PDA

Bekijk Volledige Versie : Sint en pieten beroven supermarkt in Zwolle van pepernoten



Joesoef
27-09-05, 05:25
Sint en pieten beroven supermarkt in Zwolle
ZWOLLE - Vier mannen verkleed als sinterklaas en pieten hebben maandagochtend in Zwolle een supermarkt beroofd van een winkelwagen vol pepernoten. De 'overval' is opgeëist door de Zwolse actiegroep Esthetiek 2004 die wil dat pepernoten niet voor 3 november in de schappen komen te liggen.






Bij de actie zijn een 42-jarige man uit Zwolle en een 21-jarige man uit Olst aangehouden, aldus een politiewoordvoerder. De supermarkt heeft aangifte gedaan van diefstal.

De diefstal vond plaats om 11.00 uur bij een vestiging van Albert Heijn. Moederconcern Ahold kan de actie niet waarderen, aldus een zegsvrouw. " Ze zijn met de winkelwagen langs de kassa gegaan en zijn vervolgens weggerend richting een bestelbusje, daarbij de caissičre geschokt achterlatend. Het was een vervelende situatie en we zien daar het ludieke niet van in."

De actiegroep vindt dat de supermarkten misbruik maken van de kinderharten door nu al sinterklaasartikelen aan te bieden. De groep sluit verdere acties niet uit. De gestolen pepernoten zijn volgens de actievoerders later op de dag aangeboden op de Spaanse ambassade in Den Haag.

Volgens de woordvoerder van Ahold vraagt de klant nu al om kruidnoten. " Ze zitten in herfstverpakkingen waar geen afbeeldingen op staan van sinterklaas of pieten. Op die manier werken we mee aan het in stand houden van dit kinderfeest." Een actie als deze diefstal doet het concern niet anders beslissen, aldus de zegsvrouw.

Joesoef
27-09-05, 05:27
Hier sta ik dus geheel achter. Moeten we een inzamelingsaktie houden indien Sint een boete krijgt? Bernard leeft niet meer.

Wortel
27-09-05, 05:57
Hier sta ik dus geheel achter. Moeten we een inzamelingsaktie houden indien Sint een boete krijgt? Bernard leeft niet meer.

Goede suggestie!

In een andere Nicolaas-topic wond ik me al op over de reeds in september brandende lichtjes in de nu al uitgestalde "herfst"kerstbomen.
De pepernoten, kruidnoten en het gespeculazerij in hun "herfst"verpakkingen kunnen daar ook nog wel bij.


Volgens de woordvoerder van Ahold vraagt de klant nu al om kruidnoten.

Daar geloof ik geen woord van. Behoefte scheppen, heet dat.
Hoeders van het kinderfeest, mijn neus...

Joesoef
27-09-05, 06:41
Geplaatst door Joesoef
" Ze zijn met de winkelwagen langs de kassa gegaan en zijn vervolgens weggerend richting een bestelbusje, daarbij de caissičre geschokt achterlatend . Het was een vervelende situatie en we zien daar het ludieke niet van in."


Tazzzz. Zo zie je dat Zwolle toch echt een boerengat is.

Prlwytzkofski
27-09-05, 08:20
Geplaatst door Joesoef
Hier sta ik dus geheel achter. Moeten we een inzamelingsaktie houden indien Sint een boete krijgt? Bernard leeft niet meer.

Doe ik graag aan mee.

freya
27-09-05, 08:26
Er was hier toch al een ander topic over?



Hebben jullie dat soms weer vol zitten schelden, zodat beheer het verwijderd heeft? :rolleyes:


foei :student:

Wide-O
27-09-05, 08:42
Geplaatst door freya
Er was hier toch al een ander topic over?



Hebben jullie dat soms weer vol zitten schelden, zodat beheer het verwijderd heeft? :rolleyes:


foei :student:

Beetje meer vertrouwen in de medemens ! :ego:

Het is een toppertje.

(waar men elkaar de huid zit vol te schelden :hihi: )

Wortel
27-09-05, 09:04
Tazzzz. Zo zie je dat Zwolle toch echt een boerengat is.

Waarschijnlijk geloofde die lieve cassiere net niet meer in Sinterklaas en was het schokkend plotseling zo´n rode en zwarte flits langs te zien komen. Daaruit bleek namelijk onomstotelijk dat hij nog altijd bestaat en zich niet door grootgrutters, die zeggen op de kleintjes te letten terwijl ze diezelfde kleintjes evengoed een betovering ontnemen, in de luren laat leggen.

Daarom voor haar speciaal deze Sint limerick

Er was een cassiere in Zwolle,
die plots daar de Sint langs zag hollen.
Haar chef die werd kwaad
want met deze daad,
verkocht Sint geen citroenen voor knollen.

Rourchid
28-09-05, 01:03
Geplaatst door Wortel

Goede suggestie!

In een andere Nicolaas-topic wond ik me al op over de reeds in september brandende lichtjes in de nu al uitgestalde "herfst"kerstbomen.
De pepernoten, kruidnoten en het gespeculazerij in hun "herfst"verpakkingen kunnen daar ook nog wel bij.


Schijnheilig.
Het verzet tegen brandende lichtjes diende alleen maar opportunistisch anti-Amerikanisme ten faveure van eng nationalistische naar spruiten ruikende rituelen.

Geplaatst door Wortel

Daar geloof ik geen woord van. Behoefte scheppen, heet dat.


Economisme vult als vanzelf het vacuüm dat onstaat door het uithollen van het Evangelie.

Geplaatst door Wortel

Daarom voor haar speciaal deze Sint limerick

Er was een cassiere in Zwolle,
die plots daar de Sint langs zag hollen.
Haar chef die werd kwaad
want met deze daad,
verkocht Sint geen citroenen voor knollen.


Zelf het economisme veroorzaken inclusief de daarbij behorende shit en dan de trooster uithangen...............
Zie ook : http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?postid=2292241#post2292241

sjaen
28-09-05, 01:33
Geplaatst door Joacim
Schijnheilig.
Het verzet tegen brandende lichtjes diende alleen maar opportunistisch anti-Amerikanisme ten faveure van eng nationalistische naar spruiten ruikende rituelen.

Economisme vult als vanzelf het vacuüm dat onstaat door het uithollen van het Evangelie.

Zelf het economisme veroorzaken inclusief de daarbij behorende shit en dan de trooster uithangen...............
Zie ook : http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?postid=2292241#post2292241

Het evangelie vult geen magen.

http://www.cosgan.de/images/midi/nahrung/e010.gif

Rourchid
28-09-05, 02:18
Geplaatst door sjaen
Het evangelie vult geen magen.

http://www.cosgan.de/images/midi/nahrung/e010.gif

مَكْتُوبٌ أَنْ لَيْسَ بِالْخُبْزِ وَحْدَهُ يَحْيَا لإِنْسَانُ بَلْ بِكُلِّ كَلِمَةٍ مِنَ للهِ
Er is geschreven, dat de mens bij brood alleen niet zal leven, maar bij alle woord Gods.
(Lucas 4:4)

Wortel
28-09-05, 06:18
Schijnheilig.
Het verzet tegen brandende lichtjes diende alleen maar opportunistisch anti-Amerikanisme ten faveure van eng nationalistische naar spruiten ruikende rituelen.

Natuurlijk is de Sint, althans in zijn contemporaine gestalte, een schijn-heilige maar dat maakt hem nog geen schijnheil. Het gaat erom dat hij er niet is in den vleze maar wel in de geest. Dit sens du mystere is het begin van alle wijsheid rondom het uitschuiven van de antennes richting het Mysterium Tremendum. Dit gegeven dient mijns inziens niet overspoeld te worden door en verstikt te worden met het propageren van onmatige pepernotenconsumptie, alsmede buitensporige en binnen het seizoen misplaatste, feestverlichting. Zo denderen de carnavalsklanken in onze dagen immers ook door tot op Goede Vrijdag en krijgt men lang voor het Eid al Fitr daadwerkelijk aanbreekt een misselijk makende suikerbuik.


Economisme vult als vanzelf het vacuüm dat onstaat door het uithollen van het Evangelie.

Vandaar ook dat ditzelfde Evangelie mij noopt tot het roepen van het bovenstaande. Bovendien is het geen werkelijke vulling maar treurig surrogaat.


Het evangelie vult geen magen.

...en dit economisme in ieder geval geen harten die zoekende zijn.

freya
28-09-05, 08:19
Geplaatst door Wortel
Dit gegeven dient mijns inziens niet overspoeld te worden door en verstikt te worden met het propageren van onmatige pepernotenconsumptie, alsmede buitensporige en binnen het seizoen misplaatste, feestverlichting.

:fplet: