PDA

Bekijk Volledige Versie : Hof Israël verbiedt gebruik 'menselijk schild'



vlegeltje
07-10-05, 00:46
Hof Israël verbiedt gebruik 'menselijk schild'

JERUZALEM (ANP) - Het Israëlische leger mag Palestijnse burgers niet als 'menselijk schild' gebruiken bij de jacht op militanten. Dat heeft het Israëlische hooggerechtshof donderdag bepaald.

De Israëlische Associatie voor Burgerrechten en een mensenrechtenorganisatie van Israëlische Arabieren had het gebruik van menselijke schilden bij het hof onder de aandacht gebracht. De organisaties sloegen alarm, omdat militairen in een aantal gevallen Palestijnse burgers dwongen hen te begeleiden als ze plaatsen wilden benaderen waar zich militanten schuilhielden. In vuurgevechten die ontstonden, kwamen verscheidene burgers om het leven.

Het hof stelde donderdag dat het gebruik van menselijke schilden in strijd is met het internationaal recht. In de Conventies van Genève is de bepaling opgenomen dat in militaire operaties burgers niet tegen hun wil mogen worden ingezet.

Het ultra-nationalistische parlementslid Effie Eitam zei in een reactie dat het leger door de uitspraak van het hof aan banden wordt gelegd ,,in de strijd tegen terroristen''.

MaRiaH
07-10-05, 01:02
Terecht m.i.

De rechterlijke macht in Israel werkt in ieder geval onafhankelijk.
Leve de democratie :duim:

Zwarte Schaap
07-10-05, 01:20
Geplaatst door MaRiaH
Terecht m.i.

De rechterlijke macht in Israel werkt in ieder geval onafhankelijk.
Leve de democratie :duim:

Dat is een verkeerde conclusie.

mark61
07-10-05, 01:56
Geplaatst door MaRiaH
Terecht m.i.

De rechterlijke macht in Israel werkt in ieder geval onafhankelijk.
Leve de democratie :duim:

Niet te enthousiast.

~Panthera~
07-10-05, 01:57
Geplaatst door mark61
Niet te enthousiast.


Voor je het weet, komt er een F16 over. :roker:

ronald
07-10-05, 02:10
Geplaatst door mark61
Niet te enthousiast.



Nee natuurlijk niet. Het is nu wachten op de gerechtelijke uitspraak van een Palestijns hof dan terroristen aan moedigt zich netjes te gaan melden wanneer zij een oproep krijgen om hun daden te verantoorden.

ronald
07-10-05, 02:11
Supreme Court Outlaws Army Tactic

By Hillel Fendel

The High Court ruled today that the Israel Defense Forces' "neighbor procedure," designed to save lives and facilitate the peaceful arrest of wanted terrorists, is illegal.


Under the procedure, IDF forces approach a house in which wanted terrorists are suspected to be hiding out, and prepare to arrest him. To avoid a military-style entry, involving the risk of violent escalation and deaths on both sides, including nearby Arab residents, the army orders or asks an Arab living in a neighboring house to knock on the door. The Arab is to inform those inside that the army is seeking their arrest and is demanding that they give themselves up. The operative assumption of the procedure is that Arabs would not open fire or otherwise harm their own compatriots.

The three-justice panel, headed by Chief Justice Aharon Barak, ruled unanimously today that the procedure should not be used, even if the neighbor agrees to take part. The judges agreed with the claim made by a PA civil rights organization - one of seven groups that demanded the outlawing of the procedure - that the neighbor's consent to take part is the result of his fear of the army.

In August 2002, a restraining order was issued against the procedure, just days after one "neighbor" was shot and killed by the wanted suspect - even though the killer was warned via loudspeaker that his neighbor was approaching. Col. (res.) Moshe Hager told Israel Television at the time that the procedure had been used safely many thousands of times, and that "it actually saves Arab lives, because if we cannot catch the suspects, then we have to drop bombs on them, which can accidentally kill neighboring civilians." He also said that Israel's ethical imperative is to do whatever it has to in order to fight terrorists.

The Supreme Court judges do not agree, feeling that the Arab neighbor must not be endangered at all. "In balancing the military and humanitarian considerations," Barak wrote, "the considerations that forbid the army to use local residents have the upper hand."

"There is no way to know for sure in advance if the neighbor will be endangered," Barak wrote in his ruling. He explained that he was referring not only to the "physical danger of gunshots from the house in which the wanted terrorist is hiding, but also the broader risk that a local resident can expect from cooperating with the army."

Deputy Chief Justice Mishael Heshin and Justice Dorit Beinish agreed with Barak, though Heshin was slightly less enthusiastic. "Whatever decision I make, there will come a time when I regret it," he wrote, but in the end sided with Barak.

The organizations that brought the suit against the procedure included the Israeli human rights group B'tzelem, the Adala Legal Center for Arab Minority Rights in Israel, and Doctors for Human Rights. The suit was brought against Israel's Prime Minister, the Defense Minister, the IDF Chief of Staff, and the IDF Central District Commander.

In January 2003, the Supreme Court relaxed the restraining order it had previously issued, and allowed the army to ask neighbors for their help, but not force them. In today's ruling, however, this was outlawed as well.

The judges ruled that the neighbor procedure violates international law. It was noted, however, that the necessity for the procedure stems from a previous violation of international law, namely, terrorist activity from within populated areas.

A former paratroopers regiment commander, quoted on Ynet, said, "It must be remembered that the terrorists choose purposely to act from within populated areas, with the populace serving as their human shield... Our activities are therefore not carried out under sterile conditions."

Left-wing elements praised the decision. Meretz party leader Yossi Beilin said that the Supreme Court had saved the day, adding, "It's said that the regime in Israel is unable to understand on its own that the neighbor procedure... blackened Israel's face for no reason and harmed its status as the only democracy in the Middle East."

Labor MK Raleb Majadele said, "The Court's decision is another step symbolizing progress in the IDF's relation to Palestinian citizens."

On the other hand, National Religious Party head MK Zevulun Orlev said, "This ruling joins the Court's rulings regarding the security fence and is an indication of a dangerous trend by the Supreme Court justices, who are willing to endanger the lives of IDF soldiers and Israeli citizens in order not to hurt Palestinians."

Shas Party leader MK Eli Yishai said, "The need to present ourselves as refined and 'bleeding hearts' is liable to endanger IDF soldiers."

gh.wille
07-10-05, 02:26
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is een verkeerde conclusie.

Ik hoop van niet , zag het net op het nieuws dit is ongetolereerd gedrag ,
schandalig , en mensonwaardig .!
V.G.G.

observer
07-10-05, 09:50
Geplaatst door ronald
Nee natuurlijk niet. Het is nu wachten op de gerechtelijke uitspraak van een Palestijns hof dan terroristen aan moedigt zich netjes te gaan melden wanneer zij een oproep krijgen om hun daden te verantoorden. als hamas zijn werkplaatsen en dergelijke niet tussen de burgerbevolking zou plaatsen zou dat heel wat dode palestijnen schelen (geen explosieven meenemen als je gaat paraderen ook)

freya
07-10-05, 10:02
Geplaatst door observer
als hamas zijn werkplaatsen en dergelijke niet tussen de burgerbevolking zou plaatsen zou dat heel wat dode palestijnen schelen (geen explosieven meenemen als je gaat paraderen ook)

Ja ik kan ook echt niet begrijpen waarom zo'n verzetsbeweging niet gewoon als schietschijf in de woestijn gaat staan :rolleyes:

Wat hebben ze eigenlijk te vrezen van dat Israelische legertje met die helicoptertjes en straaljagertjes?
Ontzettend flauw dat ze zich verstoppen hoor :jammer:

observer
07-10-05, 16:55
Geplaatst door freya
Ja ik kan ook echt niet begrijpen waarom zo'n verzetsbeweging niet gewoon als schietschijf in de woestijn gaat staan :rolleyes:

Wat hebben ze eigenlijk te vrezen van dat Israelische legertje met die helicoptertjes en straaljagertjes?
Ontzettend flauw dat ze zich verstoppen hoor :jammer: zal best maar dan kies je er dus voor (net zoveel als de aanvaller, mischien nog wel meer) dat onschuldige burgers gedood worden (dat is het concept van een menselijk schild toch?)

magden_david
07-10-05, 16:58
Geplaatst door freya
Ja ik kan ook echt niet begrijpen waarom zo'n verzetsbeweging niet gewoon als schietschijf in de woestijn gaat staan :rolleyes:

Wat hebben ze eigenlijk te vrezen van dat Israelische legertje met die helicoptertjes en straaljagertjes?
Ontzettend flauw dat ze zich verstoppen hoor :jammer:


tja en arafat die kindertjes opriep om shaheed te worden , ouders die hun kinderen geen stenen aar tanks lieten gooien in elkaar liet meppen........de goede man kan ook niet anders. en hamas, tja al die burger dooden zijn toch martelaren iedereen blij.
je hebt iets te vaak in de heksenketel gekeken.

freya
07-10-05, 17:01
Geplaatst door magden_david
tja en arafat die kindertjes opriep om shaheed te worden , ouders die hun kinderen geen stenen aar tanks lieten gooien in elkaar liet meppen........de goede man kan ook niet anders.

Bron?

freya
07-10-05, 17:03
Geplaatst door observer
zal best maar dan kies je er dus voor (net zoveel als de aanvaller, mischien nog wel meer) dat onschuldige burgers gedood worden (dat is het concept van een menselijk schild toch?)

En wat is het alternatief?

Gewoon als makke schapen de bezetting ondergaan?

Vertel je dat ook even aan de verzetsstrijders van WOII, dat ze helemaal verkeerd bezig waren?

magden_david
07-10-05, 17:09
Geplaatst door freya
En wat is het alternatief?

Gewoon als makke schapen de bezetting ondergaan?

Vertel je dat ook even aan de verzetsstrijders van WOII, dat ze helemaal verkeerd bezig waren?

alternatief 1: militaire doelen aanvallen en geen burger doelen
alternatief 2: je niet verhullen in burger huizen of ambulances en dan gaan klagen als je geen ambulances meer door de checkpoints krijgt.
alternatief 3: wakker worden en begrijpen dat hamas dat juist doet om de eigen bevolking te radicaliseren.
alternateif 4: je eigen vaderlandse geschiedenis niet op zo'n onwaardige manier vergelijken met terroristen.

En nee dit vertel ik niet tegen verzetshelden uit nederland omdat die geen burgerdoelen opbliezen, scholen binnnen vielen, schoolbussen opbliezen. Daarom zijn het ook helden ; ondanks de onrtechtvaardigheid behielden zijn hun menselijkheid. En daarom is het ook verspilde moeite om dit essentieel onderscheid uit te leggen aan mensen die dit van nature niet begrijpen. En daarom is hamas en hun aanhangers tuig van de richel. Ik ken ze, die oude verzets helden en ik vertel je dat ik uit eerste hand weet hoe zeer zij walgen van lieden zoals jij die hen vergelijken met mensen die opzettelijk burgers aanvallen. Ze walgen van die vergelijking dus kap ermee.

Prlwytzkofski
07-10-05, 17:24
Geplaatst door freya
En wat is het alternatief?



Vraag hen. (http://photos1.blogger.com/img/165/3559/640/Ghandi%20vs%20King.jpg)

magden_david
07-10-05, 17:43
Geplaatst door freya
Bron?

www.pmw.org.il
kan je het arafat in beeld en geluid zien doen.
ook www.memri.com

gh.wille
07-10-05, 22:22
Geplaatst door observer
als hamas zijn werkplaatsen en dergelijke niet tussen de burgerbevolking zou plaatsen zou dat heel wat dode palestijnen schelen (geen explosieven meenemen als je gaat paraderen ook)

JA, ben ik het ook mee eens , maar burgers als ,,SCHILD '' gebruiken is ten alle tijden een schandalige methode , mensonwaardig !
Dat deden de SS troepen soms ook ! dus mijn inziens des te erger dat de ISRAELI zulke methoden overnamen .
Bah wat een kl*te wereld .
:duivels:

Zwarte Schaap
07-10-05, 23:12
Geplaatst door gh.wille
JA, ben ik het ook mee eens , maar burgers als ,,SCHILD '' gebruiken is ten alle tijden een schandalige methode , mensonwaardig !
Dat deden de SS troepen soms ook ! dus mijn inziens des te erger dat de ISRAELI zulke methoden overnamen .
Bah wat een kl*te wereld .
:duivels:

Dat is duidelijk, recht door zee.

vlegeltje
08-10-05, 02:01
Geplaatst door magden_david
tja en arafat die kindertjes opriep om shaheed te worden , ouders die hun kinderen geen stenen aar tanks lieten gooien in elkaar liet meppen

En jij verwijt mij dat ik een jij bak maak.

Ik gebruik het woord nooit, maar het is nu meer toepasselijk dan ooit:

Hypocriet

micha4
09-10-05, 00:36
Ik begrijp de uitspraak van het hof. Die uitspraak moet in een rechtsstaat gerespecteerd worden.Ik ben het er echter niet mee eens. Deze uitspraak brengt de levens van onze soldaten extra in gevaar en dat keur ik af. Het zal er toe leiden dat soldaten met maximum geweld een huis binnenstormen of van een afstand opblazen. Niemand heeft er trek in om tijdens het uitvoeren van een nachtelijke arrestatie te worden neergeschoten als dat met uitoefening van extra geweld kan worden voorkomen. Zo zit het in elkaar. Een politiek correcte, maar stompzinnige uitspraak die per saldo tot grover geweld zal leiden

Micha

Al Sawt
09-10-05, 16:14
Geplaatst door micha4
Ik begrijp de uitspraak van het hof. Die uitspraak moet in een rechtsstaat gerespecteerd worden.Ik ben het er echter niet mee eens. Deze uitspraak brengt de levens van onze soldaten extra in gevaar en dat keur ik af. Het zal er toe leiden dat soldaten met maximum geweld een huis binnenstormen of van een afstand opblazen. Niemand heeft er trek in om tijdens het uitvoeren van een nachtelijke arrestatie te worden neergeschoten als dat met uitoefening van extra geweld kan worden voorkomen. Zo zit het in elkaar. Een politiek correcte, maar stompzinnige uitspraak die per saldo tot grover geweld zal leiden

Micha Dus Mischa is voorstander van gebruik van menselijk schild?

Tuurlijk is hij een voorstander, want een Israelische leven is stuk waardevoller dan een leven van een Palestijnse Goy.

Al Sawt
09-10-05, 16:17
Het is me opgevallen dat onze moraalridders Magden David en Observer, eerder de rechterlijke uitspraken betreuren dan vieren.

Geeft het een en ander te denken over onze ethisch ingestelde medeprikkers.

Al Sawt
09-10-05, 16:20
Geplaatst door gh.wille
JA, ben ik het ook mee eens , maar burgers als ,,SCHILD '' gebruiken is ten alle tijden een schandalige methode , mensonwaardig !
Dat deden de SS troepen soms ook ! dus mijn inziens des te erger dat de ISRAELI zulke methoden overnamen .
Begrijp je nu waarom ik constant de link leg tussen Kank.ergezwel Israel en 3e Reich?


Want zowel ideologisch als institutioneel zijn ze het zelfde.

observer
09-10-05, 17:35
Geplaatst door Al Sawt
Het is me opgevallen dat onze moraalridders Magden David en Observer, eerder de rechterlijke uitspraken betreuren dan vieren.

Geeft het een en ander te denken over onze ethisch ingestelde medeprikkers. integendeel zoals ik al eerder schreef is het moreel verwerpelijk burgers te misbruiken voor militaire doeleinden, echter ik stel dat door militaire doelen tussen burgers te plaatsen hames en de rest hetzelfde doen

micha4
09-10-05, 20:49
Geplaatst door Al Sawt
Dus Mischa is voorstander van gebruik van menselijk schild?

Tuurlijk is hij een voorstander, want een Israelische leven is stuk waardevoller dan een leven van een Palestijnse Goy.

Fraai is anders. Rechtvaardig is het ook niet. Het is stuitend om te zien. het is zelfs om je maag om te keren. Maar als soldaat heb ik daar uiteindeljik geen boodschap aan. Het gaat om het beschermen van je eigen mensen en daar kan veel voor wijken, ook gewone rechtvaardigheid. Wij hebben Geneve niet ondertekend. In een oorlog vallen burgerslachtoffers.

Een onmogelijke rechterlijke uitspraak die vanuit militair perspectief getuigt van stompzinnige onachtzaamheid m.b.t. het leven van de soldaten die de arrestaies moeten uitvoeren. Wij zullen hem echter moeten opvolgen

Micha

Prlwytzkofski
09-10-05, 21:23
Geplaatst door Al Sawt
Begrijp je nu waarom ik constant de link leg tussen Kank.ergezwel Israel en 3e Reich?


Want zowel ideologisch als institutioneel zijn ze het zelfde.


Als dat waar was, zou Gaza op dezelfde manier aangepakt worden als het getto van Warschau. Drie weken non stop artilleriebombardement waarna letterlijk geen steen meer op de andere staat, de overlevenden òf direct fusileren of aftransporteren naar een vernietigingskamp.

Al Sawt zie je nou echt niet, dat je met dit overspannen gebral alleen maar je eigen glazen ingooit ?

observer
10-10-05, 10:10
Al Sawt zie je nou echt niet, dat je met dit overspannen gebral alleen maar je eigen glazen ingooit ? je gaat er nu vanuit dat Al Sawt glazen ziet,,,,

Al Sawt
10-10-05, 13:25
Geplaatst door Prlwytzkofski
Als dat waar was, zou Gaza op dezelfde manier aangepakt worden als het getto van Warschau. Drie weken non stop artilleriebombardement waarna letterlijk geen steen meer op de andere staat, de overlevenden òf direct fusileren of aftransporteren naar een vernietigingskamp. IDF had bij haar offensief in Jenin gebruikt gemaakt van tactieken die door Stroop in werden Warschau werden gebruikt.


Al Sawt zie je nou echt niet, dat je met dit overspannen gebral alleen maar je eigen glazen ingooit ? Vertel me eens, hoe het in elkaar steekt?

micha4
10-10-05, 13:31
Geplaatst door Al Sawt
IDF had bij haar offensief in Jenin gebruikt gemaakt van tactieken die door Stroop in werden Warschau werden gebruikt.
Vertel me eens, hoe het in elkaar steekt?
Man, je lult uit je nek. Ik was tijdens de strijd vlak bij Jenin en ik heb precies gezien wat er is gebeurd. Het ging hard tegen hard en we hebben inderdaad een stuk centrum gesloopt. Er zijn geen tienduizenden mensen bij omgekomen, zoals in Warschau, maar hooguit 55, inclusief tientallen Palestijnzse militairen. Overigens verloren wij in jenin ook 23 mensen. Het is je reinste demagogie dat je bedrijft. Jenin kreeg wat het vroeg: strijd. De tegenpartij zat er verschanst en die haal je er niet met zachte middelen uit. Zeur niet. Wordt volwassen. Strijd geeft ellende. Zo zit het in elkaar.

Micha

Al Sawt
10-10-05, 13:34
Geplaatst door observer
integendeel zoals ik al eerder schreef is het moreel verwerpelijk burgers te misbruiken voor militaire doeleinden, echter ik stel dat door militaire doelen tussen burgers te plaatsen hames en de rest hetzelfde doen Reinste onzin en zuivere leugens.

Je doet alsof de Palestijnse gebieden een soort Irak zijn.

Palestijnse steden zijn totaal afgesloten door de Israelische leger en alle belangrijken heuvels en vlaktes zijn door de Israeliers bezet.

De Palestijnen worden daarom gevangen gehouden in hun steden.

Voorts is het moraal verwerpelijk om de Israelische bezetting en oorlogsmisdaden goed te praten door te wijzen naar de 'schuld' van de Palestijnse verzet.

Rabi'ah.
10-10-05, 13:36
Geplaatst door micha4
Man, je lult uit je nek. Ik was tijdens de strijd vlak bij Jenin en ik heb precies gezien wat er is gebeurd . Het ging hard tegen hard en we hebben inderdaad een stuk centrum gesloopt. Er zijn geen tienduizenden mensen bij omgekomen, zoals in Warschau, maar hooguit 55, inclusief tientallen Palestijnzse militairen. Overigens verloren wij in jenin ook 23 mensen. Het is je reinste demagogie dat je bedrijft. Jenin kreeg wat het vroeg: strijd. De tegenpartij zat er verschanst en die haal je er niet met zachte middelen uit. Zeur niet. Wordt volwassen. Strijd geeft ellende. Zo zit het in elkaar.

Micha

:schok:



Dit verklaart veel. :eek:

Al Sawt
10-10-05, 13:38
Geplaatst door micha4
Man, je lult uit je nek. Ik was tijdens de strijd vlak bij Jenin en ik heb precies gezien wat er is gebeurd.Dan ben jij volgens Int. recht, een oorlogsmisdadiger.



Het ging hard tegen hard en we hebben inderdaad een stuk centrum gesloopt. Er zijn geen tienduizenden mensen bij omgekomen, zoals in Warschau, maar hooguit 55, inclusief tientallen Palestijnzse militairen. Overigens verloren wij in jenin ook 23 mensen.
IDF heeft de tactiek van de Whermacht in Warschau nagebootst.




Het is je reinste demagogie dat je bedrijft. Jenin kreeg wat het vroeg: strijd. De tegenpartij zat er verschanst en die haal je er niet met zachte middelen uit. Zeur niet. Wordt volwassen. Strijd geeft ellende. Zo zit het in elkaar. Bezetting geeft ook ellende. Dus zeur niet als er bussen worden opgeblazen. Want bezetting kun je niet met zachte middelen stoppen.

Max Stirner
10-10-05, 13:41
Geplaatst door micha4
Zeur niet. Wordt volwassen. Strijd geeft ellende. Zo zit het in elkaar.

Micha


Precies.

Tis opvallend dat Al Sawt aan de ene kant consequent iedere poging tot compromis afwijst, krijgshaftige taal uitslaat (over kankergezwellen die van de aardbodem zullen worden geveegd enzo) maar zich aan de andere kant beklaagt over de gevolgen van de strijd die hij predikt.

Tis kiezen of delen: óf je kiest de weg van de vrede (hetgeen onvermijdelijk betekent dat beide partijen water bij de wijn moeten doen) óf de weg van de oorlog (maar dan moet je ook niet zanikken over slachtoffers).

micha4
10-10-05, 14:06
Geplaatst door Al Sawt
Dan ben jij volgens Int. recht, een oorlogsmisdadiger.



IDF heeft de tactiek van de Whermacht in Warschau nagebootst.



Bezetting geeft ook ellende. Dus zeur niet als er bussen worden opgeblazen. Want bezetting kun je niet met zachte middelen stoppen.

Je hoort mij niet echt zeuren over terrorisme. Ik begrijp tot op zekere hoogte dat de Palestijnen dat doen. Maar ik begrijp ook dat wij deze gasten met alle middelen zullen trachten te vernietigen. En dat doen wij voluit. Geen milimeter ruimte voor die gasten. Onder de grond met ze.

In de tweede plaats vraagt gewoon fatsoen dat je burgerslachtoffers zo veel mogelijk vermijdt. Daar houden wij ons niet altijd aan. Het doden en terroriseren van burgers is echter niet het kernstuk van onze militaire strategie. Wat bij ons niet deugt is, dat individuele soldaten die misdadig / sadistisch te keer gaan niet worden bestraft, of bijna nooit worden bestraft.

Er is echter een verandering op komst met het versterken van de politieke en militaire positie van Hamas in Gaza en Jehoeda en Shomron. Dit zou kunnen betekenen dat wij de doorsnee Palestijn er van gaan doordringen dat een stem op Hamas verzwaring van de bezetting en de militaire druk op de bevolking betekent. Het zij zo.
Maar dat is nog iets anders dan systematische moord die de hemelbestormers van de Isl. Jihad en andere bendes bedrijven op iedere vrouw en kind die ze te pakken krijgen. We lusten ze rauw.

Micha

Prlwytzkofski
10-10-05, 14:22
Geplaatst door Al Sawt
Vertel me eens, hoe het in elkaar steekt?

Heel kort.
Als een gerechte zaak vertegenwoordigd wordt door zombies met een testosteron gedrenkte spons tussen de oren, die als enige zorg hebben de tegenpartij de vergelding van de weerwraak betaald te te zetten, in dat geval dus, dan lijdt de geloofwaardigheid van de gerechte zaak daaronder.

Moeilijk ?

Al Sawt
10-10-05, 14:22
Geplaatst door micha4
Fraai is anders. Rechtvaardig is het ook niet. Het is stuitend om te zien. het is zelfs om je maag om te keren. Maar als soldaat heb ik daar uiteindeljik geen boodschap aan. Het gaat om het beschermen van je eigen mensen en daar kan veel voor wijken, ook gewone rechtvaardigheid. Wij hebben Geneve niet ondertekend. In een oorlog vallen burgerslachtoffers.

Een onmogelijke rechterlijke uitspraak die vanuit militair perspectief getuigt van stompzinnige onachtzaamheid m.b.t. het leven van de soldaten die de arrestaies moeten uitvoeren.

Micha Je moet zo redeneren.

Wat jullie(De Israeliers) in Palestijnse gebieden verrichten, zal als boemerang naar jullie terugkeren.

Het feit dat jullie Geneve niet hebben ondertekend, geeft aan dat jullie bereid zijn om misdaden te plegen.

Maar het tekenen van Geneve geeft ook aan dat jullie niet vallen onder de bescherming van die verdrag.

Al Sawt
10-10-05, 14:24
Geplaatst door Max Stirner
Precies.

Tis opvallend dat Al Sawt aan de ene kant consequent iedere poging tot compromis afwijst, krijgshaftige taal uitslaat (over kankergezwellen die van de aardbodem zullen worden geveegd enzo) maar zich aan de andere kant beklaagt over de gevolgen van de strijd die hij predikt.

Tis kiezen of delen: óf je kiest de weg van de vrede (hetgeen onvermijdelijk betekent dat beide partijen water bij de wijn moeten doen) óf de weg van de oorlog (maar dan moet je ook niet zanikken over slachtoffers). Ik kies voor eliminatie van Israel en
kaart de misdaden van Israel aan. Meer niet.

micha4
10-10-05, 14:35
Geplaatst door Al Sawt
Ik kies voor eliminatie van Israel en
kaart de misdaden van Israel aan. Meer niet.
Waarvan acte.
En aangezien wij met veel mensen te maken hebben met standpunten al die van jou, zijn wij niet bepaad zachtzinnig meer.
Ook daarvan acte. Een vredesovereenomst zit er niet meer in. Wel een door ons opgelegde wapenstilstand. Die zal er wel komen.

Micha

Prlwytzkofski
10-10-05, 14:39
Geplaatst door Al Sawt
Ik kies voor eliminatie van Israel


En je bent verontwaardigd dat Israel daar niet aan meewerkt.
Spons, andere verklaring zie ik niet.

magden_david
10-10-05, 15:00
Geplaatst door Al Sawt
IDF had bij haar offensief in Jenin gebruikt gemaakt van tactieken die door Stroop in werden Warschau werden gebruikt.


-hitler hield van honden
-ik hou van honden
-ergo ik ben als hitler.

DUHHHHHH...........

Al Sawt
10-10-05, 15:09
Geplaatst door micha4
Je hoort mij niet echt zeuren over terrorisme. Ik begrijp tot op zekere hoogte dat de Palestijnen dat doen. Maar ik begrijp ook dat wij deze gasten met alle middelen zullen trachten te vernietigen. En dat doen wij voluit. Geen milimeter ruimte voor die gasten. Onder de grond met ze.

In de tweede plaats vraagt gewoon fatsoen dat je burgerslachtoffers zo veel mogelijk vermijdt. Daar houden wij ons niet altijd aan. Het doden en terroriseren van burgers is echter niet het kernstuk van onze militaire strategie. Onzin.

Het uitvoeren van liquidaties met behulp van zware middelen als raketten en vliegtuigbommen en het schieten met scherp op ongewapende demostranten, kan ik niet als fatsoenlijk beleid zien.



Wat bij ons niet deugt is, dat individuele soldaten die misdadig / sadistisch te keer gaan niet worden bestraft, of bijna nooit worden bestraft. Dat komt omdat ze beleid van Israelische regering en burgers behartigen.


Er is echter een verandering op komst met het versterken van de politieke en militaire positie van Hamas in Gaza en Jehoeda en Shomron. Dit zou kunnen betekenen dat wij de doorsnee Palestijn er van gaan doordringen dat een stem op Hamas verzwaring van de bezetting en de militaire druk op de bevolking betekent. Het zij zo.
Maar dat is nog iets anders dan systematische moord die de hemelbestormers van de Isl. Jihad en andere bendes bedrijven op iedere vrouw en kind die ze te pakken krijgen
Israelische bezetting van Gaza is op papier over. Maar in echt wordt Gaza door Israel hermetisch afgesloten van buitenwereld. Hiermee creeren ze een onhoudbare situatie voor PA, waardoor de populariteit van verzetsorganisaties als Hamas en Jihad alleen zal vergroten.


We lusten ze rauwDat hebben jullie in verleden vaak laten zien.

Max Stirner
10-10-05, 15:16
Geplaatst door Al Sawt
Ik kies voor eliminatie van Israel.


Gelukkig kiest de meerderheid van de Palestijnen voor de meer realistische en vreedzame koers van Abbas en zijn de extremistische Hiawattas in de minderheid.

Soldim
10-10-05, 15:21
Geplaatst door Al Sawt
Ik kies voor eliminatie van Israel

En de Israeliers?

micha4
10-10-05, 15:57
Geplaatst door Al Sawt
Onzin.

Het uitvoeren van liquidaties met behulp van zware middelen als raketten en vliegtuigbommen en het schieten met scherp op ongewapende demostranten, kan ik niet als fatsoenlijk beleid zien.


Dat komt omdat ze beleid van Israelische regering en burgers behartigen.

Israelische bezetting van Gaza is op papier over. Maar in echt wordt Gaza door Israel hermetisch afgesloten van buitenwereld. Hiermee creeren ze een onhoudbare situatie voor PA, waardoor de populariteit van verzetsorganisaties als Hamas en Jihad alleen zal vergroten.

Dat hebben jullie in verleden vaak laten zien.

Af en toe is er in Gaza wel eens een te zware bom gebruikt. Maar in het algemeen geldt dat de liquidaties steeds beter en cleaner worden uitgevoerd met een minimum aan burgerslachtoffers. Ook wij leren en doen aan kwaliteitsbeleid.

De soldaten wordt de hand boven het hoofd gehouden omdat men geen onrust wil creeren in het leger. Soms wordt het grotesk zoals pas geleden toen een politiecommissie die de dood van 11 Israelische Arabieren onderzocht de feiten niet boven tafel kreeg en daarom adviseerde niet tot vervolging over te gaan. Ik weet uit mijn eigen legertijd dat op het moment supreme soldaten elkaar keihard remmen, maar dat als er 1 over de schreef is gegaan, dat men elkaar dekt. Uiteindelijk sta je morgen weer samen met iemand in een potentieel gevaarlijke situatie en dan moet je elkaar kunnen vertrouwen. En verraders lopen een groot risico op een ongeluk of gebrek aan rugdekking.

In Gaza maakt het voor de bevolking een enorm verschil. Je doet aan ideologisch geblaat. Er zijn geen wegversperringen meer, geen nachtelijke huiszoekingen, geen terroriserende bewoners van nederzettingen, geen wachttorens meer met die verschrikkelijke sirenes, wel een vrije doorgang tot strand, landerijen etc. Ik heb jaren gediend in de bezette gebieden en ik weet wat een enorm verschil het is dat wij van de nek van die mensen af zijn. Je lult echt uit je nekharen.

Micha

Soldim
10-10-05, 16:19
Geplaatst door Al Sawt


Israelische bezetting van Gaza is op papier over. Maar in echt wordt Gaza door Israel hermetisch afgesloten van buitenwereld. Hiermee creeren ze een onhoudbare situatie voor PA, waardoor de populariteit van verzetsorganisaties als Hamas en Jihad alleen zal vergroten.



En de Egyptische grens? Wordt die door Israel ook afgesloten?

Al Sawt
10-10-05, 17:03
Geplaatst door micha4
Waarvan acte.
En aangezien wij met veel mensen te maken hebben met standpunten al die van jou, zijn wij niet bepaad zachtzinnig meer.
Ook daarvan acte. Een vredesovereenomst zit er niet meer in. Wel een door ons opgelegde wapenstilstand. Die zal er wel komen.

Micha Inderdaad.

Vrede tussen Israel en Arabieren is een misdaad tegen de menselijke waarde. Want hiermee legitimeer je een misdadige instituut als Israel en pleeg je verraad aan alles wat met ethiek te maken.

Prlwytzkofski
10-10-05, 17:40
Geplaatst door Al Sawt
Inderdaad.

Vrede tussen Israel en Arabieren is een misdaad tegen de menselijke waarde. Want hiermee legitimeer je een misdadige instituut als Israel en pleeg je verraad aan alles wat met ethiek te maken.

Ja, vrede sluit je met de vijand niet met je vriend. Dat is altijd zo. Wist je dat niet ?

Al Sawt
10-10-05, 17:41
Geplaatst door Soldim
En de Egyptische grens? Wordt die door Israel ook afgesloten? Ja!

Prlwytzkofski
10-10-05, 18:13
Geplaatst door Al Sawt
Hiermee creeren ze een onhoudbare situatie voor PA, waardoor de populariteit van verzetsorganisaties als Hamas en Jihad alleen zal vergroten.


De ene dienst is de andere waard. Hamas en Jihad hebben tenslotte achtereenvolgens Netanyahu en Sharon aan een verkiezingsoverwinning geholpen.

De heren hebben elkaar nodig.