PDA

Bekijk Volledige Versie : Deskundigen oneens over Richard H.



NIS
26-09-05, 18:08
Deskundigen oneens over Richard H.
Uitgegeven op 26 september 2005 om 18:23 uur


(Novum) - Twee deskundigen die onderzoek hebben gedaan naar Richard H., de verdachte van het gezinsdrama in Zoetermeer, zijn het met elkaar oneens over de mate waarin H. zijn daden kunnen worden aangerekend. Uit de verklaringen van de experts blijkt dat H. tijdens het plegen van de moord op zijn vrouw en twee dochters in april ten minste deels toerekeningsvatbaar moet worden geacht.

Volgens de psycholoog die de 34-jarige H. onderzocht, heeft de verdachte van het familiedrama een persoonlijkheidsstoornis 'met trekken van borderline'. De stoornis uit zich volgens de psycholoog in een kinderlijk denkniveau, het nauwelijks tonen van gevoelens en het leven van 'volstrekt verschillende levens' naast elkaar. Indien H. voor de moorden wordt veroordeeld, moet hij volgens de psycholoog verminderd toerekeningsvatbaar worden verklaard. Hem zou tbs met dwangverpleging moeten worden opgelegd.

Een psychiater heeft de Haagse rechtbank verklaard dat H. geen ziektebeeld vertoont en geen persoonlijkheidsstoornis heeft. H. is een 'naar aandacht neigende man', maar van verminderde toerekeningsvatbaarheid is volgens de psychiater geen sprake. Hij geeft de rechtbank een blanco advies.


---> En wanneer een Marokkaan zo'n misdrijf (komt amper voor by the way) pleegt, wordt het ook aan een persoonlijkheidsstoornis 'met trekken van borderline' toegeschreven? Moet denken aan de foto's uit New Orleans. Neger met spullen is een boef. Blanken met spullen proberen te overleven.:student:

mark61
26-09-05, 18:15
Heeft er ooit een NLMarokkaan zijn vrouw en/of kinderen vermoord? I know nothing.

MaRiaH
26-09-05, 19:39
Trekken van Borderline??

die heeft zowat iedereen..

nee man, die vent is een sociopaat
dat verklaart tevens zijn slecht ontwikkelde empathie en geweten.
die deskundigen weten er niks van.. :fpuh:


:knipoog:

Wizdom
26-09-05, 19:42
Wanneer het eerwraak betreft "is men altijd 100% bij zijn positieven"... Toch... Dat is wat ik me bij de laatste eerwraak proces tenminste kan herinneren....

MaRiaH
26-09-05, 19:47
Geplaatst door Wizdom
Wanneer het eerwraak betreft "is men altijd 100% bij zijn positieven"... Toch... Dat is wat ik me bij de laatste eerwraak proces tenminste kan herinneren....

Nou dat denk ik niet..
maar dat ligt aan de verdachte..

Het woord eerwraak kun je terecht ter discussie stellen, Wiz.

Prlwytzkofski
26-09-05, 20:06
Geplaatst door MaRiaH
nee man, die vent is een sociopaat


Ik houd het op mata glap. :cool:

MaRiaH
26-09-05, 21:45
Geplaatst door Prlwytzkofski
Ik houd het op mata glap. :cool:


:confused: tell me more..

_h4T3D_sE7eN
26-09-05, 22:11
Wat doen ze moeilijk ?! Tis gewoon een gemiddeld gevalletje eerwraak.