PDA

Bekijk Volledige Versie : Mevrouw Griffioen...



Couscousje
10-10-05, 12:19
Lelystad, 10 september 2004

Geachte Heer Marijnissen,

Betr: Ouderenbeleid en de binnenkort te houden begrotingsdebatten

Ik ben alleenstaand, 71 jaar en vrij goed gezond, zodat ik me alleen kan redden. Ik heb lang getwijfeld om U eens een brief te schrijven. Maar toen ik laatst hoorde dat de minima er volgend jaar weer op achteruit zouden gaan, kreeg ik hem toch wel goed zitten.

Ik heb van mijn 16e jaar tot en met mijn 58ste jaar gewerkt, dus heb ik mijn steentje wel bijgedragen. Ik was blij dat ik 65 werd en AOW kreeg, want bij de bijstand denken ze dat iedereen een fraudeur is en als zodanig word je ook behandeld. Ik vroeg geld voor een wasmachine want de mijne was stuk. Die kreeg ik niet. Ze vroegen of ik niet met de hand kon wassen. Ik had een half jaar daarvoor net een open hartoperatie gehad. Ik moest bij de bank geld lenen om een 2e handswasmachine te kopen.
(-)
De huursubsidie ging met 4 euro achteruit, de huur werd 16 euro meer, weer 20 euro. Ik moet nu 25% van mijn tandartsenrekening betalen, gedeeltelijk medicijnen. Als je een plaatje moet hebben bij de tandarts…zelf betalen, 300- 700 euro. Kan je dat niet, moet je alles laten trekken, want een gebit krijg je gratis. het is de wereld op zijn kop. Wat houdt dit alles in: Geen krant, concert, schouwburg of vakantie. Je vakantiegeld gebruik je voor cadeautjes voor kinderen en kleinkinderen, iets nieuws voor jezelf of onverwachte rekeningen b.v. de tandarts.
(-)
De ouderen hebben hard gewerkt om het land weer op te bouwen, zodat de jeugd nu kan leren. Wij konden dat niet, wij moesten overdag werken en ’s avonds leren en thuis alles afgeven anders konden ze niet rond komen.
Ik ben in de gelukkige omstandigheid, dat ik nog alles op de fiets kan doen, een auto heb ik 14 jaar geleden weg moeten doen, geen geld. ’s Avonds ga ik niet meer weg, want dat is niet vertrouwd een vrouw alleen. Een cursus in het buurthuis is te duur en zo ga je maar door er blijft zo niet veel meer over. (-) Ik ga alleen één maal per week naar fitness en zwemmen, om maar lang fit te blijven, samen 30 euro. p. mnd.

Ik wil niet klagen, want ik red het nog wel, dan eet je toch vaker een boterham, dat doen zoveel ouderen, hoor ik zo om me heen. Ik vind het alleen zo onrechtvaardig, om ouderen te pakken, die protesteren niet, dat hebben we toch nooit gedaan.
Wij zijn arm groot geworden, dus we redden het nu ook wel. Maar er is niet veel respect meer voor ons, je schrikt als je in een winkel een keer met U wordt aangesproken.
(-)
Dan nog iets, die 30% loonsverhoging die het kabinet voor hun zelf bij de volgende verkiezingen er door wil drukken. Omdat men in het buitenland meer zou verdienen, dat kan toch niet. Je volk armoede laten lijden en jezelf op hun kosten verrijken?

Hebben deze mensen het beste met ons of met zichzelf voor? Als ik Balkenende was zou ik de bijbel nog maar eens lezen, daar staat wel iets anders. Samen delen in voor- èn tegenspoed.

Meneer Marijnissen, ik weet dat U aan dit alles niet veel kunt doen, maar al brengt U het maar onder de aandacht bij collega’s en kabinet, dan ben ik al dik tevreden.

Mijn dank voor het lezen. Ik hoop dat U er wat mee doet. Ik heb in ieder geval mijn hart een keer gelucht.

Met vriendelijke groet,
Mevr. M. Griffioen

:duim:

Cc

Arthas
10-10-05, 12:29
http://www.sp.nl/nieuws/tribune/200411/zalm_balkenende_lach.jpg

~Panthera~
10-10-05, 12:33
Intresseert niemand een hout.

Ikke en de rest...ach je kent het wel he ? :moe:

Couscousje
10-10-05, 12:34
Geplaatst door Arthas
http://www.sp.nl/nieuws/tribune/200411/zalm_balkenende_lach.jpg

:haha:

Cc

Couscousje
10-10-05, 12:34
Geplaatst door ~Panthera~
Intresseert niemand een hout.

Ikke en de rest...ach je kent het wel he ? :moe:

Deze brief werd voorgelezen in de nieuwe spot van de SP.

Erg, heel erg indrukwekkend.

Jammer dat ik hem niet kan vinden online.

Cc

Couscousje
10-10-05, 12:36
http://www.sp.nl/rm/de_brief_duo.ram

Volgens mij is dit hem.

Cc

~Panthera~
10-10-05, 12:38
Geplaatst door Couscousje
Deze brief werd voorgelezen in de nieuwe spot van de SP.

Erg, heel erg indrukwekkend.

Jammer dat ik hem niet kan vinden online.

Cc


Denk dat die brief echt niet op zichzelf staat: er zitten duizenden mensen in dezelfde situatie.
Wordt alleen niks mee gedaan.

~Panthera~
10-10-05, 12:42
Geplaatst door Couscousje
http://www.sp.nl/rm/de_brief_duo.ram

Volgens mij is dit hem.

Cc


Hij is heel goed, ja.

Couscousje
10-10-05, 13:21
Geplaatst door ~Panthera~
Hij is heel goed, ja.

Ja!

Cc