PDA

Bekijk Volledige Versie : Kinderen die door hun moeder zijn opgevoed presteren later beter dan crèche-babies.



Zwarte Schaap
04-10-05, 06:26
Moederskind presteert beter

Kinderen die vroeger door hun moeders zijn opgevoed, in plaats van de crèche, presteren later beter.


Werkende moeders tevreden
• Volgens de National Day Nurseries’Association vindt 78 procent van de werkende moeders dat een
crèche hun ideale opvang is.

Baby’s en peuters in Groot-Brittannië die door hun moeder worden verzorgd, ontwikkelen zich in de meeste gevallen beter dan jonge kinderen die naar een crèche gaan of veel tijd in gezelschap van een oppas doorbrengen. Bovendien lijken baby’s en peuters die het vaak zonder hun moeder moeten stellen, eerder naar agressiviteit en neerslachtigheid te neigen.

Dat blijkt uit een uitgebreid onderzoek naar de kinderopvang dat is uitgevoerd onder leiding van Penelope Leach, die in Groot-Brittannië geldt als een autoriteit op dit gebied. Voor de studie zijn 1200 kinderen en hun familieleden uit het noorden van Londen en de regio Oxfordshire gevolgd. De deskundigen hielden gesprekken met moeders op het moment dat hun kind drie maanden oud was. De interviews hadden opnieuw plaats toen de kinderen, tien, achttien, 36 en 51 maanden oud waren.

Van de vrouwen die aan het onderzoek meewerkten, zorgde ongeveer de helft volledig voor hun kind. Eenderde van de ondervraagde vrouwen vrouwen ging weer aan het werk, toen hun baby zeven maanden oud was en ongeveer 8 procent keerde terug in het arbeidsproces, toen hun kind drie maanden oud was. Uit het onderzoek blijkt dat jonge kinderen het best gedijen, als hun moeder zich volledig over hen ontfermt. Peuters en baby’s die aan grootouders of andere familieleden worden toevertrouwd, doen het iets minder

HANS HEIJT/ANP


Bron: Metro 03/10/05

nard
04-10-05, 07:35
En nu is het even wachten op de liberale huismaterialisten die de gezaghebbendheid van deze dame of de kwaliteit van haar onderzoek in twijfel komen trekken.

MaRiaH
04-10-05, 09:22
Er zijn ook onderzoeken die het tegenovergestelde bewijzen..

Misschien moeten vrouwen gewoon hun gevoel volgen..

Ik geloof wel dat het niet goed is een kleine baby 4 of 5 dagen per week naar een creche te doen. ik denk dat er geen vrouw is die daar vrijwillig voor kiest.

Cherry Bo
04-10-05, 21:56
Geplaatst door MuMu
Het eigenlijk geen tijd en aandacht hebben voor de eigen kinderen is overigens een algemene tendens bij jonge ouders. Maar al te dikwijls worden kinderen in een impuls genomen ("een kindje hebben lijkt me zo lief!" alsof het om de aanschaf van een puppy gaat).

Er wordt dientengevolge meestal niet goed nagedacht over de ingrijpende gevolgen die de geboorte van een kind onvermijdelijk met zich meebrengt, met alle ons bekende nare gevolgen van dien..

Kinderen hebben ontzettend veel aandacht, liefde en heeeel veel geduld nodig om zich later tot een zichzelf waarderend, gelukkig en goed ontwikkeld mens te kunnen ontplooien. In crèches ontbreekt het ten ene male aan die belangwekkende geestelijke bouwstoffen.
Ik ben van mening dat wanneer je je handen vol hebt om je eigen bestaan op de rails te krijgen, kinderen nemen helemaal geen optie mag zijn. Een nieuw levend wezen op de wereld zetten voor je eigen genoegdoening, terwijl je het niet kan bieden wat het nodig heeft, is in mijn ogen een misdaad. Zeker in werelddelen waar voorbehoedsmiddelen te kust en te keur verkrijgbaar zijn.

.....en door niet aan kinderen te beginnen, hou je bovendien extra veel tijd over om op internet mee te discussiëren over het onderwerp. :boogjes:

Karin.N
04-10-05, 21:56
Geplaatst door MuMu
Het eigenlijk geen tijd en aandacht hebben voor de eigen kinderen is overigens een algemene tendens bij jonge ouders. Maar al te dikwijls worden kinderen in een impuls genomen ("een kindje hebben lijkt me zo lief!" alsof het om de aanschaf van een puppy gaat).

Er wordt dientengevolge meestal niet goed nagedacht over de ingrijpende gevolgen die de geboorte van een kind onvermijdelijk met zich meebrengt, met alle ons bekende nare gevolgen van dien..

Kinderen hebben ontzettend veel aandacht, liefde en heeeel veel geduld nodig om zich later tot een zichzelf waarderend, gelukkig en goed ontwikkeld mens te kunnen ontplooien. In crèches ontbreekt het ten ene male aan die belangwekkende geestelijke bouwstoffen.
Ik ben van mening dat wanneer je je handen vol hebt om je eigen bestaan op de rails te krijgen, kinderen nemen helemaal geen optie mag zijn. Een nieuw levend wezen op de wereld zetten voor je eigen genoegdoening, terwijl je het niet kan bieden wat het nodig heeft, is in mijn ogen een misdaad. Zeker in werelddelen waar voorbehoedsmiddelen te kust en te keur verkrijgbaar zijn.


Dan zul je het zeker zeer spijtig vinden, dat jouw ouders geen voorbehoedsmiddelen hebben gebruikt.

:p

Cherry Bo
04-10-05, 22:04
Geplaatst door Zwarte Schaap
Moederskind presteert beter

Bovendien lijken baby’s en peuters die het vaak zonder hun moeder moeten stellen, eerder naar agressiviteit en neerslachtigheid te neigen.



Hoe staat het met (oudere) kinderen die eveneens een rol in de opvoeding toebedeeld krijgen, vraag ik me af?
Worden die ook vaker "agressief" danwel "neerslachtig"?

Cherry Bo
04-10-05, 22:23
Geplaatst door MuMu
Ik denk dat jij dat als spijtig ervaart, niet ik.
Mijn ouders stonden destijds vol toewijding ten dienste van de kinderen, in tegenstelling tot de hierboven beschreven materialistische consumptieslaven die m.i. het woord "ouders" niet waardig zijn.

In hun gevoelsarmoede zien zij een kind als niet meer dan een stuk status, net als hun huis, hypotheek, dure auto van de bank enz. enz.

Maar volgens mij vraag jij naar de bekende weg.
Mocht dat zo zijn: immer gerade aus um die Ecke.

Je geeft me met je one-linertjes duidelijk te kennen dat je geen zier om kinderen geeft.

Je wilt toch niet zeggen dat jij, door niet voor kinderen te kiezen, een bétere ouder bent? :haha:

Cherry Bo
04-10-05, 22:28
Geplaatst door MuMu
Ik denk dat jij dat als spijtig ervaart, niet ik.
Mijn ouders stonden destijds vol toewijding ten dienste van de kinderen, in tegenstelling tot de hierboven beschreven materialistische consumptieslaven die m.i. het woord "ouders" niet waardig zijn.

In hun gevoelsarmoede zien zij een kind als niet meer dan een stuk status, net als hun huis, hypotheek, dure auto van de bank enz. enz.

Maar volgens mij vraag jij naar de bekende weg.
Mocht dat zo zijn: immer gerade aus um die Ecke.

Je geeft me met je one-linertjes duidelijk te kennen dat je geen zier om kinderen geeft.

Je wilt toch niet zeggen dat jij, door niet voor kinderen te kiezen, een bétere ouder bent? :haha:

Zwarte Schaap
04-10-05, 22:37
Geplaatst door Cherry Bo
Hoe staat het met (oudere) kinderen die eveneens een rol in de opvoeding toebedeeld krijgen, vraag ik me af?
Worden die ook vaker "agressief" danwel "neerslachtig"?

De kinderen die ik hoofdzakelijk opgevoed heb zijn op de HBO, Havo en MTS terechtgekomen.

In een geweldadige buurt heb ik ze altijd geleerd dat ze terug moesten slaan ookal waren ze eventueel minder sterk. De logica die ik ze leerde is dat als een pestkop je komt slaan en je verzet biedt hij de volgende keer minder snel een poging zal wagen. Maar met een bekende (beruchte) broer zoals ik in de buurt hadden ze niets te vrezen en konden ze veilig opgroeien.

Cherry Bo
04-10-05, 22:48
Geplaatst door Zwarte Schaap
De kinderen die ik hoofdzakelijk opgevoed heb zijn op de HBO, Havo en MTS terechtgekomen.

In een geweldadige buurt heb ik ze altijd geleerd dat ze terug moesten slaan ookal waren ze eventueel minder sterk. De logica die ik ze leerde is dat als een pestkop je komt slaan en je verzet biedt hij de volgende keer minder snel een poging zal wagen. Maar met een bekende (beruchte) broer zoals ik in de buurt hadden ze niets te vrezen en konden ze veilig opgroeien.


Jawel...
Ik denk wel dat je het goed gedaan hebt, daar niet van.

Maar nu meer over jou...
...Jij als kind met een dubbelrol...
Ik vroeg me af in hoeverre deze dubbelrol jou "agressief", danwel "neerslachtig" gevormd heeft.
Zomaar hoor.

Karin.N
04-10-05, 22:54
Toch fijn al die onderzoekjes, volgens dit onderzoek zou ik dus een goede moeder zijn. Daarentegen ook andere onderzoeken gelezen, en daar ben je een slechte moeder als je thuis bent :confused:.


Wat mij betreft mogen dergelijke onderzoeken het ronde archief in, ieder gezin is poer slot van rekening anders. ;)

Cherry Bo
04-10-05, 22:57
Geplaatst door Karin.N
Toch fijn al die onderzoekjes, volgens dit onderzoek zou ik dus een goede moeder zijn. Daarentegen ook andere onderzoeken gelezen, en daar ben je een slechte moeder als je thuis bent :confused:.


Wat mij betreft mogen dergelijke onderzoeken het ronde archief in, ieder gezin is poer slot van rekening anders. ;) `

Poer slot van rekening wel ja. ;)

La Nobele
04-10-05, 23:04
Geplaatst door Zwarte Schaap
De kinderen die ik hoofdzakelijk opgevoed heb zijn op de HBO, Havo en MTS terechtgekomen.

In een geweldadige buurt heb ik ze altijd geleerd dat ze terug moesten slaan ookal waren ze eventueel minder sterk. De logica die ik ze leerde is dat als een pestkop je komt slaan en je verzet biedt hij de volgende keer minder snel een poging zal wagen. Maar met een bekende (beruchte) broer zoals ik in de buurt hadden ze niets te vrezen en konden ze veilig opgroeien.

Het is dan maar goed dat jouw pupillen zijn terechtgekomen in een omgeving waar SLAAN niet de norm was. Terwijl jouw pupillen wel leerden dat SLAAN een manier van leven was. En dat ze wisten dat je met SLAAN jezelf kon redden. Dus los van het feit dat SLAAN niet de norm was voor de kids bij wie de GESLAGEN Schaap-pupillen terechtkwamen, kregen ze te maken met welopgevoede Schaap-pupillen die SLAAN kenden als manier om zich te handhaven.

Zwarte Schaap
04-10-05, 23:07
Geplaatst door Cherry Bo
Jawel...

Maar nu over jou als kind met een dubbelrol...
Ik vroeg me af in hoeverre deze dubbelrol jou "agressief", danwel "neerslachtig" gevormd heeft.
Zomaar.

Elk mens is wel eens agressief, de truc is alles in balans houden en niet doorschieten tot geweldadige handelingen. Geweldadig ben ik zeker weten niet. Ik heb een gouden regel en die luidt dat ik nooit als eerste zal slaan.

Neerslachtig ben ik af en toe door de problemen die ik momenteel ondervind door mijn illegale status. Want ik ben in feite machteloos tegen een foutieve administratieve beslissing die diep in mijn leven ingrijpt.

Maar over het algemeen vind ik het leven heeeeerlijk. Met alle ups en downs die we ondervonden hebben komen we nog minstens 1 keer per week allemaal bij elkaar bij onze pappie en mammie en nu met ramadan minstens 4 keer per week. I love my family, en ik hoop voor iedereen dat ze hetzelfde mogen ervaren.

Karin.N
04-10-05, 23:10
Geplaatst door Cherry Bo
`

Poer slot van rekening wel ja. ;)


:stomp:

Krijg je ervan als je de hele dag thuis bent met 4 koters :D

Zwarte Schaap
04-10-05, 23:11
Geplaatst door La Nobele
Het is dan maar goed dat jouw pupillen zijn terechtgekomen in een omgeving waar SLAAN niet de norm was. Terwijl jouw pupillen wel leerden dat SLAAN een manier van leven was. En dat ze wisten dat je met SLAAN jezelf kon redden. Dus los van het feit dat SLAAN niet de norm was voor de kids bij wie de GESLAGEN Schaap-pupillen terechtkwamen, kregen ze te maken met welopgevoede Schaap-pupillen die SLAAN kenden als manier om zich te handhaven.

Ik schreef TERUGSLAAN. Dat is gewoon leren voor jezelf op te komen voordat je het pispaaltje van de klas/buurt wordt en je later een psychiater moet gaan bezoeken.

La Nobele
04-10-05, 23:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
[B]Elk mens is wel eens agressief, de truc is alles in balans houden en niet doorschieten tot geweldadige handelingen. Geweldadig ben ik zeker weten niet. Ik heb een gouden regel en die luidt dat ik nooit als eerste zal slaan.

Zout op. Het meppen en klappen en slaan klinkt door in te veel van je priksels. En het ligt altijd aan een ander.


Neerslachtig ben ik af en toe door de problemen die ik momenteel ondervind door mijn illegale status.

Ik niet. Homofobe, misogyne, racistische extremisten als jij hebben we al genoeg en kunnen we missen als kiespijn.


Want ik ben in feite machteloos tegen een foutieve administratieve beslissing die diep in mijn leven ingrijpt.

Zie het als het opstapje naar het leven dat je wilt: naar dat dorpje waar je vandaan komt en waar nooit iemand ruzie maakt. Wat let je? Ik betaal je ticket wel. Met plezier. Say the word: je vindt het hier tóch niks.

La Nobele
04-10-05, 23:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik schreef TERUGSLAAN. Dat is gewoon leren voor jezelf op te komen voordat je het pispaaltje van de klas/buurt wordt en je later een psychiater moet gaan bezoeken.

Natuurlijk. In die duistere, zwarte wentelwereld waar jij in leeft word je voortdurend belaagd door agressieve autochtonen en geile homo's en rest je niets anders dan te SLAAN. Erop klappen en meppen dus dan heb je verder geen psychiater nodig. Makes sense.

Zwarte Schaap
04-10-05, 23:18
Geplaatst door La Nobele
Zout op. Het meppen en klappen en slaan klinkt door in te veel van je priksels. En het ligt altijd aan een ander.

Ik niet. Homofobe, misogyne, racistische extremisten als jij hebben we al genoeg en kunnen we missen als kiespijn.

Zie het als het opstapje naar het leven dat je wilt: naar dat dorpje waar je vandaan komt en waar nooit iemand ruzie maakt. Wat let je? Ik betaal je ticket wel. Met plezier. Say the word: je vindt het hier tóch niks.

Er zijn legio manieren om vreedzaam mijn aandacht te trekken.

La Nobele
04-10-05, 23:19
Geplaatst door Zwarte Schaap
Er zijn legio manieren om vreedzaam mijn aandacht te trekken.

Maar mensen zijn over het algemeen niet in je geinteresseerd. Zit daar de pijn?

ferrari
04-10-05, 23:21
Geplaatst door Zwarte Schaap
Er zijn legio manieren om vreedzaam mijn aandacht te trekken.

:haha: :melig2: :haha:

MaRiaH
04-10-05, 23:24
Geplaatst door La Nobele
Natuurlijk. In die duistere, zwarte wentelwereld waar jij in leeft word je voortdurend belaagd door agressieve autochtonen en geile homo's en rest je niets anders dan te SLAAN. Erop klappen en meppen dus dan heb je verder geen psychiater nodig. Makes sense.

kan wel horen dat je het straatleven niet kent..

dan leer je echt wel TERUG slaan.. :moe:

Zwarte Schaap
04-10-05, 23:25
Geplaatst door La Nobele
Natuurlijk. In die duistere, zwarte wentelwereld waar jij in leeft word je voortdurend belaagd door agressieve autochtonen en geile homo's en rest je niets anders dan te SLAAN. Erop klappen en meppen dus dan heb je verder geen psychiater nodig. Makes sense.

Zoals jij mij nu belaagt zou ik wel raad mee weten. Ik zou je meteen afleren om zo onbeschaafd voor mijn deur te poepen.

(We hadden trouwens een autochtone overbuurman van de achterkant van ons huis die elke dag zijn hond kwam uitlaten voor onze deur. Die kwam dus helemaal van een straat achter ons om zijn hond voor onze deur te laten poepen. Ik heb op een dag gewoon die hondedrol meegenomen en bij hem aangebeld en toen hij niet wilde opendoen heb ik het in zijn brievenbus gedaan. Van een andere Marokkaanse buurman heb ik gehoord dat hij dat ook bij hun deed, die had een andere truc, hij sproeide elke dag ene beetje ammoniak voor zijn deur zodat de hond het daar niet aangenaam vond om te poepen.)

La Nobele
04-10-05, 23:25
Geplaatst door MaRiaH
kan wel horen dat je het straatleven niet kent..


Oh jawel.

MaRiaH
04-10-05, 23:28
Geplaatst door La Nobele
Oh jawel.

dan zou je moeten weten dat terugslaan overleven is..
begin nooit zelf, maar laat weten dat je niet met je laat sollen..

simple rule...

La Nobele
04-10-05, 23:31
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zoals jij mij nu belaagt zou ik wel raad mee weten. Ik zou je meteen afleren om zo onbeschaafd voor mijn deur te poepen.

Ik ken de volkswijken, het wonen in volkswijken, en het zonderling zijn in klassen, en de problemen ervan. Maar SLAAN ter verdediging is mij vreemd.
Hoezo zou je wel raad met me weten?


(We hadden trouwens een autochtone overbuurman van de achterkant van ons huis die elke dag zijn hond kwam uitlaten voor onze deur. Die kwam dus helemaal van een straat achter ons om zijn hond voor onze deur te laten poepen. Ik heb op een dag gewoon die hondedrol meegenomen en bij hem aangebeld en toen hij niet wilde opendoen heb ik het in zijn brievenbus gedaan. Van een andere Marokkaanse buurman heb ik gehoord dat hij dat ook bij hun deed, die had een andere truc, hij sproeide elke dag ene beetje ammoniak voor zijn deur zodat de hond het daar niet aangenaam vond om te poepen.)

Bekrompen boertjes van het achterlijke platteland moeten ook niet in een westerse stad gaan wonen. Scenario voor onheil. Die boertjes nemen alles persoonlijk op, drollen incluis. Ik ken dat van boertjes. Ze konden het niet, ze kunnen het niet, ze zullen het nooit aankunnen. Verschil in mentaliteit.

La Nobele
04-10-05, 23:33
Geplaatst door MaRiaH
dan zou je moeten weten dat terugslaan overleven is..
begin nooit zelf, maar laat weten dat je niet met je laat sollen..

simple rule...

Wat een gelul. Overleven in een moderne stad betekent wel wat meer dan SLAAN.

MaRiaH
04-10-05, 23:34
Geplaatst door La Nobele
Ik ken de volkswijken, het wonen in volkswijken, en het zonderling zijn in klassen, en de problemen ervan. Maar SLAAN ter verdediging is mij vreemd.


wat deed je dan? huilend naar huis rennen? :hihi:

MaRiaH
04-10-05, 23:36
Geplaatst door La Nobele
Wat een gelul. Overleven in een moderne stad betekent wel wat meer dan SLAAN.

zoals ik al zei.. je kent het straatleven dus niet..
en dan bedoel ik het opgroeien als kind in de "straatcultuur"

en niet als studentje in Amsterdam gaan wonen..
:moe:

La Nobele
04-10-05, 23:36
Geplaatst door MaRiaH
wat deed je dan? huilend naar huis rennen? :hihi:

Is dat jouw wereldbeeld? SLAAN of huilen?

MaRiaH
04-10-05, 23:38
Geplaatst door La Nobele
Is dat jouw wereldbeeld? SLAAN of huilen?

integendeel..

maar we hebben het over het straatleven.. waar ZS is opgegroeid..
en daar hoef je echt niet met een goed gesprek aan te komen.. :moe:

La Nobele
04-10-05, 23:40
Geplaatst door MaRiaH
integendeel..

maar we hebben het over het straatleven.. waar ZS is opgegroeid..
en daar hoef je echt niet met een goed gesprek aan te komen.. :moe:

Ah. SLAAN, huilen of het goede gesprek.
Wat zit jij te spartelen.

Zwarte Schaap
04-10-05, 23:41
Geplaatst door La Nobele
Ik ken de volkswijken, het wonen in volkswijken, en het zonderling zijn in klassen, en de problemen ervan. Maar SLAAN ter verdediging is mij vreemd.
Hoezo zou je wel raad met me weten?

Bekrompen boertjes van het achterlijke platteland moeten ook niet in een westerse stad gaan wonen. Scenario voor onheil. Die boertjes nemen alles persoonlijk op, drollen incluis. Ik ken dat van boertjes. Ze konden het niet, ze kunnen het niet, ze zullen het nooit aankunnen. Verschil in mentaliteit.

Ik heb geen zin in dat ordinaire gebekvecht met jou.

MaRiaH
04-10-05, 23:45
Geplaatst door La Nobele
Ah. SLAAN, huilen of het goede gesprek.
Wat zit jij te spartelen.

ik niet.. jij.
maar aangezien je het niet kent, zul je het nooit begrijpen...
dus oordeel dan ook niet over terugslaan..

Je laat me nogal wat kritiek op ZS los, zonder dat je ook maar iets weet van zijn achtergrond.
Als ik lees wat hij schrijft heeft hij zijn broers en zussen goed begeleid.
En in zo n "straat" heb ik daar veel respect voor.

La Nobele
04-10-05, 23:59
Geplaatst door MaRiaH
ik niet.. jij.
maar aangezien je het niet kent, zul je het nooit begrijpen...
dus oordeel dan ook niet over terugslaan..

Je laat me nogal wat kritiek op ZS los, zonder dat je ook maar iets weet van zijn achtergrond.
Als ik lees wat hij schrijft heeft hij zijn broers en zussen goed begeleid.
En in zo n "straat" heb ik daar veel respect voor.

Slik niet alles voor zoete koek wat Schaap zegt over zijn 'straat'.

MaRiaH
05-10-05, 00:02
Geplaatst door La Nobele
Slik niet alles voor zoete koek wat Schaap zegt over zijn 'straat'.


:haha: ik ben het eigenlijk nooit met hem eens.. maar nu wel..
gewoon terug meppen. :stomp:

La Nobele
05-10-05, 00:09
Geplaatst door MaRiaH
ik ben het eigenlijk nooit met hem eens.. maar nu wel..
gewoon terug meppen.

Aanmoediging heeft Schaap niet nodig: die SLAAT toch wel. Rechtvaardiging ervoor heb jij net gegeven. Alweer een stem pro SLAAN.

MaRiaH
05-10-05, 00:27
Geplaatst door La Nobele
Aanmoediging heeft Schaap niet nodig: die SLAAT toch wel. Rechtvaardiging ervoor heb jij net gegeven. Alweer een stem pro SLAAN.

Nee, een rechtvaardiging voor TERUGslaan..
vechten voor je zelfbehoud, je leven..

afijn denk niet dat je het zult begrijpen.
:jammer:

Prlwytzkofski
05-10-05, 08:31
Geplaatst door La Nobele
Bekrompen boertjes van het achterlijke platteland moeten ook niet in een westerse stad gaan wonen. Scenario voor onheil. Die boertjes nemen alles persoonlijk op, drollen incluis. Ik ken dat van boertjes.

:boer:
Ik begrijp nu de uitdrukking 'stadse stoepschijters' ook beter.
A propos, doen jullie het ook zelf, of is er een hond bij nodig ?

MaRiaH
05-10-05, 21:05
Geplaatst door ibrahimmm
Nee, jij hebt het over jouw interpretaties van het leven op straat.
En zolang jij denkt dat er op straat niet te praten valt, houd jij die mythe in stand, waardoor er voor jou ook niet te praten valt.
Nu alleen nog te hopen dat mensen als jij niet op straat komen, maar in hun ivoren torentjes blijven tot het einde hunner leefdagen.

Sorry, maar ik ben ook iemand van de straat en ik heb die nodeloze wijsheden over slijmen en intimideren niet nodig om er te kunnen overleven.
Met het hart op de tong ben ik altijd nog daar gekomen waar ik wilde zijn, zonder kleerscheuren...

Jouw theorieén over het straatleven dragen zeker niet bij aan een realistisch beeld van het leven op straat.
Wat dat ook moge betekenen...

Weer zo een die nog nooit wat meegemaakt heeft..
wat ik bedoel is..

je loopt op straat, 6 man moeten blijkbaar iets van je.. zomaar uit het niets.. ze bedreigen je..
ze slaan je.. wat ga je doen?

terugslaan of wachten tot iemand je komt helpen?
Het antwoord is voor mij erg duidelijk..

Dat wil niet zeggen dat je mee doet aan intimidatie..
iedereen heeft zijn eigen stressreactie.. de een verdedigd zich, de ander vlucht..

Uit verschillende theorie/praktijk met omgaan met agressie blijkt trouwens het volgende:

-zij die de angst uitstralen worden sneller gepakt
-zij die er met een boog omheen gaan, worden sneller gepakt
-zij die laten zien dat ze zich zullen verdedigen worden minder snel fysiek bedreigd.

Een groot deel ligt aan je eigen houding. Soms kun je door woorden fysiek geweld voorkomen, maar dan moet je laten zien dat je niet bang bent. anders werkt het niet.
Als je geslagen wordt mag je best terugslaan om jezelf te verdedigen.
In sommige situaties is dat het enige antwoord.

Ik kan je vertellen dat er types zijn die niet redelijk zijn , die hebben geen gezond verstand.. als ze er op aanspreekt worden ze nog agressiever.. die verstaan jouw taal niet. Het enige dat helpt is aanspreken in hun eigen taal. Overbluffen.

wat is er in godsnaam mis met verdedigen? Zonder dat mechanisme overleef je niet! doodsimpel.

MaRiaH
05-10-05, 21:18
Geplaatst door ibrahimmm
Sorry, maar ik ben ook iemand van de straat en ik heb die nodeloze wijsheden over slijmen en intimideren niet nodig om er te kunnen overleven.
Met het hart op de tong ben ik altijd nog daar gekomen waar ik wilde zijn, zonder kleerscheuren...

Jij hebt het over slijmen en intimideren?
Jouw invulling..

het gaat om zelfverdediging.
dat is wat anders dan zelf aan straatgeweld doen.

en voor de goede orde.. ik ben niet van de straat..en gedraag me ook niet zo :jeweetog:
Maar heb voldoende meegemaakt om te weten hoe het werkt.

ik laat me niet intimideren
ik laat me niet bedreigen
ik ben niet bang
en ik laat me al helemaal niet slaan.

simpele regels.
maakt het even een stuk aangenamer.

MaRiaH
05-10-05, 22:41
Geplaatst door ibrahimmm
Als je alleen iets meemaakt indien je in elkaar geslagen wordt, moet ik je gelijk geven...

Daar ging het nu even over. Ja tuurlijk. als je zelf geweld uitlokt ben je een aso.
het ging me om zelfverdediging..
Terugslaan dus.



En gij geleuft da?[/B]

ja, vaak genoeg gezien en meegemaakt..

zonder enige aanleiding, uit pure verveling van daders.. straatjongens.. of met het doel te beroven... :wat?!:

MaRiaH
05-10-05, 22:45
Geplaatst door ibrahimmm
Je hebt geen angst...
Maar kun je die mensen op straat zien voor wat ze zijn?
Kun jij houden van hen als was je het zelf?

Zie jezelf als een spiegel voor hen en spiegel hen voor wat jij prachtig vindt en niet welk een wraakzucht er in jou is.
Daarvan leren ze immers niet hetgeen jij hen probeert bij te brengen.

ik doe mijn ding, ik heb respect voor iedereen..
wraak ken ik niet, gelukkig..
en als iemand mij slaat, sla ik terug.

Maar ik voel me niet geroepen om tuig te gaan opvoeden..
wraakzucht heb ik niet, ken ik niet en wil ik niet hebben..

wraakgevoelens maakt je tot slachtoffer.

MaRiaH
05-10-05, 22:46
:engel:

MaRiaH
05-10-05, 22:57
Geplaatst door ibrahimmm
Als jij mensen voor tuig verslijt, geeft dat al aan hoe weinig respect jij hebt voor hen.
Als jij geen opvoeder wilt zijn, vertelt dat iets over jouw liefde voor anderen en laatsteindelijk ook over jouw liefde voor jezelf...

je rukt mn woorden uit zn verband..

Tuig zijn die mensen die zonder geldige aanleiding mensen dood schoppen of beroven, de hersens inslaan of verkrachten..enz.

Ik voel me niet geroepen me met deze mensen in te laten..
integendeel..dat zijn niet mijn vrienden en voor hun daden heb ik geen respect.. :zweep:

MaRiaH
05-10-05, 23:00
Geplaatst door MuMu
En dat ga je te lijf door te slaan. Ja. :knife_hea

Nee, door je te verdedigen..
Afhankelijk van de mate van geweld kun je je verdediging kiezen.

moeilijk te begrijpen he..?
Zelfverdediging :wink:

MaRiaH
05-10-05, 23:07
Geplaatst door MuMu
Komaan zeg, je gaat me niet wijsmaken dat je een godje bent die Wraak als emotie niet kent. Ieder mens heeft het in zich, maar jij niet? Je zegt het me trouwens ook net even iets te vaak... Zo vaak dat ik zelfs denk dat het tegendeel waar is: dat het één van jouw thema's in je leven is..

Het achterste van je tong laten zien zonder dat je dat wilt is niet zo handig. :jammer:

Hoe vaak moet ik nu nog zeggen dat het me niet interesseert wie je bent of wat je vindt?

Jouw oordeel over zaken zal me worst zijn.

Ik ken geen wraak, en ook geen HAAT.
En dat is iets wat heel veel meer mensen ook hebben gelukkig.
Het zijn primitieve emoties.

Als je goed met je woede en boosheid kunt omgaan, heb je geen last van dit soort destructieve gevoelens.

En over godjes gesproken.. je denkt vast dat je er zelf een bent, doordat je vind dat je weet wat anderen denken, voelen en weten.
En het enge is.. dat je iedereen en alles filtert vanuit jezelf.
Daarmee geef jij meer van jezelf bloot dan je denkt. ;)

MaRiaH
05-10-05, 23:08
Geplaatst door ibrahimmm
Ik heb het ook niet over respect voor hun daden...
Ik heb het over het soort respect dat niet moet worden verdiend.
Het respect dat voortkomt uit je gevoel voor liefde voor je medemens, zonder condities.
Als je dat niet begrijpt, moet je niet vreemd opkijken als dat respect er voor jou ook niet is.
Ik blijf erbij dat jij dan degene bent die het begonnen is.

Dat zeg ik, ik heb respect voor ieder mens..
niet voor hun daden.

MaRiaH
05-10-05, 23:13
Il mio tempo è in su. Vi auguro una buona notte e un Ramadan benedetto.

ciao

MaRiaH
05-10-05, 23:18
Geplaatst door MuMu
Als je eigenlijk best bang bent voor de maatschappij en je veracht bepaalde leden hiervan al bij voorbaat, dan draag je die abjecte gevoelens en ideeën onherroepelijk ook over op je kinderen.
Ouders die dat doen, vormen de bijl aan de wortels van een gezonde samenleving.. en dat zien we iedere dag steeds meer vorm krijgen.

Of laten we zeggen: we zien chaos vorm krijgen.. Hoe paradoxaal dat ook moge klinken. :nerd:

Jij bent er het levende bewijs van.

En je bent nog opdringerig ook. :haha:

MaRiaH
05-10-05, 23:22
Geplaatst door ibrahimmm
Wat doe je dan op een forum als het je niet interesseert wat er tegen je wordt gezegd?

Je kent geen haat? Je kent geen wraak?
Schijt hebben aan mensen is die mensen haten.
Steeds maar weer op de man spelen aangaande oude en kwalijke emoties jegens anderen in nieuwe discussies geeft aan dat je uit bent op wraak.

En dingen filteren uit jezelf eng?
Welk referentiekader heb jij dan om te filteren?

jullie hebben elkaar gevonden zie ik..

maar als je nu een beetje kan lezen en zie je dat mijn tijd om is. :giechel:

MaRiaH
05-10-05, 23:30
Geplaatst door MuMu
Neem met een gerust hart van me aan:

jij zit stampensVOL met primitieve emoties.

:boer:

ja maar geen haat en geen wraak..
anders was ik met jou nog wel ff bezig.. :stout:

Ik voel niet eens de behoefte om jouw stupide analyses te weerleggen.
Een en al projectie..

bovendien, deze pseudoniem siert je geen voor geen meter.

MaRiaH
05-10-05, 23:51
haha ik kan alleen maar lachen om deze aanfluiting.

het ligt er te dik bovenop.

je kunt me woorden in de mond leggen
je kunt me eigenschappen toedichten
je kunt me ook proberen een richting in te duwen
je kunt proberen me in een kwaad daglicht te stellen
je kunt ook alles wat ik zeg en schrijf negatief benaderen..

dat kan..
maar het zegt meer over de mensen die DAT doen.

Mijn intenties zijn zuiver..
die van jullie twijfelachtig.

Daar schaadt je mij niet mee, maar wel jezelf.
weltrusten.
Morgen weer vroeg dag
en gebruik mijn energie liever voor zinnige discussies.

:D

MaRiaH
06-10-05, 00:16
Geplaatst door ibrahimmm
Jouw intenties zuiver?
Schepselen van Allah behandelen als schepselen van de Satan?
En dan te bedenken dat het in de islam alleen om de intentie gaat...

Ik ben geen onderdeel van je fictieve vijand. Je doet er goed aan om mensen persoonlijk aan te spreken, want dat houdt de discussie zuiver.

"Mijn intenties zijn zuiver, daarom interesseert het me niet wat je tegen me zegt..."

Dekt dit de lading?

Goh lezen is wel moeilijk he? nee dat dekt niet de lading want dat staat er niet.

Aanspreken met JE is heel persoonlijk aanspreken en je mag het ook heel persoonlijk nemen.
Aangezien je blijft verdraaien en invullen en je de hele betekenis van dat wat ik schrijf volledig verkracht, zal ik er verder geen woord aan vuil maken.

Ik zou met gemak hetzelfde kunnen doen.
Maar dat is niet mijn stijl.
Het is verachtelijk wat je doet.
Alles wat je schrijft zegt meer over jou dan over mij.
Waar een discussie over zelfverdediging al niet toe kan leiden.
Tis jammer dat je het niet bij 'de facts' kon houden.
verpersoonlijking van een onderwerp is een zeer lafhartige wijze van communiceren.. en die mag je ook heel persoonlijk nemen.

:zwaai:

MaRiaH
06-10-05, 00:55
Ach nog even dan..om een laaste misverstand uit de wereld te helpen..
woede? nee..
kwaad? ook niet
Ik word niet zo snel kwaad.. zelfs niet als men mijn woorden verdraait.. of het heeft over vriendjes op het forum etc.

verachten van iemand? nee hoor
niet de mens, ik vind de daad verachtelijk.

verder verwijs ik jullie naar bovenstaande.. daar staat alles in.

Eerlijk gezegd heb ik slechts medelijden
ik zal een gebed doen waarin Allah Swt. jullie kracht geeft om jezelf te zijn, zonder je gewicht te halen in het projecteren op anderen.

En nu moet ik echt gaan slapen.. moet om 7.00 uur op.
Ik heb nog ff wat foto's gezocht van petra in Jordanie.. Prachtige stad, moet je eens heengaan als je aan rust toe bent.

Ciao e buon notte :slapen: