PDA

Bekijk Volledige Versie : Ontvoerde egyptisch christelijke meisjes



Afrux
21-09-05, 21:47
Het congres van de egyptische kopten in het buitenland zal beelden en video materiaal tonen waarin ontvoerde christelijke vrouwen te zien zullen zijn. Zij worden in de video ontvoerd en gedwongen om te trouwen met moslims om zelf ook moslim te moeten worden.

Het congres zal plaats vinden in het Amerikaans congres. Zij willen aandacht voor de onderdrukking van de12 miljoen kopten in Egypte, die al meer dan 53 jaar gaand is.


AL Arabiya (http://www.alarabiya.net/Articles/2005/09/21/17000.htm)

nard
21-09-05, 21:50
Ja maar koptische meisjes zijn ook geen lieverdjes!

MaRiaH
21-09-05, 21:54
Geplaatst door nard
Ja maar koptische meisjes zijn ook geen lieverdjes!

Ohnee?
en dat geeft dan het recht ze te ontvoeren en gedwongen te bekeren?

vreemd.. :wow:

nard
21-09-05, 22:08
Geplaatst door MaRiaH
Ohnee?
en dat geeft dan het recht ze te ontvoeren en gedwongen te bekeren?

vreemd.. :wow:

Nah, kijk als je als egyptische christenen je zendingsdrang niet kunt beheersen en bijv. een vooraanstaand moslimgeestelijke als Sjeikh Dokter Mustapha misleidt om het ware geloof af te zweren dan is het begrijpelijk dat je zo'n tegenreactie krijgt.
Het is niet goed te praten natuurlijk, maar wél begrijpelijk...

MaRiaH
21-09-05, 22:16
Geplaatst door nard
Nah, kijk als je als egyptische christenen je zendingsdrang niet kunt beheersen en bijv. een vooraanstaand moslimgeestelijke als Sjeikh Dokter Mustapha misleidt om het ware geloof af te zweren dan is het begrijpelijk dat je zo'n tegenreactie krijgt.
Het is niet goed te praten natuurlijk, maar wél begrijpelijk...

alsof die sjeikh geen eigen wil heeft.. kom op..
Hij zal zich om zijn eigen redenen bekeerd hebben..

alleen al dat je schrijft 'het ware geloof' vind ik nogal opdringerig.. ieder mens kan wel voor zichzelf bepalen wat het ware geloof is.

inderdaad het is niet goed te praten, maar het ook niet te begrijpen.

nard
21-09-05, 22:32
Geplaatst door MaRiaH
alsof die sjeikh geen eigen wil heeft.. kom op..
Hij zal zich om zijn eigen redenen bekeerd hebben..

alleen al dat je schrijft 'het ware geloof' vind ik nogal opdringerig.. ieder mens kan wel voor zichzelf bepalen wat het ware geloof is.

inderdaad het is niet goed te praten, maar het ook niet te begrijpen.


Opdringerig zeg je?
Dat deze man en nog vele anderen in deze land geconfronteerd worden met christenen die het maar niet kunnen nalaten hun pijlen te richten op de laatste openbaring. Dat is opdringerig!

Eén keer, twee keer ... dat kan je nog laten gaan. Maar als dat keer op keer gebeurd met je dan kan ik heel goed begrijpen dat je duidelijk boodschap af wil geven.

En volgens mij vonden ze het helemaal niet heel erg. Ik lees niet dat ze weerstand hebben geboden.

Pixelshade
21-09-05, 23:07
Wat is er zo onderdrukt aan de christelijke Egyptenaren, je ziet op menig plaats in Qahira kerken staan en de christenen werken in en met bedrijven van moslims, zelfs zie je soms in de drukkere gebieden van Qahira hele drankwinkels en cafe's van christenen.

MaRiaH
21-09-05, 23:26
Geplaatst door nard
Opdringerig zeg je?
Dat deze man en nog vele anderen in deze land geconfronteerd worden met christenen die het maar niet kunnen nalaten hun pijlen te richten op de laatste openbaring. Dat is opdringerig!

Eén keer, twee keer ... dat kan je nog laten gaan. Maar als dat keer op keer gebeurd met je dan kan ik heel goed begrijpen dat je duidelijk boodschap af wil geven.

En volgens mij vonden ze het helemaal niet heel erg. Ik lees niet dat ze weerstand hebben geboden.

wel eens van godsdienstvrijheid gehoord..mogen mensen zich niet bekeren in Egypte??

blijkbaar probeert men vice versa te bekeren..
maar om nu wraak te gaan nemen omdat mensen zich daadwerkelijk bekeerd hebben?? dat gaat toch wel erg ver..

:loog:

MaRiaH
21-09-05, 23:28
Geplaatst door Pixelshade
Wat is er zo onderdrukt aan de christelijke Egyptenaren, je ziet op menig plaats in Qahira kerken staan en de christenen werken in en met bedrijven van moslims, zelfs zie je soms in de drukkere gebieden van Qahira hele drankwinkels en cafe's van christenen.

blijkbaar hebben ze niet dezelfde rechten als moslims.

nard
22-09-05, 07:36
Geplaatst door MaRiaH
wel eens van godsdienstvrijheid gehoord..mogen mensen zich niet bekeren in Egypte??

blijkbaar probeert men vice versa te bekeren..
maar om nu wraak te gaan nemen omdat mensen zich daadwerkelijk bekeerd hebben?? dat gaat toch wel erg ver..

:loog:

Sorry :p

Mijn eerste opmerking was ironisch bedoeld, maar toen jij er zo op reageerde kon ik niet nalaten er nog een schepje bovenop te doen.

Voor de duidelijkheid: ik ben het met je eens hoor.

waterfiets
22-09-05, 07:57
Geplaatst door MaRiaH
wel eens van godsdienstvrijheid gehoord..mogen mensen zich niet bekeren in Egypte??

Er vluchten zelfs moslims uit Egypte naar Nederland wegens het gebrek aan Godsdienstvrijheid.

nard
22-09-05, 08:03
Geplaatst door waterfiets
Er vluchten zelfs moslims uit Egypte naar Nederland wegens het gebrek aan Godsdienstvrijheid.

Ja, en dat is nou precies niet waar het openingsartikel over gaat.

delirious
22-09-05, 08:24
Wat is dit voor wazig verhaal. :argwaan:

Afrux
22-09-05, 08:56
Geplaatst door delirious
Wat is dit voor wazig verhaal. :argwaan:

Als je het arabisch machtig bent dan moet je het artikel lezen. Het is overigens voorpagina nieuws van een van de grootste arabische media.


Waar het omgaat is dat de kopten in Egypte op allerlei manieren worden onderdrukt en beperkt hun vrijheden. Een van de methodes om Kopten te islamiseren is het ontvoeren van vrouwen en verplicht laten trouwen met een moslim zodat ze ook moslim worden.

Het is een erg inhoudelijk artikel, ik heb helaas geen tijd om alles te vetalen...