PDA

Bekijk Volledige Versie : Eerste officiele polygamie 'huwelijk' in Nederland.



Zwarte Schaap
23-09-05, 17:21
Echtpaar ‘trouwt’ vriendin

ROOSENDAAL - Een Roosendaals echtpaar heeft vrijdag bij de notaris een samenlevingscontract getekend met hun gezamenlijke vriendin.

Dit meldt de krant BN/De Stem.

Het is voor het eerst dat een dergelijk contract met drie partijen in Nederland wordt afgesloten. De Nederlandse wet verbiedt veelwijverij, maar een samenlevingscontract tussen een man en twee vrouwen mag wel.

SGP-kamerlid Van der Staaij heeft vrijdag over de kwestie schriftelijke vragen gesteld aan minister Donner van Justitie. „Er is kennelijk sprake van een gat in de wet”, aldus Van der Staaij vrijdagmorgen. Hij wil van Donner weten wat hij daar aan denkt te doen. „Dit zou een eerste stap op weg naar de invoering van polygamie in Nederland kunnen zijn.”

De man en de twee vrouwen, die al geruime tijd met elkaar samenwonen, zouden volgens eigen zeggen hun relatie graag een officieel tintje willen geven. De gang naar het notariskantoor, waar ook ringen werden uitgewisseld, werd dan ook in trouwkleding gemaakt.

Bron: Reformatorisch Dagblad 23/09/05

RinC
23-09-05, 17:29
veelwijverij

:D

gh.wille
23-09-05, 17:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Echtpaar ‘trouwt’ vriendin

ROOSENDAAL - Een Roosendaals echtpaar heeft vrijdag bij de notaris een samenlevingscontract getekend met hun gezamenlijke vriendin.

Dit meldt de krant BN/De Stem.

Het is voor het eerst dat een dergelijk contract met drie partijen in Nederland wordt afgesloten. De Nederlandse wet verbiedt veelwijverij, maar een samenlevingscontract tussen een man en twee vrouwen mag wel.

SGP-kamerlid Van der Staaij heeft vrijdag over de kwestie schriftelijke vragen gesteld aan minister Donner van Justitie. „Er is kennelijk sprake van een gat in de wet”, aldus Van der Staaij vrijdagmorgen. Hij wil van Donner weten wat hij daar aan denkt te doen. „Dit zou een eerste stap op weg naar de invoering van polygamie in Nederland kunnen zijn.”

De man en de twee vrouwen, die al geruime tijd met elkaar samenwonen, zouden volgens eigen zeggen hun relatie graag een officieel tintje willen geven. De gang naar het notariskantoor, waar ook ringen werden uitgewisseld, werd dan ook in trouwkleding gemaakt.

Bron: Reformatorisch Dagblad 23/09/05

INDD een gat in de markt !
:denk: ik

Marsipulami
23-09-05, 17:33
Zoals ik al eerder betoogde. Het homohuwelijk opent de deur naar het polygame huwelijk. Als drie mensen vrijwillig voor elkaar kiezen en zich daar goed bij voelen dan heeft de rest van de samenleving daar niks mee te maken.

Dolle Fatima
23-09-05, 17:33
Eigenlijk is het belachelijk dat het verboden is in nederland om met meerdere vrouwen of mannen te trouwen. Dit princiepe is immers gebaseerd op de bijbel. Als homohuwelijken mogen, waarom dan geen bigamie?

Marsipulami
23-09-05, 17:45
Geplaatst door Dolle Fatima
Eigenlijk is het belachelijk dat het verboden is in nederland om met meerdere vrouwen of mannen te trouwen. Dit princiepe is immers gebaseerd op de bijbel. Als homohuwelijken mogen, waarom dan geen bigamie?

Bijna goed, maar helaas de bijbel bevat geen enkel gebod van monogamie. Terwijl polygamie heel gebruikelijk is in de bijbel. Dus om godsdienstige reden moet men de monogamie niet afschaffen.

Dolle Fatima
23-09-05, 17:47
Geplaatst door Marsipulami
Bijna goed, maar helaas de bijbel bevat geen enkel gebod van monogamie. Terwijl polygamie heel gebruikelijk is in de bijbel. Dus om godsdienstige reden moet men de monogamie niet afschaffen.

waar is het dan op gebaseerd volgens jou?

Marsipulami
23-09-05, 17:57
Geplaatst door Dolle Fatima
waar is het dan op gebaseerd volgens jou?

Wellicht is het spontaan zo gegroeid. Met twee is al moeilijk genoeg. En de RK kerk heeft het dan maar tot gebod verheven. Zelfs de protestanten hebben dat gebod nooit in vraag gesteld ook al komt het niet uit de bijbel. Ik dacht wel dat de mormonen polygamie toestonden, maar die zijn ondertussen ook al terug van gedacht veranderd.

Afrux
23-09-05, 18:09
Geplaatst door Dolle Fatima
Eigenlijk is het belachelijk dat het verboden is in nederland om met meerdere vrouwen of mannen te trouwen. Dit princiepe is immers gebaseerd op de bijbel. Als homohuwelijken mogen, waarom dan geen bigamie?

Vind je ook dat een vrouw het recht moet hebben om met meerdere mannen te trouwen?

RinC
23-09-05, 18:18
Geplaatst door Afrux
Vind je ook dat een vrouw het recht moet hebben om met meerdere mannen te trouwen?


Antwoord staat in die citaat.


En nee, in de Islam mag dat niet :)

Dolle Fatima
23-09-05, 18:29
Geplaatst door Afrux
Vind je ook dat een vrouw het recht moet hebben om met meerdere mannen te trouwen?


Nee natuurlijk vidn ik dat niet. Maar omdat dit Nederland is zal dat wel moeten. Je kunt moeilijk een nederlandse wet opstellen waarin staat dat alleen mannen het recht hebben op meerder echtgenoten. Dus moet je zeggen, meerdere partners mag, klaar. Vervolgens denk ik niet dat er veel vrouwen van die mogelijkheid gebruik gaan maken.... 1 vent vind ik meeeeeeeeeeer als genoeg, nietwaar?

Afrux
23-09-05, 18:44
Geplaatst door Dolle Fatima
Nee natuurlijk vidn ik dat niet. Maar omdat dit Nederland is zal dat wel moeten. Je kunt moeilijk een nederlandse wet opstellen waarin staat dat alleen mannen het recht hebben op meerder echtgenoten. Dus moet je zeggen, meerdere partners mag, klaar. Vervolgens denk ik niet dat er veel vrouwen van die mogelijkheid gebruik gaan maken.... 1 vent vind ik meeeeeeeeeeer als genoeg, nietwaar?

Nou ja, meer dan genoeg! Hangt af van z'n kunnen... Toch?

~Panthera~
23-09-05, 19:20
Geplaatst door Marsipulami
Als drie mensen vrijwillig voor elkaar kiezen en zich daar goed bij voelen dan heeft de rest van de samenleving daar niks mee te maken.



Goh, ben ik het toch nog eens 1 keer met je eens. :D

Eke
23-09-05, 19:46
Geplaatst door Marsipulami
. Met twee is al moeilijk genoeg. .


Mss een reden om met een groter groepje een familie te vormen?

Eke
23-09-05, 19:51
Geplaatst door Dolle Fatima
1 vent vind ik meeeeeeeeeeer als genoeg, nietwaar?


:haha: dat valt toch wel mee, hoop ik.