PDA

Bekijk Volledige Versie : Bij winkeldiefstal deportatie.



~Panthera~
30-09-05, 01:58
Harde aanpak criminele vreemdeling

Uitgegeven: 29 september 2005 21:13
Laatst gewijzigd: 30 september 2005 00:57

DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) wil dat vreemdelingen die een misdrijf hebben begaan, Nederland worden uitgezet. Het gaat om migranten met een verblijfsvergunning die door de rechter zijn veroordeeld voor een vergrijp.

De minister bespreekt haar voorstel vrijdag in de ministerraad, zo hebben welingelichte bronnen in Den Haag donderdag bevestigd. Het plan is niet van toepassing op erkende vluchtelingen of mensen die genaturaliseerd zijn.


Diefstal

Nu is het zo dat er pas verblijfsrechtelijke consequenties kunnen volgen als een vreemdeling een zeer zwaar misdrijf heeft gepleegd. Verdonk wil dat dat voor alle misdrijven gaat gelden. Daaronder valt bijvoorbeeld ook diefstal.

VVD-Tweede-Kamerlid Visser vindt het een goed voorstel. Hij heeft hier in het verleden ook op aangedrongen, omdat hij het belangrijk vindt dat de vreemdeling zich altijd aan de Nederlandse wet houdt. Volgens hem bestaat er nu een soort glijdende schaal, waarin de kans kleiner wordt dat een vreemdeling na een misdrijf wordt uitgezet naarmate hij langer in Nederland is. PvdA-woordvoerder Dijsselbloem vindt het voorstel veel te ver gaan.

Buitenlanders die legaal in Nederland
wonen,worden nu bij kleine vergrijpen
nog net zo behandeld als Nederlanders.
Alleen na een zwaar misdrijf kunnen ze
direct worden uitgezet.

Verdonk wil dat veranderen.Straks kan
een klein vergrijp als winkeldiefstal
al tot uitzetting leiden .De coalitie is
verdeeld over het wetsvoorstel:de VVD
is enthousiast,D66 heeft bezwaren.


Compleet gestoord. :moe:

Soldim
30-09-05, 02:02
PvdA-woordvoerder Dijsselbloem vindt het voorstel veel te ver gaan. [/B]


Compleet gestoord. :moe:

Dat die Dijsselbloem niet helemaal normaal is ben ik met je eens, maar in dit geval geef ik hem toch het voordeel van de twijfel ;)


Of bedoelde je die andere maloten (in dit geval Verdonk en Visser)?

~Panthera~
30-09-05, 02:04
Geplaatst door Soldim
Dat die Dijsselbloem niet helemaal normaal is ben ik met je eens, maar in dit geval geef ik hem toch het voordeel van de twijfel ;)


Of bedoelde je die andere maloten (in dit geval Verdonk en Visser)?


Die anderen. :moe:

Dit is toch werkelijk bezopen ? voor een winkeldiefstal het land uitgezet worden ?

Echt, er zit een zieke zooi in Den Haag. :mad:

Soldim
30-09-05, 02:23
Geplaatst door ~Panthera~
Die anderen. :moe:

Dit is toch werkelijk bezopen ? voor een winkeldiefstal het land uitgezet worden ?

Echt, er zit een zieke zooi in Den Haag. :mad:

Uiteraard is dat belachelijk, zowat fascitisch beleid ('t zou overigens wel helpen als ik wist hoe "fascitisch' te schrijven, maar dat terzijde ;) ). Ik vond die "three strike is out" verhalen al beangstigend, dit is nog een stapje erger.

~Panthera~
30-09-05, 02:42
Geplaatst door Soldim
Uiteraard is dat belachelijk, zowat fascitisch beleid ('t zou overigens wel helpen als ik wist hoe "fascitisch' te schrijven, maar dat terzijde ;) ). Ik vond die "three strike is out" verhalen al beangstigend, dit is nog een stapje erger.

Politiestaat in wording. :moe:

:kotsen:

peyote
30-09-05, 06:54
Erkende vluchtelingen vallen niet onder het plan van Verdonk (evenmin buitenlanders met een Nederlands paspoort)
Het gaat dus alleen om migranten met een verblijfsvergunning, een soort proefperiode zeg maar. Als ze zich dan al weten te misdragen hebben ze imo niets te zoeken in Nederland, en ze het land uitzetten voorkomt herhaling. Eindelijk kijkt de politiek eens hoe ze hun eigen bevolking kunnen beschermen ipv de criminele vreemdeling!

Vergelijk het met het met een baan accepteren bij een werkgever, als ze je daar op diefstal betrappen volgt er ook ontslag op staande voet.

Orakel
30-09-05, 08:12
Geplaatst door peyote
Het gaat dus alleen om migranten met een verblijfsvergunning,

Sterker nog, het gaat niet om de migranten maar om het nivo van beschaving dat we als land willen hanteren en hoe lang we ons een rechtstaat willen blijven noemen.
Doe de optelsom maar es vanuit die optiek.

waterfiets
30-09-05, 09:45
Het is wel een aardig weerwoord op die criminele jongeren uit de Antillen die hier gedumpt worden. Als je hier naartoe komt om de crimineel uit te hangen heb ik er geen bezwaar tegen dat je op het vliegtuig gezet wordt enkeltje naar huis. In Rotterdam is bijvoorbeeld 10% van de 20.000 Antillianen bekend bij de politie wegens geweldsdelicten. Dat is een veel te grote belasting voor een stad om deze leefbaar te houden. Voor de overige Antillianen zijn er allerlei programma's om ze uit de criminaliteit te houden. Dat vind ik wel voldoende inspanning voor een samenleving. Moeten we dan ook het cellentekort op de Antillen oplossen?

observer
30-09-05, 10:00
Geplaatst door waterfiets
Het is wel een aardig weerwoord op die criminele jongeren uit de Antillen die hier gedumpt worden. Als je hier naartoe komt om de crimineel uit te hangen heb ik er geen bezwaar tegen dat je op het vliegtuig gezet wordt enkeltje naar huis. In Rotterdam is bijvoorbeeld 10% van de 20.000 Antillianen bekend bij de politie wegens geweldsdelicten. Dat is een veel te grote belasting voor een stad om deze leefbaar te houden. Voor de overige Antillianen zijn er allerlei programma's om ze uit de criminaliteit te houden. Dat vind ik wel voldoende inspanning voor een samenleving. Moeten we dan ook het cellentekort op de Antillen oplossen? die ettertjes hebben dus een nl paspoort, maar op zich geen probleem met de maatregel wie hier komt en steelt heeft geen recht meer om in dit land te zijn, die gaat maar ergens anders stelen

mark61
30-09-05, 13:30
Geplaatst door peyote
Het gaat dus alleen om migranten met een verblijfsvergunning,

Het gaat dus net zo hard om hier geboren en getogen minderjarigen.

Dat die geen NL nationaliteit hebben bevreemdt mij ook wel. Dus misschien is dit een 'aanmoediging'. :vreemd: Aan de andere kant is dat nog knap lastig aan het worden.

mark61
30-09-05, 13:30
Geplaatst door Orakel
Sterker nog, het gaat niet om de migranten maar om het nivo van beschaving dat we als land willen hanteren en hoe lang we ons een rechtstaat willen blijven noemen.
Doe de optelsom maar es vanuit die optiek.

Ik begrijp mijn eigen land niet meer zo goed. Pijnlijk.

Goodnight
30-09-05, 14:05
Geplaatst door ~Panthera~


Dit is toch werkelijk bezopen ? voor een winkeldiefstal het land uitgezet worden ?



Hmm..dat wordt voorlopig niets meer pikken bij Appie Heijn voor mij :D

Goodnight
30-09-05, 14:07
Geplaatst door peyote
Het gaat dus alleen om migranten met een verblijfsvergunning, een soort proefperiode zeg maar. Als ze zich dan al weten te misdragen hebben ze imo niets te zoeken in Nederland, en ze het land uitzetten voorkomt herhaling. Eindelijk kijkt de politiek eens hoe ze hun eigen bevolking kunnen beschermen ipv de criminele vreemdeling!

Vergelijk het met het met een baan accepteren bij een werkgever, als ze je daar op diefstal betrappen volgt er ook ontslag op staande voet.

Ik heb al 28 een verblijfsvergunning 'vriend'


Noem je dat ook een proefperiode?

mark61
30-09-05, 14:14
Geplaatst door Goodnight
Hmm..dat wordt voorlopig niets meer pikken bij Appie Heijn voor mij :D

Pas terop of je holt de rest van je leven in lange wollen onderbroeken. :vreemd:

mark61
30-09-05, 14:15
Geplaatst door Goodnight
Ik heb al 28 een verblijfsvergunning 'vriend'


Noem je dat ook een proefperiode?

Beheurlijk lang. Wat weerhoudt jou van een NL-paspoort? Al was het maar om harame diepvrieskippen te kunnen jatten?

28 dagen? Vriendin?

~Panthera~
30-09-05, 14:15
Geplaatst door Goodnight
Hmm..dat wordt voorlopig niets meer pikken bij Appie Heijn voor mij :D


Haalt verdomme wel de "sjeu" uit het bestaan. :moe:

:hihi:

wytze
30-09-05, 14:17
Geplaatst door Goodnight
Ik heb al 28 een verblijfsvergunning 'vriend'


Noem je dat ook een proefperiode?



ik neem aan dat je 28 jaar bedoeld? ben jij al zo oud?
maarre, ja dat valt nog onder proefperiode :roker:

reason
30-09-05, 14:22
Voor mijn goede begrip:
Het gaat dus om mensen met een verblijfsvergunning, niet-nederlanders, en het mogen geen vluchtelingen zijn.
Mensen die om een of andere reden in nederland willen blijven.
Dat kunnen dus alle buitenlanders van buiten de EU zijn, die hier bv. een tijd willen werken.

Als die mensen in nederland een misdrijf plegen, mag van mij hun vergunning worden ingetrokken.
Ik vind dat eigenlijk een heel normale, redelijke voorwaarde aan die vergunning: je mag hier verblijven, maar als je een misdrijf pleegt, verlies je die vergunning.
De vergunninghouder heeft dat toch zelf in de hand!

Met aantasting van de rechtsstaat heeft dat niets te maken. :tik:

MaRiaH
30-09-05, 14:31
Geplaatst door reason
Voor mijn goede begrip:
Het gaat dus om mensen met een verblijfsvergunning, niet-nederlanders, en het mogen geen vluchtelingen zijn.
Mensen die om een of andere reden in nederland willen blijven.
Dat kunnen dus alle buitenlanders van buiten de EU zijn, die hier bv. een tijd willen werken.

Als die mensen in nederland een misdrijf plegen, mag van mij hun vergunning worden ingetrokken.
Ik vind dat eigenlijk een heel normale, redelijke voorwaarde aan die vergunning: je mag hier verblijven, maar als je een misdrijf pleegt, verlies je die vergunning.
De vergunninghouder heeft dat toch zelf in de hand!

Met aantasting van de rechtsstaat heeft dat niets te maken. :tik:

helemaal mee eens.

wytze
30-09-05, 15:18
Geplaatst door reason



Met aantasting van de rechtsstaat heeft dat niets te maken. :tik:



ik vind dat we weer een galg op de Dam moeten zetten. En de Waag moet ook weer in oude glorie hersteld.

reason
30-09-05, 15:39
Geplaatst door wytze
ik vind dat we weer een galg op de Dam moeten zetten. En de Waag moet ook weer in oude glorie hersteld.

Now you're talking! :D

wytze
30-09-05, 15:56
Geplaatst door reason
Now you're talking! :D



en dan beginnen we met de rijken die van de armen stelen :roker:

peyote
02-10-05, 09:48
Geplaatst door Goodnight
Ik heb al 28 een verblijfsvergunning 'vriend'


Noem je dat ook een proefperiode?
Ja, en je kiest er zelf voor om in dit land te zijn dmv een verblijfsvergunning en dus niet om Nederlander te worden. Betaal je boodschappen in’t vervolg maar bij Appie Heijn, dan is er niets aan de hand. Anders kun je vertrekken.

Vergeet niet dat 10%(!) van de onze gevangenisbevolking geen Nederlandse nationaliteit heeft, en hoeveel overlast de illegalen veroorzaken in de maatschappij. Door de criminele vreemdeling het land uit te zetten zal onze samenleving als geheel er alleen maar beter van worden.

khalidjuh
03-10-05, 02:19
ik word zelf gezien als een crimineel hoe zit het daar mee worden die ook nederland uit gezet naar een nieuwland zoniet dan is dat plan een beetje discriminerend en zijn de hollandse kaas eters niet bang dat een crimineel er meer voor over heeft om niet in handen van justitie terecht te komen en een winkel dief met een mes op pad gaat een inbreker met een pistool en de rest van de criminelen ook zwaarbewapend op pad gaan en elke agent en omstander die zich er mee bemoeit neer maait om toch lekker in nederland te blijven voor iedereen die het met madamme verdonk eens is word nederland onveiliger in plaats van veiliger succes met het invoeren van een nieuwe cow boy holland waar iedereen lekker er oplos schiet mijn excuses voor de spel fouten ik ben een buitenlander met een nederlands paspoort de reden waarom ik niet aan mijn grammatica wil sleutelen is omdat ik ook een enkele reis krijg naar een nieuwland waar dat is weet mevrouw verdonk wel haha groetjes. :laser: :wohaa:

Soldim
03-10-05, 16:50
Geplaatst door peyote

Vergeet niet dat 10%(!) van de onze gevangenisbevolking geen Nederlandse nationaliteit heeft, en hoeveel overlast de illegalen veroorzaken in de maatschappij. Door de criminele vreemdeling het land uit te zetten zal onze samenleving als geheel er alleen maar beter van worden.

Volgens mij is het statistisch gezien veel effectiever om die 90% Nederlandse criminelen het land uit te schoppen....

peyote
03-10-05, 17:08
Geplaatst door khalidjuh
[...] ik ben een buitenlander met een nederlands paspoort de reden waarom ik niet aan mijn grammatica wil sleutelen is omdat ik ook een enkele reis krijg naar een nieuwland waar dat is weet mevrouw verdonk wel haha groetjes. :laser: :wohaa:
Veel misverstanden ontstaan doordat mensen elkaar simpelweg niet begrijpen, daarom is het zo handig dat iedereen tenminste de officiële taal van het land een beetje onder de knie heeft. Wat dat betreft kan de inburgeringcursus voor de maatschappij als geheel een positief effect hebben.
En jij was er dan zelf achter gekomen dat deze regel niet geldt voor mensen met een NL-paspoort ipv gelijk het ‘D-woord’ te gebruiken. Ze overwegen trouwens nog wel om criminele Nederlanders op Rottumerplaat te dumpen :)