PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie nu?



~Panthera~
07-10-05, 16:27
Wie nu?


Youp van 't Hek


Terwijl in de Parijse metro de affiches voor een homobeurs met daarop twee zoenende nichten werden verwijderd omdat dat te choquerend was, hing de NS excuusposters in de Nederlandse stations. Omdat ze in de oorlog aan gratis groepsvervoer hadden gedaan. Op een van die posters prijkt de tekst: Toen moesten de joden oprotten. Wie nu? Bij dat pamflet staat een lange rij actievoerders. Marokkanen en andere negers, schreven twee skinheads. Bioboeren voegden dierenactivisten er aan toe. Homo's kalkten twee radicale moslims. Dierenactivisten en andere Volkerts kladde een bioboer. En toen hing het pamflet nog maar een uurtje. Een jonge Ajax-supporter vroeg aan mij waarom de joden in de oorlog moesten oprotten. Hadden ze lopen rellen tegen de ME of zo?

Het is een rare actie van de NS en ik vraag me dan ook af waarom die excuses nu gemaakt moeten worden. Zestig jaar heb je de tijd gehad om 'sorry' te zeggen en heb je er niks aan gedaan en nu de familieleden van alle slachtoffers dood zijn, kom je met een paar lullige posters. Ik snap er niks van. Waarom in godsnaam nu? Daarbij had ik er iets meer humor in gegooid. In '40-'45 reden we wel op tijd of Toen kon je zwartrijden! zou mij meer aanspreken.

Maar dat de posters van de huigje tikkende nichten uit de Parijse metro weg moeten is ook interessant. Ik mis altijd de Parijse metro omdat ik op het perron word afgeleid door de affiches met de meest heerlijke vrouwen die bloedgeil op motorkappen van ordinaire terreinwagens hangen. Of door dames die je aankijken of ze net langdurig door een roedel Chippendales zijn klaargemaakt, terwijl ze alleen maar een simpel kauwgumpje tot zich hebben genomen. Wil je trouwens zo sensueel loeren dan moet je wel een halve Claudia Melchers aan coke in je neus geduwd hebben. Dat heb ik van Kate Moss begrepen. Of kwam het doordat zij de tuttige Schotse ruit van Burberry moest aanprijzen? Daar zou ik ook enorm van aan de geestelijke hulpmiddelen gaan. Daar schijnt niemand zich aan te storen. Maar twee suffe nichten die met elkaar op de bek gaan, mogen niet aan het volk getoond worden. Vreemd. Filmposters waarop je ziet hoe soldaten elkaar met bajonetten doorboren? Geen punt. Affiches voor Ricard of andere alcoholische versnaperingen, die worden gadegeslagen door de duizenden door de drank verwoeste clochards, zijn voor niemand een probleem. Maar een foto van twee vrijende homo's stuit op onoverkomelijke bezwaren.

In Nederland zou ik een foto van twee bridgende mannen ter discussie stellen. Want dat is toch wel een risicosport. De grote sponsor van de nationale bridgebond Hans Melchers is een van de weinigen die weten waar Saddam Hussein de mosterd haalde, Maup Caransa had een avondje gezellig gekaart toen hij via een ontvoering tien miljoen guldens lichter werd vermaakt en nu werd de man van de dochter van de sponsor afgeleid door Lorenzo M., die hem aanraadde zijn mobieltje uit te zetten. Fijne types.

En wie nog meer even op een zijspoor mogen? Dierenactivisten! Niet dat ik, bij het zien van een martelboerderij met dertigduizend opgehokte kippen hun walging niet deel, maar ze worden zo gewelddadig van al dat gras. Nu werd minister Rita Verdonk weer door een kleine Broer Konijn in haar gezicht gespuugd? Waarom dat geweld? In Engeland hebben dierenactivisten het lijk van een familielid van een caviafokker ontvoerd? Waarom? Omdat de man van vlees is? En je mag ze natuurlijk niet allemaal over één hanenkam scheren, maar ik krijg toch de neiging om in een restaurant enorme biefstukken te bestellen. Niet omdat ik voor het slachten van dieren ben, maar omdat ik bang ben dat ik van het consumeren van al dat groen zo raar ga doen. Dat ik er zo agressief van word. Maar moet ik wel namens dieren actievoeren? Volgens mij kunnen de dieren dat zelf heel goed. De vogelpest is onderweg en zal waarschijnlijk 150 miljoen slachtoffers maken. Wat een actie. En die hoeven later geen excuusposters op te hangen.

Grappig!


:haha:

Mill
07-10-05, 16:29
Youp van 't Hek

"Kom op een dag voor een voorstelling in het Bredase. Altijd gezellig bij de nepbrabo's, beetje zuid en beetje noord. Sta daarna aan de bar nog een glaasje sjampoepel weg te klokken, komt opeens een blonde hockeybimbo naar me toe. Type ballenkut met paardenstaart. Buiten de Volvo-station met twee hijgende golden retrievers en thuis aan een Bredaas hockeylaantje paar van die ballenkids en een suflul. Blijkt miss Kak een oogje op me te hebben! Pure stress! Van plan om naar moeder de vrouw te gaan en heb ik opeens een loops teefje aan de haak geslagen!

Maar goed, ik naai in Amsterdam al een decennium 20-jarige studentes en verder heb ik in ieder stadje een schatje, dus deze gleuf kan er ook nog wel bij. Jeannette heet ze en ze is getrouwd met een saaie tandentrekker. Zo'n golflul die liever aan z'n handicap werkt dan tussen de dijen van z'n opgedroogde huismusje. Geef d'.r groot gelijk dat ze 's nachts de Bredase kroegen afschuimt op zoek naar een hitsige janlul! Iedere nacht die tandenstoker, daar gaan je beflapjes ook niet echt van flapperen.

Na al die jaren van vreemdgaan, ben je toch nog steeds verbaasd dat er iemand dom genoeg is om in die slappe kwijlpraatjes te trappen en blind genoeg om in een obscure hotelkamer onder een naar alcohol stinkende, kale hobbit te gaan liggen die al hortend en stotend met z'n batterijtje wanhopig probeert z'n midlifecrisis te bezweren. En dan
het handdoekje om de bezwete zwijntjesnek en dan komt er weer een stortvloed van dat makkelijke, quasi-dromerige, post-ejaculatieve geouweneel.

Het gezwets begint met liften en na twee zinnen zit je in Parijs en met een fles wijn en een simpel baguetje aan de Seine. En als je je dan omdraait naar het bed, waar zij nog slecht acteert dat de vijf minuutjes op en neer haar hebben afgemat, dan besef je pas echt wat voor een pathetische, creatiefloze lafbek je bent geworden en eigenlijk altijd bent geweest. Dat is nou echt dolle gein, de ontmaskering van je eigen burgerlullenbestaan."

--- Beau van Erven Dorens

~Panthera~
07-10-05, 16:49
Beau van Erven Dorens.

:lol: Een ergere crisis kan je niet hebben. :moe:

MaRiaH
07-10-05, 22:23
http://www.tessenx.com/smileybravoclap.gif

voor Youp :D