PDA

Bekijk Volledige Versie : Beroemde BBC-presentator naar Al Jazeera



Zwarte Schaap
08-10-05, 05:45
BBC-presentator naar Al Jazeera

Van onze buitenlandredactie

AMSTERDAM - De gelauwerde Britse televisiepresentator en interviewer Sir David Frost maakt een overstap naar het Arabische televisiestation Al Jazeera. Hij zal te zien zijn op Al Jazeera International, die vanaf komend voorjaar Engelstalige uitzendingen zal verzorgen.

Frost presenteerde na vijfhonderd afleveringen afgelopen mei zijn laatste Breakfast with Frost. Hij kijkt uit naar zijn nieuwe baan. ‘Dit is spannend, omdat ik vooral televisie heb gemaakt voor Brits en Amerikaans publiek en ik nu ook de rest van de wereld kan bereiken’, aldus Frost tegen zijn oude werkgever, de BBC.

Frost werd bekend in de jaren zestig met de presentatie van het satirische programma That Was the Week that Was. Al Jazeera prijst hem aan als ‘de enige journalist die de laatste zeven Amerikaanse presidenten en de laatste zes Britse premiers heeft geïnterviewd’. David Frost wordt een van de gezichten van de zender.

Het in Qatar gevestigde Al Jazeera beschouwt zichzelf als het invloedrijkste onafhankelijke nieuwsmedium in de Arabische wereld. Het is in het Westen bekend als de zender die exclusieve videoboodschappen van het terreurnetwerk Al Qa’ida uitzendt.

Bron: Volkskrant 08/10/05

Mark
08-10-05, 09:02
damnit als het zo doorgaat moet ik straks dringen in het zwembad van de ritz carlton :zweep:

Muslimaah
08-10-05, 09:06
http://www.wma.com/sir_david_frost/imgs/Sir_David_Frost_main.jpg

waterfiets
08-10-05, 10:52
Wel een strategisch slimme zet van Al Jazeera.

Hamza-T
08-10-05, 11:42
Broeder Zwarte Schaap, je hebt het volgende vetgedrukt staan:
'Het is in het Westen bekend als de zender die exclusieve videoboodschappen van het terreurnetwerk Al Qa’ida uitzendt.'

Maar dat doet er in feite niet toe, het is algemeen bekend dat al Jazeera net als de BBC gewoon van Engeland zelf is, en dat ze sowieso niet achter al CIAda staan.

waterfiets
08-10-05, 11:46
Geplaatst door Hamza-T
en dat ze sowieso niet achter al CIAda staan.

... ze fungeert 'alleen maar' als spreekbuis van ...

Problemen?
08-10-05, 12:33
Geplaatst door Hamza-T
Broeder Zwarte Schaap, je hebt het volgende vetgedrukt staan:
'Het is in het Westen bekend als de zender die exclusieve videoboodschappen van het terreurnetwerk Al Qa’ida uitzendt.'

Maar dat doet er in feite niet toe, het is algemeen bekend dat al Jazeera net als de BBC gewoon van Engeland zelf is, en dat ze sowieso niet achter al CIAda staan.


"Het is algemeen bekend dat...." dat vind ik altijd zo'n ongeloofelijk flut argument !

Toon maar eens aan dat Al Jazeera van Engeland is.