PDA

Bekijk Volledige Versie : Justitie-onderzoek naar anti-Joodse film



Pixelshade
21-09-05, 14:55
Na de ophef eerder dit jaar over de vermeend antisemitische Iraanse film 'Zahra's blauwe ogen' (Zahra's Blue Eyes), die in verschillende Nederlandse moskeeën verkocht en vertoond wordt, gaat het Openbaar Ministerie (OM) nu onderzoek doen naar de film. Minister Donner van Justitie heeft dit aan de Tweede Kamer laten weten. Donner betitelt de film zelf als een ''zeer onsmakelijke film die op geen enkele manier bijdraagt aan de verdraagzaamheid jegens joden.''

De minister reageerde daarmee op Kamervragen van Geert Wilders en de PvdA'ers Jeroen Dijsselbloem en Peter van Heemst. Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) stelde in juni dat de film een opeenstapeling van antisemitische vooroordelen is.

Oog-transplantatie
De compleet fictieve film draait om een Palestijns meisje. Zij wordt door Israëlische militairen ontvoerd om haar ogen te kunnen transplanteren om zo een blind Joods jongetje weer te kunnen laten zien. Op de vlucht voor haar belagers wordt ze verraden door een Israëlische taxichauffeur die daar veel geld voor opstrijkt. De film eindigt met een zelfmoordaanslag op de Joodse ontvoerders.

Na de eerste ophef verbood de Turkse sociaal-religieuze beweging Milli Görüs de bij hun aangesloten moskeeën, de film te verkopen. De Nederlands Islamitische Federatie (NIF) liet echter weten dat zij de verkoop en vertoning niet zal verbieden voordat de Nederlandse autoriteiten de film als antisemitisch bestempelen. De film wordt volgens de NIF in moskeewinkels verkocht, maar zou niet aan kinderen worden vertoond. NIF-voorzitter M. Yaramis liet indertijd weten dat van antisemitisme of vijandigheid jegens Joden in de film geen sprake is.

Minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie zal de kwestie aan de kaak stellen in het geregelde overleg dat ze heeft met het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) en de Contactgroep Islam (CGI). Ze zal aangeven dat antisemitisme in moskeeën niet wordt getolereerd en dat ze ervan uitgaat dat de organisaties hun moskeeën ter verantwoording roepen als er wel jodenhaat voorkomt.

http://www.clubmetro.nl/index.php?actie=nieuws&c=2&id=33640

-------

Submission werd met open armen ontvangen...

nl-x
21-09-05, 15:06
Laat staan de tig hollywood blockbusters.

Films als Iron Eagle mogen toch nog gewoon op TV worden getoond?

observer
21-09-05, 15:19
Geplaatst door nl-x
Laat staan de tig hollywood blockbusters.

Films als Iron Eagle mogen toch nog gewoon op TV worden getoond? dit is zo maar als er ergens in een film een moslim als terrorist of wat dan ook wordt vertoond wordt er toch ook geprotesteerd

en of deze te vergelijken zijn

Max Stirner
21-09-05, 15:24
Geplaatst door Pixelshade
Oog-transplantatie
De compleet fictieve film draait om een Palestijns meisje. Zij wordt door Israëlische militairen ontvoerd om haar ogen te kunnen transplanteren om zo een blind Joods jongetje weer te kunnen laten zien. Op de vlucht voor haar belagers wordt ze verraden door een Israëlische taxichauffeur die daar veel geld voor opstrijkt. De film eindigt met een zelfmoordaanslag op de Joodse ontvoerders.



:D


Ontroerend......weer es wat anders dan een tranentrekker over twee babietjes die in hun wieg verwisseld worden.

Spoetnik
21-09-05, 15:26
Geplaatst door observer
dit is zo maar als er ergens in een film een moslim als terrorist of wat dan ook wordt vertoond wordt er toch ook geprotesteerd

en of deze te vergelijken zijn

Ik heb Rita Verdonk daar nooit over gehoord.

Pixelshade
21-09-05, 16:14
Geplaatst door Spoetnik
Ik heb Rita Verdonk daar nooit over gehoord.

Selectief gedrag komt wel vaker voor onder nederlanders

micha4
21-09-05, 16:41
En jullie vertonen ook selectief gedrag met deze reacties.

Deze orgaandiefstal verhalen zijn een direct uitvloeisel van het eeuwenoude onzinverhaal dat Joden bloed van niet-Joden gebruiken voor het bakken van matses.

De feitelijke situatie in Israel is verder dat Israelische Arabieren meer organen ontvangen dan doneren. Het aantal Arabische donoren is te verwaarlozen terwijl het aantal Arabische ontvangers gelijk ligt aan dat van Joden.

Het is goed dat er in Nederland wordt opgetreden tegen deze stuitende anti semitische viezigheid.

Micha

Max Stirner
21-09-05, 16:48
Geplaatst door Pixelshade
NIF-voorzitter M. Yaramis liet indertijd weten dat van antisemitisme of vijandigheid jegens Joden in de film geen sprake is.



:D

Spoetnik
21-09-05, 16:59
Geplaatst door micha4
Deze orgaandiefstal verhalen zijn een direct uitvloeisel van het eeuwenoude onzinverhaal dat Joden bloed van niet-Joden gebruiken voor het bakken van matses.


Dit is onzinnig, Israelische paranoia.

Er zijn wel meer orgaandiefstal films geweest.

Joesoef
21-09-05, 17:06
Geplaatst door micha4
De feitelijke situatie in Israel is verder dat Israelische Arabieren meer organen ontvangen dan doneren. Het aantal Arabische donoren is te verwaarlozen terwijl het aantal Arabische ontvangers gelijk ligt aan dat van Joden.



Welke cijfers horen daarbij en wie heeft dat samengesteld?

Joesoef
21-09-05, 17:06
Hoeveel van die onzin dvd's worden er eigenlijk per week verkocht?

Spoetnik
21-09-05, 17:15
Geplaatst door Joesoef
Hoeveel van die onzin dvd's worden er eigenlijk per week verkocht?

Een of twee waarschijnlijk... een waarlijk groot en schokkend probleem die de aandacht van de minister van desintegratie duidelijk nodig heeft.

DeStorthoop
21-09-05, 17:45
Geplaatst door micha4
En jullie vertonen ook selectief gedrag met deze reacties.

Deze orgaandiefstal verhalen zijn een direct uitvloeisel van het eeuwenoude onzinverhaal dat Joden bloed van niet-Joden gebruiken voor het bakken van matses.

De feitelijke situatie in Israel is verder dat Israelische Arabieren meer organen ontvangen dan doneren. Het aantal Arabische donoren is te verwaarlozen terwijl het aantal Arabische ontvangers gelijk ligt aan dat van Joden.

Het is goed dat er in Nederland wordt opgetreden tegen deze stuitende anti semitische viezigheid.

Micha

Vroegah waren hier (hollywood dus) vaak de Russen of anders de Vietnamezen de bad-guy. Tegenwoordig spreekt de bad-guy vaak quasarabisch en plaatst ie bommen. Waarom zouden we selectief zijn in de propaganda die we over ons heen laten komen? Of hebben de Russen, Vietnamezen en Arabieren de manier waarop ze afgeschilderd worden wel verdiend?

Don Vito
21-09-05, 22:08
Geplaatst door micha4
En jullie vertonen ook selectief gedrag met deze reacties.

Deze orgaandiefstal verhalen zijn een direct uitvloeisel van het eeuwenoude onzinverhaal dat Joden bloed van niet-Joden gebruiken voor het bakken van matses.

De feitelijke situatie in Israel is verder dat Israelische Arabieren meer organen ontvangen dan doneren. Het aantal Arabische donoren is te verwaarlozen terwijl het aantal Arabische ontvangers gelijk ligt aan dat van Joden.

Het is goed dat er in Nederland wordt opgetreden tegen deze stuitende anti semitische viezigheid.

Micha

Conclusie:
Joden mag je alleen als "the good guys" bestempelen anders is het antisemitisch?

Slachtoffertje spelen is sommige van mijn semitische broeders niet vreemd ( Ja ja ik ben ook semiet)

Als je toch zo anti antisemitisme bent: Wat vind je van Submission die het geloof van vele andere semieten zwart maakt?

micha4
21-09-05, 22:19
Geplaatst door Don Vito
Conclusie:
Joden mag je alleen als "the good guys" bestempelen anders is het antisemitisch?

Slachtoffertje spelen is sommige van mijn semitische broeders niet vreemd ( Ja ja ik ben ook semiet)

Als je toch zo anti antisemitisme bent: Wat vind je van Submission die het geloof van vele andere semieten zwart maakt?

Joden zijn ook daders dus er zijn ook bad guys. Wat dat betreft, verschillen wij niet van andere volken. Maar antisemitisme blijft antisemitisme. En het orgaanverhaal is vuig en vies antisemitisme.

Ik heb hier in Israel de film niet vertoond gezien. Op bezoek in Nederland zag ik wat flitsen die mij niets zeiden. Een artistiek saaie film. Een filmische brochure. Ik kan mij voorstellen dat jullie net zo boos worden als ik wanneer er gescheten wordt op de talmoed, zoals ik op vele anti-Joodse sites zie gebeuren.

Maar Hirsi Ali envan Gogh is, respectievelijk was geen rascist. De bedoeling lijkt mij - hoe onbeholpen en contra-productief ook- een emancipatoire.

In het midden oosten worden vrouwen routinematig mishandeld. In Europa is het mishandelen geen norm, maar in dit gebied zijn tikken normaal als een vrouw haar plaats niet weet. Dat gebeurt overigens ook bij ons. Dat soort vrouwenonderdrukking aan de orde stellen, is positief. Maar de manier waarop is dom en beledigend.

Micha

sjaen
21-09-05, 22:24
Geplaatst door Don Vito
Conclusie:
Joden mag je alleen als "the good guys" bestempelen anders is het antisemitisch?

Slachtoffertje spelen is sommige van mijn semitische broeders niet vreemd ( Ja ja ik ben ook semiet)

Als je toch zo anti antisemitisme bent: Wat vind je van Submission die het geloof van vele andere semieten zwart maakt?

Submission in Nederlandse kerken verkocht en vertoond?! :wow:

Al Sawt
21-09-05, 23:24
Geplaatst door Don Vito
Conclusie:
Joden mag je alleen als "the good guys" bestempelen anders is het antisemitisch?

Slachtoffertje spelen is sommige van mijn semitische broeders niet vreemd ( Ja ja ik ben ook semiet)
Ik kan Slaviers en Germanen die in migrantengolven naar Palestina gingen, met beste wil niet als Semitische betittelen.

Al Sawt
21-09-05, 23:28
Oog-transplantatie
De compleet fictieve film draait om een Palestijns meisje. Zij wordt door Israëlische militairen ontvoerd om haar ogen te kunnen transplanteren om zo een blind Joods jongetje weer te kunnen laten zien. Op de vlucht voor haar belagers wordt ze verraden door een Israëlische taxichauffeur die daar veel geld voor opstrijkt. De film eindigt met een zelfmoordaanslag op de Joodse ontvoerders.. Wat is hier verkeerd?

Ogen van de meisje staan symboliek voor landroof en deportatie van Palestijnen, waar Israeliers profijt van kunnen trekken.

Joods jongetje, staat symbool voor de Joodse staat. Niet meer en niet minder.

ronald
22-09-05, 02:27
Geplaatst door Spoetnik
Dit is onzinnig, Israelische paranoia.

Er zijn wel meer orgaandiefstal films geweest.


Ach....het is toch allemaal onzin. Al die CIA-Joden 9/11, wereld-heers propaganda. Ik snap ook niet waarom die nog steeds weer met koppen boven het wateroppervlakte komen.

Er zijn er wel meer starwars films geweest.

ronald
22-09-05, 02:30
Geplaatst door Al Sawt
Ik kan Slaviers en Germanen die in migrantengolven naar Palestina gingen, met beste wil niet als Semitische betittelen.


Ja klopt.... maar jij bent ook onder de maat om dat te kunnen doen.

ronald
22-09-05, 02:33
Geplaatst door Al Sawt
Wat is hier verkeerd?

Ogen van de meisje staan symboliek voor landroof en deportatie van Palestijnen, waar Israeliers profijt van kunnen trekken.

Joods jongetje, staat symbool voor de Joodse staat. Niet meer en niet minder.



Ben je al bijna door je "1001 Nacht" verhalenbundel dat je al naar de volgende bloedsprookjes kijkt?

waterfiets
22-09-05, 08:01
Geplaatst door micha4
Het is goed dat er in Nederland wordt opgetreden tegen deze stuitende anti semitische viezigheid.

Micha

Ja dat ben ik met je eens. Ik vind de vergelijking met Submission ook nergens op slaan. Over Submission kan je discussiëren maar deze film lijkt mij alleen maar met nazi-propaganda te vergelijken.

waterfiets
22-09-05, 08:04
Geplaatst door Spoetnik
Een of twee waarschijnlijk... een waarlijk groot en schokkend probleem die de aandacht van de minister van desintegratie duidelijk nodig heeft.

Lijkt mij zeker. Te meer daar er meer van die verschijnselen zijn zoals islamitische scholen waar de holocaust niet behandeld mag worden bij geschiedenis.

Al Sawt
25-09-05, 01:02
Geplaatst door ronald
Ben je al bijna door je "1001 Nacht" verhalenbundel dat je al naar de volgende bloedsprookjes kijkt? Kun je een voorbeeld noemen waar 1001 nacht ooit als politiekwapen is gebruikt?

ronald
25-09-05, 12:44
Geplaatst door Al Sawt
Kun je een voorbeeld noemen waar 1001 nacht ooit als politiekwapen is gebruikt?


Snap je het niet? Het gaat niet om de inhoud van die sprookjes maar om de geloofwaardigheid van sprookjes door jou.

Al Sawt
25-09-05, 22:55
Geplaatst door ronald
Snap je het niet? Het gaat niet om de inhoud van die sprookjes maar om de geloofwaardigheid van sprookjes door jou. Nee ik snap het niet.


Leg me het eens feiloos uit?

Rourchid
25-09-05, 23:00
Geplaatst door DeStorthoop
Vroegah waren hier (hollywood dus) vaak de Russen of anders de Vietnamezen de bad-guy. Tegenwoordig spreekt de bad-guy vaak quasarabisch en plaatst ie bommen.
Bovendien wordt bij dit soort films gezegd dat het een typische uiting is van Amerikaanse cultuur; uitvergroten en overdrijven.
Daar 'Zahra's blauwe ogen' afkomstig is uit Iraanse koker kan de film juist des te opvoedkundiger zijn als gekeken wordt hoe Moslims omgaan met Joden in respectievelijk Iran en Nederland.

ronald
26-09-05, 04:35
Geplaatst door Al Sawt
Nee ik snap het niet.


Leg me het eens feiloos uit?


Je gelooft in sprookjes.

freya
26-09-05, 10:51
Geplaatst door ronald
Je gelooft in sprookjes.

Je bedoelt dat het allemaal een verzinsel is, dat er allemaal mensen uit Europa kwamen om een gebiedje in het MO te claimen op basis van een heel oud verhaaltje?

Het Israelverhaal heeft iid een hoog sprookjesgehalte, dat is waar :haha:

N0bel
26-09-05, 12:21
Geplaatst door freya
Je bedoelt dat het allemaal een verzinsel is, dat er allemaal mensen uit Europa kwamen om een gebiedje in het MO te claimen op basis van een heel oud verhaaltje?


Dat Mohammed ten hemel is gestegen daaro, en dus moslims toebehoort: dat klinkt inderdaad veel geloofwaardiger.


Het Israelverhaal heeft iid een hoog sprookjesgehalte, dat is waar :haha:

Vliegende mensen is veel realistischer.

freya
26-09-05, 12:32
Geplaatst door N0bel
Dat Mohammed ten hemel is gestegen daaro, en dus moslims toebehoort: dat klinkt inderdaad veel geloofwaardiger.



Vliegende mensen is veel realistischer.

De realiteit is dat er al vele eeuwen lang Islamitische en Christelijke Palestijnen in dat land woonden :)

N0bel
26-09-05, 12:43
Geplaatst door freya
De realiteit is dat er al vele eeuwen lang Islamitische en Christelijke Palestijnen in dat land woonden :)

Ach ja, sinds de moslims het gebied binnen zijn gestormd met zwaarden en legers, beschouwen zij het land als van hen. Naar aanleiding van een islamitisch sprookje. En nu gebeurt daar hetzelfde naar aanleiding van een joods sprookje. C'est la vie.

N0bel
29-09-05, 00:27
Hoe zat het hier nou mee, Freya, met die vliegende X-Man, oorlog en het claimen van een stad vanwege een Marvel Comic?
Want de gristenen komen in jouw favoriete sprookjes-versie te goed uit de verf.