PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat is antisemitisme?



Amenzu
08-10-05, 17:32
Dit stukje komt uit de site van Cidi

Wat is antisemitisme?
Het anders behandelen van Joden dan andere mensen, in het bijzonder het je vijandig opstellen ten opzichte van Joden op grond van vooroordelen, noemt men antisemitisme. Dat gebeurt soms nog steeds, bijvoorbeeld als mensen Joden verwijten dat ze de wereldpolitiek beheersen, terwijl iedereen weet dat dit onmogelijk is voor de 15 miljoen Joden, die er nu nog zijn.


Ik vraag me af of dit ook geldt voor Anti-islamisme?

Volgens mij niet, want er zijn politici in dit land die veel verder gaan dan voordelen in hun uitspraken tegen moslims. Sommige uitspraken kan zelfs niet als vooroordelen bestempelen, maar als regelrechte racisme en beledigingen. Maar toch worden deze barbaren geaccepteerd en gesteund door Nederland.


Hieronder een paar voorbeelden van waaruit zal blijken hoe de vrijheid van menings uiting wordt beleefd in dit achterlijke landje (het hondje van Amerika).De lijst is veel langer.



• Man wordt opgepakt omdat hij rondloopt met een poster waarop staat dat Bush een terrorist is.

• Een film wordt aangeklaagd omdat de volgende zin in voorkomt: “Mijn moeder zei; als de oorlog om 12 uur is afgelopen, dan heeft om vijf over twaalf een jood je al weer belazerd. Begrijpt u dat. (…) Nee, maar een jood is een heel kien iemand. En daar moet je voor oppassen.”

• Moslimleider Qazi Hussain Ahmed mag Nederland niet in. Desgevraagd bevestigde een woordvoerder van het ministerie van Justitie zondag dat de Pakistaanse parlementariër op grond van de openbare orde en nationale veiligheid de toegang zal worden geweigerd als hij zich meldt. ( Hershi Ali, Wilders en anderen zeggen dingen die 5 keer beledigend zijn tegen over de moslims, dan wat deze parlementair van een bevriend regime ooit heeft verkondigd).

• Infiltraties bij AEL, die zich tot dusver aan de wetten van het land heeft gehouden, Of was het alleen omdat ze dingen zeggen die Balkenende niet wil horen.

• Er ligt al een verslag in Den Haag over antisemitisme voordat je de woorden Kankerjood heeft uitgesproken. De reacties van balkenende en de zijne zijn dan ook bekend. vrijheid van meningsuiting doen er dan niet meer toe. Je mag enkel de moslims beledigen en discrimineren.

• Bot wordt de mond gesnoerd omdat hij de waarheid verkondigt. Ook al is de meerderheid van Nederland met hem eens en weet heel de wereld dat de oorlog tegen Irak onwettig is.

Amenzu
08-10-05, 17:33
sorry foutje