PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik steun Hasna El Maroudi (Spunk/NRC)



NIS
05-10-05, 22:30
Ik open deze topic om wat tegengewicht te ontwikkelen tegen al die negatieve energie van al die hypocrieten. Hasna mag schrijven wat ze wil. We zitten hier in Nederland en hier mag iedereen schrijven wat ie wil. Staat het je niet aan, rechts boven op je scherm kun je Royal air Maroc pakken. Enkeltje berg 352.

De bedoelingen van haar zullen altijd een raadsel blijven. Het is haar woord, tegen het woord van de tegenstanders. We moeten het laten rusten en een beetje aan zelfkritiek doen.

Hoe meer mensen negatief reageren, hoe meer ik het gevoel krijg, dat het misschien waar kan zijn wat ze schrijft.

Succes meid! :duim:

GiovanniHN
05-10-05, 22:35
Daar gaat het toch ook niet om?

Zij mag schrijven wat ze wil, maar als je mensen beledigt dan worden ze boos en gaan ze schelden en dat is nu gebeurd.

Berbers noemen haar nu een kankerwijf en kutslet, maar ik heb nog niet gehoord dat ze geen stukjes meer mag schrijven.

Al Sawt
05-10-05, 23:03
Geplaatst door NIS
Ik open deze topic om wat tegengewicht te ontwikkelen tegen al die negatieve energie van al die hypocrieten. Hasna mag schrijven wat ze wil. We zitten hier in Nederland en hier mag iedereen schrijven wat ie wil. Staat het je niet aan, rechts boven op je scherm kun je Royal air Maroc pakken. Enkeltje berg 352.

Mag je alles schrijven wat jij wilt in Marokko?

elbasque
05-10-05, 23:33
Geplaatst door NIS
Ik open deze topic om wat tegengewicht te ontwikkelen tegen al die negatieve energie van al die hypocrieten. Hasna mag schrijven wat ze wil. We zitten hier in Nederland en hier mag iedereen schrijven wat ie wil. Staat het je niet aan, rechts boven op je scherm kun je Royal air Maroc pakken. Enkeltje berg 352.

De bedoelingen van haar zullen altijd een raadsel blijven. Het is haar woord, tegen het woord van de tegenstanders. We moeten het laten rusten en een beetje aan zelfkritiek doen.

Hoe meer mensen negatief reageren, hoe meer ik het gevoel krijg, dat het misschien waar kan zijn wat ze schrijft.

Succes meid! :duim: de waarheid deed pijn,vandaar al die apen-reacties.

verder weet ik zeker dat jaloezie ook een rol speelt.die berberse meiden zijn jaloers op haar uiterlijk en haar intelligentie.

alle berberapen nog aan toe,laat haar met rust.

mark61
05-10-05, 23:40
Geplaatst door elbasque
de waarheid deed pijn,vandaar al die apen-reacties.

verder weet ik zeker dat jaloezie ook een rol speelt.die berberse meiden zijn jaloers op haar uiterlijk en haar intelligentie.

alle berberapen nog aan toe,laat haar met rust.

tiet veur een gernikaatje.

Al Sawt
05-10-05, 23:41
Geplaatst door elbasque
de waarheid deed pijn,vandaar al die apen-reacties.

verder weet ik zeker dat jaloezie ook een rol speelt.die berberse meiden zijn jaloers op haar uiterlijk en haar intelligentie.

alle berberapen nog aan toe,laat haar met rust. Historisch gezien, kijken Basken altijd denigrerend neer op rest van de Spaanse bevolking.

Racisme en nationalisme gaan altijd hand in hand.

elbasque
06-10-05, 00:04
die meid uit haar mening en alle berberapen beginnen haar te bedreigen,te bespugen en uit te schelden...

maar ja,had niet beter verwacht van die berg-aapjes.de meeste hebben gebrek aan zelfkritiek.

waterfiets
06-10-05, 09:03
Uiteraard mag ze schrijven wat ze wil. Ze zegt zelf dat ze een stijlfiguur gebruikt heeft. Ik weet niet of daar veel van klopt. Maar van mij mag je mensen best af en toe beledigen. Ik word hier ook regelmatig beledigd zonder dat ik de neiging voel in een PC Hooft tractor iemand van de sokken te rijden. Hasna moet ook niet schrikken als het heftige reacties oproept maar bedreigingen gaan weer een stap verder en zijn meestal een uiting van gebrek aan verbale begaafdheid. Kortom, schrijf zelf een stukje over Arabieren zoals Hasna en eis dat de NRC het plaatst. Zo zouden we met elkaar om moeten gaan. En laat beledigen geen stijlfiguur worden !

RinC
06-10-05, 09:05
Geplaatst door Al Sawt
Historisch gezien, kijken Basken altijd denigrerend neer op rest van de Spaanse bevolking.

Racisme en nationalisme gaan altijd hand in hand.


Hij is gewoon een Marokkaan met een identiteitscrisis :hihi:

Koukousbaous
06-10-05, 09:34
Geplaatst door elbasque
die meid uit haar mening en alle berberapen beginnen haar te bedreigen,te bespugen en uit te schelden...

maar ja,had niet beter verwacht van die berg-aapjes.de meeste hebben gebrek aan zelfkritiek.



Jij praat momenteel uit je achterste :)

elbasque
06-10-05, 09:49
Geplaatst door RinC
Hij is gewoon een Marokkaan met een identiteitscrisis :hihi: yep!

elbasque
06-10-05, 09:50
Geplaatst door Koukousbaous


Jij praat momenteel uit je achterste :)

dat is nog altijd beter dan wat een berberaap allemaal bazelt.

Joesoef
06-10-05, 09:52
Schrijven wat je wilt, ookal is het rasistisch?

elbasque
06-10-05, 09:54
Geplaatst door Joesoef
Schrijven wat je wilt, ookal is het rasistisch? je kan racistische opmerkingen hebben en uiten,maar dat heeft gevolgen.

Koukousbaous
06-10-05, 10:03
Geplaatst door elbasque
dat is nog altijd beter dan wat een berberaap allemaal bazelt.



Ik als berberaap voel me niet aangesproken.

Jij bent diegene met een identiteitscrisis, reserve-berberaap ;)

elbasque
06-10-05, 10:08
Geplaatst door Koukousbaous


Ik als berberaap voel me niet aangesproken.

Jij bent diegene met een identiteitscrisis, reserve-berberaap ;)

jij hebt geen indentiteitscrisis,dat valt te zien aan je avatar :moe:

en ja,ik heb een indentieitscrisis en nee,ik ben geen berberaap,thank God.

GiovanniHN
06-10-05, 10:42
Geplaatst door waterfiets
Uiteraard mag ze schrijven wat ze wil. Ze zegt zelf dat ze een stijlfiguur gebruikt heeft. Ik weet niet of daar veel van klopt. Maar van mij mag je mensen best af en toe beledigen. Ik word hier ook regelmatig beledigd zonder dat ik de neiging voel in een PC Hooft tractor iemand van de sokken te rijden. Hasna moet ook niet schrikken als het heftige reacties oproept maar bedreigingen gaan weer een stap verder en zijn meestal een uiting van gebrek aan verbale begaafdheid. Kortom, schrijf zelf een stukje over Arabieren zoals Hasna en eis dat de NRC het plaatst. Zo zouden we met elkaar om moeten gaan. En laat beledigen geen stijlfiguur worden !


Dus de manier hoe we met elkaar om moeten gaan is elkaar beledigen in het NRC?

Probleem is wel dat niet iedereen de mogelijkheid heeft om te schrijven voor het NRC en ook niet iedereen is even verbaal begaafd. En dan krijg je deze situatie, beledigingen op een forumpie.

Het hele Hasna-gezeur is niet meer dan een Flamewar, zoals normaal is op internet. Alleen wordt internet steeds belangrijker en weten we nog steeds niet hoe we daar mee om moeten gaan. Een normale 'on-line stijlvorm' (elkaar grof beledigen en de ergste dingen toewensen) wordt deel van het echte leven en Hasna kan hier (net zoals vele andere mensen) niet mee omgaan.

Amenzu
06-10-05, 10:44
Het stuk is ook op 5 oktober 2005 op de opiniepagina van NRC verschenen.

http://www.denieuwesamenleving.nl/showarticle.php?articleID=77
Hasna El Maroudi moet doorgaan

Door Asis Aynan

De bedreigingen aan Hasna El Maroudi's adres zijn ronduit vervelend en moeten op zijn minst verfoeid worden (NRC Handelsdagblad, 3 oktober). Het is zinloos, laag bij de grond en frustrerend. Maar de discussie die Hasna El Maroudi in haar column Spunk heeft aangezwengeld mag niet in de doofpot verdwijnen. De discussie Berbers – Arabieren, anders gezegd Amazigh – Arabier, is een belangrijke en moet juist nu gevoerd worden.

Een vraag is hier nu belangrijk: waarom is er een zo een heisa rond Hasna’s column ontstaan? De grootste reden is naar mijn idee, dat er momenteel een gigantische herontdekking van de eigen Amazighiteit plaats vindt onder de Marokkaanse jongeren in Nederland. Jarenlang is het Amazigh-zijn als iets onaangenaams gezien. Dit kwam omdat de ouders van de tweede generatie in een land geboren zijn waar de Amazighiteit op alle fronten werd onderdrukt. Het harde regime sloeg destijds alles dat niet-Arabisch was met harde hand neer en daarom heeft tot voor kort de Amazighiteit in Nederland geen enkele rol kunnen spelen omdat de lange arm van het Marokkaanse regime altijd op de achtergrond aanwezig is geweest. Het is een wonder dat de cultuur van de Amazigh het nog heeft overleefd.

Wat de zoektocht naar Amazighiteit in een stroomversnelling heeft gebracht is onder andere het huidige terrorisme. Omdat de Marokkaan equivalent wordt gezien aan Arabier en dit vervolgens rechtstreeks in contact wordt gebracht met de extreme radicale islam, afkomstig uit het Midden-Oosten, is het een kleine stap voor de Marokkaan om op zoek te gaan naar de echte identiteit van de ouders en deze te verdedigen. Men wil simpelweg niet meer met die regio geassocieerd worden. De onrust, de antiwesterse houding en het vele geweld dat aanwezig is in het Midden – Oosten heeft de Marokkaan blijkbaar aan het denken gezet. Men is het zat om zich verplicht te voelen om verantwoording te moeten afleggen aangaande de onrust en geweld in het Midden-Oosten. Hieruit is de herontdekking van de eigen Amazighiteit te verklaren.

In Nederland wonen meer dan 300.000 Marokkanen, bijna allemaal van Amazigh huize (Berber huize). Jarenlang is er verkeerd beleid jegens deze groep ontwikkeld en wanneer we niet oppassen zal deze foute gang van zaken door blijven bestaan. Van de overheid, bijvoorbeeld, komen nog regelmatig folders af die in het Arabisch zijn geschreven. Weinigen die dat schrift kunnen lezen. Het bij het Nederlands houden lijkt me niet meer dan logisch. Maar ook de media heeft haar verkeerde steentje bijdrage. Tot voor kort zond namelijk het lokale televisiestation Multiculturele Televisie Nederland (MTNL) structureel in het Arabisch uit, terwijl de ontvangen subsidie is bedoeld om de gehele Marokkaanse bevolking te informeren in eigen taal. Hierdoor werd maar een kleine groep bereikt. Vaak is hier bij MTNL over geklaagd, maar de klachten vonden geen luisterend oor. Ook in het onderwijs zijn onbegrijpelijke blunders gemaakt. Het OALT, Onderwijs Allochtone Levende Talen, is daar de ultieme proeve van. Jarenlang haalde Nederland docenten uit Marokko om Marokkaanse kinderen in Nederland Arabisch te onderwijzen. Er werd dus kinderen op de basisschool een taal aangeleerd die ze nog nooit hadden gehoord. Er zijn pijnlijke voorbeelden te over aangaande dit onderwerp.

Dit alles heeft veel Marokkaanse jongeren de echte identiteit doen opzoeken. Toch is deze zoektocht geen makkelijke, want de jarenlange discriminatie en onderdrukking van de Imazighen zowel in Marokko als in Nederland heeft niet goed gedaan. Hasna’s column is hier een mooi voorbeeld van, maar dit moet juist gebruikt worden om het debat een positieve impuls te geven. Ik roep Hasna op om juist door te gaan met haar schrijven. En ook de Imazighen moeten hun zoekactie voortzetten. Dit debat zal de emancipatie van de Imazighen namelijk geen windeieren leggen.

Syphax
06-10-05, 10:47
Dit is voor die kamelekeutel wiens voorouders waarschijnlijk in een harem zijn verwekt...verklaart waarom er ook geen sprake kan zijn van trots. :duim:
Ik steun Hasna Moubarouth ook hierbij.
Geen censuur meer, alles moet je kunnen zeggen.

Nou geen negatieve gezeik meer, hier een mop met een kern van waarheid: :D



Why no Arabs are on StarTrek

Arabs on StarTrek

The Saudi Ambassador to the U.N. has just finished giving a speech, and walks out into the lobby where he meets his American counterpart.
They shake hands and as they walk the Saudi says, "You know, I have just one question about what I have seen in America"

The American says "Well your Excellency, anything I can do to help you I will do."

The Saudi whispers "My son watches this show ´Star Trek´ and in it there are Russians, Blacks, and Asians, but never any Arabs.
He is very upset. He doesn´t understand why there are never any Arabs in ´Star Trek´."

The American laughs and leans over. "That´s because it takes place in the future."

.

waterfiets
06-10-05, 11:05
Geplaatst door GiovanniHN
Dus de manier hoe we met elkaar om moeten gaan is elkaar beledigen in het NRC?

Dan heb je mijn laatste zin gemist ....:

"laat beledigen geen stijlfiguur worden ! "

waterfiets
06-10-05, 11:07
Geplaatst door Syphax
The American laughs and leans over. "That´s because it takes place in the future."

.

Hij is leuk :lol:

DubbelFriss
08-10-05, 20:10
Tuurlijk moet je kunnen zeggen wat je wilt..
Alleen, je moet wel weten WAT je zegt..

:vreemd:

BARRERAdlMUERTE
08-10-05, 21:10
Geplaatst door NIS
Ik open deze topic om wat tegengewicht te ontwikkelen tegen al die negatieve energie van al die hypocrieten. Hasna mag schrijven wat ze wil. We zitten hier in Nederland en hier mag iedereen schrijven wat ie wil. Staat het je niet aan, rechts boven op je scherm kun je Royal air Maroc pakken. Enkeltje berg 352.

De bedoelingen van haar zullen altijd een raadsel blijven. Het is haar woord, tegen het woord van de tegenstanders. We moeten het laten rusten en een beetje aan zelfkritiek doen.

Hoe meer mensen negatief reageren, hoe meer ik het gevoel krijg, dat het misschien waar kan zijn wat ze schrijft.

Succes meid! :duim:

Even 2 aanmerkingen naar aanleiding van je schrijven:

-als je vindt dat iedereen mag schrijven wat iedereen wil dan is het niet meer dan normaal dan dat je (ook) ruimte moet maken voor mensen die, zoals jij dat noemt, negatieve energie willen spuien
-het verschijsel dat jij meer het gevoel krijgt dat iemand gelijk heeft omdat iemand veel negatieve reacties krijgt zegt meer iets over je hersencapaciteiten

Wat betreft het onderwerp: de persoon in kwestie is gestopt als columniste wat niet echt voor haar pleit.

BARRERAdlMUERTE
08-10-05, 21:19
Geplaatst door elbasque
die meid uit haar mening en alle berberapen beginnen haar te bedreigen,te bespugen en uit te schelden...

maar ja,had niet beter verwacht van die berg-aapjes.de meeste hebben gebrek aan zelfkritiek.

Volgens bronnen heeft zij geen aangifte gedaan van de aantijgingen die je noemt en gezien haar ongeloofwaardige columns ben je geneigd haar woorden als leugens te bestempelen

Soldim
08-10-05, 22:45
Geplaatst door sksboy
Het is geen arabierenstreek om vast te stellen dat de wereld veel beter af zou zijn zonder de racistische Arabieren .

Daar spreek je de waarheid, maar het zou beter zijn om te zeggen dat de wereld beter af zou zijn zonder racisten. Of ze nu van Arabische, Nederlandse, Marokaanse, Thaise of Chileense afkomst zijn.

waterfiets
09-10-05, 11:27
nu als topic in Buitenhof Net 3

mark61
09-10-05, 12:26
Geplaatst door waterfiets
nu als topic in Buitenhof Net 3

Ja, baas Philipse mocht er weer eens zijn hysterisch geleuter op loslaten. Gek dat hij niet over tribale samenlevingen begon, of ik moet voor die tijd al afgehaakt zijn.

tr_imparator
09-10-05, 12:53
Geplaatst door elbasque
je kan racistische opmerkingen hebben en uiten,maar dat heeft gevolgen.

Ja, dat blijkt ook. :blowen:

tr_imparator
09-10-05, 12:53
Geplaatst door waterfiets
Ze zegt zelf dat ze een stijlfiguur gebruikt heeft.


ik vraag me af welke..

Mohajir
09-10-05, 12:58
Geplaatst door NIS
Ik open deze topic om wat tegengewicht te ontwikkelen tegen al die negatieve energie van al die hypocrieten. Hasna mag schrijven wat ze wil. We zitten hier in Nederland en hier mag iedereen schrijven wat ie wil. Staat het je niet aan, rechts boven op je scherm kun je Royal air Maroc pakken. Enkeltje berg 352.

De bedoelingen van haar zullen altijd een raadsel blijven. Het is haar woord, tegen het woord van de tegenstanders. We moeten het laten rusten en een beetje aan zelfkritiek doen.

Hoe meer mensen negatief reageren, hoe meer ik het gevoel krijg, dat het misschien waar kan zijn wat ze schrijft .

Succes meid! :duim: en jou gevoel is de graadmeter zeker

mark61
09-10-05, 13:13
Geplaatst door Mohajir
en jou gevoel is de graadmeter zeker

Nou, tis in ieder geval alleen al tactisch niet slim.

Waarom zou je je zo gigantisch opwinden over wat een nitwit beweert?

Rabi'ah.
09-10-05, 13:31
Geplaatst door mark61
Nou, tis in ieder geval alleen al tactisch niet slim.

Waarom zou je je zo gigantisch opwinden over wat een nitwit beweert?

Kan zijn, maar wat NIS opschrijft is ook aperte flauwekul.

Mevrouw mag allerlei beledigende nonsens opschrijven, maar daar mag vooral niet op gereageerd worden en wie kritiek heeft, mag meteen terug naar de Rif. :rolleyes:

En dat Ayaan en co zich ermee gaan bemoeien is natuurlijk helemaal waanzin. Een wat domme muts roept wat, en half NL is weer eens in rep en roer.

En waarom? Puur omdat ze Marokkaans is.

T lijkt echt net Kafka.

Amenzu
09-10-05, 13:47
Geplaatst door Rabi'ah.
Kan zijn, maar wat NIS opschrijft is ook aperte flauwekul.

Mevrouw mag allerlei beledigende nonsens opschrijven, maar daar mag vooral niet op gereageerd worden en wie kritiek heeft, mag meteen terug naar de Rif. :rolleyes:

En dat Ayaan en co zich ermee gaan bemoeien is natuurlijk helemaal waanzin. Een wat domme muts roept wat, en half NL is weer eens in rep en roer.

En waarom? Puur omdat ze Marokkaans is.

T lijkt echt net Kafka.

En zo is het..

Aan de ander kant worden voorordelen over joden al als antisemitisme gezien (zie uitleg op de site van Cidi over antisemitisme). Om niet te spreken over racistische teksten en beledigingen zoals die van Hasna... In dat geval is het geen vrijheid van meninguiting meer maar krijg je hele Nederland over je heen.

Max Stirner
09-10-05, 17:13
Geplaatst door Rabi'ah.
Kan zijn, maar wat NIS opschrijft is ook aperte flauwekul.

Mevrouw mag allerlei beledigende nonsens opschrijven, maar daar mag vooral niet op gereageerd worden en wie kritiek heeft, mag meteen terug naar de Rif. :rolleyes:





NIS bedoelt (denk ik) dat `diegenen die niet willen accepteren dat iedereen in NL mag schrijven wat ie wil, beter ergens anders kunnen gaan wonen`.

Hij zegt niet dat `iedereen die kritiek heeft op Hasna, terug naar de Rif moet`.

Alsof je dat trouwens zelf niet begrijpt......

Rabi'ah.
09-10-05, 18:07
Geplaatst door Max Stirner
NIS bedoelt (denk ik) dat `diegenen die niet willen accepteren dat iedereen in NL mag schrijven wat ie wil, beter ergens anders kunnen gaan wonen`.

Hij zegt niet dat `iedereen die kritiek heeft op Hasna, terug naar de Rif moet`.

Alsof je dat trouwens zelf niet begrijpt......

Dat is dan jouw interpretatie van zijn woorden. Maar ik las dus iets anders hierin:


We zitten hier in Nederland en hier mag iedereen schrijven wat ie wil. Staat het je niet aan, rechts boven op je scherm kun je Royal air Maroc pakken. Enkeltje berg 352.

Vantevoren mag iedereen schrijven wat-ie wil, en sommige reacties waren inderdaad te heftig.

Maar please, laten we dat wat domme meisje niet maken tot een nieuw Symbool van het Vrije Woord. Daar zijn zij en haar stukjes echt te onbenullig vor.

mark61
09-10-05, 18:15
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat is dan jouw interpretatie van zijn woorden. Maar ik las dus iets anders hierin:

Ik begreep hetzelfde als Max. :)


Maar please, laten we dat wat domme meisje niet maken tot een nieuw Symbool van het Vrije Woord. Daar zijn zij en haar stukjes echt te onbenullig vor.

Daarom is het ook zo onbegrijpelijk dat het zulke, volgens jou eufemistisch 'te heftige', volgens mij primitieve, beestachtige reacties opriep.

Waar het om gaat, is dat als je op het vrije woord al wil gaan beknibbelen als er een keer wat lelijks gezegd wordt, je knibbel knibbel zo in het midden van de koek zit. Voor je het weet mag er niks meer.

Rabi'ah.
09-10-05, 18:21
Geplaatst door mark61
Ik begreep hetzelfde als Max. :)

Dat zal dan met jullie andere referentiekader te maken hebben.




Geplaatst door mark61

Daarom is het ook zo onbegrijpelijk dat het zulke, volgens jou eufemistisch 'te heftige', volgens mij primitieve, beestachtige reacties opriep.

Dat zal wel te maken hebben met een mengsel van lichtgeraaktheid en al voortdurend onder vuur liggen. En dan krijg je ook nog een trap na uit "eigen gelederen". Brr, wat een oorlogstaal, en dat nog wel in de Ramadan. :verward: :cheefbek:

Eerst vond ik de reacties echt totaal belachelijk, totdat ik er even bij stilstond hoe het voor mij zou voelen als een of andere domme Hindoestaan creolen zou karakteriseren als lui, dom en wat dies nog meer zij.

Maargoed, bedreigen en schelden mag natuurlijk onder geen enkele omstandigheid, en is nog een zwaktebod. Een stuk schrijven waarmee je totaal de vloer aanveegt met de praatjes van dat kind, was veel effectiever geweest.


Geplaatst door mark61

Waar het om gaat, is dat als je op het vrije woord al wil gaan beknibbelen als er een keer wat lelijks gezegd wordt, je knibbel knibbel zo in het midden van de koek zit. Voor je het weet mag er niks meer.

Ja opa. Volgens mij heb ik al duizend keer, ook in andere discussies, gezegd dat iedeeen vantevoren mag zeggen wat hij/zij wil, maar achteraf daar wel voor aangeklaagd kan wordne.

Verder zou je natuurlijk de vraag kunnen stellen of het, hoewel het mag, nodig is beledigende en denigrerende taal uit te slaan tegenover anderen. Maarja, beschaving is tegenwoordig uit geloof ik. :moe:

mark61
09-10-05, 18:27
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat zal dan met jullie andere referentiekader te maken hebben.

Sjo dat klinkt deftig. :hihi:


Dat zal wel te maken hebben met een mengsel van lichtgeraaktheid en al voortdurend onder vuur liggen. En dan krijg je ook nog een trap na uit "eigen gelederen". Brr, wat een oorlogstaal, en dat nog wel in de Ramadan. :verward: :cheefbek:

Jah dat maakt geloof ik niet uit.


Eerst vond ik de reacties echt totaal belachelijk, totdat ik er even bij stilstond hoe het voor mij zou voelen als een of andere domme Hindoestaan creolen zou karakteriseren als lui, dom en wat dies nog meer zij.

Tsja, dat doet er elke dag wel een ergens. Maar je bedoelt in het openbaar? :)


Een stuk schrijven waarmee je totaal de vloer aanveegt met de praatjes van dat kind, was veel effectiever geweest.

Just. Nu heb je alleen nog maar meer negatieve publiciteit. Met dank aan 'jezelf'.


Ja opa.

Niet zo brutaal. Ik sta hier op mijn rollator-ladder wel mooi mn raamkozijn te verven ja?


Verder zou je natuurlijk de vraag kunnen stellen of het, hoewel het mag, nodig is beledigende en denigrerende taal uit te slaan tegenover anderen. Maarja, beschaving is tegenwoordig uit geloof ik. :moe:

Ow gaan we zo beginnen? We doen alleen nog maar wat nodig is? Nou, wegwezen en aan de studie jongedame.

Ehm, als nu 10.000 boze NLMaroks de NRC gaan lezen vind ik het eigenlijk wel een succes of sorts.

GiovanniHN
09-10-05, 20:48
Geplaatst door mark61
Sj

Ehm, als nu 10.000 boze NLMaroks de NRC gaan lezen vind ik het eigenlijk wel een succes of sorts.


Niet NRC, maar jongerenwebsite van de NRC met echt de grootste onzin.

mark61
09-10-05, 21:14
Geplaatst door GiovanniHN
Niet NRC, maar jongerenwebsite van de NRC met echt de grootste onzin.

cheapskates.

Orakel
09-10-05, 21:29
Geplaatst door mark61
Ja, baas Philipse mocht er weer eens zijn hysterisch geleuter op loslaten. Gek dat hij niet over tribale samenlevingen begon, of ik moet voor die tijd al afgehaakt zijn.

Deed ie, maar dan over de tribale strijd over en tussen de zenders. Gebruikte het arme kinneke om een lans te breken voor het behoud van de publieke omroep. De opportunistische meuageaul.

mark61
09-10-05, 21:48
Geplaatst door Orakel
Deed ie, maar dan over de tribale strijd over en tussen de zenders. Gebruikte het arme kinneke om een lans te breken voor het behoud van de publieke omroep. De opportunistische meuageaul.

Ben blij dat jij namens mij het kritisch AVRO-lid uithangt. Hoef ik het niet te doen. :duim:

Hoe krijgt ie het met elkaar in verband. Hij wil een extra net Berberbashing en Koerdenkraken?

Orakel
09-10-05, 22:04
Geplaatst door mark61
Ben blij dat jij namens mij het kritisch AVRO-lid uithangt. Hoef ik het niet te doen. :duim:

Hoe krijgt ie het met elkaar in verband. Hij wil een extra net Berberbashing en Koerdenkraken?

de kwezelige dandy wil in ene komaf maken met de NMO, de EO, Andries Knevel, De Wilde Ganzen, en het immer onvolprezen Kruispunt.
Kijk, dat ie nou zo nodig aan Andries Knevel wil zitten, dat moet ie zelf weten. Ieder zijn ding. Maar Kruispunt? Over me lijk!


Nog een vierde punt is van groot belang. Discussieprogramma's van de publieke omroep hebben een voorbeeldfunctie voor de omgang met andersdenkenden, mits ze met journalistieke onpartijdigheid worden gebracht. In dit licht bezien is de her-verzuiling van de publieke omroep die het kabinet lijkt voor te staan een regelrechte ramp. De ervaring van Hasna El Maroudi met de Nederlandse Moslim Omroep belooft weinig goeds. Na een vurige aanval van een tegenstander tijdens een radioprogramma werd zij simpelweg uit de lucht gehaald, zodat ze geen kans kreeg een weerwoord te geven. Laat de Tweede Kamer zich dus aanstaande week sterk maken voor een ontzuilde en goed gefinancierde publieke omroep.

http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/afleveringen/24069549/items/24398558/

mark61
09-10-05, 22:22
Geplaatst door Orakel
de kwezelige dandy wil in ene komaf maken met de NMO, de EO, Andries Knevel, De Wilde Ganzen, en het immer onvolprezen Kruispunt.
Kijk, dat ie nou zo nodig aan Andries Knevel wil zitten, dat moet ie zelf weten. Ieder zijn ding. Maar Kruispunt? Over me lijk!

Oh ja, zo zat dat. Ik hing toen al weer lodderig half uit mijn bank. Moeite met focussen. Oren en ogen weigerden dienst. Nog een geluk dat mijn tapijt de *thud* opving.

Ik eis overigens Knevel. Altijd handig als je probeert halverwege de avond wakker te worden. Kan geen snerpende wekker tegenop.

Zwarte Schaap
10-10-05, 00:26
Geplaatst door skiboy
vind je het gek hij heeft nog niet deze artikel gelezen

Het is geen arabierenstreek om vast te stellen dat de wereld veel beter af zou zijn zonder de racistische Arabieren . Je hoeft niet eens over een groot voorstellingsvermogen te beschikken om te concluderen dat we zonder deze krankzinnige idioten in een paradijs op aarde zullen leven. Het is ook geen toeval, moord en racisme zitten namelijk in de genen van dit ras waartoe deze familieverwanten behoren. De geschiedenis is al te vaak getuige geweest van hun plunderingen, moordpartijen en de ellende die ze de wereld insturen.

Het zijn volkeren die zich superieur voelen ten opzichte van anderen. de Arabieren die denken dat ze door Allah boven anderen zijn verheven. Zij gaan zelfs zover dat ze dezelfde Allah tot een Arabier bombarderen (als ze niet anderen aan het bombarderen zijn) en het Arabisch tot zijn taal en die van de hemel verklaren.

Het is mogelijk dat beschaving voor de Arabieren een ander betekenis heeft, maar ieder normaal denkend mens weet wie de echte Barbaren op aarde zijn. daarom zal ik me verder beperken tot de wandaden van de achterlijkheid Arabieren.

In geen van de tweeëntwintig “zogenaamde” Arabische landen is er sprake van democratie en beschaving. In tegen stelling tot wat Hasna beweert, leven ze in achterlijkheid en wanorde. Een verward volk dat zich superieur gedraagt tegen de zwakkeren om de vernederingen die ze dagelijks incasseren te compenseren. Het zijn landen waar mensen met een ander etniciteit of opvatting simpel weg geëlimineerd worden. Zijn we de chemische aanvallen op koerden in Irak door de vader van de Arabische nationalistische alweer vergeten. Of een land als Libië waar kinderen met berber namen niet ingeschreven worden bij de gemeentes en niet naar school mogen. De ontvoering van christelijk koptisch vrouwen in Egypte, die verplicht worden om tot de islam te bekeren. Of een land als Marokko waar een wetenschapper, die een artikel schreef over de Berbers taal, een jaar achter de tralies moest verdwijnen. Terwijl de Berbers vochten voor de onafhankelijkheid van het land, werden deze Arabische nationalisten beschermd door de kolonialisten voor hun bewijzen diensten en vanzelfsprekend zijn ze aan de macht achtergelaten. Dit zijn maar een paar voorbeelden om te illustreren hoe beschaafd de Arabieren zijn. In werkelijkheid gaat de onderdrukking, het racisme en moorpartijen van dit onderontwikkelde ras veel verder.

In een tijd dat vrouwen in Egypte in de rest van Noord Afrika (Tamazgha, het land van de Berbers) aan de macht waren, begroeven de Arabieren nog hun dochters levend. Terwijl geleerden van berber afkomst als Sint Augustinus, die nog steeds gezien wordt als de belangrijkste denker in het westelijke christendom, de wereld veranderden met hun verlichtende werken. In in een tijd dat berber dynastieën die Noord Afrika en Spanje en daarmee de islam tot het centrum van de macht van de wereld hebben gemaakt, waren de Arabieren alleen maar bezig zoals nu nog het geval is met verkrachtingen en moordpartijen.

De enige troost, die de onbeschofte Arabieren nog hebben om hun minderwaardigheid complex goed te praten en de vernederingen te vergeten, is het steeds verwijzen naar het gouden tijdperk van de islam. Volgens de geschiedenis, die in deze landen wordt onderwezen, waren de Arabieren de machtigste en het meest beschaafde volk op aarde. Een geschiedenis die alles wat Arabisch is heilig heeft verklaard en de Arabieren tot een supernatie verheft. Het is dan ook niet voor niets dat de Amazigh beweging in Marokko het herschrijven van deze vervalste geschiedenis opeist. De historici uit dat tijdperk spreken echter over een ander verhaal.

Hieronder een fragment (1) over de Arabieren in Noord Afrika in de 14de eeuw geschreven door Ibn Khaldoun (1332-1406). Het is wel duidelijk dat er sindsdien weinig is veranderd.
(...) Arabieren zijn een achterlijk en onbeschoft volk, het is dan ook geen wonder dat de meeste moslim geleerden en wetenschappers van niet Arabisch afkomst zijn. Door hun ordeloosheid zijn de Arabieren plunderaars en vernielers. Ze plunderen alles wat ze tegenkomen. Daarna trekken ze zich terug in hun weidelanden in de woestijn. (...) Als de Arabieren ergens aan de macht komen dan betekent het einde van de beschaving. (...) Hun bron van inkomsten gaat gepaard met geweld . Ze deinsden niet voor terug de vruchten van andermans arbeid afhandig te maken. (...) Men constateert dat beschavingen bijna altijd zijn verdwenen zodra ze in aanraking zijn gekomen met de Arabische invasies.

De vraag is, wie zijn de Barbaren?
(1) Inleiding tot de universele geschiedenis.
(Uitgave Beyrouth, 1967, Tome I,).

Flikker toch op joh sukkel. De racisten en islamhaters gaan al met jullie domme kinderruzie aan de haal (verdonk, hirsi ali , herman philipse etc..) en jij zit nog brandhout te leveren voor dat vuurtje waar jullie vijanden nu een vreugde dansje houden. Denk je nou echt dat het wat uitmaakt voor de rechtse ballen of jij nu een berbertallig of een arabischtallige marokkaantje bent?

Problemen?
10-10-05, 01:02
Geplaatst door skiboy
ja dat maakt wel uit, we zijn moslim maar die achterlijke gedrag van de arabieren willen wij als berbers niet op ons rekening nemen.

bedoel je het achterlijke gedrag van Mo. B. ? een berber

of bedoel je het achterlijke gedrag van Samir A. ? een berber

tr_imparator
10-10-05, 01:07
Geplaatst door skiboy
ja dat maakt wel uit, we zijn moslim maar die achterlijke gedrag van de arabieren willen wij als berbers niet op ons rekening nemen.


het is een beetje dom om de hele arabische bevolking achterlijk te noemen, omdat 1 trut iets doms schrijft. Wat dat betreft verschil jij niet zoveel van haar.

tr_imparator
10-10-05, 01:09
Geplaatst door Problemen?
bedoel je het achterlijke gedrag van Mo. B. ? een berber

of bedoel je het achterlijke gedrag van Samir A. ? een berber

of bedoel je volkert van der G, een hollander?


nutteloze `les` is dit.

Zwarte Schaap
10-10-05, 01:09
Geplaatst door skiboy
ja dat maakt wel uit, we zijn moslim maar die achterlijke gedrag van de arabieren willen wij als berbers niet op ons rekening nemen. Ga je eerst nou maar eens goed informeren over de geschiedenis van je land.

Soldim
10-10-05, 01:23
Geplaatst door skiboy
beide zijn hier geboren, hun ouders wonden misschien wel in rif maar ze zijn kut arabieren die na de bevrijding door de Arabische regering zijn door gestuurd naar rif. maar ze zijn geen berbers. ze zijn helmaal hersenen gespoeld door die kut gewelddadige Arabische zenders.

Jongens, kunnen jullie me een gunst doen en het simpel houden voor ons Hollanders?

Alle schuld ligt volgens ons Schaap bij het Westen en volgens Skiboy bij de Arabieren das 'mutual exclusive'! En schuld delen geeft ook zo'n gedonder :mad: .....

Zwarte Schaap
10-10-05, 01:31
Geplaatst door Soldim
Jongens, kunnen jullie me een gunst doen en het simpel houden voor ons Hollanders?

Alle schuld ligt volgens ons Schaap bij het Westen en volgens Skiboy bij de Arabieren das 'mutual exclusive'! En schuld delen geeft ook zo'n gedonder :mad: .....

Dit zijn onze marokkaantjes die hun land, cultuur en geschiedenis niet kennen en in een identiteitscrisis zitten. Nog een beetje nog meer beledigen en druk op hun cultuur en geloof en we krijgen nog meer weirdo's waar onze rechtse vrienden dankbaar gebruik van zullen maken.

Problemen?
10-10-05, 01:32
leuke "divide and fuck 'm all up the ass" topic :hihi: