PDA

Bekijk Volledige Versie : Steeds meer moderne vrouwen bisexueel?



Zwarte Schaap
24-09-05, 13:55
steeds meer vrouwen biseks?


mary-kate olsen zoent met topmodel natalia vodianova. sienna miller kust haar castmate helen mccrory vol op de lippen. en iedereen herinnert zich de legendarische kus tussen madonna en britney. is 'liefde' tussen vrouwen in? en wat vinden de mannen ervan?

is het een trend? is het de 'schuld' van moderne televisie-series als 'sex and the city'? of zijn we steeds vrijer, ook in de seksualiteit? wie weet... in ieder geval heeft een recent onderzoek van het toonaangevende 'national center for health statistics' in amerika uitgewezen dat ‚‚n op de zeven jonge (amerikaanse) vrouwen zich aangetrokken voelt tot mannen ‚n vrouwen. sterker nog, ‚‚n op de zeven jonge vrouwen heeft volgens het onderzoek een seksuele ervaring met een andere vrouw gehad. cijfers die er niet om liegen.

en die volgens ons ook voor nederland zouden kunnen gelden. je hebt vast wel een vriendin of kennis die je deelgenoot heeft gemaakt van haar avonturen met seksegenote. of misschien heb je zelf een ervaring met een andere vrouw. het lijkt steeds vaker voor te komen.

uit onderzoeken blijkt dat vrouwen steeds nieuwsgieriger zijn naar hun eigen seksualiteit. veel vrouwen geven toe dat ze over een affaire met een andere vrouw fantaseren. een dergelijke fantasie heeft vaak niets met seksuele ori‰ntatie te maken. in bijna alle gevallen van 'try-sexuality' is er alcohol in het spel. en in veel gevallen kennen de meisjes elkaar al langere tijd.

waarom vrouwen hun grenzen richting vrouwen verleggen? er zijn verschillende redenen. sommige vrouwen zijn 'bi-curious'. ze zijn benieuwd hoe de seks met een andere vrouw is en trekken zich niet terug als de gelegenheid zich voordoet. andere meisjes en vrouwen voelen zich, behalve tot mannen, ook tot vrouwen aangetrokken. en weer anderen vinden bij vrouwen de tederheid die ze bij mannen niet vinden... veel vrouwen herhalen hun ervaring met een vrouw maar geven voor een langdurige relatie de voorkeur aan een man.

maar wat vinden de mannen er eigenlijk van? hoe staan zij ertegen over? uit enquˆtes, interviews en quick polls blijkt dat de meeste mannen het uiterst opwindend vinden als twee meisjes samen seks hebben. daar bestaat geen twijfel over. maar wat als zijn eigen vriendin met een meisje gaat? is hij dan nog net zo enthousiast?

inge schrijft ons over haar ervaring. haar vriendje was een avondje stappen en zij had haar beste vriendin uitgenodigd om bij haar thuis een film te komen kijken. 'natuurlijk kwam de fles wijn op tafel. de film die we gekozen hadden, was nogal erotisch. ik weet zelf niet hoe het kwam, maar opeens waren we aan het zoenen. en daar bleef het niet bij. ik had nooit gedacht dat ik dit ooit zou doen: we gingen 'all the way'. en ik vond het heerlijk. een vrouwenlichaam is heel anders dan dat van een man. veel zachter. we sliepen in elkaars armen in. maar toen ik wakker werd, was de roes voorbij en vroeg ik me wanhopig af hoe ik het mijn vriendje zou vertellen. het kwam opeens bij me op dat hij wel eens jaloers kon zijn.'

inderdaad blijkt dat niet alle mannen 'blij' zijn als hun vriendin een seksuele ervaring met een vrouw heeft. sommige mannen hebben zelfs liever dat ze met een andere man gaat dan met een andere vrouw. 'daar kun je tenminste mee concurreren', vinden ze. 'tegen een vrouw kun je niet op.' andere mannen vinden het juist heel opwindend.

de verschillende reacties laten zich vaak uitleggen door verschillen in de omstandigheden. ga jij als vrouw met een andere vrouw zonder dat hij daar van tevoren weet van heeft, dan is de kans dat hij zich 'bedrogen' voelt vast en zeker aanwezig. is het echter een fantasie die jullie al langere tijd samen delen en hebben jullie er heel concreet over gesproken, dan zal hij er heel anders op reageren. ook de situatie waarin hij vanaf het begin van jouw flirt met een andere vrouw aanwezig is, ligt heel anders. 'mijn vriend en ik gingen samen een avondje stappen en toen gebeurde er iets tussen mij en mijn vriendin', schrijft karin. 'mijn vriend vond het geweldig sexy. die avond hebben we samen - ja, hij en ik! - de beste seks ever gehad!' medeplichtigheid is dus een belangrijke factor. als je relatie met je vriendje je lief is tenminste...


http://www.trendystyle.net/lounge/liefde/biseks.html

Cherry Bo
24-09-05, 13:58
Ja.

En nu?

MaRiaH
24-09-05, 14:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
steeds meer vrouwen biseks?



Ik denk dat het meer te maken heeft met je vrijmaken uit oude normen.. ontdekken van eigen sexualiteit.

We zullen wel meer van dat soort revoluties krijgen.. hoe strenger de norm, hoe heftiger de revolutie. :)

Tat-teg
24-09-05, 14:06
Geplaatst door Zwarte Schaap
steeds meer vrouwen biseks?

..Steeds meer mensen biseks.. Ja, ik denk het wel
Waarom? Geen regels, wie houdt ze tegen, niet belangrijk maar spannend.

Tat-teg
24-09-05, 14:08
Geplaatst door Cherry Bo
Ja.

En nu?



""Het weer is vandaag 15 graden.""


Ja.

En nu?...


hahaha..

Cherry Bo
24-09-05, 14:14
Geplaatst door Tat-teg
""Het weer is vandaag 15 graden.""


Ja.

En nu?...


hahaha..

Ok, lentejasje aan en nog snel wat boodschapjes.

Ja.

En nu?

:hihi:

Mill
24-09-05, 15:13
Eén op de zeven jonge vrouwen heeft volgens het onderzoek een seksuele ervaring met een andere vrouw gehad

Wat een flauwekul. Minstens twee op de drie.

assassijn
24-09-05, 15:18
Eén op de zeven

verdikkie, moet nu net ik er een treffen die bij de andere zes hoort.

Wide-O
24-09-05, 15:24
Geplaatst door assassijn
verdikkie, moet nu net ik er een treffen die bij de andere zes hoort.

Zit er nog garantie op ? Inruilen die hap.

Eke
24-09-05, 15:25
ach, er zal best een categorie jonge vrouwen in stedelijke gebieden meer dan vroeger bisexuele relaties hebben.

heb eens gehoord dat een lesbische relatie meer gericht is op een goeie gevoelsmatige band dan op de sex.

~Panthera~
24-09-05, 16:22
Geplaatst door assassijn
verdikkie, moet nu net ik er een treffen die bij de andere zes hoort.


Goh, je hebt wel een shit-week he ? :hihi:

Swoesie
27-09-05, 19:49
Dat is wat we noemen als we niet weten hoe het heet als we het benoemen.

Ik noem het: PERSPERSEXTIEF... hahahhahahhahh

Peace