PDA

Bekijk Volledige Versie : Politie vindt mishandeld en verwaarloosd kind



Marsipulami
26-09-05, 13:13
Politie vindt mishandeld en verwaarloosd kind

SCHAARBEEK - Yacoub, een Malinese vader van 37 jaar, is vrijdagavond door de politie opgepakt omdat hij zijn zesjarig zoontje Seku verwaarloosd had en met een koord geslagen. Het jongetje bloedde hevig, kon niet meer lopen en vertoonde over zijn hele lichaam sporen van slagen en brandwonden.



Het waren de buren van het gezin die vrijdag de politie verwittigden omdat ze een kind uren lang hartverscheurend hadden horen wenen in een woning aan de Wijnheuvelenstraat in Schaarbeek.

Het zou niet de eerste keer zijn geweest dat het kind luid huilde. De politie drong de woning binnen en trof in een hoekje de zesjarige Seku aan.

,,Hij zat in een hoekje weggedoken met enkel een slip aan'', zegt Fredéric Van Leeuw van het Brusselse parket. ,,Zijn slip was enorm vuil en bebloed. Het kindje had duidelijk al veel geweend. Hij bloedde ook uit zijn mond, hals en borst. Het was duidelijk dat het jongetje veel werd geslagen.''

Op zijn billetjes troffen de artsen sporen van oude brandwonden aan en witte vlekken over zijn hele lichaam. Hij had ook snijwonden aan de linkerhand en was niet meer in staat zelf te lopen. ,,Papa heeft me geslagen'', vertelde Seku aan de politiemannen die hem vonden. Hij toonde hen ook het touw waarmee zijn vader hem sloeg.

De vader werd aangehouden. Het kind herstelt in het ziekenhuis. De jeugdrechter zal beslissen wie de jongen zal opvangen. De vader leefde gescheiden. Waar de moeder zich bevindt, is niet bekend.

(thb)


26/09/2005 (thb)

©Copyright De Standaard

Joesoef
26-09-05, 13:20
:kotsen:

~Panthera~
26-09-05, 13:27
:kotsen: :kotsen:

Cherry Bo
26-09-05, 13:28
Oh wat ongelovelijk zielig. :tranen:

Mijn moeder-oer-instinct speelt op. 'K zou hem zo in huis nemen... :(

MaRiaH
26-09-05, 16:06
it breaks my heart...
wat verschrikkelijk. En nu maar hopen dat het psychisch ook goed komt met dit jongetje..
:huil:

Joesoef
26-09-05, 18:09
Geplaatst door MuMu
En mensen blijven maar koters op de wereld planten, vooral dat soort dat eigenlijk niet in staat is hun nageslacht van een opvoeding te voorzien.

Iedereen die koters wil een verplichte ouderschaps-test laten afleggen met een zwaar eindexamen, zou geen zeik zijn..
Het wemelt van de mishandelde kinderen. Dit berichtje is maar het topje van de ijsberg.

Dus laat die geveinsde geschokte reacties asjeblieft maar achterwege.. :moe:


Je hebt iets en dat heet een rijbewijs. Ondanks dat rijbewijs gebeuren in het verkeer de meeste ongelukken en komt agressie daar het meest voor.

MaRiaH
26-09-05, 20:27
Geplaatst door Joesoef
Je hebt iets en dat heet een rijbewijs. Ondanks dat rijbewijs gebeuren in het verkeer de meeste ongelukken en komt agressie daar het meest voor.

Die vind ik ijzersterk van je! :duim:

Kinderen opvoeden is het moeilijkste wat er is..
dat leer je niet in een cursus en is geen garantie voor goed ouderschap.
Je kunt hooguit wat trucs en tips geven.

Cherry Bo
26-09-05, 20:40
Geplaatst door MuMu
En mensen blijven maar koters op de wereld planten, vooral dat soort dat eigenlijk niet in staat is hun nageslacht van een opvoeding te voorzien.

Iedereen die koters wil een verplichte ouderschaps-test laten afleggen met een zwaar eindexamen, zou geen zeik zijn..
Het wemelt van de mishandelde kinderen. Dit berichtje is maar het topje van de ijsberg.

Dus laat die geveinsde geschokte reacties asjeblieft maar achterwege.. :moe:

Niets "geveinsd" geschokt...:wat?!:

Topje van de ijsberg of niet. 'T blíjft een drama.
Voor die héle ijsberg net zo goed.

Marsipulami
27-09-05, 00:43
Geplaatst door MuMu
Juistem! :duim:

En precies dáárom (kinderen opvoeden is een zeer zwaar beroep) pleit ik voor een test ALVORENS men van de Staat een vergunning krijgt om het ouderschap te mogen aangaan. Goed verantwoord ouderschap is namelijk absoluut geen kattepis. Het is eigenlijk maar voor enkelingen weggelegd, want er zijn niet zoveel mensen die psychisch in balans zijn. En dat is toch wel een eerste vereiste in mijn optiek. Ik durf zelfs te beweren dat ouderschap een roeping is.

De test zal gaan uitwijzen (via zeer geraffineerde psychologische methoden) of een ouder geneigd is tot verschillende vormen van mishandeling. Die geneigdheid is namelijk vrij eenvoudig te traceren bij mensen door de juiste vragen te stellen.

Kinderen aan hun lot overlaten, zoals nu nog steeds het geval is, is gewoonweg middeleeuws. Niet van deze tijd!

Ik vind jouw commentaren mogelijks nog misselijkmakender als het bericht bovenaan deze thread. Wie wil je allemaal gaan sterilliseren ? Mentaal gehandicapten, mensen met een uitkering, psychiatrische patiënten, vluchtelingen, Indianen, Roma zigeuners... ? Wie zijn volgens jou de Ubermenschen die wel in staat zijn om een kind op te voeden en het recht hebben om een kind te verwekken ?

Marsipulami
27-09-05, 15:03
Geplaatst door MuMu
blablabla... enz..

Ik verslijt mijn toetsenbord niet aan fascisten zoals jij.