PDA

Bekijk Volledige Versie : Balkenende fluit Bot terug



NIS
06-10-05, 10:34
Balkenende fluit Bot terug
Uitgegeven op 06 oktober 2005 om 11:13 uur
(Novum) - Premier Jan Peter Balkenende (CDA) heeft minister van Buitenlandse Zaken Ben Bot (CDA) woensdagavond teruggefloten. Volgens woordvoerder Gerard van der Wulp van de premier hebben Balkenende en Bot 'de klokken gelijk gezet'.

Bot herhaalde woensdag tijdens een debat in de Tweede Kamer enkele keren zijn opmerking dat de invasie van de VS in Irak achteraf 'niet verstandig' is geweest. Nadat Bot telefonisch contact had gehad met de premier verscheen de minister in het actualiteitenprogramma Nova. In dat programma legde de bewindsman zijn opmerking uit als 'een slip of the tongue'.

In Nova zei Bot het te betreuren dat commotie is ontstaan over zijn opmerkingen. Volgens hem heeft hij herhaaldelijk gezegd dat de inval in Irak legitiem was, omdat Irak VN-resoluties negeerde. Ook zei Bot dat hij niet het doel had het kabinetsbesluit om de inval politiek te steunen onderuit te halen. Als het kabinet opnieuw het besluit zou moeten nemen over de inval in Irak, zou het standpunt hetzelfde zijn geweest, benadrukte de minister.

Volgens de oppositiepartij PvdA is het standpunt van Bot 'vakkundig gedemonteerd' voordat Bot in Nova verscheen, zegt Kamerlid Bert Koenders donderdagochtend. "De geloofwaardigheid van deze vakkundige minister heeft een deukje opgelopen. Minister Bot maakt echt geen fout en heeft eerlijk gesproken tijden het Tweede-Kamerdebat."

Koenders wil donderdag van de premier horen wat het kabinetsstandpunt is over Irak en op basis van welke informatie Nederland heeft besloten de invasie politiek te steunen. Balkenende moet donderdag in de Kamer opheldering geven over de uitlatingen van Bot.

Wide-O
06-10-05, 10:42
http://zevenaar.sp.nl/images/cultuur/janus.jpg

http://stilllife1.bravepages.com/images/3355.jpg

NIS
06-10-05, 10:45
Geplaatst door Wide-O
http://zevenaar.sp.nl/images/cultuur/janus.jpg

http://stilllife1.bravepages.com/images/3355.jpg

Die Janus toch.. :zweep:

Zwarte Schaap
06-10-05, 12:57
.....herhaaldelijk gezegd dat de inval in Irak legitiem was, omdat Irak VN-resoluties negeerde.

En wanneer wordt israel binnengevallen die negeert al jaren al tientalle resoluties?

Hypocrieten, leugenaars en schijnheilen in de Nederlandse politiek. Nederland is een schijnheilig landje.

David
06-10-05, 13:00
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nederland is een schijnheilig landje.



Noem mij een land dat dat niet is. Het is een tragische wereld.

Zwarte Schaap
06-10-05, 13:20
Geplaatst door David
Noem mij een land dat dat niet is. Het is een tragische wereld.

Dus Nederland mag doorgaan met haar schijnheilige spel zodat de Amerikanen gesteund worden in hun moordpartijen.

Mogen we colelctief de islam de schuld geven dat het zo een geweldadige geloof is.

David
06-10-05, 15:26
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dus Nederland mag doorgaan met haar schijnheilige spel zodat de Amerikanen gesteund worden in hun moordpartijen.

Mogen we colelctief de islam de schuld geven dat het zo een geweldadige geloof is.


Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat alle landen ter wereld hypocriet, leugenachtig en gemeen zijn. Niet alleen Nederland. En ik geef de islam nergens de schuld van. De islam is wat mij betreft net zo'n kutgeloof als alle andere kutgeloven. Een geloof is noot gewelddadig. Mensen zijn gewelddadig, en welk geloof ze beweren aan te hangen is van weinig tot geen belang.

bounif
06-10-05, 20:12
In Elusive Peace: Israel and the Arabs, a major three-part series on BBC TWO (at 9.00pm on Monday 10, Monday 17 and Monday 24 October), Abu Mazen, Palestinian Prime Minister, and Nabil Shaath, his Foreign Minister, describe their first meeting with President Bush in June 2003.

Nabil Shaath says: "President Bush said to all of us: 'I'm driven with a mission from God. God would tell me, "George, go and fight those terrorists in Afghanistan." And I did, and then God would tell me, "George, go and end the tyranny in Iraq …" And I did. And now, again, I feel God's words coming to me, "Go get the Palestinians their state and get the Israelis their security, and get peace in the Middle East." And by God I'm gonna do it.'"

Abu Mazen was at the same meeting and recounts how President Bush told him: "I have a moral and religious obligation. So I will get you a Palestinian state."

http://www.bbc.co.uk/pressoffice/pressreleases/stories/2005/10_october/06/bush.shtml

Zwarte Schaap
06-10-05, 20:24
Geplaatst door David
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat alle landen ter wereld hypocriet, leugenachtig en gemeen zijn. Niet alleen Nederland. En ik geef de islam nergens de schuld van. De islam is wat mij betreft net zo'n kutgeloof als alle andere kutgeloven. Een geloof is noot gewelddadig. Mensen zijn gewelddadig, en welk geloof ze beweren aan te hangen is van weinig tot geen belang.

Dat je dat zegt is om de schuld van Nederland in deze vieze spel te bagataliseren. Nederland mag dus gewoon doorgaan want de rest van de wereld doet het ook.

Ik denk dat jij geloven slecht vindt omdat je homo bent.

Rourchid
06-10-05, 20:35
Geplaatst door David
De islam is wat mij betreft net zo'n kutgeloof als alle andere kutgeloven. Een geloof is noot gewelddadig. Mensen zijn gewelddadig, en welk geloof ze beweren aan te hangen is van weinig tot geen belang.
Het gaat dus niet om een geloof maar om k*tmensen.

Soldim
06-10-05, 21:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat je dat zegt is om de schuld van Nederland in deze vieze spel te bagataliseren. Nederland mag dus gewoon doorgaan want de rest van de wereld doet het ook.

Ik denk dat jij geloven slecht vindt omdat je homo bent.

Noem eens een land dat niet hypocriet is.... David zegt alleen dat Nederland hetzelfde is als de rest; je beschouwt dat bagataliseren, maar dat is alleen maar om je af te zetten tegen de Nederlandse samenleving.

Zwarte Schaap
06-10-05, 21:39
Geplaatst door Soldim
Noem eens een land dat niet hypocriet is.... David zegt alleen dat Nederland hetzelfde is als de rest; je beschouwt dat bagataliseren, maar dat is alleen maar om je af te zetten tegen de Nederlandse samenleving.

Ik woon in Nederland en ik droom van een oprecht Nederland. Verbeter de wereld, begin bij je zelf.

Wide-O
06-10-05, 21:50
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik woon in Nederland en ik droom van een oprecht Nederland. Verbeter de wereld, begin bij je zelf.

Terwijl je je net laatdunkend over alle gelovige homosexuelen hebt uitgelaten ?

Hmz.

Zwarte Schaap
06-10-05, 21:58
Geplaatst door Wide-O
Terwijl je je net laatdunkend over alle gelovige homosexuelen hebt uitgelaten ?

Hmz.

Dat is een verkeerde subjectieve interpretatie van jouw kant.

Zwarte Schaap
06-10-05, 22:00
Geplaatst door ibrahimmm
Als jij nou eens begon met KRITISCH lezen en niet lezen om kritiek te hebben, heb je al een stap in de goede richting gezet.
En als je de Chinezen moet geloven begint elke reis van 1000 mijl met een stap...

Ik herken mijzelf niet terug in jouw beschrijving.

Wide-O
06-10-05, 22:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is een verkeerde subjectieve interpretatie van jouw kant.

Ik denk dat jij geloven slecht vindt omdat je homo bent. was ook niet bepaald descriptief :p

Soldim
06-10-05, 22:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Verbeter de wereld, begin bij je zelf.

Man ik doe niet anders, weet je hoeveel typ/spelfouten ik per getypte zin zo'n beetje verbeter :D

Maar eh, met heel hard roepen dat Nederland hypocriet is verbeter je jezelf niet hoor ;)

Zwarte Schaap
06-10-05, 22:26
Geplaatst door ibrahimmm
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Maar hoe doe je dat?
Verbeter jezelf, begin in de wereld!

In casu op maroc.nl

gh.wille
06-10-05, 22:27
Geplaatst door NIS
Balkenende fluit Bot terug
Uitgegeven op 06 oktober 2005 om 11:13 uur
(Novum) - Premier Jan Peter Balkenende (CDA) heeft minister van Buitenlandse Zaken Ben Bot (CDA) woensdagavond teruggefloten. Volgens woordvoerder Gerard van der Wulp van de premier hebben Balkenende en Bot 'de klokken gelijk gezet'.

Bot herhaalde woensdag tijdens een debat in de Tweede Kamer enkele keren zijn opmerking dat de invasie van de VS in Irak achteraf 'niet verstandig' is geweest. Nadat Bot telefonisch contact had gehad met de premier verscheen de minister in het actualiteitenprogramma Nova. In dat programma legde de bewindsman zijn opmerking uit als 'een slip of the tongue'.

In Nova zei Bot het te betreuren dat commotie is ontstaan over zijn opmerkingen. Volgens hem heeft hij herhaaldelijk gezegd dat de inval in Irak legitiem was, omdat Irak VN-resoluties negeerde. Ook zei Bot dat hij niet het doel had het kabinetsbesluit om de inval politiek te steunen onderuit te halen. Als het kabinet opnieuw het besluit zou moeten nemen over de inval in Irak, zou het standpunt hetzelfde zijn geweest, benadrukte de minister.

Volgens de oppositiepartij PvdA is het standpunt van Bot 'vakkundig gedemonteerd' voordat Bot in Nova verscheen, zegt Kamerlid Bert Koenders donderdagochtend. "De geloofwaardigheid van deze vakkundige minister heeft een deukje opgelopen. Minister Bot maakt echt geen fout en heeft eerlijk gesproken tijden het Tweede-Kamerdebat."

Koenders wil donderdag van de premier horen wat het kabinetsstandpunt is over Irak en op basis van welke informatie Nederland heeft besloten de invasie politiek te steunen. Balkenende moet donderdag in de Kamer opheldering geven over de uitlatingen van Bot.

Zie (OOK) mijn reactie in : Minister , vond invasie overbodig .

Minister BOT zag het heel goed van uit een mijn inziens heel ander oogpunt ,want Saddam had van zelf wel vroeg of laat zijn ontembare aanvalsdrift niet kunnen beheersen , kijk maar in de geschiedenis alle despoten deden dat ,hun Machtswellust kent geen grenzen !
Enkele namen :djenzis Khan , Alexander de Grote ,Hannibal ,Ceasar , Napoleon ,De Cortes, enkele Sultans , Hitler , MAO , Idi Amin en nog vele anderen , al deze personen en hun veroveringsdrift ,al dan niet gepaard gaande aan onderdrukking ,martelingen zelfverheerlijking (zie de vele standbeelden ) moorden en zelf leven in weelde en sexuele uitspattingen (o.a MAO met b.v kleuters ) zuip en bras partijen enz , enz , ** Graag had ik ook G. Bush **** aan dit rijtje willen toevoegen, maar afgezien van de FOUTIEVE beslissing (en voorlichting ) kun je hem niet vergelijken met de voorgenoemde personen hoe graag dat vele ook willen horen.

** Dit zijn bewezen feiten!

*** Niet te verwarren met De Duitse Veldmaarschalk welke tijdens W.O2
een leiding gevende hoofdrol vervulde aan het Oostfront .

V.G.G.

Zwarte Schaap
06-10-05, 22:28
Geplaatst door Wide-O
Ik denk dat jij geloven slecht vindt omdat je homo bent. was ook niet bepaald descriptief :p

Daarom staat er ook: Ik denk

Zwarte Schaap
06-10-05, 22:31
Geplaatst door Soldim
Maar eh, met heel hard roepen dat Nederland hypocriet is verbeter je jezelf niet hoor ;)

Ik riep dat tegen iemand die mijns inziens met zijn opmerking de zaak bagatalisseerde en daarmee het hypocriete gedoe van balkenende vergoeilijkte.

Zwarte Schaap
06-10-05, 22:41
Geplaatst door ibrahimmm
Waarvan later bleek dat dat niet het geval was.
Maar in plaats van je fout toe te geven (of een stap verder: je oprechte verontschuldigingen aanbieden), begin je rare uitlatingen over andermans sexuele voorkeur te spuien.
Met daarin een ondertoon dat het geloof en de homofili/homosexualiteit elkaar zouden uitsluiten.
Allemaal ontsproten aan jouw brein.
Jammer, je zou zó nuchter kunnen zijn...

Hij heeft nog niets eens gereageerd. Ik vind jou verder veelste verward discusseren, als je zo door blijft gaan is het niet de moeite waard om dat gerommel allemaal te lezen.

Zwarte Schaap
06-10-05, 22:43
Geplaatst door ibrahimmm
Dan denk ik te moeten zeggen dat je het denkwerk beter aan paarden kan overlaten, die hebben namelijk grote hoofden.

er is geen eenduidig verband tussen grote van het hoofd en het denken. En als die er is dan is eerder het omgekeerde aan de orde. Ik weet vrijwel zeker dat een muis meer ontwikkelde hersenen heeft dan een dinosaurier.

Zwarte Schaap
06-10-05, 22:52
Geplaatst door ibrahimmm
Dan leer gewoon Nederlands.

Door mijn serieus bedoelde bijdragen verward gerommel te noemen, laat jij zien dat de strekking van de inhoud van mijn posts raak zijn.
Tegelijkertijd laat je zien dat je niet sportief omgaat met kritiek.
Slechte eigenschap.
Doe jezelf een lol en kom uit de kast.
mocht je daar toch het lef niet voor hebben, kom er dan maar van af!
:handbang:

Amerikanen verwoesten acht bruggen over Eufraat

ANP

BAGDAD - De Amerikaanse strijdkrachten hebben in het westen van Irak met precisiebombardementen acht bruggen over de rivier Eufraat verwoest.

Dat heeft een militair woordvoerder donderdag gezegd. De opvallende operatie, in het gebied tussen de grens met Syrië en de stad Ramadi ten westen van Bagdad, is bedoeld om de bewegingsvrijheid van opstandelingen in dit deel van Irak te beperken. Van de twaalf bruggen in de regio zijn de nu resterende vier in handen van coalitietroepen.


Bron: Volkskrant 06/10/05

Rourchid
06-10-05, 23:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Amerikanen verwoesten acht bruggen over Eufraat

ANP

BAGDAD - De Amerikaanse strijdkrachten hebben in het westen van Irak met precisiebombardementen acht bruggen over de rivier Eufraat verwoest.

Bron: Volkskrant 06/10/05
De wederopbouw van de Irakese infrastructuur is in volle gang?

Zwarte Schaap
06-10-05, 23:18
Het is spijtig dat minister Bot zijn woorden over Irak weer moet inslikken

Zestig jaar heeft het geduurd alvorens de regering bij monde van minister Bot erkende dat Nederland met de politionele acties tegen de Indonesiërs 'aan de verkeerde kant van de geschiedenis stond'. De geest van kritische reflectie en openhartigheid waarin de bewindsman deze zomer de spijtbetuiging verwoordde, leek opnieuw over hem vaardig toen hij afgelopen woensdag twijfel uitsprak over de campagne van de Amerikanen en Britten tegen het regime van Saddam Hoessein.
Voor het oordeel van de geschiedenis over deze oorlog is het nog te vroeg, maar de tot nu toe geopenbaarde feiten, zoals het ontbreken van de smoking gun (de aanwezigheid van massavernietigingswapens), geven alle reden tot twijfel over de urgentie van de inval in maart 2003. Minister Bot zei nu dat die inval op dat moment niet verstandig was geweest en dat het achteraf gezien de voorkeur had verdiend langer het pad van de diplomatie te beproeven. Met die noties kwam hij tegemoet aan het al lang bestaande gevoel van onbehagen, dat Nederland destijds door de Amerikanen op het verkeerde been is gezet, toen het destijds demissionaire kabinet-Balkenende politieke steun aan de inval verleende. De regering heeft het publieke onbehagen nog nimmer op een overtuigende manier kunnen wegnemen.

Bots voorganger De Hoop Scheffer scheerde steeds langs de kern van de zaak heen door zich achter de ontwapeningsresoluties van de Veiligheidsraad te verschuilen en premier Balkenende heeft tot nu geweigerd vollledige opening van zaken te geven over de gronden voor de besluitvorming. De voortdurende onduidelijkheid hierover is ernstig, omdat hier de betrouwbaarheid van de regering en van onze oude bondgenoten in het geding is. Niet voor niets legde Bot een relatie met de toenemende spanningen tussen Amerika en Iran vanwege de mogelijke opbouw van een kernwapenarsenaal in dat land. We moeten bij onszelf te rade gaan, zei hij, of de informatie daarover deugdelijk is.

In dit licht is het des te spijtig dat de minister geen politieke rugdekking van het kabinet bleek te hebben en aan het eind van de dag zijn uitspraken moest terugnemen. De kans is nu alleen maar toegenomen dat het kabinet, dat kennelijk geen spatje twijfel over de destijds gekozen positie wil toelaten, zich nog verder ingraaft. Wat zich even liet aanzien als een doorbraak, verkeert door onhandig operen van Bot dus jammergenoeg in het tegendeel.


Bron: Trouw 07/10/05

Zwarte Schaap
06-10-05, 23:29
Tweederde Nederlanders eens met Bot

DEN HAAG (ANP) – Bijna tweederde van de Nederlanders (63 procent) vindt het goed dat minister Bot woensdag zei dat de Amerikaanse invasie in Irak achteraf bekeken niet verstandig was.

Dezelfde mensen vinden het jammer dat hij zijn uitspraken later terugnam. Een op de vijf Nederlanders vond het slecht dat Bot woensdag zei wat hij zei.

Dat blijkt uit donderdag gepubliceerd onderzoek van Maurice de Hond in opdracht van de NOS. De ondervraagden zijn gelijk verdeeld over de vraag of Bot zijn uitlatingen bewust deed (denkt 42 procent) of per ongeluk (denkt 43 procent).

Nog maar een kwart van de Nederlanders vindt nu dat het terecht was dat de VS Irak binnenvielen, 66 procent vindt dat niet.


Bron: Reformatorisch Dagblad 06/10/05

gh.wille
06-10-05, 23:37
Geplaatst door Zwarte Schaap
Amerikanen verwoesten acht bruggen over Eufraat

ANP

BAGDAD - De Amerikaanse strijdkrachten hebben in het westen van Irak met precisiebombardementen acht bruggen over de rivier Eufraat verwoest.

Dat heeft een militair woordvoerder donderdag gezegd. De opvallende operatie, in het gebied tussen de grens met Syrië en de stad Ramadi ten westen van Bagdad, is bedoeld om de bewegingsvrijheid van opstandelingen in dit deel van Irak te beperken. Van de twaalf bruggen in de regio zijn de nu resterende vier in handen van coalitietroepen.


Bron: Volkskrant 06/10/05

Van hun kant zeer begrijpelijk , hoeveel mensen zijn er al gedood door de zgn verzet strijders ( de meeste aanhangers van het regieme Saddan , die hun Vorstelijke leventje teloor zagen gaan) .
Het enige tegen argument is dat er nu minder bruggen zijn ook voor de goedwillende burgers ! Die nog steeds de grote meerderheid vormen .
Voor deze stumpers is er geen weg meer terug , als de Amerikanen nu vertrekken ( wat een nu al voorspelbaar commentaar op zou leveren) dan word Saddam,s werk wel afgemaakt n.l uit onderdrukken van een meerderheid van de bevolking ,ten gunste van het elite kliekje dat zich om Saddam heen gevormd had of niet soms ?
Het is een AFSCHUWLIJKE ontwikkeling geworden ,waarvan de inwoners van IRAK de dupe zijn geworden ! HOE je het ook Went of keert.!
Wie kan dit oplossen ???

:droef:

gh.wille
07-10-05, 00:06
Geplaatst door Joacim
De wederopbouw van de Irakese infrastructuur is in volle gang?

Je zou haast zeggen van niet , maar misschien is het ter voorkoming van misverstanden , zoals onlangs gebeurde op de brug toen tientallen mensen n.b op weg naar de MOSKEE om te bidden ,in paniek raakten alleen al om het feit dat er een vermeende aanval kwam van het verzet , of waren dat ook de Amerikanen ?
En is er misschien iemand die DURFT *** te zeggen wat er gebeurd als die Amerikanen weg gaan ??
Nee , nou ik wel !
Het antwoord heb ik al gegeven ,en helaas weet ik de oplossing ook niet , en de geschiedenis terug draaien kan ik ook niet ,hoe graag ik dat ook zou willen , vraag me dan nog af: Was DE BEVOLKING van IRAK dan beter af geweest met de verspilzieke DICTATOR , met al z,n drinkgelagen en z,n gouden paleizen en vooral z,n zucht naar MACHT ?

V.G.G.

*** Een maal , ander maal Niemand :droef: