PDA

Bekijk Volledige Versie : Niet ingeburgerd binnen 5 jaar, dan 500 euro boete om de twee jaar.



Zwarte Schaap
27-09-05, 21:35
Niet ingeburgerd binnen 5 jaar, dan 500 euro boete.

http://www.maroc.nl/photopost/data/501/1Verdonk.jpg

DEN HAAG. Wie niet binnen de termijn van vijf jaar voor het inburgeringsexamen slaagt krijgt een boete van 500 euro. Die boete kan daarna om de twee jaar opnieuw worden opgelegd zolang het examen door de 'inburgeringsplichtige' niet met goed gevolg is afgelegd.

Dit blijkt uit de Wet Inburgering die minister verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) aan de Kamer heeft gestuurd. Met de nieuwe wet moeten zo'n 500.000 allochtonen in Nederland een inburgeringsexamen doen.

Om het examen voor iedereen toegankelijk te maken, komt er een speciale lening beschikbaar via de IB-groep om de cursussen te betalen. Nieuwkomers vallen automatisch onder de wet en moeten examen doen. Voor de mensen die al hier zijn, geldt dat de gemeenten ze moeten oproepen als ze een inburgeringsexamen moeten afleggen.

Voor drie groepen komt een speciale behandeling: mensen met een uitkering, moeders zonder een baan of inkomen en 'geestelijke bedienaren' (lees: imams). Vooral op de mensen met een uitkering zal worden opgelet.

Bron: AD/Rotterdams Dagblad 26/09/05

Joesoef
27-09-05, 21:42
'inburgeringsplichtige' :maf3:

ronald
27-09-05, 22:19
Nou ja....E 500,- gedeeld door 2 jaar is E 0,68 per dag.....ben je meteen voor zo'n 70 cent van al dat gezeur af.

Timoesh
28-09-05, 08:06
Tzzz...wie wilt zich nou inburgeren in Nederland...Heb al spijt dat ik Nederlands spreek.

freya
28-09-05, 09:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Niet ingeburgerd binnen 5 jaar, dan 500 euro boete.

DEN HAAG. Wie niet binnen de termijn van vijf jaar voor het inburgeringsexamen slaagt krijgt een boete van 500 euro. Die boete kan daarna om de twee jaar opnieuw worden opgelegd zolang het examen door de 'inburgeringsplichtige' niet met goed gevolg is afgelegd.

Dit blijkt uit de Wet Inburgering die minister verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) aan de Kamer heeft gestuurd. Met de nieuwe wet moeten zo'n 500.000 allochtonen in Nederland een inburgeringsexamen doen.

Om het examen voor iedereen toegankelijk te maken, komt er een speciale lening beschikbaar via de IB-groep om de cursussen te betalen. Nieuwkomers vallen automatisch onder de wet en moeten examen doen. Voor d emensen die al hier zijn , geldt dat de gemeenten ze moeten oproepen als ze een inburgeringsexamen moeten afleggen.

Voor drie groepen komt een speciale behandeling: mensen met een uitkering, moeders zonder een baan of inkomen en 'geestelijke bedienaren' (lees: imams). Vooral op de mensen met een uitkering zal worden opgelet.

Bron: AD/Rotterdams Dagblad 26/09/05

:moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe::moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe: :moe:

MaRiaH
28-09-05, 12:37
Ik vind die hele inburgeringscursus belachelijk...

behalve voor nieuwkomers, daar is het nuttig ze uit te leggen hoe de nederlandse maatschappij werkt, wat je rechten en plichten zijn en vooral de taal leren.

mensen die hier al jaren wonen.. nee ik vind het echt te ver gaan.
Bovendien vind ik dat het dan gratis zou moeten zijn

:droef:

azmohamed
28-09-05, 17:12
:fpuh: E500 voor niet hallen en250voor het hallen

freya
28-09-05, 17:51
Kan dat juridisch eigenlijk wel?
Een boete voor het niet halen van een examen?


Wat nou als iemand gewoon de intelligentie mist (zwakbegaaft) of gewoon zo dyslectisch als een deur is?


Hoeveel autochtone Nederlanders zouden ook kunnen zakken voor dat examen? En waarom krijgen die dan niet een boete?

~Panthera~
28-09-05, 20:46
Geplaatst door freya
Kan dat juridisch eigenlijk wel?
Een boete voor het niet halen van een examen?


Wat nou als iemand gewoon de intelligentie mist (zwakbegaaft) of gewoon zo dyslectisch als een deur is?


Hoeveel autochtone Nederlanders zouden ook kunnen zakken voor dat examen? En waarom krijgen die dan niet een boete?


Tja, je kent Verdonk ??

NIETS mee te maken met al die omstandigheden dus. :moe:

Verschil moet er zijn, en we noemen het gewoon geen discriminatie. :moe:

Joesoef
28-09-05, 20:49
Geplaatst door freya
Kan dat juridisch eigenlijk wel?
Een boete voor het niet halen van een examen?


Wat nou als iemand gewoon de intelligentie mist (zwakbegaaft) of gewoon zo dyslectisch als een deur is?


Hoeveel autochtone Nederlanders zouden ook kunnen zakken voor dat examen? En waarom krijgen die dan niet een boete?


Hoeveel 'normale Nederlanders' zouden dat examen eigenlijk halen?

MaRiaH
28-09-05, 21:26
Geplaatst door Joesoef
Hoeveel 'normale Nederlanders' zouden dat examen eigenlijk halen?

dat is een hele goeie vraag..
ik denk weinig.. maar ik ken de inhoud van de vragen niet.

zou leuk zijn dat de testen.. :melig2:

M-sab3a
28-09-05, 23:04
als je verdonk neukt hoef je geen 500 euries te betalen.

dan maar 500 euro.

freya
29-09-05, 17:58
Dit is ook erg leuk om te lezen :moe:


Volkskrant: (http://www.volkskrant.nl/binnenland/1127711076682.html)
TAALCURSUS IN ROTTERDAM ONDER DE MAAT

De kwaliteit van taalcursussen en inburgeringscursussen in Rotterdam is onder de maat. Een meerderheid van de docenten is onvoldoende gekwalificeerd, heeft niet de vereiste didactische vaardigheden, gebruikt verkeerde materialen en neemt toetsen verkeerd af. Dit concludeert een visitatiecommissie uit een rondgang langs twee regionale opleidingscentra, Zadkine en Albeda, en drie particuliere aanbieders.
De particuliere aanbieders scoren het slechtst. De hoop was dat juist particuliere nieuwkomers efficiënter en kostenbewuster zouden kunnen werken dan de ROC’s. De PvdA vindt dat de gemeente de cursussen in eigen hand moet houden.

Maar wel de leerling laten dokken als het examen niet gehaald wordt :mad:

~Panthera~
29-09-05, 20:08
Geplaatst door freya

Maar wel de leerling laten dokken als het examen niet gehaald wordt :mad:

Yep, het is weer goed geregeld. :moe:

miskien
30-09-05, 09:35
Ach......mischien kunnen die Hollanders ooit een kat laten blaffen.
:fuckit:

Watermeloen
30-09-05, 13:00
Al mijn schooljaren zat ik tussen de Hollanders in de klas. Ze konden mij vreselijk misselijk krijgen wanneer ze bloedworst of paté naast me aten en nog durven te smakken ook nog!! :hihi: Konden het niet hebben wanneer ik vrij mocht nemen als ik suiker-offer feest had.

Keken me raar aan wanneer ik vertelde...
"Sinterklaas bestaat niet!!" :fpuh:

(-mocht van me moeder nooit op zijn schoot zitten-)
:lol:

mark61
30-09-05, 13:38
Geplaatst door freya
Dit is ook erg leuk om te lezen :moe:

Het lesmateriaal is om te beginnen al waardeloos.