PDA

Bekijk Volledige Versie : 14 jaar oud! mag niet trouwen!



Afrux
01-10-05, 10:38
In Saudi ARabie is een debat gaand over een wet die het trouwen bij meisjes jonder dan 14 jaar moet verbieden.

Dit zijn de zaken waar achterlijke landen nog mee bezig zijn....

http://www.alarabiya.net/

freya
01-10-05, 10:47
Laten we het maar als vooruitgang opvatten dat er nu over gedebateerd wordt :moe:

Karin.N
01-10-05, 10:50
Voordeel van jong laten huwen is dat de meisjes geen benul hebben van wat ze overkomt en dus niet tegen vaders wensen in zullen gaan :aanwal:

RinC
01-10-05, 10:52
In rifdorpen worden ook meisjes van rond de 14 jaar uitgehuwelijkt. Ondanks de nieuwe wetgeving. In rifdorpen zijn ze ook achterlijk bezig :)

freya
01-10-05, 10:54
Geplaatst door Karin.N
Voordeel van jong laten huwen is dat de meisjes geen benul hebben van wat ze overkomt en dus niet tegen vaders wensen in zullen gaan :aanwal:

Voor de schoonfamilie ook fijn, want ze zijn dan nog zo lekker plooibaar :moe:

Zwarte Kat
01-10-05, 12:50
Geplaatst door Afrux
In Saudi ARabie is een debat gaand over een wet die het trouwen bij meisjes jonder dan 14 jaar moet verbieden.

Dit zijn de zaken waar achterlijke landen nog mee bezig zijn....

http://www.alarabiya.net/

Valt me nog mee dat ze daar er überhaupt over willen debatteren.

In een fundie-land als Iran staat het in de wet vastgelegd dat meisjes vanaf hun 9e jaar uitgehuwelijkt mogen worden. :auw2:
Ik verwacht daar niet gauw een debat erover......

Zwarte Kat
01-10-05, 12:54
Geplaatst door freya
Laten we het maar als vooruitgang opvatten dat er nu over gedebateerd wordt :moe:

Ligt eraan wat de uitkomst is van zo'n debat.......
Ik zou niet te veel vertrouwen op die "wijze" oude mannetjes

Zwarte Schaap
01-10-05, 12:55
Geplaatst door RinC
In rifdorpen worden ook meisjes van rond de 14 jaar uitgehuwelijkt. Ondanks de nieuwe wetgeving. In rifdorpen zijn ze ook achterlijk bezig :)

Ik heb nog nooit van mijn leven gehoord van een rifmeisje die op haar 14de jaar is getrouwd.

Zwarte Schaap
01-10-05, 12:58
Mag een meisje van 14 jaar sex hebben in het moderne westen? Zo ja waarom zou ze dan niet mogen trouwen?

Afrux
01-10-05, 14:42
Geplaatst door freya
Laten we het maar als vooruitgang opvatten dat er nu over gedebateerd wordt :moe:

Ik zie het zeker als een positieve ontwikkeling, al is het wat aan de late kant en bijna niet te vatten dat in een land nog over dit soort dingen gesproken wordt. Of dit debat tot een wet zal leiden is nog de vraag. Maar gelukkig zijn er steeds meer stemmen die opkomen voor vrouwen in deze wahhabistische land.


jammer dat een debat die een paar maanden geleden over het recht van de vrouw op het stemmen en werken de mond is gesnoerd.

Afrux
01-10-05, 14:44
Geplaatst door RinC
In rifdorpen worden ook meisjes van rond de 14 jaar uitgehuwelijkt. Ondanks de nieuwe wetgeving. In rifdorpen zijn ze ook achterlijk bezig :)

Als dat zo zijn, wat naar mijn weten voor geen meter klopt, dan vind ik het heel erg en moet onmiddelijk gestopt worden.

Wel triest dat een achterlijke aghyur dit soort dingen probeert te verdedigen door voorbeelden te komen. Heb de moed om deze achtyerlijk systeem (die gebaseerd is op het wahhabisme) te kunnen bekriteseren. En het zelfde geldt voor marokko als het daar zou zijn, dan zou mijn kritiek niet minder om zijn.

Hoe je het wendt of keert het systeem is bgebaseerd op een achterlijke interpertatie en dat zijn feiten. Nu even terug naar je grot.

Afrux
01-10-05, 14:47
Geplaatst door Zwarte Kat
Valt me nog mee dat ze daar er überhaupt over willen debatteren.

In een fundie-land als Iran staat het in de wet vastgelegd dat meisjes vanaf hun 9e jaar uitgehuwelijkt mogen worden. :auw2:
Ik verwacht daar niet gauw een debat erover......

ja dat klopt helemaal... er zijn zelfs 9 jarige meisjes daar ter dood veroordeeld. Zie Amnesty international.

rambo
02-10-05, 10:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb nog nooit van mijn leven gehoord van een rifmeisje die op haar 14de jaar is getrouwd.
Ik wel.

k heb een achternichtje dat is verloofd met een veel oudere man (hij is zo'n 48 jaar 'jong').

Rambo :rambo:

rambo
02-10-05, 10:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mag een meisje van 14 jaar sex hebben in het moderne westen? Zo ja waarom zou ze dan niet mogen trouwen?
What about de verantwoordelijkheden die zo'n meisje op zich moet nemen als ze eenmaal getrouwd is? :tik:

Rambo :rambo:

Zwarte Schaap
02-10-05, 10:56
Geplaatst door rambo
Ik wel.

k heb een achternichtje dat is verloofd met een veel oudere man (hij is zo'n 48 jaar 'jong').

Rambo :rambo:

En het meisje is 14 jaar?

Zwarte Schaap
02-10-05, 11:00
Geplaatst door rambo
What about de verantwoordelijkheden die zo'n meisje op zich moet nemen als ze eenmaal getrouwd is? :tik:

Rambo :rambo:

Sex hebben en zwanger worden is mijns inziens wel de grootste verantwoordelijkheid. Als jonge mensen sex mogen hebben dan mogen ze wat mij betreft ook trouwen.

Couscousje
02-10-05, 11:09
Geplaatst door rambo
Ik wel.

k heb een achternichtje dat is verloofd met een veel oudere man (hij is zo'n 48 jaar 'jong').

Rambo :rambo:

En dat achternichtje van je is ook daadwerkelijk 14?

Of ziet ze er gewoon zo uit?

Cc

David
02-10-05, 11:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Sex hebben en zwanger worden is mijns inziens wel de grootste verantwoordelijkheid. Als jonge mensen sex mogen hebben dan mogen ze wat mij betreft ook trouwen.


Sex en zwanger hoeft niet per se samen te gaan. Meisjes van veertien zijn zelden zwanger. Een keer sex hebben is iets heel ander dan een langdurige relatie aangaan. Maar ja, voor jou is sex en liefde hetzelfde.

rambo
02-10-05, 11:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
En het meisje is 14 jaar?
Yep, ze was 14 toen ze verloofd was.

Rambo :rambo:

rambo
02-10-05, 11:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
Sex hebben en zwanger worden is mijns inziens wel de grootste verantwoordelijkheid. Als jonge mensen sex mogen hebben dan mogen ze wat mij betreft ook trouwen.
Daarom ben ik ook heel blij dat men op jonge leeftijd al informatie krijgt over veilig vrijen. Iets wat in islamitische landen nog steeds een taboe is.

En what about de andere verantwoordelijkheden?

Rambo :rambo:

rambo
02-10-05, 11:27
Geplaatst door Couscousje
En dat achternichtje van je is ook daadwerkelijk 14?

Of ziet ze er gewoon zo uit?

Cc
Nope, tis eerder omgekeerd. Twee jaar geleden was ze 14 maar leek een jaar of 16/17

Rambo :rambo:

rambo
02-10-05, 11:30
Geplaatst door Couscousje
:wtf:

En welke Rif is dat dan? Die ene Rif die je zojuist erbij hebt gefantaseerd?

Cc

't gebeurt nog steeds, Cc. Net als dat (sommige) meisjes anno 2005 nog steeds analfabeet zijn.

Rambo :rambo:

rambo
02-10-05, 11:32
Geplaatst door David
Sex en zwanger hoeft niet per se samen te gaan. Meisjes van veertien zijn zelden zwanger. Een keer sex hebben is iets heel ander dan een langdurige relatie aangaan. Maar ja, voor jou is sex en liefde hetzelfde.
Bij hem is sex een synoniem voor trouwen...(denk ik).

Rambo :rambo:

Zwarte Schaap
02-10-05, 11:35
Geplaatst door rambo
Yep, ze was 14 toen ze verloofd was.

Rambo :rambo:

We hebben het over trouwen niet over verloven. Dus is ze al getrouwd of niet? Zo niet, mag je oom met je nicht ook al sex hebben ?

rambo
02-10-05, 11:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
We hebben het over trouwen niet over verloven. Dus is ze al getrouwd of niet? Zo niet, mag je oom met je nicht ook al sex hebben ?
Inmiddels 16 en al een paar maanden 'getrouwd' (ze is wel bij hem ingetrokken maar volgens mij niet volgens de wet getrouwd. Immers, in Marokko mag je, volgens mij, ook pas trouwen op je 18e).

{Laten we hopen dat ze nog niet zwanger is}

Rambo :rambo:

Couscousje
02-10-05, 11:41
Geplaatst door rambo
't gebeurt nog steeds, Cc. Net als dat (sommige) meisjes anno 2005 nog steeds analfabeet zijn.

Rambo :rambo:

Laat ik er nou echt nog nooit van gehoord hebben.

En het kan simpelweg niet, omdat je pas vanaf je 18e mag trouwen, ook in de Rif.

En dat ze verloofd is, a la. Maar wanneer trouwde ze dan daadwerkelijk?

Cc

Couscousje
02-10-05, 11:43
Geplaatst door rambo
Inmiddels 16 en al een paar maanden 'getrouwd' (ze is wel bij hem ingetrokken maar volgens mij niet volgens de wet getrouwd. Immers, in Marokko mag je, volgens mij, ook pas trouwen op je 18e).

{Laten we hopen dat ze nog niet zwanger is}

Rambo :rambo:

Het is in ieder geval zo dat het in de Rif niet mogelijk is voor je 18e te trouwen.

Dat er mensen zijn die er andere praktijken op nahouden en de wet niet naleven, dat kan.

Immers in Nederland gaan mensen net zo goed met honden en kleuters naar bed, wil niet zeggen dat het de norm is.

RinC presenteert het als de norm in de Rif, maar misschien geldt dat eerder voor de Jbella-dorpen waar hij vandaan komt.

Cc

Zwarte Schaap
02-10-05, 11:43
Geplaatst door rambo
Inmiddels 16 en al een paar maanden 'getrouwd' (ze is wel bij hem ingetrokken maar volgens mij niet volgens de wet getrouwd. Immers, in Marokko mag je, volgens mij, ook pas trouwen op je 18e).

{Laten we hopen dat ze nog niet zwanger is}

Rambo :rambo:

conclusie:

Ze zijn niet getrouwd, en dat was ze ook niet op haar 14de jaar.

Einde discussie.

Couscousje
02-10-05, 11:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
conclusie:

Ze zijn niet getrouwd, en dat was ze ook niet op haar 14de jaar.

Einde discussie.

Eensch met Schaap.

Ik ga eens ff kijken wat er mis met me is... :wtf:

Cc

rambo
02-10-05, 12:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
conclusie:

Ze zijn niet getrouwd, en dat was ze ook niet op haar 14de jaar.

Einde discussie.
Dat is wel héél makkelijk redeneren. Jij je zin.

Einde discussie :tik:

Rambo :rambo:

rambo
02-10-05, 12:06
Geplaatst door Couscousje
Het is in ieder geval zo dat het in de Rif niet mogelijk is voor je 18e te trouwen.

Dat er mensen zijn die er andere praktijken op nahouden en de wet niet naleven, dat kan.

Immers in Nederland gaan mensen net zo goed met honden en kleuters naar bed, wil niet zeggen dat het de norm is.

RinC presenteert het als de norm in de Rif, maar misschien geldt dat eerder voor de Jbella-dorpen waar hij vandaan komt.

Cc
Nee, volgens de wet is het godzijdank niet toegestaan.

Ik gaf ZS slechts een voorbeeld dat dit daadwerkelijk gebeurd in RIF en dat er dus 'MOSLIMmensen' zijn die er achter staan. Een van die 'moslimmensen' is dus ZS.

Maar het ligt aan de wijze waarop je het woordje 'trouwen' interpreteert. Goed, hij zijn zin.

Rambo :rambo:

Zwarte Kat
02-10-05, 12:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
Sex hebben en zwanger worden is mijns inziens wel de grootste verantwoordelijkheid. Als jonge mensen sex mogen hebben dan mogen ze wat mij betreft ook trouwen.

Als 9 jarig meisje gedwongen uitgehuwelijkt te worden aan een oude man is bij lange na niet hetzelfde als een tienermeid die vrijwillig seks heeft.

Zwarte Schaap
02-10-05, 12:22
Geplaatst door Zwarte Kat
Als 9 jarig meisje gedwongen uitgehuwelijkt te worden aan een oude man is bij lange na niet hetzelfde als een tienermeid die vrijwillig seks heeft.

Dwang, de naam zegt het al, kan nooit goed zijn. Als je dus dwang en vrijwillig tegen over elkaar zet is het nartuurlijk scoren voor open doel.

Als je jonge meiden toestemming geeft om sex te bedrijven dan zou ik het niet raar vinden als ze ook mogen trouwen.

In feite zeg je ga maar lekker wippen maar als er kinderen komen dan mag je die kinderen niet opvoeden in een huwelijske relatie. Dat vind ik een beetje krom.

David
02-10-05, 12:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dwang, de naam zegt het al, kan nooit goed zijn. Als je dus dwang en vrijwillig tegen over elkaar zet is het nartuurlijk scoren voor open doel.

Als je jonge meiden toestemming geeft om sex te bedrijven dan zou ik het niet raar vinden als ze ook mogen trouwen.

In feite zeg je ga maar lekker wippen maar als er kinderen komen dan mag je die kinderen niet opvoeden in een huwelijske relatie. Dat vind ik een beetje krom.



Wat er allemaal al dan niet verboden en toegestaan dient te worden, daar draait jou leventje om lijkt het wel. Mensen die zelf verantwoordelijkheid nemen is volgens mij jouw ergste nachtmerrie. Of nacht-ooi, in jouw geval.

Zwarte Kat
02-10-05, 12:31
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dwang, de naam zegt het al, kan nooit goed zijn. Als je dus dwang en vrijwillig tegen over elkaar zet is het nartuurlijk scoren voor open doel.

Als je jonge meiden toestemming geeft om sex te bedrijven dan zou ik het niet raar vinden als ze ook mogen trouwen.

In feite zeg je ga maar lekker wippen maar als er kinderen komen dan mag je die kinderen niet opvoeden in een huwelijske relatie. Dat vind ik een beetje krom.

Aha! Jij keurt dus ook de islamitische wet af waarin meisjes uitgehuwelijkt mogen worden. Dat valt me erg mee van je. Dat had ik niet van je verwacht.

Een tiener die kortstondig verliefd is en een paar keer de liefde bedrijft staat ver af van een jarenlange huwelijk.

Nee ik heb het niet over kinderen krijgen. Een tiener die vrijt hoeft niet gelijk kinderen te kweken. Er bestaan tegenwoordig middelen daartegen.
En seks hebben hoeft ook niet persé te betekenen dat je moet penetreren.

Couscousje
02-10-05, 12:36
Geplaatst door Zwarte Kat
Aha! Jij keurt dus ook de islamitische wet af waarin meisjes uitgehuwelijkt mogen worden. Dat valt me erg mee van je. Dat had ik niet van je verwacht.

Een tiener die kortstondig verliefd is en een paar keer de liefde bedrijft staat ver af van een jarenlange huwelijk.

Nee ik heb het niet over kinderen krijgen. Een tiener die vrijt hoeft niet gelijk kinderen te kweken. Er bestaan tegenwoordig middelen daartegen.
En seks hebben hoeft ook niet persé te betekenen dat je moet penetreren.

Welke Islamitische wet was dat ook alweer precies?

Cc

Zwarte Schaap
02-10-05, 12:42
Geplaatst door Zwarte Kat
Aha! Jij keurt dus ook de islamitische wet af waarin meisjes uitgehuwelijkt mogen worden. Dat valt me erg mee van je. Dat had ik niet van je verwacht.

De islamitische wet is daar duidelijk over, die is tegen dwang in het huwelijk. Moslims, Christenen, ongelovigen..etc die onder dwang hun kinderen uithuwelijken zijn onrechtvaardig en dus ook on-islamitisch bezig.


Een tiener die kortstondig verliefd is en een paar keer de liefde bedrijft staat ver af van een jarenlange huwelijk. Dat model gaat gepaard met vele gevaren. Het huwelijske model beschermt tegen deze gevaren.


Nee ik heb het niet over kinderen krijgen. Een tiener die vrijt hoeft niet gelijk kinderen te kweken. Er bestaan tegenwoordig middelen daartegen. En seks hebben hoeft ook niet persé te betekenen dat je moet penetreren. Dat is de kat op het spek binden wat niet zonder risicos is. En als je de kat op het spek bindt vind ik dat het spek recht heeft om zich aan de kat te binden.

Zwarte Kat
02-10-05, 12:43
Geplaatst door Kutcousje
Welke Islamitische wet was dat ook alweer precies?

Cc

Artikel 1041 van de Iraanse burgerlijke wet

David
02-10-05, 12:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat model gaat gepaard met vele gevaren. Het huwelijske model beschermt tegen deze gevaren.


Wake up, brother, and smell the coffee!

Couscousje
02-10-05, 12:45
Geplaatst door Zwarte Kat
Artikel 1041 van de Iraanse burgerlijke wet

Je zegt het zelf. De Iraanse burgerlijke wet.

Niets Islamitisch aan.

Cc

Zwarte Schaap
02-10-05, 12:45
Geplaatst door Couscousje
Welke Islamitische wet was dat ook alweer precies?

Cc

Deze?
....

Een Islamitische vader mag zijn dochter niet dwingen tot het huwen van een man die zij niet kent en niet wil als haar echtgenoot. De wijze Islamitische wet verbiedt de huwelijksvoogd de vrouw te dwingen tot het huwelijk met een man die zij niet begeert. een huwelijkssluiting die tot stand is gekomen zonder dat haar instemming is gevraagd, is ongeldig. De vrouw behoudt het recht het huwelijk te laten ontbinden, ten einde de gedragingen van de tyranieke huwelijksvoogd, die het huwelijk voor haar sloot, nietig te verklaren.

Gods gezant heeft in dit verband gezegd:'' Een vrouw die eerder gehuwd is geweest heeft meer recht op zichzelf dan haar huwelijksvoogd; de maagd wordt om haar instemming gevraagd, waarbij geldt dat stilzwijgen betekent dat zij haar toestemming heeft verleend. Op gezag van Hasna bint Khadam wordt overgeleverd dat haar vader haar heeft uitgehuwelijkt, terwijl zij eerder gehuwd was geweest. Maar toen zij bij Gods gezant kwam, verwierp hij haar huwelijk, omdat haar niet om haar toestemming was gevraagd. Immers het huwelijk in de Islam is een duurzaam huwelijk. Het kent geen ontbinding, behalve in geval van ernstige noodzaak.

Daarom moet de vrouw ook haar mening geven over de man die zij wil als levensgezel in dit leven en in het hiernamaals. De vader die zijn dochter uithuwelijkt zonder haar instemming, en haar dwingt in het huwelijk te treden met een man die zij niet wil als levenspartner, handelt onrechtvaardig en overtreedt de religieuze Wet van de gezants Gods, die het recht om te kiezen voor mannen en vrouwen beide heeft vastgelegd. Alleen een onwetende, eigenzinnige vader verspilt het leven van zijn dochter en laat haar in uiterste beproeving leven, waardoor hij uiteindelijk de oorzaak van haar dwaling is...

Bron: Fatwa's uit de Nasr Moskee: Khalil El Moumni's , imam van de Nasr-Moskee te Rotterdam.

Zwarte Kat
02-10-05, 12:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
De islamitische wet is daar duidelijk over, die is tegen dwang in het huwelijk. Moslims, Christenen, ongelovigen..etc die onder dwang hun kinderen uithuwelijken zijn onrechtvaardig en dus ook on-islamitisch bezig.

Dat model gaat gepaard met vele gevaren. Het huwelijske model beschermt tegen deze gevaren.

Dat is de kat op het spek binden wat niet zonder risicos is. En als je de kat op het spek bindt vind ik dat het spek recht heeft om zich aan de kat te binden.

De wet is daar idd duidelijk over. Meisjes van boven de 9 jaar mogen uitgehuwelijkt worden en aangezien een kind van die leeftijd er geen eigen wil in heeft is er sprake van dwang. Dit gebeurt iniedergeval in Iran en SA. 2 landen met een islamitiche wetgeving. Dat is dus niet on-islamitisch. Integendeel.

Verliefd worden is geen gevaar.

Kat om het spek binden? Wablief? Liever geen spreekwoorden maar gewoon heldere taal........
Wat bedoel je precies?

Zwarte Schaap
02-10-05, 12:49
Geplaatst door Zwarte Kat
Artikel 1041 van de Iraanse burgerlijke wet

Voorzover ik uit die nummers kan halen dat uithuwelijkingsdwang toegestaan is kan ik je meedelen dat het bij onze islamitische wet niet toegestaan is.

Zwarte Kat
02-10-05, 12:50
Geplaatst door Kutcousje
Je zegt het zelf. De Iraanse burgerlijke wet.

Niets Islamitisch aan.

Cc

* Zucht *

Zwarte Schaap
02-10-05, 12:50
Geplaatst door Zwarte Kat
De wet is daar idd duidelijk over. Meisjes van boven de 9 jaar mogen uitgehuwelijkt worden en aangezien een kind van die leeftijd er geen eigen wil in heeft is er sprake van dwang. Dit gebeurt iniedergeval in Iran en SA. 2 landen met een islamitiche wetgeving. Dat is dus niet on-islamitisch. Integendeel.

Verliefd worden is geen gevaar.

Kat om het spek binden? Wablief? Liever geen spreekwoorden maar gewoon heldere taal........
Wat bedoel je precies?

Sorry gozertje maar bij ons geldt dat niet. Onze wet is daar duidelijk over.

David
02-10-05, 12:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Voorzover ik uit die nummers kan halen dat uithuwelijkingsdwang toegestaan is kan ik je meedelen dat het bij onze islamitische wet niet toegestaan is.


En gelukkig houdt iedereen zich daar aan, dus waar hebben we het over.

Dat doe je nou altijd. De Islamitische theorie afwegen tegen jouw versie van de Westerse praktijk. Kunst!

Zwarte Kat
02-10-05, 12:52
Geplaatst door Zwarte Schaap
dat het bij onze islamitische wet niet toegestaan is.

En welke is "onze"?
Is dat een andere dan die van Iran of van SA?

David
02-10-05, 12:54
Geplaatst door Zwarte Kat
En welke is "onze"?
Is dat een andere dan die van Iran of van SA?


Zijn persoonlijke wet. Schaap praat tegenwoordig in pluralis majestates.

Zwarte Schaap
02-10-05, 12:55
Geplaatst door Zwarte Kat
En welke is "onze"?
Is dat een andere dan die van Iran of van SA?

Ik heb geen kennis van de wetten van SA en Iran, maar zoals jij die van de SA en Iran voorstelt , kan ik met zekerheid stellen dat onze wetten anders zijn.

RinC
02-10-05, 13:01
Geplaatst door Couscousje
Het is in ieder geval zo dat het in de Rif niet mogelijk is voor je 18e te trouwen.

Dat er mensen zijn die er andere praktijken op nahouden en de wet niet naleven, dat kan.

Immers in Nederland gaan mensen net zo goed met honden en kleuters naar bed, wil niet zeggen dat het de norm is.

RinC presenteert het als de norm in de Rif, maar misschien geldt dat eerder voor de Jbella-dorpen waar hij vandaan komt.

Cc


Het was meer een spiegel voor die internet-amazigh-activist Afrux. Hij is zo'n type die alles aangrijpt om aan te tonen dat Arabieren slecht/achterlijk zijn.

Het is wel een feit dat de huwelijksleeftijd voor een vrouw in Marokko tot voor kort van 15 naar 18 jaar is opgeschroefd. Maar er zijn ook gevallen waar een meisje uitgehuwelijkt wordt op jonge leeftijd. Dat kan niet ontkend worden, maar het druist wel in tegen regels van de islam. Wat dus Zwarte Kat beweert is onzin!

mark61
02-10-05, 13:05
Altijd dat geleuter over theorie en praktijk. En trouwens, zelfs de theorie zoals hierboven door ZS genoteerd (ook maar een opvatting) wringt zich in allerlei bochten om dwang te legaliseren. Waarom gaat het alleen over meisjes? Waarom zou zij in hemelsnaam 'zwijgen' over de belangrijkste beslissing van haar leven? Ze is al geïntimideerd, begrijp ik? Waarom is er een onderscheid tussen vrouwen die maagd zijn en vrouwen die al eerder getrouwd zijn? Wat is dat voor waanzin? Waarom hebben vrouwen überhaupt een 'huwelijksvoogd' nodig? Zijn ze achterlijk? Waarom bemoeien ouders zich sowieso met de partnerkeuze van hun kinderen?

Wat een ongelooflijk gelul allemaal. De praktijk is dat jongeren zich vaak laten beïnvloeden door de voorkeur van de ouders. Tot voor kort was huwelijk tussen neef en nicht standard procedure. Is dat genetisch, de neiging tot lichte incest? Overigens is het eerder de norm in de wereld, het westen is een uitzondering.

Zwarte Kat
02-10-05, 13:07
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb geen kennis van de wetten van SA en Iran, maar zoals jij die van de SA en Iran voorstelt , kan ik met zekerheid stellen dat onze wetten anders zijn.

Welke wetten hebben jullie dan? En wie zijn jullie? Leven jullie in een islamitische enclave hier in Nederland waar de sharia als wettig rechtssysteem geldt?
Zo ja, is dat rechtssysteem islamitischer dan die van Iran en SA?

RinC
02-10-05, 13:10
Geplaatst door Zwarte Kat
Welke wetten hebben jullie dan? En wie zijn jullie? Leven jullie in een islamitische enclave hier in Nederland waar de sharia als wettig rechtssysteem geldt?
Zo ja, is dat rechtssysteem islamitischer dan die van Iran en SA?


Ben benieuwd naar die wetgeving die uithuwelijking toestaat. Kom maar op ;)

mark61
02-10-05, 13:11
Laat die schone theorieën nou maar zitten.

David
02-10-05, 13:20
Geplaatst door mark61
Altijd dat geleuter over theorie en praktijk. En trouwens, zelfs de theorie zoals hierboven door ZS genoteerd (ook maar een opvatting) wringt zich in allerlei bochten om dwang te legaliseren. Waarom gaat het alleen over meisjes? Waarom zou zij in hemelsnaam 'zwijgen' over de belangrijkste beslissing van haar leven? Ze is al geïntimideerd, begrijp ik? Waarom is er een onderscheid tussen vrouwen die maagd zijn en vrouwen die al eerder getrouwd zijn? Wat is dat voor waanzin? Waarom hebben vrouwen überhaupt een 'huwelijksvoogd' nodig? Zijn ze achterlijk? Waarom bemoeien ouders zich sowieso met de partnerkeuze van hun kinderen?

Wat een ongelooflijk gelul allemaal. De praktijk is dat jongeren zich vaak laten beïnvloeden door de voorkeur van de ouders. Tot voor kort was huwelijk tussen neef en nicht standard procedure. Is dat genetisch, de neiging tot lichte incest? Overigens is het eerder de norm in de wereld, het westen is een uitzondering.


Hear, hear!! :duim:

Zwarte Schaap
02-10-05, 13:23
Geplaatst door mark61
Altijd dat geleuter over theorie en praktijk. En trouwens, zelfs de theorie zoals hierboven door ZS genoteerd (ook maar een opvatting) wringt zich in allerlei bochten om dwang te legaliseren. Waarom gaat het alleen over meisjes? Waarom zou zij in hemelsnaam 'zwijgen' over de belangrijkste beslissing van haar leven? Ze is al geïntimideerd, begrijp ik? Waarom is er een onderscheid tussen vrouwen die maagd zijn en vrouwen die al eerder getrouwd zijn? Wat is dat voor waanzin? Waarom hebben vrouwen überhaupt een 'huwelijksvoogd' nodig? Zijn ze achterlijk? Waarom bemoeien ouders zich sowieso met de partnerkeuze van hun kinderen?

Wat een ongelooflijk gelul allemaal. De praktijk is dat jongeren zich vaak laten beïnvloeden door de voorkeur van de ouders. Tot voor kort was huwelijk tussen neef en nicht standard procedure. Is dat genetisch, de neiging tot lichte incest? Overigens is het eerder de norm in de wereld, het westen is een uitzondering.

Het gaat om meisjes omdat naar alle waarschijnlijkheid die wetten bedoelt zijn om het meisje te beschermen. Ik denk dat het doel van die wetten was in een tijd dat het meisje rechteloos was toch aanspraak kon maken op basisrechten.

Instemmingsvormen zijn simpele formaliteiten die hun achtergrond vinden in andere omgangsvormen, vast staat dat ze zich kan uitspreken tegen de huwelijkspartner waarmee ze haar leven niet mee wenst te delen. Dwang wordt nergens goed gesproken, de islamitische wet spreekt zich nadrukkelijk uit tegen dwang.

Een vrouw die al eerder gehuwd is kent ''de klappen van de zweep'' en heeft minder een voogd nodig. In Nederland zijn je ouders tot je 21 jaar verantwoordelijk voor jou als kind. Zo is dat ook bij voogden. Een getrouwde vrouw heeft natuurlijk al een eigen gezin gevormd en is min of meer reeds zelfstandig, wellicht is ze zelf voogd over haar kinderen. Dan is het gewoon normaal dat ze geen voogd meer behoeft.

Ik denk dat je er naast zit als je beweert dat neef-nicht huwelijken standaard zijn.

Het westen is natuurlijk superieur in de beschaving, die achterlijke moslimpjes en de rest van de wereld kunnen natuurlijk niet tippen aan jouw superieure westen.

David
02-10-05, 13:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het westen is natuurlijk superieur in de beschaving, die achterlijke moslimpjes en de rest van de wereld kunnen natuurlijk niet tippen aan jouw superieure westen.


Dat is omgekeert precies wat jij altijd zegt.

Zwarte Kat
02-10-05, 13:26
Geplaatst door RinC
Ben benieuwd naar die wetgeving die uithuwelijking toestaat. Kom maar op ;)


"Krachtens het subartikel van artikel 1041 van de Iraanse burgerlijke wetten kunnen meisjes boven 9 jaar trouwen. Dit onderwerp is in het bijzonder van toepassing in kleine steden en dorpen. Van gezinnen die van overheidsondersteuning geen gebruik kunnen maken, worden kleine meisjes uitgehuwelijkt. In sommige gevallen waarin de meisjes niet wilden trouwen, hebben zij zelfmoord gepleegd."

RinC
02-10-05, 13:27
Geplaatst door Zwarte Kat
"Krachtens het subartikel van artikel 1041 van de Iraanse burgerlijke wetten kunnen meisjes boven 9 jaar trouwen. Dit onderwerp is in het bijzonder van toepassing in kleine steden en dorpen. Van gezinnen die van overheidsondersteuning geen gebruik kunnen maken, worden kleine meisjes uitgehuwelijkt. In sommige gevallen waarin de meisjes niet wilden trouwen, hebben zij zelfmoord gepleegd."

Grappenmaker :hihi:

David
02-10-05, 13:28
Geplaatst door Zwarte Kat
[B"In sommige gevallen waarin de meisjes niet wilden trouwen, hebben zij zelfmoord gepleegd." [/B]


Zelfmoord is een zonde. In De Vuur met die minderjarige snollen.

Zwarte Schaap
02-10-05, 13:29
Geplaatst door Zwarte Kat
Welke wetten hebben jullie dan? En wie zijn jullie? Leven jullie in een islamitische enclave hier in Nederland waar de sharia als wettig rechtssysteem geldt?
Zo ja, is dat rechtssysteem islamitischer dan die van Iran en SA?

Marokkanen huwen volgens de Mudawanna. Deze rechtssysteem is geaccepteerd door de Nederlandse wetgever. Ik weet niet of dat Islamitischer is dan die van Iran of SA. Ik weet te weinig van deze rechtsstelsel af. Ik weet meer van het Nederlandse rechtssysteem dan van welk ander rechtssysteem ook.

Zwarte Kat
02-10-05, 13:34
Geplaatst door RinC
Grappenmaker :hihi:

Ik zie hier de lol niet van in........

mark61
02-10-05, 13:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het gaat om meisjes omdat naar alle waarschijnlijkheid die wetten bedoelt zijn om het meisje te beschermen. Ik denk dat het doel van die wetten was in een tijd dat het meisje rechteloos was toch aanspraak kon maken op basisrechten.

Oh. Das nu toch niet meer zo?


Instemmingsvormen zijn simpele formaliteiten die hun achtergrond vinden in andere omgangsvormen,

Wat staat hier nou eigenlijk? Dat vrouwen recht hebben op de simpele formaliteit haar klep te houden?


vast staat dat ze zich kan uitspreken tegen de huwelijkspartner waarmee ze haar leven niet mee wenst te delen. Dwang wordt nergens goed gesproken, de islamitische wet spreekt zich nadrukkelijk uit tegen dwang.

En wat doet de godsdienst precies aan massale overtreding van die uitspraak tegen? Hoeveel meisjes hollen naar de imam voor bescherming? Zilch, schat ik zo. Hoe zou dat komen?


Een vrouw die al eerder gehuwd is kent ''de klappen van de zweep'' en heeft minder een voogd nodig. In Nederland zijn je ouders tot je 21 jaar verantwoordelijk voor jou als kind. Zo is dat ook bij voogden. Een getrouwde vrouw heeft natuurlijk al een eigen gezin gevormd en is min of meer reeds zelfstandig, wellicht is ze zelf voogd over haar kinderen. Dan is het gewoon normaal dat ze geen voogd meer behoeft.

Dat beantwoordt niet waarom de vrouw om te beginnen een voogd nodig heeft, en een man niet. Die is net zo onervaren. Overigens hoef je niet verkracht te worden om te kunnen bedenken hoe dat is. Suggestie: als vrouwen tot zelfdenkende, autonome wezens werden opgevoed, zouden ze dan ook een voogd nodig hebben om voor hen, onervaren, naïeve en onwetende wezentjes te beslissen wat goed voor ze is? Eerst zelf een probleem scheppen, en m dan goedertieren oplossen. Fantastisch.


Ik denk dat je er naast zit als je beweert dat neef-nicht huwelijken standaard zijn.

Van Marokkanen durf ik het niet te beweren, van Turken wel.


Het westen is natuurlijk superieur in de beschaving, die achterlijke moslimpjes en de rest van de wereld kunnen natuurlijk niet tippen aan jouw superieure westen.

Rot toch op met je zielepoterigheid. Ik begin niet over moslims, dat doe jij weer s. Ik heb het over mensen van vlees en bloed, jij komt met niet ter zake doend geleuter over wat de godsdienst wel niet beweert. Die godsdienst blijkt dus geen enkele invloed op het echte leven te hebben. Als het zo uitkomt, dan.

David
02-10-05, 13:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
Deze rechtssysteem



Dit rechtssysteem

Zwarte Kat
02-10-05, 13:36
Geplaatst door David
Zelfmoord is een zonde. In De Vuur met die minderjarige snollen.

:schreeuw: Maar de eer vd familie is geschonden

mark61
02-10-05, 13:38
Geplaatst door Zwarte Schaap
Marokkanen huwen volgens de Mudawanna. Deze rechtssysteem is geaccepteerd door de Nederlandse wetgever.

Alleen niet door grote delen van de bevolking van Marokko. Massale demonstraties tegen de Mudawana, piepkleine demo's voor. Niemand weet in hoeverre die wet wordt uitgevoerd. Het schijnt van niet, eigenlijk. Omdat Marokko's rechtssysteem volledig hybride is (notarissen staan naast `aduls, bijvoorbeeld) eindigt alles in een moeras, in de praktijk. Heb je veel geld en een eindeloos uithoudingsvermogen, dan komt het ws. uiteindelijk wel goed.

mark61
02-10-05, 13:40
Geplaatst door Zwarte Kat
:schreeuw: Maar de eer vd familie is geschonden

Die verdomde vrouwen. Het lijkt wel of het hun enige bezigheid is. Overigens speelt eer onder Marokkanen niet zo'n formele rol, geloof ik. Das meer voor Turken en Pakistanen.

Zwarte Kat
02-10-05, 13:42
Geplaatst door mark61
Die verdomde vrouwen. Het lijkt wel of het hun enige bezigheid is. Overigens speelt eer onder Marokkanen niet zo'n formele rol, geloof ik. Das meer voor Turken en Pakistanen.

:zweep: Hallo! Wel bij de les blijven. Ik heb het over Iran

mark61
02-10-05, 13:46
Geplaatst door Zwarte Kat
:zweep: Hallo! Wel bij de les blijven. Ik heb het over Iran

Dat boeit de aanwezigen hier niet zo. Iran is voor hen nog verder weg dan voor jou. Denk je daar wel s aan? Tis net zoiets als wanneer Schaap jou voor de voeten gooit hoe Australië met Aborigines omgaat. En daar wonen dan nog ex-NLers.

RinC
02-10-05, 13:47
Geplaatst door Zwarte Kat
Ik zie hier de lol niet van in........


Je snapt je eigen grap niet? :verward:

Zwarte Kat
02-10-05, 13:54
Geplaatst door mark61
Dat boeit de aanwezigen hier niet zo. Iran is voor hen nog verder weg dan voor jou. Denk je daar wel s aan? Tis net zoiets als wanneer Schaap jou voor de voeten gooit hoe Australië met Aborigines omgaat. En daar wonen dan nog ex-NLers.

Ga jij ff bepalen wat de prikkers hier wel en niet boeien.......
Of mogen we alleen over landen discusseren die binnen een bepaalde straal van Nederland afliggen?

Zwarte Schaap
02-10-05, 13:54
Geplaatst door mark61
Oh. Das nu toch niet meer zo?

Ik vind dat een meisje die sex mag hebben ook zou mogen huwen. Zij heeft de bescherming nodig die een huwelijk geeft aan haar eventuele kind.


Wat staat hier nou eigenlijk? Dat vrouwen recht hebben op de simpele formaliteit haar klep te houden? Daar kan staan dat als ze verlegen is of zich schaamt om al te enthousiast over te komen dat zwijgen voldoende is om haar instemming kenbaar te maken. En mocht ze op 1 of andere manier gedwongen zijn dan kan ze uiteindelijk duidelijk neen zeggen om haar wens kenbaar te maken.


En wat doet de godsdienst precies aan massale overtreding van die uitspraak tegen? Hoeveel meisjes hollen naar de imam voor bescherming? Zilch, schat ik zo. Hoe zou dat komen? De godsdienst kan niets anders doen dan voorschriften bieden om dat tegen te gaan maar het zijn de mensen die dergelijke normen en waarden moeten praktiseren. Corruptie, de staat van de administratie van zo een land en de sociaal, economische, politieke etc.. factoren kunnen daar een grote invloed op hebben.


Dat beantwoordt niet waarom de vrouw om te beginnen een voogd nodig heeft, en een man niet. Die is net zo onervaren. Overigens hoef je niet verkracht te worden om te kunnen bedenken hoe dat is. Suggestie: als vrouwen tot zelfdenkende, autonome wezens werden opgevoed, zouden ze dan ook een voogd nodig hebben om voor hen, onervaren, naïeve en onwetende wezentjes te beslissen wat goed voor ze is? Eerst zelf een probleem scheppen, en m dan goedertieren oplossen. Fantastisch. Een vrouw kan steun gebruiken van familieleden. Je weet nooit of ze wel of niet gedwongen is door haar eventuele partner. Een huwelijk is geen individuele aangelegenheid. Het is niet zoals hier in Nederland dat je recht op een uitkering hebt en je eigen gezin kunt onderhouden. Daar en toen was/ben je meer van elkaar afhankelijk. Overigens hoef je voor de Marokkaanse wet als je meerderjarig bent geen toestemming van de voogd om te huwen, dus bespaar me je getier.


Van Marokkanen durf ik het niet te beweren, van Turken wel. Turkse huwelijken zijn burgerlijke huwelijken, en voorts hebben we het hier nu over Marokkanen.


Rot toch op met je zielepoterigheid. Ik begin niet over moslims, dat doe jij weer s. Ik heb het over mensen van vlees en bloed, jij komt met niet ter zake doend geleuter over wat de godsdienst wel niet beweert. Die godsdienst blijkt dus geen enkele invloed op het echte leven te hebben. Als het zo uitkomt, dan. De hele opzet in deze discussie is zogenaamd de achterlijke islamitische landen en hoe slecht ze wel niet zijn voor de vrouwen en oow wat zijn wij een helden hier in het westen voor die arme moslimvrouwtjes. Ik ben geen gekke henkie, lees de reakties er maar op na.

Zwarte Kat
02-10-05, 13:57
Geplaatst door RinC
Je snapt je eigen grap niet? :verward:

Zoals ik al eerder schreef zie ik hier de lol niet van in.
Mischien vind jij het hilarisch dat meisjes tegen hun wil uitgehuwelijkt worden maar daar ga ik niet in mee.........

Zwarte Schaap
02-10-05, 14:00
Geplaatst door mark61
Alleen niet door grote delen van de bevolking van Marokko. Massale demonstraties tegen de Mudawana, piepkleine demo's voor. Niemand weet in hoeverre die wet wordt uitgevoerd. Het schijnt van niet, eigenlijk. Omdat Marokko's rechtssysteem volledig hybride is (notarissen staan naast `aduls, bijvoorbeeld) eindigt alles in een moeras, in de praktijk. Heb je veel geld en een eindeloos uithoudingsvermogen, dan komt het ws. uiteindelijk wel goed.

Maar wij zijn nog achterlijk. De beschavingsgolf van de rechtschapen islam is nog niet volledig en overal in onze administatie doorgedrongen. We kampen nog steeds met een analfabetiseringscijfer van om en nabij de 50 %. Wij zijn nog maar net 47 jaar van het kolonialisme af maar de tentakels zitten nog te diep om nog volledig onafhankelijk te zijn van het westen en de corruptie die haar beschermlingen hebben laten voortwoekeren. Maar gestadig halen we onze achterstand wel in. De dictators worden steeds meer en meer gedwongen om de belangen van het volk te dienen.

mark61
02-10-05, 14:01
Geplaatst door Zwarte Kat
Ga jij ff bepalen wat de prikkers hier wel en niet boeien.......
Of mogen we alleen over landen discusseren die binnen een bepaalde straal van Nederland afliggen?

Nee hoor, ik leef me even in. Je mag discussiëren over alles wat je wilt, aardig hè?, maar de islam van Iran gelijkstellen aan de islam van Marokko, dat schiet niet op.

Zwarte Kat
02-10-05, 14:04
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik vind dat een meisje die sex mag hebben ook zou mogen huwen. Zij heeft de bescherming nodig die een huwelijk geeft aan haar eventuele kind.


De hele opzet in deze discussie is zogenaamd de achterlijke islamitische landen en hoe slecht ze wel niet zijn voor de vrouwen en oow wat zijn wij een helden hier in het westen voor die arme moslimvrouwtjes. Ik ben geen gekke henkie, lees de reakties er maar op na.

Een tiener die seks heeft hoeft niet persé te neuken en kinderen te kweken. Ik snap niet waarom jij gelijk denkt aan kinderen krijgen en aan neuken.
Daarbij is verliefdheid bij tieners vaak van korte duur en is er totaal geen sprake om samen met elkaar te gaan samenleven.
Waarom moet een tiener "bescherming" krijgen binnen een huwelijk terwijl het al bescherming krijgt binnen het ouderlijke huis?


Volgens mij heeft enkel Afrux het over achterlijkheid en hij is notabene zelf moslim.

Zwarte Schaap
02-10-05, 14:09
Geplaatst door Zwarte Kat
Een tiener die seks heeft hoeft niet persé te neuken en kinderen te kweken. Ik snap niet waarom jij gelijk denkt aan kinderen krijgen en aan neuken.
Daarbij is verliefdheid bij tieners vaak van korte duur en is er totaal geen sprake om samen met elkaar te gaan samenleven.
Waarom moet een tiener "bescherming" krijgen binnen een huwelijk terwijl het al bescherming krijgt binnen het ouderlijke huis?


Volgens mij heeft enkel Afrux het over achterlijkheid en hij is notabene zelf moslim.

Anders krijg je landen waar meisjes door armoe massaal misbruikt worden voor de sextoerisme.

mark61
02-10-05, 14:10
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik vind dat een meisje die sex mag hebben ook zou mogen huwen. Zij heeft de bescherming nodig die een huwelijk geeft aan haar eventuele kind.

Onzinnig. Een meisje van pakweg 14 kan meestal niet overzien wat een huwelijk betekent en met zich mee brengt. Wat voor bescherming biedt een huwelijk? Tegen wat en wie? Een mens moet juist tegen het huwelijk beschermd worden. Bron van de grootste ellende op de wereld, in de praktijk.


Daar kan staan dat als ze verlegen is of zich schaamt om al te enthousiast over te komen dat zwijgen voldoende is om haar instemming kenbaar te maken.

Tjee.


En mocht ze op 1 of andere manier gedwongen zijn dan kan ze uiteindelijk duidelijk neen zeggen om haar wens kenbaar te maken.

Nee, want als je gedwongen bent ben je dus geïntimideerd en durf je dat juist niet. Een onzin-cirkelredenering. Vandaar dat ik vroeg hoeveel meisjes de imam inzetten tegen hun vader.


De godsdienst kan niets anders doen dan voorschriften bieden om dat tegen te gaan maar het zijn de mensen die dergelijke normen en waarden moeten praktiseren.

Een imam kan veel meer doen. Maar ik geloof dat de taak(-opvatting) van een imam over het algemeen beperkter is dan die van functionarissen van andere geloven. Niet dat dat op zich pos. of negatief is. In dit geval is het alleen niet positief, blijkbaar.


Een vrouw kan steun gebruiken van familieleden. Je weet nooit of ze wel of niet gedwongen is door haar eventuele partner.

Een toekomstige partner kan helemaal niet dwingen. Hoe moet ie dat doen dan. En waarom moeten vrouwen beschermd en mannen niet?


Een huwelijk is geen individuele aangelegenheid. Het is niet zoals hier in Nederland dat je recht op een uitkering hebt en je eigen gezin kunt onderhouden. Daar en toen was/ben je meer van elkaar afhankelijk.

Das inderdaad de juiste, sociologische verklaring. Maar of dat leuk, geslaagd of aanbevelenswaardig is, is iets geheel anders. Eigenlijk staat hier: je ouders kunnen je chanteren, want het alternatief is de bedelstaf.


Overigens hoef je voor de Marokkaanse wet als je meerderjarig bent geen toestemming van de voogd om te huwen, dus bespaar me je getier.

Ja ja, wetten, regeltjes, en de praktijk.


Turkse huwelijken zijn burgerlijke huwelijken, en voorts hebben we het hier nu over Marokkanen.

Mudawana-huwelijken zijn ook burgerlijke huwelijken. Hoezo hebben we het over Marokkanen hier? Het topic begon over SA, geloof ik.


De hele opzet in deze discussie is zogenaamd de achterlijke islamitische landen en hoe slecht ze wel niet zijn voor de vrouwen en oow wat zijn wij een helden hier in het westen voor die arme moslimvrouwtjes. Ik ben geen gekke henkie, lees de reakties er maar op na.

Ik heb met die opzet geen flikker te maken. Ik dacht dat het over SA ging. Een zogeheten land. In het westen doen we geen flikker voor vrouwen, moslima of anderszins, dus waar heb je het over?

RinC
02-10-05, 14:12
Geplaatst door Zwarte Kat
Zoals ik al eerder schreef zie ik hier de lol niet van in.
Mischien vind jij het hilarisch dat meisjes tegen hun wil uitgehuwelijkt worden maar daar ga ik niet in mee.........


Ik heb Ut overigens opgezocht op google. Dacht dat Ut een verzonnen artikel was. :verward: Het komt wel van een site waarvan je de objectiviteit op waarde moet schatten. Artikel luidt als volgt: "Krachtens het subartikel van artikel 1041 van de Iraanse burgerlijke wetten kunnen meisjes boven 9 jaar trouwen." Punt. De rest is mening van de schrijver en het staat niet in het gehele artikel.

Verder wil ik benadrukken dat de situatie in Iran heel anders is dan de rest van de moslims in de wereld. De verschillen zijn duidelijk en zijn ook vaak aan de orde geweest hier op PB. Je hebt ook sommige Sunnies die shi'a verketteren.

Verder heb ik aangegeven dat de uithuwelijking tegen de regels van de islam zoals wij die kennen, indruist. Dus hou je fokking opmerking bij je als je denkt dat ik daar in mee ga

Zwarte Kat
02-10-05, 14:16
Geplaatst door Zwarte Schaap
Anders krijg je landen waar meisjes door armoe massaal misbruikt worden voor de sextoerisme.


Ik volg jouw kronkels niet.

Zwarte Schaap
02-10-05, 14:26
Geplaatst door mark61
Onzinnig. Een meisje van pakweg 14 kan meestal niet overzien wat een huwelijk betekent en met zich mee brengt. Wat voor bescherming biedt een huwelijk? Tegen wat en wie? Een mens moet juist tegen het huwelijk beschermd worden. Bron van de grootste ellende op de wereld, in de praktijk.


Als ze kan overzien wat de verantwoordelijkheden van sex zijn dan kan ze volgens mij ook de verantwoordelijkehden van een huwelijk overzien.

Een huwelijk biedt vele beschermingen tegen een andere sexuele moraal dan de islamitische/joods/christelijke moraal

Waarom moet de mens beschermd worden tegen het huwelijk? Waarom is het bron van de grootste ellende op de wereld? Ik persoonlijk denk dat het huwelijk het beste model is om een paar te vormen.


Tjee. ?


Nee, want als je gedwongen bent ben je dus geïntimideerd en durf je dat juist niet. Een onzin-cirkelredenering. Vandaar dat ik vroeg hoeveel meisjes de imam inzetten tegen hun vader. Dan maakt het niet uit of je ja zegt. Dwang is dan dwang. Je kunt ook gedwongen worden om ja te zeggen. Dus??


Een imam kan veel meer doen. Maar ik geloof dat de taak(-opvatting) van een imam over het algemeen beperkter is dan die van functionarissen van andere geloven. Niet dat dat op zich pos. of negatief is. In dit geval is het alleen niet positief, blijkbaar. De taken van de imam staan hier niet ter discussie.


Een toekomstige partner kan helemaal niet dwingen. Hoe moet ie dat doen dan. En waarom moeten vrouwen beschermd en mannen niet? Loverboys.


Das inderdaad de juiste, sociologische verklaring. Maar of dat leuk, geslaagd of aanbevelenswaardig is, is iets geheel anders. Eigenlijk staat hier: je ouders kunnen je chanteren, want het alternatief is de bedelstaf. Je ouders kunnen als ze kwaad in de zin hebben alles met je doen, ze kunnen je ook verhuren aan pedofielen.


Ja ja, wetten, regeltjes, en de praktijk. Dus?


Mudawana-huwelijken zijn ook burgerlijke huwelijken. Hoezo hebben we het over Marokkanen hier? Het topic begon over SA, geloof ik. Uiteindelijk moet aangetoond worden hoe achterlijk de marokkanen en moslims zijn. De Marokkaanse is ook meteen een religieuze huwelijk, de turkse niet.


Ik heb met die opzet geen flikker te maken. Ik dacht dat het over SA ging. Een zogeheten land. In het westen doen we geen flikker voor vrouwen, moslima of anderszins, dus waar heb je het over? De toon die je aanslaat pas wel bij de opzet.

Zwarte Kat
02-10-05, 14:29
Geplaatst door RinC
Ik heb Ut overigens opgezocht op google. Dacht dat Ut een verzonnen artikel was. :verward: Het komt wel van een site waarvan je de objectiviteit op waarde moet schatten. Artikel luidt als volgt: "Krachtens het subartikel van artikel 1041 van de Iraanse burgerlijke wetten kunnen meisjes boven 9 jaar trouwen." Punt. De rest is mening van de schrijver en het staat niet in het gehele artikel.

Verder wil ik benadrukken dat de situatie in Iran heel anders is dan de rest van de moslims in de wereld. De verschillen zijn duidelijk en zijn ook vaak aan de orde geweest hier op PB. Je hebt ook sommige Sunnies die shi'a verketteren.

Verder heb ik aangegeven dat de uithuwelijking tegen de regels van de islam zoals wij die kennen, indruist. Dus hou je fokking opmerking bij je als je denkt dat ik daar in mee ga

Hou zelf die fokking opmerkingen bij je! Jij bent degene die er een grap van maakte. Niet ik.

Het kan me niet schelen of Iran anders is dan Algerije. Waar het om gaat is dat het in de wet is vastgelegd. Een wet die gebasseerd is op islamitische wetgeving.
Wil dat zeggen dat ik de islam achterlijk vind? Nee.
Wil dat zeggen dat Iran achterlijk is? Nee.
Wil dat zeggen dat de gehele islamitische wetgeving fout is? Nee.
Maar als het gaat om de rechten vd vrouw dan is dat diep triest geregeld in Iran. (en SA)

Overigens is die website niet de enige waar bericht wordt over 9 jarige meisjes die uitgehuwelijkt mogen worden in Iran. Ik heb daar wel vaker van gehoord.

Zwarte Schaap
02-10-05, 14:30
Geplaatst door Zwarte Kat
Ik volg jouw kronkels niet. Dat was een antwoord op je vraag:
Waarom moet een tiener "bescherming" krijgen binnen een huwelijk terwijl het al bescherming krijgt binnen het ouderlijke huis?

antwoord:
Anders krijg je landen waar meisjes door armoe massaal misbruikt worden voor de sextoerisme.

Zwarte Kat
02-10-05, 14:32
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat was een antwoord op je vraag:
Waarom moet een tiener "bescherming" krijgen binnen een huwelijk terwijl het al bescherming krijgt binnen het ouderlijke huis?

antwoord:
Anders krijg je landen waar meisjes door armoe massaal misbruikt worden voor de sextoerisme.

Ik snap wel waar je op reageerde maar ik volg je antwoord niet.

Zwarte Schaap
02-10-05, 14:36
Geplaatst door Zwarte Kat
Ik snap wel waar je op reageerde maar ik volg je antwoord niet. Dat is pech voor de kinderen.

Cherry Bo
02-10-05, 14:40
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat was een antwoord op je vraag:
Waarom moet een tiener "bescherming" krijgen binnen een huwelijk terwijl het al bescherming krijgt binnen het ouderlijke huis?

antwoord:
Anders krijg je landen waar meisjes door armoe massaal misbruikt worden voor de sextoerisme.

Door Westerse pedo's. :o

Zwarte Kat
02-10-05, 14:46
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is pech voor de kinderen.

Weer zo'n kronkel waar ik niks mee kan........

Zwarte Schaap
02-10-05, 14:49
Geplaatst door Zwarte Kat
Weer zo'n kronkel waar ik niks mee kan........

Dat is dan alweer pech voor de kinderen.

Cherry Bo
02-10-05, 14:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is dan alweer pech voor de kinderen.

Ik vind het pech voor de kinderen dat jij een huwelijk voor hen mede ziet als bescherming tegen sextoerisme.

Zwarte Schaap
02-10-05, 14:52
Geplaatst door Cherry Bo
Door Westerse pedo's. :o

Ook binnenlandse misbruik reken ik er toe.

Zwarte Kat
02-10-05, 14:54
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is dan alweer pech voor de kinderen.

Integendeel.

gh.wille
02-10-05, 14:57
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mag een meisje van 14 jaar sex hebben in het moderne westen? Zo ja waarom zou ze dan niet mogen trouwen?

Nee , een meisje van 14 is nog een kind ! althans hier in het,,moderne"'
Westen ,al kunnen ze nog zo goed en wijs om gaan met een p.c of mobieltje het blijven geestelijk en veelal lichaamelijk , KINDEREN gun ze hun jeugd , puberteit die nog komen gaat ,en geen vroegtijdig moederschap of huwlijk om de een of andere ( over het algemeen ) oudere, geile bok te bevredigen en nog een pak op hun donder toe , indien het hun ,,heer en meester " behaagt !
Hier in het (slechte )Westen hebben we al jaren geleden , in wetten vast gelegd wat de huwbare leeftijd is , natuurlijk komt het voor dat een jong meisje sex heeft en zelfs zwanger raakt , in het uiterste geval kan dan toestemming gevraagd worden aan ,,De Kroon " Raad voor een evt huwelijk .
Verder weet ik daar niet precies alles over , daar zijn andere instantie,s voor .

Zwarte Schaap
02-10-05, 15:01
Geplaatst door Zwarte Kat
Integendeel. Begrijp je de kronkel nu wel?

Zwarte Schaap
02-10-05, 15:02
Geplaatst door gh.wille
Nee , een meisje van 14 is nog een kind ! althans hier in het,,moderne"'
Westen ,al kunnen ze nog zo goed en wijs om gaan met een p.c of mobieltje het blijven geestelijk en veelal lichaamelijk , KINDEREN gun ze hun jeugd , puberteit die nog komen gaat ,en geen vroegtijdig moederschap of huwlijk om de een of andere ( over het algemeen ) oudere, geile bok te bevredigen en nog een pak op hun donder toe , indien het hun ,,heer en meester " behaagt !
Hier in het (slechte )Westen hebben we al jaren geleden , in wetten vast gelegd wat de huwbare leeftijd is , natuurlijk komt het voor dat een jong meisje sex heeft en zelfs zwanger raakt , in het uiterste geval kan dan toestemming gevraagd worden aan ,,De Kroon " Raad voor een evt huwelijk .
Verder weet ik daar niet precies alles over , daar zijn andere instantie,s voor .

Ik vind gewoon dat wanneer je toestemming hebt om sex te hebben je ook toestemming zou moeten hebben om te trouwen.

Zwarte Kat
02-10-05, 15:15
Geplaatst door Zwarte Schaap
Begrijp je de kronkel nu wel?

Ik ga uit van mn eigen kronkel en die begrijp ik wel ja.
Die zegt namelijk dat het beter is dat een tiener opgroeid met spontane verliefdheden en jeugdliefdes inplaats van een uithuwelijking.

Zwarte Schaap
02-10-05, 15:25
Geplaatst door Zwarte Kat
Ik ga uit van mn eigen kronkel en die begrijp ik wel ja.
Die zegt namelijk dat het beter is dat een tiener opgroeit met spontane verliefdheden en jeugdliefdes inplaats van een uithuwelijking.

Als die verliefdheden tot sex gaan leiden dan kan dat beter in een huwelijk gebeuren.

Zwarte Kat
02-10-05, 15:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als die verliefdheden tot sex gaan leiden dan kan dat beter in een huwelijk gebeuren.

En we zitten nu in een cirkel te discusseren..........

Zwarte Schaap
02-10-05, 15:52
Geplaatst door Zwarte Kat
En we zitten nu in een cirkel te discusseren.......... Mijn stelling is duidelijk.

Zwarte Kat
02-10-05, 15:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mijn stelling is duidelijk.

Contrast is altijd duidelijk maar het kan ook onnavolgbaar zijn zoals in jouw geval.......

Zwarte Schaap
02-10-05, 16:01
Geplaatst door Zwarte Kat
Contrast is altijd duidelijk maar het kan ook onnavolgbaar zijn zoals in jouw geval....... Dat is jouw subjectieve interpretatie.

Zwarte Kat
02-10-05, 16:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is jouw subjectieve interpretatie.

Ja ik prik niet namens anderen......

Zwarte Schaap
02-10-05, 16:07
Geplaatst door Zwarte Kat
Ja ik prik niet namens anderen......

Er staat daarom ook ''jou'' subjectieve interpretatie en niet ''jullie''. Ik heb nergens beweerd dat jij prikt namens anderen.

Zwarte Kat
02-10-05, 16:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
Er staat daarom ook ''jou'' subjectieve interpretatie en niet ''jullie''. Ik heb nergens beweerd dat jij prikt namens anderen.

Waarom schreef je die opmerking dan tegen me?

Zwarte Schaap
02-10-05, 16:19
Geplaatst door Zwarte Kat
Waarom schreef je die opmerking dan tegen me? Welke opmerking?

Zwarte Kat
02-10-05, 16:21
Geplaatst door Zwarte Schaap
Welke opmerking?

"Dat is jouw subjectieve interpretatie."

freya
02-10-05, 16:21
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als die verliefdheden tot sex gaan leiden dan kan dat beter in een huwelijk gebeuren.

Helemaal niet mee eens!

Als een kind van 14 trouwt is het onmiddelijk kind af. Een huwelijk is veel meer dan het legaliseren van sex en evt kinderen. Laat zo'n kind trouwen en haar hele jeugd en mss wel de rest van haar leven is verpest.

In zo'n huwelijk, dat immers als legalisatie van sex en kinderen krijgen geldt, is de kans ook vele malen groter dat het meisje idd zwanger raakt. En dan?

Verliefd worden en af en toe de liefde bedrijven heeft geen invloed op het verder verloop van je leven, als je het veilig(!) doet. Meisjes van 14 kunnen sex hebben en gewoon hun opleiding afmaken, verzorgd worden door hun ouders en als ze oud en wijs genoeg zijn een keuze maken voor een langdurige relatie.

Zwarte Schaap
02-10-05, 16:27
Geplaatst door freya
Helemaal niet mee eens!

Als een kind van 14 trouwt is het onmiddelijk kind af. Een huwelijk is veel meer dan het legaliseren van sex en evt kinderen. Laat zo'n kind trouwen en haar hele jeugd en mss wel de rest van haar leven is verpest.

In zo'n huwelijk, dat immers als legalisatie van sex en kinderen krijgen geldt, is de kans ook vele malen groter dat het meisje idd zwanger raakt. En dan?

Verliefd worden en af en toe de liefde bedrijven heeft geen invloed op het verder verloop van je leven, als je het veilig(!) doet. Meisjes van 14 kunnen sex hebben en gewoon hun opleiding afmaken, verzorgd worden door hun ouders en als ze oud en wijs genoeg zijn een keuze maken voor een langdurige relatie.

Dat klopt voor een maatschappij die andere sexuele normen en waarden heeft. Volgens mijn islamitsche normen en waarden vind ik het beter dat men met de sex wacht tot het huwelijk.

Voor arme landen zou dit ook een goede regel zijn om sextoerisme en de daarmee gepaarde misbruik tegen te gaan.

Zwarte Schaap
02-10-05, 16:29
Geplaatst door Zwarte Kat
"Dat is jouw subjectieve interpretatie." Daarmee beweer ik toch niet dat je namens anderen schrijft.

freya
02-10-05, 16:31
Geplaatst door Zwarte Schaap
Voor arme landen zou dit ook een goede regel zijn om sextoerisme en de daarmee gepaarde misbruik tegen te gaan.

Volgens mij maakt dat geen f**** uit.
Is het in de meeste sextoerisme-landen niet al gewoon illegaal?
Maar het gebeurt toch. :moe:

Zwarte Kat
02-10-05, 16:34
Geplaatst door Zwarte Schaap
Daarmee beweer ik toch niet dat je namens anderen schrijft.

Dat is iniedergeval wel mijn subjectieve interpretatie van jouw opmerking.

freya
02-10-05, 16:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat klopt voor een maatschappij die andere sexuele normen en waarden heeft. Volgens mijn islamitsche normen en waarden vind ik het beter dat men met de sex wacht tot het huwelijk..

In de praktijk zal het er dan altijd op neer komen dat mensen ( kinderen eigenlijk) veel te vroeg trouwen.
Pubers hebben nu eenmaal last van hormonen, van dat jarenlang onderdrukken krijg je heel ongezonde toestanden, in geniep. :jammer:

Zwarte Schaap
02-10-05, 16:36
Geplaatst door Zwarte Kat
Dat is in iedergeval wel mijn subjectieve interpretatie van jouw opmerking. Dat zei ik al in het begin.

Couscousje
02-10-05, 16:37
Geplaatst door RinC
Het was meer een spiegel voor die internet-amazigh-activist Afrux. Hij is zo'n type die alles aangrijpt om aan te tonen dat Arabieren slecht/achterlijk zijn.

Het is wel een feit dat de huwelijksleeftijd voor een vrouw in Marokko tot voor kort van 15 naar 18 jaar is opgeschroefd. Maar er zijn ook gevallen waar een meisje uitgehuwelijkt wordt op jonge leeftijd. Dat kan niet ontkend worden, maar het druist wel in tegen regels van de islam. Wat dus Zwarte Kat beweert is onzin!

Ik vond het al een hele vreemde bewering van je.

Maar het is duidelijk.

Cc

Zwarte Schaap
02-10-05, 16:40
Geplaatst door freya
In de praktijk zal het er dan altijd op neer komen dat mensen ( kinderen eigenlijk) veel te vroeg trouwen.
Pubers hebben nu eenmaal last van hormonen, van dat jarenlang onderdrukken krijg je heel ongezonde toestanden, in geniep. :jammer:

Wat hier te vroeg kan lijken, is in een andere land weer niet te vroeg.

Niet alleen pubers hebben last van hormonen, volwassenen ook. Het is niet verkeerd om deze gevoelens te leren temmen. Jong geleerd is oud gedaan zal ik maar zeggen.

Zwarte Kat
02-10-05, 16:48
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat zei ik al in het begin.

Dus je bevestigt nu weer wel dat ik namens anderen schrijf.........

Zwarte Schaap
02-10-05, 16:50
Geplaatst door Zwarte Kat
Dus je bevestigt nu weer wel dat ik namens anderen schrijf......... Nee

Zwarte Kat
02-10-05, 16:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nee

Waarom bevestig je dan mijn opmerking in je vorige post?

freya
02-10-05, 16:57
Geplaatst door Zwarte Schaap
[BHet is niet verkeerd om deze gevoelens te leren temmen. [/B]

Bah ga je mond spoelen met groene zeep!

je klinkt als een jezuiet die het celibataire leven promoot :duizelig:

Als ik lees wat er over trouwen in de koran is geschreven dan is het juist nooit de bedoeling geweest dat moslims sexuele gevoelens (langdurig) zouden temmen. Daar wordt idd het huwelijk aangeraden aan jonge mensen. Maar als ik dan ahadith over trouwen en scheiden lees, dan lijkt het mij dat in de tijd van de profeet het huwelijk een heel andere lading had dan het nu heeft. Het werd echt als iets veel tijdelijkers gezien dan tegenwoordig. Als partners op elkaar uitgekeken waren, dan trouwden ze gewoon met een ander ( je partner niet meer aantrekkelijk vinden was ook voor vrouwen een geldige reden om te scheiden! )


Gelukkig heb ik niks te maken met die neiging om sexueel verkeer te registreren en reguleren. Heidenen vieren het leven inclusief sexualiteit zoals en waneer ze willen.
De liefde bedrijven is een eerbetoon aan de schepping. Daar heb je geen papiertjes voor nodig :tover:

Zwarte Schaap
02-10-05, 16:58
Geplaatst door Zwarte Kat
Waarom bevestig je dan mijn opmerking in je vorige post? Dat doe ik niet, dat is jouw subjectieve interpretatie.

Zwarte Schaap
02-10-05, 17:10
Geplaatst door freya
Bah ga je mond spoelen met groene zeep!

je klinkt als een jezuiet die het celibataire leven promoot :duizelig:

Als ik lees wat er over trouwen in de koran is geschreven dan is het juist nooit de bedoeling geweest dat moslims sexuele gevoelens (langdurig) zouden temmen. Daar wordt idd het huwelijk aangeraden aan jonge mensen. Maar als ik dan ahadith over trouwen en scheiden lees, dan lijkt het mij dat in de tijd van de profeet het huwelijk een heel andere lading had dan het nu heeft. Het werd echt als iets veel tijdelijkers gezien dan tegenwoordig. Als partners op elkaar uitgekeken waren, dan trouwden ze gewoon met een ander ( je partner niet meer aantrekkelijk vinden was ook voor vrouwen een geldige reden om te scheiden! )

Gelukkig heb ik niks te maken met die neiging om sexueel verkeer te registreren en reguleren. Heidenen vieren het leven inclusief sexualiteit zoals en waneer ze willen.
De liefde bedrijven is een eerbetoon aan de schepping. Daar heb je geen papiertjes voor nodig :tover: Hele discussies hier gaan over dat mannen vrouwen niet verkeerd moeten begrijpen inzake de sexuele signalen die ze zouden uitstralen en dat mannen niet hun lul achterna moeten lopen. Dat is hetzelfde je hormonen leren temmen, dat is een essentieel iets in een beschaafde samenleving. Als we blind voor onze lusten gaan zijn we net dieren waar ook dierlijke normen en waarden gelden.

Jij mag gerust de sexuele normen en waarden praktiseren die bij jouw sexuele honger passen. Mijn normen en waarden schrijven mij voor dat ik dat binnen een huwelijk dien te doen. Dus als men het acceptabel vindt dat jonge mensen sex mogen hebben vind ik dat ze dus ook het recht om te mogen huwen zouden moeten krijgen.

Zwarte Kat
02-10-05, 17:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat doe ik niet, dat is jouw subjectieve interpretatie.

Dat het mijn subjectieve interpretatie is weten we nu wel. Dat hoeft niet in elke regel herhaald te worden tenzij je nog steeds denkt dat ik namens anderen prik.

freya
02-10-05, 17:34
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hele discussies hier gaan over dat mannen vrouwen niet verkeerd moeten begrijpen inzake de sexuele signalen die ze zouden uitstralen en dat mannen niet hun lul achterna moeten lopen. Dat is hetzelfde je hormonen leren temmen, dat is een essentieel iets in een beschaafde samenleving. Als we blind voor onze lusten gaan zijn we net dieren waar ook dierlijke normen en waarden gelden.

Ik heb het over de liefde bedrijven en dat is iets heel anders dan hijgend achter alles van het andere ( of hetzelfde voor de liefhebbers) geslacht aanrennen.
We zijn al eens eerder tegen deze misvatting aangelopen. Er ligt een hele wereld van mogelijke manieren om met sexualiteit om te gaan tussen het 'islamitisch model' en prostitutie.
Ik bv bedrijf de liefde met wie en wanneer ik wil, maar doe dat uitsluitend met iemand die de moeite waard is. En die zijn schaars.



Jij mag gerust de sexuele normen en waarden praktiseren die bij jouw sexuele honger passen.

Die twee staan volkomen los van elkaar.
Jij zit echt vast in zwart-wit denken over dit onderwerp.


Mijn normen en waarden schrijven mij voor dat ik dat binnen een huwelijk dien te doen. Dus als men het acceptabel vindt dat jonge mensen sex mogen hebben vind ik dat ze dus ook het recht om te mogen huwen zouden moeten krijgen.

Die logica kan ik heus wel volgen. Maar jij kan natuurlijk niet jouw normen en waarden opleggen aan een ander. Ik vind dat jonge mensen gewoon sex mogen hebben, maar gewoon moeten oppassen voor zwangerschappen en ziektes.

DEMOcraat
02-10-05, 17:42
Na een daling in 2003 is het aantal abortussen in 2004 weer gestegen met 0,5 procent (183). In 2004 zijn in totaal 33.342 abortussen uitgevoerd. Het aantal abortussen onder tienermeisjes is gedaald. Dit blijkt uit de landelijke abortusregistratie van de Rutgers Nisso Groep en de cijfers van de Inspectie voor de Gezondheidszorg. In 2004 werd bij 8,7 van elke 1000 vrouwen van 15-44 jaar een zwangerschap afgebroken.

Zwarte Schaap
02-10-05, 17:43
Geplaatst door Zwarte Kat
Dat het mijn subjectieve interpretatie is weten we nu wel. Dat hoeft niet in elke regel herhaald te worden tenzij je nog steeds denkt dat ik namens anderen prik.

Ik heb je al meerdere keren duidelijk gemaakt dat ik nergens beweerd heb dat jij namens anderen prikt, wat is jouw probleem?

Zwarte Schaap
02-10-05, 17:53
Geplaatst door freya
Ik heb het over de liefde bedrijven en dat is iets heel anders dan hijgend achter alles van het andere ( of hetzelfde voor de liefhebbers) geslacht aanrennen.
We zijn al eens eerder tegen deze misvatting aangelopen. Er ligt een hele wereld van mogelijke manieren om met sexualiteit om te gaan tussen het 'islamitisch model' en prostitutie.
Ik bv bedrijf de liefde met wie en wanneer ik wil, maar doe dat uitsluitend met iemand die de moeite waard is. En die zijn schaars.

Ik heb het over het temmen van je lusten, wat jou kennelijk niet aanspreekt.


Die twee staan volkomen los van elkaar.
Jij zit echt vast in zwart-wit denken over dit onderwerp. Snap ik niet


Die logica kan ik heus wel volgen. Maar jij kan natuurlijk niet jouw normen en waarden opleggen aan een ander. Ik vind dat jonge mensen gewoon sex mogen hebben, maar gewoon moeten oppassen voor zwangerschappen en ziektes Van mij mogen ze ook sex hebben, maar binnen een huwelijk. Hoeven ze ook minder op te passen voor allerlei ziektes. Bij een eventuele geboorte is de vader tenminste aanwezig en is het niet een toevallige passant.

Zwarte Kat
02-10-05, 19:02
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb je al meerdere keren duidelijk gemaakt dat ik nergens beweerd heb dat jij namens anderen prikt, wat is jouw probleem?

Het probleem is dat jij meerdere malen beweerd dat het mijn subjectieve interpretaties zijn. Ik heb geen idee waar die drang vandaan komt om mij dit mede te delen tenzij jij denkt dat ik namens andere prikkers redeneer maar daar jij dit ontkent vraag ik me dus af waarom jij je geroepen voelt om het mij kenbaar te maken.

Zwarte Schaap
02-10-05, 19:37
Geplaatst door Zwarte Kat
Het probleem is dat jij meerdere malen beweerd dat het mijn subjectieve interpretaties zijn. Ik heb geen idee waar die drang vandaan komt om mij dit mede te delen tenzij jij denkt dat ik namens andere prikkers redeneer maar daar jij dit ontkent vraag ik me dus af waarom jij je geroepen voelt om het mij kenbaar te maken.

Dan schort er wat aan jouw definitie van ''subjectief'' dat je dergelijke conclusies trekt dat ik ermee zou bedoelen dat je namens anderen spreekt.

Ik kwalificeer jouw mening dat ik 'onnavolgbaar' ben als subjectief.

sub·jec·tief (bn.)
1 betr. hebbend op, uitgaand van de persoonlijke zienswijze of smaak

Dat houdt dus in dat ik weinig waarde aan jouw mening hecht dat jij mij onnavolgbaar vindt.

Mullah
02-10-05, 21:25
Assalaaam alaikum

Eigenlijk heb ik geen zin om op deze topic te reageren. Maar het moest er gewoon even uit. Afrux, wallah ik schaam me voor het feit dat jij een berber bent. Jij bent hier de grootste aghyur op maroc.nl en soms heb ik spontaan zin om jou gewoon te slaan. Maar ik zal dat natuurlijk niet doen. Maar ga vooral door met je ongefundeerde nationalistische haatgevoelens. Je blijft gewoon een a3effan.

mijn excuses broeders en zusters dat ik zo een reactie geef, maar het moest er gewoon even uit.

wa assalaam

sjaen
02-10-05, 21:47
Geplaatst door Zwarte Schaap

Van mij mogen ze ook sex hebben, maar binnen een huwelijk. Hoeven ze ook minder op te passen voor allerlei ziektes. Bij een eventuele geboorte is de vader tenminste aanwezig en is het niet een toevallige passant.

Dit is het he, de kern waarom al die vrouwonvriendelijke regels in de abraham cultus Koran/Tohrah/Bijbel draaien.

de mannelijke bloedlijn, de angst voor het koekoeksei http://www.cosgan.de/images/smilie/tiere/o040.gif

Zwarte Schaap
02-10-05, 21:58
Geplaatst door sjaen
Dit is het he, de kern waarom al die vrouwonvriendelijke regels in de abraham cultus Koran/Tohrah/Bijbel draaien.

de mannelijke bloedlijn, de angst voor het koekoeksei http://www.cosgan.de/images/smilie/tiere/o040.gif

Ik kan jouw gedachtengang niet volgen.

Ik denk dat het huwelijk de vrouw en kinderen meer bescherming biedt en dat het meer voordelen voor de vrouw, het kind en de man in petto heeft.

sjaen
02-10-05, 22:15
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik kan jouw gedachtengang niet volgen.

Ik denk dat het huwelijk de vrouw en kinderen meer bescherming biedt en dat het meer voordelen voor de vrouw, het kind en de man in petto heeft.

Oh help, hou je me nu voor de gek of begrijp je het werkelijk niet? :cheefbek:

gh.wille
02-10-05, 22:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik vind gewoon dat wanneer je toestemming hebt om sex te hebben je ook toestemming zou moeten hebben om te trouwen.

Daar zit ,m nou juist de kneep , van wie moet ze toestemming hebben , als ze minderjarig is ?
Van haar ouders , dan betekent dat ze het al goed gevonden hebben dat het meisje omgang had ( met een volwassene , WAT BIJ DE WET VERBODEN IS ) zo niet , dan houd het automatisch in dat het een leeftijd genoot is , en daar bedoel ik mee een volgens de Ned Wet Onvolwassen persoon , als ze hopeloos verliefd zijn en perse willen trouwen , dan kunnen ze dat aan vragen bij de Kroon, maar dan moeten volgens mij ???? als nog beide ouders het er mee eens zijn , ook speelt de leeftijd van beide ( onvolwassenen ) een rol .
Mij dunkt dat een paartje van 16 jaar meer kans heeft als b.v een stel van 14 of jonger , bij de Kroon .
Maar persoonlijk moet ik er toch niet aan denken dat mijn zoon (heb ik niet ) of dochter aan had gekomen op hun 14 e met :Pa ik moet wel trouwen want enz. enz .
Dat is mij gelukkig niet overkomen .
En wens het ook niemand toe .
V.G.G

sjaen
02-10-05, 22:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik kan jouw gedachtengang niet volgen.

Ik denk dat het huwelijk de vrouw en kinderen meer bescherming biedt en dat het meer voordelen voor de vrouw, het kind en de man in petto heeft.

[edit]

Een absolute aanrader: Het land van de dochters, Yang Erche Namu

Het Land van de Dochters is het autobiografische verhaal van Yang Erche Namu, die opgroeide bij het traditionele Moso-volk in de bergen van Zuidwest-China. Zij heeft dit boek sa men met de onderzoekster Christine Mathieu geschreven. De sympathieke, alwetende vertelster van het boek is duidelijk iemand van Moso-afkomst, die wel weet hoe het er in die dorpen aan toe gaat. Het boek beschrijft niet alleen heel mooi de achtergronden en persoonlijke ontwikkeling van het meisje Yang Erche Namu, maar is ook een eerbetoon en een prachtige beschrijving van de unieke Moso-samenleving.
De Moso leefden tot voor kort zeer afgelegen. Hun maatschappij is niet alleen matrilineair, maar de vrouw is daar ook op zijn minst gelijkwaardig aan de man en met name haar seksuele vrijheden zijn uniek. Moso-kinderen groeien op met hun volle dan wel halfbroers en -zussen als deel van de familie van de moeder en weten vaak niet eens wie hun vader is. De Moso zien niets in het huwelijk, maar hebben daarentegen een systeem ontwikkeld dat seksuele vrijheid en romantische liefde, maar ook economische zekerheid en continuïteit van de bloedlijnen veiligstelt. Dit schrijft Martine Mathieu in haar nawoord, dat ons inzicht verschaft in de gewoonten en geschiedenis van de Moso.
Afgezien van deze extra dimensie is het verhaal op zich ook erg mooi. Yang Erche Namu put met veel humor en tederheid uit haar enorme bron aan herinneringen en anekdotes. Allereerst wordt de jeugd van Yang Erche Namus moeder beschreven, die op haar manier ook rebels was maar wel een echte Moso bleef. In haar puberjaren komt Yang Erche Namu voor het eerst buiten het Moso-gebied en wint zij een reeks zangconcoursen voor traditionele muziek. Dit prikkelt haar van nature zeer sterke wil en zij breekt zich vervolgens, als vijftienjarige, op drastische wijze los van haar gemeenschap, ondanks alle hooggespannen verwachtingen. Na een zware reis wordt zij als analfabeet toegelaten tot het beste conservatorium van het land. Met haar tomeloze energie bereikt zij succes en erkenning, die voor haarzelf voorwaarde zijn om haar dorp weer te kunnen bezoeken en zich te kunnen verzoenen met haar moeder.
De rest van haar leven is Yang Erche Namu een kosmopolitische vrouw die desondanks verknocht blijft aan haar achtergrond. Een belangrijk thema in heel het boek is het openbreken van de beschermde Moso-cultuur naar de buitenwereld. Wij leven in de tijd van afscheid, waarin het merendeel van de talen en culturen van de wereld voorgoed aan het verdwijnen is. Dit boek zal iedereen aanspreken die geboeid is geraakt door de gastvrijheid en rijkdom van traditionele samenlevingen, waar in menig huis de geur van het houtvuur alleen al vervuld lijkt te zijn met verhalen. Dit boek is daarnaast ook een mooi verhaal over een bijzondere persoonlijkheid.

Zwarte Schaap
02-10-05, 22:53
Geplaatst door gh.wille
( met een volwassene , WAT BIJ DE WET VERBODEN IS ) V.G.G

In Nederland is dat niet per definitie strafbaar. Het is een zogenaamde klachtdelict. Dat geldt voor ontucht met kinderen tussen 12 en 16 jaar. Als het kind of de wettelijke vertegenwoordiger een klacht indient wordt er pas vervolgd. (art. 164 Sv)

Andere eisen zijn dat de klacht binnen 3 maanden moet gebeuren nadat diegene die klaagt er kennis van heeft genomen. De klacht kan ook binnen acht dagen ingetrokken worden.

Mischien heeft dat met het volgende te maken:


Geplaatst door mark61
.....Verder zijn er uitzonderingen van bijzonder vroegrijpe jongvolwassenen. Ik ben ervan overtuigd dat die bestaan.
Eventueel ook gebonden aan tijd en klasse. Nu in de VS, en vroeger in de betere kringen in Europa, werd kindertijd volledig ontkend en werden kinderen als volwassenen behandeld / versneld klaargestoomd.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=2209273#post2209273

gh.wille
02-10-05, 23:10
Geplaatst door Zwarte Schaap
In Nederland is dat niet per definitie strafbaar. Het is een zogenaamde klachtdelict. Dat geldt voor ontucht met kinderen tussen 12 en 16 jaar. Als het kind of de wettelijke vertegenwoordiger een klacht indient wordt er pas vervolgd. (art. 164 Sv)

Andere eisen zijn dat de klacht binnen 3 maanden moet gebeuren nadat diegene die klaagt er kennis van heeft genomen. De klacht kan ook binnen acht dagen ingetrokken worden.

Mischien heeft dat met het volgende te maken:

Wat het eerste betreft , zoals ik al liet weten geen deskundige op dit gebied , maar neem aan dat het juist is , hoewel ik het nog moet zien als een Volwassene betrapt word terwijl hij sex heeft met eemn kind .

Wat het laatste betreft , mijn ouders hebben beide gelukkig net niet meegemaakt , dat er nog geen leerplicht bestond en kinderarbeid hier nog een normale zaak was !
Er is zelfs daar in een hoop veranderd ,in mijn tijd mocht je nog gaan werken op je 14e jaar ! Nu blijf je leerplichtig ,zover ik weet tot op zekere leeftijd .
En de huwbare leeftijd is al jaren vastgesteld op naar ik meen 18 jaar.

V.G.G.

freya
02-10-05, 23:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb het over het temmen van je lusten, wat jou kennelijk niet aanspreekt.

Snap ik niet


Het is duidelijk dat je echt niet begrijpt waar ik het over heb.

Ik ben nu te moe om nog een nieuwe poging te wagen het uit te leggen.
Zal het morgen nog eens proberen.



Van mij mogen ze ook sex hebben, maar binnen een huwelijk. Hoeven ze ook minder op te passen voor allerlei ziektes. Bij een eventuele geboorte is de vader tenminste aanwezig en is het niet een toevallige passant.

Ik weet uit eigen ervaring dat een vader helemaal niet nodig is voor het opvoeden van een kind tot een prettige, evenwichtige persoonlijkheid.
Integendeel, beter helemaal geen vader dan een slechte vader.

MaRiaH
02-10-05, 23:43
Geplaatst door freya
Ik weet uit eigen ervaring dat een vader helemaal niet nodig is voor het opvoeden van een kind tot een prettige, evenwichtige persoonlijkheid.
Integendeel, beter helemaal geen vader dan een slechte vader.

100% True! :duim:

Zwarte Schaap
02-10-05, 23:54
Geplaatst door freya
Ik weet uit eigen ervaring dat een vader helemaal niet nodig is voor het opvoeden van een kind tot een prettige, evenwichtige persoonlijkheid.
Integendeel, beter helemaal geen vader dan een slechte vader.

Ligt eraan hoe slecht de vader is. Maar dat geldt idem dito voor een slechte moeder. Ik ben gewoon van mening dat een kind het beste kan opgroeien in een gezin bestaande uit de natuurlijke vader en moeder.

MaRiaH
03-10-05, 00:06
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ligt eraan hoe slecht de vader is. Maar dat geldt idem dito voor een slechte moeder. Ik ben gewoon van mening dat een kind het beste kan opgroeien in een gezin bestaande uit de natuurlijke vader en moeder.

Ideaal gezien is dat ook waar, als je tenminste een goede vader en moeder hebt..

men spiegelt zich aan de ouders en het beeld van vader en moeder is van invloed op het man-vrouw beeld van het kind voor de rest van zijn leven.

Maar het is nu eenmaal niet altijd ideaal. :jammer:

freya
03-10-05, 00:12
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ligt eraan hoe slecht de vader is. Maar dat geldt idem dito voor een slechte moeder. Ik ben gewoon van mening dat een kind het beste kan opgroeien in een gezin bestaande uit de natuurlijke vader en moeder.

Je kan dat gewoon niet in het algemeen stellen.
Er worden kinderen doodgeslagen door hun natuurlijke ouders en er worden kinderen zeer liefdevol opgevoed door adoptieouders.

David
03-10-05, 10:28
Hoe zit het eigenlijk met jongens van veertien? Moeten die ook trouwen en beschermd worden en voogden hebben?

freya
03-10-05, 11:54
In dit soort discussies viert het zwart-wit denken altijd weer hoogtij.

Aan de ene kant staan de vrome moslims die koste wat het kost hun kuisheid bewaren totdat ze getrouwd zijn.
En aan de andere kant staan de westerse hoeren die elke dag met jan en alleman het bed in springen om hun ontembare lusten bot te vieren.

Aan de ene kant zijn de moslims die de theorie serieus in de praktijk brengen met een lantaarntje te zoeken.

En aan de andere kant zijn die dagelijks in het rondwippende westerlingen ook vrij schaars.
Vanuit een totaal ander wereld beeld wordt het uiterlijk gedrag van westerlingen door veel moslims totaal verkeerd geinterpreteerd.

De vrouw die 's zomers in minirok en navelshirtje door het park loopt, is hoogstwaarschijnlijke helemaal niet op zoek naar een nieuwe partner. De kans dat ze al een vaste partner heeft waar ze trouw aan is, is zelfs behoorlijk groot. Zij vind het gewoon heelijk om de zon en de wind op haar huid te voelen.

Jonge meisjes in sexy jurkjes, hebben waarschijnlijk helemaal niet in de gaten dat mannen daardoor sexueel geprikkeld worden. Ik heb meisjes van 14 bij mannen op schoot zien kruipen, in een behoefte aan kinderlijke aandacht, die totaal niet in de gaten hadden hoe ze die mannen in verlegenheid brachten. Het waren nog kinderen die zich helemaal niets bij sex konden voorstellen.

Dames die zich mooi maken om naar de disco gaan, doen dat misschien om die ene speciale jongen waar ze oogje op hebben mee te versieren en zijn helemaal niet geintereseerd in het effect dat ze op andere mannen hebben.

Sexuele vrijheid betekent niet dat je zonder onderscheid zomaar met iedereen sex hebt. Of het zou dat iig niet moeten betekenen.
Uitzondering hierop zijn misschien de zgn "kelder en breezersletjes" die echt niet weten hoe ze met sexualiteit moeten omgaan en zich dus maar laten gebruiken door jongens die in de rij staan om gebruik van hun onwetendheid/onzekerheid te maken.
Dit soort kinderen, zowel de meisjes als de jongens, zijn m.i. slachtoffer van gebrek aan sexuele opvoeding.

Als je hebt geleerd op een gezonde manier je sexualiteit te accepteren en hoe daar mee om te gaan, dan ben je in staat om je partners zorgvuldig uit te zoeken. En dan kan je in liefde, zonder schuldcomplexen genieten van elkaar, zonder dat je daarvoor meteen je hele leven hoeft om te gooien.


Het hele idee dat sexuele vrijheid zou betekenen dat mensen elkaar overal en altijd zomaar willen en kunnen bespringen, is alleen maar een overspannen fantasie van sexueel gefrustreerde geesten.

Karin.N
03-10-05, 12:29
Geplaatst door freya
In dit soort discussies viert het zwart-wit denken altijd weer hoogtij.

Aan de ene kant staan de vrome moslims die koste wat het kost hun kuisheid bewaren totdat ze getrouwd zijn.
En aan de andere kant staan de westerse hoeren die elke dag met jan en alleman het bed in springen om hun ontembare lusten bot te vieren.

Aan de ene kant zijn de moslims die de theorie serieus in de praktijk brengen met een lantaarntje te zoeken.

En aan de andere kant zijn die dagelijks in het rondwippende westerlingen ook vrij schaars.
Vanuit een totaal ander wereld beeld wordt het uiterlijk gedrag van westerlingen door veel moslims totaal verkeerd geinterpreteerd.

De vrouw die 's zomers in minirok en navelshirtje door het park loopt, is hoogstwaarschijnlijke helemaal niet op zoek naar een nieuwe partner. De kans dat ze al een vaste partner heeft waar ze trouw aan is, is zelfs behoorlijk groot. Zij vind het gewoon heelijk om de zon en de wind op haar huid te voelen.

Jonge meisjes in sexy jurkjes, hebben waarschijnlijk helemaal niet in de gaten dat mannen daardoor sexueel geprikkeld worden. Ik heb meisjes van 14 bij mannen op schoot zien kruipen, in een behoefte aan kinderlijke aandacht, die totaal niet in de gaten hadden hoe ze die mannen in verlegenheid brachten. Het waren nog kinderen die zich helemaal niets bij sex konden voorstellen.

Dames die zich mooi maken om naar de disco gaan, doen dat misschien om die ene speciale jongen waar ze oogje op hebben mee te versieren en zijn helemaal niet geintereseerd in het effect dat ze op andere mannen hebben.

Sexuele vrijheid betekent niet dat je zonder onderscheid zomaar met iedereen sex hebt. Of het zou dat iig niet moeten betekenen.
Uitzondering hierop zijn misschien de zgn "kelder en breezersletjes" die echt niet weten hoe ze met sexualiteit moeten omgaan en zich dus maar laten gebruiken door jongens die in de rij staan om gebruik van hun onwetendheid/onzekerheid te maken.
Dit soort kinderen, zowel de meisjes als de jongens, zijn m.i. slachtoffer van gebrek aan sexuele opvoeding.

Als je hebt geleerd op een gezonde manier je sexualiteit te accepteren en hoe daar mee om te gaan, dan ben je in staat om je partners zorgvuldig uit te zoeken. En dan kan je in liefde, zonder schuldcomplexen genieten van elkaar, zonder dat je daarvoor meteen je hele leven hoeft om te gooien.


Het hele idee dat sexuele vrijheid zou betekenen dat mensen elkaar overal en altijd zomaar willen en kunnen bespringen, is alleen maar een overspannen fantasie van sexueel gefrustreerde geesten.


:duim:

Karin.N
03-10-05, 12:30
Religieuze fanatiekelingen houden zich veel meer met sexuele zaken bezig dan de gematigde religieuzen of de niet religieuzen.

MaRiaH
03-10-05, 12:32
Geplaatst door Karin.N
:duim:

van mij ook een dikke vette eens!

MaRiaH
03-10-05, 12:32
Geplaatst door Karin.N
:duim:

van mij ook een dikke vette eens!

freya
03-10-05, 12:35
Geplaatst door Karin.N
Religieuze fanatiekelingen houden zich veel meer met sexuele zaken bezig dan de gematigde religieuzen of de niet religieuzen.

Klopt, in feite wordt het hele leven van bepaalde religieuse fanatiekelingen beheerst door het vermijden van sexuele prikkels.

Dan krijg je mannen die vrouwen geen hand geven en vrouwen die zich in aparte kamers moeten verschuilen.

En o jee, ojee als een man een vrouw elkaar toch tegenkomen, dan spat de sexuele energie hemelshoog, dan is er geen houden meer aan.
Maar dat is natuurlijk wel de schuld van de vrouw dan :loens:

David
03-10-05, 12:37
Geplaatst door freya
In dit soort discussies viert het zwart-wit denken altijd weer hoogtij.

Aan de ene kant staan de vrome moslims die koste wat het kost hun kuisheid bewaren totdat ze getrouwd zijn.
En aan de andere kant staan de westerse hoeren die elke dag met jan en alleman het bed in springen om hun ontembare lusten bot te vieren.

Aan de ene kant zijn de moslims die de theorie serieus in de praktijk brengen met een lantaarntje te zoeken.

En aan de andere kant zijn die dagelijks in het rondwippende westerlingen ook vrij schaars.
Vanuit een totaal ander wereld beeld wordt het uiterlijk gedrag van westerlingen door veel moslims totaal verkeerd geinterpreteerd.

De vrouw die 's zomers in minirok en navelshirtje door het park loopt, is hoogstwaarschijnlijke helemaal niet op zoek naar een nieuwe partner. De kans dat ze al een vaste partner heeft waar ze trouw aan is, is zelfs behoorlijk groot. Zij vind het gewoon heelijk om de zon en de wind op haar huid te voelen.

Jonge meisjes in sexy jurkjes, hebben waarschijnlijk helemaal niet in de gaten dat mannen daardoor sexueel geprikkeld worden. Ik heb meisjes van 14 bij mannen op schoot zien kruipen, in een behoefte aan kinderlijke aandacht, die totaal niet in de gaten hadden hoe ze die mannen in verlegenheid brachten. Het waren nog kinderen die zich helemaal niets bij sex konden voorstellen.

Dames die zich mooi maken om naar de disco gaan, doen dat misschien om die ene speciale jongen waar ze oogje op hebben mee te versieren en zijn helemaal niet geintereseerd in het effect dat ze op andere mannen hebben.

Sexuele vrijheid betekent niet dat je zonder onderscheid zomaar met iedereen sex hebt. Of het zou dat iig niet moeten betekenen.
Uitzondering hierop zijn misschien de zgn "kelder en breezersletjes" die echt niet weten hoe ze met sexualiteit moeten omgaan en zich dus maar laten gebruiken door jongens die in de rij staan om gebruik van hun onwetendheid/onzekerheid te maken.
Dit soort kinderen, zowel de meisjes als de jongens, zijn m.i. slachtoffer van gebrek aan sexuele opvoeding.

Als je hebt geleerd op een gezonde manier je sexualiteit te accepteren en hoe daar mee om te gaan, dan ben je in staat om je partners zorgvuldig uit te zoeken. En dan kan je in liefde, zonder schuldcomplexen genieten van elkaar, zonder dat je daarvoor meteen je hele leven hoeft om te gooien.


Het hele idee dat sexuele vrijheid zou betekenen dat mensen elkaar overal en altijd zomaar willen en kunnen bespringen, is alleen maar een overspannen fantasie van sexueel gefrustreerde geesten.



Hear, hear!

sjaen
03-10-05, 15:10
Geplaatst door freya
In dit soort discussies viert het zwart-wit denken altijd weer hoogtij.

Aan de ene kant staan de vrome moslims die koste wat het kost hun kuisheid bewaren totdat ze getrouwd zijn.
En aan de andere kant staan de westerse hoeren die elke dag met jan en alleman het bed in springen om hun ontembare lusten bot te vieren.

Aan de ene kant zijn de moslims die de theorie serieus in de praktijk brengen met een lantaarntje te zoeken.

En aan de andere kant zijn die dagelijks in het rondwippende westerlingen ook vrij schaars.
Vanuit een totaal ander wereld beeld wordt het uiterlijk gedrag van westerlingen door veel moslims totaal verkeerd geinterpreteerd.

De vrouw die 's zomers in minirok en navelshirtje door het park loopt, is hoogstwaarschijnlijke helemaal niet op zoek naar een nieuwe partner. De kans dat ze al een vaste partner heeft waar ze trouw aan is, is zelfs behoorlijk groot. Zij vind het gewoon heelijk om de zon en de wind op haar huid te voelen.

Jonge meisjes in sexy jurkjes, hebben waarschijnlijk helemaal niet in de gaten dat mannen daardoor sexueel geprikkeld worden. Ik heb meisjes van 14 bij mannen op schoot zien kruipen, in een behoefte aan kinderlijke aandacht, die totaal niet in de gaten hadden hoe ze die mannen in verlegenheid brachten. Het waren nog kinderen die zich helemaal niets bij sex konden voorstellen.

Dames die zich mooi maken om naar de disco gaan, doen dat misschien om die ene speciale jongen waar ze oogje op hebben mee te versieren en zijn helemaal niet geintereseerd in het effect dat ze op andere mannen hebben.

Sexuele vrijheid betekent niet dat je zonder onderscheid zomaar met iedereen sex hebt. Of het zou dat iig niet moeten betekenen.
Uitzondering hierop zijn misschien de zgn "kelder en breezersletjes" die echt niet weten hoe ze met sexualiteit moeten omgaan en zich dus maar laten gebruiken door jongens die in de rij staan om gebruik van hun onwetendheid/onzekerheid te maken.
Dit soort kinderen, zowel de meisjes als de jongens, zijn m.i. slachtoffer van gebrek aan sexuele opvoeding.

Als je hebt geleerd op een gezonde manier je sexualiteit te accepteren en hoe daar mee om te gaan, dan ben je in staat om je partners zorgvuldig uit te zoeken. En dan kan je in liefde, zonder schuldcomplexen genieten van elkaar, zonder dat je daarvoor meteen je hele leven hoeft om te gooien.


Het hele idee dat sexuele vrijheid zou betekenen dat mensen elkaar overal en altijd zomaar willen en kunnen bespringen, is alleen maar een overspannen fantasie van sexueel gefrustreerde geesten.

http://www.cosgan.de/images/midi/verschiedene/c110.gif

Soldim
03-10-05, 15:26
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ligt eraan hoe slecht de vader is. Maar dat geldt idem dito voor een slechte moeder. Ik ben gewoon van mening dat een kind het beste kan opgroeien in een gezin bestaande uit de natuurlijke vader en moeder.

Een 'slechte' natuurlijke vader is dus beter als een 'goede' stiefvader? Waarom?

Rabi'ah.
03-10-05, 15:47
.

Rabi'ah.
03-10-05, 16:04
.

Rabi'ah.
03-10-05, 16:13
.

mark61
03-10-05, 18:43
Geplaatst door freya
In dit soort discussies viert het zwart-wit denken altijd weer hoogtij.

Aan de ene kant staan de vrome moslims die koste wat het kost hun kuisheid bewaren totdat ze getrouwd zijn.
En aan de andere kant staan de westerse hoeren die elke dag met jan en alleman het bed in springen om hun ontembare lusten bot te vieren.

Aan de ene kant zijn de moslims die de theorie serieus in de praktijk brengen met een lantaarntje te zoeken.

En aan de andere kant zijn die dagelijks in het rondwippende westerlingen ook vrij schaars.
Vanuit een totaal ander wereld beeld wordt het uiterlijk gedrag van westerlingen door veel moslims totaal verkeerd geinterpreteerd.

De vrouw die 's zomers in minirok en navelshirtje door het park loopt, is hoogstwaarschijnlijke helemaal niet op zoek naar een nieuwe partner. De kans dat ze al een vaste partner heeft waar ze trouw aan is, is zelfs behoorlijk groot. Zij vind het gewoon heelijk om de zon en de wind op haar huid te voelen.

Jonge meisjes in sexy jurkjes, hebben waarschijnlijk helemaal niet in de gaten dat mannen daardoor sexueel geprikkeld worden. Ik heb meisjes van 14 bij mannen op schoot zien kruipen, in een behoefte aan kinderlijke aandacht, die totaal niet in de gaten hadden hoe ze die mannen in verlegenheid brachten. Het waren nog kinderen die zich helemaal niets bij sex konden voorstellen.

Dames die zich mooi maken om naar de disco gaan, doen dat misschien om die ene speciale jongen waar ze oogje op hebben mee te versieren en zijn helemaal niet geintereseerd in het effect dat ze op andere mannen hebben.

Sexuele vrijheid betekent niet dat je zonder onderscheid zomaar met iedereen sex hebt. Of het zou dat iig niet moeten betekenen.
Uitzondering hierop zijn misschien de zgn "kelder en breezersletjes" die echt niet weten hoe ze met sexualiteit moeten omgaan en zich dus maar laten gebruiken door jongens die in de rij staan om gebruik van hun onwetendheid/onzekerheid te maken.
Dit soort kinderen, zowel de meisjes als de jongens, zijn m.i. slachtoffer van gebrek aan sexuele opvoeding.

Als je hebt geleerd op een gezonde manier je sexualiteit te accepteren en hoe daar mee om te gaan, dan ben je in staat om je partners zorgvuldig uit te zoeken. En dan kan je in liefde, zonder schuldcomplexen genieten van elkaar, zonder dat je daarvoor meteen je hele leven hoeft om te gooien.

Het hele idee dat sexuele vrijheid zou betekenen dat mensen elkaar overal en altijd zomaar willen en kunnen bespringen, is alleen maar een overspannen fantasie van sexueel gefrustreerde geesten.

Yo!

Zwarte Schaap
03-10-05, 22:22
Geplaatst door freya
In dit soort discussies viert het zwart-wit denken altijd weer hoogtij.

Aan de ene kant staan de vrome moslims die koste wat het kost hun kuisheid bewaren totdat ze getrouwd zijn.
En aan de andere kant staan de westerse hoeren die elke dag met jan en alleman het bed in springen om hun ontembare lusten bot te vieren.

Aan de ene kant zijn de moslims die de theorie serieus in de praktijk brengen met een lantaarntje te zoeken.

En aan de andere kant zijn die dagelijks in het rondwippende westerlingen ook vrij schaars.
Vanuit een totaal ander wereld beeld wordt het uiterlijk gedrag van westerlingen door veel moslims totaal verkeerd geinterpreteerd.

De vrouw die 's zomers in minirok en navelshirtje door het park loopt, is hoogstwaarschijnlijke helemaal niet op zoek naar een nieuwe partner. De kans dat ze al een vaste partner heeft waar ze trouw aan is, is zelfs behoorlijk groot. Zij vind het gewoon heelijk om de zon en de wind op haar huid te voelen.

Jonge meisjes in sexy jurkjes, hebben waarschijnlijk helemaal niet in de gaten dat mannen daardoor sexueel geprikkeld worden. Ik heb meisjes van 14 bij mannen op schoot zien kruipen, in een behoefte aan kinderlijke aandacht, die totaal niet in de gaten hadden hoe ze die mannen in verlegenheid brachten. Het waren nog kinderen die zich helemaal niets bij sex konden voorstellen.

Dames die zich mooi maken om naar de disco gaan, doen dat misschien om die ene speciale jongen waar ze oogje op hebben mee te versieren en zijn helemaal niet geintereseerd in het effect dat ze op andere mannen hebben.

Sexuele vrijheid betekent niet dat je zonder onderscheid zomaar met iedereen sex hebt. Of het zou dat iig niet moeten betekenen.
Uitzondering hierop zijn misschien de zgn "kelder en breezersletjes" die echt niet weten hoe ze met sexualiteit moeten omgaan en zich dus maar laten gebruiken door jongens die in de rij staan om gebruik van hun onwetendheid/onzekerheid te maken.
Dit soort kinderen, zowel de meisjes als de jongens, zijn m.i. slachtoffer van gebrek aan sexuele opvoeding.

Als je hebt geleerd op een gezonde manier je sexualiteit te accepteren en hoe daar mee om te gaan, dan ben je in staat om je partners zorgvuldig uit te zoeken. En dan kan je in liefde, zonder schuldcomplexen genieten van elkaar, zonder dat je daarvoor meteen je hele leven hoeft om te gooien.

Het hele idee dat sexuele vrijheid zou betekenen dat mensen elkaar overal en altijd zomaar willen en kunnen bespringen, is alleen maar een overspannen fantasie van sexueel gefrustreerde geesten.

Ik neem aan dat je nu de ideale theorie van het vrije sexuele leven beschrijft dat vrij is van enig smetje als tegenhanger van het ideale huwelijk. Ik voel mij meer thuis bij het ideaal van een huwelijk, dat past beter bij mijn normen en waarden.

Daaarnaast vind ik dat wanneer je vindt dat jongemensen klaar zijn voor sex, ze ook zouden moeten kunnen trouwen.

Zwarte Schaap
03-10-05, 22:25
Geplaatst door Rabi'ah.
.


Geplaatst door Rabi'ah.
.


Geplaatst door Rabi'ah.
.

Waarom trek je al je woorden weer in?

MaRiaH
03-10-05, 22:25
Misschien ligt de waarheid in het midden..

:hihi:

freya
04-10-05, 00:11
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik neem aan dat je nu de ideale theorie van het vrije sexuele leven beschrijft dat vrij is van enig smetje als tegenhanger van het ideale huwelijk. Ik voel mij meer thuis bij het ideaal van een huwelijk, dat past beter bij mijn normen en waarden.


Nee ik doe hier een ernstige poging om een aantal vooroordelen die er over sexuele vrijheid bestaan te weerspreken.

Ontzettend flauw dat jij je er op deze manier vanaf probeert te maken.

Zwarte Schaap
04-10-05, 00:20
Geplaatst door freya
Nee ik doe hier een ernstige poging om een aantal vooroordelen die er over sexuele vrijheid bestaan te weerspreken.

Ontzettend flauw dat jij je er op deze manier vanaf probeert te maken.

Ik verbind de morele minimumleeftijd voor sex met de morele minimumleeftijd voor een huwelijk. That's all.

freya
04-10-05, 00:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik verbind de morele minimumleeftijd voor sex met de morele minimumleeftijd voor een huwelijk. That's all.

Nee je negeert mijn uitleg over wat ik gister bedoelde te zeggen over wat jij niet snapte.

Maar goed zullen we deze discussie over wat sexuele vrijheid nu eigenlijk inhoudt maar uitstellen tot na de ramadan? :)

Rabi'ah.
04-10-05, 05:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waarom trek je al je woorden weer in?

Ik probeer in het kader van Ramadan, vasten en zelfbeheersing, van mijn (al bijna 3-jarige :D :moe: ) prikverslaving af te komen.

Verder sta ik nog steeds achter wat ik geschreven heb, hoor. :strik: