PDA

Bekijk Volledige Versie : Voor Freya: Heks mag kosten opleiding aftrekken van belasting



Marsipulami
27-09-05, 20:26
Heks mag kosten opleiding aftrekken van belasting


Een Nederlandse heks mag de kosten die zij voor haar heksenopleiding heeft gemaakt, aftrekken van de belasting. Dat heeft de Belastingdienst dinsdag bevestigd.

De heks wilde echter nog meer posten aftrekken, maar dat weigerde de Belastingdienst. Zij stapte daarom naar de rechter in Leeuwarden, maar kreeg te horen dat ze niet in aanmerking komt voor de zelfstandigenaftrek en aftrek van haar auto- of bezemkosten.

De heks die de zaak aanspande, volgde haar opleiding bij De Heksehoeve in Appelscha. Volgens heks en lerares Magarita Rongen kostten de dertien opleidingsweekeinden in totaal 2.197 euro. Wie de heks is die de zaak heeft aangespannen, weet Rongen niet en de rechtbank in de Friese hoofdstad wil dat niet zeggen.

Volgens de Belastingdienst mag niet elke heks de opleidingskosten aftrekken. "Deze vrouw gebruikte de opleiding om als actrice en geefster van workshops aan de slag te kunnen. Ze gebruikt de opleiding dus om haar vakkennis op peil te houden", zo verklaarde een woordvoerster van de Belastingdienst.

freya
28-09-05, 08:38
Attent van je Mars :fpetaf:


Maar ik heb nooit een peperdure onzin-opleiding gevolgd.
Ik heb wel geld betaald voor bepaalde trainingen, maar daarmee werd nooit gepretendeerd dat ik tot iets zou worden opgeleid.
Heks zijn is een kwestie van langdurige en moeizame persoonlijke ontwikkeling. Dat kan je niet van de belasting aftrekken :haha:

De strekking van dit artikel is dan ook duidelijk: deze mevrouw wordt niet zozeer als heks gezien maar als actrice.

Wat mij betreft volkomen terecht :moe:

En het was btw al uitgebreid in dit topic (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=153942) besproken