PDA

Bekijk Volledige Versie : sla je zus, red haar kuisheid



Pagina's : [1] 2

observer
29-09-05, 08:44
'Man moet niet-kuise vrouw corrigeren'

van onze redactie binnenland
DEN HAAG - De Marokkaanse jongensgroep Fast4ward en meidengroep Amana organiseerden gisteren een debat voor jongeren van 15 tot 25 jaar over de oorzaken en gevolgen van geweld in relaties.

,,Als een meisje klappen krijgt van haar broer is de kans in ieder geval kleiner dat ze ontspoort.'' Samira krijgt met deze uitspraak een stortvloed aan verontwaardigd commentaar over zich heen. Toch laat ze zich niet zo maar overstemmen: ,,Een meisje moet toch een beetje in toom worden gehouden? Natuurlijk is geweld niet goed te praten, maar soms is er misschien wel een reden voor een tik.''

Samira is een van de jonge deelnemers aan een debat over relationeel geweld in theater Concordia in Den Haag. De zaal is voornamelijk gevuld met allochtone meisjes die giechelen als het over mishandeling van mannen gaat. De meerderheid is het erover eens dat geweld moet worden voorkomen, totdat iemand vraagt wat een man moet doen als zijn vriendin een minirok aantrekt. ,,De moslimvrouw heeft de macht in handen, maar de man moet de controle behouden'', mompelt iemand als de discussie uit de hand loopt. Samira weet wel raad: ,,Een man moet zijn vrouw wel corrigeren als zij er niet kuis bij loopt.''

,,Ik weet wel waar het probleem ligt'', zegt Seher Akyol van de Welzijnsorganisatie Centrum Den Haag. ,,Bij de mannen natuurlijk. Vrouwen mogen er niet verleidelijk uitzien omdat de mannen zich anders gaan misdragen.'' Haar bijdrage wordt beantwoord met applaus en boze blikken. De meeste aanwezigen zijn het er uiteindelijk over eens dat er niks in de koran te vinden is dat het gebruik van geweld goedkeurt. De hulpverleners benadrukken dat autochtone jongeren net zo goed met relationeel geweld te maken hebben. ,,Er bestaat geen onderscheid tussen de verschillende culturen en religies. In elke laag van de bevolking worden meisjes door hun vriendjes onderdrukt, bedreigd, geslagen en verkracht'', legt Meilan Chung van de Haagse GGD uit.

Oplossingen kunnen de jongeren niet echt bedenken. Verder dan 'goed met elkaar praten' komen ze niet. Zorginstelling Parnassia, expertisecentrum TransAct, het Trimbosinstituut en de RIAGG Zwolle proberen de jongeren daarom verder te helpen. Tot januari loopt er een proefproject in de omgeving van Den Haag en Zwolle ter preventie van relationeel geweld onder jongeren. ' dat een man dat zegt, maar een vrouw

assassijn
29-09-05, 09:15
Vrouwen mogen er niet verleidelijk uitzien omdat de mannen zich anders gaan misdragen

Dit vind ik weer zo'n dooddoener die kant noch wal raakt.

Afrux
29-09-05, 09:29
Dit is wat we noemen een achterlijke vrouw. maar ja zo is ze opgevoed door haar achterlijke Amazigh vader...

assassijn
29-09-05, 09:33
Geplaatst door Afrux
Dit is wat we noemen een achterlijke vrouw. maar ja zo is ze opgevoed door haar achterlijke Amazigh vader...

Wat ben jij weer racistisch bezig zeg!
Haar vader is geen Amazigh, want anders zou ze dat soort dingen niet roepen.
Je ziet duidelijk dat dat het kind is van Pan-Zion-Arabieren.

Afrux
29-09-05, 09:37
Geplaatst door assassijn
Wat ben jij weer racistisch bezig zeg!
Haar vader is geen Amazigh, want anders zou ze dat soort dingen niet roepen.
Je ziet duidelijk dat dat het kind is van Pan-Zion-Arabieren.

Sorry brother maar ik weet 100% dat het wel zo is.

professor Otten heeft ooit gezegddat je aan het Nederlands van een marokkaan kunt horen waar hij vandaan komt...


terwijl in de rifgebergte de mensen normaal leven zijn sommige vader hier het slachtoffer van het achterlijke wahhabisme geworden, dat geimporteerd is door gevluchte imams en dankzij miljarden olie dollars via...

assassijn
29-09-05, 09:43
Geplaatst door Afrux
Sorry brother maar ik weet 100% dat het wel zo is.

professor Otten heeft ooit gezegddat je aan het Nederlands van een marokkaan kunt horen waar hij vandaan komt...


terwijl in de rifgebergte de mensen normaal leven zijn sommige vader hier het slachtoffer van het achterlijke wahhabisme geworden, dat geimporteerd is door gevluchte imams en dankzij miljarden olie dollars via...

Hoe dan ook, het is gewoon de schuld van de Wahhabistische-Pan-Zion-Arabieren.

freya
29-09-05, 10:03
Geplaatst door assassijn
Dit vind ik weer zo'n dooddoener die kant noch wal raakt.

Het is gewoon zo.


Omdat mannen er niet tegen kunnen om vrouwelijk schoon te zien, worden vrouwen geacht zich in tenten te verbergen.

Een andere reden is er echt niet.

contradictio
29-09-05, 10:13
Geplaatst door observer
dat een man dat zegt, maar een vrouw

Stockholm syndroom...

Even voor de duidelijkheid:

De Profeet vzmh heeft nooit een vrouw geslagen! ook al haalden ze wel eens het bloed onder zijn nagels vandaan

Cherry Bo
29-09-05, 10:21
Geplaatst door assassijn
Dit vind ik weer zo'n dooddoener die kant noch wal raakt.

Vat het niet persoonlijk op dan. :hihi:

Zwarte Schaap
29-09-05, 10:26
Veel Saoedische vrouwen slachtoffer huiselijk geweld

RIYAD (ANP/DPA) – Ruim 44 procent van de Saoedische vrouwen heeft weleens te maken gehad met huiselijk geweld. Dat blijkt uit onderzoek waarvan de resultaten bekend zijn gemaakt op een conferentie over dat thema in de stad Djeddah, meldde woensdag het dagblad Okaz.

Van de ondervraagde vrouwen zei 44,2 procent ooit te zijn mishandeld door een mannelijk familielid. 42,1 procent van de mannen gaf toe weleens een vrouwelijk familielid te hebben geslagen.

Vrouwen kunnen in het streng islamitische koninkrijk amper beslissingen nemen zonder toestemming van een man, meestal hun vader of echtgenoot. Vaak worden zij tegen hun zin uitgehuwelijkt aan veel oudere mannen, wat volgens sommige experts die deelnamen aan de conferentie in Jeddah, ook als mishandeling zou moeten gelden.

Bron: Reformatorisch Dagblad 28/09/05


(Pas op dit is ook een valstrik voor al te enthousiaste autochtonen)

Afrux
29-09-05, 10:27
Geplaatst door freya
Het is gewoon zo.


Omdat mannen er niet tegen kunnen om vrouwelijk schoon te zien, worden vrouwen geacht zich in tenten te verbergen.

Een andere reden is er echt niet.

vertel dat maar aan de wahhabisten..

In Saudi ARabie willen ze een wet aannemen die het toestaat dat vrouwen mogen werken. De belangrijkste argument om dit te doen is dat anders die baantjes gepikt worden door buitenlanders.

Maar er zijn regels aan verbonden. De bedrijven die deze vrouwen moeten aannemen, moeten een achteruitgang hebben en de bewakers mogen niet in contact komen met vrouwen, en ga maar zo door met deze achterlijke gedachtengang....

Afrux
29-09-05, 10:28
Die staat inderdaad ook in veel arabische dagbladen van vandaag...


Geplaatst door Zwarte Schaap
Veel Saoedische vrouwen slachtoffer huiselijk geweld

RIYAD (ANP/DPA) – Ruim 44 procent van de Saoedische vrouwen heeft weleens te maken gehad met huiselijk geweld. Dat blijkt uit onderzoek waarvan de resultaten bekend zijn gemaakt op een conferentie over dat thema in de stad Djeddah, meldde woensdag het dagblad Okaz.

Van de ondervraagde vrouwen zei 44,2 procent ooit te zijn mishandeld door een mannelijk familielid. 42,1 procent van de mannen gaf toe weleens een vrouwelijk familielid te hebben geslagen.

Vrouwen kunnen in het streng islamitische koninkrijk amper beslissingen nemen zonder toestemming van een man, meestal hun vader of echtgenoot. Vaak worden zij tegen hun zin uitgehuwelijkt aan veel oudere mannen, wat volgens sommige experts die deelnamen aan de conferentie in Jeddah, ook als mishandeling zou moeten gelden.

Bron: Reformatorisch Dagblad 29/09/05


(Pas op dit is ook een valstrik voor al te enthousiaste autochtonen)

Cherry Bo
29-09-05, 10:36
Geplaatst door Zwarte Schaap



(Pas op dit is ook een valstrik voor al te enthousiaste autochtonen)

Nou, vertel.

freya
29-09-05, 10:43
Geplaatst door Zwarte Schaap


(Pas op dit is ook een valstrik voor al te enthousiaste autochtonen)

Wat zijn de cijfers in Nederland? :hihi:

Wide-O
29-09-05, 10:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
(Pas op dit is ook een valstrik voor al te enthousiaste autochtonen)

Die stond er eerst niet bij, en ik dacht nog "o jee, wat doe je nu" :lachu:

mark61
29-09-05, 10:44
Geplaatst door Cherry Bo
Nou, vertel.

Ken je ZS nou nog niet? :hihi:

http://www.rainbow.nl/rbedit/images/covers/9041701516.jpg

Wide-O
29-09-05, 10:45
Geplaatst door freya
Wat zijn de cijfers in Nederland? :hihi:

Ik gok op minstens 44,3 % :rood:

MaRiaH
29-09-05, 10:46
Samira weet wel raad: ,,Een man moet zijn vrouw wel corrigeren als zij er niet kuis bij loopt.''

opvoeding en cultuurnormen.
zij kan er ook niks aan doen, maar is er wel slachtoffer van.

:jammer:

Cherry Bo
29-09-05, 10:47
Geplaatst door freya
Wat zijn de cijfers in Nederland? :hihi:

Ik zet in op hoger. Véél hoger. :D

~Panthera~
29-09-05, 10:47
En hoeveel autochtonen vinden het ook wel "normaal" om hun vrouw een beuk te geven als het ze uitkomt ? :moe:
Zeker ook allemaal Luyendijk gelezen.

oeps, sorry Freya. :D

nard
29-09-05, 10:49
Geplaatst door MaRiaH
opvoeding en cultuurnormen.
zij kan er ook niks aan doen, maar is er wel slachtoffer van.

:jammer:

Hm, dat vind ik te passief. En te gemakkelijk. Als het erg ver buiten de boot valt, dan heet t opeens dat mensen ongewild, onbedoeld, onwetend slachtoffer zijn van hun opvoeding, cultuur, religie. En dus nodig wetend gemaakt moeten worden.

Wat nou als dit werkelijk een innerlijke overtuiging is van deze Samira? Een bewuste keuze, na ampele afweging?

Cherry Bo
29-09-05, 10:50
Geplaatst door mark61
Ken je ZS nou nog niet? :hihi:



:hihi:

....'t duur lang. Hij is aan 't zoeken in zijn database. :hihi:

MaRiaH
29-09-05, 10:50
Geplaatst door ~Panthera~
En hoeveel autochtonen vinden het ook wel "normaal" om hun vrouw een beuk te geven als het ze uitkomt ? :moe:


oeps, sorry Freya. :D

Of hun kinderen for that matter?

maar er is een verschil: het gebeurt ook bij autochtonen maar het wordt wel verworpen in de gemeenschap.


Een goede man slaat zijn vrouw is geen norm.

Zwarte Schaap
29-09-05, 10:52
Geplaatst door Wide-O
Die stond er eerst niet bij, en ik dacht nog "o jee, wat doe je nu" :lachu:

Door mensen een beetje aan het denken te zetten kan het veel onnodige discussies schelen.

MaRiaH
29-09-05, 10:52
Geplaatst door nard
Hm, dat vind ik te passief. En te gemakkelijk. Als het erg ver buiten de boot valt, dan heet t opeens dat mensen ongewild, onbedoeld, onwetend slachtoffer zijn van hun opvoeding, cultuur, religie. En dus nodig wetend gemaakt moeten worden.

Wat nou als dit werkelijk een innerlijke overtuiging is van deze Samira? Een bewuste keuze, na ampele afweging?

Nee dat denk ik niet.
Het is voor haar logisch en normaal..
ze accepteert zonder overweging of bewuste keuze.

~Panthera~
29-09-05, 10:53
Geplaatst door MaRiaH
Of hun kinderen for that matter?

maar er is een verschil: het gebeurt ook bij autochtonen maar het wordt wel verworpen in de gemeenschap.


Een goede man slaat zijn vrouw is geen norm.


Ja..ja.. met grote woorden, en verders ligt eigenlijk niemand er echt wakker van, TOT de desbetreffende lul gepakt wordt. :moe:
DaarVOOR is het nl meestal al tijden aan de gang, mensen moeten iets gehoord, gezien hebben en meestal kijken ze rustig de andere kant op.
Ja, wij zijn een meelevend volkje. :moe:
O ja, soms pakken we nog wel eens een telefoon. soms.

Mark
29-09-05, 10:53
Wat er in SA gebeurt zijn onze zaken niet, als die vrouwen dat echt vervelend zouden vinden dan hadden ze er al wat aan gedaan.

freya
29-09-05, 10:53
Geplaatst door MaRiaH
opvoeding en cultuurnormen.
zij kan er ook niks aan doen, maar is er wel slachtoffer van.

:jammer:

Het is er in geramd :aanwal:

Cherry Bo
29-09-05, 10:54
Geplaatst door MaRiaH
Of hun kinderen for that matter?

maar er is een verschil: het gebeurt ook bij autochtonen maar het wordt wel verworpen in de gemeenschap.


Een goede man slaat zijn vrouw is geen norm.
:duim:

mark61
29-09-05, 10:56
Geplaatst door ~Panthera~
En hoeveel autochtonen vinden het ook wel "normaal" om hun vrouw een beuk te geven als het ze uitkomt ? :moe: :D

Het punt is dat de boektitel de quote is van een hoogopgeleide Egyptische. Zoals in vrouw.

Ook een meerderheid van Turkse vrouwen boven de 15 vindt slaag volkomen normaal in diverse situaties, zoals bijvoorbeeld: als je het eten laat aanbranden.

Uitgebreide studie, hier aangehaald, remember?

nard
29-09-05, 10:57
Geplaatst door MaRiaH
Nee dat denk ik niet.
Het is voor haar logisch en normaal..
ze accepteert zonder overweging of bewuste keuze.

Hoe weet jij dat nou?
Ik krijg eerder de indruk van het tegendeel: ze weet de zaak toch redelijk gevat te verdedigen.

MaRiaH
29-09-05, 10:58
Geplaatst door ~Panthera~
Ja..ja.. met grote woorden, en verders ligt eigenlijk niemand er echt wakker van, TOT de desbetreffende lul gepakt wordt. :moe:
DaarVOOR is het nl meestal al tijden aan de gang, mensen moeten iets gehoord, gezien hebben en meestal kijken ze rustig de andere kant op.
Ja, wij zijn een meelevend volkje. :moe:
O ja, soms pakken we nog wel eens een telefoon. soms.

Het is in ieder geval niet "normaal"
en als het gebeurt dan vaak verborgen, wat het moelijker maakt de vinger erop te leggen.

Eigenlijk vind ik het nogal vreemd dat je de stelling zo omdraait..
ik ben het met je eens dat het overal gebeurt, maar de gedachte erachter is anders. Die is zeer verontrustend.
Mijn zorgen gaan meer uit naar meisjes als Samira, die huiselijk geweld normaal vinden.

Of die door broerlief door de kamer geslagen worden.

Had mijn broer dus niet hoeven doen, he! :fplet:
:knipoog:

~Panthera~
29-09-05, 10:59
Geplaatst door mark61
Het punt is dat de boektitel de quote is van een hoogopgeleide Egyptische. Zoals in vrouw.

Ook een meerderheid van Turkse vrouwen boven de 15 vindt slaag volkomen normaal in diverse situaties, zoals bijvoorbeeld: als je het eten laat aanbranden.

Uitgebreide studie, hier aangehaald, remember?


Maar of je het als vrouw nu wel of niet "normaal" vind, de uitkomst is dezelfde: mannen beuken vrouwen overal ter wereld in elkaar, als het ze uitkomt.

catch 22 ? voor de vrouwen, of moeten mannen ook nog iets ?

MaRiaH
29-09-05, 10:59
Geplaatst door freya
Het is er in geramd :aanwal:

inderdaad...
direct het antwoord voor Nard.

nard
29-09-05, 11:01
Geplaatst door MaRiaH
inderdaad...
direct het antwoord voor Nard.

Nee das geen antwoord.
Nogmaals mijn punt m.b.t. deze Samira:
Hoe weet jij nou dat ze er niet over nadenkt en daar bewuste keuzen in maakt?
Ik krijg eerder de indruk van het tegendeel: ze weet de zaak toch redelijk gevat te verdedigen.

Cherry Bo
29-09-05, 11:01
Geplaatst door nard
Hm, dat vind ik te passief. En te gemakkelijk. Als het erg ver buiten de boot valt, dan heet t opeens dat mensen ongewild, onbedoeld, onwetend slachtoffer zijn van hun opvoeding, cultuur, religie. En dus nodig wetend gemaakt moeten worden.

Wat nou als dit werkelijk een innerlijke overtuiging is van deze Samira? Een bewuste keuze, na ampele afweging?

,,Als een meisje klappen krijgt van haar broer is de kans in ieder geval kleiner dat ze ontspoort.''

Samira is ook een moeder van de toekomst.

Haar dochters (en/of zoons) zullen waarschijnlijk dezelfde "innerlijke overtuiging" van haar meekrijgen.
Op precies dezelfde manier zoals dat bij Samira en haar moeder en háár moeder en háár moeder etc. gegaan zal zijn.

Dit heeft niets te maken met "een bewuste keuze na ampele afweging."

nard
29-09-05, 11:02
Geplaatst door Cherry Bo
,,Als een meisje klappen krijgt van haar broer is de kans in ieder geval kleiner dat ze ontspoort.''

Samira is ook een moeder van de toekomst.

Haar dochters (en/of zoons) zullen waarschijnlijk dezelfde "innerlijke overtuiging" van hun moeder meekrijgen.
Op precies dezelfde manier zoals dat bij Samira en haar moeder en háár moeder etc. gegaan zal zijn.

Dit heeft niets te maken met "een bewuste keuze na ampele afweging."

Jahaa, dat weet ik allemaal wel.
Het gaat mij erom of deze jongedame er wel of niet over heeft nagedacht en daarin wel of niet bewuste keuze heeft kunnen maken.
Ze wekt de indruk van wel.

~Panthera~
29-09-05, 11:06
Geplaatst door MaRiaH
Het is in ieder geval niet "normaal"
en als het gebeurt dan vaak verborgen, wat het moelijker maakt de vinger erop te leggen.

Eigenlijk vind ik het nogal vreemd dat je de stelling zo omdraait..
ik ben het met je eens dat het overal gebeurt, maar de gedachte erachter is anders. Die is zeer verontrustend.
Mijn zorgen gaan meer uit naar meisjes als Samira, die huiselijk geweld normaal vinden.

Of die door broerlief door de kamer geslagen worden.

Had mijn broer dus niet hoeven doen, he! :fplet:
:knipoog:


Ik probeer alleen de andere kant te laten zien: er zitten meerdere vrouwen, Nederlandse vrouwen dus, in BVML huizen, die er OOK van overtuigd zijn dat ze dat pak slaag EIGENLIJK wel VERDIEND hadden, en daar ook heel moeilijk vanaf te brengen zijn.
Hoe verklaar je dat dan ? die hebben niet allemaal een broer zoals Samira en zijn geen Moslim.

MaRiaH
29-09-05, 11:07
Geplaatst door nard
Jahaa, dat weet ik allemaal wel.
Het gaat mij erom of deze jongedame er wel of niet over heeft nagedacht en daarin wel of niet bewuste keuze heeft kunnen maken.
Ze wekt de indruk van wel.

Vraag het haar...

maar ik blijf erbij.. het is erin geramd..

Net zoals er bij mij ingeramd is dat - al zou ik naakt lopen- iedere vent zijn poten thuis heeft te houden.

een erin geramde norm wordt je via de opvoeding eigen gemaakt.. en dus weet je het ook perfect te verdedigen.

volgens mij is het niet meer en niet minder.
zo worden waarden en normen ingebed..al voor het 4e levensjaar..

waarschijnlijk moet je je antwoord in de ontwikkelingspsychologie zoeken.

Zwarte Schaap
29-09-05, 11:08
Geplaatst door nard
Nee das geen antwoord.
Nogmaals mijn punt m.b.t. deze Samira:
Hoe weet jij nou dat ze er niet over nadenkt en daar bewuste keuzen in maakt?
Ik krijg eerder de indruk van het tegendeel: ze weet de zaak toch redelijk gevat te verdedigen.

Mischien woont samira ergens in een ghetto waar de 50 ct's op straat verstrooid rondolen op zoek naar wat vertier voor in de kelder. Mischien doelt samira op die situaties waar de zuslief teveel aandacht krijgt voor haar opkomende tietjes maar die aandacht zelf verkeerd inschat. Veel samiras wonen in dergelijke buurten, de meeste anita's wonen in veel veiligere buurten, maar die worden weer thuis sexueel bedreigt.

mark61
29-09-05, 11:08
Geplaatst door ~Panthera~
Maar of je het als vrouw nu wel of niet "normaal" vind, de uitkomst is dezelfde: mannen beuken vrouwen overal ter wereld in elkaar, als het ze uitkomt.

catch 22? voor de vrouwen, of moeten mannen ook nog iets ?

Het lijkt mij nogal uitmaken of de maatschappij at large mishandeling goed-, of afkeurt.

Je maakt mij dan ook niet wijs dat er in NL net zo frequent en zwaar wordt mishandeld als in pakweg Egypte of Turkije. Ech niet.

Wat acceptabel is en wat niet, dat bepaalt een gemeenschap zelf. Maar dat is natuurlijk een abstract gebeuren, en je loopt ertegenaan dat je dat niet kan sturen, jammer maar helaas.

Op zo'n conferentie als deze zie je dus dat eigenlijk een hele hoop mensen voor geweld zijn. Als vrouwen daar al niet als blok afstand van nemen, hoe kan je dan van mannen wat verwachten. Ik vind dat dus echt, echt achterlijk van die vrouwen. Ik vind geweld in een relatie onvoorwaardelijk uit den boze

MaRiaH
29-09-05, 11:11
Geplaatst door ~Panthera~
Ik probeer alleen de andere kant te laten zien: er zitten meerdere vrouwen, Nederlandse vrouwen dus, in BVML huizen, die er OOK van overtuigd zijn dat ze dat pak slaag EIGENLIJK wel VERDIENT hadden, en daar ook heel moeilijk vanaf te brengen zijn.
Hoe verklaar je dat dan ? die hebben niet allemaal een broer zoals Samira en zijn geen Moslim.

Ja panth, begrijp me goed.. dat weet ik en snap ik ook wel..
dat zijn ook vaak vrouwen die geweld als normaal beschouwen omdat ze een geweldadige vader hadden oid.
En niet te spreken over de emotionele mishandeling die ze als kind vaak doorstaan hebben, waardoor ze geen enkele eigenwaarde hebben.

Toch vind ik dit wezenlijk anders dan een algemeen geaccepteerd gedachtengoed onder bepaalde culturele groepen.

Het gebeurt overal, maar het is in Nederland wel NOT DONE.

Cherry Bo
29-09-05, 11:12
Geplaatst door nard
Jahaa, dat weet ik allemaal wel.
Het gaat mij erom of deze jongedame er wel of niet over heeft nagedacht en daarin wel of niet bewuste keuze heeft kunnen maken.
Ze wekt de indruk van wel.

Als het om 'geslagen worden' gaat, denk ik niet dat iemand "bewust" de keuze maakt dat het absoluut nodig is om dit te ondergaan. Tenzij je het over sm hebt natuurlijk.

Als je het dan toch over bewuste keuzes hebt, dan ligt het meer voor de hand dat Samira er bewust voor kiest níet te ontsporen en zich "kuis" te gedragen (zodat ze niet geslagen hoeft te worden).

~Panthera~
29-09-05, 11:12
Geplaatst door mark61
Het lijkt mij nogal uitmaken of de maatschappij at large mishandeling goed-, of afkeurt.

Je maakt mij dan ook niet wijs dat er in NL net zo frequent en zwaar wordt mishandeld als in pakweg Egypte of Turkije. Ech niet.

Wat acceptabel is en wat niet, dat bepaalt een gemeenschap zelf. Maar dat is natuurlijk een abstract gebeuren, en je loopt ertegenaan dat je dat niet kan sturen, jammer maar helaas.

Op zo'n conferentie als deze zie je dus dat eigenlijk een hele hoop mensen voor geweld zijn. Als vrouwen daar al niet als blok afstand van nemen, hoe kan je dan van mannen wat verwachten. Ik vind dat dus echt, echt achterlijk van die vrouwen. Ik vind geweld in een relatie onvoorwaardelijk uit den boze


MANNEN zouden en-mass afstand moeten nemen van huiselijk geweld, DIE zijn nl degene die het doen.
Jij legt de verantwoordelijkheid bij de vrouwen ? de slachtoffers in deze ?
Ga ik even niet in mee.


(shit, deurbel, zo terug)

nard
29-09-05, 11:12
Mariah.
Das een belangrijke constatering; we zijn allemaal gekneed door onze opvoeding. Jij, Samira, ik.
Op een gegeven moment ga je keuzen maken in je leven. Sommige dingen die je geleerd hebt handhaaf je, andere wijzig je, omdat je dat beter lijkt.

Waarom kan daarvan geen sprake zijn bij Samira?
Mogelijk heeft ze deze norm van huisuit meegekregen, maar ze lijkt me nu toch wel de leeftijd te hebben om daarin haar eigen keuze te maken. En dat doet ze klaarblijkelijk ook. Althans die indruk krijg ik van t artikel.
Ze wekt niet echt de indruk dat ze van plan is deze norm overboord te zetten.

Mark
29-09-05, 11:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mischien woont samira ergens in een ghetto waar de 50 ct's op straat verstrooid rondolen op zoek naar wat vertier voor in de kelder. Mischien doelt samira op die situaties waar de zuslief teveel aandacht krijgt voor haar opkomende tietjes maar dat zelf verkeerd inschat.

Hoewel het idee misschien te revolutionair overkomt naar jouw smaak zou Samira en haar familie dat meisje ook met woorden ipv fysiek geweld kunnen duidelijk maken dat ze dat soort dingen niet moet doen.

MaRiaH
29-09-05, 11:13
Geplaatst door mark61
Het lijkt mij nogal uitmaken of de maatschappij at large mishandeling goed-, of afkeurt.

Je maakt mij dan ook niet wijs dat er in NL net zo frequent en zwaar wordt mishandeld als in pakweg Egypte of Turkije. Ech niet.

Wat acceptabel is en wat niet, dat bepaalt een gemeenschap zelf. Maar dat is natuurlijk een abstract gebeuren, en je loopt ertegenaan dat je dat niet kan sturen, jammer maar helaas.

Op zo'n conferentie als deze zie je dus dat eigenlijk een hele hoop mensen voor geweld zijn. Als vrouwen daar al niet als blok afstand van nemen, hoe kan je dan van mannen wat verwachten. Ik vind dat dus echt, echt achterlijk van die vrouwen. Ik vind geweld in een relatie onvoorwaardelijk uit den boze

nah beter had ik het niet kunnen verwoorden.
Chapeau :)

Zwarte Schaap
29-09-05, 11:19
Geplaatst door Mark
Hoewel het idee misschien te revolutionair overkomt naar jouw smaak zou Samira en haar familie dat meisje ook met woorden ipv fysiek geweld kunnen duidelijk maken dat ze dat soort dingen niet moet doen.

Je moet mijn smaak en idee niet inschatten naar jouw vooroordelen.

Wat ik beschrijf is een fase nadat het al via woorden duidelijk gemaakt is.

mark61
29-09-05, 11:19
Geplaatst door ~Panthera~
MANNEN zouden en-mass afstand moeten nemen van huiselijk geweld, DIE zijn nl degene die het doen.
Jij legt de verantwoordelijkheid bij de vrouwen ? de slachtoffers in deze ?
Ga ik even niet in mee.


(shit, deurbel, zo terug)

Nee, dat leg ik niet, maar als vrouwen het al niet doen wordt het natuurlijk absurd.

Jij verwart twee dingen: mishandeling in autochtoon NL, wat wordt gezien als een geestelijke afwijking, en mishandeling als geaccepteerde vorm van omgang tussen mensen.

MaRiaH
29-09-05, 11:21
Geplaatst door nard
Mariah.
Das een belangrijke constatering; we zijn allemaal gekneed door onze opvoeding. Jij, Samira, ik.
Op een gegeven moment ga je keuzen maken in je leven. Sommige dingen die je geleerd hebt handhaaf je, andere wijzig je, omdat je dat beter lijkt.

Waarom kan daarvan geen sprake zijn bij Samira?
Mogelijk heeft ze deze norm van huisuit meegekregen, maar ze lijkt me nu toch wel de leeftijd te hebben om daarin haar eigen keuze te maken. En dat doet ze klaarblijkelijk ook. Althans die indruk krijg ik van t artikel.
Ze wekt niet echt de indruk dat ze van plan is deze norm overboord te zetten.

Dat is de druk van de gemeenschap waarin ze leeft..

zal het illustreren met een voorbeeld:

Ik kreeg als kind regelmatig een tik als ik "stout" was..
Nu heb ik zelf een kind.. en die gaat op de gang als ze "stout" is..
ik zal haar nooit slaan.

Nu heb ik totaal niet het idee dat ik van die paar tikken enige schade heb opgelopen, maar.. onder druk van de huidige maatschappelijke norm is het niet geoorloofd je kinderen te slaan, het effect ervan blijkt ook nihil. Sterker nog, werkt averrechts. Ik ben dus FEL tegen slaan om te corrigeren.

Dat veranderd je beeldvorming.

Deze Samira leeft in een sterke subcultuur, waarin deze maatschappelijke normen verworpen worden.
Misschien doet zij het wel anders als ze eenmaal kinderen heeft, misschien niet. Dat is niet te voorspellen. het enige dat ik weet als moeder is dat wat je voor zelf soms wel accepteert je kinderen DUS ECHT NIET laat gebeuren.. :haha:

Cherry Bo
29-09-05, 11:22
Geplaatst door Zwarte Schaap

Wat ik beschrijf is een fase nadat het al via woorden duidelijk gemaakt is.

"een fase"...

Gut, je bent ook al voor sláán. :moe:

N0bel
29-09-05, 11:25
Geplaatst door Cherry Bo
"een fase"...

Gut, je bent ook al voor sláán. :moe:

Schaap is gewoon categorisch tegen elke vorm van verandering.
Verandering van deze onderdrukking als van Samira, ziet hij als onderdrukking van moslims. Grappig he?

Cherry Bo
29-09-05, 11:26
Geplaatst door MaRiaH

het enige dat ik weet als moeder is dat wat je voor zelf soms wel accepteert je kinderen DUS ECHT NIET laat gebeuren.. :haha:

Gek is dat hč?

Je wilt de 'foute' dingen van je eigen moeder niet overnemen.
Dus ga je anders met je kinderen om.

Maar met jezelf ga je soms om, zoals je moeder met je omging... :vreemd:

MaRiaH
29-09-05, 11:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je moet mijn smaak en idee niet inschatten naar jouw vooroordelen.

Wat ik beschrijf is een fase nadat het al via woorden duidelijk gemaakt is.

Weet je wat het probleem is met slaan?

het werkt slechts tijdelijk.. ze gehoorzamen uit angst..
wil jij dat vrouw of kinderen angst voor je hebben?

Angst is een slechte raadgever..
als de agressor uit de buurt is, is de kans groot dat men alsnog doet wat verboden was..

MaRiaH
29-09-05, 11:29
Geplaatst door Cherry Bo
Gek is dat hč?

Je wilt de 'foute' dingen van je eigen moeder niet overnemen.
Dus ga je anders met je kinderen om.

Maar met jezelf ga je soms om, zoals je moeder met je omging... :vreemd:

ja er is hoop voor de Samira's! :zweep:

Cherry Bo
29-09-05, 11:30
Geplaatst door N0bel
Schaap is gewoon categorisch tegen elke vorm van verandering.
Verandering van deze onderdrukking als van Samira, ziet hij als onderdrukking van moslims. Grappig he?

Ja, grappig.

Wij gunnen Samira gewoon haar klappen niet.
Terwijl ze er gewoon recht op heeft.

nard
29-09-05, 11:33
Geplaatst door MaRiaH
Dat is de druk van de gemeenschap waarin ze leeft..

zal het illustreren met een voorbeeld:

Ik kreeg als kind regelmatig een tik als ik "stout" was..
Nu heb ik zelf een kind.. en die gaat op de gang als ze "stout" is..
ik zal haar nooit slaan.

Nu heb ik totaal niet het idee dat ik van die paar tikken enige schade heb opgelopen, maar.. onder druk van de huidige maatschappelijke norm is het niet geoorloofd je kinderen te slaan, het effect ervan blijkt ook nihil. Sterker nog, werkt averrechts. Ik ben dus FEL tegen slaan om te corrigeren.

Dat veranderd je beeldvorming.


Inderdaad, dat zei ik net. Bepaalde dingen handhaaf je, andere dingen wijzig je. Bij de dingen die jij bewust besluit te handhaven (even ongeacht wat), noem ik jou toch ook geen slachtoffer van je opvoeding, puur en alleen omdat ik me nou werkelijk niet kan voorstellen dat je die keuze maakt?
Je hebt er immers zelf voor gekozen.



Deze Samira leeft in een sterke subcultuur, waarin deze maatschappelijke normen verworpen worden.
Misschien doet zij het wel anders als ze eenmaal kinderen heeft, misschien niet. Dat is niet te voorspellen. het enige dat ik weet als moeder is dat wat je voor zelf soms wel accepteert je kinderen DUS ECHT NIET laat gebeuren.. :haha:

Ben het heus met je eens. Net als met dat stukkie van Mark.

- Jij en ik kunnen dit echt achterlijk vinden, en abnormaal.
- Vervolgens kunnen we, als we dat met de meerderheid niet normaal vinden, met elkaar afspreken dat het dus ook niet mag gebeuren in Nederland. En dat vastleggen bij wet en regel.

- Maar maak vervolgens niet de fout door te ontkennen dat mensen tot heel andere bewuste keuzen kunnen komen dan jij je in je wildste dromen voor kunt stellen. En ze daarom voor t gemak maar in de passieve willoze onderdrukking te parkeren, waaruit ze node gered dienen te worden.

N0bel
29-09-05, 11:38
,,Als een meisje klappen krijgt van haar broer is de kans in ieder geval kleiner dat ze ontspoort.''
,,Een meisje moet toch een beetje in toom worden gehouden? Natuurlijk is geweld niet goed te praten, maar soms is er misschien wel een reden voor een tik.''
,,Een man moet zijn vrouw wel corrigeren als zij er niet kuis bij loopt.''

Brainwash = completed. Robot Samira is klaar voor het huwelijk.

MaRiaH
29-09-05, 11:42
Geplaatst door nard
Inderdaad, dat zei ik net. Bepaalde dingen handhaaf je, andere dingen wijzig je. Bij de dingen die jij bewust besluit te handhaven (even ongeacht wat), noem ik jou toch ook geen slachtoffer van je opvoeding, puur en alleen omdat ik me nou werkelijk niet kan voorstellen dat je die keuze maakt?
Je hebt er immers zelf voor gekozen.



Ben het heus met je eens. Net als met dat stukkie van Mark.

- Jij en ik kunnen dit echt achterlijk vinden, en abnormaal.
- Vervolgens kunnen we, als we dat met de meerderheid niet normaal vinden, met elkaar afspreken dat het dus ook niet mag gebeuren in Nederland. En dat vastleggen bij wet en regel.

- Maar maak vervolgens niet de fout door te ontkennen dat mensen tot heel andere bewuste keuzen kunnen komen dan jij je in je wildste dromen voor kunt stellen. En ze daarom voor t gemak maar in de passieve willoze onderdrukking te parkeren, waaruit ze node gered dienen te worden.

Juist daarom zei ik eerder.. dat samira niet dom is, maar dat voortkomt uit opvoeding en cultuur.

50 jaar geleden was slaan hier ook normaal, bij kinderen dan.
denk aan de uitdrukking "wie van zijn kinderen houdt, spaart hen niet"
Vervolgens zijn normen en waarden geevolueert..
Dit is een maatschappelijk emancipatie proces wat in diverse subculturen ook nog wel gaat plaatsvinden.

slechts een kwestie van tijd.. :engel:

Zwarte Schaap
29-09-05, 11:43
Geplaatst door Cherry Bo
"een fase"...

Gut, je bent ook al voor sláán. :moe:

Voor jou geldt ook maar wat je oversloeg en weggelaten hebt uit mijn citaat:

Je moet mijn smaak en idee niet inschatten naar jouw vooroordelen.

Cherry Bo
29-09-05, 11:44
Geplaatst door N0bel
Brainwash = completed. Robot Samira is klaar voor het huwelijk.

Ze klinkt ook als iemand die niet voor zichzelf kan instaan en de man opzadelt met haar 'bewaking'.

nard
29-09-05, 11:46
Geplaatst door MaRiaH
Juist daarom zei ik eerder.. dat samira niet dom is, maar dat voortkomt uit opvoeding en cultuur.

50 jaar geleden was slaan hier ook normaal, bij kinderen dan.
denk aan de uitdrukking "wie van zijn kinderen houdt, spaart hen niet"
Vervolgens zijn normen en waarden geevolueert..
Dit is een maatschappelijk emancipatie proces wat in diverse subculturen ook nog wel gaat plaatsvinden.

slechts een kwestie van tijd.. :engel:

Inderdaad. Maar bescheidenheid siert ons. Juist ook op dit punt. Ook wij zijn kinderen van onze tijd en onze opvoeding.
En of, algemeen gesproken, de normen die wij hanteren ten aanzien van onze kinderen de juiste zijn, moet nog maar blijken. Ik moet zeggen dat ik ook daar niet bepaalde goede hoop op heb.

Cherry Bo
29-09-05, 11:47
Geplaatst door Zwarte Schaap
Voor jou geldt ook maar wat je oversloeg en weggelaten hebt uit mijn citaat:

Je moet mijn smaak en idee niet inschatten naar jouw vooroordelen.

Wat vind jij van Samira's standpunt?

Mark
29-09-05, 11:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je moet mijn smaak en idee niet inschatten naar jouw vooroordelen.

Wat ik beschrijf is een fase nadat het al via woorden duidelijk gemaakt is.

ok, als die fase een reeele optie is zt er wat mij betreft al wat fout.

Zwarte Schaap
29-09-05, 11:50
Geplaatst door MaRiaH
Weet je wat het probleem is met slaan?

het werkt slechts tijdelijk.. ze gehoorzamen uit angst..
wil jij dat vrouw of kinderen angst voor je hebben?

Angst is een slechte raadgever..
als de agressor uit de buurt is, is de kans groot dat men alsnog doet wat verboden was..

Vertel dat de partners en broers van de 53 % autochtone vrouwen die ooit in hun leven met huiselijk/sexueel geweld te maken hebben gehad. Of de 45 % van de autochtone vrouwen die regelmatig ermee te maken gehad. De kuisheid van de autochtone vrouw is er op zijn zachts gezegd niet echt op vooruit gegaan.

Ja, ik ben het met jou eens, geweld leidt niet tot kuisheid.

Mill
29-09-05, 11:50
Als Samira d'r broer hard beukt als ie een korte broek draagt, dan mag die broer haar ook in elkaar slaan als zij een korte rok draagt, vind ik.

~Panthera~
29-09-05, 11:50
Geplaatst door mark61
Nee, dat leg ik niet, maar als vrouwen het al niet doen wordt het natuurlijk absurd.

Jij verwart twee dingen: mishandeling in autochtoon NL, wat wordt gezien als een geestelijke afwijking, en mishandeling als geaccepteerde vorm van omgang tussen mensen.

Natuurlijk moeten vrouwen zeggen dat ze het niet pikken, maar ik heb toch ergens het donkerbruine vermoeden dat dat geen ruk uitmaakt.
Sinds wanneer worden vrouwen serieus genomen ?

In NL geestelijke afwijking ? krijgen ze TBS met dwangverpleging ?
Volgens mij ben ik niet goed wakker dan.
Dat laatste is inderdaad zo, wereldwijd wederom.

(stel ik het wel erg zwart-wit even)

Cherry Bo
29-09-05, 11:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Vertel dat de partners en broers van de 53 % autochtone vrouwen die ooit in hun leven met huiselijk/sexueel geweld te maken hebben gehad. Of de 45 % van de autochtone vrouwen die regelmatig ermee te maken gehad.

Bingo!!!

Dáár ist-ie dan. Hóger dan in Saoedi Arabië! Hóger!

Ik heb gewonnen, ik heb gewonnen :handbang:

mark61
29-09-05, 11:56
Geplaatst door ~Panthera~
Natuurlijk moeten vrouwen zeggen dat ze het niet pikken, maar ik heb toch ergens het donkerbruine vermoeden dat dat geen ruk uitmaakt.
Sinds wanneer worden vrouwen serieus genomen ?

In NL geestelijke afwijking ? krijgen ze TBS met dwangverpleging ?


Vrouwen moeten zichzelf serieus nemen voordat ze serieus kunnen worden genomen door anderen. Simpel. Niemand kan dat voor ze doen. Vervelend, maar dat is niet anders.

Dus mishandeling houdt pas op als je weigert mishandeling te ondergaan. Lijkt me tamelijk simpel en logisch. Daders kan je alleen straffen, niet preventief ontdaderen.

Niet elke afwijking is strafbaar of wordt behandeld. Waar het om gaat, nogmaals: vind je het normaal of vind je het niet normaal. In NL vindt niemand het normaal, muv (geesteszieke) daders en slachtoffers. Op individuele basis dus.

Zwarte Schaap
29-09-05, 11:58
Geplaatst door Cherry Bo
Wat vind jij van Samira's standpunt?

Als je geweld moet gebruiken ben je al te laat.

Zwarte Schaap
29-09-05, 12:01
Geplaatst door Cherry Bo
Bingo!!!

Dáár ist-ie dan. Hóger dan in Saoedi Arabië! Hóger!

Ik heb gewonnen, ik heb gewonnen :handbang:

Deze cijfers zijn allang bekend bij de meeste prikkers op dit forum.

Je zou geloofwaardiger overkomen in je betrokkenheid tegen huiselijk geweld als je deze cijfers even serieus benaderde als de andere cijfers.

Cherry Bo
29-09-05, 12:02
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als je geweld moet gebruiken ben je al te laat.

Da's waar.

Maar stel, je bent idd te laat? Dat zou kunnen.

Bestaat er een stadium waarin het slaan geoorloofd is? Als laatste redmiddel?

~Panthera~
29-09-05, 12:03
Geplaatst door mark61
Vrouwen moeten zichzelf serieus nemen voordat ze serieus kunnen worden genomen door anderen. Simpel. Niemand kan dat voor ze doen. Vervelend, maar dat is niet anders.

Dus mishandeling houdt pas op als je weigert mishandeling te ondergaan. Lijkt me tamelijk simpel en logisch. Daders kan je alleen straffen, niet preventief ontdaderen.

Niet elke afwijking is strafbaar of wordt behandeld. Waar het om gaat, nogmaals: vind je het normaal of vind je het niet normaal. In NL vindt niemand het normaal, muv (geesteszieke) daders en slachtoffers. Op individuele basis dus.


Mee eens, maar goed, BVML huizen zijn door VROUWEN opgericht, die het dus NIET meer pikten.
De vrouwen die er in zitten, pikten het ook niet, anders zaten ze er niet.
Das maar 1 voorbeeld, maar ze zijn er al jaren.
Het is dus niet zo, dat vrouwen het nog zomaar pikken.
Maar is er iets door veranderd ?
Vrouwen worden nog steeds in elkaar getremt, overal en dus ook hier.
De mentaliteit van mannen is dus blijkbaar nog steeds dezelfde: in elkaar tremmen als je het met woorden niet redt.

Vrouwen worden zelfs met geweld UIT de BVML huizen gesleurd, als het de heren uitkomt.
Wat valt er dan nog "niet te pikken" ?

Cherry Bo
29-09-05, 12:07
Geplaatst door Zwarte Schaap
Deze cijfers zijn allang bekend bij de meeste prikkers op dit forum.

Je zou geloofwaardiger overkomen in je betrokkenheid tegen huiselijk geweld als je deze cijfers even serieus benaderde als de andere cijfers.

Schaap, het ging even over je voorspelbaarheid.

Over vooroordelen gesproken...:moe:

Maar goed, daar gaat-ie dan:

Nee, ik ben alleen geďnteresseerd in moslim-geweld.

Anders schiet het niet op met de stigmatisering hč? :ego:

Zwarte Schaap
29-09-05, 12:07
Geplaatst door Cherry Bo
Da's waar.

Maar stel, je bent idd te laat? Dat zou kunnen.

Bestaat er een stadium waarin het slaan geoorloofd is? Als laatste redmiddel?

De keren dat ik geweld gebruikt heb tegen mijn zusjes en (meestal)broertjes was naar aanleiding van het feit dat 1 de ander sloeg. Mischien dat dat gelegen is in mijn opvoedkundige vooroordeel dat men goed moet begrijpen/voelen wat men de ander aandoet, dus kregen ze ook een pak rammel van mij om dat zelf te ervaren.

Cherry Bo
29-09-05, 12:11
Geplaatst door Zwarte Schaap
De keren dat ik geweld gebruikt heb tegen mijn zusjes en (meestal)broertjes was naar aanleiding van het feit dat 1 de ander sloeg. Mischien dat dat gelegen is in mijn opvoedkundige vooroordeel dat men goed moet begrijpen/voelen wat men de ander aandoet, dus kregen ze ook een pak rammel van mij om dat zelf te ervaren.

En je ouders waren het eens, met jouw aanpak?
Ze lieten dus een stukje opvoeding over aan de kinderen onderling?

Zwarte Schaap
29-09-05, 12:34
Geplaatst door Cherry Bo
En je ouders waren het eens, met jouw aanpak?
Ze lieten dus een stukje opvoeding over aan de kinderen onderling?

Nee niet aan de kinderen maar aan mij. Ik was de tweede opvoeder in huis. En daar waren ze wel blij mee, de kleintjes.

Zwarte Schaap
29-09-05, 12:57
Geplaatst door Cherry Bo
Schaap, het ging even over je voorspelbaarheid.

Volgens mij voorspelde ik deze discussie al.

Cherry Bo
29-09-05, 12:57
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nee niet aan de kinderen maar aan mij. Ik was de tweede opvoeder in huis. En daar waren ze wel blij mee, de kleintjes.

(:) Ben zélf ook de oudste. Maar niks te vertellen over de opvoeding, jammergenoeg, gheghe. Er was maar één kapitein op het schip, zei mijn moeder altijd, en dat was zíj.

Toch diende ik nog van enige opvoedkundige waarde en werd van mij verwacht dat ik die ten alle tijde inzette: Het Goede Voorbeeld Geven...:engel: :duivels: )

freya
29-09-05, 12:59
Geplaatst door mark61

Je maakt mij dan ook niet wijs dat er in NL net zo frequent en zwaar wordt mishandeld als in pakweg Egypte of Turkije. Ech niet.



Dat komt dan omdat jij je ogen sluit voor de situatie in Nederland helaas.
De harde cijfers spreken je tegen nl.

Nederlandse vrouwen hebben wel veel meer mogelijkheden om uit een geweldadige relatie te stappen, dus mss dat er hier minder langdurige mishandeling voorkomt ( groot vraagteken!) Aan de andere kant vallen mishandelde vrouwen ook nog wel eens meerdere keren voor hetzelfde soort man.

MaRiaH
29-09-05, 13:01
Geplaatst door Cherry Bo
(:) Ben zélf ook de oudste. Maar niks te vertellen over de opvoeding, jammergenoeg, gheghe. Er was maar één kapitein op het schip, zei mijn moeder altijd, en dat was zíj.

Wel diende ik nog van enige opvoedkundige waarde en werd van mij verwacht dat ik die ten alle tijde inzette: Het Goede Voorbeeld Geven...:engel: :duivels: )

het lot van het oudste kind...
ik ken het.. :D

freya
29-09-05, 13:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Volgens mij voorspelde ik deze discussie al.

:haha:

Touché!

mark61
29-09-05, 13:02
Geplaatst door freya
Dat komt dan omdat jij je ogen sluit voor de situatie in Nederland helaas.
De harde cijfers spreken je tegen nl.

Hoezo ogen sluiten? Hoeveel mishandelde vrouwen ken jij? Das de helft van alle vrouwen die je kent?

Hoe hard is hard? Wat is de definitie van geweld? In ZS' onderzoek is geen sprake van definiëring van 'geweld'; i bet you dat het niet te vergelijken is met het niet-westen, aangezien hier het 'algemene' geweldsniveau veel lager ligt.


Aan de andere kant vallen mishandelde vrouwen ook nog wel eens meerdere keren voor hetzelfde soort man.

Daar helpt geen cultuur aan, blijkbaar.

Cherry Bo
29-09-05, 13:03
Geplaatst door Zwarte Schaap
Volgens mij voorspelde ik deze discussie al.

Je hebt een grote voorspelbaarheids-gave :D

(.....Toen werd er gespeculeerd op het door jou aangekondigde vervolg en voila...daar kwam je met de Nederlandse cijfers die uitwezen dat het percentage geweld tegen vrouwen in Nederland hoger ligt dan in Saoedi Arabië. :hihi:
Toch maar verhuizen dan. :jeweetog: )

MaRiaH
29-09-05, 13:03
Geplaatst door nard
Inderdaad. Maar bescheidenheid siert ons. Juist ook op dit punt. Ook wij zijn kinderen van onze tijd en onze opvoeding.
En of, algemeen gesproken, de normen die wij hanteren ten aanzien van onze kinderen de juiste zijn, moet nog maar blijken. Ik moet zeggen dat ik ook daar niet bepaalde goede hoop op heb.

ben ik het volledig mee eens.

het probleem ligt nu in het gebrek aan stellen van grenzen en het gebrek aan normen en waarden.
we zijn doorgeslagen.
vind ik dan.

Cherry Bo
29-09-05, 13:06
Geplaatst door MaRiaH
het lot van het oudste kind...
ik ken het.. :D

High 5!! :D

En dat doen we dus nu......Ándersss :duivels:

:hihi:

Zwarte Schaap
29-09-05, 13:17
Geplaatst door Cherry Bo
(:) Ben zélf ook de oudste. Maar niks te vertellen over de opvoeding, jammergenoeg, gheghe. Er was maar één kapitein op het schip, zei mijn moeder altijd, en dat was zíj.

Wel diende ik nog van enige opvoedkundige waarde en werd van mij verwacht dat ik die ten alle tijde inzette: Het Goede Voorbeeld Geven...:engel: :duivels: )

Van mij werd beide verwacht. Dat was ook niet meer dan logisch omdat ik het eerste en beste Nederlands kon lezen en schrijven en de Nederlandse samenleving beter snapte. Ik kon lezen hoe je medicijnen moest gebruiken, hoeveel schepjes melkpoeder je moets gebruiken om de melk klaar te maken voor de baby..etc. Ik wist wat er op straat afspeelde en waar de gevaren loerden in een wijk met veel tokkiefamilies drank, drugs, keldersletten, nachtleven met gokparadijs en prostitues.

De kinderen vonden dat aan de andere kant ook oke omdat ik voor veel verworvenheden zorgde waar mijn ouders niets van afwisten, zoals bijvoorbeeld zakgeld, toestemming voor schoolreisjes..etc (na de molukse treinkaping en het verlies van een tand van een buurjongen tijdens een schoolreisje, mocht ik zelf namelijk nooit mee op schoolreisjes). Ik vormde een soort buffer tegen de kwade agressesieve buitenwereld en de onwetendheid van de huiselijke wereld.

Niet dat ik dat zo graag wilde of zo maar de realiteit dwingt je nu eenmaal je om je verantwoordelijkheid nemen.

MaRiaH
29-09-05, 13:32
Geplaatst door Zwarte Schaap
Van mij werd beide verwacht. Dat was ook niet meer dan logisch omdat ik het eerste en beste Nederlands kon lezen en schrijven en de Nederlandse samenleving beter snapte. Ik kon lezen hoe je medicijnen moest gebruiken, hoeveel schepjes melkpoeder je moets gebruiken om de melk klaar te maken voor de baby..etc. Ik wist wat er op straat afspeelde en waar de gevaren loerden in een wijk met veel tokkiefamilies drank, drugs, keldersletten, nachtleven met gokparadijs en prostitues.

De kinderen vonden dat aan de andere kant ook oke omdat ik voor veel verworvenheden zorgde waar mijn ouders niets van afwisten, zoals bijvoorbeeld zakgeld, toestemming voor schoolreisjes..etc (na de molukse treinkaping en het verlies van een tand van een buurjongen tijdens een schoolreisje, mocht ik zelf namelijk nooit mee op schoolreisjes). Ik vormde een soort buffer tegen de kwade agressesieve buitenwereld en de onwetendheid van de huiselijke wereld.

Niet dat ik dat zo graag wilde of zo maar de realiteit dwingt je nu eenmaal je om je verantwoordelijkheid nemen.

yup iedereen wordt gekleurd door zijn omgeving.
het bepaalt je referentiekader.

Eigenlijk hoort de verantwoordelijkheid voor jongere kinderen niet bij de oudste te liggen, maar bij ons gebeurde het ook.

Cherry Bo
29-09-05, 13:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
Van mij werd beide verwacht. Dat was ook niet meer dan logisch omdat ik het eerste en beste Nederlands kon lezen en schrijven en de Nederlandse samenleving beter snapte. Ik kon lezen hoe je medicijnen moest gebruiken, hoeveel schepjes melkpoeder je moets gebruiken om de melk klaar te maken voor de baby..etc. Ik wist wat er op straat afspeelde en waar de gevaren loerden in een wijk met veel tokkiefamilies drank, drugs, keldersletten, nachtleven met gokparadijs en prostitues.

De kinderen vonden dat aan de andere kant ook oke omdat ik voor veel verworvenheden zorgde waar mijn ouders niets van afwisten, zoals bijvoorbeeld zakgeld, toestemming voor schoolreisjes..etc (na de molukse treinkaping en het verlies van een tand van een buurjongen tijdens een schoolreisje, mocht ik zelf namelijk nooit mee op schoolreisjes). Ik vormde een soort buffer tegen de kwade agressesieve buitenwereld en de onwetendheid van de huiselijke wereld.

Niet dat ik dat zo graag wilde of zo maar de realiteit dwingt je nu eenmaal je om je verantwoordelijkheid nemen.

Jeetje Schaap, best heftig.

Veel verantwoordelijkheid ook, voor een jongen.
Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat het nodig was. En dat je rol in jullie gezin een positieve, waardevolle was. Als je dat eenmaal beseft drukt het nog zwaarder, lijkt me.

Emotioneel ook best een grote taak, voor een kind. (Ik vond 'het goede voorbeeld geven' al zo'n zware, oneerlijk verdeelde taak). Ik kan me zo voorstellen dat je op een of andere manier je kinderlijke onbevangenheid, je zorgeloosheid heel jong bent kwijtgeraakt, omdat het niet anders kon...

Zwarte Schaap
29-09-05, 13:39
Geplaatst door MaRiaH
yup iedereen wordt gekleurd door zijn omgeving.
het bepaalt je referentiekader.

Eigenlijk hoort de verantwoordelijkheid voor jongere kinderen niet bij de oudste te liggen, maar bij ons gebeurde het ook.

Niets mis mee om jong verantwoordelijkheidsgevoel te leren. Sommigen leren dat hun kinderen via het verzorgen van een huisdier of door ponyles etc.. Ik heb het geleerd via de zorg voor mijn familieleden.

Couscousje
29-09-05, 13:43
Geplaatst door Cherry Bo
Jeetje Schaap, best heftig.

Veel verantwoordelijkheid ook, voor een jongen.
Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat het nodig was. En dat je rol in jullie gezin een positieve, waardevolle was. Als je dat eenmaal beseft drukt het nog zwaarder, lijkt me.

Emotioneel ook best een grote taak, voor een kind. (Ik vond 'het goede voorbeeld geven' al zo'n zware, oneerlijk verdeelde taak). Ik kan me zo voorstellen dat je op een of andere manier je kinderlijke onbevangenheid, je zorgeloosheid heel jong bent kwijtgeraakt, omdat het niet anders kon...

:wtf:

Cc

Cherry Bo
29-09-05, 13:50
Geplaatst door Couscousje
:wtf:

Cc

Ja ja, ik weet.

Ben toevallig in een feestelijke bui vandaag. Dat hebbik soms. :ego:

Morgen kan ik het weghalen, had ik bedacht, maar ja, jij moest zonodig kwoten.

Couscousje
29-09-05, 13:52
Geplaatst door Cherry Bo
Ja ja, ik weet.

Ben toevallig in een feestelijke bui vandaag. Dat hebbik soms. :ego:

Morgen kan ik het weghalen, had ik bedacht, maar ja, jij moest zonodig kwoten.

:haha:

Cc

Cherry Bo
29-09-05, 13:56
Geplaatst door Couscousje
:wtf:

Cc

:haha: !! Tr*t !

Zwarte Schaap
29-09-05, 14:03
Geplaatst door Cherry Bo
Jeetje Schaap, best heftig.

Veel verantwoordelijkheid ook, voor een jongen.
Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat het nodig was. En dat je rol in jullie gezin een positieve, waardevolle was. Als je dat eenmaal beseft drukt het nog zwaarder, lijkt me.

Emotioneel ook best een grote taak, voor een kind. (Ik vond 'het goede voorbeeld geven' al zo'n zware, oneerlijk verdeelde taak). Ik kan me zo voorstellen dat je op een of andere manier je kinderlijke onbevangenheid, je zorgeloosheid heel jong bent kwijtgeraakt, omdat het niet anders kon...

Zo erg en zwaar heb ik het zelf niet beleefd, het hoorde gewoon erbij.

Cherry Bo
29-09-05, 14:10
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zo erg en zwaar heb ik het zelf niet beleefd, het hoorde gewoon erbij.

Wacht maar tot je mid-life crisis...:lekpuh:

Zwarte Schaap
29-09-05, 14:17
Geplaatst door Cherry Bo
Wacht maar tot je mid-life crisis...:lekpuh:

Ga ik die krijgen dan? Anders gezegd: krijgt iedereen daar mee te maken?

Cherry Bo
29-09-05, 15:36
Niemand ontkomt! :o

Behalve als je vanaf nu iedere ochtend 10x "ik hou van jou" zegt, in de spiegel.

Dan niet. :o

Cherry Bo
29-09-05, 15:57
Goeie tip. :duim:

Afrux
29-09-05, 16:03
Geplaatst door freya
Dat komt dan omdat jij je ogen sluit voor de situatie in Nederland helaas.
De harde cijfers spreken je tegen nl.

Nederlandse vrouwen hebben wel veel meer mogelijkheden om uit een geweldadige relatie te stappen, dus mss dat er hier minder langdurige mishandeling voorkomt ( groot vraagteken!) Aan de andere kant vallen mishandelde vrouwen ook nog wel eens meerdere keren voor hetzelfde soort man.

Dit is weer zo een schaap discussie aan het worden. In China komt het vaak voor en de slachtoffer rol spelen.

Waar het omgaat is dat het niet kan. Waar of bij wie het ook maar voorkomt, moet voorkomen worden. Dat is de eesentie van de zaak.

Het gaat in deze discussie over wat deze arme meisje zei. En dat kan gewoon niet.

Het slaan van een meisje zal niet leiden tot wat de dader verlangt. Zij zal hoogstens weglopen.

Zwarte Schaap
29-09-05, 16:48
Geplaatst door Afrux
Dit is weer zo een schaap discussie aan het worden. In China komt het vaak voor en de slachtoffer rol spelen.

Waar het omgaat is dat het niet kan. Waar of bij wie het ook maar voorkomt, moet voorkomen worden. Dat is de eesentie van de zaak.

Het gaat in deze discussie over wat deze arme meisje zei. En dat kan gewoon niet.

Het slaan van een meisje zal niet leiden tot wat de dader verlangt. Zij zal hoogstens weglopen.

Zwarte Schaap biedt jullie een geestelijke/intellectuele uitdaging om boven de vooroordelen uit te steken.

Waar deze discussie uiteindelijk op uitdraait is een schuldige aanwijzen. Zonder mijn inbreng zal het vermoedelijk stranden in oorzaken gelegen in de cultuur en islam. (en natuurlijk in jouw geval het arabisch nationalisme.)

freya
29-09-05, 16:51
Geplaatst door Afrux
Dit is weer zo een schaap discussie aan het worden. In China komt het vaak voor en de slachtoffer rol spelen.

Waar het omgaat is dat het niet kan. Waar of bij wie het ook maar voorkomt, moet voorkomen worden. Dat is de eesentie van de zaak.

Het gaat in deze discussie over wat deze arme meisje zei. En dat kan gewoon niet.

Het slaan van een meisje zal niet leiden tot wat de dader verlangt. Zij zal hoogstens weglopen.

Wil je niet mijn antwoord op Mark61 misbruiken voor dit soort gezeur.

Julien
29-09-05, 16:55
Geplaatst door observer


wat een achterlijkheid zeg. tijd voor wat feminisme in die kringen. geweld is altijd slecht!

Cherry Bo
29-09-05, 17:47
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zwarte Schaap biedt jullie een geestelijke/intellectuele uitdaging om boven de vooroordelen uit te steken.

Waar deze discussie uiteindelijk op uitdraait is een schuldige aanwijzen. Zonder mijn inbreng zal het vermoedelijk stranden in oorzaken gelegen in de cultuur en islam. (en natuurlijk in jouw geval het arabisch nationalisme.)

Jij mag het ook zeggen hoor.
Hoe komt het dat mensen als Samira het ok vinden om geslagen te worden?
Of is dat een vraag die zoiezo niet gesteld mag worden?

Zwarte Schaap
29-09-05, 18:08
Geplaatst door Cherry Bo
Jij mag het ook zeggen hoor.
Hoe komt het dat meisjes als Samira het ok vinden om geslagen te worden?
Of is dat een vraag die zoiezo niet gesteld mag worden?

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=2296450#post2296450

Over het algemeen denk ik dat een opvoedende tik het meest wijd verspreid is onder de mensen over de hele wereld.

Afrux
29-09-05, 18:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zwarte Schaap biedt jullie een geestelijke/intellectuele uitdaging om boven de vooroordelen uit te steken.

Waar deze discussie uiteindelijk op uitdraait is een schuldige aanwijzen. Zonder mijn inbreng zal het vermoedelijk stranden in oorzaken gelegen in de cultuur en islam. (en natuurlijk in jouw geval het arabisch nationalisme.)

Je moet eens de realiteit onder ogen zien. Het heeft alles met cultuur en religie, met name interpertatie zoals je wahhabisme, te maken.

De meisjes zijn volgens de ouders niet goed bezig om een reden. Deze reden kan religie zijn, denk aan korte rokje, alcohol, maagdlijkheid, hoofdoek, uitgaan, zelfs make-up en allerlei zaken die niet passen in zijn interpertatie maar in deze cultuur wel geaccepteerd worden. Andere zaken hebben met cultuur te maken, denk aan het besnijden van vrouwen.

Maar dit komt niet alleen bij moslims en hun tientallen culturen voor, maar bij alle culturen en interpertaties van religies.
zowel religie als culturele achtergrond vormen een belangrijke onderdeel van je identitei.

gh.wille
29-09-05, 18:42
Geplaatst door MaRiaH
yup iedereen wordt gekleurd door zijn omgeving.
het bepaalt je referentiekader.

Eigenlijk hoort de verantwoordelijkheid voor jongere kinderen niet bij de oudste te liggen, maar bij ons gebeurde het ook.

Dat was thuis bij mijn ouders ook het geval ,zij kwamen uit grote gezinnen , maar ik vergeet van m,n leven niet het pak,,Rammel " dat ik van m,n vader kreeg toen ik m,n zusje die jonger is had (geslagen )
omdat zij m,n bootje kapot had getrapt !
En vergeet nooit meer de woorden die (die ouwe ) sprak : Een echte kerel slaat NOOIT EEN VROUW ! en wat ben jij ?? een jongentje papa , was m,n antwoord , toen kreeg ik de laatste pets om m,n oren van m,n vader , als je JANKT dan krijg je er nog een , wat ben je ?? een kerel
papa ,, goed zo JONGEN " !

V.G.G.

freya
29-09-05, 18:50
Geplaatst door Afrux
Je moet eens de realiteit onder ogen zien. Het heeft alles met cultuur en religie, met name interpertatie zoals je wahhabisme, te maken.



Laat die religie en vooral het wahabisme er nu maar buiten. Slaat nergens op.

Het is cultuur en je vind het over de hele wereld. En als het niet om een kort rokje is dan vind een macho wel een andere reden om er eens lekker op los te timmeren. Dan voelt ie zich nl pas een echte vent :moe:

En overal op de wereld kan je vrouwen vinden die het als een teken van liefde opvatten als ze "gecorrigeerd" worden door hun macho. :moe:
Tis maar wat voor aandacht je gewend bent :jammer:

Afrux
29-09-05, 18:54
Geplaatst door freya
Laat die religie en vooral het wahabisme er nu maar buiten. Slaat nergens op.

Het is cultuur en je vind het over de hele wereld. En als het niet om een kort rokje is dan vind een macho wel een andere reden om er eens lekker op los te timmeren. Dan voelt ie zich nl pas een echte vent :moe:

Ok, ik laat het wahhabisme, mag je dan bij een wahhabist met een korte rokje thuis komen? heeft niets ermee te maken? Er zijn meer die realistischer moeten worden....

freya
29-09-05, 18:57
Geplaatst door Afrux
Ok, ik laat het wahhabisme, mag je dan bij een wahhabist met een korte rokje thuis komen? heeft niets ermee te maken? Er zijn meer die realistischer moeten worden....

Het gaat hier over slaan ipv praten.

Dat is machocultuur en heeft niets met wahabisme te maken nee.

Afrux
29-09-05, 19:12
Geplaatst door freya
Het gaat hier over slaan ipv praten.

Dat is machocultuur en heeft niets met wahabisme te maken nee.

Datr slaan kan zowel liggen aan culturele maar ook aan religieuze aspecten.

mark61
29-09-05, 20:17
Dr is bij mijn weten geen enkele godsdienst die niet-slaan van vrouwen in zijn tien geboden heeft staan. Wellicht omdat al die diensten door mannen zijn bedacht. :vreemd:

mark61
29-09-05, 20:20
Geplaatst door freya
Dat komt dan omdat jij je ogen sluit voor de situatie in Nederland helaas.
De harde cijfers spreken je tegen nl.

Het boeiende fenomeen waar het eigenlijk over ging is de geďnternaliseerde zelfonderdrukking van vrouwen.

Dat wordt in NL als een pathologische kwestie gezien. In andere landen is het de norm.

Zwarte Schaap
29-09-05, 20:48
Geplaatst door mark61
Het boeiende fenomeen waar het eigenlijk over ging is de geďnternaliseerde zelfonderdrukking van vrouwen.

Dat wordt in NL als een pathologische kwestie gezien. In andere landen is het de norm .

Leugens.

MaRiaH
29-09-05, 20:51
Geplaatst door gh.wille
Dat was thuis bij mijn ouders ook het geval ,zij kwamen uit grote gezinnen , maar ik vergeet van m,n leven niet het pak,,Rammel " dat ik van m,n vader kreeg toen ik m,n zusje die jonger is had (geslagen )
omdat zij m,n bootje kapot had getrapt !
En vergeet nooit meer de woorden die (die ouwe ) sprak : Een echte kerel slaat NOOIT EEN VROUW ! en wat ben jij ?? een jongentje papa , was m,n antwoord , toen kreeg ik de laatste pets om m,n oren van m,n vader , als je JANKT dan krijg je er nog een , wat ben je ?? een kerel
papa ,, goed zo JONGEN " !

V.G.G.

Tja zo ging dat vroeger..
:haha:

MaRiaH
29-09-05, 20:58
Geplaatst door mark61
Het boeiende fenomeen waar het eigenlijk over ging is de geďnternaliseerde zelfonderdrukking van vrouwen.

Dat wordt in NL als een pathologische kwestie gezien. In andere landen is het de norm.

nah, norm is iets te sterk uitgedrukt. dat zou betekenen dat iedereen elkaar in de rondte slaat. dat is niet zo.

In sommige andere culturen wordt het niet gezien als pathologisch en is het aanvaardbaar tot op zekere hoogte.

Maar ik heb zo n vermoeden dat je dat ook bedoeld. :zweep:

gh.wille
29-09-05, 21:06
Geplaatst door MaRiaH
Tja zo ging dat vroeger..
:haha:

Nu blijkbaar nog ,maar dan slaat broer zus en man vrouw !
Ik praat over ruim vijftig jaar geleden , dus ze hebben nog wat tijd nodig ( de vrouwen meppers ) , om dat te begrijpen !
Hier valt het onder de noemer ,,huiselijk " geweld , een misdrijf dus !
En hoort zeker niet meer thuis in een moderne samenleving .

:rolleyes:

freya
29-09-05, 22:17
Geplaatst door mark61


Dat wordt in NL als een pathologische kwestie gezien.

Officieel ja, in de praktijk net zo min als elders, anders zou het hier echt wel veel minder voor komen.



In andere landen is het de norm.

In andere landen wordt het ook door grote groepen sterk afgekeurd.

Ik ken net ff teveel Turken, Egyptenaren en Marokkanen die net zo neerkijken op vrouwenmeppers als jij, om het met je eens te kunnen zijn :tik:

Zwarte Schaap
29-09-05, 22:34
Geplaatst door Afrux
Je moet eens de realiteit onder ogen zien. Het heeft alles met cultuur en religie, met name interpertatie zoals je wahhabisme, te maken.

De meisjes zijn volgens de ouders niet goed bezig om een reden. Deze reden kan religie zijn, denk aan korte rokje, alcohol, maagdlijkheid, hoofdoek, uitgaan, zelfs make-up en allerlei zaken die niet passen in zijn interpertatie maar in deze cultuur wel geaccepteerd worden. Andere zaken hebben met cultuur te maken, denk aan het besnijden van vrouwen.

Maar dit komt niet alleen bij moslims en hun tientallen culturen voor, maar bij alle culturen en interpertaties van religies.
zowel religie als culturele achtergrond vormen een belangrijke onderdeel van je identitei.

Het komt er allemaal op neer dat de geweldpleger het slachtoffer niet kan overtuigen om zich te gedragen en/of het gedrag na te laten zoals hij/zij wenst.

Dat heeft een psychische en/of communicatieve oorzaak en geen culturele en of religieuze oorzaak. De culturele norm/waarde en of religieuze norm en/of en of maatschappelijke wenselijk geachte gedragsnorm is hooguit datgene wat overschreden wordt.

mark61
30-09-05, 10:28
Geplaatst door freya
Officieel ja, in de praktijk net zo min als elders, anders zou het hier echt wel veel minder voor komen.

Ik zie het verband tussen het één en het ander niet. Ik betoog dat de maatschappij als geheel er zo tegen aan kijkt. De slaande man is er hier niet trots op, en wordt door niemand in zijn omgeving bevestigd.

Het verschil is niet absoluut aangezien er bij mijn weten tegenwoordig geen samenlevingen meer zijn waarin vrouwen niet als minder dan mannen worden gezien.

Wat echter weer niet hetzelfde is als het vrouwelijk individu elke autonomie ontzeggen en van mening zijn dat je je wil aan haar kan opleggen, desnoods met geweld. In Nederland is dat geen gemeenschapswaarde; in Turkije en Egypte o.a. wel.


In andere landen wordt het ook door grote groepen sterk afgekeurd.

Nietszeggende opmerking. In Turkije vindt alleen al een ruime meerderheid van de vrouwen dat mannen het recht hebben hen te slaan. Pijnlijke waarheid.


Ik ken net ff teveel Turken, Egyptenaren en Marokkanen die net zo neerkijken op vrouwenmeppers als jij, om het met je eens te kunnen zijn :tik:

Das gek, je kent de hele geëmancipeerde Turkse, Egyptische en Marokkaanse elite van Nederland, en verder niemand anders?

mark61
30-09-05, 10:31
Geplaatst door Zwarte Schaap
Leugens.

Bron? In Turkije, Egypte en Pakistan o.a. wel degelijk. In grote delen van Afrika ws. ook, hoewel ik daar niet zeker van ben. In Zuid-Amerika valt geweld tegen vrouwen dacht ik niet onder machismo. Een 'echte' macho vindt geweld een zwaktebod.

David
30-09-05, 10:34
Geplaatst door mark61
Een 'echte' macho vindt geweld een zwaktebod.


Goh, dan ben ik een 'echte' macho. :roker:

mark61
30-09-05, 10:36
Geplaatst door MaRiaH
nah, norm is iets te sterk uitgedrukt. dat zou betekenen dat iedereen elkaar in de rondte slaat. dat is niet zo.

In sommige andere culturen wordt het niet gezien als pathologisch en is het aanvaardbaar tot op zekere hoogte.

Maar ik heb zo n vermoeden dat je dat ook bedoeld. :zweep:

In Turkije heeft de Hacettepe Universiteit een langjarig onderzoek gedaan naar de opvattingen van vrouwen van 15 jaar en ouder over slaan. Een ruime meerderheid vindt dat vrouwen terecht worden geslagen, als het eten aanbrandt bijvoorbeeld. Heeft hier ook op het forum gestaan; nu ws. niet meer te vinden. Is wel ergens online, maar moeilijk te vinden. En in het Turks natuurlijk.

Hoe weet jij dat het niet zo is?

mark61
30-09-05, 10:38
Geplaatst door David
Goh, dan ben ik een 'echte' macho. :roker:

Tuurlijk.

freya
30-09-05, 11:02
Geplaatst door mark61
Ik zie het verband tussen het één en het ander niet. Ik betoog dat de maatschappij als geheel er zo tegen aan kijkt. De slaande man is er hier niet trots op, en wordt door niemand in zijn omgeving bevestigd.


Hoe weet jij dat allemaal zo 100% zeker?

Jij kunt je niet voorstellen dat er ook in Nederland mannen zijn die vinden dat vrouwen die niet luisteren maar moeten voelen. Maar zijn ze er echt niet?

En vrouwen die het als teken van liefde zien, als hun kerel uit bv jaloezie gaat meppen?



Das gek, je kent de hele geëmancipeerde Turkse, Egyptische en Marokkaanse elite van Nederland, en verder niemand anders?

Het feit dat ik er nog al wat ken geeft aan dat jouw generalisering "De Norm" niet klopt.


Ik denk echt dat jij nu even last hebt van verschillende brillen waarmee je naar je eigen cultuur en andere culturen kijkt. De ene is te roze en de andere te donker.

mark61
30-09-05, 11:09
Geplaatst door freya
Hoe weet jij dat allemaal zo 100% zeker?

Jij kunt je niet voorstellen dat er ook in Nederland mannen zijn die vinden dat vrouwen die niet luisteren maar moeten voelen. Maar zijn ze er echt niet?

En vrouwen die het als teken van liefde zien, als hun kerel uit bv jaloezie gaat meppen?

Jazeker. Die zijn de uitzondering. En zeker niet de norm.


Het feit dat ik er nog al wat ken geeft aan dat jouw generalisering "De Norm" niet klopt.

Hoeveel precies? Dat is geen statistisch gegeven, maar een (ws. niet zo) toevallige constellatie.


Ik denk echt dat jij nu even last hebt van verschillende brillen waarmee je naar je eigen cultuur en andere culturen kijkt. De ene is te roze en de andere te donker.

Ik denk dat jij er maar wat op los fantaseert, terwijl ik me baseer op feiten. Polcor heet dat ook wel.

Prlwytzkofski
30-09-05, 11:37
Geplaatst door mark61

Ik denk dat jij er maar wat op los fantaseert,

Heb ik het ook wel eens aangesproken.
Tis een discussietechniek zegt Freya.

mark61
30-09-05, 11:41
Geplaatst door Prlwytzkofski
Heb ik het ook wel eens aangesproken.
Tis een discussietechniek zegt Freya.

Oh ja, das waar ook. Dogma zeker?

freya
30-09-05, 12:01
Geplaatst door mark61
terwijl ik me baseer op feiten.

Jij denkt dat jij je baseert op feiten, maar van Nederland heb ik nog geen onderzoek gezien naar de opvattingen over slaan bij daders en slachtoffers en de mensen in hun omgeving.
Jij neemt aan dat iedereen in Nederland ongeveer hetzelfde denkt als jij.


Net zoals ik aanneem dat mijn MO-vrienden niet de enigen zijn die het slaan van vrouwen afkeuren.


Jij komt met Turkse cijfers en denkt die even tot norm te kunnen verheffen. Normaal gesproken ben jij hier altijd een van eersten om dat soort raportjes uit te spellen en af te branden op elke vaagheid die je kunt ontdekken. Maar nu is 1 onderzoek plotseling De Norm in het hele Midden-Oosten geworden.

:vreemd: vreemd :argwaan:

freya
30-09-05, 12:17
Geplaatst door freya
Jij denkt dat jij je baseert op feiten, maar van Nederland heb ik nog geen onderzoek gezien naar de opvattingen over slaan bij daders en slachtoffers en de mensen in hun omgeving.
Jij neemt aan dat iedereen in Nederland ongeveer hetzelfde denkt als jij.


Net zoals ik aanneem dat mijn MO-vrienden niet de enigen zijn die het slaan van vrouwen afkeuren.


Jij komt met Turkse cijfers en denkt die even tot norm te kunnen verheffen. Normaal gesproken ben jij hier altijd een van eersten om dat soort raportjes uit te spellen en af te branden op elke vaagheid die je kunt ontdekken. Maar nu is 1 onderzoek plotseling De Norm in het hele Midden-Oosten geworden.

:vreemd: vreemd :argwaan:

Verder lijkt het me niet meer dan logisch dat slaan minder zal voorkomen in een groep mensen waarvan de mannen verteerd zullen worden door schuld en schaamtegevoelens hierover, dan in een groep waarvan de mannen vinden dat het hun goed recht, hun plicht zelfs is om te slaan.
Schuld en schaamte zullen toch zeker als een rem werken op de impuls er op los te meppen, terwijl het idee dat het je recht en plicht is juist extra slaan zal stimuleren.

Maar de echte droge cijfers laten zien dat ook in Nederland ca 45% (?) procent van de vrouwen ervaring heeft met lichamelijk geweld.

Dus ergens klopt er iets niet in de beeldvorming. Dat is geen fantasie maar logica :moe:

Zwarte Schaap
30-09-05, 12:56
Geplaatst door mark61
Bron? In Turkije, Egypte en Pakistan o.a. wel degelijk. In grote delen van Afrika ws. ook, hoewel ik daar niet zeker van ben. In Zuid-Amerika valt geweld tegen vrouwen dacht ik niet onder machismo. Een 'echte' macho vindt geweld een zwaktebod.

Dat slaan een norm is in die landen is een regelrechte leugen, en nog wel een hele slechte leugen.

Bofko
30-09-05, 14:04
Het westerse taboe op slaan geldt in heel veel landen niet. Ook in het westen geld het trouwens pas pakweg zo´n 40 jaar. De oorvijg van vroeger kunnen zich velen nog wel herinneren. En zo niet dan hebben ze wel ouders die het zich kunnen herinneren
Dat taboe is ontstaan vanuit de anti-autoritaire relatiepsychologie en uitpraat-en bespreekcultuur of hoe je het ook mag noemen.
Of het in vele nietwesterse landen de norm is weet ik niet, wel dat het daar normaler is en gevonden wordt.

Julien
30-09-05, 14:04
Geplaatst door MuMu
Wat is dat: "feminisme" ??

Volgens mij weet niemand meer wat dat inhoudt, hahaha!!! :maf:

ik zie dat als "voor jezelf opkomen als vrouw" .. ze zijn toch gelijk aan mannen, je laat je toch niet als een dier behandelen? zoals die meisjes in de openingspost

mark61
30-09-05, 14:09
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat slaan een norm is in die landen is een regelrechte leugen, en nog wel een hele slechte leugen.

Ik verwijs je wederom naar het Hacettepe-onderzoek. Het enige mij bekende dat op dit gebied bestaat. In Pakistan of Egypte zullen ze het wel niet gauw gaan onderzoeken nog.

Laatst had je die rel in Pakistan met die straf-verkrachte vrouw; hoewel Musjarraf het niet netjes vond had hij het vooral druk met de vrouw beschuldigen van 'Pakistan in een kwaad daglicht stellen.' Ik zou als ik jou was geen enquęte organiseren in Pakistan.

Maar wat lieg ik nou? Je scheldt maar wat, in feite.

mark61
30-09-05, 14:12
Geplaatst door freya
Jij komt met Turkse cijfers en denkt die even tot norm te kunnen verheffen. Normaal gesproken ben jij hier altijd een van eersten om dat soort raportjes uit te spellen en af te branden op elke vaagheid die je kunt ontdekken.

Yep. Maar het was erg gedegen en geen speld tussen te krijgen. Niks aan te doen


Maar nu is 1 onderzoek plotseling De Norm in het hele Midden-Oosten geworden.

Daar ga je weer met je fantastische retorische kwaliteiten. Ik heb drie landen genoemd, waarvan er één niet in het MO ligt. Voor Egypte baseer ik me op Luijendijk en tante Sa'adawi; voor Pakistan baseer ik me nergens op. Lijkt me ook volledig overbodig.

Gelukkig ken jij honderden geëmancipeerde Pakistanen, dus dan zal het wel goed zitten.

Hou nou op, please.

wytze
30-09-05, 14:16
Geplaatst door Julien
ik zie dat als "voor jezelf opkomen als vrouw" .. ze zijn toch gelijk aan mannen, je laat je toch niet als een dier behandelen? zoals die meisjes in de openingspost


nou was ik gisteravond bij toeval in een homo-lesbo cafe en daar deden 2 meiden een performance die ik hier niet zal beschrijven maar waar ik vroeger door de toenmalige femninistes zeer ernstig over zou zijn aangesproken.
nou, dacht ik, als dit het voor jezelf opkomen als vrouw is, dan kan ik ook rustig weer eens een show op de wallen gaan bekijken zonder als seksistisch kerel te worden beschouwd die de vrouw slechts als lustobject ziet.

mark61
30-09-05, 14:18
Geplaatst door Bofko
Het westerse taboe op slaan geldt in heel veel landen niet. Ook in het westen geld het trouwens pas pakweg zo´n 40 jaar. De oorvijg van vroeger kunnen zich velen nog wel herinneren. En zo niet dan hebben ze wel ouders die het zich kunnen herinneren
Dat taboe is ontstaan vanuit de anti-autoritaire relatiepsychologie en uitpraat-en bespreekcultuur of hoe je het ook mag noemen.
Of het in vele nietwesterse landen de norm is weet ik niet, wel dat het daar normaler is en gevonden wordt.

Wat is het verschil tussen normaal en norm precies? Normaal = volgens de norm.

Verder moet je onderscheid maken tussen lijfstraffen voor kinderen en geweld tegen de partner, vind ik. Voor de zuiverheid. Of is het hetzelfde?

Inderdaad is al dat moois ook in het westen zeer recent; evengoed denk ik dat in Noord-Europa vrouwen nooit als vee zijn beschouwd. Overall denk ik dat het verschil eerder kwantitatief dan kwalitatief is; ik vermoed dat opvattingen over dit onderwerp inderdaad, zoals Joacim in een ander verband, magoed, opmerkte, langzaam verschuiven als je naar het zuiden gaat. Of althans, vroeger dan.

Ik heb de indruk dat Marokko als geheel een veel minder gewelddadige maatschappij kent dan bijv. Turkije of Pakistan; maar dat zou je Marokkaanse vrouwen moeten vragen. I dunno. Even tussendoor. Speciaal voor Schaap.

Bofko
30-09-05, 14:20
Geplaatst door wytze
nou was ik gisteravond bij toeval in een homo-lesbo cafe en daar deden 2 meiden een performance die ik hier niet zal beschrijven maar waar ik vroeger door de toenmalige femninistes zeer ernstig over zou zijn aangesproken.
nou, dacht ik, als dit het voor jezelf opkomen als vrouw is, dan kan ik ook rustig weer eens een show op de wallen gaan bekijken zonder als seksistisch kerel te worden beschouwd die de vrouw slechts als lustobject ziet.

Hele foute generalisatie in dit verhaal wytze. Zeker gedaan om voor je eigen doeleinden te kunnen gebruiken. :lekpuh:

wytze
30-09-05, 14:21
Geplaatst door Bofko
Hele foute generalisatie in dit verhaal wytze. Zeker gedaan om voor je eigen doeleinden te kunnen gebruiken. :lekpuh:




waarom is dit een hele foute generalisatie bofko?

~Panthera~
30-09-05, 14:28
Geplaatst door wytze
waarom is dit een hele foute generalisatie bofko?


Inkoppertje, Bof. :D

Bofko
30-09-05, 14:30
Geplaatst door mark61
Wat is het verschil tussen normaal en norm precies? Normaal = volgens de norm.


Ik had een andere definitie in gedachte. Normaal= wat iedereen doet (of laat). Norm = wat iedereen behoort te doen (of te laten).

Of geleerder gezegd en jij en ik weten dat ik in een herhaling verval : normaal definieert descriptief gedrag en norm definieert prescriptief gedrag.


Geplaatst door mark61

Verder moet je onderscheid maken tussen lijfstraffen voor kinderen en geweld tegen de partner, vind ik. Voor de zuiverheid. Of is het hetzelfde?

In samenlevingen waar vrouwen even hoog op de hierarchische ladder staan dan kinderen is dat hetzelfde denk ik.

wytze
30-09-05, 14:33
Geplaatst door ~Panthera~
Inkoppertje, Bof. :D



nou toe maar dan.









ik heb nog wel wat verdediging over hoor :fpimp:

mark61
30-09-05, 14:34
Geplaatst door Bofko
Ik had een andere definitie in gedachte. Normaal= wat iedereen doet (of laat). Norm = wat iedereen behoort te doen (of te laten).

Das is keurig gezegd. Enfin, in Turkije is het prescriptief. In Egypte ook.


en jij en ik weten dat ik in een herhaling verval

Jawel Dr. Bofko.


In samenlevingen waar vrouwen even hoog op de hierarchische ladder staan dan kinderen is dat hetzelfde denk ik.

Volgens mij staan ze daar onder zoon(tje)s.

freya
30-09-05, 14:35
Geplaatst door mark61
Yep. Maar het was erg gedegen en geen speld tussen te krijgen. Niks aan te doen


Ach so :zozo: dan moeten we jou maar op je woord geloven he.



Daar ga je weer met je fantastische retorische kwaliteiten. Ik heb drie landen genoemd, waarvan er één niet in het MO ligt. Voor Egypte baseer ik me op Luijendijk en tante Sa'adawi; voor Pakistan baseer ik me nergens op. Lijkt me ook volledig overbodig.

Nu probeer je me te pakken op details i.p.v. ergens inhoudelijk op in gaan. Goed ik had moeten zeggen 'De Norm in de Islamitische Wereld' dan.
1 raport en 2 schrijvers vind ik nog steeds erg mager voor normbepaling. Verder mis ik ook vergelijkbaar onderzoek uit Nederland.

De rest van wat ik schreef reageer je maar ff helemaal niet meer op. Daar kon je zeker geen vormfoutjes in ontdekken :moe:



Gelukkig ken jij honderden geëmancipeerde Pakistanen, dus dan zal het wel goed zitten.

Ach jij kent honderden geemancipeerde Nederlanders en toch maakt dat geen fuck uit voor de cijfers :moe:


Hou nou op, please.

Doorslaggevend argument :duim:

Jij bent echt behoorlijk op je teentjes getrapt he, als je er op gewezen wordt dat jij nog wel eens vanuit westers superioriteits denken redeneert :duivels:


Ik wil heus niet ontkennen dat er een nuanceverschil kan zijn in de langdurigheid en ernst van vrouwenmishandeling in landen als Egypte, Turkije enz aan de ene kant en Nederland aan de andere. (Hoewel dat nuanceverschil eerst maar eens serieus onderzocht zou moeten worden voordat ik daar verder uitspraken over durf te doen.)
Maar zo zwart - wit als jij het stelt is het verschil absoluut niet.

Bofko
30-09-05, 14:41
Geplaatst door wytze
waarom is dit een hele foute generalisatie bofko?

Het veronderstellen dat als 2 meiden allerlei hals- en liesbrekende toeren uithalen in de bananenbar heeft totaal niets met niet voor jezelf opkomen als vrouw te maken. Maar jij maakt die link wel en gebruikt hem als legitimatie om dat soort shows te gaan bekijken.

BTW Je gaat je gang maar maar haal er dan niet van die morele zaken bij.

mark61
30-09-05, 14:49
Geplaatst door freya
Ach so :zozo: dan moeten we jou maar op je woord geloven he.

Nee. Het stond hier op het forum. Of ga je me nou betichten van opzettelijk foutief vertalen van Turkse teksten?


Nu probeer je me te pakken op details i.p.v. ergens inhoudelijk op in gaan. Goed ik had moeten zeggen 'De Norm in de Islamitische Wereld' dan.

Nou maak je het nog bonter. Ten eerste heb ik het niet over de islam gehad. En er niet eens over nagedacht. Dus dat zegt meer over jou.
Ten tweede breid je nu 3 landen uit tot 1 miljard man. Leuke manier van discussiëren heb jij. :kotsen:


1 raport en 2 schrijvers vind ik nog steeds erg mager voor normbepaling. Verder mis ik ook vergelijkbaar onderzoek uit Nederland.

Zo, vind je dat? Nou, zoek dat onderzoek er dan maar bij. Ervaringsdeskundige zijn gedurende enige decennia lijkt mij wel voldoende.


De rest van wat ik schreef reageer je maar ff helemaal niet meer op. Daar kon je zeker geen vormfoutjes in ontdekken :moe:

Wa was de rest? Vormfoutjes? Inhoudfoutjes bedoel je.


Ach jij kent honderden geemancipeerde Nederlanders en toch maakt dat geen fuck uit voor de cijfers :moe:

Nee, persoonlijke ervaringen zijn niet representatief. Op geen enkele manier.


Jij bent echt behoorlijk op je teentjes getrapt he, als je er op gewezen wordt dat jij nog wel eens vanuit westers superioriteits denken redeneert :duivels:

Je fantaseert. Jij bent polcor 'west sup denk' aan het constateren overal, ik heb nergens last van. Ik ben gewoon ik.


Ik wil heus niet ontkennen dat er een nuanceverschil kan zijn in de langdurigheid en ernst van vrouwenmishandeling in landen als Egypte, Turkije enz aan de ene kant en Nederland aan de andere. (Hoewel dat nuanceverschil eerst maar eens serieus onderzocht zou moeten worden voordat ik daar verder uitspraken over durf te doen.)
Maar zo zwart - wit als jij het stelt is het verschil absoluut niet.

Tis maar wat je 'nuanceverschillen' noemt. Hoeveel NL-vrouwen ken jij die het terecht vinden klappen te krijgen als het eten aanbrandt?

O o o wat zijn we weer correct vandaag.

wytze
30-09-05, 14:54
Geplaatst door Bofko
Het veronderstellen dat als 2 meiden allerlei hals- en liesbrekende toeren uithalen in de bananenbar heeft totaal niets met voor jezelf opkomen als vrouw te maken. Maar jij maakt die link wel en gebruikt hem als legitimatie om dat soort shows te gaan bekijken.

BTW Je gaat je gang maar maar haal er dan niet van die morele zaken bij.




even voor de goede orde. ik had geen benul dat er een dergelijke performance zou gaan plaatsvinden toen ik dat lokaal betrad. ik heb geen behoefte aan of verlangens naar dat soort performances.

het ging over de vraag van MuMu over wat feminisme eigenlijk is en het antwoord van Julien daarop: het opkomen van vrouwen voor zichzelf.

het homo-lesbocircuit lijkt mij toch een scene waar mensen die emancipatoire sport beoefenen of heb ik het mis?
maar als de shows dan in weinig verschillen van wat men op de wallen aantreft dan roept dat bij mij wel einge vraagtekens op en deel ik MuMu's opmerking dat niemand meer lijkt te begrijpen wat feminisme eigenlijk nog inhoudt.

MaRiaH
30-09-05, 14:55
Mishandeling van vrouwen is in Nederland TEGEN de norm, wat niet wegneemt dat het gebeurt.

In enkele andere culturen is mishandeling van vrouwen normaal.

zo klopt ie toch?
:stout:

mark61
30-09-05, 14:57
Geplaatst door MaRiaH
Mishandeling van vrouwen is in Nederland TEGEN de norm, wat niet wegneemt dat het gebeurt.

In enkele andere culturen is mishandeling van vrouwen normaal.

zo klopt ie toch?
:stout:

Ik maak het nog een graadje erger, dat weet je: in sommige landen IS het de norm.

Freya denkt dat het in NL ook de norm is. Ik vraag me af met wie ze omgaat. :vreemd:

MaRiaH
30-09-05, 14:59
Geplaatst door wytze
even voor de goede orde. ik had geen benul dat er een dergelijke performance zou gaan plaatsvinden toen ik dat lokaal betrad. ik heb geen behoefte aan of verlangens naar dat soort performances.

het ging over de vraag van MuMu over wat feminisme eigenlijk is en het antwoord van Julien daarop: het opkomen van vrouwen voor zichzelf.

het homo-lesbocircuit lijkt mij toch een scene waar mensen die emancipatoire sport beoefenen of heb ik het mis?
maar als de shows dan in weinig verschillen van wat men op de wallen aantreft dan roept dat bij mij wel einge vraagtekens op en deel ik MuMu's opmerking dat niemand meer lijkt te begrijpen wat feminisme eigenlijk nog inhoudt.

Er zijn juist mensen die beweren dat feminisme is dat vrouwen laten zien wie ze zijn en wat ze voelen. Staan voor je wie je bent..
Weg uit die achtergrond..

In jouw voorbeeld zou ik eerder spreken over feminisme van de lesbienne; wat in dit geval is.. laat zien wat je bent.. :giechel:

dat is ze blijkbaar goed gelukt..:knipoog:

MaRiaH
30-09-05, 15:04
Geplaatst door mark61
Ik maak het nog een graadje erger, dat weet je: in sommige landen IS het de norm.

Freya denkt dat het in NL ook de norm is. Ik vraag me af met wie ze omgaat. :vreemd:

Zegt ze dat?

Slaan van vrouwen is niet de norm in NL, daarom gebeurt het altijd zeer besloten en praat niemand erover..

Ik geloof eerlijk gezegd niet zo dat het in sommige andere culturen Norm is..
als het gebeurt vind men het normaal dat is al erg genoeg. :aanwal:

wytze
30-09-05, 15:26
Geplaatst door MaRiaH


In jouw voorbeeld zou ik eerder spreken over feminisme van de lesbienne; wat in dit geval is.. laat zien wat je bent.. :giechel:

dat is ze blijkbaar goed gelukt..:knipoog:



nee. het was niet direct duidelijk dat het lesbo's betrof. het hadden net zo goed hetero's kunnen zijn.

mark61
30-09-05, 15:28
Geplaatst door MaRiaH
Zegt ze dat?

Slaan van vrouwen is niet de norm in NL, daarom gebeurt het altijd zeer besloten en praat niemand erover..

Ik geloof eerlijk gezegd niet zo dat het in sommige andere culturen Norm is..
als het gebeurt vind men het normaal dat is al erg genoeg. :aanwal:

Tsja, lees s een boek. Joris Luijendijk bijvoorbeeld. Of misschien dat dat Hacettepeonderzoek onderhand in het Engels beschikbaar is.

Hey, ik heb hem weer gevonden.

http://www.hips.hacettepe.edu.tr/tnsa2003/data/turkce/bolum3.pdf

Hmm, niet erg leesbaar geloof ik, dat plaatje.

MaRiaH
30-09-05, 15:29
Geplaatst door wytze
nee. het was niet direct duidelijk dat het lesbo's betrof. het hadden net zo goed hetero's kunnen zijn.
Nou dan zal het wel NIET met feminisme te maken hebben:haha:

MaRiaH
30-09-05, 15:32
Geplaatst door mark61
Tsja, lees s een boek. Joris Luijendijk bijvoorbeeld. Of misschien dat dat Hacettepeonderzoek onderhand in het Engels beschikbaar is.

Hey, ik heb hem weer gevonden.

http://www.hips.hacettepe.edu.tr/tnsa2003/data/turkce/bolum3.pdf

Hmm, niet erg leesbaar geloof ik, dat plaatje.

ik denk dat het hier puur gaat om de taalkundige interpretatie van het woord norm.
Ik ben het verder, zoals ik eerder al zei, met je eens.

Als je het niet erg vind lees ik ff wat gezelligers.. :engel:

freya
30-09-05, 15:33
Geplaatst door mark61
Nee. Het stond hier op het forum. Of ga je me nou betichten van opzettelijk foutief vertalen van Turkse teksten?


Gut gut wat een lange tenen. Ik beschuldig je nergens van, ik zou alleen zelf wel even naar zo'n onderzoek willen kunnen kijken. Misschien ben ik er wel minder van onder de indruk dan jij.


Nou maak je het nog bonter. Ten eerste heb ik het niet over de islam gehad. En er niet eens over nagedacht. Dus dat zegt meer over jou.
Ten tweede breid je nu 3 landen uit tot 1 miljard man. Leuke manier van discussiëren heb jij. :kotsen:

Je noemt toevallig wel alleen islamitische landen :zozo:
En ook al zouden we het weer terugbrengen naar alleen de landen die door jou genoemd zijn, dan blijven mijn argumenten nog steeds staan.Maar jij bediscusieert liever mijn discussietechnieken ipv mijn argumenten.



Zo, vind je dat?

Ja



Wa was de rest?

Lees maar even terug dan



Nee, persoonlijke ervaringen zijn niet representatief. Op geen enkele manier.

Oh.
Eerst zei je nog dit:

Ervaringsdeskundige zijn gedurende enige decennia lijkt mij wel voldoende.




Je fantaseert. Jij bent polcor 'west sup denk' aan het constateren overal, ik heb nergens last van. Ik ben gewoon ik.

Je zit je anders wel bovenmatig op te winden :zozo:

Het schuim spat zowat van het scherm :hihi:



Tis maar wat je 'nuanceverschillen' noemt. Hoeveel NL-vrouwen ken jij die het terecht vinden klappen te krijgen als het eten aanbrandt?

Die ken ik niet persoonlijk, ik ken geen vrouwen uit welk land dan ook die dat vinden.
Maar ze bestaan kennelijk wel en ik durf niet met stellige zekerheid te beweren dat je ze niet ook onder autochtone Nederlanders zou kunnen vinden. Er zijn nl nogal wat subgroepen in de samenleving waar ik totaal geen contact mee heb, zoals rare sectes, achterlijke dorpen, tokkies, SGP-types, noem maar op.


O o o wat zijn we weer correct vandaag.

Ga jij nu ook al zitten schamperen over correctheid? :haha:

Je kunt het dus echt niet hebben als iemand een andere mening over onze 'hoogstaande cultuur' heeft dan jij. :hihi:

freya
30-09-05, 15:35
Geplaatst door mark61

Freya denkt dat het in NL ook de norm is. Ik vraag me af met wie ze omgaat. :vreemd:

Markje toch! :student: Nu verlaag je jezelf tot het nivo waarvan je mij steeds beschuldigt :hihi:

Bofko
30-09-05, 15:39
Ok, een goedmakertje........

Na 5000 jaar moppen over vrouwen... uiteindelijk moppen over mannen !

Waarom zijn mannen als onderleggers?
Je ziet ze enkel als er eten op tafel komt.

Wat geef je aan een man die alles al heeft?
Een vrouw om uit te leggen hoe het werkt.

Waarom lijken mannen op de reclame?
Je kunt geen woord geloven wat ze zeggen.

Waarom gaan slechts 10 % van de mannen naar de hemel?
Anders zou het een hel zijn.

Waarom lijkt een man op een magnetron?
Is in 30 seconden klaar.

Hoe komt een vrouw van 15 onnodige kilo's af?
Een echtscheiding aanvragen.

Waarom schiep God eerst de man en toen de vrouw?
Iedere artiest maakt eerst een ruw schetsje.

Wat hebben de clitoris, verjaardagen en de wc-pot met elkaar gemeen?
Mannen zitten er altijd naast.

Waarom doen veel vrouwen net alsof ze een orgasme hebben gehad?
Omdat mannen net doen alsof ze een voorspel hebben gehad.

Adam vraagt aan god: 'Waarom heb je haar zo mooi gemaakt?'
God: 'Zodat je van haar zal houden'.
Adam: 'Maar waarom heb je haar zo dom gemaakt?'
God: 'Zodat ze van jou KAN houden'.

Wat is het verschil tussen een varken en een man?
Een varken wordt geen man als hij drinkt.

Waarom houden mannen van liefde op het eerste gezicht?
Dat bespaart tijd en geld met flirten, bloemen, etentjes etc.

Wat is het verschil tussen een man en een stuk fruit?
Fruit wordt rijp.

Het verschil tussen een man en een batterij?
Een batterij heeft ten minste een positieve kant

Wat is het verschil tussen een man en ET?
ET belde naar huis.

Waarom trouwen mannen het liefst met een maagd?
Ze kunnen niet tegen kritiek.

Wat moet een vrouw eerst uittrekken om haar man in bed te krijgen?
De stekker van de TV

Hoe noem je een goed uitziende, gevoelige en intelligente man?
Een gerucht

Waarom hebben mannen geen midlifecrisis?
Ze zijn blijven hangen in hun pubertijd.

Waarom maken mannen zo moeilijk oogcontact?
Borsten hebben geen ogen.

Waarom zijn mannen zo gelukkig?
Omdat onwetendheid een zegen is.

Waarom doet een man mij aan de letter Q denken?
Omdat het een grote nul is met een klein staartje.

Waarom heeft een man een zuiver geweten?
Omdat het nog nooit gebruikt is.

Waarom gaat psycho-analyse sneller bij een man dan bij een vrouw?
Ze moeten niet terugkeren naar hun kinderjaren, ze zijn er al.

Hoe oefenen mannen hun buikspieren?
Door op het strand hun bierbuik in te trekken telkens ze een vrouw in bikini zien.

Hoe sorteren mannen de was?
Vuil / vuil maar draagbaar.

Wat is het verschil tussen een nieuwe man en een nieuwe hond?
Na een jaar is de hond nog steeds opgewonden als hij je ziet.

Wat is de beste mannier om een man iets te laten doen?
Zeggen dat hij er te oud voor is.

Waarom trok Mozes 40 jaar door de woestijn?
Omdat hij de weg niet wou vragen.

Wat hebben mannen gemeen met computers?
Niemand begrijpt waarom ze zo raar doen en ze hebben altijd te weinig geheugen.

wytze
30-09-05, 15:41
Geplaatst door MaRiaH
Nou dan zal het wel NIET met feminisme te maken hebben:haha:



maar wat was het dan wel?

MaRiaH
30-09-05, 15:43
Geplaatst door wytze
maar wat was het dan wel?

hmmz.. een ordinaire sexact?:schok:

~Panthera~
30-09-05, 15:45
Geplaatst door wytze
maar wat was het dan wel?


Wil je dat nou gewoon horen, of ben je niks gewend. ? :haha:

Misschien wel gewoon "lol" ? who the fuck cares, anyway?

wytze
30-09-05, 15:49
Geplaatst door ~Panthera~
Wil je dat nou gewoon horen, of ben je niks gewend. ? :haha:

Misschien wel gewoon "lol" ? who the fuck cares, anyway?



ik ben in verwarring. want als dit gewoon lol is van geemancipeerde meiden. .........................................
wat is er dan mis als ik lol heb als ik een show op de wallen bekijk?


wat is dan feminisme?

~Panthera~
30-09-05, 15:53
Geplaatst door wytze
ik ben in verwarring. want als dit gewoon lol is van geemancipeerde meiden. .........................................
wat is er dan mis als ik lol heb als ik een show op de wallen bekijk?


wat is dan feminisme?

Niks.
Mits de show op de wallen door vrouwen wordt gedaan, die er ZELF voor gekozen hebben dat te doen, en NIET GEDWONGEN worden. :moe:


De definitie van feminisme is:

1. vrouwen even belangrijk zijn als mannen
2. vrouwen het recht hebben om zelf hun leven te bepalen
3. de ervaringen van vrouwen belangrijk zijn
4. vrouwen het recht hebben om de waarheid te vertellen over hun ervaringen
5. vrouwen recht hebben op meer van al wat ze tekort komen omdat ze vrouwen zijn: respect, zelfrespect, onderwijs, veiligheid, gezondheid, vertegenwoordiging, geld.

En dat is dan 1 definitie, er zijn heel veel stromingen.

Rabi'ah.
30-09-05, 15:58
Kort en bondig:

Feminisme=Gelijkberechtiging mannen en vrouwen.

wytze
30-09-05, 16:02
Geplaatst door ~Panthera~
Niks.
Mits de show op de wallen door vrouwen wordt gedaan, die er ZELF voor gekozen hebben dat te doen, en NIET GEDWONGEN worden. :moe:


De definitie van feminisme is:


En dat is dan 1 definitie, er zijn heel veel stromingen.



Ok. Zonder dwang uiteraard dan is het wel ok?
Sjees. Dat had ik die feministes vroeger moeten vertellen. Die hadden het over geinternaliseerde zelfonderdukking of zoiets. Zo ongeveer zoals dat meisje Samira nu wordt afgeschilderd.

Fijn dat er heel veel definities zijn, dat schiet lekker op.

:moe:

~Panthera~
30-09-05, 16:05
Geplaatst door wytze
Ok. Zonder dwang uiteraard dan is het wel ok?
Sjees. Dat had ik die feministes vroeger moeten vertellen. Die hadden het over geinternaliseerde zelfonderdukking of zoiets. Zo ongeveer zoals dat meisje Samira nu wordt afgeschilderd.

Fijn dat er heel veel definities zijn, dat schiet lekker op.

:moe:


Yep, en dat impliceert weer dat vrouwen niet ZELF kunnen nadenken. :moe:
Schiet zeker niet op zo.

wytze
30-09-05, 16:14
Geplaatst door ~Panthera~
Yep, en dat impliceert weer dat vrouwen niet ZELF kunnen nadenken. :moe:
Schiet zeker niet op zo.



ja, nou dat ga je dan maar met de Anja Meulenbelts bespreken. die kwamen daarmee, ik niet. :roker:

~Panthera~
30-09-05, 16:16
Geplaatst door wytze
ja, nou dat ga je dan maar met de Anja Meulenbelts bespreken. die kwamen daarmee, ik niet. :roker:


Dan snap ik niet, waarom je steeds over feminisme zit te zeveren, als het je eigenlijk toch geen ruk intresseert. :roker:

Wide-O
30-09-05, 16:22
Geplaatst door Rabi'ah.
Kort en bondig:

Feminisme=Gelijkberechtiging mannen en vrouwen.

Yup.

Waar we dus nog heel ver van af staan, ook hier in het "Westen".

Kijk alleen al naar de loonsverschillen. Onverklaarbaar.

mark61
30-09-05, 17:06
Geplaatst door Wide-O
Yup.

Waar we dus nog heel ver van af staan, ook hier in het "Westen".

Kijk alleen al naar de loonsverschillen. Onverklaarbaar.

Dat élan om er wat aan te doen is ook al jaren weg. Is er in B of NL nog een partij die zich daarover opwindt? Een clubje dan?

Wide-O
30-09-05, 17:14
Geplaatst door mark61
Dat élan om er wat aan te doen is ook al jaren weg. Is er in B of NL nog een partij die zich daarover opwindt? Een clubje dan?

Voor zover ik weet: helemaal nix.

Ik had tonnen kritiek op bijvoorbeeld de Meulenbelts etc, maar er gebeurde tenminste iets, en het leek ook maar normaal. Gelijke rechten, klaar. Seemed so logical.

Vandaag lijkt het helemaal weg. Het feminisme heeft zichzelf opgegeten. Zelfs de ministers zijn veeleer "babes" tegenwoordig. (enfin, hier dan, ik zou Rita niet meteen een "babe" noemen.)

We hebben nog een "Waardig Ouder Worden" partij gehad, en wat gedoe over de kieslijsten, maar verder is het doodstil.

mark61
30-09-05, 17:16
Geplaatst door Wide-O
Voor zover ik weet: helemaal nix.

Ik had tonnen kritiek op bijvoorbeeld de Meulenbelts etc, maar er gebeurde tenminste iets, en het leek ook maar normaal. Gelijke rechten, klaar. Seemed so logical.

Vandaag lijkt het helemaal weg. Het feminisme heeft zichzelf opgegeten. Zelfs de ministers zijn veeleer "babes" tegenwoordig. (enfin, hier dan, ik zou Rita niet meteen een "babe" noemen.)

We hebben nog een "Waardig Ouder Worden" partij gehad, en wat gedoe over de kieslijsten, maar verder is het doodstil.

Same here, I'm afraid. Ik weet eigenlijk niet wat de Opzij doet. Rijke bitches plezieren geloof ik. hmmm.

wytze
30-09-05, 17:23
Geplaatst door ~Panthera~
Dan snap ik niet, waarom je steeds over feminisme zit te zeveren, als het je eigenlijk toch geen ruk intresseert. :roker:



volgens mij begrijpen we elkaar verkeerd :roker:

het feminisme interesseerde me wel degelijk en was ook onontkoombaar als je in 1980 studentje politicologie was. Dus ik heb heel wat van die feministische boeken zitten lezen en ik deelde de hele analyse, op het kernpunt na. Het kernpunt was de vraag waar de bron van alle kwaad lag en het antwoord van de feministes was het breekpunt waardoor veel mannen en vrouwen onmogelijk in mee konden gaan en waarschijnlijk ook een belangrijke factor waarom die 2e feministische revolutie nooit echt is geslaagd.
Ik wacht serieus op de 3e golf die hoop ik niet diezelfde fout gaat maken.
:roker:

~Panthera~
30-09-05, 17:55
Geplaatst door wytze
volgens mij begrijpen we elkaar verkeerd :roker:

het feminisme interesseerde me wel degelijk en was ook onontkoombaar als je in 1980 studentje politicologie was. Dus ik heb heel wat van die feministische boeken zitten lezen en ik deelde de hele analyse, op het kernpunt na. Het kernpunt was de vraag waar de bron van alle kwaad lag en het antwoord van de feministes was het breekpunt waardoor veel mannen en vrouwen onmogelijk in mee konden gaan en waarschijnlijk ook een belangrijke factor waarom die 2e feministische revolutie nooit echt is geslaagd.
Ik wacht serieus op de 3e golf die hoop ik niet diezelfde fout gaat maken.
:roker:


En wat was het kernpunt, volgens jou dan ?

Wide-O
30-09-05, 18:01
Geplaatst door ~Panthera~
En wat was het kernpunt, volgens jou dan ?

Ik doe een gok: volgens de gemiddelde pol&soc student was het antwoord "DE MAN!" maar eenieder die een beetje spiritueel was keek daar al snel doorheen, en zag de rechtvaardigheid van de strijd, ondanks de wanklanken.

Rechtvaardigheid die heel wat belangrijker was dan het gekrenkte ego, dat zelfs nog na 25 jaar z'n eigen falen projecteert op een sexshow.

Kga maar's eten denk ik ;)

~Panthera~
30-09-05, 18:03
Geplaatst door Wide-O
Ik doe een gok: volgens de gemiddelde pol&soc student was het antwoord "DE MAN!" maar eenieder die een beetje spiritueel was keek daar al snel doorheen, en zag de rechtvaardigheid van de strijd, ondanks de wanklanken.

Rechtvaardigheid die heel wat belangrijker was dan het gekrenkte ego, dat zelfs nog na 25 jaar z'n eigen falen projecteert op een sexshow.

Kga maar's eten denk ik ;)


Bullseye, Bro. :D


Eet smakelijk ! :boer:

Karin.N
30-09-05, 18:06
Ik zou het willen omdraaien. Hoe corrigeer je als zus een broer die niet kuis is :lol:

~Panthera~
30-09-05, 18:06
Geplaatst door Karin.N
Ik zou het willen omdraaien. Hoe corrigeer je als zus een broer die niet kuis is :lol:

Broodmesje ? :hihi:

Karin.N
30-09-05, 18:12
Geplaatst door ~Panthera~
Broodmesje ? :hihi:

Doe dan maar een scherp fileermes :D


Maar tís natuurlijk van de zotte, broers die d.m.v. slaag hun zus op het kuise pad houden. Vraag me af hoe kuis die broers zullen zijn :denk:

mark61
30-09-05, 18:14
Ik krijg hier onderhand zin om een vrouw te slaan.

OK, OK, een hele grote sterke dan.

Karin.N
30-09-05, 18:15
Geplaatst door mark61
Ik krijg hier onderhand zin om een vrouw te slaan.

OK, OK, een hele grote sterke dan.

Je bent gewaarschuwd, IK SLA TERUG :engel:


om te raken!

~Panthera~
30-09-05, 18:15
Geplaatst door Karin.N
Doe dan maar een scherp fileermes :D


Maar tís natuurlijk van de zotte, broers die d.m.v. slaag hun zus op het kuise pad houden. Vraag me af hoe kuis die broers zullen zijn :denk:


LOL@fileer


De broers kuis ? je gelooft het toch zelf niet he ? :hihi:
Van de zotte ja.

~Panthera~
30-09-05, 18:17
Geplaatst door mark61
Ik krijg hier onderhand zin om een vrouw te slaan.

OK, OK, een hele grote sterke dan.


uh...uh.. http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/k050.gif

mark61
30-09-05, 18:17
Geplaatst door Karin.N
Je bent gewaarschuwd, IK SLA TERUG :engel:


om te raken!

Oh ben je dr zó een? Sla je ook altijd 2 Afrikanen met de koppen tegen elkaar als ze niet luisteren?

mark61
30-09-05, 18:18
Geplaatst door ~Panthera~
uh...uh.. http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/k050.gif

Maar ze gaat terugslaan! Vernietigend!

Karin.N
30-09-05, 18:21
Geplaatst door mark61
Maar ze gaat terugslaan! Vernietigend!

Jij begon :ego:

~Panthera~
30-09-05, 18:22
Geplaatst door mark61
Maar ze gaat terugslaan! Vernietigend!


Dan nog...uh uh http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/k050.gif handen op de asbak. :p

Wide-O
30-09-05, 18:24
Geplaatst door Karin.N
Maar tís natuurlijk van de zotte, broers die d.m.v. slaag hun zus op het kuise pad houden. Vraag me af hoe kuis die broers zullen zijn :denk:

Die doen het statistisch gezien met de zus van een ander.

Dubbele moraal anyone ?

Karin.N
30-09-05, 18:25
Geplaatst door Wide-O
Die doen het statistisch gezien met de zus van een ander.

Dubbele moraal anyone ?

Mss een rigoreuze oplossing, alle niet kuise broers castreren :roker:

Wide-O
30-09-05, 18:26
Geplaatst door mark61
Ik krijg hier onderhand zin om een vrouw te slaan.

OK, OK, een hele grote sterke dan.

Ik heb al meppen gekregen van erg kleine vrouwen :hangsheadinshamesmiley:

En terecht :D

Wide-O
30-09-05, 18:30
Geplaatst door Karin.N
Mss een rigoreuze oplossing, alle niet kuise broers castreren :roker:

Dan hou ik mijn pietje ! :nijn:

~Panthera~
30-09-05, 18:35
Geplaatst door Wide-O
Die doen het statistisch gezien met de zus van een ander.

Dubbele moraal anyone ?


behoorlijk. :moe:

Maar goed, die kennen we hier in het westen ook, nietwaar ? de bekende dubbele moraal.

assassijn
30-09-05, 18:55
Geplaatst door freya
Het is gewoon zo.


Omdat mannen er niet tegen kunnen om vrouwelijk schoon te zien, worden vrouwen geacht zich in tenten te verbergen.

Een andere reden is er echt niet.

De schuld wordt hier enkel bij de mannen gelegd omdat zij een reactie geven op een actie. Begrijp me niet verkeerd, ik keur geweld niet goed, maar ik kan wel begrijpen waarom iemand geweld pleegt in dat soort gevallen.
Net als bij dieren, geven vrouwen die zich verleidelijk kleden een signaal af. Een signaal om aan te geven dat je beschikbaar bent, en klaar bent voor voortplanting. Veel mannen pikken deze signalen op en interpreteren ze ieder op een eigen manier. De meeste mannen zullen op een "normale" manier omgaan met deze signalen, maar er zullen ook gestoorden tussen lopen die een groot uithangbord zien met de tekst " hier gratis seks, nu".
Iedereen mag aantrekken wat hij/zij wil, maar besef wel welk signaal je daarmee afgeeft, en welke reacties/acties je daarmee kan krijgen.

~Panthera~
30-09-05, 19:02
Net als bij dieren, geven vrouwen die zich verleidelijk kleden een signaal af. Een signaal om aan te geven dat je beschikbaar bent, en klaar bent voor voortplanting.



Man, man........... Dit meen je toch niet echt he ? :droef:

delirious
30-09-05, 19:05
Geplaatst door ~Panthera~
Net als bij dieren, geven vrouwen die zich verleidelijk kleden een signaal af. Een signaal om aan te geven dat je beschikbaar bent, en klaar bent voor voortplanting.



Man, man........... Dit meen je toch niet echt he ? :droef:

Yes he does :hihi:

~Panthera~
30-09-05, 19:09
Geplaatst door delirious
Yes he does :hihi:

OMG...we are lost... Is his middle name Fred Flinstone ?...:droef:

delirious
30-09-05, 19:19
Geplaatst door ~Panthera~
OMG...we are lost... Is his middle name Fred Flinstone ?...:droef:

No no, he cool.

Perla
30-09-05, 19:23
Geplaatst door Afrux
Dit is wat we noemen een achterlijke vrouw. maar ja zo is ze opgevoed door haar achterlijke Amazigh vader...

Achterlijk is ze niet.

Gelijk heeft ze niet.

Haar eigen mening heeft ze wel.



Heb je daar problemen mee?

~Panthera~
30-09-05, 19:23
Geplaatst door delirious
No no, he cool.


En hij meent het ? come on, you'r joking, right ? :boer:

delirious
30-09-05, 19:28
Geplaatst door ~Panthera~
En hij meent het ? come on, you'r joking, right ? :boer:

don't know Panthero. :D

assassino laat je toch eens zien. (moe effe lachen Swa).

Perla
30-09-05, 19:30
Bij de eerste pagina dacht ik dat dit een serieuze topic was.




:haha:!

freya
30-09-05, 19:32
Geplaatst door assassijn
De schuld wordt hier enkel bij de mannen gelegd omdat zij een reactie geven op een actie. Begrijp me niet verkeerd, ik keur geweld niet goed, maar ik kan wel begrijpen waarom iemand geweld pleegt in dat soort gevallen.

Nou ik niet :moe:


Net als bij dieren, geven vrouwen die zich verleidelijk kleden een signaal af. Een signaal om aan te geven dat je beschikbaar bent, en klaar bent voor voortplanting.

En verleidelijk is wat?
Los haar? blote armen? rok boven de knie? strak tshirt?

Wie bepaalt wat verleidelijk is en wat niet?

Een vrouw kleed zich zoals zij zichzelf mooi vindt, maar een geile kerel ziet overal wel zo'n signaal in :aanwal:

Naquib Mahfouz wel eens gelezen? Die weet schitterend te beschrijven hoe een jongen zich loopt op te geilen achter vrouwen die geheel in doeken zijn gehuld, dan is een milimeter enkel en de suggestie van een dikke kont al genoeg :moe:


Veel mannen pikken deze signalen op en interpreteren ze ieder op een eigen manier. De meeste mannen zullen op een "normale" manier omgaan met deze signalen, maar er zullen ook gestoorden tussen lopen die een groot uithangbord zien met de tekst " hier gratis seks, nu".

Zie boven. Het maakt niet uit hoe vrouwen zich kleden, uiteindelijk zien bepaalde mannen overal een sexuele uitnodiging in.
Is het geen minirok, dan is het tshirt te strak. Heeft ze een jas aan, dan zijn het haar benen. Zijn die ook niet te zien, dan is het haar losse haar.
Pak vrouwen helemaal in doeken in, dan is het een blik. Pak vrouwen in een burqa, dan is het haar stem.
Uiteindelijk kunnen vrouwen idd maar beter helemaal niet meer buiten komen. :moe:

Is dat de schuld van de vrouwen of van de kerels die ipv met hun hersens met een ander lichaamsdeel denken? :moe:


Iedereen mag aantrekken wat hij/zij wil, maar besef wel welk signaal je daarmee afgeeft, en welke reacties/acties je daarmee kan krijgen.

Nee ik ga mij niet de hele dag lopen afvragen of ik toevallig niet iets uitstraal dat door een vent als een sexuele uitnodiging opgevat kan worden. Dan heb ik geen leven.
Laat die kerels er maar rekening mee houden dat als ze vervelend worden, ze een klap voor hun kop of erger kunnen verwachten :mad:

~Panthera~
30-09-05, 19:37
Geplaatst door freya
Laat die kerels er maar rekening mee houden dat als ze vervelend worden, ze een klap voor hun kop of erger kunnen verwachten :mad:

Precies: schop tegen hun snikkel. :duim:
Opzouten ! :zweep:


Verder goed verwoordt, Freya. :duim:

mark61
30-09-05, 19:46
Geplaatst door Karin.N
Jij begon :ego:

Ik klaag toch niet?

freya
30-09-05, 19:48
Geplaatst door ~Panthera~
Precies: schop tegen hun snikkel. :duim:
Opzouten ! :zweep:


Verder goed verwoordt, Freya. :duim:

:strik:

mark61
30-09-05, 19:49
Geplaatst door ~Panthera~
Net als bij dieren, geven vrouwen die zich verleidelijk kleden een signaal af. Een signaal om aan te geven dat je beschikbaar bent, en klaar bent voor voortplanting.

Man, man........... Dit meen je toch niet echt he ? :droef:

Tuurlijk wel. Hij loopt persoonlijk in een berenvel.

Ben jij er al klaar voor?

~Panthera~
30-09-05, 19:49
Geplaatst door mark61
Tuurlijk wel. Hij loopt persoonlijk in een berenvel.

Ben jij er al klaar voor?


Voor wat ?

Voor Assassijn die blijkbaar in berevel loopt te sniffen en overal signalen ziet ? :giechel:

mark61
30-09-05, 19:55
Geplaatst door ~Panthera~
Voor wat ?

Voor Assassijn die blijkbaar in berevel loopt te sniffen en overal signalen ziet ? :giechel:

yep. :lachu:

~Panthera~
30-09-05, 19:58
Geplaatst door mark61
yep. :lachu:



Good grief, moet je zeker ook tegen boompjes aan ..... he ? :moe:

Denk dat ik even bedank, vind je het erg ? ben geen snuffelpaal. :hihi:

Karin.N
30-09-05, 20:24
Geplaatst door freya
Nou ik niet :moe:



En verleidelijk is wat?
Los haar? blote armen? rok boven de knie? strak tshirt?

Wie bepaalt wat verleidelijk is en wat niet?

Een vrouw kleed zich zoals zij zichzelf mooi vindt, maar een geile kerel ziet overal wel zo'n signaal in :aanwal:

Naquib Mahfouz wel eens gelezen? Die weet schitterend te beschrijven hoe een jongen zich loopt op te geilen achter vrouwen die geheel in doeken zijn gehuld, dan is een milimeter enkel en de suggestie van een dikke kont al genoeg :moe:



Zie boven. Het maakt niet uit hoe vrouwen zich kleden, uiteindelijk zien bepaalde mannen overal een sexuele uitnodiging in.
Is het geen minirok, dan is het tshirt te strak. Heeft ze een jas aan, dan zijn het haar benen. Zijn die ook niet te zien, dan is het haar losse haar.
Pak vrouwen helemaal in doeken in, dan is het een blik. Pak vrouwen in een burqa, dan is het haar stem.
Uiteindelijk kunnen vrouwen idd maar beter helemaal niet meer buiten komen. :moe:

Is dat de schuld van de vrouwen of van de kerels die ipv met hun hersens met een ander lichaamsdeel denken? :moe:



Nee ik ga mij niet de hele dag lopen afvragen of ik toevallig niet iets uitstraal dat door een vent als een sexuele uitnodiging opgevat kan worden. Dan heb ik geen leven.
Laat die kerels er maar rekening mee houden dat als ze vervelend worden, ze een klap voor hun kop of erger kunnen verwachten :mad:

:duim:

Zwarte Schaap
30-09-05, 21:10
Geplaatst door mark61
Ik verwijs je wederom naar het Hacettepe-onderzoek. Het enige mij bekende dat op dit gebied bestaat. In Pakistan of Egypte zullen ze het wel niet gauw gaan onderzoeken nog.

Laatst had je die rel in Pakistan met die straf-verkrachte vrouw; hoewel Musjarraf het niet netjes vond had hij het vooral druk met de vrouw beschuldigen van 'Pakistan in een kwaad daglicht stellen.' Ik zou als ik jou was geen enquęte organiseren in Pakistan.

Maar wat lieg ik nou? Je scheldt maar wat, in feite.

Het is een keiharde leugen als je beweert dat het slaan van vrouwen een norm is in Turkije, Pakistan en Egypte, of je weet niet wat norm betekent.

Dat in bepaalde plattelandsculturen en landen waar een bepaalde macho-cultuur voorkomt geweld iets meer wordt geaccepteerd is kan nooit een legitimatie zijn om te beweren dat het slaan van vrouwen de norm is.

In Nederland is het zogenaamd veel minder geaccepteerd maar toch wordt hier volgens de statistieken die ik gelezen heb het meest aan huiselijk geweld gedaan.

gh.wille
30-09-05, 21:19
Geplaatst door Bofko
Het westerse taboe op slaan geldt in heel veel landen niet. Ook in het westen geld het trouwens pas pakweg zo´n 40 jaar. De oorvijg van vroeger kunnen zich velen nog wel herinneren. En zo niet dan hebben ze wel ouders die het zich kunnen herinneren
Dat taboe is ontstaan vanuit de anti-autoritaire relatiepsychologie en uitpraat-en bespreekcultuur of hoe je het ook mag noemen.
Of het in vele nietwesterse landen de norm is weet ik niet, wel dat het daar normaler is en gevonden wordt.

Dat heb ik ook al als voorbeeld gegeven , maar we hebben het hier alsof het over het een (normale zaak ) is dat broer zus (JE ) mag slaan en man vrouw ,ik heb het niet over kinderen ondeling maar volwassen mensen .
En als dat niet zo is dan vraag ik me nog af , waar ze het ,,recht "vandaan halen om hun ZUS of Vrouw te mishandelen ,en in sommige gevallen zelf te doden (wat ook al gebeurt is ) .

:droef:

assassijn
30-09-05, 21:29
Geplaatst door freya
Nou ik niet :moe:
Ik wel. Dit omdat ik weet dat niet 100% van de mensheid geestelijk 100% is, en er genoeg gestoorde mafkezen rondlopen.




En verleidelijk is wat?
Los haar? blote armen? rok boven de knie? strak tshirt?

Wie bepaalt wat verleidelijk is en wat niet?

Een vrouw kleed zich zoals zij zichzelf mooi vindt, maar een geile kerel ziet overal wel zo'n signaal in :verveeld:

Naquib Mahfouz wel eens gelezen? Die weet schitterend te beschrijven hoe een jongen zich loopt op te geilen achter vrouwen die geheel in doeken zijn gehuld, dan is een milimeter enkel en de suggestie van een dikke kont al genoeg:moe

Onder verleidelijke kleding versta ik kleding die meer laat zien dan dat het bedekt. Je kan mij niet wijsmaken dat vrouwen die zich verleidelijk kleden(zie minder dan 50% kleding) dat doen omdat ze dat lekker vinden zitten. Het is algemeen bekend dat vrouwen dit doen om de aandacht van mannen op zich te richten. Vrouwen voelen zich nu eenmaal goed als ze bevestiging krijgen dat ze nog "goed in de markt" liggen. Veel mensen denken dan dat ze zich lekker voelen door die kleding, maar in feite voelen ze zich lekker door de bevestiging van hun "vrouwelijkheid" die ze van mannen krijgen door die kleding.


Zie boven. Het maakt niet uit hoe vrouwen zich kleden, uiteindelijk zien bepaalde mannen overal een sexuele uitnodiging in.
Is het geen minirok, dan is het tshirt te strak. Heeft ze een jas aan, dan zijn het haar benen. Zijn die ook niet te zien, dan is het haar losse haar.
Pak vrouwen helemaal in doeken in, dan is het een blik. Pak vrouwen in een burqa, dan is het haar stem.
Uiteindelijk kunnen vrouwen idd maar beter helemaal niet meer buiten komen.

Is dat de schuld van de vrouwen of van de kerels die ipv met hun hersens met een ander lichaamsdeel denken?

Het maakt juist wel uit hoe vrouwen zich kleden. Stap een willekeurige discotheek binnen en ga voor de grap eens mensen observeren. Je zal zien dat vrouwen die het minste aan hebben, de meeste aandacht zullen krijgen. Mannen willen nu eenmaal zo snel en zo vaak mogelijk paren. Vrouwen die aangeven dat ze seksueel beschikbaar zijn, zullen nu eenmaal sneller de aandacht van mannen op zich vestigen dan vrouwen die dat niet doen.
Sommige mannen zien inderdaad overal wel iets seksueels in. Maar dat zijn mannen die al een probleem hebben op seksueel gebied, en het gaat nu juist om vrouwen die die gevoelens bewust bij mannen opwekken.
Of het de schuld is van die mannen of van die vrouwen? Het is een beetje de schuld van beiden. Als ik als man zijnde in een wielrennersbroekje en een superstrak shirt rond ga lopen, dan moet ik straks niet gaan zeiken als ik allerlei seksuele opmerkingen krijg van vrouwen en homoseksuele mannen. De kans is klein, maar de kans zou toch bestaan dat iemand die zijn seksuele driften niet onder controle heeft, zou trachten mij te misbruiken.



Nee ik ga mij niet de hele dag lopen afvragen of ik toevallig niet iets uitstraal dat door een vent als een sexuele uitnodiging opgevat kan worden. Dan heb ik geen leven.
Laat die kerels er maar rekening mee houden dat als ze vervelend worden, ze een klap voor hun kop of erger kunnen verwachten

MIschien niet, maar jij weet denk ik ook zelf dat als je in een minirok en een topje gaat lopen, je meer last van mannen zal krijgen dan wanneer je in een spijkerbroek en een shirt of trui loopt.

Zwarte Schaap
30-09-05, 21:44
Geplaatst door gh.wille
Dat heb ik ook al als voorbeeld gegeven , maar we hebben het hier alsof het over het een (normale zaak ) is dat broer zus (JE ) mag slaan en man vrouw ,ik heb het niet over kinderen ondeling maar volwassen mensen .
En als dat niet zo is dan vraag ik me nog af , waar ze het ,,recht "vandaan halen om hun ZUS of Vrouw te mishandelen ,en in sommige gevallen zelf te doden (wat ook al gebeurt is ) .

:droef:

Een goede vriend van mij heeft vele opvoedkundige tikken van zijn zussen gehad om hem op te rechte pad te houden.

freya
30-09-05, 22:21
Geplaatst door assassijn
Ik wel. Dit omdat ik weet dat niet 100% van de mensheid geestelijk 100% is, en er genoeg gestoorde mafkezen rondlopen.


Jij loopt dus ook voor alle zekerheid gewapend over straat?
Je weet immers maar nooit waneer je door een gek aangevallen wordt.




Onder verleidelijke kleding versta ik kleding die meer laat zien dan dat het bedekt. Je kan mij niet wijsmaken dat vrouwen die zich verleidelijk kleden(zie minder dan 50% kleding) dat doen omdat ze dat lekker vinden zitten.

Jij draagt ook nooit een korte broek als het warm is?
Altijd bovenste knoopje van het overhemd met lange mouwen dicht houden hoor :student: :moe:

Voor jouw informatie: Ja als het warm is dan zit luchtige kleding lekker.


Het is algemeen bekend dat vrouwen dit doen om de aandacht van mannen op zich te richten .

:lol:
Nee dus! dat wordt algemeen gedacht door mannen, dat dat zo is. :mad:

Vrouwen hebben legio redenen om zich te kleden zoals ze willen. Het verleiden van mannen staat voor verreweg de meeste vrouwen helemaal niet op het lijstje.

Denk jij werkelijk dat ik 's ochtends opsta met de gedachte "wat zal ik vandaag eens aantrekken om nog wat mannen te verleiden?"

Dan ben je gestoord.
:moe:


Vrouwen voelen zich nu eenmaal goed als ze bevestiging krijgen dat ze nog "goed in de markt" liggen.

Goh, je bedoelt dat niemand het leuk vind om als oud lijk afgeschreven te worden?


Veel mensen denken dan dat ze zich lekker voelen door die kleding, maar in feite voelen ze zich lekker door de bevestiging van hun "vrouwelijkheid" die ze van mannen krijgen door die kleding.

Je weet niet waar je het over hebt.
Denk je werkelijk dat vrouwen het leuk vinden als er in hun nek gehijgd wordt? Dat ze het leuk vinden als je "hey shshschatje! " naar ze roept?

Dan ben je een looser. :moe:



Het maakt juist wel uit hoe vrouwen zich kleden. Stap een willekeurige discotheek binnen en ga voor de grap eens mensen observeren. Je zal zien dat vrouwen die het minste aan hebben, de meeste aandacht zullen krijgen.

En dat ligt aan de vrouwen?


Mannen willen nu eenmaal zo snel en zo vaak mogelijk paren. Vrouwen die aangeven dat ze seksueel beschikbaar zijn, zullen nu eenmaal sneller de aandacht van mannen op zich vestigen dan vrouwen die dat niet doen.

En dat geven ze aan door zich schaars te kleden denk jij?
:vreemd: ik heb daar toch altijd heel andere tactieken voor gebruikt


Sommige mannen zien inderdaad overal wel iets seksueels in. Maar dat zijn mannen die al een probleem hebben op seksueel gebied, en het gaat nu juist om vrouwen die die gevoelens bewust bij mannen opwekken.

En dat zijn alle vrouwen die zich niet voldoende bedekken volgens jou :moe:

Maar wat ik al probeerde aan te geven: WAT IS ONVOLDOENDE BEDEKT? WIE BEPAALT DAT?

En in Afganistan zijn het de vrouwen zonder burqa

In SA de vrouwen met sexy schoentjes.

In Iran die met te losse hoofddoek.


Alleen in een nudistenclub is een vrouw pas van die onzin verlost.
Daar kan echt niemand iets op je kleding aan te merken hebben.

Hoeveel verkrachtingen in een nudistenclub zijn er eigenlijk bekend?
I rest my case.




Of het de schuld is van die mannen of van die vrouwen? Het is een beetje de schuld van beiden. Als ik als man zijnde in een wielrennersbroekje en een superstrak shirt rond ga lopen, dan moet ik straks niet gaan zeiken als ik allerlei seksuele opmerkingen krijg van vrouwen en homoseksuele mannen. De kans is klein, maar de kans zou toch bestaan dat iemand die zijn seksuele driften niet onder controle heeft, zou trachten mij te misbruiken.

:lol: Dream on! Wielrennersbroekjes zijn werkelijk de grootste afknapper die ik kan bedenken :haha:



MIschien niet, maar jij weet denk ik ook zelf dat als je in een minirok en een topje gaat lopen, je meer last van mannen zal krijgen dan wanneer je in een spijkerbroek en een shirt of trui loopt.

Het zit niet in kleding, het zit in uitstraling.
Een vrouw kan verleiden terwijl ze van top tot teen bedekt is en ze kan een afstotende ijspegel zijn in een sexy pakje.

Geloof me maar, ik weet echt wel waar ik het over heb :roken:

gh.wille
30-09-05, 23:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
Een goede vriend van mij heeft vele opvoedkundige tikken van zijn zussen gehad om hem op te rechte pad te houden.

Neem aan dat ie een stuk jonger was , tuurlijk komt dat wel voor, ik heb ook m,n zusje geslagen n.b met een stukje hout ( mast van m,n bootje ) zo kwaad was ik toen , de clou was dat ze het niet expres had gedaan !
de rest van het verhaal ken je .

V.G.G.

MaRiaH
01-10-05, 00:56
Geplaatst door Wide-O
Die doen het statistisch gezien met de zus van een ander.

Dubbele moraal anyone ?


:lole: :lol:

MaRiaH
01-10-05, 01:07
Geplaatst door freya
Jij loopt dus ook voor alle zekerheid gewapend over straat?
Je weet immers maar nooit waneer je door een gek aangevallen wordt.
Vrouwen hebben legio redenen om zich te kleden zoals ze willen. Het verleiden van mannen staat voor verreweg de meeste vrouwen helemaal niet op het lijstje.

Denk jij werkelijk dat ik 's ochtends opsta met de gedachte "wat zal ik vandaag eens aantrekken om nog wat mannen te verleiden?"

Dan ben je gestoord.
:moe:

Goh, je bedoelt dat niemand het leuk vind om als oud lijk afgeschreven te worden?

Je weet niet waar je het over hebt.
Denk je werkelijk dat vrouwen het leuk vinden als er in hun nek gehijgd wordt? Dat ze het leuk vinden als je "hey shshschatje! " naar ze roept?

En dat ligt aan de vrouwen?

En dat geven ze aan door zich schaars te kleden denk jij?
:vreemd: ik heb daar toch altijd heel andere tactieken voor gebruikt

Maar wat ik al probeerde aan te geven: WAT IS ONVOLDOENDE BEDEKT? WIE BEPAALT DAT?

En in Afganistan zijn het de vrouwen zonder burqa

In SA de vrouwen met sexy schoentjes.

In Iran die met te losse hoofddoek.


Alleen in een nudistenclub is een vrouw pas van die onzin verlost.
Daar kan echt niemand iets op je kleding aan te merken hebben.

Hoeveel verkrachtingen in een nudistenclub zijn er eigenlijk bekend?
I rest my case.

Het zit niet in kleding, het zit in uitstraling.
Een vrouw kan verleiden terwijl ze van top tot teen bedekt is en ze kan een afstotende ijspegel zijn in een sexy pakje.

Geloof me maar, ik weet echt wel waar ik het over heb :roken:


:duim: 100% eens.


Ik heb vreselijk gelachen om de logica van Assassijn..
dat ze nog bestaan zulke mannen.. :moe:

freya
01-10-05, 09:53
Geplaatst door MaRiaH

Ik heb vreselijk gelachen om de logica van Assassijn..
dat ze nog bestaan zulke mannen.. :moe:

Ik kan er echt niet om lachen. Het zijn mannen met dit soort ideeen die ervoor zorgen dat ik als vrouw niet rustig over straat kan lopen.

Karin.N
01-10-05, 10:07
Mannen als Assassijn zijn ontzettend bang voor vrouwen!

Machthebbers van de Taliban eveneens!

En zo zijn er nog wel wat te noemen.

Het gaat niet om religie, de onderliggende reden is de angst voor vrouwen!

freya
01-10-05, 10:32
Geplaatst door Karin.N
Mannen als Assassijn zijn ontzettend bang voor vrouwen!


Vind je het gek? Zodra ze een stukje huid zien, slaan ze helemaal op tilt :haha:

Dan kan je toch zeker niet meer normaal functioneren :duizelig:

En stel je voor dat die schaars geklede schoonheid zegt: " ja hoor shshschatje, ik wil wel" en dan krijgt ie m niet omhoog :loens:

De nachtmerrie!!! :haha:



Nee snel een doek erover!

:lachu:

Karin.N
01-10-05, 10:35
Geplaatst door freya
Vind je het gek? Zodra ze een stukje huid zien, slaan ze helemaal op tilt :haha:

Dan kan je toch zeker niet meer normaal functioneren :duizelig:

En stel je voor dat die schaars geklede schoonheid zegt: " ja hoor shshschatje, ik wil wel" en dan krijgt ie m niet omhoog :loens:

De nachtmerrie!!! :haha:



Nee snel een doek erover!

:lachu:


Best wel wat jaartjes gehuld in doeken gelopen, errug warm.

T'is nu de beurt aan mannen zoals Assassijn, gekleed in een burqa zullen ze weinig vrouwelijks schoon zien en worden ze dus ook niet afgeleid, en hebben wij rust.

freya
01-10-05, 10:41
Geplaatst door Karin.N


T'is nu de beurt aan mannen zoals Assassijn, gekleed in een burqa zullen ze weinig vrouwelijks schoon zien en worden ze dus ook niet afgeleid, en hebben wij rust.

Nah, kunnen ze nog steeds gluren :cheefbek:

Zijn ze ook zonder burqa al goed in :fplet:

Karin.N
01-10-05, 10:47
Geplaatst door freya
Nah, kunnen ze nog steeds gluren :cheefbek:

Zijn ze ook zonder burqa al goed in :fplet:

't zicht in een burqa wordt aardig voor ze beperkt. Kon zelf alleen maar recht naar voren kijken, een ietse peitsie op zij willen kijken wordt al errug lastig :D

En anders gewoon binnen houwen

freya
01-10-05, 10:50
Geplaatst door Karin.N
't zicht in een burqa wordt aardig voor ze beperkt. Kon zelf alleen maar recht naar voren kijken, een ietse peitsie op zij willen kijken wordt al errug lastig :D

Hoe doe je dat met oversteken?


En anders gewoon binnen houwen

:lol: dat zou een hoop rust geven op straat!

Wel lastig met de vuilniszakken enzo :verward:

~Panthera~
01-10-05, 10:53
Geplaatst door Karin.N
't zicht in een burqa wordt aardig voor ze beperkt. Kon zelf alleen maar recht naar voren kijken, een ietse peitsie op zij willen kijken wordt al errug lastig :D

En anders gewoon binnen houwen

Grappig: heb je er 1 gedragen ?? :stout:

Hoe voelde dat ?

Karin.N
01-10-05, 10:53
Geplaatst door freya
Hoe doe je dat met oversteken?



Is lastig, daarom natuurlijk de verstandige regel erbij, vrouwen niet zonder mannelijk gezelschap over straat :mad:

Karin.N
01-10-05, 10:55
Geplaatst door ~Panthera~
Grappig: heb je er 1 gedragen ?? :stout:

Hoe voelde dat ?

Jaah, ben er dus geen voorstander van. :kotsen:

Je voelt je werkelijk gedegradeerd tot niets. Daarnaast is het verstikkend warm.

freya
01-10-05, 10:56
Geplaatst door Karin.N
Is lastig, daarom natuurlijk de verstandige regel erbij, vrouwen niet zonder mannelijk gezelschap over straat :mad:

Wat dom van me, dat spreekt voor zich natuurlijk :maf3:

~Panthera~
01-10-05, 10:58
Geplaatst door Karin.N
Jaah, ben er dus geen voorstander van. :kotsen:

Je voelt je werkelijk gedegradeerd tot niets. Daarnaast is het verstikkend warm.


Is niks dus. :moe:

Karin.N
01-10-05, 11:03
Daarnaast is me opgevallen dat een burqa of een abaya kennelijk heel uitnodigend zijn voor mannen om eens lekker in je achterwerk te knijpen :mad:

Zwarte Schaap
01-10-05, 11:04
Schrikbarend vaak huiselijk geweld

Door Eva Crouwel

WATERWEG - Een op de vijf inwoners van het Waterweggebied, die vorig jaar in contact zijn gekomen met de Maatschappelijke Dienstverlening Nieuwe Waterweg (MDNW), heeft met huiselijk geweld te maken gehad. In Vlaardingen is dat zelfs een kwart van de cliënten.
Directeur Franc Bongaerts van de MDNW: ,,We zijn enorm geschrokken van de hoeveelheid. Maar het betekent wel dat het onderwerp meer bespreekbaar wordt en huiselijk geweld vaker wordt gemeld. Dat is op zich een zeer goede zaak.’’
De MDNW is huiselijk geweld vorig jaar apart gaan registreren. De cijfers zijn dus nog niet met voorgaande jaren te vergelijken.

Ook kan nog geen betekenis worden gegeven aan het relatief hoog uitgevallen percentage in Vlaardingen. In Schiedam en Maassluis ligt dit relatieve aantal -met negen en elf procent- aanmerkelijk lager, aldus het jaarverslag van de MDNW.

Door aanpassing van de wet heeft de politie sinds vorig jaar meer bevoegdheden gekregen om huiselijk geweld aan te pakken. Dat is overduidelijk terug te zien in de cijfers van de politie. In de eerste helft van 2004 werd in deze regio geen enkele verdachte van huiselijk geweld aangehouden. Terwijl toch 126 maal aangifte was gedaan en er in totaal 330 meldingen binnenkwamen.

In de eerste helft van dit jaar komt daar plotseling verandering in.
Naar aanleiding van in totaal 857 meldingen, waarbij 224 maal aangifte werd gedaan, konden 174 verdachten worden aangehouden.

De komst van het regionale Steunpunt Huiselijk Geweld in Schiedam heeft ook bijgedragen aan het zichtbaarder worden van huiselijk geweld. Slachtoffers, omstanders en zelfs daders kunnen er anoniem terecht voor vragen en advies.

De MDNW en de politie willen hun cijfers in de toekomst gaan koppelen om meer grip te krijgen op de daadwerkelijke grootte van het probleem

Bron: AD/Rotterdams Dagblad 30/09/05

Karin.N
01-10-05, 11:09
En als je dan het aantal vrouwen meerekent dat geen aangifte doet.

assassijn
01-10-05, 11:11
Geplaatst door freya
Jij loopt dus ook voor alle zekerheid gewapend over straat?
Je weet immers maar nooit waneer je door een gek aangevallen wordt.
Nee. Maar ik zal nooit s'avonds met een dure camera of ketting om mijn nek, of met mijn dure laptop, of opzichtig met mijn dure gouden horloge enz. enz. "showend"over straat gaan lopen. De kans is dan namelijk groot dat er tussen al die mensen iemand het nodig vind om dat zichzelf toe te eigenen. Natuurlijk mag ik daar vrij mee over straat lopen, dat recht heb ik, en moet ik hebben. Maar ik weet wel dat ik daarmee OOK de verkeerde aandacht kan trekken.






Jij draagt ook nooit een korte broek als het warm is?
Altijd bovenste knoopje van het overhemd met lange mouwen dicht houden hoor :student: :moe:

Voor jouw informatie: Ja als het warm is dan zit luchtige kleding lekker.
Dus als ik het goed begrijp draag jij als het warm is alleen een hotpants waar je string bovenuit steekt en een topje waar je borsten bijna uitvallen? Of heb jij dan toch zoiets van"dat ik vind ik weer TE".

.


:lol:
Nee dus! dat wordt algemeen gedacht door mannen, dat dat zo is. :mad:

Vrouwen hebben legio redenen om zich te kleden zoals ze willen. Het verleiden van mannen staat voor verreweg de meeste vrouwen helemaal niet op het lijstje.

Denk jij werkelijk dat ik 's ochtends opsta met de gedachte "wat zal ik vandaag eens aantrekken om nog wat mannen te verleiden?"

Dan ben je gestoord.
:moe:
Jij misschien niet. Maar er zijn genoeg vrouwen die zo onzeker zijn over zichzelf(o.a. door allerlei media) die zich wel op een bepaalde manier kleden om de aandacht van mannen op zich te vestigen. Elke vrouw wil zich begeerlijk voelen, ook jij. De ene vrouw kleed zich "bedekt", en gooit haar charme en uitstraling in de strijd, de ander denkt dat ze dat enkel kan doen met het tonen van haar lichaam.




Goh, je bedoelt dat niemand het leuk vind om als oud lijk afgeschreven te worden?
Zie hierboven.



Je weet niet waar je het over hebt.
Denk je werkelijk dat vrouwen het leuk vinden als er in hun nek gehijgd wordt? Dat ze het leuk vinden als je "hey shshschatje! " naar ze roept?

Dan ben je een looser. :moe:
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat vrouwen genieten van de aandacht die ze krijgen in de vorm van blikken en complimenten. Het is een bevestiging van datgene waarvoor ze zich uren hebben uitgesloofd in de spiegel. Nogmaals, elke vrouw wil mooi zijn en begeerd worden.





En dat ligt aan de vrouwen?
Deze vrouwen zijn zich heel bewust van het effect dat zij op mannen hebben. Andere vrouwen zullen dat oppikken, en beseffen wat er voor nodig is om de aandacht van mannen trekken. Zij zullen zich dan de volgende keer ook uitdagender gaan kleden om juist DIE reactie bij mannen los te maken. Je kan moeilijk een rode lap voor een stier houden, en dan de stier de schuld geven als hij briesend op je af komt lopen. Het is gewoon het bewust oproepen van een reactie.




En dat geven ze aan door zich schaars te kleden denk jij?
:vreemd: ik heb daar toch altijd heel andere tactieken voor gebruikt
Dat geven ze inderdaad aan door zich uitdagend te kleden. Als ze de aandacht van het mooiste mannetje willen trekken, dan kunnen ze dat moeilijk doen door zich onopgemaakt en slonzig in zijn buurt te vertonen.
Freya, jij en vele andere vrouwen zullen best een andere aanpak hebben. Maar vergeet hierbij niet dat alle vrouwen hetzelfde zijn. De ene vrouw weet dat ze meer te bieden heeft dan alleen haar lichaam, de andere vrouw is zo onzeker over zichzelf, dat ze denkt dat ze alleen haar lichaam, waar ze niets voor hoefde te doen, te bieden heeft.
Probeer het breed te bekijken en niet alleen vanuit je eigen perspectief.




En dat zijn alle vrouwen die zich niet voldoende bedekken volgens jou :moe:

Maar wat ik al probeerde aan te geven: WAT IS ONVOLDOENDE BEDEKT? WIE BEPAALT DAT?

En in Afganistan zijn het de vrouwen zonder burqa

In SA de vrouwen met sexy schoentjes.

In Iran die met te losse hoofddoek.


Alleen in een nudistenclub is een vrouw pas van die onzin verlost.
Daar kan echt niemand iets op je kleding aan te merken hebben.

Hoeveel verkrachtingen in een nudistenclub zijn er eigenlijk bekend?
I rest my case.
Bij nudistenclubjes komen juist mensen die niets seksueels zien in naaktheid. Naaktheid is voor hen een tweede natuur. Een naakt lichaam op een nudistengelegenheid zal een nudist gewoon niet seksueel prikkelen. Zou een vrouw daar in pikante lingerie rondlopen, dan zou een nudist wel eens geprikkeld kunnen worden.





:lol: Dream on! Wielrennersbroekjes zijn werkelijk de grootste afknapper die ik kan bedenken :haha:
Dat was maar een voorbeeldje. Voor dat wielrennersbroekje kan je alles invullen wat jij als opwindend zou kunnen ervaren.





Het zit niet in kleding, het zit in uitstraling.
Een vrouw kan verleiden terwijl ze van top tot teen bedekt is en ze kan een afstotende ijspegel zijn in een sexy pakje.

Geloof me maar, ik weet echt wel waar ik het over heb :roken:
Jij en ik weten beiden dat het voor de meeste mannen niet uitmaakt hoe je je gedraagt of hoe je je kleed. Een blik en een glimlach is meestal genoeg om de meeste mannen te verleiden.


Waar het hier om gaat is om verleidelijke kleding. Verleiden betekent nog steeds het bewust overhalen of verlokken tot iets.
Verleidelijke kleding in de zin van bewust verlokken of verleiden tot seks. En dat is nu het punt waar wij over verschillen van mening. Ik kijk enkel naar vrouwen die bewust kiezen voor kleding met het oogmerk op het verleiden van mannen, en onder die kleding versta ik pikante kleding die minder dan 50% van het lichaam bedekt. Jij kijkt naar mannen die in elk kledingstuk wel iets verleidelijks kunnen zien. Maar zoals ik al eerder zei, zet een eeneiige vrouwelijke tweeling naast elkaar. De een zet je in verleidelijk en uitdagende kleding neer, de ander in slobberige kleding die niets van haar vrouwelijkheid laat zien. Ik durf er mijn beide ogen op te verwedden dat het meerendeel van de mannen de aandacht voornamelijk zullen richten op de schaars en verleidelijk geklede dame.

Zwarte Schaap
01-10-05, 11:22
http://www.nrc.nl/images/anorexiagroot,0.jpg

Mooi slank is ongezond en onuitstaanbaar in Buenos Aires

Eetstoornissen en sportverslaving zijn in Argentinië veel voorkomende kwalen. De overheid heeft een opmerkelijke maatregel afgekondigd: boetiekjes die alleen nog maar strakke heupbroeken verkopen of jurkjes die alleen de dunste vrouwen passen, kunnen beboet worden.

Door Marcel Haenen, correspondent in Argentinië

Eigenlijk zou het negenjarige opdondertje Jimena gewoon een dag of drie moeten worden opgesloten in het kelderhok met een dampend bord vissenkoppen en broccoli. Af en toe worden er dan wat actiefoto's van leeftijdgenoten uit Soedan onder de deur doorgeschoven. Dat zou het verwende wicht wel doen bijdraaien!

Maar het geven van dergelijke oorvijgen is in het kindergekke Argentinië zeker voor een vreemde niet ongevaarlijk. En dus, als dochterlief vraagt of Jimena alsjeblieft nog één keer een dagje mag logeren, serveren we de enige maaltijd die Argentijnse kinderen doorgaans zonder al te veel mopperen wegkauwen: milanesas (schnitzels) met patat. Maar groot is de verbazing als het meisje na een half uurtje toch slechts een fractie van haar bordje heeft leeggegeten. Ze kan het ook niet helpen. ,,Het is het verkeerde merk frieten'', legt ze uit.

Misschien is het vlees gewoon te lekker en zijn de ijswinkels te talrijk. Dat het daardoor komt. Maar in elk geval voor de Argentijnse kinderen uit de wat rijkere milieus geldt dat ze knap beroerd eten. Veel jongeren zien hooguit groenten van dichtbij als ze de cavia voeren. Daardoor doet zich de merkwaardige situatie voor dat in Argentinië de ene helft van de kinderen niet goed eet omdat ze in grote armoede leven en de andere helft omdat ze kokhalzen van een verantwoorde maaltijd.

Eetstoornissen zijn in Argentinië een veel voorkomende kwaal. In een deze maand in Athene gepresenteerd Argentijns onderzoek over suikerziekte blijkt dat zelfs veel jonge diabetici raar eten. Een op de vier Argentijnse suikerziektepatiënten bezondigt zich aan dingen als het kunstmatig opwekken van braken na het eten, gebruikt overmatig laxeermiddelen of doet excessief veel aan sport om af te vallen. Veel kinderen met suikerziekte aarzelen niet hun gezondheid verder te schaden en dienen zichzelf stiekem minder insuline toe dan zou moeten in de hoop zo niet in gewicht toe te nemen.

De Argentijnse kinderen hebben het van geen vreemde. Ook de ouders zijn bovenmatig geďnteresseerd in een zo slank mogelijk figuur. Argentinië heeft het hoogste percentage sportverslaafden van Latijns-Amerika. Eenderde van de Argentijnse vrouwen tussen de achttien en vijfendertig jaar bezoekt minimaal drie keer per week een sportschool. In sommige winkelbuurten van Buenos Aires zie je dan ook meer slankheidsinstituten en sportscholen dan slagers en groenteboeren.

In het krachthonk boven de paardenstallen in mijn woonwijk zit een jonge hoogzwangere vrouw die hier lijkt te wonen. Ze staat op knappen maar dat belet haar niet om met de trainingsbroek gespannen om haar bolle buik eindeloos gewichten te verplaatsen. Hier staat ook de moeder van Jimena haar kinderfiguurtje te koesteren. Iedere ochtend en avond neemt ze deel aan de aerobicsklas en springt ze verbeten heen en weer voor de grote spiegel. De rest van de dag jogt ze door de wijk, achtervolgd door haar personal trainer die haar vanaf zijn fiets verder opjut.

Het fanatisme om slank te blijven en de wijdverspreide gewoonte om desnoods chirurgisch het figuur een handje te helpen, heeft vooralsnog niet het gewenste resultaat opgeleverd. Uit gegevens van de Argentijnse organisatie die strijdt tegen de eetstoornissen boulimia en anorexia nervosa blijkt dat negen op de tien Argentijnse vrouwen ontevreden zijn over het eigen lichaam. Bij de stichting is het heel gewoon dat moeder en dochter samen op het spreekuur komen om te praten over hun eetstoornissen.

De situatie is zo zorgwekkend dat de overheid van de provincie Buenos Aires (met 13 miljoen inwoners de grootste provincie van het land) besloten heeft tot de invoering van wetgeving die voor zover bekend nergens anders ter wereld voorkomt: vanaf deze maand zijn fabrikanten en kledingwinkels verplicht om kleren in alle mogelijk voorkomende maten voorradig te hebben.

Houders van boetiekjes die alleen nog maar strakke heupbroeken verkopen of jurkjes die alleen de dunste vrouwen passen, kunnen sinds 1 september beboet worden. De winkels van recidivisten worden gesloten. Zo moet in elk geval worden voorkomen dat Argentijnse meisjes geforceerd brakend boven de toiletpot hangen omdat ze nu eenmaal geen passende hippe kleren kunnen kopen.



Bron: NRC/Spunk 26/09/05

assassijn
01-10-05, 11:24
Geplaatst door freya
Ik kan er echt niet om lachen. Het zijn mannen met dit soort ideeen die ervoor zorgen dat ik als vrouw niet rustig over straat kan lopen.

Begrijp mij niet verkeerd. Ik vind het juist jammer dat de vrouwenbewegingen en emancipatieclubjes hier niets tegen doen. Een vrouw hoort zich gewoon niet te verlagen om enkel als lustobject te dienen voor de man. De westerse door mannen beheerste media brengt het mooi door te zeggen dat vrijheid het steeds naakter over straat lopen is. Een vrouw is meer dan een bloot lichaam met een kont en borsten. Het is ook zeer jammer dat voornamelijk westerse vrouwen denken dat het jezelf kleden als lustobject een vorm van emancipatie is. Waar zijn de feministes uit de jaren '70 gebleven die ageerden tegen dit verschijnsel? Waar zijn de feministes gebleven die weigerden zich als lustobject voor mannen te kleden?
De eisen die de man aan vrouwen stelt tegenwoordig heeft veel vrouwen tot psychische waanzin gedreven. Kijk naar het aantal gevallen van eetstoornissen e.d. Zolang de vrouw hier niets tegen doet, en gelukkig is met het fungeren als lustobject, is er van het vroegere feminisme helaas niets overgebleven.

~Panthera~
01-10-05, 11:33
Geplaatst door assassijn
Begrijp mij niet verkeerd. Ik vind het juist jammer dat de vrouwenbewegingen en emancipatieclubjes hier niets tegen doen. Een vrouw hoort zich gewoon niet te verlagen om enkel als lustobject te dienen voor de man. De westerse door mannen beheerste media brengt het mooi door te zeggen dat vrijheid het steeds naakter over straat lopen is. Een vrouw is meer dan een bloot lichaam met een kont en borsten. Het is ook zeer jammer dat voornamelijk westerse vrouwen denken dat het jezelf kleden als lustobject een vorm van emancipatie is. Waar zijn de feministes uit de jaren '70 gebleven die ageerden tegen dit verschijnsel? Waar zijn de feministes gebleven die weigerden zich als lustobject voor mannen te kleden?
De eisen die de man aan vrouwen stelt tegenwoordig heeft veel vrouwen tot psychische waanzin gedreven . Kijk naar het aantal gevallen van eetstoornissen e.d. Zolang de vrouw hier niets tegen doet, en gelukkig is met het fungeren als lustobject, is er van het vroegere feminisme helaas niets overgebleven.


En HIER zouden MANNEN ook niet iets in ZICHZELF moeten veranderen ?
Of krijgen we dan weer het aloude excuus van: Ja, jammer maar zo ZIJN WE NU EENMAAL ?
Vind ik nl ook ERG ZWAK. :moe:

Verder ben ik het wel met je eens dat vrouwen eens op moeten houden met een beeld na te jagen, wat niet bestaat.
Dan zit je toch iets beter in je vel, als zo'n anorexia-typ.
Vrouwen worden, wat dat betreft, net zo hard besodemieterd door de media. :moe:

assassijn
01-10-05, 11:33
Geplaatst door Karin.N
Mannen als Assassijn zijn ontzettend bang voor vrouwen!

Machthebbers van de Taliban eveneens!

En zo zijn er nog wel wat te noemen.

Het gaat niet om religie, de onderliggende reden is de angst voor vrouwen!

Het is zeker geen angst. Ik kan gewoon minder respect opbrengen voor deze vrouwen. Hoe kan ik iemand respecteren als diegene niet eens respect voor zichzelf heeft?
In mijn "ouderwetse en caveman-achtig" denken volgens sommigen, geven deze vrouwen verschillende signalen af.
Een vrouw die minder "vlees" laat zien, geeft een signaal af dat ze wat te bieden heeft op intelectueel niveau. Leer eerst mij kennen eer je mijn lichaam leert kennen.
Een vrouw die bijna alles laat zien wat ze in huis heeft, geeft een signaal af dat dat is wat ze te bieden heeft...een lichaam.
Maar nogmaals, dat is mijn filosofie die zijn oorsprong heeft in mijn angst voor vrouwen.

assassijn
01-10-05, 11:40
Geplaatst door ~Panthera~
En HIER zouden MANNEN ook niet iets in ZICHZELF moeten veranderen ?
Of krijgen we dan weer het aloude excuus van: Ja, jammer maar zo ZIJN WE NU EENMAAL ?
Vind ik nl ook ERG ZWAK. :moe:

Verder ben ik het wel met je eens dat vrouwen eens op moeten houden met een beeld na te jagen, wat niet bestaat.
Dan zit je toch iets beter in je vel, als zo'n anorexia-typ.

Nee beste P, de verandering zou juist vanuit het feminisme moeten komen. Vrouwen moeten een keer tot dat besef komen, en aan zichzelf moeten denken i.p.v. alles in dienst van de man en zijn behoeften willen doen. Het zijn enkel de vrouwen die hier verandering in kunnen brengen, en niet de mannen.
Als een vrouw er geen moeite mee heeft om enkel als lustobject te fungeren, dan moet ze dat zelf weten. Maar als vrouwen serieus willen meetellen, dan moeten zijzelf daar verandering in brengen.

Tomas
01-10-05, 11:42
Geplaatst door assassijn
Het is zeker geen angst. Ik kan gewoon minder respect opbrengen voor deze vrouwen. Hoe kan ik iemand respecteren als diegene niet eens respect voor zichzelf heeft?
In mijn "ouderwetse en caveman-achtig" denken volgens sommigen, geven deze vrouwen verschillende signalen af.
Een vrouw die minder "vlees" laat zien, geeft een signaal af dat ze wat te bieden heeft op intelectueel niveau. Leer eerst mij kennen eer je mijn lichaam leert kennen.
Een vrouw die bijna alles laat zien wat ze in huis heeft, geeft een signaal af dat dat is wat ze te bieden heeft...een lichaam.
Maar nogmaals, dat is mijn filosofie die zijn oorsprong heeft in mijn angst voor vrouwen.

Wat betekent dat dan concreet dat je geen respect kan opbrengen voor vrouwen die volgens jou teveel laten zien?

~Panthera~
01-10-05, 11:43
Geplaatst door assassijn
Nee beste P, de verandering zou juist vanuit het feminisme moeten komen. Vrouwen moeten een keer tot dat besef komen, en aan zichzelf moeten denken i.p.v. alles in dienst van de man en zijn behoeften willen doen. Het zijn enkel de vrouwen die hier verandering in kunnen brengen, en niet de mannen.
Als een vrouw er geen moeite mee heeft om enkel als lustobject te fungeren, dan moet ze dat zelf weten. Maar als vrouwen serieus willen meetellen, dan moeten zijzelf daar verandering in brengen.


En de man ? die blijft weer geheel buiten schot in deze ?

Tomas
01-10-05, 11:45
Geplaatst door ~Panthera~
En de man ? die blijft weer geheel buiten schot in deze ?

Wij zijn willoos. Dat weet je. Het is altijd jullie fout.

~Panthera~
01-10-05, 11:49
Geplaatst door Tomas
Wij zijn willoos. Dat weet je. Het is altijd jullie fout.



Ja, en daar trap ik dus ook niet meer in, helaas.

Assassijn weet het leuk te brengen, maar HIJ hoeft niets te veranderen.
Dat had ie gedacht.

assassijn
01-10-05, 11:51
Geplaatst door Tomas
Wat betekent dat dan concreet dat je geen respect kan opbrengen voor vrouwen die volgens jou teveel laten zien?

Ik kan minder respect opbrengen voor die vrouwen.
Een vrouw die beseft dat ze meer is dan een stukje vlees, en weet dat ze meer te bieden heeft kan ik meer respecteren.

Tomas
01-10-05, 11:52
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, en daar trap ik dus ook niet meer in, helaas.

Assassijn weet het leuk te brengen, maar HIJ hoeft niets te veranderen.
Dat had ie gedacht.

't kan mij niet veel schelen dat hij geen interesse heeft in meisjes die zich naar zijn smaak niet goed kleden. De belangrijke vraag naar mijn mening is echter wat hij met "geen respect opbrengen" bedoelt. Negeert hij ze, of...?

~Panthera~
01-10-05, 11:53
Geplaatst door assassijn
Ik kan minder respect opbrengen voor die vrouwen.
Een vrouw die beseft dat ze meer is dan een stukje vlees, en weet dat ze meer te bieden heeft kan ik meer respecteren.

Moet je zelf weten, assassijn.

Maar betekend DAT dan, dat je dan ook een vrouw zou mogen verkrachten ?
Daar wil ik een antwoord op.
En serieus graag.

Tomas
01-10-05, 11:53
Geplaatst door assassijn
Ik kan minder respect opbrengen voor die vrouwen.
Een vrouw die beseft dat ze meer is dan een stukje vlees, en weet dat ze meer te bieden heeft kan ik meer respecteren.

Speelt dat "respect" zich volledig in jouw hoofd af? Da's gewoon iets wat tussen je oren zit? Niemand heeft daar verder last van?

Wide-O
01-10-05, 11:55
Geplaatst door assassijn
Ik kan minder respect opbrengen voor die vrouwen.
Een vrouw die beseft dat ze meer is dan een stukje vlees, en weet dat ze meer te bieden heeft kan ik meer respecteren.

Ik ken persoonlijk geen enkele vrouw die over zichzelf denkt als een stuk vlees.

assassijn
01-10-05, 11:57
Geplaatst door ~Panthera~
En de man ? die blijft weer geheel buiten schot in deze ?

In wat voor opzicht zou de man dan moeten veranderen? Mannen observeren enkel in deze. Het zijn juist de vrouwen die ervoor kiezen hoe zich te presenteren.

Karin.N
01-10-05, 11:57
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, en daar trap ik dus ook niet meer in, helaas.

Assassijn weet het leuk te brengen, maar HIJ hoeft niets te veranderen.
Dat had ie gedacht.

Is immers makkelijker hij schuift de verantwoordelijkheid van jzich af.

Lijkt mij dat ieder mens, ongeacht man of vrouw, verantwoordelijk is voor zijn of haar eigen gedrag. Wanneer je als vent je ogen/handen of je mond niet kunt thuishouden, dan ligt die verantwoordelijkheid bij die vent.

Wanneer je als vrouw perse in je eigen lichaam wil laten snijden of jezelf wil uithongeren, dan is dat haar verantwoordelijkheid.

Snap trouwens niet hoe sommige vrouwen zitten te eten. Van de week een graatmagere vrouw (ca 20 jaar) zit te smachten naar het bord lasagne met veel kaas van haar mannelijke metgezel, maar houdt het zelf op haar bordje sla, zonder dressing, jaja!