PDA

Bekijk Volledige Versie : Massagraf Hassan II ontdekt



Marsipulami
10-10-05, 08:04
Massagraf Hassan II ontdekt


In het zuiden van Marokko werden vijftig lijken van tegenstanders van koning Hassan II opgegraven door de Instance Equité et Réconciliation (IER), de Marokkaanse waarheidscommissie. De slachtoffers stierven in de jaren zeventig, tachtig en begin negentig in gevangenenkampen zoals Tagounit, Agdz en Qalaât Mgouna, aldus een mededeling van de IER, een instantie die in 2003 werd opgericht door koning Mohammed VI, zoon van koning Hassan II.


In Marokko waren er in die periode vele geheime detentiecentra, waar politieke tegenstanders van het regime tot meer dan tien jaar opgesloten zonder enige vorm van proces en gefolterd. Verscheidene maanden onderzoek waren nodig om de graven op te sporen, zei de IER, dat de namen van de vijftig slachtoffers publiceerde. Ze krijgen de kans om het stoffelijk overschot van hun familielid te gaan groeten. Het gaat vooral om families uit de Westelijke Sahara.

(afp)

www.ier.ma

bamajob.nl
10-10-05, 08:56
En wat vindt de zoon van de massa moordenaar? Hem hoor je al helemaal niet. Gaat het hier om een toneelstuk?

Marsipulami
10-10-05, 09:24
Geplaatst door bamajob.nl
En wat vindt de zoon van de massa moordenaar? Hem hoor je al helemaal niet. Gaat het hier om een toneelstuk?

Het is toch wel opmerkelijk dat een dergelijk onderzoek sowieso mogelijk is, zonder dat het regime moest weggebombardeerd worden of zonder dat er politieke tegenstanders aan de macht kwamen. Mohamed VI scoort hiermee in ieder geval goede punten. Of het de stabiliteit van zijn regime ten goede zal komen is natuurlijk een andere vraag.

M-sab3a
10-10-05, 10:07
hassan 2 is naar de hel. en ieder keer komt meer vuur erbij. en allah zal hem dat niet vergeven. in de hel zal je branden. taboun demouk ahassan.

Marsipulami
10-10-05, 10:10
Geplaatst door M-sab3a
hassan 2 is naar de hel. en ieder keer komt meer vuur erbij. en allah zal hem dat niet vergeven. in de hel zal je branden. taboun demouk ahassan.

God beslist

Prlwytzkofski
10-10-05, 10:22
Geplaatst door M-sab3a
hassan 2 is naar de hel. en ieder keer komt meer vuur erbij. en allah zal hem dat niet vergeven. in de hel zal je branden. taboun demouk ahassan.

Schieten we daar iets mee op ?

Amenzu
10-10-05, 12:21
Het is allemaal show spel. Volgens de zogenaamde commmissie voor verzoening, mogen de namen van de daders, mogen niet bekend worden en zullen ook niet gestraft worden.

Zwarte Schaap
10-10-05, 12:38
Geplaatst door Amenzu
Het is allemaal show spel. Volgens de zogenaamde commmissie voor verzoening, mogen de namen van de daders, mogen niet bekend worden en zullen ook niet gestraft worden.

En terwijl ze nu al bezig zijn met het martellen van een nieuwe lading slachtoffers, nu in dienst van Amerika en the coalition of the willing.

Amenzu
10-10-05, 12:47
Geplaatst door Zwarte Schaap
En terwijl ze nu al bezig zijn met het martellen van een nieuwe lading slachtoffers, nu in dienst van Amerika en the coalition of the willing.

De slachtoffers mogen wel hun verhaal doen, maar geen namen noemen. Heb jij die man uit Alhoezeima gezien die zijn verhaal in het Berbers deed. Hij moest wel zijn excuses daarvoor aanbieden. Mar hij vond het belangrijk om het in zijn moedertaal te doen omdat hij daarin zich zelf beter kon uitdrukken.

Hij behoort tot de slachtoffers van de slachtingen en vrekrachtingen van duizenden onschuldige burgers in 57/58.

Hij moest kiezen tussen zijn leven of verkracht worden door soldaten.

Hetzelfde gebeurt nu met de sympatisanten van de extremisten, ook al heb je geen misdrijf begaan dan kan je al opgepakt worden voor je overtuiging.

Zwarte Schaap
10-10-05, 13:11
Geplaatst door Amenzu
De slachtoffers mogen wel hun verhaal doen, maar geen namen noemen. Heb jij die man uit Alhoezeima gezien die zijn verhaal in het Berbers deed. Hij moest wel zijn excuses daarvoor aanbieden. Mar hij vond het belangrijk om het in zijn moedertaal te doen omdat hij daarin zich zelf beter kon uitdrukken.

Hij behoort tot de slachtoffers van de slachtingen en verkrachtingen van duizenden onschuldige burgers in 57/58.

Hij moest kiezen tussen zijn leven of verkracht worden door soldaten.

Hetzelfde gebeurt nu met de sympatisanten van de extremisten, ook al heb je geen misdrijf begaan dan kan je al opgepakt worden voor je overtuiging. Ik kan die hoorzittingen niet aanzien, ik kan het niet aanhoren terwijl ik weet dat men gewoon doorgaat met martellen. Ik trap niet in die show.

Smerig teringzooitje in dienst van die schijnheilige westerse slangen die zogenaamd democratie zaaien. Martellen in naam van de democratie gaat gewoon door, but who the fuck cares?

Soldim
10-10-05, 14:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik kan die hoorzittingen niet aanzien, ik kan het niet aanhoren terwijl ik weet dat men gewoon doorgaat met martellen. Ik trap niet in die show.

Smerig teringzooitje in dienst van die schijnheilige westerse slangen die zogenaamd democratie zaaien. Martellen in naam van de democratie gaat gewoon door, but who the fuck cares?

Zo ken ik je Schaap! Blijven afschuiven die verantwoording. 't Is allemaal de schuld van het Westen! Ach, d'r zijn misschien een of twee Marokanen bij betrokken, maar alleen omdat het Westen betaald, toch?

:kotsen2:

Zwarte Schaap
10-10-05, 14:53
Geplaatst door Soldim
Zo ken ik je Schaap! Blijven afschuiven die verantwoording. 't Is allemaal de schuld van het Westen! Ach, d'r zijn misschien een of twee Marokanen bij betrokken, maar alleen omdat het Westen betaald, toch?

:kotsen2:

Flikker toch op joh pleurishond. Wat wil jij je kinderen later vertellen dan? Dat we zo voor democratie vechten maar dat we tegenstanders van ons beleid naar andere landen sturen (marokko) om daar gemarteld te worden zodat wij hier de wetten niet hoeven te overtreden. Maar Marokko mag ze wel overtreden en tegelijkertijd het lef hebben om nog te zeuren over mensenrechten.

Dit vind ik zo superschijnheilig en hypocriet. De wereld wijsmaken dat we hier in Europa en Amerika zo om de mensenrechten geven maar wel tegenstanders sturen naar landen om gemarteld te worden.

Walgelijk , walgelijk en nog eens walgelijk. Gatsiederie wat een misselijkmakend hypocriet spel.

Moet ik nu blij zijn dat Marokko zogenaamd een waarheidscommisie heeft maar tegelijkertijd nog wel voor de USA en Engeland doorgaan met martellen?

Rot op teringhond.

Soldim
10-10-05, 15:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
Flikker toch op joh pleurishond.

Rot op teringhond.


Als je iets niet met argumenten kunt onderbouwen begin je te schelden. Ik twijfel of je het waard bent om op te reageren.



Wat wil jij je kinderen later vertellen dan? Dat we zo voor democratie vechten maar dat we tegenstanders van ons beleid naar andere landen sturen (marokko) om daar gemarteld te worden zodat wij hier de wetten niet hoeven te overtreden. Maar Marokko mag ze wel overtreden en tegelijkertijd het lef hebben om nog te zeuren over mensenrechten.


Jij interpreteerd wat anderen schrijven echt zoals jij het wilt zien, of niet? Het hele maroc.nl forum schijnt voor jou een klankbord voor je onvrede te zijn.



Dit vind ik zo superschijnheilig en hypocriet. De wereld wijsmaken dat we hier in Europa en Amerika zo om de mensenrechten geven maar wel tegenstanders sturen naar landen om gemarteld te worden.


Maakt dat Marokko minder schuldig? Daar ging deze discussie over. Jij hebt een soort Pavlof reactie en legt de schuld direct weer bij het hypocriete Westen.



Walgelijk , walgelijk en nog eens walgelijk. Gatsiederie wat een misselijkmakend hypocriet spel.


Maar je speelt het zo te zien met groot genoegen mee.

Zwarte Schaap
10-10-05, 15:29
Geplaatst door Soldim
Als je iets niet met argumenten kunt onderbouwen begin je te schelden. Ik twijfel of je het waard bent om op te reageren.

Jij interpreteerd wat anderen schrijven echt zoals jij het wilt zien, of niet? Het hele maroc.nl forum schijnt voor jou een klankbord voor je onvrede te zijn.

Maakt dat Marokko minder schuldig? Daar ging deze discussie over. Jij hebt een soort Pavlof reactie en legt de schuld direct weer bij het hypocriete Westen.

Maar je speelt het zo te zien met groot genoegen mee.

Flikker op smerige schijnheil alsof ik hier beweerd heb dat de Marokkaanse schoothondjes minder schuldig zijn. Kun je het niet aan dat jouw geliefde democratische landjes bloed aan hun handen hebben en maar blijven doorgaan met bloedvergieten?

Soldim
10-10-05, 15:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
alsof ik hier beweerd heb dat de Marokkaanse schoothondjes minder schuldig zijn.


Schoothondjes - implicerend dat ze geen eigen afwegingen maken en precies doen wat de baas zegt? Volgens mij zijn het volwassen mensen die heel goed kunnen oordelen en precies datgene doen waar ze zelf beter van worden. Volgens mij hebben ze daar weinig Westerse stimuli voor nodig....



Kun je het niet aan dat jouw geliefde democratische landjes bloed aan hun handen hebben en maar blijven doorgaan met bloedvergieten?

Ik ben me volledig bewust van het bloedvergieten en de hypocrisie van Westerse landen. Ik probeer de schuld niet bij anderen te leggen. Het probleem is mensen die zich wel bewust zijn van misstanden in bepaalde landen, maar altijd de schuld bij een ander zoeken.

~Panthera~
10-10-05, 15:48
Geplaatst door Soldim
Ik ben me volledig bewust van het bloedvergieten en de hypocrisie van Westerse landen. Ik probeer de schuld niet bij anderen te leggen. Het probleem is mensen die zich wel bewust zijn van misstanden in bepaalde landen, maar altijd de schuld bij een ander zoeken.


Maar wat doet het Westen ertegen ? 4 x "mensenrechten" roepen, en dan weer over tot de orde van de dag ? Toch ? :confused:
Dan blijf je medeschuldig en vind het wel best eigenlijk.
Of op zijn minst niet intressant.

Soldim
10-10-05, 16:00
Geplaatst door ~Panthera~
[B]Maar wat doet het Westen ertegen ? 4 x "mensenrechten" roepen, en dan weer over tot de orde van de dag ? Toch ? :confused:


Dat klopt, of eigenlijk, nog erger, 'k betaal Amnesty International om 4 x 'mensenrechten' uit mijn naam te roepen.

En elke vier jaar stemmen op een andere politicus, die dan hetzelfde beleid voortzet blijkt ook niet te helpen.



Dan blijf je medeschuldig en vind het wel best eigenlijk.
Of op zijn minst niet intressant.

Of medeschuldig en onmachtig iets te veranderen?

Amenzu
10-10-05, 16:11
Wat dat betreft ben ik het met je eens en niet met Schaap.

Het is natuurlijk altijd makkelijk om de schuld bij een ander te leggen. De enige verantwoordelijke voor de misdaden in Maroko zijn de machthebbers en hun ideologie.

Zolang de msolims anderen als schuldigen blijven aanwijzen en niet de handen zelf uit de mouwen steken om een deze wandaden te beeindigen. Zullen we geen meter verder komen. DE misdaden die gepleegd worden in de "zogenaamde" islamitische landen zijn voor 100% het werk van de moslims zelf.



Geplaatst door Soldim
Schoothondjes - implicerend dat ze geen eigen afwegingen maken en precies doen wat de baas zegt? Volgens mij zijn het volwassen mensen die heel goed kunnen oordelen en precies datgene doen waar ze zelf beter van worden. Volgens mij hebben ze daar weinig Westerse stimuli voor nodig....



Ik ben me volledig bewust van het bloedvergieten en de hypocrisie van Westerse landen. Ik probeer de schuld niet bij anderen te leggen. Het probleem is mensen die zich wel bewust zijn van misstanden in bepaalde landen, maar altijd de schuld bij een ander zoeken.

~Panthera~
10-10-05, 16:17
Geplaatst door Soldim
Dat klopt, of eigenlijk, nog erger, 'k betaal Amnesty International om 4 x 'mensenrechten' uit mijn naam te roepen.

En elke vier jaar stemmen op een andere politicus, die dan hetzelfde beleid voortzet blijkt ook niet te helpen.



Of medeschuldig en onmachtig iets te veranderen?


Oftewel: de "gewone" boeren*** heeft eigenlijk weinig mogelijkheden om er ook maar iets aan te veranderen.
Amnesty probeert het, maar wordt aan alle kanten tegengewerkt.
Onmachtig dus.

Triest eigenlijk, dat de hele wereld dus blijkbaar geregeeert wordt door een stel idioten met een heel andere agenda.
Toch medeschuldig ?

Soldim
10-10-05, 16:26
Geplaatst door ~Panthera~
Oftewel: de "gewone" boeren*** heeft eigenlijk weinig mogelijkheden om er ook maar iets aan te veranderen.


Daar lijkt het inderdaad op -- oplossingen meer dan welkom!



Amnesty probeert het, maar wordt aan alle kanten tegengewerkt.
Onmachtig dus.


Amnesty probeert het, en wordt wat klachten betrefd Westerse misstanden min of meer genegeert, en betreffende klachten over niet Westerse misstanden als hypocriet en niet relevant verklaart. In beide gevallen doet dat natuurlijk niets aan de misstanden af :(



Triest eigenlijk, dat de hele wereld dus blijkbaar geregeeert wordt door een stel idioten met een heel andere agenda.
Toch medeschuldig ?

Zoals ik al zei, medeschuldig. En helaas onmachtig om daaraan wat te veranderen.

Zwarte Schaap
10-10-05, 16:55
Geplaatst door Soldim
Schoothondjes - implicerend dat ze geen eigen afwegingen maken en precies doen wat de baas zegt? Volgens mij zijn het volwassen mensen die heel goed kunnen oordelen en precies datgene doen waar ze zelf beter van worden. Volgens mij hebben ze daar weinig Westerse stimuli voor nodig.... De westerse landen vangen de slachtoffers en leveren ze uit aan hun beul Marokko. Dat is de pure verantwoordelijkheid van de USA en Engeland. Als je mij kunt citeren dat ik de schuld van de Marokkaanse honden bagataliseer of ontken mag je weer verder met mij paten.


Ik ben me volledig bewust van het bloedvergieten en de hypocrisie van Westerse landen. Ik probeer de schuld niet bij anderen te leggen. Het probleem is mensen die zich wel bewust zijn van misstanden in bepaalde landen, maar altijd de schuld bij een ander zoeken Ben je nu scheel of zo? Waar leg ik de schuld bij anderen? Teringschijnheil, ik zit de lijnen te beschrijven hoe dat martellen in zijn werk gaat. Om volledig te zijn kan ik de rol van de westerse coalitie niet achterhouden. Hoe komt Marokko aan die mensen die gemarteld worden? Ja die worden per amerikaanse vliegtuigen gebracht. Moet ik me mond hoduen over deze martellingen en zogenaamd blij zijn dat Marokko een waarheidscommissie heeft maar tegelijkertijd doorgaat met martellen in dienst van de westerse landen?

Zwarte Schaap
10-10-05, 16:58
Geplaatst door Amenzu
Wat dat betreft ben ik het met je eens en niet met Schaap.

Het is natuurlijk altijd makkelijk om de schuld bij een ander te leggen. De enige verantwoordelijke voor de misdaden in Maroko zijn de machthebbers en hun ideologie.

Zolang de msolims anderen als schuldigen blijven aanwijzen en niet de handen zelf uit de mouwen steken om een deze wandaden te beeindigen. Zullen we geen meter verder komen. DE misdaden die gepleegd worden in de "zogenaamde" islamitische landen zijn voor 100% het werk van de moslims zelf.

Ben jij mongool of zo? Ik daag jou uit om mij te citeren waar ik de schuld alleen bij anderen leg. Wie brengt die slachtoffers naar Marokko om daar speciaal gemarteld te worden?

Hitler was niet schuldig maar de mensen die de gaskamers bedienden waren schuldig.

Amenzu
10-10-05, 17:07
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ben jij mongool of zo? Ik daag jou uit om mij te citeren waar ik de schuld alleen bij anderen leg. Wie brengt die slachtoffers naar Marokko om daar speciaal gemarteld te worden?

Hitler was niet schuldig maar de mensen die de gaskamers bedienden waren schuldig.

Ik heb het niet over die 10 man uit Guatanamo. Ik heb het over de dood, verkrachting en moord partijen van Honder duizenden moslims.

Als zou Amerika ze naar Marokko brengen, dan is Marokko nog steeds de verantwoordelijke voor de schendingen van mensen rechten. Zoals al eerder vermeld wordt, deze mensen zijn volwassen en weten heel goed wat ze doen. Als je buurman je morgen bij mij inlevert en ik verkracht je, dan is het in de eerste plaats mijn schuld. Ik kan ook weigeren...

Neeik ben geen mongool, ten minste niet dat ik weet. Om iemand mongool te noemen moet je volgens er een van zijn. Een normaal mens zegt zo iets niet..

Soldim
10-10-05, 17:32
Geplaatst door Zwarte Schaap
De westerse landen vangen de slachtoffers en leveren ze uit aan hun beul Marokko. Dat is de pure verantwoordelijkheid van de USA en Engeland. Als je mij kunt citeren dat ik de schuld van de Marokkaanse honden bagataliseer of ontken mag je weer verder met mij paten.


Is dat Pure als in 100%? Volgens mij treft zowel Marokko als VS/GB blaam.



Ben je nu scheel of zo? Waar leg ik de schuld bij anderen?


'Schoothondjes", "in dienst van de Westerlijke slangen" etc. etc. Ik interpreteer dat als "ze worden gedwongen" Zit ik fout met mijn interpretatie?



Teringschijnheil


Denk je echt dat je je gelijk moet onderbouwen door te gaan schelden?



ik zit de lijnen te beschrijven hoe dat martellen in zijn werk gaat. Om volledig te zijn kan ik de rol van de westerse coalitie niet achterhouden.


Je bedoelt, er kan geen martel praktijk besproken worden of je begint: "Hullie ook! Zullie ook!"



Hoe komt Marokko aan die mensen die gemarteld worden? Ja die worden per amerikaanse vliegtuigen gebracht.


Allemaal?

nl-x
10-10-05, 17:53
Hey Soldim, tief eens op, amateur-stoorzender.

Soldim
10-10-05, 17:57
Geplaatst door nl-x
Hey Soldim, tief eens op, amateur-stoorzender.

Wat zeg je, opa?

Zwarte Schaap
10-10-05, 20:04
Geplaatst door Soldim
Is dat Pure als in 100%? Volgens mij treft zowel Marokko als VS/GB blaam. Het uitleveren en opdracht geven om te martellen is een pure verantwoordelijkheid van de USA en GB.


'Schoothondjes", "in dienst van de Westerlijke slangen" etc. etc. Ik interpreteer dat als "ze worden gedwongen" Zit ik fout met mijn interpretatie? Moet ik je ook nog les geven in het Nederlands? Wat betekent ''In dienst van''? Versta jij daar dwang onder?


Denk je echt dat je je gelijk moet onderbouwen door te gaan schelden? Dat is om jou te tonen dat ik geen respect voor je heb als je spelletjes speelt.


Je bedoelt, er kan geen martel praktijk besproken worden of je begint: "Hullie ook! Zullie ook!" Dit gaat over Marokko en de zogenaamde verzoeningen. Ik kan mijn ogen niet sluiten voor de martellingen in opdracht van het westen terwijl er een waarheidscommisie met een grote verzoening bezig is. Door slachtoffers aan Marokko te blijven leveren is dat een goedkeuring voor het westen om door te gaan met martellen.


Allemaal?
Ze komen niet zelfstandig met hun boot of auto naar Marokko, maar met handboeien en kap worden ze door louche vliegtuigen Marokko ingevlogen.

Zwarte Schaap
10-10-05, 20:09
Geplaatst door Amenzu
Ik heb het niet over die 10 man uit Guatanamo. Ik heb het over de dood, verkrachting en moord partijen van Honder duizenden moslims.


Heb je ook problemen met begrijpend lezen? Ik heb dus wel over de mensen die zonder enige rechtsgrond worden gemarteld. En als jij op mij reageert verwacht ik dat je reageert op datgene wat ik zeg en niet wat je zelf erbij haalt. Daar heb je mij niet voor nodig dat kun je zelfstandig plaatsen.


Als zou Amerika ze naar Marokko brengen, dan is Marokko nog steeds de verantwoordelijke voor de schendingen van mensen rechten. Zoals al eerder vermeld wordt, deze mensen zijn volwassen en weten heel goed wat ze doen. Als je buurman je morgen bij mij inlevert en ik verkracht je, dan is het in de eerste plaats mijn schuld. Ik kan ook weigeren... Als ik jou aan een verkrachter uitlever om verkracht te worden dan ben ik de hoofdschuldige want ik heb je met geen ander doel uitgeleverd om verkracht te worden.


Neeik ben geen mongool, ten minste niet dat ik weet. Om iemand mongool te noemen moet je volgens er een van zijn. Een normaal mens zegt zo iets niet.. Flikker toch op met je slijmacties.

Mohajir
10-10-05, 21:09
Geplaatst door Marsipulami
Het is toch wel opmerkelijk dat een dergelijk onderzoek sowieso mogelijk is, zonder dat het regime moest weggebombardeerd worden of zonder dat er politieke tegenstanders aan de macht kwamen. Mohamed VI scoort hiermee in ieder geval goede punten. Of het de stabiliteit van zijn regime ten goede zal komen is natuurlijk een andere vraag. als de stabiliteit van zijn regime bedreigt wordt, kan ie altijd terug vallen op zijn groot voorbeeld: hassan II, allah hebbe z'n ziel

Mohajir
10-10-05, 21:11
Geplaatst door Marsipulami
Massagraf Hassan II ontdekt


In het zuiden van Marokko werden vijftig lijken van tegenstanders van koning Hassan II opgegraven door de Instance Equité et Réconciliation (IER), de Marokkaanse waarheidscommissie. De slachtoffers stierven in de jaren zeventig, tachtig en begin negentig in gevangenenkampen zoals Tagounit, Agdz en Qalaât Mgouna, aldus een mededeling van de IER, een instantie die in 2003 werd opgericht door koning Mohammed VI, zoon van koning Hassan II.


In Marokko waren er in die periode vele geheime detentiecentra, waar politieke tegenstanders van het regime tot meer dan tien jaar opgesloten zonder enige vorm van proces en gefolterd. Verscheidene maanden onderzoek waren nodig om de graven op te sporen, zei de IER, dat de namen van de vijftig slachtoffers publiceerde. Ze krijgen de kans om het stoffelijk overschot van hun familielid te gaan groeten. Het gaat vooral om families uit de Westelijke Sahara.

(afp)

www.ier.ma het zou me nietverbazen als er nog meer van zulke graven worden ontdekt, vooral de saharaui's moeten nog bovenwater komen en dat bedoel ik letterlijk

Mohajir
10-10-05, 21:15
Geplaatst door M-sab3a
hassan 2 is naar de hel. en ieder keer komt meer vuur erbij. en allah zal hem dat niet vergeven. in de hel zal je branden. taboun demouk ahassan.

Geplaatst door Prlwytzkofski
Schieten we daar iets mee op ? nee jij schiet nix mee op, maar M-sab3a kan zijn frustraties op de forum botvieren. en dat is toch iets. beter dan helemaal nix

Syphax
10-10-05, 22:25
Geplaatst door bamajob.nl
En wat vindt de zoon van de massa moordenaar? Hem hoor je al helemaal niet. Gaat het hier om een toneelstuk?
Over toneelstukken gesproken; zag je hoe er werd gerouwd na zijn dood?
Ik heb me suf gelachen. :jeweetog:
Marokko is 1 grote corrupte lichaam, dat verander je niet zo snel!!