PDA

Bekijk Volledige Versie : ISRAEL wil GAZA strook binnen vallen .!



gh.wille
25-09-05, 01:10
Slechts een paar raketjes zijn voor Israel al voldoende om de GAZA -
strook evt weer binnen te vallen !

ronald
25-09-05, 13:50
Geplaatst door gh.wille
Slechts een paar raketjes zijn voor Israel al voldoende om de GAZA -
strook evt weer binnen te vallen !



Nu moet je even heel oplettend zijn en deze datum even in je historische agenda noteren.
De aanleiding:
Negentien doden bij optocht Hamas
GAZA-STAD - Zeker negentien Gaza-Arabieren zijn vrijdag omgekomen door een explosie tijdens een optocht van de radicale beweging Hamas in Gaza-Stad.
Een auto die in de parade meereed, ontplofte. Er zijn minstens tachtig gewonden gevallen, meldden medische bronnen.
Arabische artsen lieten weten dat onder de doden twee kinderen zijn en dat de situatie van zeker twintig gewonden zeer ernstig is. Hamas had de parade op touw gezet om het vertrek van de Israëliërs uit de Gazastrook te vieren.
Volgens de Israëlische krant Ha’aretz zijn ook de prominente Hamas-leden Ahmed Randur en Nizar Rian omgekomen. Randur gaf leiding aan de militaire vleugel van Hamas in de Gazastrook.
Een woordvoerder van de PLO liet weten dat de ontploffing waarschijnlijk is ontstaan op een auto. Hamas vervoerde ook op het voertuig explosieven.
Hamas is kwaad op Abbas, omdat die de terreurbeweging verantwoordelijk stelde voor de tragedie. Een woordvoerder van Hamas betoogde dat de op de auto vervoerde raketten nep zouden zijn.
Het Israëlische leger heeft laten weten niet betrokken te zijn bij het incident.
Volgens ooggetuigen ontplofte een truck beladen met zelfgemaakte wapens. Hamas gaf Israël de schuld van de aanslag en verklaarde dat op het moment van de explosie Israëlische vliegtuigen overvlogen. Maar Israël ontkende iedere betrokkenheid en een PLO woordvoerder verklaarde dat het om een ongeluk ging.
In de pick-up truck zaten gemaskerde terroristen. Onder de gewonden bevinden zich veel kinderen. Een getuige zei dat hij vijf dode kinderen had gezien en dat hij had geholpen drie mensen van de pick-up truck te halen; twee van hen waren dood en de derde miste een been.
De bijeenkomst in Jebaliya was een laatste kans voor de Hamas om haar wapentuig te tonen aan haar aanhang. Het in het openbaar dragen van wapens is op grond van een akkoord van alle PLO strijdgroepen vanaf zaterdagavond verboden.


Dit is de aanleiding. Dat er "alleen maar 4 Israelische gewonden" zijn IS de REACTIE van Israel op deze SCHENDING. Menig ander land zou veel veller hebbben gereageerd. Dus hou op met het bagatelliseren want een moment later is het heel gemakkelijk om weer Israel van alles de schuld te geven.

gh.wille
25-09-05, 21:52
Geplaatst door ronald
Nu moet je even heel oplettend zijn en deze datum even in je historische agenda noteren.
De aanleiding:
Negentien doden bij optocht Hamas
GAZA-STAD - Zeker negentien Gaza-Arabieren zijn vrijdag omgekomen door een explosie tijdens een optocht van de radicale beweging Hamas in Gaza-Stad.
Een auto die in de parade meereed, ontplofte. Er zijn minstens tachtig gewonden gevallen, meldden medische bronnen.
Arabische artsen lieten weten dat onder de doden twee kinderen zijn en dat de situatie van zeker twintig gewonden zeer ernstig is. Hamas had de parade op touw gezet om het vertrek van de Israëliërs uit de Gazastrook te vieren.
Volgens de Israëlische krant Ha’aretz zijn ook de prominente Hamas-leden Ahmed Randur en Nizar Rian omgekomen. Randur gaf leiding aan de militaire vleugel van Hamas in de Gazastrook.
Een woordvoerder van de PLO liet weten dat de ontploffing waarschijnlijk is ontstaan op een auto. Hamas vervoerde ook op het voertuig explosieven.
Hamas is kwaad op Abbas, omdat die de terreurbeweging verantwoordelijk stelde voor de tragedie. Een woordvoerder van Hamas betoogde dat de op de auto vervoerde raketten nep zouden zijn.
Het Israëlische leger heeft laten weten niet betrokken te zijn bij het incident.
Volgens ooggetuigen ontplofte een truck beladen met zelfgemaakte wapens. Hamas gaf Israël de schuld van de aanslag en verklaarde dat op het moment van de explosie Israëlische vliegtuigen overvlogen. Maar Israël ontkende iedere betrokkenheid en een PLO woordvoerder verklaarde dat het om een ongeluk ging.
In de pick-up truck zaten gemaskerde terroristen. Onder de gewonden bevinden zich veel kinderen. Een getuige zei dat hij vijf dode kinderen had gezien en dat hij had geholpen drie mensen van de pick-up truck te halen; twee van hen waren dood en de derde miste een been.
De bijeenkomst in Jebaliya was een laatste kans voor de Hamas om haar wapentuig te tonen aan haar aanhang. Het in het openbaar dragen van wapens is op grond van een akkoord van alle PLO strijdgroepen vanaf zaterdagavond verboden.


Dit is de aanleiding. Dat er "alleen maar 4 Israelische gewonden" zijn IS de REACTIE van Israel op deze SCHENDING. Menig ander land zou veel veller hebbben gereageerd. Dus hou op met het bagatelliseren want een moment later is het heel gemakkelijk om weer Israel van alles de schuld te geven.

Ik geef alleen maar weer wat ik op de radio hoorde bij het nieuws !
En er was sprake van ,,enkele rakketten"die van af de GAZA Strook afkomstig waren !,vandaar dat ik deze topic plaatste .
Nik bijzonders dan wel het feit ,dat SOMMIGE MENSEN er nog steeds een genoegen in vinden om te MOORDEN en onrust te zaaien , daarbij word vriend nog vijand gespaart !
Waar kennen we dit toch van ???????

:droef:

Joesoef
25-09-05, 22:29
Geplaatst door ronald
Menig ander land zou veel veller hebbben gereageerd. Dus hou op met het bagatelliseren want een moment later is het heel gemakkelijk om weer Israel van alles de schuld te geven.


Feller reageren. Nog meer dooien en gewonden?

ronald
26-09-05, 05:37
Geplaatst door Joesoef
Feller reageren. Nog meer dooien en gewonden?


Ja. Antwoorden in de taal die ze begrijpen heet dat. Je kunt dat hier in Nederland maar moeilijk begrijpen dat weet ik.

ronald
26-09-05, 05:45
Geplaatst door gh.wille
Ik geef alleen maar weer wat ik op de radio hoorde bij het nieuws !
En er was sprake van ,,enkele rakketten"die van af de GAZA Strook afkomstig waren !,vandaar dat ik deze topic plaatste .
Nik bijzonders dan wel het feit ,dat SOMMIGE MENSEN er nog steeds een genoegen in vinden om te MOORDEN en onrust te zaaien , daarbij word vriend nog vijand gespaart !
Waar kennen we dit toch van ???????

:droef:


"Slechts een paar raketjes zijn voor Israel al voldoende om de GAZA -
strook evt weer binnen te vallen !"

Je eufemistisch taalgebruik spreekt voor zich. Als die sukkel in staat waren betere raketten te maken dan hadden ze die afgeschoten. Het ging hier met een nieuwe start van agressief gedrag. Dat heet uitdagen, laten escaleren en daarna de zielige slachtoffer spelen.
Waar we dit van kennen? Ik ken dit alleen maar van terroristische bewegingen als Hamas. Geen discussie, geen politieke oplossingen zoeken en vooral heel Israel willen.

Joesoef
26-09-05, 06:32
Geplaatst door ronald
Ja. Antwoorden in de taal die ze begrijpen heet dat. Je kunt dat hier in Nederland maar moeilijk begrijpen dat weet ik.


Je bent zwaar ziek en gestoord.

nard
26-09-05, 09:29
Geplaatst door Joesoef
Je bent zwaar ziek en gestoord.

Nee dat is 'ie geloof ik niet.
Jij probeert het brandpunt van het probleem weer's te verschuiven. Spekglad.

_h4T3D_sE7eN
26-09-05, 10:12
Geplaatst door nard
Nee dat is 'ie geloof ik niet.
Jij probeert het brandpunt van het probleem weer's te verschuiven. Spekglad.

Eigenlijk probeert Ronald dat. Maar dat terzijde ...

Joesoef
26-09-05, 10:44
Nard
Nee dat is 'ie geloof ik niet.
Jij probeert het brandpunt van het probleem weer's te verschuiven. Spekglad.


Spuitelf.

ronald vind moorden ok.

waterfiets
26-09-05, 10:46
Geplaatst door ronald
Ja. Antwoorden in de taal die ze begrijpen heet dat. Je kunt dat hier in Nederland maar moeilijk begrijpen dat weet ik.

Misschien heeft het meer te maken met het feit dat Sjaron het leiderschap van zijn partij dreigt kwijt te raken en even moet laten zien dat hij spierballen heeft?

freya
26-09-05, 11:00
Geplaatst door ronald
Ja. Antwoorden in de taal die ze begrijpen heet dat.

Gelul.

Dit is wat Sharon altijd van plan is geweest. Die dure bezetting opheffen, het gebied hermetisch afsluiten en dan kan je schieten wanneer je wilt.

Ik heb dit al voorspeld toen de eerste plannen voor de "terugtrekking" bekend werden gemaakt :moe:

Nu is het nog ff afwachten wanneer de eerste nieuwe Palestijnse bedrijfjes weer platgegooid gaan worden, duurt nog ff natuurlijk die moeten eerst moeizaam worden opgebouwd. en dan.........kaboem!
Net als de haven van Gazastad, weet je nog wel?

Er valt niets anders te verwachten van een oorlogsmisdadiger als Sharon, die maar 1 doel heeft: Groot Israel zonder Palestijnen.

nard
26-09-05, 11:21
Geplaatst door Joesoef
Spuitelf.

Ronald vind het goed dat er nog meer mensen vermoord worden, mag ik daar iets op tegen hebben?

Je citeert nu jezelf. Ik neem aan dat je mij bedoelt.
Dat hij dat goed vindt weet ik niet, hij zegt t iig niet. Zijn opmerking was dat andere landen onder gelijke omstandigheden feller gereageerd zouden hebben.
Daar lees ik geen legitimatie in.

Zijn moraal, lees ik, is dat Hamas er alles aan doet de zaak weer te laten escaleren. En dat gerichte navenante actie tegen Hamas op zijn plaats is.
Reken wel; de grote klapper waar het mee begon was die ontploffing van die truck. Waarbij ook kinderen zijn omgekomen. Die onverschilligheid tav kinderlevens is ook geen onbekend fenomeen.
Dat was geen actie van Israël, maar een instabiel zootje offensief bedoeld wapentuig van Hamas op een vrachtwagen midden in een mensenmassa. Te hard opgepompte spierballen, zal ik maar zeggen.

Daar, lees ik, volgde die raketaanval op Israël op, omdat Hamas boos is op Israël over deze aanval, terwijl die, naar het zich laat aanzien, helemaal niet van Israël was. En niet zo misselijk ook. Dat er geen doden zijn gevallen ligt niet aan de goedwillendheid van Hamas, maar aan de slechte kwaliteit van hun wapentuig.

Vervolgens krijgen we de vergeldende raketaanvallen van Israël bijzonder gericht op kopstukken van Hamas. (NB. Geen kinderen!)

En dan nu opeens een mierzoete wens tot staakt het vuren van Mahmoud al-Zahar. Hoe geloofwaardig meent een mens over te kunnen komen?

Het enige waar jij je op richt is alinea vier. En dus vind ik dat je het brandpunt verkeerd richt. En dat heeft gevolgen voor je geloofwaardigheid.

Maar goed. Het al-oude cirkeltje.

freya
26-09-05, 11:26
Geplaatst door nard
Reken wel; de grote klapper waar het mee begon was die ontploffing van die truck. Waarbij ook kinderen zijn omgekomen. Die onverschilligheid tav kinderlevens is ook geen onbekend fenomeen.
Dat was geen actie van Israël, maar een instabiel zootje offensief bedoeld wapentuig van Hamas op een vrachtwagen midden in een mensenmassa. Te hard opgepompte spierballen, zal ik maar zeggen.

Daar, lees ik, volgde die raketaanval op Israël op, omdat Hamas boos is op Israël over deze aanval, terwijl die, naar het zich laat aanzien, helemaal niet van Israël was. En niet zo misselijk ook. Dat er geen doden zijn gevallen ligt niet aan de goedwillendheid van Hamas, maar aan de slechte kwaliteit van hun wapentuig.

Vervolgens krijgen we de vergeldende raketaanvallen van Israël bijzonder gericht op kopstukken van Hamas. (NB. Geen kinderen!)


Er ontploft per ongeluk iets en het buurland komt binnenvallen om wat mensen af te knallen.

Als je dit zo normaal vind dat je het zelfs gaat zitten verdedigen hier dan ben je rijp voor de psychiater :duizelig:

nard
26-09-05, 11:32
Geplaatst door freya
Er ontploft per ongeluk iets en het buurland komt binnenvallen om wat mensen af te knallen.

Als je dit zo normaal vind dat je het zelfs gaat zitten verdedigen hier dan ben je rijp voor de psychiater :duizelig:

Je vergeet een ongemakkelijk detail: Hamas vuurt een stuk of dertig, veertig rakketten af op Israël, uit woede over die onplofte vrachtwagen die volgens Israël én Palestina veroorzaakt werd door instabiel wapentuig en niet door een Israëlische aanval ofzo.

Dus Israël knalde niet zomaar wat mensen af, maar vanwege die raketaanvallen.
En Israël knalde niet zomaar wat mensen af, maar Hamas-kopstukken. Zonder kinderen enzo.

Dus niet te snel met verwijsbriefjes komen.

_h4T3D_sE7eN
26-09-05, 11:37
Geplaatst door nard
Je vergeet een ongemakkelijk detail: Hamas vuurt een stuk of dertig, veertig rakketten af op Israël, uit woede over die onplofte vrachtwagen die volgens Israël én Palestina veroorzaakt werd door instabiel wapentuig en niet door een Israëlische aanval ofzo.

Dus Israël knalde niet zomaar wat mensen af, maar vanwege die raketaanvallen.
En Israël knalde niet zomaar wat mensen af, maar Hamas-kopstukken. Zonder kinderen enzo.

Dus niet te snel met verwijsbriefjes komen.


Jij bent echt een ziek menneke.

freya
26-09-05, 11:38
Geplaatst door nard
Je vergeet een ongemakkelijk detail: Hamas vuurt een stuk of dertig, veertig rakketten af op Israël, uit woede over die onplofte vrachtwagen die volgens Israël én Palestina veroorzaakt werd door instabiel wapentuig en niet door een Israëlische aanval ofzo.


En wat werd er ook alweer geraakt met die Palestijnse zelfbouwpakketjes?




Dus Israël knalde niet zomaar wat mensen af, maar vanwege die raketaanvallen.
En Israël knalde niet zomaar wat mensen af, maar Hamas-kopstukken. Zonder kinderen enzo.

Dus niet te snel met verwijsbriefjes komen.

Hoeveel kopstukken heeft Hamas wel niet? Ontelbaar volgens Israel iig, ze blijven maar doorgaan met afschieten :duizelig:

nard
26-09-05, 11:47
Geplaatst door freya
En wat werd er ook alweer geraakt met die Palestijnse zelfbouwpakketjes?

Hoeveel kopstukken heeft Hamas wel niet? Ontelbaar volgens Israel iig, ze blijven maar doorgaan met afschieten :duizelig:

Doet dat terzake?
Dus jij vond het wel goed als de Engelse regering na de mislukte aanslagen had gezegd: "Mwoah, geen slachtoffers, dus lamaar lopen joh".

Hamas heeft iets van een militaire hiërarchie dus kopstukken zat: hogere officieren, enz.

Maar goed, je argumentatie is weer knap aan inflatie onderhevig, dus ik ga wat nuttigers doen, oke?

Aan jou de eer om af te sluiten met een of andere persoonlijke belediging.
Bij voorbaat dank.

freya
26-09-05, 11:58
Geplaatst door nard
Doet dat terzake?
Dus jij vond het wel goed als de Engelse regering na de mislukte aanslagen had gezegd: "Mwoah, geen slachtoffers, dus lamaar lopen joh".

Die vergelijking slaat nergens op.

In Engeland is men op zoek gegaan naar de werkelijke daders.
Het leger is niet een islamitische woonwijk binnengetrokken om wat willekeurige imams neer te knallen.



Hamas heeft iets van een militaire hiërarchie dus kopstukken zat: hogere officieren, enz.

Je zou na al die acties van Israel ondertussen wel verwachten dat die allemaal al uitgemoord waren. Maar Israel weet steeds weer nieuwe ontzettend belangrijke en gevaarlijke leiders uit te schakelen. :verrassin

MaRiaH
26-09-05, 12:10
pfff jullie zijn nog erger dan de palestijnen en israeli aldaar..

stick to the facts.. judge objective.

een simpel voertuig ontploft, dit simpele voorval is de reden voor een directe aanleiding van over en weer afvuren van raketten.
Het geeft aan hoeveel spanning er is wederzijds.

tis heel triest maar de vrede in MO is nog ver weg..

Overigens in dit incident vind ik het handelen van Hamas afkeurenswaardig.
Ipv de oorzaak van de ontploffing te onderzoeken gaan ze gelijk raketten op Israel afvuren..
Die dan uiteraard weer reageert.

*zucht*
dit gaat toch nergens over...
Maar de boodschap is wel dat er van beide kanten totaal geen vertrouwen is.
ik baal er verschrikkelijk van.

Wie objectief kan denken die kan van dit incident niet israel de schuld geven.
wie objectief denkt die ziet in dat hamas handelt uit een diep wantrouwen.
Wie objectief denkt ziet dat Israel direct reageert uit het zelfde wantrouwen.
wie werkelijk begaan is met het MO die moet treurig zijn dat een misverstand zo uit de hand is gelopen.

Feit: Hamas zat fout.
simple as that.

En als je dat niet ziet dan ben je niet objectief.

Maar de schuldvraag is helemaal niet interessant.. zolang die gezocht wordt is een oplossing is nog ver weg.. :(

freya
26-09-05, 12:18
Geplaatst door MaRiaH
Feit: Hamas zat fout.
simple as that.


En Israel zat goed met die inval?

Als je dat niet ook veroordeelt, dan ben je niet objectief.

MaRiaH
26-09-05, 12:20
Geplaatst door freya
En Israel zat goed met die inval?

Als je dat niet ook veroordeelt, dan ben je niet objectief.

Tuurlijk niet, maar vanuit hun oogpunt begrijpelijk, net als de reactie van Hamas daarop. je hebt niet goed gelezen..

jullie gedragen je als kleine kinderen die ruzie maken.. en zij ook.

"jij begon..
nee hij

nietes..
ja maar ooit begon hij..

etc."

delirious
26-09-05, 12:24
Geplaatst door MaRiaH
Tuurlijk niet, maar vanuit hun oogpunt begrijpelijk, net als de reactie van Hamas daarop. je hebt niet goed gelezen..

jullie gedragen je als kleine kinderen die ruzie maken.. en zij ook.

"jij begon..
nee hij

nietes..
ja maar ooit begon hij..

etc."

Sjow, jij zet ze wel effe in het hoekje.

MaRiaH
26-09-05, 12:32
MaMa is gewend op te treden in dit soort ruzies.. :haha:
en weet dat de schuldvraag niet deert. :melig2:


Soms moet je naar jezelf kunnen kijken en zeggen: Ok, dit klopte niet helemaal. (hoe begrijpelijk het ook allemaal is.)

Het zou Hamas sieren.. het zou de Israeli's sieren..
die houding zou pas echt iets gaan opleveren.

En diep in hun hart weten ze dat het zo is..

freya
27-09-05, 14:55
Geplaatst door freya


Nu is het nog ff afwachten wanneer de eerste nieuwe Palestijnse bedrijfjes weer platgegooid gaan worden, duurt nog ff natuurlijk die moeten eerst moeizaam worden opgebouwd. en dan.........kaboem!
Net als de haven van Gazastad, weet je nog wel?

Er valt niets anders te verwachten van een oorlogsmisdadiger als Sharon, die maar 1 doel heeft: Groot Israel zonder Palestijnen.

Vergissing, ik was vergeten dat ie nu wel alvast de infrastructuur kan vernietigen :moe:


Opnieuw Israëlische beschietingen in Gazastrook ANP

GAZA-STAD - Israëlische gevechtsvliegtuigen hebben dinsdagmorgen vroeg raketten afgevuurd op doelen in de Gazastrook. Bij de stad Beit Hanoun in het noorden werden drie bruggen in puin geschoten , bevestigde het Israëlische leger.

De bruggen zouden veelvuldig worden gebruikt door militanten die zelfgemaakte raketten en mortieren op Israëlische doelen afvuren. In de stad Khan Younis in het zuiden was ook een raketinslag, meldden Palestijnse ooggetuigen.

Het geraakte doelwit was een wisselkantoor. Volgens het Israëlische leger deden geldhandelaren er zaken met de radicale beweging Hamas. Ook een gebouw van de Fatah-beweging van de Palestijnse president Abbas raakte zwaar beschadigd. Er zou een gewonde zijn gevallen.


In de voorgaande twee nachten bestookten Israëlische straaljagers en gevechtshelikopter ook al vermoedelijke terroristische doelen in de Gazastrook. De acties zijn een antwoord op een serie van raketbeschietingen vanuit de Gazastrook op Israël.

De Israëlische minister Mofaz van Defensie zei dinsdag dat het land door gaat met het liquideren van Palestijnse militanten. In het weekeinde liquideerde Israël nog de leider van de gewapende vleugel van de Islamitische Jihad, Mohammed Khalil. Hij kwam bij Gaza-stad om door een raketaanval van de Israëlische luchtmacht.

www.volkskrant.nl (http://www.volkskrant.nl/buitenland/1127797049834.html)

gh.wille
27-09-05, 20:21
Geplaatst door waterfiets
Misschien heeft het meer te maken met het feit dat Sjaron het leiderschap van zijn partij dreigt kwijt te raken en even moet laten zien dat hij spierballen heeft?

Jij geeft een voorbeeld ; van wat ik dacht , met het ,,LUCHTJE " neemt niet weg dat het diep tragisch is voor de goedbedoelende en wel willende mensen , want hoe je het ook bekijkt ER IS EEN BEGIN ! en ik hoop dat het woordje IS niet vervangen moet worden door het woordje WAS !

V.G.G

gh.wille
27-09-05, 20:28
Geplaatst door MaRiaH
pfff jullie zijn nog erger dan de palestijnen en israeli aldaar..

stick to the facts.. judge objective.

een simpel voertuig ontploft, dit simpele voorval is de reden voor een directe aanleiding van over en weer afvuren van raketten.
Het geeft aan hoeveel spanning er is wederzijds.

tis heel triest maar de vrede in MO is nog ver weg..

Overigens in dit incident vind ik het handelen van Hamas afkeurenswaardig.
Ipv de oorzaak van de ontploffing te onderzoeken gaan ze gelijk raketten op Israel afvuren..
Die dan uiteraard weer reageert.

*zucht*
dit gaat toch nergens over...
Maar de boodschap is wel dat er van beide kanten totaal geen vertrouwen is.
ik baal er verschrikkelijk van.

Wie objectief kan denken die kan van dit incident niet israel de schuld geven.
wie objectief denkt die ziet in dat hamas handelt uit een diep wantrouwen.
Wie objectief denkt ziet dat Israel direct reageert uit het zelfde wantrouwen.
wie werkelijk begaan is met het MO die moet treurig zijn dat een misverstand zo uit de hand is gelopen.

Feit: Hamas zat fout.
simple as that.

En als je dat niet ziet dan ben je niet objectief.

Maar de schuldvraag is helemaal niet interessant.. zolang die gezocht wordt is een oplossing is nog ver weg.. :(

Zo is het toevallig ook weer eens een keer !
Zie ook mijn reactie.
V.G.G.

gh.wille
29-09-05, 00:44
Geplaatst door freya
En Israel zat goed met die inval?

Als je dat niet ook veroordeelt, dan ben je niet objectief.

Je had de laatste zin van MaRiach, ff goed moeten lezen , de schuldvraag is indd , niet van belang !
Alsje dan verder moet graven , dan hadden de Palestijnen geen reden om met een wagen met gevaarlijke stoffen rond te rijden in een optocht,
en zeker niet met de wetenschap dat er zoveel kinderen in de buurt waren , en dan meteen de Israeli er op aan kijken .
Feit is dat beide partijen , het wwer niet met elkaar eens zijn !
En met jou uitlatingen ,dat het de opzet is van Isreal om een Groot Israel te maken , vind ik ook ver gezocht , dan hadden ze beter kunnen blijven , maar dat had ook weer niet goed geweest enz , enz
Je kunt ook zeggen ,dat de Palestijnen dat graag zouden willen !
Helaas , zullen beide partijen,, water bij de wijn moeten doen'' want anders blijft het ,,Dweilen met de kraan open " !

V.G.G

Soldim
29-09-05, 01:27
Geplaatst door freya
Die vergelijking slaat nergens op.

In Engeland is men op zoek gegaan naar de werkelijke daders.



Ik weet niet of alle Brazilianen het met die stelling eens zijn :traan1:

ronald
29-09-05, 03:19
Geplaatst door Joesoef
Spuitelf.

ronald vind moorden ok.


Jij vindt dat ik de waarheid verdraai en dat jij vindt dat ik moorden ok vind, dan vind jij dat maar.
Hamas kan geen oorlogshandelingen plegen zonder ervan uit te gaan dat er bij hen geen doden zullen vallen. Anders zouden ze een soort white-collar terroristen zijn.
Wat ben jij eng zeg!

micha4
29-09-05, 08:08
Geplaatst door MaRiaH
pfff jullie zijn nog erger dan de palestijnen en israeli aldaar..

stick to the facts.. judge objective.

een simpel voertuig ontploft, dit simpele voorval is de reden voor een directe aanleiding van over en weer afvuren van raketten.
Het geeft aan hoeveel spanning er is wederzijds.

tis heel triest maar de vrede in MO is nog ver weg..

Overigens in dit incident vind ik het handelen van Hamas afkeurenswaardig.
Ipv de oorzaak van de ontploffing te onderzoeken gaan ze gelijk raketten op Israel afvuren..
Die dan uiteraard weer reageert.

*zucht*
dit gaat toch nergens over...
Maar de boodschap is wel dat er van beide kanten totaal geen vertrouwen is.
ik baal er verschrikkelijk van.

Wie objectief kan denken die kan van dit incident niet israel de schuld geven.
wie objectief denkt die ziet in dat hamas handelt uit een diep wantrouwen.
Wie objectief denkt ziet dat Israel direct reageert uit het zelfde wantrouwen.
wie werkelijk begaan is met het MO die moet treurig zijn dat een misverstand zo uit de hand is gelopen.

Feit: Hamas zat fout.
simple as that.

En als je dat niet ziet dan ben je niet objectief.

Maar de schuldvraag is helemaal niet interessant.. zolang die gezocht wordt is een oplossing is nog ver weg.. :(

Een gele schorpioen staat aan de ene kant van de Jordaan. Hij wil naar de overkant. Komt er een watervogel aan die schrikt van de schorpioen.
Wil je mij overzetten, vraagt de schorpioen.

Nee, zegt de vogel want dan dood je mij. Waarom zou ik dat doen, zegt de schorpioen? Ik verdrink dan zelf.

Dat overtuigt de watervogel en hij geeft de schorpioen een lift naar de overkant. Midden in het water: prik. Waarom doe je dit, vroeg de vogel. Nu verdirnken wij beiden.

Ik kon niet anders, zei de schorpioen, want dit is het Midden Oosten.

Maria, het gaat om een andere logica. Wij hebben volstrekt terecht met strijd in GAZA gereageerd om duideljik te maken dat wij ondanks de terugtrekking nog even sterk en meedogenloos zijn als eerst. Er wordt niet met ons gesold. Sderot en Erez mogen niet worden bestookt met raket-artillerie.

Micha

oorlam
29-09-05, 09:51
Micha stelt het correct.

Israel heeft zich teruggetrokken uit Gaza. PUNT.
Hamas mag de Israelische dorpen niet bestoken met raketten. PUNT

Doen ze het toch, dan krijgen ze vergeldingacties (onterecht "aanvallen" genoemd). PUNT EN GEDAAN.

(en nee, het is niet omdat iemand me beschiet en mist, dat ik express moet missen als ik terugschiet!)



Raar dat dit voor sommigen zo moeilijk is.