PDA

Bekijk Volledige Versie : Utrechtse familie krijgt schadevergoeding voor politieinval



TonH
30-09-05, 13:16
105 Teletekst vr 30 sep
***************************************
Schadevergoeding voor inval Utrecht

***************************************
ROTTERDAM Een Marokkaanse familie uit
Utrecht bij wie de Mobiele Eenheid een
jaar geleden met groot machtsvertoon
een inval deed,krijgt 8500 euro als
schadevergoeding.Dat heeft de rechtbank
in Rotterdam gevonnist.

Bij de inval werd de inboedel voor een
deel vernield.De ouders en een zoon
werden opgepakt op verdenking van
betrokkenheid bij terrorisme.Na twee
dagen werden ze vrijgelaten.

De rechtbank acht de vergoeding op zijn
plaats omdat de inval breed uitgemeten
werd in de media.De familie vindt de
vergoeding te laag en gaat in beroep.
Ze had 100.000 euro geëist.

~Panthera~
30-09-05, 13:43
:duim:

delirious
30-09-05, 13:45
Geplaatst door ~Panthera~
:duim:

copy that.

mark61
30-09-05, 13:47
Geplaatst door delirious
copy that.

Dat hoger beroep dan. Gaat jou en mij weer geld kosten. :hihi: Heb ik er wel voor over hoor. Zal van de week ff te hard rijden, kunnen ze het daar van betalen. Ik lekker gescheurd, zij wat immateriële-schade-vergoeding. For what it's worth.

TonH
30-09-05, 23:11
Geplaatst door mark61
Dat hoger beroep dan. Gaat jou en mij weer geld kosten. :hihi: Heb ik er wel voor over hoor. Zal van de week ff te hard rijden, kunnen ze het daar van betalen. Ik lekker gescheurd, zij wat immateriële-schade-vergoeding. For what it's worth.

Rij dan even zo hard dat je je rijbewijs kwijt bent, dan kun je een nieuwe gaan halen... levert veel meer geld op. :D


Maar ik hoorde vanmiddag de vader op de radio en die was echt volledig van zijn stuk over het belachelijk lage bedrag waarmee de ellende van hem en zijn familie nu afgekocht wordt.

freya
30-09-05, 23:27
Geplaatst door TonH


Maar ik hoorde vanmiddag de vader op de radio en die was echt volledig van zijn stuk over het belachelijk lage bedrag waarmee de ellende van hem en zijn familie nu afgekocht wordt.

En terecht, het is een schijntje in vergelijking met het trauma waar deze familie nu mee opgescheept zit.

TonH
30-09-05, 23:41
Geplaatst door freya
En terecht, het is een schijntje in vergelijking met het trauma waar deze familie nu mee opgescheept zit.

Ja, zo begreep ik dat de oudste zoon een opleiding als beveiliger niet heeft kunnen afmaken en daar ook geen werk meer in zal kunnen krijgen voorlopig... :moe:

En weet iemand of er verder nog concequenties zijn geweest voor de beslissers?

~Panthera~
30-09-05, 23:43
Geplaatst door TonH
Ja, zo begreep ik dat de oudste zoon een opleiding als beveiliger niet heeft kunnen afmaken en daar ook geen werk meer in zal kunnen krijgen voorlopig... :moe:

En weet iemand of er verder nog concequenties zijn geweest voor de beslissers?

Das lekker, en dan krijg je een soort fooi van 10.000 E ? :moe:

Wanneer komt de schadevergoeding ? :roker: