PDA

Bekijk Volledige Versie : Donner: Moslims en allochtonen zijn de terroristen in Nederland.



Zwarte Schaap
27-09-05, 20:59
Donner: terroristen kijken verder dan Randstad

GRONINGEN (ANP) - Als Nederland het doelwit wordt van een terroristische aanslag, loopt niet alleen de Randstad gevaar. Dat stelt minister Piet Hein Donner van Justitie dinsdag in een interview met het Dagblad van het Noorden. Andere delen van Nederland moeten even goed op hun hoede zijn. ,,Per definitie zijn de risico's het grootst waar de weerstand het minst is'', stelt Donner in het vraaggesprek. ,,Natuurlijk heeft iedereen het over Amsterdam, ook in het buitenland, maar ik vraag me af of die deskundigen altijd wel weten waar de stadsgrens van Amsterdam ligt.''

Dat Noord-Nederland maar weinig moslims telt, biedt volgens de minister ook geen enkele waarborg. ,,De ervaring tot nu toe leert dat het risico niet of nauwelijks samenhangt met de concentratie van bepaalde groepen allochtonen. Juist omdat ik constateer dat een belangrijk risico afkomstig is van binnenlandse groepen die radicaliseren.''

De leden van de Hofstadgroep zijn volgens Donner goed ingeburgerd. ,,Aan de ene kant zou ik tegen de mensen buiten de Randstad willen zeggen dat ze het niet als een ver-van-mijn-bed-show moeten beschouwen. Anderzijds herhaal ik ook dat we niet allemaal in de stress moeten schieten.''


Bron: AD/Rotterdams Dagblad 27/09/05

Cherry Bo
27-09-05, 21:04
Ik zie de link met je topictitel: "Moslims en allochtonen zijn de terroristen in Nederland" niet zo.

Zwarte Schaap
27-09-05, 21:12
Geplaatst door Cherry Bo
Ik zie de link met je topictitel: "Moslims en allochtonen zijn de terroristen in Nederland" niet zo.

Wat staat er dan volgens jou in het artikel?

MaRiaH
27-09-05, 21:27
De titel dekt weer voor geen meter de lading van het artikel.

kant, noch wal.

Zwarte Schaap
27-09-05, 21:34
Geplaatst door MaRiaH
De titel dekt weer voor geen meter de lading van het artikel.

kant, noch wal.

Ook voor jou geldt, wat staat er dan in het artikel?

MaRiaH
27-09-05, 21:39
Dat aanslagen vanuit moslim extremisten niet alleen in de randstad plaats kunnen vinden, maar in geheel Nederland.

Niet alle terroristen zijn moslims, dat staat er pertinent niet.
dat wil jij lezen.
Er wordt hier wel expliciet gesproken over de dreiging die nu ook aan de orde is.. en dat is nu enmaal op dit moment de vergelding voor deelname aan Irak etc.

Ik vind dat je alle moslims tekort doet door het onder deze titel te plaatsen.

Zwarte Schaap
27-09-05, 21:47
Geplaatst door MaRiaH
Dat aanslagen vanuit moslim extremisten niet alleen in de randstad plaats kunnen vinden, maar in geheel Nederland. Dus aanslagen van moslims zijn in geheel Nederland te verwachten= terroristen zijn moslims.


Niet alle terroristen zijn moslims, dat staat er pertinent niet.
dat wil jij lezen. Ik heb ook nergens ''alle'' geschreven, dat wil jij lezen.


Er wordt hier wel expliciet gesproken over de dreiging die nu ook aan de orde is.. en dat is nu enmaal op dit moment de vergelding voor deelname aan Irak etc. Kortom allochtonen en moslims zijn terroristen.


Ik vind dat je alle moslims tekort doet door het onder deze titel te plaatsen. Ik denk dat Donner moslims en allochtonen tekort doet door eenzijdig terrorisme in Nederland in verband te brengen met allochtonen en moslims.

Hij rept geen woord over de vele brandbommen en dergelijke gericht tegen moslims.

Hoeveel terreuraanslagen van moslims zijn er ookal weer in Nederland geweest?

delirious
27-09-05, 21:52
Donner moet weer eens zo nodig een partij angst/tweedracht zaaien.
Zeker een afleidingsmanouvre voor het falen van het Openbaar Ministerie in de zaak Nienke.

Op Moslims gooien, afleiding verzekerd.

MaRiaH
27-09-05, 21:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dus aanslagen van moslims zijn in geheel Nederland te verwachten= terroristen zijn moslims.

Ik heb ook nergens ''alle'' geschreven, dat wil jij lezen.

Kortom allochtonen en moslims zijn terroristen.

Ik denk dat Donner moslims en allochtonen tekort doet door eenzijdig terrorisme in Nederland in verband te brengen met allochtonen en moslims.

Hij rept geen woord over de vele brandbommen en dergelijke gericht tegen moslims.

Hoeveel terreuraanslagen van moslims zijn er ookal weer in Nederland geweest?

beste ZSchaap,

met de beste wil van de wereld zie ik jou causale verbanden niet.

Dit gaat puur over de huidige dreiging. Men mag aannemen dat die terroristen in dit geval moslims zijn..
maar dat maakt niet alle moslims terroristen..

We zijn hier (ook jij) mogelijk de volgende in de rij, aldus die dreigbrief.
Het gaat niet om welke aanslagen er geweest zijn, maar om de dreiging van een grote aanslag als in Madrid en London.

en dat weet jij best. :slaap:

Joesoef
27-09-05, 22:01
Geplaatst door MaRiaH
Ik vind dat je alle moslims tekort doet door het onder deze titel te plaatsen.

Vind je? Ik vind dat Donner argwaan wekt richting alle allochtonen en Moslims.
Pas maar op, ook uw buurman moslim/ allochtoon, kan terrorist zijn Het ontbreekt er GVD maar net aan dat er een gratis nummer in het leven word geroepen waar je je buren kan verklikken. "Ja hallo, ik ruik vreemde luchtjes en hoor rare muziek, hij mag dan wel blauwe ogen hebben maar dat is vast een dekmantel voor zn bommen fabriek"

Gewoon stemmingmakerij, ziek.

Zwarte Schaap
27-09-05, 22:03
Geplaatst door MaRiaH
beste ZSchaap,

met de beste wil van de wereld zie ik jou causale verbanden niet.

Dit gaat puur over de huidige dreiging. Men mag aannemen dat die terroristen in dit geval moslims zijn..
maar dat maakt niet alle moslims terroristen..

We zijn hier (ook jij) mogelijk de volgende in de rij, aldus die dreigbrief.
Het gaat niet om welke aanslagen er geweest zijn, maar om de dreiging van een grote aanslag als in Madrid en London.

en dat weet jij best. :slaap:

Meid je maakt het jezelf veelste moeilijk, je kunt de woorden van donner niet veranderen. Het is heel simpel wat er staat.

Hij zegt:

Hey boeren mischien dat jullie niet zoveel moslims en allochtonen in jullie boerengehuchten hebben, maar dat wil niet zeggen dat ze jullie daar niet kunnen treffen. Dus domme boertjes waan je niet veilig, ook zonder een 'grote' moslim en allochtonen populatie dreigt er voor jullie gevaar. = Moslims en allochtonen zijn terroristen.

MaRiaH
27-09-05, 22:10
tja ieder zijn interpretatie blijkt. :cheefbek:

wat ik er nog in kan lezen als ik heel erg mijn best doe is..

pas op daar in Friesland.. want daar wonen minder moslims dus is de kans groot dat een aanslag daar plaats vindt, want in het westen woont een grotere concentratie moslims en ze willen niet hun geloofsbroeders willen treffen.

ze is dan de terroristen.

lees jij dat ook? ;)



(maar het staat er niet.. )

Zwarte Schaap
27-09-05, 22:18
Geplaatst door MaRiaH
tja ieder zijn interpretatie blijkt. :cheefbek:

wat ik er nog in kan lezen als ik heel erg mijn best doe is..

pas op daar in Friesland.. want daar wonen minder moslims dus is de kans groot dat een aanslag daar plaats vindt, want in het westen woont een grotere concentratie moslims en ze willen niet hun geloofsbroeders willen treffen.

ze is dan de terroristen.

lees jij dat ook? ;)

(maar het staat er niet.. ) Wat er wel staat is dat moslims terroristen zijn.

Cherry Bo
27-09-05, 22:18

MaRiaH
27-09-05, 22:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat er wel staat is dat moslims terroristen zijn.

Het staat er echt niet ..
jij verbindt de conclusie er aan..

Maar als je goed leest is het de interviewer die moslims noemt.. blijkbaar in een vraagstelling over gevaar voor Groningen..
en Donner antwoordt daarop..

Nou ja ik geef toe dat het geen genuanceerde berichtgeving is.
we verschillen van mening. soit.
:fplet:

sjaen
28-09-05, 00:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dus aanslagen van moslims zijn in geheel Nederland te verwachten= terroristen zijn moslims.

Ik heb ook nergens ''alle'' geschreven, dat wil jij lezen.

Kortom allochtonen en moslims zijn terroristen.

Ik denk dat Donner moslims en allochtonen tekort doet door eenzijdig terrorisme in Nederland in verband te brengen met allochtonen en moslims.

Hij rept geen woord over de vele brandbommen en dergelijke gericht tegen moslims.

Hoeveel terreuraanslagen van moslims zijn er ookal weer in Nederland geweest?

Diagnose: Cerebraal Anorexia

http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/g020.gif

tribia
28-09-05, 02:44
Ik schaar me achter meneer schaap, zelfs ik, als simpel simpel ziel zijnde, lees dat moslims in verband met terroristen worden gebracht in deze context. Mariah en cherry bo; in hoeverre verschillen wij in perceptie? vraag ik mij af.

MaRiaH
28-09-05, 10:42
Geplaatst door tribia
Ik schaar me achter meneer schaap, zelfs ik, als simpel simpel ziel zijnde, lees dat moslims in verband met terroristen worden gebracht in deze context. Mariah en cherry bo; in hoeverre verschillen wij in perceptie? vraag ik mij af.

ja er wordt geschreven over moslim-terroristen.

maar er staat nergens dat alle moslims terroristen zijn..etc.

en nou wil ik niet lullig doen, maar je kan toch niet ontkennen dat er een actuele dreiging is van moslim-terroristen.

Zwarte Schaap
28-09-05, 10:48
Geplaatst door MaRiaH
ja er wordt geschreven over moslim-terroristen.

maar er staat nergens dat alle moslims terroristen zijn..etc.

en nou wil ik niet lullig doen, maar je kan toch niet ontkennen dat er een actuele dreiging is van moslim-terroristen.

Voor de zoveelste keer: Ik heb nergens alle moslims geschreven.

Als je lang genoeg doorzeurt over moslims en terrorisme dreigingen dan kun je niets anders dan concluderen dat moslims de terroristen zijn in Nederland.

In de praktijk is er maar 1 persoon die dag en nacht moslims beledigde en hun geloof bepist door een gefrustreerde individu omgelegd.

De grootste terreurdreiging zijn de brandbommen op islamitische basisscholen en moskeen, kijk maar naar de paktijk.

Kun jij ons de actuele dreiging van moslims bewijzen?

MaRiaH
28-09-05, 11:02
Geplaatst door Zwarte Schaap
Kun jij ons de actuele dreiging van moslims bewijzen?

Nee, die is er ook niet.
en dat staat er ook niet.. :cheefbek:

TonH
28-09-05, 11:05
Dat Noord-Nederland maar weinig moslims telt, biedt volgens de minister ook geen enkele waarborg. ,,De ervaring tot nu toe leert dat het risico niet of nauwelijks samenhangt met de concentratie van bepaalde groepen allochtonen. Juist omdat ik constateer dat een belangrijk risico afkomstig is van binnenlandse groepen die radicaliseren.''

Ik kan dit toch ECHT niet anders lezen dan wat ZS in z'n titel zegt.

freya
28-09-05, 11:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
Donner: terroristen kijken verder dan Randstad

GRONINGEN (ANP) - Als Nederland het doelwit wordt van een terroristische aanslag, loopt niet alleen de Randstad gevaar. Dat stelt minister Piet Hein Donner van Justitie dinsdag in een interview met het Dagblad van het Noorden. Andere delen van Nederland moeten even goed op hun hoede zijn. ,,Per definitie zijn de risico's het grootst waar de weerstand het minst is'', stelt Donner in het vraaggesprek. ,,Natuurlijk heeft iedereen het over Amsterdam, ook in het buitenland, maar ik vraag me af of die deskundigen altijd wel weten waar de stadsgrens van Amsterdam ligt.''

Dat Noord-Nederland maar weinig moslims telt, biedt volgens de minister ook geen enkele waarborg. ,,De ervaring tot nu toe leert dat het risico niet of nauwelijks samenhangt met de concentratie van bepaalde groepen allochtonen. Juist omdat ik constateer dat een belangrijk risico afkomstig is van binnenlandse groepen die radicaliseren.''

De leden van de Hofstadgroep zijn volgens Donner goed ingeburgerd. ,,Aan de ene kant zou ik tegen de mensen buiten de Randstad willen zeggen dat ze het niet als een ver-van-mijn-bed-show moeten beschouwen. Anderzijds herhaal ik ook dat we niet allemaal in de stress moeten schieten.''


Bron: AD/Rotterdams Dagblad 27/09/05

Boodschap van dit bericht: Boertjes van buuten, hou die paar moslims die daar bij jullie wonen goed in de gaten. Juist de minst opvallende zijn het gevaarlijkst leert de ervaring, dus pas op! :student:

:moe:

Kan er echt niks anders van maken

:moe:

MaRiaH
28-09-05, 11:11
Geplaatst door TonH
Dat Noord-Nederland maar weinig moslims telt, biedt volgens de minister ook geen enkele waarborg. ,,De ervaring tot nu toe leert dat het risico niet of nauwelijks samenhangt met de concentratie van bepaalde groepen allochtonen. Juist omdat ik constateer dat een belangrijk risico afkomstig is van binnenlandse groepen die radicaliseren.''

Ik kan dit toch ECHT niet anders lezen dan wat ZS in z'n titel zegt.

dat is de interpretatie van de interviewer.

Donner zegt dat: een belangrijk risico afkomstig is van binnenlandse groepen die radicaliseren.

= groepen moslim die radicaliseren zijn een bedreiging (en mogelijke terroristen)
en hij zegt niet : Moslims en allochtonen zijn terroristen in Nederland.

sjaen
28-09-05, 11:15
Geplaatst door Zwarte Schaap


Kun jij ons de actuele dreiging van moslims bewijzen?


Wij laten onze kinderen niet hun Sinterklaas afnemen !


:ego:

freya
28-09-05, 11:16
Geplaatst door MaRiaH
dat is de interpretatie van de interviewer.

Donner zegt dat: een belangrijk risico afkomstig is van binnenlandse groepen die radicaliseren.

= groepen moslim die radicaliseren zijn een bedreiging (en mogelijke terroristen)
en hij zegt niet : Moslims en allochtonen zijn terroristen in Nederland.

En hij zegt vooral ook niet:

Let op het radicaliseren van Lonsdale jongeren, zodat er niet weer een (terroristische) aanslag op een islamitisch gebouw wordt gepleegd.


Sorry Mariah, maar integendeel tot wat jij over jezelf beweert vind ik jou verre van neutraal in je oordelen.
Je zit hier vooral moslims die de vinger op zere plekken leggen (soms wat ongelukkig geformuleerd, dat geeft ik toe) de les te lezen.

MaRiaH
28-09-05, 11:24
Geplaatst door freya
En hij zegt vooral ook niet:

Let op het radicaliseren van Lonsdale jongeren, zodat er niet weer een (terroristische) aanslag op een islamitisch gebouw wordt gepleegd.


Sorry Mariah, maar integendeel tot wat jij over jezelf beweert vind ik jou verre van neutraal in je oordelen.
Je zit hier vooral moslims die de vinger op zere plekken leggen (soms wat ongelukkig geformuleerd, dat geeft ik toe) de les te lezen.

Dank je wel.. freya
het is maar net met welke bril je leest.

Ik vind namelijk dat de meeste berichtgeving zeer gekleurd is en die bangmakerij vind ik walgelijk.
Maar ik lees het hier niet in.

verschil in interpretatie en zeker in referentiekader.
Ik voel me nu eenmaal niet zo snel gediscrimineerd of in de hoek gezet.

Voelde jij je gediscriminieerd omdat vrouwen minder goed kunnen inparkeren?
Ik las enkele reacties van meiden die het toch anders interpreteerde..
ik bedoel maar.. verveeld

Arvid
28-09-05, 11:27
Fearmongering for total control.

freya
28-09-05, 11:27
Geplaatst door MaRiaH
Voelde jij je gediscriminieerd omdat vrouwen minder goed kunnen inparkeren?


Mijn ringvinger is een stuk langer dan mijn wijsvinger :ego:

MaRiaH
28-09-05, 11:29
Geplaatst door freya
Mijn ringvinger is een stuk langer dan mijn wijsvinger :ego:

Mijn is korter..
en ik kan TOCH heel goed inparkeren... :verrassin

_h4T3D_sE7eN
28-09-05, 11:29
Geplaatst door MaRiaH
en hij zegt niet : Moslims en allochtonen zijn terroristen in Nederland.

Dat hoeft ie ook niet met die woorden te zeggen om dat alsnog duidelijk zo te bedoelen, naïeve muts. :hihi:

Hij speelt het heel slim en komt genuanceerd over maar zegt wel degelijk wat er in de titel staat.

MaRiaH
28-09-05, 11:31
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Dat hoeft ie ook niet met die woorden te zeggen om dat alsnog duidelijk zo te bedoelen, naïeve muts. :hihi:

Hij speelt het heel slim en komt genuanceerd over maar zegt wel degelijk wat er in de titel staat.

we kunnen er lang en breed over lullen..
maar tis meer een taalkundige uitleg dan dat ik me aangesproken voel..

Ik moet hier net zo om lachen als om degenen die in die spot van Sire gelijk discriminatie zagen.. :haha:

_h4T3D_sE7eN
28-09-05, 11:33
Geplaatst door MaRiaH
we kunnen er lang en breed over lullen..
maar tis meer een taalkundige uitleg dan dat ik me aangesproken voel..

Ik moet hier net zo om lachen als om degenen die in die spot van Sire gelijk discriminatie zagen.. :haha:

Jij zou het niet redden in Den Haag. :hihi:

MaRiaH
28-09-05, 11:41
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Jij zou het niet redden in Den Haag. :hihi:

ik heb geen politieke ambities.

_h4T3D_sE7eN
28-09-05, 11:42
Geplaatst door MaRiaH
ik heb geen politieke ambities.

Zeker na het lezen van deze topic. :hihi:

MaRiaH
28-09-05, 11:45
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Zeker na het lezen van deze topic. :hihi:

dit topic! :knipoog:

neuh, nooit gehad..
ik zeg altijd wat ik denk, soms is dat links soms is dat rechts..
dat past nergens bij.. en is niet erg politiek he?

magden_david
28-09-05, 11:47
what a load of crap weer zeg.......

donner stelt wellicht dat terreur te verwachten is uit allochtone hoek, en niet gek madrid, london, 9/11, theo vang gogh kwamen allemaal uit allochtone hoek, maar stelt nergens dat ENKEL allochtonen voor terreur zorgen. Hij stelt tevens NERGENS dat elke allochtoon een terrorist is.
uit zijn uitspraken kan men enkel concluderen, met recht, dat enkele allochtonen terrorist zijn. net zoals enkele allochtonen mohammed heten of it-er zijn.

Voor mensen die klagen dat elke kritiek op israel als antisemitisme wordt bestempelt zitten jullie wel heel erg te zeiken.

TonH
28-09-05, 11:48
Geplaatst door MaRiaH
dat is de interpretatie van de interviewer.

Donner zegt dat: een belangrijk risico afkomstig is van binnenlandse groepen die radicaliseren.

= groepen moslim die radicaliseren zijn een bedreiging (en mogelijke terroristen)
en hij zegt niet : Moslims en allochtonen zijn terroristen in Nederland.

Deze 'interviews' worden allemaal ter goedkeuring voorgelegd aan het ministerie. En wanneer het zo in de krant staat is er OF goedkeuring aan gegeven en dan staat er dus wat er staat. OF de journalist heeft er een potje van gemaakt en vraagt het ministerie om rectificatie...

Ik moet er dus vanuit gaan dat hier de bedoeling van de minister is weergegeven.

_h4T3D_sE7eN
28-09-05, 11:49
Geplaatst door MaRiaH
dit topic! :knipoog:

neuh, nooit gehad..
ik zeg altijd wat ik denk, soms is dat links soms is dat rechts..
dat past nergens bij.. en is niet erg politiek he?

Deze topic! ;)


Wederom, jij zou het niet redden in Den Haag. Al had je de ambities.


@ Maagdelijke David: hou je mond liever, hoor.

MaRiaH
28-09-05, 11:52
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Deze topic! ;)


Wederom, jij zou het niet redden in Den Haag. Al had je de ambities.


@ Maagdelijke David: hou je mond liever, hoor.

ik red het overal :D
ben van alle markten thuis.. :knipoog:

Arvid
28-09-05, 12:01
Geplaatst door magden_david
what a load of crap weer zeg.......

donner stelt wellicht dat terreur te verwachten is uit allochtone hoek, en niet gek madrid, london, 9/11, theo vang gogh kwamen allemaal uit allochtone hoek, maar stelt nergens dat ENKEL allochtonen voor terreur zorgen. Hij stelt tevens NERGENS dat elke allochtoon een terrorist is.
uit zijn uitspraken kan men enkel concluderen, met recht, dat enkele allochtonen terrorist zijn. net zoals enkele allochtonen mohammed heten of it-er zijn.

Voor mensen die klagen dat elke kritiek op israel als antisemitisme wordt bestempelt zitten jullie wel heel erg te zeiken.

Daar gaat het ook niet om...dit nieuwsbericht van Donner is puur en enkel bedoeld om ANGST te zaaien. Wat is het punt om te zeggen dat er wellicht misschien zou kunnen mogelijk perhaps kan zijn kans op een aanslag uit allochtone hoek? Dat heeft toch totaal geen nieuwswaarde?

freya
28-09-05, 12:03
Geplaatst door magden_david

Voor mensen die klagen dat elke kritiek op israel als antisemitisme wordt bestempelt zitten jullie wel heel erg te zeiken.


:lole: BINGO! :lole:


:argwaan: ik dacht al, wat mis ik toch de laatste tijd hier :vreemd:


:rolleyes:


:moe:

tribia
28-09-05, 12:54
david is ontmaagd. gaat elders zeiken sukkel!

magden_david
28-09-05, 15:40
Geplaatst door Arvid
Daar gaat het ook niet om...dit nieuwsbericht van Donner is puur en enkel bedoeld om ANGST te zaaien. Wat is het punt om te zeggen dat er wellicht misschien zou kunnen mogelijk perhaps kan zijn kans op een aanslag uit allochtone hoek? Dat heeft toch totaal geen nieuwswaarde?

omdat het zo voor de hand ligt is er inderdaad geen nieuwswaarde.
aan de inhoud van het artikel te merken gaat het donner erom om mensen buiten de randstad uit de illusie te halen dat het bijhen niet zou kunnen gebeuren. NIet meer niet minder. Is dat angst zaaien of gewoon een reele weerspiegeling van de mogelijkheden?
ja het kan zo zijn dat een of andere terrorist morgen een bom legt bij DSM in Sittard, niet de randstad dus. Is dat angst zaaien?
als we nooit dit soort scenario's mochten schetsen dan kunnen we elk rampenplan, elk anti-terrorisme plan wel overboord gooien, heel we kunnen zelfs elk anti-racisme plan overboord gooien want dat zaait angst.

Arvid
28-09-05, 18:36
Geplaatst door magden_david
... Is dat angst zaaien of gewoon een reele weerspiegeling van de mogelijkheden?....


Het eerste, puur angst zaaien.
Het is totaal geen reele weerspiegeling van de mogelijkheden.
De war on terror vind ik complete onzin maar goed meningen verschillen. Als politici op de angstfactor gaan inspelen moeten er al alarmbellen gaan rinkelen. Dictaturen zijn gestoeld op angst. Democratieen moeten gestoeld zijn op hoop.

N0bel
29-09-05, 00:40
Geplaatst door Zwarte Schaap

Kortom allochtonen en moslims zijn terroristen.



Nee. Want er wonen >100 nationaliteiten in Nederland, die dus allemaal allochtoon zijn.

Ik vraag me af of al die allochtonen er zo van gecharmeerd zijn, van jouw generalisaties. De moslims onder de allochtonen ook niet. De Marokkanen, tsja, ander verhaal. Maar schaar de moslims niet allemaal onder één kam.

Dus als er een aanslag komt, ga dan niet gillen over de allochtonen en niet eens over moslims. De bulk ervan wordt door Noord-Afrikanen gepleegd of geplot.

Zwarte Schaap
29-09-05, 01:07
Geplaatst door N0bel
Nee. Want er wonen >100 nationaliteiten in Nederland, die dus allemaal allochtoon zijn.

Ik vraag me af of al die allochtonen er zo van gecharmeerd zijn, van jouw generalisaties. De moslims onder de allochtonen ook niet. De Marokkanen, tsja, ander verhaal. Maar schaar de moslims niet allemaal onder één kam.

Dus als er een aanslag komt, ga dan niet gillen over de allochtonen en niet eens over moslims. De bulk ervan wordt door Noord-Afrikanen gepleegd of geplot.

Aanvullende kop: Marokkanen en Noord-Afrikanen zijn de terroristen.

assassijn
29-09-05, 09:07
Ik lees toch echt dit;


Dat Noord-Nederland maar weinig moslims telt, biedt volgens de minister ook geen enkele waarborg. ,,De ervaring tot nu toe leert dat het risico niet of nauwelijks samenhangt met de concentratie van bepaalde groepen allochtonen.

Dat Noord-Nederland maar weinig moslims telt, biedt volgens de minister ook geen enkele waarborg
Zie: Ook al woont er maar 1 moslim in Noord-Nederland, ik zou maar niet met een gerust hart gaan slapen. Ze zijn niet te vertrouwen.




De ervaring tot nu toe leert dat het risico niet of nauwelijks samenhangt met de concentratie van bepaalde groepen allochtonen
Zie: bepaalde groepen allochtonen---> islamitische allochtonen.
Of er nu 1 of 10 in je buurt wonen, dat zegt helemaal niets. Het blijven gasten die niet te vertrouwen zijn.





De leden van de Hofstadgroep zijn volgens Donner goed ingeburgerd. ,,Aan de ene kant zou ik tegen de mensen buiten de Randstad willen zeggen dat ze het niet als een ver-van-mijn-bed-show moeten beschouwen. Anderzijds herhaal ik ook dat we niet allemaal in de stress moeten schieten.''

Zie: Of ze nu niet geintegreerd zijn, of perfect de taal spreken, studeren, werken en zich "normaal" kleden", je kan je gewoon niet vertrouwen.
Denk niet dat je rustig kan gaan slapen met die goed geintegreerde moslim als buurman. Anderzijds herhaal ik dat je niet bang moet worden en in de stress moet schieten .

wytze
29-09-05, 11:01
Geplaatst door assassijn
Ik lees toch echt dit;



Dat Noord-Nederland maar weinig moslims telt, biedt volgens de minister ook geen enkele waarborg
Zie: Ook al woont er maar 1 moslim in Noord-Nederland, ik zou maar niet met een gerust hart gaan slapen. Ze zijn niet te vertrouwen.


De ervaring tot nu toe leert dat het risico niet of nauwelijks samenhangt met de concentratie van bepaalde groepen allochtonen
Zie: bepaalde groepen allochtonen---> islamitische allochtonen.
Of er nu 1 of 10 in je buurt wonen, dat zegt helemaal niets. Het blijven gasten die niet te vertrouwen zijn.


Zie: Of ze nu niet geintegreerd zijn, of perfect de taal spreken, studeren, werken en zich "normaal" kleden", je kan je gewoon niet vertrouwen.
Denk niet dat je rustig kan gaan slapen met die goed geintegreerde moslim als buurman. Anderzijds herhaal ik dat je niet bang moet worden en in de stress moet schieten .



en zo is t! En dat de nazi-zoon van je buurman net een bom heeft gelegd bij de plaatselijke joodse bakker, DAAR hoef je nou
niet bang voor te zijn. Da's gewoon uit sensatiezucht. Dus daar hoeven wij van Justitie niet veel aan te doen.

Zwarte Schaap
29-09-05, 11:26
Geplaatst door Zwarte Schaap
Donner: terroristen kijken verder dan Randstad

GRONINGEN (ANP) - Als Nederland het doelwit wordt van een terroristische aanslag, loopt niet alleen de Randstad gevaar. Dat stelt minister Piet Hein Donner van Justitie dinsdag in een interview met het Dagblad van het Noorden. Andere delen van Nederland moeten even goed op hun hoede zijn. ,,Per definitie zijn de risico's het grootst waar de weerstand het minst is'', stelt Donner in het vraaggesprek. ,,Natuurlijk heeft iedereen het over Amsterdam, ook in het buitenland, maar ik vraag me af of die deskundigen altijd wel weten waar de stadsgrens van Amsterdam ligt.''

Dat Noord-Nederland maar weinig moslims telt, biedt volgens de minister ook geen enkele waarborg. ,,De ervaring tot nu toe leert dat het risico niet of nauwelijks samenhangt met de concentratie van bepaalde groepen allochtonen. Juist omdat ik constateer dat een belangrijk risico afkomstig is van binnenlandse groepen die radicaliseren.''

De leden van de Hofstadgroep zijn volgens Donner goed ingeburgerd. ,,Aan de ene kant zou ik tegen de mensen buiten de Randstad willen zeggen dat ze het niet als een ver-van-mijn-bed-show moeten beschouwen. Anderzijds herhaal ik ook dat we niet allemaal in de stress moeten schieten.''


Bron: AD/Rotterdams Dagblad 27/09/05


Duitse politie pakt tientallen moslims op

WIESBADEN - De Duitse politie heeft bij een klopjacht op moslims die illegaal in Duitsland verblijven of anderszins de wet overtreden, 38 personen opgepakt.

Dat is woensdag bekendgemaakt. De politie zei dat zich onder de arrestanten geen verdachten van terrorisme bevinden. De Hessische minister van Binnenlandse Zaken, Volker Bouffier, sprak van „preventieve bestrijding van criminele islamitische structuren.”

Bij de razzia in Frankfurt en andere plaatsen in de deelstaat Hessen werden ongeveer 500 manschappen ingezet. Zij vielen ontmoetingsplaatsen binnen zoals internetcafés en telefoonwinkels.

Drieëndertig mensen werden aangehouden omdat zij geen verblijfsvergunning bleken te hebben. Twee worden verdacht van heling en één persoon zou documenten hebben vervalst. Andere arrestanten worden verdacht van overtreding van drugswetten of verkeersregels.

De politie controleerde in totaal 1260 personen.


Bron: Reformatorisch Dagblad 29/09/05


illegalen....: 33
heling.......: 2
vervalsing.: 1
drugs/verkeersregels: 2
terrorisme.: 0
____________________
Totaal.......: 38
Totaal controle: 1260

Totaal aantal opgepakte verdachten is om precies te zijn 3,015 % van het totaal aantal gericht gecontroleerde aantal moslims. Als we de illegalen er af trekken is het nog maar 0,396 % dat verdacht werd van criminele activiteiten (dan heb ik overtredingen van verkeersregels ook als crimineel bestempeld).

Komt errop neer dat met een inzet van minimaal 500 politieagenten maximaal 4 moslims uiteindelijk daadwerkelijk verdacht konden worden van strafbare feiten.

Zou ook graag de cijfers willen hebben van gerichte controles op autochtonen. Wie weet is dit nog maar een oefening.

kaassieforreal
29-09-05, 16:20
Tsja Schaap,

of je kritiek op Donner nou terecht is of niet, om de feiten kan jij in ieder geval niet heen. Het feit is dat het internationale terrorisme van de afgelopen vijf jaar gedomineerd wordt door Moslims.

Dat zulke constateringen tussen jouw oortjes je "Racisme"-reactie triggeren boeit me niet zo. Nee waar ik me om kan blijven bescheuren is die compleet uit verhouding zijnde gevoelens van rechtvaardigheid van je. Over een uitspraak van Donner kan je een nacht lang polemische spasmen produceren maar ik hoor je vrijwel nooit op een dergelijke manier kritiek geven op het zooitje schurken dat de Islam als vehikel gebruikt voor hun mens- en wereldvijandige vieze klusjes. Sterker nog, als je gevoelens over de stigmatisering van Moslims nou ook echt oprecht waren zou je juist het eerst over deze groep je krachttermen in overtreffende trap moeten uitstorten (of wou je beweren dat dit zooitje klojo's het er voor Moslims makkelijker op heeft gemaakt?). Maar zoals ik al zei, het blijft richting die groepen met je veroordelingen opvallend stil.

Donner is een bestuurder met een maar matige kwaliteit maar zijn oproep tot waakzaamheid en vooral het doorbreken van "dat gebeurt hier toch niet" gedachtes getuigen van realiteitsbesef, in feite vraagt ie niet om je Islamtische buren maar gelijk als verdachte aan te geven bij de politie maar zonder aanziens des persoons op verdachte zaken adequaat te reageren. Sterker nog, Donner zegt gewoon letterlijk:"De ervaring tot nu toe leert dat het risico niet of nauwelijks samenhangt met de concentratie van bepaalde groepen allochtonen". Oftewel, de aanwezigheid van allochten, desnoods Moslims, zegt niets over potentieel terrorisme gevaar, PUNT.
Wat zet jij daar tegenover? Je put je uit in pogingen van Donner een Moslimhater te maken en je realiteitsbesef reikt niet verder dan je standaard stigmatiseringsklacht en het er op wijzen dat er massa's Nederlanders aanslagen plegen op Mosliminstanties. Weet je, ik zou het een prettig idee vinden als je net zo enthousiast de politieagent zou uithangen als het gaat om types die vanuit een dogmatische verknipte ideologie de verkeerde plannen hebben met deze samenleving. Voordat je de vereleiding van een woordspelletje niet kan weerstaan: Daar bedoel ik inderdaad radicale Moslimterreur mee. Dan doe je toch nog gewoon wat Donner van je vraagt. Is het in je buurt helemaal netjes en OK: Goed niet verder ouwehoeren dan, je hoeft je niet aangesproken te voelen.