PDA

Bekijk Volledige Versie : Treurige dag..



Muslimaah
26-09-05, 20:54
Tayseer Allouni, is veroordeeld tot 7 jaar?

:kotsen:

Wizdom
26-09-05, 21:02
Wat was het overtuigende bewijs...?

Juliette
26-09-05, 21:04
Wie is Tayseer Allouni?

Wizdom
26-09-05, 21:05
Geplaatst door Juliette
Wie is Tayseer Allouni?

Bekende journalist van Al Jazeera....

~Panthera~
26-09-05, 21:05
Geplaatst door Juliette
Wie is Tayseer Allouni?

Een journalist van Al-Jazeera, geloof ik.


sorry, Wiz, je was me voor. :)

Joesoef
26-09-05, 21:07
Geplaatst door Juliette
Wie is Tayseer Allouni?


http://www.arablog.net/blog/archives/2005/04/exclusive_inter.php

Muslimaah
26-09-05, 21:09
Geplaatst door Wizdom
Wat was het overtuigende bewijs...?

Volgens mij dat ie bebaard was. Dat is dan de link met Osama :D.

Ik hoorde een journalist op al-jazeera over de dramatische vertalingen van de gesprekken.

Hij gaf een voorbeeld: dat bij wijze van spreken al-arba3een a nawawia, vertaald zou kunnen worden door die amateurs, als
de 40 nucleaire etc.

Juliette: Dat is die al-jazeera journalist die vermeende banden zou hebben met al-Qaida.

Foto:

Hij en zijn vrouw.

http://www.moroccotimes.com/paper/images/20050206_B_TissirAlluni.jpg

http://www.josecouso.info/IMG/jpg/jornadas_oct03c.jpg Zij heeft zih zo ingezet voor haar man. Echt een sterke vrouw ( toevallig marrocain :D).

Wizdom
26-09-05, 21:13
Hij is gearresteerd omdat hij de tape kreeg van Bin Laden... Hij was als bekende Al Jazeera reporter in Afghanistan.... Dus wat doe je als je aandacht wilt... Je geeft zo'n reporter een tape...

Wat gebeurt er... Je mag als Journalist je werk niet doen... Kun je het je voorstellen.... 11 September en alles wat er mee te maken heeft onder de pet houden... Dat is eigenlijk wat de Spaanse Rechtbank hiermee zegt...

Regardless of how I feel and what I think of the significance of my arrest, and the objective of my arrest, it did affect AlJazeera and it was an intimidation of AlJazeera. It wasn't just meant to intimidate AlJazeera, it was a means of terrorising and harassing all free journalists and our work because one of the things that they cited that led to my arrest was my interview with Bin Laden and their argument was that I must have close connections with Al-Qaeda or else I wouldn't have been given the interview or the tape (the first tape of Bin Laden). My answer to this is that I was the only major Arab journalist in Kabul and of course they would give it to me...it was the consequence of circumstance.

Juliette
26-09-05, 21:17
[QUOTE] Geplaatst door Muslimaah

Juliette: Dat is die al-jazeera journalist die vermeende banden zou hebben met al-Qaida.

[QUOTE]

Nonsens dus. In die logica kan je elke journalist die bericht over Pat Robertson of Filip De Winter wel de cel in sturen.

Muslimaah
26-09-05, 21:22
Geplaatst door Juliette
[QUOTE] Geplaatst door Muslimaah

Juliette: Dat is die al-jazeera journalist die vermeende banden zou hebben met al-Qaida.

[QUOTE]

Nonsens dus. In die logica kan je elke journalist die bericht over Pat Robertson of Filip De Winter wel de cel in sturen.

My opinion exactly.

De rechtszaak heeft eerder een politiek tintje ( druk van Uncle Sam :D) en smaak dan iets onafhankelijks.

Jammer dat de wereld niet op zn kop staat wat betreft dit schandalige optreden van de spaanse rechtbank. De spaanse grondwet onwaardig.

Wizdom
26-09-05, 21:29
Al die zogenaamde 'vrijheden', 'democratie', 'vrijheid van pers', etc. zijn niet bestand tegen imperialistische/media druk... Papieren tijgers... Zo zacht als een ei...