PDA

Bekijk Volledige Versie : Spunk heeft een nieuwe "moderne Marokkaanse meid" gevonden.



Rabi'ah.
05-10-05, 20:08
Kijk naar mij

door Hadjar Benmiloud

Wankelend op metalen naaldhakken hijs ik mezelf de eindeloze trap op. Zweet dampt uit mijn voorhoofd en mijn hart klopt sneller dan de vele beats-per-minute die mijn trommelvlies teisteren.
Als ik eindelijk de laatste trede heb overwonnen, word ik bij wijze van begroeting toegegromd door een naar beschimmeld zweet stinkende Man. Mijn hersenen werken op topsnelheid, in minder dan één seconde heb ik al mijn opties berekend. Ik moet nú heel erg hard de trap afstuiteren, of dit feestje zou wel eens naar kunnen eindigen. Mijn voet zweeft boven de derde trede als Man naar mijn rug bromt: ‘Kaartje’. Heel fijn, Man blijkt portier te zijn. Ik voel de temperatuur in mijn wangen stijgen en na mijn kaartje te hebben afgestaan, ren ik snel door de grote klapdeuren. Feestje!

Nadat ik de ruimte heb gescand, en ingedeeld op toffe-mensen/niet-toffe-mensen loop ik mijn sexy loopje naar de bar. Ik ga op een kruk zitten, en probeer chagrijnig de aandacht te trekken van de barman, wat niet echt lukt.
Dit is typisch zo’n feestje waar ik niet van houd. Het is namelijk een verjaardagsfeestje. Erger nog, het is de verjaardag van mijn beste vriendin. Ik weet dat ik hier heel vrolijk van zou moeten kijken, en als je daarbij de hippe locatie, bekende DJ, mooie mensen en geweldige cocktails optelt zou ik al helemaal euforisch moeten schudden van het lachen. Maar dat doe ik dus niet. Het probleem met verjaardagsfeestjes is, dat het voor mij wel heel erg moeilijk wordt - in dit geval zelfs onmogelijk - om in het middelpunt van de aandacht te staan. Maar vanavond heb ik geen keus, ik laat me in een hokje duwen. Het hokje ‘beste vriendin’.

Met de andere ‘vriendinnen’ voer ik mijn act op. Ons vriendinnengroepje bestaat uit Vervelende Meisjes, van die giebelkutjes. Wij vinden alles en iedereen heel ‘geil’ en moeten altijd overdreven hard lachen, zodat iedereen weet hoe gezellig wij het hebben. Wij praten over seks op ongepaste momenten, wij zoenen met elkaar terwijl we op de bar dansen, besproeien elkaar met bier en geilen altijd alle mannen op, puur om ze vervolgens genadeloos hard af te wijzen. Gewoon omdat iedereen moet weten hoe tof we zijn. Dat soort meisjes zijn wij dus, en ik heb er vanavond gewoon effe géén zin in.

Het groepje kijkt me verbaasd na als ik plots opspring en het blonde feestvarken richting toiletten sleep. Ik geloof dat ze al licht aangeschoten is, want het enige wat ze doet is slap giechelen als ik kordaat een hokje op slot draai. Zwijgend overhandig ik haar een pakje, en ze tovert er een ring uit. De ring waar wij samen al jaren naar zoeken, een ring waar iets in kan. Met een big smile klikt ze de ring open. Bij het zien van de inhoud geeft ze me blij een knuffel. ‘Ik had het kunnen weten…’
Na allebei een snuif te hebben genomen, stuiven we de boxen op. We dansen aan de weerszijden van de DJ, zij rechts, ik links. En iedereen kijkt naar haar.

Ik geef het op. Mijn heupen pompen op de beat, mijn handen gaan over mijn lichaam, en gooi af en toe mijn hoofd wil in mijn nek; ik doe verdomme mijn stinkende best. Toch kijkt iedereen alleen maar naar haar, het feestvarken. Varken.

Ik klim van de box af, laat me verslagen op een barkruk glijden. ‘Whisky dit keer,’ zeg ik met mijn ingestudeerde, onweerstaanbare neplach tegen de barman.

Gestomp in mijn zij, getrek aan mijn haren. Ik lig tussen agressieve maden. Ze bijten in mijn oor, krioelen over mijn lichaam, en dan veranderen ze plots in apen.
‘Evolutie...’ echoot het vaag door mijn hoofd.
Ze gillen en springen. ‘Hahaha, moet je komen kijken!’ en ‘Hadjar, wakker worden!’ gillen ze. ‘Oh nee, Hadjar voelt zich niet goed!’ roepen de apen. Wijsneuzen. De apen roepen, trekken steeds harder aan mijn ledematen en mijn plakkerige haar. Ik beweeg een beetje, misschien gaan ze dan weg. Ik lig nu in iets warms, iets kleverigs. De demonische apen gaan heel hard lachen. Ik knipper nog een keer goed met mijn ogen en zie nu dat de apen geen apen zijn, maar mijn vrienden en vriendinnen, mijn klasgenoten, mijn collegae, mijn rivalen. En dat het kleverige spul waar ik in lig en wat door mijn haar heen zit mijn eigen kots is. En dat mijn mooie rok helemaal vies is.
En dat iedereen naar mij kijkt.
Dat iedereen naar mij kijkt.
Ik doe mijn best om zielig te klinken, maar van binnen schittert een gemeende Prodent-smile.
‘Oh nee,’ zucht ik, en sla mijn ogen op. ‘Iedereen ziet me…’



:rolleyes: :moe:

Henoch
05-10-05, 20:11
Is dat dezelfde moderne meid die ermee gestopt is, wanwege de bedreigingen die ze ontving, naar aanleiding van haar collumns ?

Rabi'ah.
05-10-05, 20:14
Geplaatst door Henoch
Is dat dezelfde moderne meid die ermee gestopt is, wanwege de bedreigingen die ze ontving, naar aanleiding van haar collumns ?

Nee, dat is weer een ander.

En met een bijzonder rijke fantasie, zo te zien.

Henoch
05-10-05, 20:20
Geplaatst door Rabi'ah.
Nee, dat is weer een ander.

En met een bijzonder rijke fantasie, zo te zien.


Mocro: Ik stop

door Hasna El Maroudi
stuur artikel door -- 741 reacties

Maandag: Terwijl ik half onderuit gezakt geniet van de muziek op mijn mp3, bekijk ik de andere treinpassagiers. Een zakenman leest zijn NRC terwijl een student door zijn Sp!ts bladert. Dan hoor ik plots wat gejoel boven het geluid van mijn muziek uitstijgen. Een groepje Marokkaanse jongens komt de coupé binnen. Op de vlucht voor de conducteur nemen ze schuin tegenover me plaats. Geïrriteerd (ik kan mijn muziek niet meer degelijk horen) zucht ik flink. Van ellende zak ik nog verder in mijn stoel weg.

Mijn gezucht wordt me overduidelijk niet in dank afgenomen. Vijf kwade hoofden draaien zich naar me toe. Boven het gezang van Stevie Wonder hoor ik hun gescheld. 'Dat is die kankerhoer van die column.' Terwijl ze onderling verder schelden en bedenken wat ze gaan doen, druip ik af naar een andere coupé, eentje dichtbij de conducteur. Snel doe ik nog een schietgebedje, 'laat ze alsjeblieft niet in Rotterdam uitstappen'. En gelukkig, de Goden zijn me goedgezind. Ze stappen uit in Den Haag. Eén van de macho's geeft nog een harde tik tegen mijn raam, maar daar is alles mee afgedaan.

Dinsdag: Ik heb toegezegd telefonisch deel te nemen aan een radiogesprek op de NMO, de Nederlandse Moslim Omroep. De uitzending is in zijn geheel geweid aan de Amazigh-bevolking. Voor mij een uitstekende kans om, nogmaals, duidelijk te maken wat wel de bedoeling, en wat vooral níet de bedoeling van mijn column was. Na een vurige aanval van 'de andere kant' werd ik simpelweg uit de lucht gehaald. Ik werd de grond in getrapt en kreeg doodleuk geen kans om een weerwoord te geven.

Woensdag: Half verdoofd door acht uur school loop ik de metro uit wanneer ik iemand mijn naam hoor roepen. Het is een oude Marokkaanse vriendin die ik al een tijdje niet gezien heb. Na een snel 'hoe is het me je ouders, broers en zussen?' stapt zij over op 'wat ze nu weer heeft gehoord'. Buiten de woorden 'geen slimme zet', 'je bent de lul' en 'hoe kon je nou zo dom zijn?' zijn het de woorden 'ze zijn naar je op zoek meid, kijk je goed uit?' die me echt raken. Zij kreeg van verschillende mensen al de volle laag, simpelweg omdat ze mij kende.

Donderdag: In het computerlokaal op school bekijk ik snel mijn e-mail. Na zes mailtjes van kwade Berbers netjes te hebben beantwoord, besluit ik de overige niet te lezen. Wanneer ik 's avonds depressief besluit toch iedereen netjes antwoord te geven, schrik ik me wezenloos van de bedreigingen. 'We maken je af, hoer' en 'Als ik je op straat zie trap ik je in elkaar' zijn slechts enkele voorbeelden.

Vrijdag: Het is koopavond in Rotterdam. Grote groepen hangjongeren staan hier en daar te praten op de Lijnbaan. Ik haast me naar de boekenwinkel wanneer een jongen me aanhoudt. 'Ben jij niet dat meisje van die column in de NRC?' Ja knikkend probeer ik langs hem heen te lopen. Snel grijpt hij me aan mijn arm en spuugt in mijn richting. Ik weet zijn gore kwakje net te ontwijken, en hobbel snel verder.

Zaterdag en Zondag: Ik denk rust te hebben. Ik moet werken in een restaurant waar zelden Marokkanen komen. Terwijl ik zondagavond de bar sta schoon te maken trilt mijn telefoon in mijn broekzak. Een sms van een oude vriend. 'Die column van jou kan echt niet, trut. Ik hoef je nooit meer te zien.'

De schrik zit er bij mij goed in. Maanden geleden stonden de kranten al vol met leuzen als 'je kunt niet meer zeggen wat je wilt', maar ik wilde en kón daar niet aan toegeven, maar nu kan ik niet anders. Ik baal dat ik zo'n grote groep tegen me in het harnas heb gejaagd, alleen maar omdat zij mijn stijlmiddel niet begrepen, we waren het immers eens. En op dit moment kan ik niet anders dan bezwijken onder de druk. Ik durf niet meer te schrijven wat ik wil. Met gemengde gevoelens, en een brok in mijn keel, stop ik.

tribia
05-10-05, 20:23
taz

Mark
05-10-05, 20:29
heel goed de sociale controle machine komt alweer op gang

MaRiaH
05-10-05, 20:35
Het lijkt dezelfde schrijfstijl..

misschien schrijft ze verder onder een pseudoniem??

mooie publiciteitsstunt dan.. :haha:

smerig verhaal trouwens.. alsof moderne meiden zuipen, snuiven en kotsen.. :kotsen2:
:(

Mark
05-10-05, 20:42
hoezo hypocriet .........als een nederlandse jongen dit geschreven had was hier niemand over gevallen.

GiovanniHN
05-10-05, 21:01
Paul Cliteur is een zeikwijf die zichzelf als 'martelaar der vrije mening' opwierp. Nadat de AIVD liet weten dat jongeren radicaliseerden door de aanvallen van rechtse opiniemakers kroop Cliteur in een hoekje en sprak hij over censuur, omdat hij niet meer mocht schrijven over de Islam.

Niemand had hem dat verboden, ook waren er geen bedreigingen die hem daar toe dwongen. De AIVD deed gewoon haar taak (informatie inwinnen en oorzaken van radicalisering signaleren) en Cliteur riep gelijk van censuur. Waardoor hij gelijk weer sympathie kreeg van rechts en Groep Anti-Moslim.


Deze Hasna moet trouwens ook niet zo zeuren. Ze weet dat ze als columniste in het middelpunt van de belangstelling staat en dat als je mensen beledigt je ook dezelfde beledigingen terug kan verwachten.

Ze heeft het over een bedreigingen via de mail, maar een groepje jongens doen niks. Eentje spuugt naar haar en dat is het.

Dit is duidelijk weer een zeikwijf van het niveau Cliteur.

MaRiaH
05-10-05, 21:20
Geplaatst door Mark
hoezo hypocriet .........als een nederlandse jongen dit geschreven had was hier niemand over gevallen.

Nou ik wel..

walgelijk als mensen zich niet kunnen beheersen met drank..
mannen vrouwen, whatever.
ben ik heel consistent in. :gniffel:

Juliette
05-10-05, 21:36
Geplaatst door MaRiaH
Nou ik wel..

walgelijk als mensen zich niet kunnen beheersen met drank..
mannen vrouwen, whatever.
ben ik heel consistent in. :gniffel:

Het blijven slechte stukjes. Beetje nodeloos provocerend ook. (zeker voor mensen met weinig gevoel voor humor en TE lange tenen). Alsof Herman Brusselmans representatief zou zijn voor de gemiddelde vlaming.

MaRiaH
05-10-05, 21:43
Geplaatst door Juliette
Het blijven slechte stukjes. Beetje nodeloos provocerend ook. (zeker voor mensen met weinig gevoel voor humor en TE lange tenen). Alsof Herman Brusselmans representatief zou zijn voor de gemiddelde vlaming.

Ja nou daar ben ik het helemaal mee eens..
inderdaad nodeloos provocerend..
we weten hoe de meesten op een dergelijk verhaal zullen reageren..

en eigenlijk vind ik het ook nodeloos denigrerend.. alsof het leven van een moderne meid er zo uitziet.. gevaar is dat men zich eerder verzet tegen emancipatie van vrouwen ook nog.
overdone. :schrik:

Joesoef
05-10-05, 21:49
Geplaatst door Juliette
Het blijven slechte stukjes. Beetje nodeloos provocerend ook. (zeker voor mensen met weinig gevoel voor humor en TE lange tenen). Alsof Herman Brusselmans representatief zou zijn voor de gemiddelde vlaming.


Hey hey, afblijven van brusselmans :fplet:

Juliette
05-10-05, 21:53
Geplaatst door Joesoef
Hey hey, afblijven van brusselmans :fplet:

Ola. Ik vind hem niet slecht! Hij zweeft constant tussen rotslecht en briljant. Maar hij is niet representatief voor de gemiddelde vlaming :ego:

btw, ramadan een beetje goed gestart?

Joesoef
05-10-05, 21:56
Geplaatst door Juliette
Ola. Ik vind hem niet slecht! Hij zweeft constant tussen rotslecht en briljant. Maar hij is niet representatief voor de gemiddelde vlaming :ego:

btw, ramadan een beetje goed gestart?

Ach, elk begin is moeilijk. Brusselmans ramadan.....

Kou van jou :D.

Rabi'ah.
06-10-05, 19:10
Geplaatst door Mark
hoezo hypocriet .........als een nederlandse jongen dit geschreven had was hier niemand over gevallen.

Wat mij eerder opvalt, was dat als een Nederlandse jongen dit had geschreven, hij nooit columnist was geworden bij zo'n blad.

Maar omdat ze Marokkaans is, is het ineens wel interessant.

Dat is weer de andere kant van de anti-islamhetze: Men doet alsof iedere moslim of Marokkaan iets te melden heeft.

En nou mag jij mij uitleggen wat dat met sociale controle te maken heeft. :tik:

Max Stirner
06-10-05, 19:48
Geplaatst door GiovanniHN [/i]
[B]Niemand had hem dat verboden, ook waren er geen bedreigingen die hem daar toe dwongen.


Deze Hasna moet trouwens ook niet zo zeuren. .

Ze heeft het over een bedreigingen via de mail, maar een groepje jongens doen niks. Eentje spuugt naar haar en dat is het.


Ik hoop dat je gelijk hebt.

Toch benk benieuwd of je ook zo`n relativerend toontje zou aanslaan als je zelf door allerlei idioten werd bedreigd, uitgescholden en in je gezicht gespuugd.

En dat `hadden ze maar hun mond moeten houden`-argument vinnik ook niet zo overtuigend.

Yahudi
06-10-05, 19:58
Geplaatst door Max Stirner
Ik hoop dat je gelijk hebt.

Toch benk benieuwd of je ook zo`n relativerend toontje zou aanslaan als je zelf door allerlei idioten werd bedreigd, uitgescholden en in je gezicht gespuugd.

En dat `hadden ze maar hun mond moeten houden`-argument vinnik ook niet zo overtuigend.

Dus houdt iedereen bij elke misstand zijn mond, en zul je langszaam vervallen in de situatie dat alleen diegene met het geweldadigste argument aan de macht komt.

Vaarwel vrijheid van meningsuiting, vaarwel democratie,
finsternacht, dictatoriaal kalifaat.

Syphax
06-10-05, 20:10
Geplaatst door Yahudi
Dus houdt iedereen bij elke misstand zijn mond, en zul je langszaam vervallen in de situatie dat alleen diegene met het geweldadigste argument aan de macht komt.

Vaarwel vrijheid van meningsuiting, vaarwel democratie,
finsternacht, dictatoriaal kalifaat.

Wat een onzin. Als je waar dan ook een grote groep zo grof gaat beledigen zal er altijd wel iemand bij zijn die andere manieren heeft van reageren.
Overigens wel hypocriet van een Yehudi. Bij het minste of geringste roepen jullie dat het om anti-semitisme gaat en half nederland valt jullie bij uit angst of wat voor reden dan ook.
Waarom is het in dit geval waar het duidelijk om racisme gaat toch anders vraag ik me af!!!

Wat vond jij van de dreigementen en het gespuug aan het adres van El Moumni?
Ben echt beniewd!!!!

Syphax
06-10-05, 20:16
Geplaatst door Max Stirner
Ik hoop dat je gelijk hebt.

Toch benk benieuwd of je ook zo`n relativerend toontje zou aanslaan als je zelf door allerlei idioten werd bedreigd, uitgescholden en in je gezicht gespuugd.

En dat `hadden ze maar hun mond moeten houden`-argument vinnik ook niet zo overtuigend.
El Mounmi is ook bedreigd en bespuugd en het bewijs daarvan was wel duidelijk.
Jammer dat hij niet zulke hartverwamende bijval heeft gekregen.

GiovanniHN
06-10-05, 20:16
Geplaatst door Max Stirner
Ik hoop dat je gelijk hebt.

Toch benk benieuwd of je ook zo`n relativerend toontje zou aanslaan als je zelf door allerlei idioten werd bedreigd, uitgescholden en in je gezicht gespuugd.

En dat `hadden ze maar hun mond moeten houden`-argument vinnik ook niet zo overtuigend.


Daarom denk ik ook na bij alles wat ik zeg. Elke uitspraak en actie heeft gevolgen. Als ik iemand beledig, dan weet ik zeker dat ik een belediging terug kan verwachten. Als ik niet bereid ben dat te accepteren zeg ik ook niks.

Nu ik Hasna hierop aanspreek verwacht ik ook reacties zoals de jouwe. Dat iemand de situatie op mij betrekt.

Kritiek op de Islam en Marokkanen is prima. Maar doe het dan wel netjes en dat is de afgelopen jaren niet het geval geweest. Het is gewoon logisch dat Ayaan beledigd en bedreigd is, want zo reageren mensen die niet dezelfde mogelijkheden hebben als Hirshi Ali (zetel in de tweede kamer, internationale media aan de voeten, redelijk grote groep bewonderaars etc.). Sowieso stelt een bedreiging niet veel voor, omdat het 90% van de gevallen niet meer is dan grootspraak. Als je iemand echt wil vermoorden en verwonden, dan kondig je dat niet aan.

Hasna heeft gewoon op een hele grove manier Berbers beledigd. En dat is prima en dat mag, maar dan moet ze ook verwachten dat ze haar Berberse vrienden verliest en de Berbers die ze aanviel haar bespugen en beledigen. Daarnaast heb ik haar ook geen excuses horen aanbieden. Ze probeert zichzelf te redden door te zeggen 'het was ironisch bedoeld'. Maar als een grote groep lezers zich beledigd voelt, dan hebben zij het niet begrijpen of zij heeft het verkeerd geschreven. Ze had makkelijk de hand in eigen boezem kunnen steken en kunnen zeggen 'weet je wat, het was ironisch bedoeld, het is verkeerd overgekomen, grotendeels mijn schuld omdat ironie niet mijn sterke punt is. Dus mijn excuses aan iedereen'. Maar heeft ze niet gedaan en ze blijft haar column verdedigen. En daarmee zegt ze eigenlijk dat haar 'onvriendelijke' standpunten over Berbers niet veranderd zijn en dat ze bereid is die te verdedigen. En tja, dan is het niet vreemd dat mensen boos op haar zijn. En dat heeft ook helemaal niks te maken met vrijheid van meningsuiting.

Amenzu
06-10-05, 20:17
Ik heb pas geleden een paar reacties van Joden gelezen over een artikel waarin de term Jodenstreek viel.

De reacties in een grote blad (als ik me niet vergis VN), of liever gezegd de Heisa ging enkel over de term Jodenstreek, die ze erg kwetsend en beledigend vonden. De inhoud van het artikel was aan de hand van de reacties niet negatief tegeover de Joden.

Stel je voor als dit alleen al dit erin stond:

De achterlijke en primitieve joden zijn verantwoordelijk voor de criminaliteit in Nederland.

E






Geplaatst door Syphax
Wat een onzin. Als je waar dan ook een grote groep zo grof gaat beledigen zal er altijd wel iemand bij zijn die andere manieren heeft van reageren.
Overigens wel hypocriet van een Yehudi. Bij het minste of geringste roepen jullie dat het om anti-semitisme gaat en half nederland valt jullie bij uit angst of wat voor reden dan ook.
Waarom is het in dit geval waar het duidelijk om racisme gaat toch anders vraag ik me af!!!

Wat vond jij van de dreigementen en het gespuug aan het adres van El Moumni?
Ben echt beniewd!!!!

Max Stirner
06-10-05, 20:22
Geplaatst door Syphax
El Mounmi is ook bedreigd en bespuugd en het bewijs daarvan was wel duidelijk.
Jammer dat hij niet zulke hartverwamende bijval heeft gekregen.


Iedereen mag zichzelf of anderen zo belachelijk maken als hij/zij zelf wil. Ook El Moumni.

Wat mij betreft ligt de grens bij het oproepen tot- of goedpraten van fysiek geweld tegen anderen.

Syphax
06-10-05, 20:23
Geplaatst door Amenzu
Ik heb pas geleden een paar reacties van Joden gelezen over een artikel waarin de term Jodenstreek viel.

De reacties in een grote blad (als ik me niet vergis VN), of liever gezegd de Heisa ging enkel over de term Jodenstreek, die ze erg kwetsend en beledigend vonden. De inhoud van het artikel was aan de hand van de reacties niet negatief tegeover de Joden.

Stel je voor als dit alleen al dit erin stond:

De achterlijke en primitieve joden zijn verantwoordelijk voor de criminaliteit in Nederland.

E
Dan is Nederland te klein, en zeker als het een Arabier was die dat had geschreven. Dagenlange interviews en programma`s over Jodenhaat.
Ach, dat zou dan allemaal wel begrijpelijk zijn.

Yahudi
06-10-05, 20:28
Geplaatst door Syphax
El Mounmi is ook bedreigd en bespuugd en het bewijs daarvan was wel duidelijk.
Jammer dat hij niet zulke hartverwamende bijval heeft gekregen.

toch hoeft hij zich minder zorgen te maken over zijn veiligheid.


Iedereen weet dat bedreigingen door gevaarlijke heethoofden uit de radicale islamitische hoek overeenkomen met die van de Russische mafia.

Syphax
06-10-05, 20:31
Geplaatst door Max Stirner
Iedereen mag zichzelf of anderen zo belachelijk maken als hij/zij zelf wil. Ook El Moumni.

Wat mij betreft ligt de grens bij het oproepen tot- of goedpraten van fysiek geweld tegen anderen.
Dat heeft El Moumni niet gedaan en toch.......

Yahudi
06-10-05, 20:33
Amenzu:
De achterlijke en primitieve joden zijn verantwoordelijk voor de criminaliteit in Nederland.


De achterlijke en primitieve moslims zijn verantwoordelijk voor de criminaliteit in Nederland.


dat kan gewoon niet !

Zo kun je niet met elkaar omgaan in een maatschappij.

Syphax
06-10-05, 20:33
Geplaatst door Yahudi
toch hoeft hij zich minder zorgen te maken over zijn veiligheid.


Iedereen weet dat bedreigingen door gevaarlijke heethoofden uit de radicale islamitische hoek overeenkomen met die van de Russische mafia.
Radicale Islamitische hoek?
Waar heb jij het over?

GiovanniHN
06-10-05, 20:34
Geplaatst door Yahudi
toch hoeft hij zich minder zorgen te maken over zijn veiligheid.


Iedereen weet dat bedreigingen door gevaarlijke heethoofden uit de radicale islamitische hoek overeenkomen met die van de Russische mafia.


En wat als homosexuele Russen boos op hem waren geworden?

Yahudi
06-10-05, 20:35
Geplaatst door GiovanniHN
En wat als homosexuele Russen boos op hem waren geworden? Die bevinden zich niet in de keiharde russische mafia van mannetjesputters !!

Syphax
06-10-05, 20:36
Geplaatst door Yahudi
De achterlijke en primitieve moslims zijn verantwoordelijk voor de criminaliteit in Nederland.


dat kan gewoon niet !
ben je net wakker of sjo....meng je niet in een gesprek waar je de ballen van afweet. Probeer je nou de aandacht af te leiden..lukt niet echt!!!
Jij bent gewoon een hypocriet.

GiovanniHN
06-10-05, 20:38
Geplaatst door Yahudi
Die bevinden zich niet in de keiharde mannelijke russische mafia !!


Kom op zeg, open je ogen, iedereen weet dat ze elkaar ontmoeten in hete sauna's en badhuizen. En dan heb ik het nog niet eens over de dikke snoren die ze hebben.

Max Stirner
06-10-05, 20:38
Geplaatst door GiovanniHN [/i]


Kritiek op de Islam en Marokkanen is prima. Maar doe het dan wel netjes en dat is de afgelopen jaren niet het geval geweest. Het is gewoon logisch dat Ayaan beledigd en bedreigd is, want zo reageren mensen die niet dezelfde mogelijkheden hebben als Hirshi Ali (zetel in de tweede kamer, internationale media aan de voeten, redelijk grote groep bewonderaars etc.).

Dat is misschien de praktijk en ik kan ook niet zeggen dat ik er door ben verrast, maar dat maakt het natuurlijk niet minder achterlijk.



Hasna heeft gewoon op een hele grove manier Berbers beledigd. En dat is prima en dat mag, maar dan moet ze ook verwachten dat ze haar Berberse vrienden verliest en de Berbers die ze aanviel haar bespugen en beledigen. Daarnaast heb ik haar ook geen excuses horen aanbieden. Ze probeert zichzelf te redden door te zeggen 'het was ironisch bedoeld'. Maar als een grote groep lezers zich beledigd voelt, dan hebben zij het niet begrijpen of zij heeft het verkeerd geschreven. Ze had makkelijk de hand in eigen boezem kunnen steken en kunnen zeggen 'weet je wat, het was ironisch bedoeld, het is verkeerd overgekomen, grotendeels mijn schuld omdat ironie niet mijn sterke punt is. Dus mijn excuses aan iedereen'. Maar heeft ze niet gedaan en ze blijft haar column verdedigen. En daarmee zegt ze eigenlijk dat haar 'onvriendelijke' standpunten over Berbers niet veranderd zijn en dat ze bereid is die te verdedigen. En tja, dan is het niet vreemd dat mensen boos op haar zijn. En dat heeft ook helemaal niks te maken met vrijheid van meningsuiting.


Dat sommige mensen op hun teentjes getrapt zijn, kan ik heus wel een klein beetje begrijpen - hoewel ik me tegelijkertijd maar moeilijk kan voorstellen dat iemand zich zo makkelijk op de kast laat jagen door een slecht schrijvend puberaal huppelk*tje......

Punt blijft dat ze gewoon moet kunnen zeggen wat ze wil.

Dat heeft wel te maken met vrijheid van meningsuiting.

Syphax
06-10-05, 20:39
Geplaatst door Yahudi
De achterlijke en primitieve moslims zijn verantwoordelijk voor de criminaliteit in Nederland.


dat kan gewoon niet !

Zo kun je niet met elkaar omgaan in een maatschappij.
heb je het stuk wel gelezen waardoor de Berbers zich zo beledigd hebben gevoeld?

Yahudi
06-10-05, 20:46
Nooit reden om iemand met de dood te bedreigen,

dat moet je via de rechter laten verbieden, dat is de enige juiste weg !

GiovanniHN
06-10-05, 20:51
Geplaatst door Max Stirner


Punt blijft dat ze gewoon moet kunnen zeggen wat ze wil.

Dat heeft wel te maken met vrijheid van meningsuiting.


Daar gaat het toch ook niet om. Ze mag zeggen wat ze wil.

En op de uitspraken zijn heftige reacties gekomen.

Dat is de situatie. Niemand verbiedt haar te zeggen en schrijven wat ze wil. Ze kreeg alleen een lawine aan negatieve reacties over haar heen. Wat ze kon verwachten. Maar zij kon die reacties niet aan en heeft zelf besloten met haar column te stoppen.

Alleen wordt nu de indruk gewekt dat ze gedwongen werd te stoppen. Maar dat is niet zo. Ze kreeg gewoon haar eigen beledingen 1000 maal zo hard terug.

Amenzu
06-10-05, 20:55
En verdiend

De zaken worden hier al snel opgeblazen, het is vanzelf sprekend dat mensen op het net wat extremer reageren. Volgens mij is het ook allemaal verzonnen. Ik denk dat ze gewoon geilt op aandacht, in die opzet is ze goed geslaagd..



Geplaatst door GiovanniHN
Daar gaat het toch ook niet om. Ze mag zeggen wat ze wil.

En op de uitspraken zijn heftige reacties gekomen.

Dat is de situatie. Niemand verbiedt haar te zeggen en schrijven wat ze wil. Ze kreeg alleen een lawine aan negatieve reacties over haar heen. Wat ze kon verwachten. Maar zij kon die reacties niet aan en heeft zelf besloten met haar column te stoppen.

Alleen wordt nu de indruk gewekt dat ze gedwongen werd te stoppen. Maar dat is niet zo. Ze kreeg gewoon haar eigen beledingen 1000 maal zo hard terug.

Yahudi
06-10-05, 21:00
Geplaatst door Amenzu
En verdiend

De zaken worden hier al snel opgeblazen, het is vanzelf sprekend dat mensen op het net wat extremer reageren. Volgens mij is het ook allemaal verzonnen. Ik denk dat ze gewoon geilt op aandacht, in die opzet is ze goed geslaagd..

t'zou niet de eerste keer zijn dat doodsbedreigingen ook uitgevoerd worden.

Je hoeft niet van elke collumnist te verwachten dat het helden zijn die hun leven wagen.

Zelfcensuur is de voorloper van gewone censuur.

Syphax
06-10-05, 21:01
Geplaatst door Yahudi
Nooit reden om iemand met de dood te bedreigen,

dat moet je via de rechter laten verbieden, dat is de enige juiste weg !

Wat zou jij vinden van een Duitser die in Nederland podium krijgt om zijn Jodenhaat te ventileren?
Joden zijn dom. Joden zijn niet te vertrouwen. Joden zijn er op uit om ons kapot te maken. Joden hebben gelogen over onze goede leider Hitler.
Hitler was een beste man die vals is beschuldigd. Hij zag het kwaad aankomen en heeft daar juist op gereageerd....etc.
kan jij je dan niet voorstellen dat er een paar joden rondlopen die een vette rochel de richting van de bewuste man op sturen?
Bedreigingen zijn er alom, maar dat zegt niets over de rest van de bevolking. Iedereen die wat schrijft of publieklijk uit kan per email bedreigd worden...het zegt niets.
Het zegt niets over mij of over ander Berbers. De ironie is dat wij nu in het verdomhoekje worden gepropt terwijl wij alleen maar onze onvrede ventileren.
Weet je hoe irritant het is om vervolgens te lezen hoe dramatisch Nederland er nu wel niet aan toe is omdat vrijheid van meningsuiting wordt gekeeld en weet ik veel wat...
Als jij buiten op straat rondloopt en je begint zomaar mensen uit te schelden dan kan je wel eens tegen een vuist aan lopen..punt!

Syphax
06-10-05, 21:03
Geplaatst door Amenzu
En verdiend

De zaken worden hier al snel opgeblazen, het is vanzelf sprekend dat mensen op het net wat extremer reageren. Volgens mij is het ook allemaal verzonnen. Ik denk dat ze gewoon geilt op aandacht, in die opzet is ze goed geslaagd..
Daar ben ik zelfs van overtuigd.
How to become famous in the Netherlands!!
Zorg er alleen wel voor dat je buitenlanders aanvalt, anders valt het niet zo goed!!

Syphax
06-10-05, 21:04
Geplaatst door Yahudi
t'zou niet de eerste keer zijn dat doodsbedreigingen ook uitgevoerd worden.

Je hoeft niet van elke collumnist te verwachten dat het helden zijn die hun leven wagen.

Zelfcensuur is de voorloper van gewone censuur.
:moe:

Yahudi
06-10-05, 21:06
Als jij buiten op straat rondloopt en je begint zomaar mensen uit te schelden dan kan je wel eens tegen een vuist aan lopen..punt!
Juist dan ga je al te ver.

alleen de staat heeft het monopolie van geweld,

als een rechter besloten heeft hem de mond te snoeren, en hij of zij doet het niet kan er tot arrestatie overgegaan worden.

Yahudi
06-10-05, 21:09
Geplaatst door Syphax
Daar ben ik zelfs van overtuigd.
How to become famous in the Netherlands!!
Zorg er alleen wel voor dat je buitenlanders aanvalt, anders valt het niet zo goed!!
Leuk dat je dus vindt dat joden binnenlanders zijn, de jood bedankt u.

t'zou nog leuker zijn wanneer men ook moslims als binnenlanders ging beschouwen, maar dat lukt omwege moverende redenen nog niet zo goed.

Syphax
06-10-05, 21:09
Geplaatst door Yahudi
Juist dan ga je al te ver.

alleen de staat heeft het monopolie van geweld,

als een rechter besloten heeft hem de mond te snoeren, en hij of zij doet het niet kan er tot arrestatie overgegaan worden.

:zwaai:

Amenzu
06-10-05, 21:10
Mensen worden zelfs doodgeschoten om een parkeer plekje en al die zinloze geweld gevallen. berbers zijn niet heilig. Maar ik denk dat het tot de bekende Tfoe blijft, als het al voor is gekomen.

In dit landje wordt al snel gegrepen naar vrijheids van menig uiting. Aan de andere kant wordt een minister de mond gesnoerd , die de waarheid wil vertellen. Dat de oorlog tegen Irak onwettig was, in de zin van dat er geen massa ernitiegingswapens zijn gewonden, maar boven al heeft de VN niet mee ingestemd..



Geplaatst door Syphax
Wat zou jij vinden van een Duitser die in Nederland podium krijgt om zijn Jodenhaat te ventileren?
Joden zijn dom. Joden zijn niet te vertrouwen. Joden zijn er op uit om ons kapot te maken. Joden hebben gelogen over onze goede leider Hitler.
Hitler was een beste man die vals is beschuldigd. Hij zag het kwaad aankomen en heeft daar juist op gereageerd....etc.
kan jij je dan niet voorstellen dat er een paar joden rondlopen die een vette rochel de richting van de bewuste man op sturen?
Bedreigingen zijn er alom, maar dat zegt niets over de rest van de bevolking. Iedereen die wat schrijft of publieklijk uit kan per email bedreigd worden...het zegt niets.
Het zegt niets over mij of over ander Berbers. De ironie is dat wij nu in het verdomhoekje worden gepropt terwijl wij alleen maar onze onvrede ventileren.
Weet je hoe irritant het is om vervolgens te lezen hoe dramatisch Nederland er nu wel niet aan toe is omdat vrijheid van meningsuiting wordt gekeeld en weet ik veel wat...
Als jij buiten op straat rondloopt en je begint zomaar mensen uit te schelden dan kan je wel eens tegen een vuist aan lopen..punt!

Syphax
06-10-05, 21:11
Geplaatst door Yahudi
Leuk dat je dus vindt dat joden binnenlanders zijn, de jood bedankt u.

zou leuk zijn wanneer men ook moslims als binnenlanders gaat beschouwen, maar dat lukt omwege moverende redenen nog niet zo goed.

Tuurlijk...jij begrijpt het helemaal.
Van de hak op de tak met jou. :wohaa:

Amenzu
06-10-05, 21:13
Geplaatst door Yahudi
Leuk dat je dus vindt dat joden binnenlanders zijn, de jood bedankt u.

t'zou nog leuker zijn wanneer men ook moslims als binnenlanders ging beschouwen, maar dat lukt omwege moverende redenen nog niet zo goed.

Ja, joden zijn binnelander hier en de rest van Europa en veel andere landen. behalve in Palestina, want daar zijn buitenlanders. Bezitters die overal vandaan zijn gekomen, behalve uit de omgeving zelf.

Max Stirner
06-10-05, 21:17
Geplaatst door GiovanniHN
Daar gaat het toch ook niet om. Ze mag zeggen wat ze wil.

En op de uitspraken zijn heftige reacties gekomen.

Dat is de situatie. Niemand verbiedt haar te zeggen en schrijven wat ze wil. Ze kreeg alleen een lawine aan negatieve reacties over haar heen. Wat ze kon verwachten. Maar zij kon die reacties niet aan en heeft zelf besloten met haar column te stoppen.

Alleen wordt nu de indruk gewekt dat ze gedwongen werd te stoppen. Maar dat is niet zo. Ze kreeg gewoon haar eigen beledingen 1000 maal zo hard terug.


`Heftig` is wel een understatement ja: zelf zegt ze bijna doodgereden en meermalen met de dood bedreigd te zijn.

Toen heeft ze dus noodgedwongen haar conclusies getrokken....Idiots rule.

Syphax
06-10-05, 21:22
Geplaatst door Amenzu
Mensen worden zelfs doodgeschoten om een parkeer plekje en al die zinloze geweld gevallen. berbers zijn niet heilig. Maar ik denk dat het tot de bekende Tfoe blijft, als het al voor is gekomen.

In dit landje wordt al snel gegrepen naar vrijheids van menig uiting. Aan de andere kant wordt een minister de mond gesnoerd , die de waarheid wil vertellen. Dat de oorlog tegen Irak onwettig was, in de zin van dat er geen massa ernitiegingswapens zijn gewonden, maar boven al heeft de VN niet mee ingestemd..
Zodra het om Marokkanen gaat is het allemaal toch heel anders en wordt er een andere graadmeter uit de kast gehaald. In dit geval maakt het ze niet eens uit dat het om een Arabische gaat. Voor hen is belangerijker dat ze uithaalt naar de groep waar ze een hekel aan hebben.
Andersom hadden ze het net zo of zelfs nog meer verwelkomd!
Sommige Nederlanders geilen nou eenmaal op schaamlappen. :moe:

GiovanniHN
06-10-05, 21:23
Geplaatst door Max Stirner
`Heftig` is wel een understatement ja: zelf zegt ze bijna doodgereden en meermalen met de dood bedreigd te zijn.

Toen heeft ze dus noodgedwongen haar conclusies getrokken....Idiots rule.


Als het waar is over die bijna aanrijding natuurlijk, zou namelijk niet de eerste leugen van haar zijn. Zie Tamza voor meer informatie.

Ze is gewoon onverantwoordelijk geweest en betaald nu de prijs. Het is erg jammer, maar zo zijn mensen; volkomen onverantwoordelijk (geldt voor haar en de mensen die haar aanvallen).

Syphax
06-10-05, 21:26
Geplaatst door Max Stirner
`Heftig` is wel een understatement ja: zelf zegt ze bijna doodgereden en meermalen met de dood bedreigd te zijn.

Toen heeft ze dus noodgedwongen haar conclusies getrokken....Idiots rule.
Zelf zegt ze... :fpuh:
Als je BZN gaat beledigen zou je wel eens bedreigd kunnen worden, of zelfs een rolstoel op je kop krijgen!!
Wat een kul!!!

Amenzu
06-10-05, 21:29
waar hebben het over? Als het waar is dan moeten ze die gozer gewoon oppakken en zijn straf laten uitzetten als hij tegen de nederlandse wet heeft gehandeld. Dat moeten ze doen met al die criminelen.

Het is ook groot onzin dat ze verkondigt om te stoppen. Meer beledigingen aan en racisme tegen een volk kan niet dan ze al heeft gedaan.



Geplaatst door GiovanniHN
Als het waar is over die bijna aanrijding natuurlijk, zou namelijk niet de eerste leugen van haar zijn. Zie Tamza voor meer informatie.

Ze is gewoon onverantwoordelijk geweest en betaald nu de prijs. Het is erg jammer, maar zo zijn mensen; volkomen onverantwoordelijk (geldt voor haar en de mensen die haar aanvallen).

Max Stirner
06-10-05, 21:31
Geplaatst door GiovanniHN
Het is erg jammer, maar zo zijn mensen; volkomen onverantwoordelijk.


Exactly. :)

Syphax
06-10-05, 21:32
:chinees:

Max Stirner
06-10-05, 21:34
Geplaatst door Syphax
Zelf zegt ze... :fpuh:
Als je BZN gaat beledigen zou je wel eens bedreigd kunnen worden, of zelfs een rolstoel op je kop krijgen!!
Wat een kul!!!

Zou kunnen, ja.

Jij vindt dat blijkbaar normaal. Ik niet.

Amenzu
06-10-05, 21:43
Geplaatst door Max Stirner
Zou kunnen, ja.

Jij vindt dat blijkbaar normaal. Ik niet.

ik denk niet dat hij het normaal vindt. Maar het net zoals ik afkeurt. Maar dit is de realiteit. En die mensen moeten hun straf krijgen, als ze tegen de wet handelen.

Wat hij zegt is dat het opgeblazen wordt. En dat is wel zo.

Syphax
06-10-05, 21:44
Geplaatst door Max Stirner
Zou kunnen, ja.

Jij vindt dat blijkbaar normaal. Ik niet.
Tuurlijk!!
Ik heb niets normaal te vinden. Zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar!
Als je niets kan hebben moet je niet een hele groep zo gaan beledigen..punt!!!!!
Dat jij hier nou zo schijnheilig gaat lopen doen, dat snap ik niet helemaal.
Links wordt bedreigd, rechts wordt bedreigd.
Noem mij 1 land of volk waarbij dit niet voorkomt.
If you can`t take the heat, get out.....

Max Stirner
06-10-05, 21:50
Geplaatst door Amenzu [/i]
[B]ik denk niet dat hij het normaal vindt. Maar het net zoals ik afkeurt. Maar dit is de realiteit. En die mensen moeten hun straf krijgen, als ze tegen de wet handelen.

OK, dan zijn we het eens. :)

Max Stirner
06-10-05, 21:56
Geplaatst door Syphax
Tuurlijk!!
Ik heb niets normaal te vinden. Zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar!
Als je niets kan hebben moet je niet een hele groep zo gaan beledigen..punt!!!!!
Dat jij hier nou zo schijnheilig gaat lopen doen, dat snap ik niet helemaal.
Links wordt bedreigd, rechts wordt bedreigd.
Noem mij 1 land of volk waarbij dit niet voorkomt.
If you can`t take the heat, get out.....


Dat het de dagelijkse praktijk is, maakt het niet minder achterlijk.

Syphax
06-10-05, 21:59
Anno 2005 staat de vrijheid van meningsuiting synoniem voor een pitbull
die getraind is om Marokkanen en ander 'gespuis' aan te vallen.
Als het de 'goeien' benadeelt, dan heet het demoniseren. :duivel:

Amenzu
06-10-05, 21:59
Geplaatst door Max Stirner
OK, dan zijn we het eens. :)

Maar dat neemt niet weg dat het artikel puberaal, discrimenerend en beledigend was voor een heel volk. Er zijn zeker criminele Berbers, maar ook al los je hun criminaliteit helemaal op, dan is er nog steeds meer dan 95% criminaliteit in dit land op te lossen.

Wat zou jij hiervan vinden?


Stiekem denk ik 'Logisch, wat verwacht je anders van zo'n stinkjood .' Zijn barbaarse uiterlijk verraadde hem meteen al. Welke degelijke Arabier zou immers zo met zijn borsthaar te koop lopen? Ik ken er geen.

Wij vinden op onze beurt de joden onontwikkeld en primitief, bijvoorbeeld omdat zij alle berggeiten naar Nederland laten overkomen. Het zijn de joden die het criminele pad verkiezen en het zijn dus de joden die de Marokkanen een slechte naam bezorgen.

en meer....

Syphax
06-10-05, 22:01
Geplaatst door Max Stirner
Dat het de dagelijkse praktijk is, maakt het niet minder achterlijk.

Daar gaat deze discussie niet om!!
Waarom is het dan nu toch zo`n issue, daar gaat het over.

Wide-O
06-10-05, 22:02
Geplaatst door Juliette
Het blijven slechte stukjes. Beetje nodeloos provocerend ook. (zeker voor mensen met weinig gevoel voor humor en TE lange tenen). Alsof Herman Brusselmans representatief zou zijn voor de gemiddelde vlaming.

(ik lees zo meteen de rest van de draad)

Erger jij je aan HB ? Ik niet. Ik vin'm grappig, en vaak ook een beetje zielig. Ik lees het graag, ook al schrijft ie steeds het zelfde boek, vaak.

En ergens is hij ook een moralist.

</OT>

Wide-O
06-10-05, 22:03
Geplaatst door Juliette
Ola. Ik vind hem niet slecht! Hij zweeft constant tussen rotslecht en briljant. Maar hij is niet representatief voor de gemiddelde vlaming :ego:


Oh, OK, dan zijn we het eens :hihi:

Max Stirner
06-10-05, 22:08
Geplaatst door Syphax
Anno 2005 staat de vrijheid van meningsuiting synoniem voor een pitbull
die getraind is om Marokkanen en ander 'gespuis' aan te vallen.
Als het de 'goeien' benadeelt, dan heet het demoniseren. :duivel:


Nogmaals: Wat mij betreft ligt de grens bij het oproepen tot- of het goedpraten van geweld.

Dat veel mensen hun vrijheid van meningsuiting gebruiken om een achterlijke/intolerante/beledigende mening te verkondigen, ben ik met je eens. Censuur zal echter niets veranderen aan die mening.

Anyway....ik moet gaan, laterz... :)

Wide-O
06-10-05, 22:09
Geplaatst door Max Stirner
Jij vindt dat blijkbaar normaal. Ik niet.

Dat maak jij er van Max.

Ik vind het niet normaal. De meeste mensen niet denk ik.

Verder weet je ook wel dat op het internet de soep wat heter wordt opgediend etc...

Het was een dom artikel - maar jij gaf al aan het niet gelezen te hebben, en er ook geen intresse voor te hebben.

Dan vind ik het weer vreemd dat je zo vocaal bent.

Yahudi
08-10-05, 10:42
Geplaatst door Amenzu
Ja, joden zijn binnelander hier en de rest van Europa en veel andere landen. behalve in Palestina, want daar zijn buitenlanders. Bezitters die overal vandaan zijn gekomen, behalve uit de omgeving zelf. Tuurlijk haal Palestina er maar weer bij, waarom haal of haalde je er niet Sudan, Afganistan, Irak, Serië, Libanon, Koerdistan, etc, etc bij, dan begrijp je meteen waarom vooral moslims allemaal op de vlucht zijn naar het Westen, waar volgens wel ware en zelfs uitgekomen islamitische profetie, de zon zou opkomen.

Die zon zou dan wel van de satan zijn, en dat is dan weer niet waar.

want er is nog nooit een periode geweest waar waarheid, rechtvaardigheid en eerlijke keuze, zo goed bewaakt worden als in de democratie, met vrije meningsvorming en onafhankelijke rechtspraak.

Hoewel er misschien niet zoveel mensen meer letterlijk geloven in de bijbel, wordt de moraal van dit boek nu in het Westen het beste uitgevoerd en is in die mensenrechtelijke zin, een baken van licht.

Ph. Impudicus
08-10-05, 10:55
Geplaatst door Yahudi

Geplaatst door Amenzu
Ja, joden zijn binnelander hier en de rest van Europa en veel andere landen. behalve in Palestina, want daar zijn buitenlanders. Bezitters die overal vandaan zijn gekomen, behalve uit de omgeving zelf.
Tuurlijk haal Palestina er maar weer bij, waarom haal of haalde je er Sudan, Afganistan, Irak, Serië, Libanon, Koerdistan, Saoudie Arabia, Iran etc, etc niet bij, dan begrijp je meteen waarom vooral moslims allemaal op de vlucht zijn naar het Westen, waar volgens wel ware en zelfs uitgekomen islamitische profetie, de zon zou opkomen.

Die zon zou dan wel van de satan zijn, en dat is dan weer niet waar.

want er is nog nooit een periode geweest waar waarheid, rechtvaardigheid en eerlijke keuze, zo goed bewaakt worden als in de democratie, met vrije meningsvorming en onafhankelijke rechtspraak.

Hoewel er misschien niet zoveel mensen meer letterlijk geloven in de bijbel, wordt de moraal van dit boek nu in het Westen het beste uitgevoerd en is in die mensenrechtelijke zin, een baken van licht.

MPS-alert