PDA

Bekijk Volledige Versie : Hirsi Ali genomineerd als Europeaan van het Jaar



sjaen
22-09-05, 14:59
Nieuws - ANP - BINNENLAND

Hirsi Ali genomineerd als Europeaan van het Jaar

BRUSSEL - VVD'ster Ayaan Hirsi Ali is een van de vijftig genomineerden voor de verkiezing van Europeaan van het Jaar.

Het organiserende weekblad European Voice heeft dat donderdag bekendgemaakt. Het Tweede-Kamerlid is opgenomen in de categorie 'Europese actievoerder van het jaar'. De organisatie roemt haar ,,dappere werk voor vrouwenrechten, waardoor ze zich de toorn van moslimextremisten op de hals haalde''.

Hirsi Ali is de enige Nederlandse genomineerde. Onder de anderen zijn ook Bono en Bob Geldof (voor hun Afrika-actie), Viktor Joesjtsjenko (voor een democratischer Oekraïne) en Tony Blair (voor zijn debat om landbouwsubsidies te verminderen).

De genomineerden zijn geselecteerd door een groep politici, professoren en journalisten. De verkiezing van een winnaar gebeurt via publiekstemmen op www.ev50.com. De prijsuitreiking vindt plaats op 29 november in Brussel.





Ik kies op: Viktor Joesjtsjenko

http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/k035.gif

delirious
22-09-05, 15:04
,,dappere werk voor vrouwenrechten

Lekker sterk.
Vraag ik me af wat heeft ze dan gedaan heeft voor deze "vrouwen"
:confused:

assassijn
22-09-05, 15:05
Europeaan van het jaar. Ik stem George Boe$.

Spoetnik
22-09-05, 15:30
Geplaatst door sjaen
Ik kies op: Viktor Joesjtsjenko


Waarom dat??? Hij heeft laatst nog zijn zelf aangestelde regering naar huis moeten sturen vanwege enorme corruptie.

delirious
22-09-05, 16:14
Geplaatst door assassijn
Europeaan van het jaar. Ik stem George Boe$.

Ik op Tommy van sesamstraat, voor zijn strijd tegen staatssecretaris Medy van der Laan.

waterfiets
22-09-05, 16:36
Ik nomineer Ramsey Nasr voor zijn rol in de Enclave.

Pixelshade
22-09-05, 17:57
waardoor ze zich de toorn van moslimextremisten op de hals haalde

Volgens mij haalde ze zich de toorn van elke moslim in Nederland op de hals, maar dat sluit ook weer aan bij het beeld dat elke praktiserende moslim bij voorbaat een extremist is

Ozer
22-09-05, 18:08
Was dit niet die prijs die Erdogan vorig jaar had gewonnen ?

sjaen
22-09-05, 21:10
Geplaatst door Spoetnik
Waarom dat??? Hij heeft laatst nog zijn zelf aangestelde regering naar huis moeten sturen vanwege enorme corruptie.

Oude gewoontes verdwijnen niet op stel en sprong hoor.

Wizdom
22-09-05, 21:39
Vreemd dat een allochtoon zoveel aandacht krijgt... Rara waar zou dat door komen...

_h4T3D_sE7eN
22-09-05, 21:39
Geplaatst door delirious
Lekker sterk.
Vraag ik me af wat heeft ze dan gedaan heeft voor deze "vrouwen"
:confused:


Dit doet meer twijfelen over de mensen die haar genomineerd hebben. Van AHA wisten we al dat er een aantal steekjes los zaten.

Marsipulami
22-09-05, 22:11
Ik ben de site met genomineerden voor Europeaan van het jaar eens gaan bezoeken. Ik vind echter geen enkele kandidaat die een muisklik waard is. :cheefbek:

~Panthera~
22-09-05, 22:55
Sharon staat er ook bij. :moe: Laat maar dus.

Als ik iemand moest kiezen, dan deze:

Ian Tomlinson
Cancer Research UK
For the Cancergenes project to identify genes that reveal a predisposition to types of cancer.