PDA

Bekijk Volledige Versie : Mohamed Benzakour vastgehouden door Israelische Douane, Gretta toegang geweigerd.



Spoetnik
09-10-05, 12:15
Gretta Duisenberg mag Israël niet in

Uitgegeven: 9 oktober 2005 11:54
Laatst gewijzigd: 9 oktober 2005 11:56
RIJSWIJK - Gretta Duisenberg is in de nacht van zaterdag op zondag de toegang tot Israël geweigerd. Dat heeft een woordvoerder van de delegatie waarvan zij deel uit maakte zondag gezegd. De rest van de groep, mocht het land wel binnen. Een van hen, de schrijver Mohamed Benzakour, wordt volgens de zegsman door de Israëlische autoriteiten vastgehouden.

Duisenberg vertrok zaterdag samen met een delegatie kunstenaars, journalisten en schrijvers naar de Palestijnse gebieden op de Westoever en Gaza. Duisenberg is voorzitter van het comité Stop de Bezetting en wilde onder andere een bezoek brengen aan de Palestijnse president Abbas en de politicus Moustafa Barghouti.

Volgens de woordvoerder van de delegatie werd Duisenberg te kennen gegeven dat ze om veiligheidsredenen het land niet in mocht. Dat gebeurde op het vliegveld van Tel Aviv. Ze keerde zondagochtend terug in Nederland.
http://www.nu.nl/news/605732/20/Gretta_Duisenberg_mag_Isra%EBl_niet_in.html

waterfiets
09-10-05, 12:25
Pure pesterij van dit zogenaamd democratische land.

mark61
09-10-05, 14:17
Gaat de ambassade / BZ actie ondernemen?

Zwarte Schaap
09-10-05, 14:28
Geplaatst door Spoetnik
Een van hen, de schrijver Mohamed Benzakour, wordt volgens de zegsman door de Israëlische autoriteiten vastgehouden.

Waarom?

MaRiaH
09-10-05, 14:33
Ach.. dit zijn toevallig bekenden..

maar iedere keer als ik er ben wordt er wel iemand vastgehouden..

de laatste keer nog een Ned. jongen met een duikersmes..
Hij was wezen duiken in Egypte en hij was Ned. Marinier..(foute combi met dat mes)
die is 6 uur verhoord en miste zijn vliegtuig.... :cheefbek:

Zelf heb ik regelmatig mijn koffer moeten legen..
ik zei nog: wel weer netjes opvouwen he..!!
Da kunnen ze niet waarderen.. :maf2:

En natuurlijk de 1001 vragen..
"it's for your own safety.. " :giechel:

Onno26
09-10-05, 14:41
Ik weet het niet, ik heb echt nog nooit problemen gehad daarzo. De laatste paar keer werd ik uit de niet Israelische rij gezocht en mocht ik naar de Israelische rij om sneller te gaan.
Maar goed ik ben dan ook geen notoir Israel hater, en ik heb het soort hoofd waar kleine Israelische grensmeisjes wel van houden :-)

MaRiaH
09-10-05, 14:52
Geplaatst door Onno26
Ik weet het niet, ik heb echt nog nooit problemen gehad daarzo. De laatste paar keer werd ik uit de niet Israelische rij gezocht en mocht ik naar de Israelische rij om sneller te gaan.
Maar goed ik ben dan ook geen notoir Israel hater, en ik heb het soort hoofd waar kleine Israelische grensmeisjes wel van houden :-)

Ze zien me altijd aan voor een Israeli..(arabisch uiterlijk + blauwe ogen)
dus problemen heb ik niet..
Maar als je daar bent tijdens een nieuwe intifada dan zijn de controles behoorlijk verscherpt. Of als je uit Palestijns gebied komt wordt je ook wantrouwend behandeld. Wat begrijpelijk is.
Moest zelf uit Jeruzalem vertrekken omdat je anders niet langer verzekerd bent.

Afijn.. niet interessant allemaal..
maar zou graag weer terug gaan..
tis alweer 3 jaar geleden.
:wtf:

Spoetnik
09-10-05, 14:57
Geplaatst door MaRiaH
En natuurlijk de 1001 vragen..
"it's for your own safety.. " :giechel:

Ze weten na een zo'n verhoor je hele levensverhaal :p
Een van de redenen dat je bijvoorbeeld langer wordt onder vraagt is als je geen directe vlucht hebt naar Nederland. Ik vloog ooit eens via Air Swiss, ben 1 uur ondervraagt en ik had toen nota bene al mijn werkvergunning in mijn paspoort, ala.
Grappige is dat ik, 2 uur om door de douane heen te komen, de oorspronkelijke ondervragers zag eten in de cafetaria. Nog even een praatje meegehouden, ze vergeten de antwoorden zodra ze met de volgende "klant" gaan spreken.
Ik hoop dat mijn ouders niet zoveel problemen hebben als ze hier op bezoek komen :)

Amenzu
09-10-05, 15:37
Samen met een Nederlandse collega, zijn we ook een uurtje verhoord. Ik dacht dat het kwam omdat ik erbij was, maar hij vertelde dat bij de voorbereidingen voor het project (toen hij alleen was gegaan) ook zo is gegaan...



Geplaatst door Spoetnik
Ze weten na een zo'n verhoor je hele levensverhaal :p
Een van de redenen dat je bijvoorbeeld langer wordt onder vraagt is als je geen directe vlucht hebt naar Nederland. Ik vloog ooit eens via Air Swiss, ben 1 uur ondervraagt en ik had toen nota bene al mijn werkvergunning in mijn paspoort, ala.
Grappige is dat ik, 2 uur om door de douane heen te komen, de oorspronkelijke ondervragers zag eten in de cafetaria. Nog even een praatje meegehouden, ze vergeten de antwoorden zodra ze met de volgende "klant" gaan spreken.
Ik hoop dat mijn ouders niet zoveel problemen hebben als ze hier op bezoek komen :)

Goodnight
09-10-05, 16:34
Zou je nou met een Marokkaans paspoort een visum voor Israel krijgen?

observer
09-10-05, 17:25
Geplaatst door Goodnight
Zou je nou met een Marokkaans paspoort een visum voor Israel krijgen? waarom niet marokko en israel zijn toch vrienden?

Julien
09-10-05, 18:41
Geplaatst door Spoetnik
Ze weten na een zo'n verhoor je hele levensverhaal :p
Een van de redenen dat je bijvoorbeeld langer wordt onder vraagt is als je geen directe vlucht hebt naar Nederland. Ik vloog ooit eens via Air Swiss, ben 1 uur ondervraagt en ik had toen nota bene al mijn werkvergunning in mijn paspoort, ala.
Grappige is dat ik, 2 uur om door de douane heen te komen, de oorspronkelijke ondervragers zag eten in de cafetaria. Nog even een praatje meegehouden, ze vergeten de antwoorden zodra ze met de volgende "klant" gaan spreken.
Ik hoop dat mijn ouders niet zoveel problemen hebben als ze hier op bezoek komen :)

ff vraagje Spoetnik; vind je het niet raar om in Israel te wonen, in de Israelische samenleving te integreren en met Israelische douaniers te praten, met Israelische vliegmaatschappijen te reizen vol met zionisten..terwijl je Israel ook een racistische staat vindt?

Ik zou het niet kunnen. Leven in zo'n land. En volgens mij ben jij nog meer anti-zionisme dan ik.

mark61
09-10-05, 18:55
Geplaatst door Julien
ff vraagje Spoetnik; vind je het niet raar om in Israel te wonen, in de Israelische samenleving te integreren en met Israelische douaniers te praten, met Israelische vliegmaatschappijen te reizen vol met zionisten..terwijl je Israel ook een racistische staat vindt?

Ik zou het niet kunnen. Leven in zo'n land. En volgens mij ben jij nog meer anti-zionisme dan ik.

Tsja, dat vraag ik m nou ook al jaren. Maar voor de yankee dollar wijkt natuurlijk alles. Vooral en eerst principes.

Julien
09-10-05, 19:05
Geplaatst door mark61
Tsja, dat vraag ik m nou ook al jaren. Maar voor de yankee dollar wijkt natuurlijk alles. Vooral en eerst principes.

nou Spoetnik leg het ons eens uit :p

mark61
09-10-05, 19:10
Geplaatst door Julien
nou Spoetnik leg het ons eens uit :p

:lachu:

Spoetnik
09-10-05, 19:17
Geplaatst door Julien
ff vraagje Spoetnik; vind je het niet raar om in Israel te wonen, in de Israelische samenleving te integreren en met Israelische douaniers te praten, met Israelische vliegmaatschappijen te reizen vol met zionisten..terwijl je Israel ook een racistische staat vindt?

Ik zou het niet kunnen. Leven in zo'n land. En volgens mij ben jij nog meer anti-zionisme dan ik.

Ik vind Nederland ook een rascistische staat, maar dat terzijde.

Ik zie het als een goede ervaring voor mijzelf om eerste hand te zien hoe het toegaat in een land dat al 60 jaar in oorlog leeft, hoe dat de mensen beinvloed en hoe dat de levenswereld van jeugd van Israel beinvloed.

Daarnaast had ik geen zin om in Nederland te zitten, met het walgelijk gekibbel om (des)integratie en allerlei andere polderproblemen terwijl de wereld in vlam staat. Misschien was ik ergens anders heen gegaan als ik daartoe de kans had gehad, maar de kans lag hier, dus ik heb em genomen, na er lang over nagedacht te hebben.

mark61
09-10-05, 19:22
Geplaatst door Spoetnik
Ik vind Nederland ook een rascistische staat, maar dat terzijde.

Ik zie het als een goede ervaring voor mijzelf om eerste hand te zien hoe het toegaat in een land dat al 60 jaar in oorlog leeft, hoe dat de mensen beinvloed en hoe dat de levenswereld van jeugd van Israel beinvloed.

Vertel daar dan s over, ipv die wezenloze verhalen die je ook wel vanuit Patagonië kan prikken.


Daarnaast had ik geen zin om in Nederland te zitten, met het walgelijk gekibbel om (des)integratie en allerlei andere polderproblemen terwijl de wereld in vlam staat.

Als je dat al walgelijk vindt loop je dus elke dag kotsend over straat daar? Dat er nog wat uit je handen komt...

Magoed, jij vindt de NL discussies net zoiets als Palestijnen uitroeien. Ik zal het onthouden. :confused:

Spoetnik
09-10-05, 19:29
Geplaatst door mark61
Vertel daar dan s over, ipv die wezenloze verhalen die je ook wel vanuit Patagonië kan prikken.

Dat is niet nieuws van de dag, maar het dagelijkse leven.



Als je dat al walgelijk vindt loop je dus elke dag kotsend over straat daar? Dat er nog wat uit je handen komt...

Hier houden zich maar weinig mensen zich bezig met andermans problemen, iedereen is al druk genoeg met hun eigen problemen/zaken, iedereen doet wat hem zelf uitkomt, een erg individualistische samenleving, maar wel weer met veel sociale cohesie, erg psychofreen.



Magoed, jij vindt de NL discussies net zoiets als Palestijnen uitroeien. Ik zal het onthouden. :confused:

Dat is Mark, rare conclusies verbinden aan andermans woorden, je kan het natuurlijk ook in de vorm van een vraag stellen. Ja ik vind Nederland walgelijk omdat het zich alleen bezig houdt met onbenullige interne problemen die in andere landen niet eens als probleem gezien zouden worden, dit terwijl de wereld in vuur in en vlam staat. Daarom had ik geen zin om in Nederland te zitten, dat ik vervolgens in Israel uitkwam heeft daar verder niets mee te maken.

Mähden
09-10-05, 20:54
Kinderachtig, het weigeren van Greta,

nergens voor nodig.

Arvid
09-10-05, 21:10
De wereld staat in vuur en vlam? Teveel hollywoodfilms gezien spoetnik?
Hahahah werkelijk.

Julien
09-10-05, 21:12
Geplaatst door Arvid
De wereld staat in vuur en vlam? Teveel hollywoodfilms gezien spoetnik?
Hahahah werkelijk.

:hihi:

Spoetnik
09-10-05, 21:21
Geplaatst door Arvid
De wereld staat in vuur en vlam? Teveel hollywoodfilms gezien spoetnik?
Hahahah werkelijk.

Ik kijk maar weinig films tegenwoordig, maar ik hou wel goed het nieuws in de gaten...

Als jij de dood van 100,000 Irakis of meer al niet belangrijk meer vindt, dan bevestigt dat precies wat ik Nederland vind.

Spoetnik
09-10-05, 21:23
Geplaatst door Julien
:hihi:

Ja, had je nog meer vragen?

Julien
09-10-05, 21:59
Geplaatst door Spoetnik
Ja, had je nog meer vragen?

nee je antwoord was duidelijk..en ik vind je een grote hypocriet, maar goed :)

Deze zomer zag ik een vliegtuig dat naar Tell Aviv ging met allemaal israeli's die terug gingen van vakantie, en ik dacht bij mezelf "jullie gaan nu naar huizen die vroeger van Palestijnen waren en naar een land waar vroeger Palestijnen de baas over waren" en ik zou voor geen goud 1 van die Israeli's willen zijn. Jij blijkbaar wel..

en ohja..de wereld staat helemaal niet in vuur en vlam

ronald
09-10-05, 22:13
Geplaatst door Julien
nee je antwoord was duidelijk..en ik vind je een grote hypocriet, maar goed :)

Deze zomer zag ik een vliegtuig dat naar Tell Aviv ging met allemaal israeli's die terug gingen van vakantie, en ik dacht bij mezelf "jullie gaan nu naar huizen die vroeger van Palestijnen waren en naar een land waar vroeger Palestijnen de baas over waren" en ik zou voor geen goud 1 van die Israeli's willen zijn. Jij blijkbaar wel..

en ohja..de wereld staat helemaal niet in vuur en vlam



Mazel tov. Een hele geruststelling dat jij voor geen goud geen Israelier wilt zijn en ik neem aan voor zilver en brons ga je ook niet.

Alhoewel ik je misschien in je sentimentele stemming stoor, toch een opmerking. En ook als je "vuur en vlam" eigenlijk letterlijk neemt hier dan even een rechtzetting over iets dat ook niet letterlijke is. De behuizingsproblemen in Israel zijn minder groot dan in Nederland. Ze zitten daar dus niet met 35 families in een oud "palestijns huis". Bovendien zijn de zichzelf ooit eens Palestijnen gaan noemers nooit de baas geweest in Israel, noch in Jehoeda en Shomron, noch in de Sinai, noch in de Gaza. Voor de Joden waren dat de Engelsen en daarvoor de Turken heel veel daar voor verschillende arabische stammen en daarvoor de Romeinen en dan zijn we rond, want weer daarvoor de Joden. De Chitieten Amorieten Amalekieten e.d volkeren bestaan niet meer evenals de Filisteinen die dus ook niet verwant waren met de huidige Palestijnen-noemers.

mark61
09-10-05, 22:38
Geplaatst door Spoetnik
Dat is niet nieuws van de dag, maar het dagelijkse leven.

Das anders een heel bijzonder soort van dagelijks leven, flaneren op de Dizengoff terwijl je tegelijkertijd het gevoel hebt dat The End Is Nigh en de barbaarse horden aan de landsgrenzen staan, wachtend op 1 kansje om je uit te roeien. Praat je daar wel s over met de collegae?


erg psychofreen.

Kweet niet wat het is maar het klinkt beslist ongezond.


Dat is Mark, rare conclusies verbinden aan andermans woorden, je kan het natuurlijk ook in de vorm van een vraag stellen. Ja ik vind Nederland walgelijk omdat het zich alleen bezig houdt met onbenullige interne problemen

Dat denk jij. De wereld draait om perceptie van De Ander. Dat wij in NL elkaar niet meteen naar de strot vliegen om die reden is een daverend succes, zou ik zeggen. Moesten ze misschien in Israel ook s proberen, praten.


die in andere landen niet eens als probleem gezien zouden worden,

Israël vindt De Antisemitisme in NL anders een groot probleem. Zo groot, dat er geen NLer het land in kan, blijkbaar.


dit terwijl de wereld in vuur in en vlam staat.

In vuur en vlam staan = verliefd zijn.

De wereld stond altijd al in brand. Blijkbaar is het jou pas onlangs opgevallen.


Daarom had ik geen zin om in Nederland te zitten, dat ik vervolgens in Israel uitkwam heeft daar verder niets mee te maken.

Waarmee nog steeds niet de vraag is beantwoord hoe je dat kan rijmen met je anti-zionisme. Je levert een bijdrage aan de onderdrukkingsinspanning, hoe indirect ook. Doesn't that itch?

mark61
09-10-05, 22:42
Geplaatst door ronald
De behuizingsproblemen in Israel zijn minder groot dan in Nederland. Ze zitten daar dus niet met 35 families in een oud "palestijns huis".

Jij bent echt schaamteloos, hè? :hihi:

I betcha dat er geen huisvestingsproblemen zijn, daar hebben we immers onbeperkt bebouwbaar Palestijns gebied voor.

Cynisch varken.

MaRiaH
09-10-05, 22:43
Ronald, En vergeet dan niet de enorme hoeveelheid Palestijnen die in Jordanie wonen.
------------

Spoetnik - de zaken die jij noemt zijn erg herkenbaar-..
Van al die keren dat ik in Israel ben geweest vielen me steeds weer dezelfde dingen op:

- het individualisme; men loopt elkaar ook gewoon omver op straat.. heel vreemd.. ik vond me dat toch asociaal in het begin; iedereen botst tegen je aan.. niemand zegt sorry.. ze zien je niet eens! dat gaf wat irritatie. maar het went snel.. Men loopt ook heel snel, haastig. Gewoon mee botsen..
- Een enorme onderlinge verbondenheid; die lijkt heel haaks te staan op dat individualisme. Ze zijn erg eerlijk en kritisch over "hun" politiek.
-de omgang met kinderen; kinderen zijn echt prinsjes en prinsesjes daar.. (de jeugd is de toekomst, het voortbestaan.. begrijpelijk vanuit het beeld van de geschiedenis)
-met name mannen doen alles met de kinderen.. (vond ik)
-ik vond oorlogsdreiging en spanning altijd erg voelbaar..
Dat is ook even wennen..
- Overal controles, je tas openmaken, fouilleren etc. (went ook snel)
- In sociale situaties vragen israeli's je de hemd van het lijf.. en zijn heel open.. (wat verdien je , wat kost je huis, hoeveel schulden heb je bla bla hahaha)
- ze hebben arabisch temperament :knipoog:
- Ze gaan graag de discussie aan over het MO conflict.. :D

de combinatie van de laatste twee zorgt voor leuke discussies met handen en voeten.. :schrik:

ronald
09-10-05, 23:11
Geplaatst door mark61
Jij bent echt schaamteloos, hè? :hihi:

I betcha dat er geen huisvestingsproblemen zijn, daar hebben we immers onbeperkt bebouwbaar Palestijns gebied voor.

Cynisch varken.


Stomme hond...dit heet sarcasme...moet jou aanspreken.

Arvid
09-10-05, 23:17
Geplaatst door Spoetnik
Ik kijk maar weinig films tegenwoordig, maar ik hou wel goed het nieuws in de gaten...

Als jij de dood van 100,000 Irakis of meer al niet belangrijk meer vindt, dan bevestigt dat precies wat ik Nederland vind.

aha het toverwoord 'als' komt weer te voorschijn. Als dit als dat als blabla als lalala als hihihi als als als.... Ik ben maar 1 van de 16 miljoen hier, valt dus geen conclusie uit te trekken. Maar emigratie is zo'n slecht idee nog niet, ik zat zelf te denken aan
- Hawaii
- de Galapagos eilanden
- San Fransisco
- Nieuw-Zeeland

Iemand ervaring met deze oorden?

Arvid
09-10-05, 23:17
Geplaatst door Spoetnik
Ik kijk maar weinig films tegenwoordig, maar ik hou wel goed het nieuws in de gaten...

Als jij de dood van 100,000 Irakis of meer al niet belangrijk meer vindt, dan bevestigt dat precies wat ik Nederland vind.

-dubbel-

mark61
09-10-05, 23:23
Geplaatst door ronald
Stomme hond...dit heet sarcasme...moet jou aanspreken.

Oh je wordt op je oude dag opeens kritisch AVRO-lid.

mark61
09-10-05, 23:25
Geplaatst door Arvid
aha het toverwoord 'als' komt weer te voorschijn. Als dit als dat als blabla als lalala als hihihi als als als.... Ik ben maar 1 van de 16 miljoen hier, valt dus geen conclusie uit te trekken. Maar emigratie is zo'n slecht idee nog niet, ik zat zelf te denken aan
- Hawaii
- de Galapagos eilanden
- San Fransisco
- Nieuw-Zeeland

Iemand ervaring met deze oorden?

Ik vind San Francisco maar een gure hel. Itt de brochures.

Liepen de Galapagos niet onder binnenkort? Ik vrees dat je te NZ binnen de kortste keren sterft van verveling. Hawaii is VS. Hoei. Verder nog iets?

ronald
09-10-05, 23:27
Geplaatst door mark61
Oh je wordt op je oude dag opeens kritisch AVRO-lid.



Dit klink weer zo truttig van jou.......

Arvid
09-10-05, 23:33
Geplaatst door mark61
Ik vind San Francisco maar een gure hel. Itt de brochures.

Liepen de Galapagos niet onder binnenkort? Ik vrees dat je te NZ binnen de kortste keren sterft van verveling. Hawaii is VS. Hoei. Verder nog iets?

Gure hel? hoezo dat?

Hawaii is helft Aziatisch helft Westers, lijkt me een mooie mix.
Bleh anders ga ik wel naar Israel, bij Spoetnik op de koffie, gezellig :boogjes:

mark61
09-10-05, 23:40
Geplaatst door Arvid
Gure hel? hoezo dat?

Hawaii is helft Aziatisch helft Westers, lijkt me een mooie mix.
Bleh anders ga ik wel naar Israel, bij Spoetnik op de koffie, gezellig :boogjes:

De eerste kilometer landinwaarts is meestal gehuld in een kille mist. De boulevard bestaat dan ook uit een verlaten vierbaansautoweg met goedkope appartementen.

Dan heb je Mission St., het paradepaardje. Eén block tever en de woedende natives dringen op. We wisten niet hoe snel we weer nonchalant neuriënd om moesten keren. Windtunnels, high rise... alleen het nichtenkwartier is enigszins dragelijk. Als je de toeristen wegdenkt. :hihi:

Mongolië. Lekker rustig, 330 dagen zon per jaar, 1 dag regen. Alleen dat eten...schaap, schaap en schaap. En kruiden ho maar.

~Panthera~
09-10-05, 23:48
Maargoed, komt het omdat ze Gretta heet of gaat dat "normaal" ook zo ?

Je arriveert, men zegt dat je een "veiligheidsrisico" bent, om wat voor reden dan ook; wordt je dan uitgelegd WAAROM, of is het links om die ecke en wieder ins fluggeval und nach hause ? :verward:

Onno26
09-10-05, 23:55
Maargoed, komt het omdat ze Gretta heet of gaat dat "normaal" ook zo ?

In het kader van de vraag hierboven. Hoe zit dat eigenlijk? Kan een land iemand uit een bevriend land weigeren? Zomaar? (het gaat om de hypothetische vraag hierzo, ik weet dat het bij Greta en ISrael geen zomaar is)

observer
10-10-05, 10:09
Geplaatst door Onno26
In het kader van de vraag hierboven. Hoe zit dat eigenlijk? Kan een land iemand uit een bevriend land weigeren? Zomaar? (het gaat om de hypothetische vraag hierzo, ik weet dat het bij Greta en ISrael geen zomaar is) een land wat een kraai als gretha stuurt is niet bevriend :wat?!: maar het antwoord is ja tenzij ze een diplomatiek paspoort hebben dan niet, het is het ontvangende land wat bepaald wie binnen mag



Hawaii is helft Aziatisch helft Westers, lijkt me een mooie mix. etnische hawaiianen zijn polynesiers volgens mij

zou san diego eens proberen beter klimaat dan SF en net zo relaxed en dicht bij mexico (voor walvis kijken )

Soldim
10-10-05, 16:29
Geplaatst door observer


zou san diego eens proberen beter klimaat dan SF en net zo relaxed en dicht bij mexico (voor walvis kijken )


Maar nogal 'boring'. 't Is geen stad maar een nogal uit z'n voegen gegroeit dorp ;)

En inderdaad, het enige waar dat Mexico goed voor is, is walvissen kijken. De Mexicaanse plaatsjes en Tijuana tot anderhalf uur voorbij de grens is vreselijk. Goedkope sex, goedkope drank etc. om Amerikaanse toeristen dollars. Verder zuidelijk wordt het beter -- maar de bevolking armer :(

Al Sawt
10-10-05, 21:18
Wat is er mis met Marokkaanse Nederlanders? Telkens waar ik om me heen kijk, zie ik Marokkaanse organisaties flirten met Zionistische organisaties als de CIDI. Zo heeft CIDI laatst een festival met Marokkanen in de Amsterdamse wijk de Baarsjes georganiseerd.

En weer gaan vliegtuigladingen vol met Marokkanen vanuit Nederland naar Israel. Na Cheppih gaat ook Benzakour. Reinste vorm van verraad.

micha4
10-10-05, 21:41
Wat het tegenhouden van Gretta Duizenberg betreft, dat is deel van het spel. Zij treitert ons, wij treiteren haar. Stelt niets voor, maar het geeft minder gedoe als wij haar in een keer weigeren dan dat tijdens het gehele bezoek camera's achter haar aangaan. Nu is de groep een van de vele intermnationale protestmissies. Met haar was het lastig.

En wat de controles op de luchthaven betreft, ja dat is soms vervelend lastig. Een Nederlandse vriend die uit Pakistan afkomstig is, heeft iedere keer als hij mij komt bezoeken gelazer. Meestal gaat het beleefd, maar soms is het ronduit onbeschoft en moet ik mobiel met hem bellen om hem er sneller uit te krijgen. Geef kleine mannen macht en er zullen er altijd zijn die daar misbruik van maken. Dat ben ik op de gehele wereld tegengekomen bij mensen met uniformen. Jullie ongetwijfeld ook.


Micha