleen de autochtonen die van mening zijn dat het hier zo langzaam aan erg druk wordt.

:staart:


er zijn teveel auto's en varkens in dit land

Souad
21-09-05, 12:58
Geplaatst door jan1974
Sorry hoor, maar ik vind dat die allochtonen in de huidige constellatie meer kosten dan dat ze opbrengen.


Daar hadden de autochtonen eerder aan moeten denken. Eigen schuld, dikke bult.

mark61
21-09-05, 12:58
Geplaatst door ~Panthera~
Denk dat het behoorlijk meegeholpen heeft; als je mensen maar goed negatief neerzet, gaan ze zich er op een gegeven moment ook naar gedragen voor een gedeelte.
Waarom zou je niet ? er is toch al over je geoordeeld.

Wat de Antillianen betreft is/was het Antilliaans overheidsbeleid hun 'afval' hier te 'dumpen'. Dus dat verklaart de statistische afwijking. Deels, dan.

Julien
21-09-05, 12:59
Geplaatst door jan1974
Sorry hoor, maar ik vind dat die allochtonen in de huidige constellatie meer kosten dan dat ze opbrengen.

hahahahahahahahaha

allochtonen.. ach het zijn net paarden..ze moeten wel meer opbrengen dan wat ze kosten, en stel je voor dat ze klagen.. :moe:

(was jouw voorouder misschien een slavendrijver?)

~Panthera~
21-09-05, 13:00
Geplaatst door mark61
Wat de Antillianen betreft is/was het Antilliaans overheidsbeleid hun 'afval' hier te 'dumpen'. Dus dat verklaart de statistische afwijking. Deels, dan.

En dat wist de Nederlandse regering niet ? :roker:

jan1974
21-09-05, 13:05
Geplaatst door wytze
leg uit :roker:
- Er "lekt" veel geld weg naar de "thuislanden".
- immigranten voelen zich geen kaaskop, maar hebben soms gewoon een hekel aan "kaaskoppen". Er is volgens mij sprake van een gebrekkige loyalitieit naar kaaskoppen toe. Ik als kaaskop voel me daar niet altijd prettig bij.

jan1974
21-09-05, 13:07
Geplaatst door Souad
Daar hadden de autochtonen eerder aan moeten denken. Eigen schuld, dikke bult.
Het is niet mijn schuld, ik heb altijd rechts gestemd.

Souad
21-09-05, 13:10
Geplaatst door jan1974
Het is niet mijn schuld, ik heb altijd rechts gestemd.

Blijkbaar een verkeerde keuze en zonde van je tijd.

Jammer om te zien dat allochtonen nog steeds als machines worden gezien waar je helaas (voor de autochtonen) niet op kunt afschrijven.

Just pay the bill, please.

delirious
21-09-05, 13:10
Geplaatst door jan1974
- Er "lekt" veel geld weg naar de "thuislanden".
- immigranten voelen zich geen kaaskop, maar hebben soms gewoon een hekel aan "kaaskoppen". Er is volgens mij sprake van een gebrekkige loyalitieit naar kaaskoppen toe. Ik als kaaskop voel me daar niet altijd prettig bij.

loyalitieit naar kaaskoppen?

Tieft een end op met je superieur gedrag.

Max Stirner
21-09-05, 13:11
Geplaatst door wytze
what's your point?


Ik denk dat het ene deels met het andere te maken heeft.

Max Stirner
21-09-05, 13:14
Geplaatst door Souad
Blijkbaar een verkeerde keuze en zonde van je tijd.

Jammer om te zien dat allochtonen nog steeds als machines worden gezien waar je helaas (voor de autochtonen) niet op kunt afschrijven.

Just pay the bill, please.


Zal Ghandi leuk vinden.....om in hetzelfde rijtje te zijn geplaatst als sjeik Yassin.

Souad
21-09-05, 13:16
Geplaatst door Max Stirner
Zal Ghandi leuk vinden.....om in hetzelfde rijtje te zijn geplaatst als sjeik Yassin.


Vraag het Ghandi.

wytze
21-09-05, 13:31
Geplaatst door jan1974
- Er "lekt" veel geld weg naar de "thuislanden".
- immigranten voelen zich geen kaaskop, maar hebben soms gewoon een hekel aan "kaaskoppen". Er is volgens mij sprake van een gebrekkige loyalitieit naar kaaskoppen toe. Ik als kaaskop voel me daar niet altijd prettig bij.



als je het jaarrapport leest dan zie je o.a. dat marokkanen positiever zijn over autochtonen dan omgekeerd.
dus je angstige xenophobe houding is niet op realiteit gestoeld.

Julien
21-09-05, 13:31
Geplaatst door delirious
loyalitieit naar kaaskoppen?

Tieft een end op met je superieur gedrag.

ik vind "kaaskop" nou niet echt een superieur woord :D

als iemand zou zeggen "heb respect voor mij als kaaskop" dan denk ik dat ik eerder de slappe lach krijg :hihi:

delirious
21-09-05, 13:33
Geplaatst door Julien
ik vind "kaaskop" nou niet echt een superieur woord :D

als iemand zou zeggen "heb respect voor mij als kaaskop" dan denk ik dat ik eerder de slappe lach krijg :hihi:

Je weet wat ik bedoel Julien.

nard
21-09-05, 13:34
Geplaatst door Julien
ik vind "kaaskop" nou niet echt een superieur woord :D

als iemand zou zeggen "heb respect voor mij als kaaskop" dan denk ik dat ik eerder de slappe lach krijg :hihi:

Tja, en dat is nou precies niet relevant wat jij er van vindt.

:)

jan1974
21-09-05, 13:50
Geplaatst door wytze
als je het jaarrapport leest dan zie je o.a. dat marokkanen positiever zijn over autochtonen dan omgekeerd.
dus je angstige xenophobe houding is niet op realiteit gestoeld.
Ik ben niet bang voor ze, ik vind gewoon dat ze teveel kosten en te weinig opleveren. Daarom ben ik niet positief over hun.

jan1974
21-09-05, 13:52
Geplaatst door delirious
loyalitieit naar kaaskoppen?

Tieft een end op met je superieur gedrag.
Ik had het dit keer niet tegen jou, maar tegen wytze.

EL-Imraan
21-09-05, 13:56
"....Bijna een op de vijf Marokkanen tussen 18 en 24 jaar wordt verdacht van criminaliteit. Van de Antillianen is dat bijna een op de zes. Onder autochtonen staat slechts een op 25 jongeren bij politie en justitie geregistreerd als verdachte...."



".....Van de Marokkaanse beroepsbevolking zit zelfs 22 procent zonder werk ..."



Heh wat raar nou zeg....wat zouden deze twee dingen nou met elkaar gemeen hebben, als je het onderzoek bij haalt dat onlangs is gehouden onder de bouw bedrijven?

Marokkanen voelen zich gediscrimineerd en gaan het verkeerde pad op omdat ze toch zoiets hebben " die kut Hollanders willen ons toch geen baan geven" en de Hollanders op hun buurt zeggen weer dat die " rot Marokkanen crimineel zijn"

Tja, volgens mij zijn dit twee dingen die onlosmakend van elkaar lijken te zijn, ..." de een houdt het andere in de stand"
als je alle criminele marokkanen een baan tot ene baan toe dwingt in (bijvoorbeeld in de bouw :engel: ) heb je geen criminelen meer op straat en daarmee ook de werkloosheidscijfers weggecijferd, maar dta is niet interessant voor de media noch voor de overheid.
wat betreft de laatste deze moet op den duur een excuus hebben om hun ideologie waar te maken. Namelijk de wetten zoals terrorisme bestrijding begint bij de criminelen en dus moet Nederland schoon geveegd worden.

wytze
21-09-05, 14:02
Geplaatst door EL-Imraan
[QUOTE][i]


Tja, volgens mij zijn dit twee dingen die onlosmakend van elkaar lijken te zijn, ..." de een houdt het andere in de stand"
als je alle criminele marokkanen een baan tot ene baan toe dwingt in (bijvoorbeeld in de bouw :engel: ) heb je geen criminelen meer op straat en daarmee ook de werkloosheidscijfers weggecijferd, maar dta is niet interessant voor de media noch voor de overheid.
wat betreft de laatste deze moet op den duur een excuus hebben om hun ideologie waar te maken. Namelijk de wetten zoals terrorisme bestrijding begint bij de criminelen en dus moet Nederland schoon geveegd worden.


Dat is precies wat de opbouwwerkers hier in West voorstellen. Maar of het ervan komt?

wytze
21-09-05, 14:03
Geplaatst door jan1974
Ik ben niet bang voor ze, ik vind gewoon dat ze teveel kosten en te weinig opleveren. Daarom ben ik niet positief over hun.


de marokkaanse supermarkt hier om de hoek is best te betalen hoor. en je krijgt best veel waar voor je geld.

observer
21-09-05, 16:13
".....Van de Marokkaanse beroepsbevolking zit zelfs 22 procent zonder werk ..." oke maar wat voor opleiding heeft die 22% en hoe is dat te vergelijken met identiek opgeleide niet marokkanen

mark61
21-09-05, 18:58
Geplaatst door ~Panthera~
En dat wist de Nederlandse regering niet ? :roker:

Ze zoeken al jaren naar een beschaafde manier om er een eind aan te maken. Maar dan begint Willemstad te gillen en treedt het schuldgevoelmechanisme in werking. Overall gezien niet ten onrechte, maar in dit geval een beetje sullig.

mark61
21-09-05, 19:03
Geplaatst door observer
oke maar wat voor opleiding heeft die 22% en hoe is dat te vergelijken met identiek opgeleide niet marokkanen

Jij Elqalem onderzoekje vergeten?

Voorzover ik weet zijn relatief meer hoogopgeleide dan laagopgeleide Marokkanen werkloos.

~Panthera~
21-09-05, 19:04
Geplaatst door mark61
Ze zoeken al jaren naar een beschaafde manier om er een eind aan te maken. Maar dan begint Willemstad te gillen en treedt het schuldgevoelmechanisme in werking. Overall gezien niet ten onrechte, maar in dit geval een beetje sullig.

Betere opleiding zou beter op zijn plaats zijn, dan mensen als "afval" te beschouwen.
Mensen zijn geen afval.

mark61
21-09-05, 19:21
Geplaatst door ~Panthera~
Betere opleiding zou beter op zijn plaats zijn, dan mensen als "afval" te beschouwen.
Mensen zijn geen afval.

Tsja, hoe dwing je mensen een opleiding te volgen? Want al dat volk waar we het nu over hebben is volledig ongeschoold, en wel omdat ze geen zin hadden in school & huiswerk. Nergens anders om. Daar begint het mee.

Nog afgezien van gebroken gezinnen. Hoe dwing je een gezin niet te breken? Das nu al een traditie van vele honderden jaren.

En vervolgens: hoe schep je werk? Das de hamvraag sinds ca. 1975.

Tegen de tijd dat al die lui een HBO-opleiding hebben mogen ze komen klagen. OK, dr is misschien 10% die daar niet toe in staat is; evengoed is dat geen reden of rechtvaardiging om verslaafd te raken en de misdaad in te gaan.

Iets teveel smoesjes.

~Panthera~
21-09-05, 19:25
Geplaatst door mark61
Tsja, hoe dwing je mensen een opleiding te volgen? Nog afgezien van gebroken gezinnen. Hoe dwing je een gezin niet te breken? En vervolgens: hoe schep je werk? Das de hamvraag sinds ca. 1975.

moeilijk, ja. :droef:

Imperatrice
21-09-05, 19:27
Jan1974,

Ik vind jou een ongelooflijke drol met je uitspraken. Het liefst zou ik zeggen dat je maar lekker je vriendjes moet bezoeken bij stormfront, maar gelukkig ben ik zo wijs om mijn scheldkanon dicht te houden.

Met dat provocerend gedrag van je. Alsof de 1e/2e/3e/4e generatie allochtonen een soort respect tegenover de allochtoonse bevolking moet hebben. Wat in hemelsnaam heb jij mij geschonken?
Ik moet net zo goed mn belastinggeld betalen. Ik moet zelfs harder en hoger studeren om hetzelfde beroep als jou te mogen beoefenen, met al die vooroordelen die vandaag de dag in Nederland heersen.

Jij bent typisch een persoon die je conclusies trekt van dit soort flutonderzoeken.
Ik zeg tegen allen: Ik hecht geen belang aan dit soort onzinnige werk, om nogmaals te benadrukken wat de media al de afgelopen jaren heeft benadrukt.

En met het soort uitspraken wat meneer hierboven doet, kom je al helemaal niet tot de oplossing. Wat wil je doen ? Iedereen terugsturen naar land van herkomst? Haha, think again, mannetje.
Face it, al die zogenaamde 'criminele allochtonen' zijn, hoe je het wendt of keert, ingeburgerd in de Nederlandse maatschappij.
Ze zouden onmogelijk kunnen functioneren in een totaal ander soort van doen en denken in een ander land.

mark61
21-09-05, 19:38
Geplaatst door Imperatrice
Jan1974,

Spaar je de moeite. Het is hem nog niet gelukt jou als mens te zien, laat staan als medeburger. Je bent object van zijn studie, een getal, een statistiek, een bloody nuisance, anything. Maar niet iemand die ie op straat kan tegenkomen, die de deur voor hem openhoudt bij het postkantoor, of voorrang geeft op de kruising. Laat staan dat ie met zn bolle kop verliefd op je wordt. God forbid.

Go figure.

Ozer
21-09-05, 20:08
Geplaatst door mark61
Tegen de tijd dat al die lui een HBO-opleiding hebben mogen ze komen klagen. OK, dr is misschien 10% die daar niet toe in staat is; evengoed is dat geen reden of rechtvaardiging om verslaafd te raken en de misdaad in te gaan.
Geen reden, maar wel een stimulans.


En vervolgens: hoe schep je werk? Das de hamvraag sinds ca. 1975. Nederland was voor 1975 een communistsich land ofzo?


Tsja, hoe dwing je mensen een opleiding te volgen? Want al dat volk waar we het nu over hebben is volledig ongeschoold, en wel omdat ze geen zin hadden in school & huiswerk. Nergens anders om. Daar begint het mee.

Nog afgezien van gebroken gezinnen. Hoe dwing je een gezin niet te breken? Das nu al een traditie van vele honderden jaren.
Islam :) ( mijn mening dan )
Zowel op het belang van familiebanden, als op het belang van onderwijs heeft de profeet verschillende malen gehamerd.
Maar ik denk niet dat de Nederlandse samenleving op een postbus 51 reclame zit te wachten die dat propageerd.

mark61
21-09-05, 20:16
Geplaatst door Ozer
Geen reden, maar wel een stimulans.

Dat klinkt positief. :)


Nederland was voor 1975 een communistsich land ofzo?

Nee, hoezo? Voor 1975 was er bijna volledige werkgelegenheid. Daarna was de beroepsbevolking groter dan de behoefte aan arbeid. Dat is nooit meer goedgekomen. En zal dat ws. ook nooit. De behoefte aan arbeid in post-industriële maatschappijen neemt gestaag af, en de vraag die er is stelt steeds hogere eisen.


Islam :) ( mijn mening dan )
Zowel op het belang van familiebanden, als op het belang van onderwijs heeft de profeet verschillende malen gehamerd.
Maar ik denk niet dat de Nederlandse samenleving op een postbus 51 reclame zit te wachten die dat propageert.

Jah, familie en onderwijs noemde ik net, dus daar hoef je waarachtig geen moslim voor te zijn. Blijkt. Ik zie het verband dan ook niet. Ook al omdat moslims ook wel s van die ahum 'zingevingsprobleempjes' blijken te hebben.

Op alle mogelijke manieren probeert de NL overheid kinderen te stimuleren onderwijs te volgen. Jij hebt blijkbaar geen idee. Het gezin als hoeksteen van de samenleving propageren, daar zit wat de sleet in, inderdaad. Maar toch trouwen de meeste Nederlanders, en blijven ze nog lang samen ook. Iets dat in het algemeen niet van Antillianen en Cabo's kan worden gezegd.

Imperatrice
21-09-05, 20:20
Geplaatst door mark61
Spaar je de moeite. Het is hem nog niet gelukt jou als mens te zien, laat staan als medeburger. Je bent object van zijn studie, een getal, een statistiek, een bloody nuisance, anything. Maar niet iemand die ie op straat kan tegenkomen, die de deur voor hem openhoudt bij het postkantoor, of voorrang geeft op de kruising. Laat staan dat ie met zn bolle kop verliefd op je wordt. God forbid.

Go figure.

Helaas bestaan dit soort mensen ook nog.

mark61
21-09-05, 20:25
Geplaatst door Imperatrice
Helaas bestaan dit soort mensen ook nog.

Volgende keer gewoon gas bijgeven. :lekpuh:

Ozer
21-09-05, 22:12
Geplaatst door mark61
Dat klinkt positief. :)
Juh, meer werkgelegenheid voor mij in de toekomst. :bril:




Nee, hoezo? Voor 1975 was er bijna volledige werkgelegenheid. Daarna was de beroepsbevolking groter dan de behoefte aan arbeid. Dat is nooit meer goedgekomen. En zal dat ws. ook nooit. De behoefte aan arbeid in post-industriële maatschappijen neemt gestaag af, en de vraag die er is stelt steeds hogere eisen. Ja ik was ff in de war, du hast recht. Daarom zijn natuurlijk ook al die Turken en MArokkanen naar NL gehaald. :vierkant:



Jah, familie en onderwijs noemde ik net, dus daar hoef je waarachtig geen moslim voor te zijn. Blijkt. Ik zie het verband dan ook niet. :cheefbek:
Nu jij roept dat onderwijs en familiebanden belangrijk zijn voor de samenleving, zie ik pietje bell niet opeens dekatapult in zijn handen verruilen voor een boek ofzo. Wanneer je een kind leert dat er een machtige god is, (die jou heeft gemaakt) komt de boodschap toch ff wat indringender over.

Ook al omdat moslims ook wel s van die ahum 'zingevingsprobleempjes' blijken te hebben. :nerveus:

Op alle mogelijke manieren probeert de NL overheid kinderen te stimuleren onderwijs te volgen. Jij hebt blijkbaar geen idee. Het gezin als hoeksteen van de samenleving propageren, daar zit wat de sleet in, inderdaad. Maar toch trouwen de meeste Nederlanders, en blijven ze nog lang samen ook. Iets dat in het algemeen niet van Antillianen en Cabo's kan worden gezegd. Cabo's?

Ik denk dat in de toekomst in Nederland net zoals met het geloof zelf het geval was, ook de weinige overblijfselen van het geloof zullen verdwijnen.

MaRiaH
21-09-05, 23:30
Geplaatst door Imperatrice
Jan1974,
Met dat provocerend gedrag van je. Alsof de 1e/2e/3e/4e generatie allochtonen een soort respect tegenover de autochtoonse bevolking moet hebben. Wat in hemelsnaam heb jij mij geschonken?


Ik begrijp je reactie helemaal...

Maar.. volgens mij is dat niet wat Jan1974 zei.. hij heeft niet gezegd dat men respect moest hebben voor autochtonen, hij sprak over loyaliteit.


immigranten voelen zich geen kaaskop, maar hebben soms gewoon een hekel aan "kaaskoppen". Er is volgens mij sprake van een gebrekkige loyalitieit naar kaaskoppen toe. Ik als kaaskop voel me daar niet altijd prettig bij

Ik vermoed dat hij bedoeld dat velen die hier wonen en geboren zijn tegelijkertijd land, volk en cultuur afwijzen.
Ze keren zich af van het land en de mensen waar ze wonen. (geen loyaliteit dus) en daar voelt hij zich niet prettig bij..

Ik persoonlijk vind het wel wat overdreven...
maar hij zit niet naast de realiteit als hij beweert dat veel allochtonen zich geen Nederlander voelen.

Daarbij gaat hij wel voorbij aan de oorzaken..
daarom snap ik jou heftige reactie wel..

maak je niet te druk.. ;)

Imperatrice
21-09-05, 23:44
Geplaatst door MaRiaH
Ik begrijp je reactie helemaal...

Maar.. volgens mij is dat niet wat Jan1974 zei.. hij heeft niet gezegd dat men respect moest hebben voor autochtonen, hij sprak over loyaliteit.



Ik vermoed dat hij bedoeld dat velen die hier wonen en geboren zijn tegelijkertijd land, volk en cultuur afwijzen.
Ze keren zich af van het land en de mensen waar ze wonen. (geen loyaliteit dus) en daar voelt hij zich niet prettig bij..

Ik persoonlijk vind het wel wat overdreven...
maar hij zit niet naast de realiteit als hij beweert dat veel allochtonen zich geen Nederlander voelen.

Daarbij gaat hij wel voorbij aan de oorzaken..
daarom snap ik jou heftige reactie wel..

maak je niet te druk.. ;)


Of course, maar ... Ik geef gewoon toe, ik voel me geen 'kaaskop'. Moet dat dan? Hoort dat bij de integratie?
Nee, dat hoort bij de assimilatie.
En dan werd niet gezegd toen de eerste lading uitheemse volkeren hun voet op Nederlandse bodem zette.
Verder maakt hij naar mijn denken, provocerende verwijten.

Helaas reageert de man in kwestie niet meer.

mark61
21-09-05, 23:52
Geplaatst door Ozer
Juh, meer werkgelegenheid voor mij in de toekomst. :bril:

Hoezo? Word je een cop of een robber?


Ja ik was ff in de war, du hast recht. Daarom zijn natuurlijk ook al die Turken en MArokkanen naar NL gehaald. :vierkant:

Tot ca. 1975 was er inderdaad zelfs een tekort. Daarna was dat snel afgelopen.


:cheefbek:
Nu jij roept dat onderwijs en familiebanden belangrijk zijn voor de samenleving,

Nee, daar begon ik mee.


zie ik pietje bell niet opeens dekatapult in zijn handen verruilen voor een boek ofzo.

Nope, dan is het al te laat.


Wanneer je een kind leert dat er een machtige god is, (die jou heeft gemaakt) komt de boodschap toch ff wat indringender over.
:nerveus:

Dus niet.


Cabo's?

Cabo Verde = Yesil Burun


Ik denk dat in de toekomst in Nederland net zoals met het geloof zelf het geval was, ook de weinige overblijfselen van het geloof zullen verdwijnen.

Ik weet niet. Voorzie je massale misdaad?

MaRiaH
21-09-05, 23:56
Geplaatst door Imperatrice
Of course, maar ... Ik geef gewoon toe, ik voel me geen 'kaaskop'. Moet dat dan? Hoort dat bij de integratie?
Nee, dat hoort bij de assimilatie.
En dan werd niet gezegd toen de eerste lading uitheemse volkeren hun voet op Nederlandse bodem zette.
Verder maakt hij naar mijn denken, provocerende verwijten.

Helaas reageert de man in kwestie niet meer.

Nee dat moet niet..
dat is een gevoel dat je hebt of niet..
misschien komt het nog.. :melig2:

Ik vind het niet vreemd dat 3e en 4e generatie allochtonen zich geen Nederlander voelen, maar ik denk dat dat andere dieperliggende oorzaken heeft..

Het lijkt me verschrikkelijk om je niet thuis te voelen in het land waar je geboren en getogen bent.. terwijl het land van afkomst ook je thuis niet is.

Puur theoretisch ben je gewoon Nederlander, met toevallig een allochtone afkomst.. maar gevoelsmatig liggen die kwesties wat anders..

Hopelijk is dat weg bij de 5e en 6e generatie.
Dat zou namelijk betekenen dat 'men' zich hier weer thuis voelt en dat de autochtonen het ook als zodanig beschouwen.

Wat Jan1974 betreft? die komt wel weer..
morgen onder werktijd.. :jeweetog:

Imperatrice
22-09-05, 00:02
Geplaatst door MaRiaH
Nee dat moet niet..
dat is een gevoel dat je hebt of niet..
misschien komt het nog.. :melig2:

Ik vind het niet vreemd dat 3e en 4e generatie allochtonen zich geen Nederlander voelen, maar ik denk dat dat andere dieperliggende oorzaken heeft..

Het lijkt me verschrikkelijk om je niet thuis te voelen in het land waar je geboren en getogen bent.. terwijl het land van afkomst ook je thuis niet is.

Puur theoretisch ben je gewoon Nederlander, met toevallig een allochtone afkomst.. maar gevoelsmatig liggen die kwesties wat anders..

Hopelijk is dat weg bij de 5e en 6e generatie.
Dat zou namelijk betekenen dat 'men' zich hier weer thuis voelt en dat de autochtonen het ook als zodanig beschouwen.

Wat Jan1974 betreft? die komt wel weer..
morgen onder werktijd.. :jeweetog:

Eerlijk gezegd, ik sta er niet bij stil. Nationaal gebonden zijn is een begrip wat de mens zelf heeft uitgevonden. Een paar denkbeeldige lijntjes op de wereldkaart getekend. :)

Aahh.. profiteur van internet :hihi:

MaRiaH
22-09-05, 00:53
Geplaatst door Imperatrice
Eerlijk gezegd, ik sta er niet bij stil. Nationaal gebonden zijn is een begrip wat de mens zelf heeft uitgevonden. Een paar denkbeeldige lijntjes op de wereldkaart getekend. :)

Aahh.. profiteur van internet :hihi:

Ah dan is het goed..
zou rot zijn als je er last van had.. :hihi:

en uiteindelijk zij we natuurlijk allemaal wereldburgers.. :fuckit:

Ja, Jan de profiteur. Echt Nederlands.. :boeps: :stout:
Hij mag het morgen weer zelluf uitleggen.. :knipoog:

salinger
22-09-05, 09:37
Geplaatst door mark61
Spaar je de moeite. Het is hem nog niet gelukt jou als mens te zien, laat staan als medeburger. Je bent object van zijn studie, een getal, een statistiek, een bloody nuisance, anything. Maar niet iemand die ie op straat kan tegenkomen, die de deur voor hem openhoudt bij het postkantoor, of voorrang geeft op de kruising. Laat staan dat ie met zn bolle kop verliefd op je wordt. God forbid.

Go figure.


Karl Marx: Door het kapitalisme is de persoonlijke waardigheid van de mens opgegaan in zijn ruilwaarde .

Pieter Lakeman heeft in zijn omstreden boek 'binnen zonder kloppen' berekent dat de vestiging van turken en marokkanen nederland minstens 70 miljard euro heeft gekost, maar dat een meervoud van dat bedrag waarschijnlijker is.

Imperatrice
22-09-05, 11:19
Geplaatst door salinger
Karl Marx: Door het kapitalisme is de persoonlijke waardigheid van de mens opgegaan in zijn ruilwaarde .

Pieter Lakeman heeft in zijn omstreden boek 'binnen zonder kloppen' berekent dat de vestiging van turken en marokkanen nederland minstens 70 miljard euro heeft gekost, maar dat een meervoud van dat bedrag waarschijnlijker is.

De werkloze autochtoonse bevolking, de autochtone hooligans en alle andere autochtonen die in de criminaliteit zitten, die kosten zeker niks ? :moe:

Als je een onderscheid blijft maken tussen de allochtoonse en autochtoonse bevolking, zal de maatschappij nooit dat gene bereiken waarmee we de afgelopen jaren zoveel te maken hadden:
Integratie.

En dan kan mevrouw Verdonk weer met een vingertje naar de allochtoonse bevolking wijzen, terwijl het probleem aan de andere kant ligt.

peyote
22-09-05, 11:44
Geplaatst door Imperatrice
De werkloze autochtoonse bevolking, de autochtone hooligans en alle andere autochtonen die in de criminaliteit zitten, die kosten zeker niks ? :moe:
Bepaalde groepen kosten idd handen vol geld, maar het gemiddelde blijft positief. Dit in tegenstelling tot de gemiddelde niet westerse immigrant die hier woont, die kost de samenleving alleen maar geld.


Geplaatst door Imperatrice
Als je een onderscheid blijft maken tussen de allochtoonse en autochtoonse bevolking, zal de maatschappij nooit dat gene bereiken waarmee we de afgelopen jaren zoveel te maken hadden:
Integratie.

En dan kan mevrouw Verdonk weer met een vingertje naar de allochtoonse bevolking wijzen, terwijl het probleem aan de andere kant ligt. [/B]
Als je het onderscheid niet maakt (zoals hier jaren gebruikelijk was), zul je nooit de groepen kunnen herkennen en helpen die zich niet zelf kunnen redden. De niet westerse migrant blijkt dus handenvol geld te kosten (dus is afhankelijk van anderen), en blijkt ook amper de Nederlandse taal machtig te zijn.
Om de integratie een beetje te helpen (het eigen initiatief blijkt bij deze groep niet te werken) vergroot je hun kansen plus dat ze niet meer afhankelijk van de rest van de bevolking zijn.

Imperatrice
22-09-05, 11:55
Geplaatst door peyote
Bepaalde groepen kosten idd handen vol geld, maar het gemiddelde blijft positief. Dit in tegenstelling tot de gemiddelde niet westerse immigrant die hier woont, die kost de samenleving alleen maar geld.


Als je het onderscheid niet maakt (zoals hier jaren gebruikelijk was), zul je nooit de groepen kunnen herkennen en helpen die zich niet zelf kunnen redden. De niet westerse migrant blijkt dus handenvol geld te kosten (dus is afhankelijk van anderen), en blijkt ook amper de Nederlandse taal machtig te zijn.
Om de integratie een beetje te helpen (het eigen initiatief blijkt bij deze groep niet te werken) vergroot je hun kansen plus dat ze niet meer afhankelijk van de rest van de bevolking zijn.



Bepaalde groepen kosten idd handen vol geld, maar het gemiddelde blijft positief. Dit in tegenstelling tot de gemiddelde niet westerse immigrant die hier woont, die kost de samenleving alleen maar geld.

Waarom zou je dan geen oplossing zoeken? Zo gezien lijkt het alsof je beweert dat je de immigranten maar ergens moet dumpen, omdat ze te duur zijn voor de samenleving.
Alsnog moet dezelfde groep immigranten net zo goed als jij en ik de belastingcentjes op tafel leggen.

En als je de economie zou volgen, weet je dat er in de laatste periode
(sinds entree van de euro) de inkomenskloof steeds groter wordt. Een denivellerend verschijnsel.


En inderdaad, daar heb je ook gelijk in, de onderscheid zal altijd blijven. Er zijn hier zelfs 5e/6e generatie allochtonen die ook nog worden behandeld en bekeken als een allochtoon. Dus op dat moment kun je de 1e generatie niets meer verwijten.

En je weet zelf ook dondersgoed waarom de 1e generatie de Nederlandse taal niet machtig is. Ze kwamen niet met de intentie om hier hun laatste levensjaren te slijten, maar om geld te verdienen en ooit teruggaan naar hun vaderland.
En er zijn zat Marokkanen van de huidige generatie die een hoge opleiding hebben genoten.

De integratie werkt niet mee om zulke opmerkingen in de wilde weg te strooien. Het is kort gezegd niet stimulerend om voor iemand een baan te zoeken. Als je al wordt aangenomen, dat wordt je al snel duidelijk door het onderzoekje van elqalem.nl, wat ik persoonlijk als een uitstekend initiatief zie.

salinger
22-09-05, 13:36
Geplaatst door Imperatrice

Alsnog moet dezelfde groep immigranten net zo goed als jij en ik de belastingcentjes op tafel leggen.


Punt is dat de groep allochtonen als geheel weinig belastingcentjes opbrengt en veel belastingcentjes kost.



En als je de economie zou volgen, weet je dat er in de laatste periode
(sinds entree van de euro) de inkomenskloof steeds groter wordt. Een denivellerend verschijnsel.

Dat verschil zou nog groter zijn als de nederlandse overheid geen sterk nivellerend beleid voor inkomen handhaafden: mensen met hogere inkomens worden veel zwaarder belast dan mensen met lagere inkomens.



En inderdaad, daar heb je ook gelijk in, de onderscheid zal altijd blijven. Er zijn hier zelfs 5e/6e generatie allochtonen die ook nog worden behandeld en bekeken als een allochtoon.

Je legt de verantwoordelijkheid voor de mislukte integratie, zo meen ik, hier bij de autochtoon. Verder terug in deze discussie, meldde je dat er een diepere oorzaak was voor de segregatie van etnische groepen. Er bestaat bij mijn weten nergens (of wellicht dat iemand een voorbeeld weet?) ter wereld een land waar etnische groepen succesvol zijn gemixed. Lees ter voorbeeld eens iets over het segregatiemodel van econoom Thomas C. Schelling.

Segregatie tussen etnische groepen ontstaat vrij 'spontaan', zoals in amerika, bosnie\servie, brazilie, suriname, turkije, vele landen in afrika, de europese landen natuurlijk zoals duitsland, denemarken, zweden, frankrijk, etcetc.

Niet door druk van de overheid, maar doordat mensen de vrijheid hadden om ergens anders te gaan wonen.

151 Nobel
22-09-05, 13:37
Geplaatst door Imperatrice
Als je al wordt aangenomen, dat wordt je al snel duidelijk door het onderzoekje van elqalem.nl, wat ik persoonlijk als een uitstekend initiatief zie.

En dat is dit onderzoek nou juist net niet. Elders al plaatste ik die link naar onderzoek dat hierover is gedaan, en waarin allerlei oorzaken en praktijkgerichte oplossingen worden gegeven. Dat zet meer zoden aan de dijk dan het populistische, eenzijdige en opruierige onderzoek van elqalem. Als ze kloten hadden gehad, hadden ze iets met dat onderzoek gedaan. Er kan veel verbeterd worden, en publicatie van een Corporate Shitlist is in feite onzinnig. Het is weer dat aloude "Het benne allemaal racisten!" wat er zo lekker ingaat als koek. Het onderzoek wijst uit dat het vaak veel complexer ligt, en bovendien zitten er te veel allochtonen in de WAO en WW (sociale voorzieningen na gedane arbeid, dus ze zijn wel aangenomen voor werk) om met de racisme-troefkaart te kunnen zwaaien als enige oorzaak.

Max Stirner
22-09-05, 13:38
Geplaatst door salinger
Er bestaat bij mijn weten nergens (of wellicht dat iemand een voorbeeld weet?) ter wereld een land waar etnische groepen succesvol zijn gemixed.


Cuba.

Oeroeboeroe
22-09-05, 13:46
Geplaatst door Joesoef
'Nederland telt te veel allochtonen'
door Pieter Klein Beernink
AMSTERDAM - De helft van de bevolking vindt dat Nederland te veel allochtonen telt. Volgens het gisteren verschenen Jaarrapport Integratie van het Sociaal en Cultureel Planbureau is de tolerantie voor allochtonen uit andere culturen erop achteruit gegaan.


"Het oordeel is het meest negatief over Marokkanen", meldt dit eerste rapport, dat op initiatief van minister van Vreemdelingenzaken Rita Verdonk voortaan jaarlijks zal verschijnen. Zo moet de overheid precies van de problemen op de hoogte te blijven. "Het is niet overdreven dat de integratie van allochtone groepen is uitgegroeid tot een van de belangrijkste maatschappelijke kwesties in dit land", alarmeert het rapport, waaraan ook de onderzoeksbureaus WODC en CBS meewerkten.

Onverbloemd geven ze hun bevindingen weer: "Marokkaanse en Antilliaanse jongens komen niet alleen het meest voor in de registraties van verdachten en veroordeelden, ze vallen ook het vaakst terug in crimineel gedrag."

Bijna een op de vijf Marokkanen tussen 18 en 24 jaar wordt verdacht van criminaliteit. Van de Antillianen is dat bijna een op de zes. Onder autochtonen staat slechts een op 25 jongeren bij politie en justitie geregistreerd als verdachte.

Uitkering

Een van de oorzaken van deze misdaadcijfers is het hoge aantal allochtone ouders dat afhankelijk is van een uitkering. Was drie jaar geleden nog 9 procent van de niet-westerse allochtonen werkloos, inmiddels is dat 16 procent. Van de Marokkaanse beroepsbevolking zit zelfs 22 procent zonder werk. Onder autochtonen gaat het om zes procent.

"Ook schooluitval is een belangrijke voorspeller van crimineel gedrag", vermeldt het integratierapport. " Ongeveer één op de tien niet-westerse allochtonen verdwijnt van vmbo, havo en vwo zonder diploma." Ze kwamen vaak al met een forse taalachterstand van de basisschool.

Tot overmaat van ramp zijn de resultaten van de inburgeringcursussen ronduit teleurstellend. Integreren met de autochtone bevolking is dan niet eenvoudig. Al helemaal niet omdat grote groepen allochtonen zich steeds meer concentreren in hun eigen wijken in Rotterdam, Amsterdam, Den Haag en Utrecht. "Er is meer verloedering en overlast dan in witte wijken." Opvallend genoeg vinden ook allochtonen dat zij de taal beslist goed moeten leren en dat veel van hen nog lang niet genoeg zijn ingeburgerd. Bovendien zijn zij even streng als autochtonen tegen de toelating van economische vluchtelingen in ons land. In ieder geval is het aantal asielzoekers gedaald van 30.000 in 2001 naar nog maar 9000 vorig jaar.


www.telegraaf.nl

:hihi: Wat hebben die Marokkanen toch met Nederland? Zijn wij dan zo leuk? Ja.


:roker: @beheer: er gebeurde net iets heel raars. Klikte op profiel Zwarte Schaap, en kreeg het profiel van Max Stirner te zien. Klopte dit, technisch gesproken wel? Of ben ik nou off topic?

Max Stirner
22-09-05, 13:52
Geplaatst door Oeroeboeroe
:roker: @beheer: er gebeurde net iets heel raars. Klikte op profiel Zwarte Schaap, en kreeg het profiel van Max Stirner te zien. Klopte dit, technisch gesproken wel? Of ben ik nou off topic?


:D

salinger
22-09-05, 14:11
Geplaatst door Max Stirner
Cuba.

waar dat communisme wel niet goed voor kan zijn.

Max Stirner
22-09-05, 14:19
Geplaatst door salinger
waar dat communisme wel niet goed voor kan zijn.


Dat is ongeveer het enige......

Oeroeboeroe
22-09-05, 14:46
Geplaatst door Max Stirner
Dat is ongeveer het enige......

:chinees: Ga je schamen, communist.


:stout:
Je weet het he, als SP'ers ergens bang voor zijn, dan zijn het wel verstandshuwelijken tussen Groenlinksers en Internationale Socialisten.

observer
22-09-05, 15:10
Geplaatst door salinger
waar dat communisme wel niet goed voor kan zijn. ook op cuba check de club rond castro allemaal latino

en wat denk je dat er gebeurd als fidel omvalt?

Max Stirner
22-09-05, 15:26
Geplaatst door Oeroeboeroe
:chinees: Ga je schamen, communist.


:stout:
Je weet het he, als SP'ers ergens bang voor zijn, dan zijn het wel verstandshuwelijken tussen Groenlinksers en Internationale Socialisten.


Anarchisten willen met dat stelletje dogmatische kuddedieren sowieso niets te maken hebben..... :)

salinger
22-09-05, 16:29
Geplaatst door Max Stirner
Anarchisten willen met dat stelletje dogmatische kuddedieren sowieso niets te maken hebben..... :)

kijk hier een leuk figuurtje: communisten zitten gezellig knus samen bij de fascisten, en libertariers zit lekker bovenin (het figuur is inderdaad door libertariers gemaakt, zo gaan die dingen).

_h4T3D_sE7eN
06-10-05, 17:00
Geplaatst door 151 Nobel
En dat is dit onderzoek nou juist net niet. Elders al plaatste ik die link naar onderzoek dat hierover is gedaan, en waarin allerlei oorzaken en praktijkgerichte oplossingen worden gegeven. Dat zet meer zoden aan de dijk dan het populistische, eenzijdige en opruierige onderzoek van elqalem. Als ze kloten hadden gehad, hadden ze iets met dat onderzoek gedaan. Er kan veel verbeterd worden, en publicatie van een Corporate Shitlist is in feite onzinnig. Het is weer dat aloude "Het benne allemaal racisten!" wat er zo lekker ingaat als koek. Het onderzoek wijst uit dat het vaak veel complexer ligt, en bovendien zitten er te veel allochtonen in de WAO en WW (sociale voorzieningen na gedane arbeid, dus ze zijn wel aangenomen voor werk) om met de racisme-troefkaart te kunnen zwaaien als enige oorzaak.


Misschien wilde de media er niet voldoende aandacht aan besteden. Gelukkig zijn de in de Corporate Shitlist genoemde politici wakkergeschrokken en gaan zij er wel mee aan de haal.

Tis dus geen gebrek aan lef bij Elqalem, maar een gebrek aan inlevingsvermogen van jouw kant. Maar ok, jij bent dan ook geen onbekende wat dat aangaat. Het is je vergeven.

:D

jan1974
07-10-05, 11:35
Geplaatst door Julien
hahahahahahahahaha

allochtonen.. ach het zijn net paarden..ze moeten wel meer opbrengen dan wat ze kosten, en stel je voor dat ze klagen.. :moe:

(was jouw voorouder misschien een slavendrijver?)
Sorry, voor de late reactie, maar ik ben weer terug, ik had maar liefst 5 strafpunten te pakken vanwege vermeende racistische/discriminerende posts. Het hoe en waarom weeet ik niet precies, maar het betekend dat je meer dat 2 weken niet kan posten.

Mijn voorouder slavendrijver? niet dat ik weet. Jij hebt er niets van begrepen. Een duurzame vredige multi-culturele samenleving is diegene waar de allo's en auto's duurzaam van elkaar kunnen profiteren. Als men niet van elkaar profiteert dan is er geen basis voor een vredige samenleving, maar treed er segregatie en uitsluiting op.

Het beste is gewoon als we aan mekaar verdienen.