PDA

Bekijk Volledige Versie : België heeft nood aan 500 000 nieuwe migranten



Marsipulami
10-10-05, 13:01
Aantal Belgische arbeidskrachten daalt met tien procent

(Belga) Tegen 2050 daalt het aantal mensen op de arbeidsmarkt in België met bijna tien procent, in de veronderstelling dat de huidige vroege pensionering gehandhaafd blijft. Dit blijkt uit een nieuwe studie van de economische denktank Oeso over de gevolgen van de vergrijzing op de arbeidsmarkt.

De experten pleiten ervoor om alle premies voor vervroegde pensionering te stoppen en om de verplichte pensioenleeftijd af te schaffen. Uit het Oeso-rapport blijkt nog maar eens dat de Belgen internationaal vergeleken zeer vroeg met pensioen gaan. Demografisch staat het nu al zo goed als vast dat in 2050 voor iedere honderd Belgen van 20 tot 64 jaar er 50 Belgen ouder dan 64 zullen zijn en 40 Belgen jonger dan 20 jaar. Ieder lid van de actieve bevolking moet dus bijna één jongere of oudere 'onderhouden'. (dwm) (Belga 12:30)

Bofko
10-10-05, 13:05
Dit soort voorspellingen komen nooit uit. Is in het verleden ook wel gebleken. Ze zijn een extrapolatie van een huidige trend en gaat ervan uit dat de trend doorgetrokken wordt tot 2050. Ze zijn echter toch nodig want de beleidsmakers hebben wel 'harde' cijfers nodig.

Prlwytzkofski
10-10-05, 13:46
Geplaatst door Bofko
Ze zijn echter toch nodig want de beleidsmakers hebben wel 'harde' cijfers nodig.

Planung ist Ersetzen des Zufalls durch den Irrtum.

Tomas
10-10-05, 13:47
Geplaatst door Prlwytzkofski
Planung ist Ersetzen des Zufalls durch den Irrtum.

Deze lijst ik in.

Prlwytzkofski
10-10-05, 14:00
Geplaatst door Tomas
Deze lijst ik in.

Die haben durchaus auch ihren Humor, die Deutsche. :zozo:

Tomas
10-10-05, 14:02
Geplaatst door Prlwytzkofski
Die haben durchaus auch ihren Humor, die Deutsche. :zozo:

Dat weet ik niet. Maar hun analyses kloppen vaak wel aardig.

Spoetnik
10-10-05, 14:04
Misschien willen de Belgen onze jonge deliquenten wel opnemen, wanneer mevrouw Ferdonk ze gaat uitzetten :)

Prlwytzkofski
10-10-05, 14:18
Geplaatst door Tomas
Dat weet ik niet. Maar hun analyses kloppen vaak wel aardig.

An dem Wurzel jedes Problems sitzt ein Deutscher.

Bofko
10-10-05, 23:43
Geplaatst door Prlwytzkofski
Planung ist Ersetzen des Zufalls durch den Irrtum.

:zozo:
Naast gelovigen hebben ook planners,beleidsmakers en managers heel veel moeite met het begrip toeval