PDA

Bekijk Volledige Versie : Fatwa: Voetbal is voor ongelovigen



Amenzu
07-10-05, 13:35
Gepubliceerd op vrijdag 07 oktober 2005

Islamitische extremisten in Saudi-Arabië hebben een fatwa uitgevaardigd voor voetballers, waarin ze de spelers oproepen het harde gras in te ruilen voor de jihad in Irak.

De Saudische krant Al-Watan berichtte onlangs dat volgens de fatwa alleen gevoetbald mag worden onder strenge voorwaarden en dat het spel gebruikt moeten worden als fysieke training voor de heilige oorlog. Coach Jafar Attas van Al-Rashid zegt dat drie spelers uit zijn team zijn gestapt. Een paar dagen later waren ze vroom geworden en geloofden dat voetbal door de islamitische wet verboden werd. Een van hen, Majid Al-Sawat, zou zijn gearresteerd omdat hij een zelfmoordaanslag in Irak voorbereidde.

De voetbalfatwa zou zijn uitgevaardigd door Sjeik Abdallah Al-Najdi en bestaat uit de volgende 15 regels:

1. Speel geen voetbal als vier lijnen om het veld getrokken zijn. Dit is de manier van de ongelovigen; internationale voetbalreglementen schrijven voor deze lijnen te trekken alvorens te spelen.

2. Men zal niet de terminologie van ongelovigen en polytheďsten gebruiken, zoals: hands, penalty, corner, goal en buitenspel. Degene die deze termen bezigt moet gestraft en gediskwalificeerd worden, en publiekelijk te verstaan worden gegeven: U lijkt op de ongelovigen en polytheďsten en dit is verboden.

3. Als een van u ten val komt tijdens het spel en zijn hand of voet breekt, of als de bal zijn hand raakt, zal hij geen ‘hands’ zeggen en stoppen vanwege zijn blessure. Degene die de verwonding heeft veroorzaakt zal geen gele of rode kaart krijgen. De zaak zal beoordeeld worden volgens de islamitische wet.

4. Gebruik niet het aantal spelers dat is vastgesteld door ongelovigen, joden of christenen, vooral in het duivelse Amerika. Met andere woorden, er zullen geen 11 spelers samen spelen. Maak er een groter of kleiner aantal van.

5. Speel in uw normale kleding, of in uw pyjama, maar niet in kleurige korte broeken en genummerde shirts. Korte broeken en shirts zijn geen geschikte kleding voor moslims. Het is de kleding van de ongelovigen en van het Westen, en daarom moet u erop letten dat u ze niet draagt.

6. Als u aan bovenstaande regels heeft voldaan, moet u het gehele spel spelen met de intentie uw fysieke fitheid te verbeteren om de Jihad voor Allah te vechten en voorbereid te zijn als u nodig bent voor de heilige oorlog. Men mag geen tijd verspillen aan een valse overwinning.

7. Speel niet 45 minuten, zoals gebruikelijk is bij joden, christenen en in alle ongelovige en atheďstische landen. Dit is ook de tijdsduur die aanvaard is door de voetbalclubs van degene die zijn afgeweken van het rechte pad. U moet anders zijn dan de ongelovigen, afwijken van hun weg en hen niet imiteren.

8. Speel niet in 2 helften, maar in 1 of in 3 delen, om anders te zijn dan de zondaars en rebellen, de ongelovigen en de polytheďsten.

9. Als er geen winnaar is of geen doelpunt gescoord is, verspil dan geen tijd aan verlenging of penalty’s, maar verlaat het veld onmiddellijk. Een dergelijk overwinning is een imitatie van de ongelovigen en internationale voetbalregels.

10. Benoem niet iemand die de spelers in de gaten houdt en ‘scheidsrechter’ genoemd wordt, omdat na afschaffing van de internationale regels, ‘hands’, ‘penalty’, ‘corner’ enz., er geen noodzaak voor zijn aanwezigheid meer is. Bovendien is zijn aanwezigheid een imitatie van de ongelovigen, joden en christenen, en neerkomt op overname van de internationale voetbalregels.

11. Tijdens het spel is het verboden voor groepen jongeren om zich te verzamelen en de wedstrijd te bekijken, omdat u speelt voor de sport en fysieke fitheid. Waarom zouden zij dan naar u moeten kijken? U moet hen laten meedoen om hun fysieke fitheid te verbeteren en hen voor te bereiden voor de jihad. Anders moet u tegen hen zeggen: Ga en propageer de islam en bestrijdt morele corruptie op de markten en in de pers, en laat ons met rust zodat wij onze fysieke fitheid kunnen verbeteren.

12. Als u klaar bent met spelen, let erop dat u niet praat over het spel, en dat u niet zegt: “wij spelen beter dan de tegenstander” of “die en die zijn goede spelers” etc. U dient te spreken over hun lichaam, kracht en spieren, en over het feit dat u speelt als training om te vluchten, aan te vallen en terug te trekken in de jihad voor Allah.

13. Als u scoort en wegrent zodat uw makkers achter u aan rennen om u te omhelzen, zoals spelers in Amerika en Frankrijk doen, dient u hen in hun gezicht te spugen en te straffen, want wat hebben plezier, omhelzingen en kussen te maken met sport?

14. U dient doelen die opgebouwd zijn uit 3 balken te vervangen door 2 balken. De horizontale balk is van ongelovigen. Hiermee schendt u de despotische internationale voetbalreglementen.

15. Zet geen reservespelers in. Dit is een gebruik van de ongelovigen in Amerika en elders.


© 2005 Planet Internet

David
07-10-05, 13:40
Dit is een grap, neem ik aan?





Haha. Haha.




:moe:

Wat is dat toch met mensen dat ze steeds zulke grappen plaatsen om zo de Islam in diskrediet te brengen? Erg flauw, vooral tijdens de Ramadam.

Eelke
07-10-05, 13:47
Geen grapje, maar niet iedereen is het er mee eens:

http://memri.org/bin/latestnews.cgi?ID=IA24505#_edn7 (Een ander mening (engels))

Groet, groet

Eelke

Niais
07-10-05, 13:51
Eet en slaap niet, want dit doen de ongelovigen ook. En wij, wij het betere volk, moeten anders zijn.

delirious
07-10-05, 13:51
http://img379.imageshack.us/img379/9035/smiliedaumenpos3pk.gif extremisten

David
07-10-05, 13:59
Geplaatst door delirious
http://img379.imageshack.us/img379/9035/smiliedaumenpos3pk.gif extremisten



Spreekt jou wel aan zeker, enge vrouwenonderdrukker???? :strik:

Rabi'ah.
07-10-05, 14:01
Geplaatst door David
Spreekt jou wel aan zeker, enge vrouwenonderdrukker???? :strik:

:hihi:

@ Delirious: :zweep: :duivels:

delirious
07-10-05, 14:14
Geplaatst door David
Spreekt jou wel aan zeker, enge vrouwenonderdrukker???? :strik:

:D

waterfiets
07-10-05, 14:16
Het is wel een erg komische Monthy Python tekst. Als je zo angstvallig probeert NIET op "ongelovigen" te lijken dan zijn ze wel erg belangrijk voor je.

David
07-10-05, 14:17
Geplaatst door waterfiets
Het is wel een erg komische Monthy Python tekst. Als je zo angstvallig probeert NIET op "ongelovigen" te lijken dan zijn ze wel erg belangrijk voor je.



Sommige mensen zouden echt een hobby moeten nemen om de zinnen een beetje te verzetten.

waterfiets
07-10-05, 17:50
Geplaatst door David
Sommige mensen zouden echt een hobby moeten nemen om de zinnen een beetje te verzetten.

Maar is het nu een persiflage op een fatwa of een serieus bedoelde fatwa? Wie weet daar meer over?

gh.wille
07-10-05, 22:52
Geplaatst door David
Sommige mensen zouden echt een hobby moeten nemen om de zinnen een beetje te verzetten.

Wat dacht je van :DAMES HOCKY met verplichte burka,s aan , en maar in het wilde weg kleunen die meiden .
:wow:

waterfiets
08-10-05, 00:57
Geplaatst door waterfiets
Maar is het nu een persiflage op een fatwa of een serieus bedoelde fatwa? Wie weet daar meer over?

Nou ik ga deze vraag maar in de afdeling Islam stellen. Want hier zijn blijkbaar geen experts ....

Poesjkin
08-10-05, 01:04
Zouden ze boos zijn dat Saoedi-Arabië niet naar het WK gaat en Iran wel?

mark61
08-10-05, 01:53
http://www.alwatan.com.sa/daily/2005-08-23/index.htm

Iemand vertalen?

Abdallah al-Najdi is een voetballer van Riyadh.

http://www.rsssf.com/tabless/sau00.html

Geintje, denk ik.

Of niet, bron:

http://www.hajr.biz/forum/

Subject to translation.

RinC
08-10-05, 14:33
Geplaatst door David
Dit is een grap, neem ik aan?





Haha. Haha.




:moe:

Wat is dat toch met mensen dat ze steeds zulke grappen plaatsen om zo de Islam in diskrediet te brengen? Erg flauw, vooral tijdens de Ramadam.


Ik vind Ut wel grappig :D

mark61
08-10-05, 15:01
Geplaatst door RinC
Ik vind Ut wel grappig :D

Kan jij Arabisch lezen? Doe dan ff mijn links nalezen, ajb?

waterfiets
08-10-05, 22:03
Geplaatst door ibrahimmm

En geef toe:
Een waar moslim houdt zich wel met iets anders bezig dan voetbal...
Er zijn voor de moslim op deze aarde nog zat andere en belangrijkere dingen te verzinnen om zich mee bezig te houden!

Is dat zo? Volgens mij zijn moslims net zo gek op voetbal als veel andere wereldburgers.

Ondertussen heb ik uitgevonden dat het toch wel om een echte fatwa gaat:
http://memri.org/bin/latestnews.cgi?ID=IA24505

Als je dan net naar Herman Finkers gekeken hebt dan kan je het niet anders lezen dan als een cabaret tekst. Maar het voordeel is natuurlijk dat je er dan ook niet serieus op in hoeft te gaan. Bijvoorbeeld door je af te vragen of voetbal eigenlijk wel met een bal gespeeld moet worden aangezien ongelovigen dat ook doen.

observer
09-10-05, 17:38
het is in deze wel koddig dat saudia arabie en iran, toch wel 2 van de landen op deze wereld die onder het kopje streng islamitisch vallen, zich beide geplaatst hebben voor het wk

(*tenzij israel zich alsnog plaatst want dan gaan ze neem ik aan niet)

Spoetnik
09-10-05, 18:00
Geplaatst door waterfiets
Ondertussen heb ik uitgevonden dat het toch wel om een echte fatwa gaat:
http://memri.org/bin/latestnews.cgi?ID=IA24505


Je begrijpt natuurlijk wel dat memri een rechts-zionistische propaganda machine is.

jHanosch
09-10-05, 21:19
Ik kan me best wel voorstellen dat die geleerden zulke rare fatwa's doen.

Het zou zeker niet de eerste van die soort zijn.

Max Stirner
10-10-05, 00:20
Geplaatst door waterfiets

Ondertussen heb ik uitgevonden dat het toch wel om een echte fatwa gaat:
http://memri.org/bin/latestnews.cgi?ID=IA24505



Onder het Taliban-regime mocht de bevolking niet eens vliegeren. De voetbalstadions werden gebruikt als publieke executieplaats voor ongehoorzame vrouwen.

Altijd lachen met die godsdienstfanaten.... :verward:

observer
10-10-05, 10:02
Geplaatst door jHanosch
Ik kan me best wel voorstellen dat die geleerden zulke rare fatwa's doen.

Het zou zeker niet de eerste van die soort zijn. het wachten is op op fatwas die andere westerse praktijken uitbannen zoals het dragen van schoenen aan voeten, gebruik van glazen en vanzelfsprekend het voor de tv zitten (erachter is veel beter niet zo westers)