PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlanders stelen als de raven



TonH
22-09-05, 09:44
Vooral particulieren bestelen verzekeraar
Fraude snel bestraft

Voor miljard vals geclaimd

door Martijn Koolhoven
AMSTERDAM - Nederlanders stelen als de raven van de verzekeraars. Uit een omvangrijk onderzoek van de verzekeraars blijkt dat er bijna twee keer zo veel wordt uitgekeerd op basis van valse claims dan tot nu toe werd aangenomen.

http://img386.imageshack.us/img386/8546/fraude8vy.jpg

Gingen de verzekeraars er tot nu toe altijd van uit dat er jaarlijks met alle verzekeringen samen voor zo'n 500 miljoen euro werd gefraudeerd, uit onderzoek van een deel van de interne cijfers blijkt dat alleen al bij de schadeverzekeringen (o.a. brand-, reis- en motorvoertuigenpolissen) vorig jaar dik 938 miljoen euro ten onrechte aan claims moet zijn uitgekeerd.

Het onderzoek Kwantificering van verzekeringsfraude bij schadeproducten, dat is uitgevoerd in opdracht van het Verbond van Verzekeraars, is bij de top van de verzekeraars als een bom ingeslagen. Niet alleen blijkt er uit dat ze veel meer worden bestolen dan tot nu toe werd aangenomen, ook blijkt dat de pakkans voor fraudeurs erg laag is (1 procent).

Bovendien weten de verzekeraars maar tien procent van het gefraudeerde bedrag op te sporen. In reactie op de cijfers presenteert het Verbond van Verzekeraars vandaag een 'Deltaplan tegen fraude'. Particulieren bedonderen de kluit het meest: 633 miljoen euro werd ten onrechte aan consumenten uitgekeerd. Autoverzekeringen staan nummer één als het gaat om claims met een luchtje. Zo blijkt een deuk bij het schadeherstelbedrijf soms plotseling 500 euro duurder uit te vallen als de schade verzekerd is.

Telegraaf, 220905




Hoe zat dat ook weer met die misdaadcijfers?

MaRiaH
22-09-05, 09:46
Geplaatst door TonH
Vooral particulieren bestelen verzekeraar

Hoe zat dat ook weer met die misdaadcijfers?

dit is zo typisch Nederlands dat het niet in de cijfers is opgenomen.. :duivels:

Dat noemen ze nou de nederlandse handelsgeest.. :giechel:

wytze
22-09-05, 09:48
ik ontken alles. :roker:

nard
22-09-05, 12:44
Geplaatst door MaRiaH
dit is zo typisch Nederlands dat het niet in de cijfers is opgenomen.. :duivels:

Dat noemen ze nou de nederlandse handelsgeest.. :giechel:

Demoralisatie, Mariah.

:brozac:

DeStorthoop
22-09-05, 13:58
Dit valt toch onder de categorie "schuin oversteken"?

Hoeveel mensen ik wel niet ken die zo strak in de leer zijn (welke leer dan ook) maar die hier een oogje toeknijpen...

M.u.v. van de oud-Gereformeerden natuurlijk, die zijn uit principiele overweging niet verzekerd. (Die springen allemaal bij als iemand iets overkomt en hopen maar dat de Here dat niet ook gewoon als een verzekering ziet.)

nard
22-09-05, 14:06
Geplaatst door DeStorthoop
Dit valt toch onder de categorie "schuin oversteken"?

Hoeveel mensen ik wel niet ken die zo strak in de leer zijn (welke leer dan ook) maar die hier een oogje toeknijpen...

M.u.v. van de oud-Gereformeerden natuurlijk, die zijn uit principiele overweging niet verzekerd. (Die springen allemaal bij als iemand iets overkomt en hopen maar dat de Here dat niet ook gewoon als een verzekering ziet.)

Zijn er ook niet zoveel meer hoor.

Maar inderdaad; vertrouwen en afhankelijkheid worden beloond, is de gedachte.

DeStorthoop
22-09-05, 14:16
Geplaatst door nard
Zijn er ook niet zoveel meer hoor.

Maar inderdaad; vertrouwen en afhankelijkheid worden beloond, is de gedachte.

Ik blijf het toch een beetje raar vinden :vreemd:, Lloyd's of London werkt(e) op precies dezelfde manier...

nard
22-09-05, 14:27
Geplaatst door DeStorthoop
Ik blijf het toch een beetje raar vinden :vreemd:, Lloyd's of London werkt(e) op precies dezelfde manier...

Het verschil zit'm in het volgende gedachte: een uitkering van een verzekering weet je zeker, het contractueel afdekken van een onzeker voorval door onbekenden.
Kerkelijke hulp is nooit zeker, niet of en niet in welke omvang.
Het vraagt meer vertrouwen, denk ik. En de hulp is door bekenden/gelijkgezinden.

DeStorthoop
22-09-05, 14:38
Geplaatst door nard
[B]Het verschil zit'm in het volgende gedachte: een uitkering van een verzekering weet je zeker, het contractueel afdekken van een onzeker voorval door onbekenden.
Kerkelijke hulp is nooit zeker, niet of en niet in welke omvang.
Het vraagt meer vertrouwen, denk ik.

Naar ik vernomen heb is de basisgedachte dat je je vertrouwen in God legt en de eventuele dingen die Hij op je pad werpt accepteerd. Op zich kan ik dat wel volgen, maar toch blijf ik me een beetje verbazen over het idee dat Reaal en de Amersfoortse niet door Hem gezonden zouden zijn. Stukkie ernstiger: om dezelfde reden laten sommigen hun kinderen niet vaccineren.



En de hulp is door bekenden/gelijkgezinden.

:p Dus de barmhartige Samaritaan mag vertrekken?

nard
22-09-05, 14:51
Geplaatst door DeStorthoop
Naar ik vernomen heb is de basisgedachte dat je je vertrouwen in God legt en de eventuele dingen die Hij op je pad werpt accepteerd. Op zich kan ik dat wel volgen, maar toch blijf ik me een beetje verbazen over het idee dat Reaal en de Amersfoortse niet door Hem gezonden zouden zijn. Stukkie ernstiger: om dezelfde reden laten sommigen hun kinderen niet vaccineren.


Heb je ook gelijk in. Daarom zijn er velen die wel verzekerd zijn,omdat zij van mening zijn dat verzekeringen ook een geschonken middel is.
En dan houden we hier de discussie nog zuiver. In de praktijk komt t ook voor dat mensen toch op hun vertrouwen op God niet kunnen blijven staan. En dan van arremoei zich toch maar verzekeren. Niets menselijks is hen vreemd.

Maar van de niet-verzekerden is dat wel de basisgedachte; Zou ik van God het goede ontvangen en het kwade niet?



:p Dus de barmhartige Samaritaan mag vertrekken?

:haha:
Neu.... Die blijft, want de oplossing zit vaak niet bij mensen die je met name kent, zo van die en die gaan mij helpen, maar komt vaak uit onverwachte hoek. Maar wel van een gelijkgezinde.
In de voorbeelden die ik ken, en dat zijn er inmiddels best wat, zijn de geholpenen er meestal nooit achter gekomen wie hen geholpen heeft. Dus ergens loopt voor zo iemand de Samaritaan nog rond. In cognito.
Maar dat hoeft hij ook niet te weten, want zowel voor de gever als de ontvanger volgt de dankbaarheid als het goed is dezelfde route terug als die het vertrouwen eerst ging. Voor de gever dat hij in staat is gesteld te geven, voor de ontvanger dat hij heeft mogen ontvangen.
Das ware solidariteit.

MaRiaH
22-09-05, 22:54
De storthoop; zo beter?

wow wat een metamorfose.....

en dan vraag je of het zo beter is??

ja dus.. :stout:

DeStorthoop
22-09-05, 23:37
Geplaatst door MaRiaH
wow wat een metamorfose.....

en dan vraag je of het zo beter is??

ja dus.. :stout:

Fijn. Goodnight schreef een poosje geleden dat ze m'n posts doorscrolde omdat ze m'n avatar niet kon aanzien, Panthera maakte er ook al grapjes over...

:denk: Tijd voor een facelift.

vlegeltje
23-09-05, 00:06
Geplaatst door TonH
[B]http://img386.imageshack.us/img386/8546/fraude8vy.jpg

Er wordt voor 509.300.000 euri gefraudeerd door automobilisten. :)

vlegeltje
23-09-05, 00:07
Geplaatst door vlegeltje
Er wordt voor 509.300.000 euri gefraudeerd door automobilisten. :)

En dan maar klagen dat de benzine zo duur is :handbang:

~Panthera~
23-09-05, 00:32
Geplaatst door DeStorthoop
Fijn. Goodnight schreef een poosje geleden dat ze m'n posts doorscrolde omdat ze m'n avatar niet kon aanzien, Panthera maakte er ook al grapjes over...

:denk: Tijd voor een facelift.


Zooo...Stukken beter... :stout:


Welke kliniek ? :hihi:

Marsipulami
23-09-05, 07:42
Geplaatst door TonH
Nederlanders stelen als de raven

Ik begrijp niet waarom die raven nou alweer gestigmatiseerd moeten worden ?

TonH
23-09-05, 12:11
Geplaatst door Marsipulami
Ik begrijp niet waarom die raven nou alweer gestigmatiseerd moeten worden ?

Schrijf een briefje aan de Telegraaf... Het was HUN kop. :ego:

Ik heb niks tegen raven... vind het fantastische beesten.

wytze
23-09-05, 12:33
Geplaatst door TonH


Ik heb niks tegen raven... vind het fantastische beesten.



nou beken dan maar voor hoeveel jij de verzekering hebt opgelicht :roker:

TonH
23-09-05, 13:12
Geplaatst door wytze
nou beken dan maar voor hoeveel jij de verzekering hebt opgelicht :roker:

Nooit ene rotcent.

vlegeltje
23-09-05, 14:06
Geplaatst door TonH
Nooit ene rotcent.

Van alle automobilisten hebben negen op de tien zich voor 2.5 miljard euro laten tillen de afgelopen vijf jaar. Er is namelijk geen stijging van de fraude over die periode (volgens de site van het Verbond van Verzekeraars). Dat is een hele hoop premie :hihi:

En de verzekeraars gaan daar nu eindelijk wat aan doen :verward:

Oeroeboeroe
24-09-05, 00:25
Nee.