PDA

Bekijk Volledige Versie : Als je eten niet lekker vind, zeg jij dat dan?



freya
28-09-05, 19:46
FF checken hoe gestoord ik ben :strik:


Alleen als ik iets misselijkmakend vies vind, zeg ik dat ik het niet lust.

Maar als anderen voor mij gekookt hebben dan eet ik gewoon alles, zonder commentaar, ook al is het niet echt lekker of heb ik er helemaal geen trek in.

Dit dus in tegendeel tot een vriendin van me.

Hoe doen jullie dat?

~Panthera~
28-09-05, 19:51
Sorry, maar als ik het niet te vreten vind, dan zeg ik dat.

Wel op een aardige manier, natuurlijk. :D

Joesoef
28-09-05, 19:53
Tja, ligt er aan wie en waar. Er zijn situaties waarbij ik niets zou zeggen maar ook dat ik geen blad voor mijn mond neem.

In een restaurant zeg ik het gewoon. Heb wels eens een verontwaardigde kok aan mijn tafel gehad. "als je het beter kan dan ga jij er toch staan" Om vervolgens mij stoel naar achteren te schuiven en aanstalte te maken....

Tja. Van wie je houd wil je niet kwetsen, maar niet vertellen wat je vind dat kan een ander ook kwetsen.

freya
28-09-05, 19:57
Geplaatst door Joesoef
Tja, ligt er aan wie en waar. Er zijn situaties waarbij ik niets zou zeggen maar ook dat ik geen blad voor mijn mond neem.

In een restaurant zeg ik het gewoon. Heb wels eens een verontwaardigde kok aan mijn tafel gehad. "als je het beter kan dan ga jij er toch staan" Om vervolgens mij stoel naar achteren te schuiven en aanstalte te maken....

Tja. Van wie je houd wil je niet kwetsen, maar niet vertellen wat je vind dat kan een ander ook kwetsen.

Ik heb het niet over restaurants, daar kan je gewoon eisen dat het eten goed is en bovendien zelf uitkiezen wat je wilt eten.

Het gaat mij om etentjes bij vrienden thuis. Dan ga ik niet over vanalle szitten zeuren dus. voorbeeld: ik zou nooit uit mijzelf gorgonzola kopen en eten, maar als vrienden dat in het eten verwerkt hebben, dan zal ik het gewoon opeten. (maar niet dubbel opscheppen)

Joesoef
28-09-05, 20:00
Geplaatst door freya
Ik heb het niet over restaurants, daar kan je gewoon eisen dat het eten goed is en bovendien zelf uitkiezen wat je wilt eten.

Het gaat mij om etentjes bij vrienden thuis. Dan ga ik niet over vanalle szitten zeuren dus. voorbeeld: ik zou nooit uit mijzelf gorgonzola kopen en eten, maar als vrienden dat in het eten verwerkt hebben, dan zal ik het gewoon opeten. (maar niet dubbel opscheppen)


Vandaar ook....
Tja, ligt er aan wie en waar. Er zijn situaties waarbij ik niets zou zeggen maar ook dat ik geen blad voor mijn mond neem.

Tja. Van wie je houd wil je niet kwetsen, maar niet vertellen wat je vind dat kan een ander ook kwetsen.

freya
28-09-05, 20:04
Geplaatst door Joesoef
Vandaar ook....
Tja, ligt er aan wie en waar. Er zijn situaties waarbij ik niets zou zeggen maar ook dat ik geen blad voor mijn mond neem.

Tja. Van wie je houd wil je niet kwetsen, maar niet vertellen wat je vind dat kan een ander ook kwetsen.

En hoe vind jij het zelf als er commentaar op jouw gegeven wordt, of als mensen het gewoon niet willen eten?

Joesoef
28-09-05, 20:13
Geplaatst door freya
En hoe vind jij het zelf als er commentaar op jouw gegeven wordt, of als mensen het gewoon niet willen eten?


Twee opties, ik vraag mn gasten altijd wat ze lekker vinden en wat absoluut niet. Daar houd ik dan rekening mee, vinden ze mn eten niet lekker dan kan dat maar dat komt dan niet omdat ik niet kan koken maar omdat ze geen smaak hebben. Als ik iets verprutst heb dan geef ik toe, lopen ze te zeuren dan is dat hun probleem.

freya
28-09-05, 20:32
Geplaatst door Joesoef
Twee opties, ik vraag mn gasten altijd wat ze lekker vinden en wat absoluut niet. Daar houd ik dan rekening mee, vinden ze mn eten niet lekker dan kan dat maar dat komt dan niet omdat ik niet kan koken maar omdat ze geen smaak hebben. Als ik iets verprutst heb dan geef ik toe, lopen ze te zeuren dan is dat hun probleem.

OK dat is het nu tijd om het 'incident' waar ik op flipte te vertellen.

Vriendin volgt streng dieet zonder melkproducten.
Ik pas mijn recept voor champignonsoep volledig aan ga er speciaal op uit om sojaroom te kopen enz. ( andere gerechten ook aangepast, geen zure room door de salade maar olijfolie, waarmee ik m verpest heb :( )

Heeft ze geen trek in soep, ze heeft liever iets stevigs zoals de quiche van iemand anders waar ze de kaaskorst van af moet schrapen.

Ben ik gek, dat ik dan de pest in krijg?

Joesoef
28-09-05, 20:39
Geplaatst door freya
OK dat is het nu tijd om het 'incident' waar ik op flipte te vertellen.

Vriendin volgt streng dieet zonder melkproducten.
Ik pas mijn recept voor champignonsoep volledig aan ga er speciaal op uit om sojaroom te kopen enz. ( andere gerechten ook aangepast, geen zure room door de salade maar olijfolie, waarmee ik m verpest heb :( )

Heeft ze geen trek in soep, ze heeft liever iets stevigs zoals de quiche van iemand anders waar ze de kaaskorst van af moet schrapen.

Ben ik gek, dat ik dan de pest in krijg?


Nee, daar mag je best wat van zeggen.

Maar sojaroom, is dat te eten? Miskien dat ze iets had van o jechhh van die vieze sojaroom.

Ene salade met zure room, wat was dat voor een salade?

~Panthera~
28-09-05, 20:42
Geplaatst door freya
OK dat is het nu tijd om het 'incident' waar ik op flipte te vertellen.

Vriendin volgt streng dieet zonder melkproducten.
Ik pas mijn recept voor champignonsoep volledig aan ga er speciaal op uit om sojaroom te kopen enz. ( andere gerechten ook aangepast, geen zure room door de salade maar olijfolie, waarmee ik m verpest heb :( )

Heeft ze geen trek in soep, ze heeft liever iets stevigs zoals de quiche van iemand anders waar ze de kaaskorst van af moet schrapen.

Ben ik gek, dat ik dan de pest in krijg?


Nee, ik had er ook de pest in gekregen.

Maar ja, ik zeg alles wat er in me op komt :D dus dat zal dan wel iets geweest zijn als: Jij bent ook een lekkere trut zeg, ga ik speciaal voor jou naar de winkel, moet je het niet. :moe:
Volgende keer kook je zelf maar, doei. :D

Maar mijn beste vriendin en ik kennen elkaar al 32 jaar, dus kunnen we dat zeggen. :hihi:
Anderen voelen zich meteen beledigd.

freya
28-09-05, 20:51
Geplaatst door Joesoef
Nee, daar mag je best wat van zeggen.

OK


Maar sojaroom, is dat te eten? Miskien dat ze iets had van o jechhh van die vieze sojaroom.

Sojamelk is niet te zuipen, maar met sojaroom is geen verschil te merken, als het ergens doorheen zit, met gewone room.

Die soep was heerlijk :ego: Men heeft de pan zitten uitschrapen :hihi:



Ene salade met zure room, wat was dat voor een salade?

Iets met aardappels en pompoen en dat had echt iets romigs nodig :cheefbek:

freya
28-09-05, 20:54
Geplaatst door ~Panthera~
Nee, ik had er ook de pest in gekregen.


:strik:


Maar ja, ik zeg alles wat er in me op komt :D dus dat zal dan wel iets geweest zijn als: Jij bent ook een lekkere trut zeg, ga ik speciaal voor jou naar de winkel, moet je het niet. :moe:
Volgende keer kook je zelf maar, doei. :D

We hebben nu afgesproken dat ik een volgende keer idd zoiets zal zeggen :hihi:

~Panthera~
28-09-05, 21:06
Geplaatst door freya
:strik:



We hebben nu afgesproken dat ik een volgende keer idd zoiets zal zeggen :hihi:


:haha: :duim:

Kunnen er ook geen misverstanden meer ontstaan. :stout:

Joesoef
28-09-05, 22:00
Geplaatst door freya
Iets met aardappels en pompoen en dat had echt iets romigs nodig :cheefbek:


Koud? Zure room met pompoen, :verward:

Oeroeboeroe
29-09-05, 00:16
Geplaatst door freya
FF checken hoe gestoord ik ben :strik:Alleen als ik iets misselijkmakend vies vind, zeg ik dat ik het niet lust. Maar als anderen voor mij gekookt hebben dan eet ik gewoon alles, zonder commentaar, ook al is het niet echt lekker of heb ik er helemaal geen trek in. Dit dus in tegendeel tot een vriendin van me. Hoe doen jullie dat?

:boer: Ik vond in 1978 voor het laatst iets niet lekker.

TonH
29-09-05, 01:22
Geplaatst door freya
Iets met aardappels en pompoen en dat had echt iets romigs nodig :cheefbek:

En dan verpest olijfolie het? Meid hoe krijg je het voor elkaar... :verward:

M@riska
29-09-05, 08:11
Ik heb pasgeleden bastilla bij iemand gegeten.Kon er wel van kokhalzen.Maar at het toch op.Die vrouw had zo haar best voor me gedaan dat ik niet kon zeggen hoe walgelijk ik het vond.
Ik zal niet snel zeggen dat ik het niet lust.

freya
29-09-05, 08:21
Geplaatst door M@riska
.Die vrouw had zo haar best voor me gedaan dat ik niet kon zeggen hoe walgelijk ik het vond.


precies dat bedoel ik nou.

freya
29-09-05, 08:24
En Joesoef en Tonh mogen gewoon nooit bij me komen eten als ze op voorhand al beginnen te zeiken, zonder ook maar iets geproefd te hebben :motorzaag

Goodnight
29-09-05, 08:55
Geplaatst door freya
FF checken hoe gestoord ik ben :strik:


Alleen als ik iets misselijkmakend vies vind, zeg ik dat ik het niet lust.

Maar als anderen voor mij gekookt hebben dan eet ik gewoon alles, zonder commentaar, ook al is het niet echt lekker of heb ik er helemaal geen trek in.

Dit dus in tegendeel tot een vriendin van me.

Hoe doen jullie dat?

Mestal zeg ik dat ik al gegeten heb en dus geen trek.
Of dat ik mij niet lekker voel en geen honger heb.

Maar ik zal nooit zeggen dat ik het eten niet lekker vind.

TonH
29-09-05, 12:25
Geplaatst door freya
En Joesoef en Tonh mogen gewoon nooit bij me komen eten als ze op voorhand al beginnen te zeiken, zonder ook maar iets geproefd te hebben :motorzaag

Ik denk dat jij daaraan meer mist... :ego:


En ik vraag me alleen af hoe je het technisch voor elkaar gekregen hebt om die salade met aardappelen verknoeid te krijgen DOOR olijfolie... Er is geen salade zonder olijfolie die uberhaupt te eten is... :verward:

freya
29-09-05, 12:32
Geplaatst door TonH
Ik denk dat jij daaraan meer mist... :ego:



:fpuh: :ego:


En ik vraag me alleen af hoe je het technisch voor elkaar gekregen hebt om die salade met aardappelen verknoeid te krijgen DOOR olijfolie... Er is geen salade zonder olijfolie die uberhaupt te eten is... :verward:

Wat een beperkt culinair wereldbeeld heb jij zeg :ego:

Ik bedoelde bij de weg dat het door het weglaten van de zure room verpest werd. Die olijfolie was bijzaak :duivels:

TonH
29-09-05, 12:35
Geplaatst door freya
:fpuh: :ego:

http://img378.imageshack.us/img378/7830/ego13jp.gif


Wat een beperkt cullinair wereldbeeld heb jij zeg :ego:

Ik bedoelde bij de weg dat het door het weglaten van de zure room verpest werd. Die olijfolie was bijzaak :duivels:

Je mocht willen dat je mijn wereldbeeld had...

http://img378.imageshack.us/img378/7830/ego13jp.gif




...en olijfolie is NOOIT een bijzaak. :duivels:

Wide-O
29-09-05, 12:37
Geplaatst door TonH
Er is geen salade zonder olijfolie die uberhaupt te eten is... :verward:

Ik dacht toch aan vruchtensalade :rood:

TonH
29-09-05, 12:39
Geplaatst door Wide-O
Ik dacht toch aan vruchtensalade :rood:

Zelfs DAN...

http://img378.imageshack.us/img378/7830/ego13jp.gif

































Ok, ik laat me wat meeslepen in m'n enthousiasme... :nerveus:

freya
29-09-05, 12:40
Geplaatst door Wide-O
Ik dacht toch aan vruchtensalade :rood:

Dat zullen ze wel niet eten in Griekenland :hihi:


Net als pompoen, vermoed ik naar aanleiding van dit topic :hihi:

@ TonH :zwaai: :p

TonH
29-09-05, 12:45
Geplaatst door freya
Dat zullen ze wel niet eten in Griekenland :hihi:


Net als pompoen, vermoed ik naar aanleiding van dit topic :hihi:

@ TonH :zwaai: :p

In Griekenland wordt alles gegeten... Zelfs SPRUITEN... :D

:zwaai:

MaRiaH
29-09-05, 14:03
hmm olijfolie...

wel extra vergine he? :corcky:


ontopic: ik zal niet snel zeggen dat ik het eten niet lekker vind.
Als ik iets echt echt niet lust (zoals ananas en slagroom) dan zeg ik het wel..

dat kunenn mensen ook nog wel waarderen.. krijg je gewoon ijs zonder slagroom, soit..
:)

TonH
29-09-05, 14:12
Geplaatst door MaRiaH
hmm olijfolie...

wel extra vergine he? :corcky:

Yep... Voor het koken en bakken gerust een goedkoper soort. Een Spaanse of zo... Ik gebruik dan ook extra vergine omdat ik daarmee ben opgevoed. Zou niet eens weten of Italiaanse en Griekse olijfolie anders dan extra vergine te krijgen is.

Voor salades heb ik altijd Grieks en dan vaak van rond Sparta... Italiaanse is ook wel lekker. Het gaat me om de smaak en niet de prijs. Goede Griekse is wat zuurder en dat vind IK lekker.

Prijs doet er niet toe: liever een lekkere die goedkoop is.

wytze
29-09-05, 14:13
ik eet nooit bij anderen en nodig ook nooit iemand bij mij uit. probleem opgelost. :o

freya
29-09-05, 15:34
Geplaatst door wytze
ik eet nooit bij anderen en nodig ook nooit iemand bij mij uit. probleem opgelost. :o

Noem je dat een oplossing? :verward:

freya
29-09-05, 15:39
Geplaatst door MaRiaH
hmm olijfolie...

wel extra vergine he? :corcky:


Wat denk je wel van me?! :ego:

(ik bak soms wel in mindere kwaliteit, maar als er weing kruiden doorheen gaan kies ik toch ook dan voor lekkerder olie)

Maar ik haal het wel gewoon in de supermarkt, de fijnproeverij van TonH kan mijn portemonee niet verwerken :(

wytze
29-09-05, 15:41
Geplaatst door freya
Noem je dat een oplossing? :verward:



is DE oplossing. :roker:

freya
29-09-05, 15:45
Geplaatst door wytze
is DE oplossing. :roker:

Gezellig :rolleyes:

wytze
29-09-05, 15:47
Geplaatst door freya
Gezellig :rolleyes:



ja. kijk. ik wou eerst zeggen: ik zeg altijd dat ik net veganist ben geworden, maar dat zou bij die pompoen-aardappel salade niet werken.
dus dit leek me een beter alternatief. :boogjes:

freya
29-09-05, 15:54
Geplaatst door wytze
ja. kijk. ik wou eerst zeggen: ik zeg altijd dat ik net veganist ben geworden, maar dat zou bij die pompoen-aardappel salade niet werken.
dus dit leek me een beter alternatief. :boogjes:

Dat zou bij die hele maaltijd ( op 1 kaaskorst na, waar ik NIET verantwoordelijk voor was :ego: ) niet gewerkt hebben :ego:

Dus wat doe je dan? Bv: je zit aan dit veganistisch maal en je bent niet dol op champignons. Eet je toch een beetje of zeg je "dat lust ik niet' ?

Cherry Bo
29-09-05, 16:02
Geplaatst door TonH


http://img378.imageshack.us/img378/7830/ego13jp.gif



:haha: !

Cherry Bo
29-09-05, 16:06
Geplaatst door freya
OK dat is het nu tijd om het 'incident' waar ik op flipte te vertellen.

Vriendin volgt streng dieet zonder melkproducten.
Ik pas mijn recept voor champignonsoep volledig aan ga er speciaal op uit om sojaroom te kopen enz. ( andere gerechten ook aangepast, geen zure room door de salade maar olijfolie, waarmee ik m verpest heb :( )

Heeft ze geen trek in soep, ze heeft liever iets stevigs zoals de quiche van iemand anders waar ze de kaaskorst van af moet schrapen.

Ben ik gek, dat ik dan de pest in krijg?

Zou ik ook niet leuk vinden.
Misschien had ze niet door dat je d'r zoveel moeite voor gedaan had.

Maar ik vind dat ze je wel wat meer eer van je werk had mogen gunnen. :o

wytze
29-09-05, 16:06
Geplaatst door freya
Dat zou bij die hele maaltijd ( op 1 kaaskorst na, waar ik NIET verantwoordelijk voor was :ego: ) niet gewerkt hebben :ego:

Dus wat doe je dan? Bv: je zit aan dit veganistisch maal en je bent niet dol op champignons. Eet je toch een beetje of zeg je "dat lust ik niet' ?


als het geen paddo's zijn zeg ik : getverdegetver, champignons en flikker vervolgens het hele bord van tafel en sloop je hele huis. :stout:

~Panthera~
29-09-05, 16:13
Geplaatst door wytze
als het geen paddo's zijn zeg ik : getverdegetver, champignons en flikker vervolgens het hele bord van tafel en sloop je hele huis. :stout:


Dan heb je vast van te voren al paddo's gegeten, en zit je in een zware psychose. :hihi:

wytze
29-09-05, 16:24
Geplaatst door ~Panthera~
Dan heb je vast van te voren al paddo's gegeten, en zit je in een zware psychose. :hihi:



Hoezo? Is dat raar dan?

Van paddo's word je trouwens niet snel agressief hoor. :roken:

~Panthera~
29-09-05, 16:29
Geplaatst door wytze
Hoezo? Is dat raar dan?

Van paddo's word je trouwens niet snel agressief hoor. :roken:



Ehhh............. :confused:

"als het geen paddo's zijn zeg ik : getverdegetver, champignons en flikker vervolgens het hele bord van tafel en sloop je hele huis."


Niet agressief, zeg je ? :hihi:



Mental note *dont invite, your house is a gonner* :D

freya
29-09-05, 16:38
:wtf: Die Wietze laat ik denk ik maar niet eens binnen voor een kopje thee :zozo:

~Panthera~
29-09-05, 16:41
Geplaatst door freya
:wtf: Die Wietze laat ik denk ik maar niet eens binnen voor een kopje thee :zozo:



Of je laat hem de paddo's inleveren bij de voordeur. :hihi:

;)

wytze
29-09-05, 16:48
Geplaatst door ~Panthera~
Ehhh............. :confused:

"als het geen paddo's zijn zeg ik : getverdegetver, champignons en flikker vervolgens het hele bord van tafel en sloop je hele huis."


Niet agressief, zeg je ? :hihi:



Mental note *dont invite, your house is a gonner* :D


ok.ok. een beetje overdreven.


met een beetje mazzel beperk ik me tot de woonkamer.

maar dat komt NIET van de paddo's.


Het is de crack.

TonH
29-09-05, 17:40
Geplaatst door freya
Wat denk je wel van me?! :ego:

(ik bak soms wel in mindere kwaliteit, maar als er weing kruiden doorheen gaan kies ik toch ook dan voor lekkerder olie)

Maar ik haal het wel gewoon in de supermarkt, de fijnproeverij van TonH kan mijn portemonee niet verwerken :(

Om te bakken neem ik La Pedrisa. Spaanse olijfolie in plastic 1 liter fles bij de Coop voor een euro of 3. Die vind ik lekker genoeg voor het bakken en braden.

Die fijnproeverij klopt wel, maar ik gebruik de lekker olijfolie niet wanneer het heet moet worden, want dan verdwijnt die smaak toch. Alleen voor dressing of voor echte oliegerechten neem ik die 'dure'.

Ik neem altijd een paar liter mee uit Griekenland en wanneer ik hier ben koop ik een fles bij Romios op de Ceintuur bij het Sarphatipark. Liter zalige olie kost ruim 7 euro en daar doe je dan tijden mee... Wel eenmalig een euro erbij voor een statiegeldfles.

:fpetaf: